~Elokuiset 2020~

@lolu olen pahoillani :cry: itselläni on kokemus keskenmenosta viikolla 12 ja se oli myös jotain niin hirveetä. Toivottavasti sulla kroppa toipuu hyvin ja nopeasti, henkiseen puoleen ainakin itsellä auttoi aika ja just puolison tuki. Kaikkea hyvää teille jatkoon!<3
 
  • Tykkää
Reactions: lolu
Mä kävin tänään siellä neuvolassa. Reilu tunti meni aikaa ja kaikenlaista säätämistä oli sokerimittarin ja lappujen kanssa :ROFLMAO: Sitten yllärinä siellä myös uhrattiin, ilmeisesti ne ultraa kaikki ekassa neuvolassa. Mulla viikkoja piti olla 9+4 mutta oli vähintään 12+4, varmasti enemmänkin mutta ei oikein saatu hyvin mitattua kun vauva pyöri ympyrää mahassa eikä ollut hetkeäkään paikallaan :D kaikki siis muuten hyvin mut elokuinen onkin heinäkuinen! Mitä siis itse epäilin alusta alkaen! :D

Huomenna soitan polille ja yritän saada ensi viikolle ajan nt-ultraan, siellä sitten viikot varmistuu paremmin kun on paremmat laitteet ja osaavat ultraajat :) Kerroin sitte pomollekin jo töissä että osaa henkisesti varautua siihen että en ole kesällä enää töissä :)
 
  • Tykkää
Reactions: lolu
Mä kävin tänään siellä neuvolassa. Reilu tunti meni aikaa ja kaikenlaista säätämistä oli sokerimittarin ja lappujen kanssa :ROFLMAO: Sitten yllärinä siellä myös uhrattiin, ilmeisesti ne ultraa kaikki ekassa neuvolassa. Mulla viikkoja piti olla 9+4 mutta oli vähintään 12+4, varmasti enemmänkin mutta ei oikein saatu hyvin mitattua kun vauva pyöri ympyrää mahassa eikä ollut hetkeäkään paikallaan :D kaikki siis muuten hyvin mut elokuinen onkin heinäkuinen! Mitä siis itse epäilin alusta alkaen! :D

Huomenna soitan polille ja yritän saada ensi viikolle ajan nt-ultraan, siellä sitten viikot varmistuu paremmin kun on paremmat laitteet ja osaavat ultraajat :) Kerroin sitte pomollekin jo töissä että osaa henkisesti varautua siihen että en ole kesällä enää töissä :)
Voi miten ihanaa, kelpaisi mullekin tällainen ylläri. :)
On vaan kierto sen verran säännöllinen, ettei ole mahdollista. En käsitä, miten kestän vielä kolme viikkoa ultraan... Pitäiskö kuitenkin mennä jo omakustanteisesti itse tarkistamaan, onko siellä edes ketään...
 
@Aavikkokettu, onko teidän neuvolassa käytössä sellainen voimavarakaavake, jonka puolisot täyttävät erikseen? Siinä kysellään kaikenlaista perheen arvoista keskusteluyhteyteen ja arjen hallintaan ja kaikkea siltä väliltä, ja siitä saisi hyvin esimerkiksi teidän kohdalla keskustelupohjaa niihin asioihin, joista olette eri mieltä. Lomake käydään läpi jollain käynnillä, kun molemmat puolisot ovat paikalla. Mä sain sen nyt jo mukaan, mutta meni vähän ohi, milloin se on tarkoitus purkaa.

Kuten kaikki on täällä kompanneet, niin ilman muuta sun pitää saada oma rauha vauvaelämän aloitukseen. Viikko on ensimmäisen lapsen kanssa todella lyhyt aika siihen sitä paitsi, vaikka olisit kuinka hyväkuntoisena selvinnyt synnytyksestä. Muistan, kun meidän esikoinen syntyi ja mies oli ehkä parin viikon päästä sitä mieltä, että nyt mennään tyyliin viikoksi kylään anoppilaan, niin kyllä siinä tunteet aika lailla pintaan nousi. Onneksi suostui sitten lyhyempään visiittiin, mutta oli mulla siinäkin kestämistä. Imetys oli alussa, rintatulehdusta pukkasi ja mieli kaikin puolin herkillä.
 
:sick: Meidän vessa haisee koko ajan mun nenään viereisiinkin huoneisiin, vaikka kuinka sitä pesisin. Haju on sitä paitsi todella outo, alan jo epäillä, että se tuleekin jostain hammastahnan hajustejäämistä, joita en normaalisti ikinä huomaa. Pesi kyllä lavuaarinkin just päivällä, mutta juurihan kaikki pesi taas hampaat... (n) Sori avautuminen! :eek:
 
:sick: Meidän vessa haisee koko ajan mun nenään viereisiinkin huoneisiin, vaikka kuinka sitä pesisin. Haju on sitä paitsi todella outo, alan jo epäillä, että se tuleekin jostain hammastahnan hajustejäämistä, joita en normaalisti ikinä huomaa. Pesi kyllä lavuaarinkin just päivällä, mutta juurihan kaikki pesi taas hampaat... (n) Sori avautuminen! :eek:
Minä ymmärrän tän hyvin. Mun mielestä meidän keittiön lavuaarit haisee niin että Yrjö nousee kurkkuun ku meen lähellekään. Ja niitä on nyt päivittäin jynssätty ja puunattu ties millä... Tän illan oon kärsinyt närästyksestä ja tosi huonosta olosta, kaduttaa että olen koko päivänä syönyt mitään jos nyt joudun sen takia yöllä valvomaan :sick: tää olo ei anna nukahtaa :censored: tsemppiä!

Mulla on tänään tullut verta nenästä ihan urakalla ja en muista milloin ois sellasta tapahtunut...

No, kai yritän päästä nukkumaan nyt mahdollisimman pian.

KeepGoing 8+5
 
Mullakin tuli närästys eilen ekaa kertaa iltaruoan jälkeen! Oli kyllä todella epämiellyttävää. Jos jotain positiivista, niin pyykkien viikkaus ja ripustus ym. pystyssä pysyttely sen jälkeen tuntuikin hyvältä idealta, muuten olisi kaatunut suoraan sänkyyn...
 
Ekassa neuvolassa käyty! Sykkeetkin saatiin heti kuulumaan :love: Täytyy kyllä kehua omaa neuvolaa, kuinka hyvin se toimii ja miten kiva tuolla oli käydä. Esikoista odottaessa Helsingissä (nyt siis asutaan muualla) äitiysneuvola oli aivan kammottava ja siitä jäi vaan huonot fiilikset. Nyt täällä on käytössä ultrat ja kaikki mahdolliset palvelut fyssarista lähtien. Helsingissä kaikki oli jotenkin hankalaa ja piti vaan netistä kaikki tieto kaivaa. Myös mitään testejä (esim. hemoglobiini) ei otettu kuin erikseen pyytämällä. Helpottaa odotusta, kun tietää saavansa tukea helposti.
 
Ihan älytöntä työkaveri kerto tänään että oottaa ja on mua jonku viikon jäljessä :love:
Ihan mahtavaa kun ollaan tosi hyviä ystäviäkin vielä :love:
Mietin just että kun Esikoisen aikaan miehen veljien emännät oli raskaana että oonko nyt ihan yksin mutta olipa ihana yllätys :love:
 
  • Tykkää
Reactions: MonaLisa33
@Jonsku88 kiva kun on joku lähipiiristä noin samassa tilanteessa! Mulla oli viime raskaudessa kaverin kanssa samalla viikolla la ja meidän vauvat syntyi viiden päivän ikäerolla. Koitettiin sopia treffit synnärille mutta meidän vauva viivytteli sen verran että ei siellä tavattu :LOL:
 
@Aavikkokettu, onko teidän neuvolassa käytössä sellainen voimavarakaavake, jonka puolisot täyttävät erikseen? Siinä kysellään kaikenlaista perheen arvoista keskusteluyhteyteen ja arjen hallintaan ja kaikkea siltä väliltä, ja siitä saisi hyvin esimerkiksi teidän kohdalla keskustelupohjaa niihin asioihin, joista olette eri mieltä. Lomake käydään läpi jollain käynnillä, kun molemmat puolisot ovat paikalla. Mä sain sen nyt jo mukaan, mutta meni vähän ohi, milloin se on tarkoitus purkaa.

Kuten kaikki on täällä kompanneet, niin ilman muuta sun pitää saada oma rauha vauvaelämän aloitukseen. Viikko on ensimmäisen lapsen kanssa todella lyhyt aika siihen sitä paitsi, vaikka olisit kuinka hyväkuntoisena selvinnyt synnytyksestä. Muistan, kun meidän esikoinen syntyi ja mies oli ehkä parin viikon päästä sitä mieltä, että nyt mennään tyyliin viikoksi kylään anoppilaan, niin kyllä siinä tunteet aika lailla pintaan nousi. Onneksi suostui sitten lyhyempään visiittiin, mutta oli mulla siinäkin kestämistä. Imetys oli alussa, rintatulehdusta pukkasi ja mieli kaikin puolin herkillä.
Meillä se voimavarakaavake on siellä ipana-netissä ja nyt pitää molempien täyttää se ja seuraavalla kerralla isän pitäis tulla mukaan ni se käydään siellä läpi. Isä täyttää myös alkoholi/tupakka/liikunta kyselyt, mä täytin ne jo ennen ekaa neuvokaa.
 
Ihan älytöntä työkaveri kerto tänään että oottaa ja on mua jonku viikon jäljessä :love:
Ihan mahtavaa kun ollaan tosi hyviä ystäviäkin vielä :love:
Mietin just että kun Esikoisen aikaan miehen veljien emännät oli raskaana että oonko nyt ihan yksin mutta olipa ihana yllätys :love:
Ihanaa että on samaan aikaan odottava! Mä olen siskon kanssa saanut lapset aina vuorovuosin että toinen kun menee äitiyslomalta töihin ni toinen vasta jää lomalle ihanasti meidän lapset kuitenkin on kavereita keskenään, tällä hetkellä on viisi serkusta ja vanhimmalla ja nuorimmalla ikäeroa 4,5v. Nyt tuleekin vähän pitempi väli ku meidän vauva syntyy heinäkuussa ja siskon poika täyttää sitten elokuussa jo 2v. Vähän toiveita elättelen että niille tulis se kolmas vielä tälle vuodelle mut saa nyt nähdä :D
 
Hei, täällä ois uus odottaja mukaan. Kolmatta odotan, kaksi edellistä on 8 ja 6. La ois 24.8. ja toivottavasti Jorvissa syntyis tämäkin.

Oon kamppaillut pahoinvoinnin kanssa. Viikolla 6 oli muutama päivä pelkkää oksentelua, kun vesikään ei meinannut pysyä sisällä. Söin lääkärin määräämän 5pv:n kuurin Primperania, jolla sain ruoan pysymään sisällä ja nyt en ole oksennellut, kunhan syön alle 2h välein jotain. Mitään ei tee mieli ja kaikki maistuu väärältä ja tunkkaiselta, mut pakolla alas vaan mahdollisimman helppoja. Aamuihin iso pelastus on ollut, kun syö glukoosipastillin ennen ylösnousemista, että saa verensokerin ylös. Oon pahoinvoinnin takia sairaslomalla. Jos menee kuten edellisissä, niin melko monta viikkoa saa vielä kärvistellä. Tänään 7+3.

On ollut kiva lukea teidän kuulumisia, kun ei oo kauheasti sairaslomalla tekemistäkään. Tsemppiä kaikille odotukseen! :)
 
@lyrae onnea ja tervetuloa mukaan! Meidänkin kaikki lapset on Jorvissa syntyneet (tai no viides matkalla jorviin siinä pihassa ambulanssissa :ROFLMAO:). Nykyäänhän se synnäri on siinä Espoon sairaalan puolella, kuulemma oikein hienot uudet tilat (y) ja plussana siellä on nykyisin se, että auton saa yleensä aina helposti siihen halliin, aikoinaan muistan että oli parkkipaikkaongelma Jorvissa... Meilläkin löytyy muuten yksi 6-vuotias siellä syntynyt:) Hurjasti tsemppiä pahoinvoinnin selättämiseen, hyviä keinoja oletkin keksinyt(y)

Sain varailtua ultrat, tänään on tasan kolme viikkoa siihen np-ultraan! Hirmu pitkä aika mutta toisaalta viikot menee kyllä kuitenki nopeesti...

KeepGoing 9+0
 
Mulla oli tiistaina eka neuvola. Otettiin seulaverikokeet samalla mut muuten peruskäynti. Mulle vois päivittää la 6.8. neuvolan laskujen mukaan. Vielä vajaa pari viikkoa ultraan. Olo on edelleen koko ajan huono. Ainoostaa sillon kun syön niin olo on parempi mut ennen ja jälkeen oksettaa. Sydänäänet oon löytänyt kotidopplerilla ja se helpottaa kyllä kun tietää ettei ainakaa mikään tuulimuna ole kyseessä vaan joku siellä mahassa hengailee. Mahakin on alkanu puskea esiin ja hiukan on jo hankalaa peitellä
 
  • Tykkää
Reactions: Hedvig ja Jonsku88
Osaako joku kertoa, miksei neuvolassa vielä kuunnella sydänääniä, vaikka te kotidopplerin omistajat saatte ne omilla laitteillanne kuuluviin? Ei nyt luulisi neuvoloiden laitteiden sentään huonompia olevan? Tuntisinkohan ketään, jolla olisi doppleri kotona... (n):)
 
@KeepGoing Hei, kiitos! En tiennytkään, että siellä on systeemit muuttuneet. Ollaan Helsingin puolelta, kuten kahden edellisenkin aikaan oltiin, mut kun kerran tykättiin silloinkin niin miksei nytkin. :LOL: Olettaen, että vielä saa valita.

Kauhuissani luin esikoisen ajalta täältä juttuja, että ainakin viikolle 12 oli huono olo. Tuntuu tosi epätoivoiselta. No, pahin olo tuntuis nyt siirtyneen iltaan, onhan sekin positiivista verrattuna siihen, että koko päivän on tasaisen yhtä kamalaa...
 
Tänään 10+6 ja on tuo pahoinvointi tosiaan muuttunut erillaiseksi, ei oo niin lamaannuttavaa mitä alkuviikkoina oli. Nyt tuntuu et nälkä tulee aika nopeasti, täytyy siis alkaa tarkkailemaan syömisiä ettei ihan ala keulii :D

Kävin tunti sitten ultrassa ku oli kauhee ressi et onko kaikki hyvin ku oli kolmena päivänä pikku jomottelua. Kaikki oli kuitenki vauvalla hyvin ja hän oli kasvanut hurjasti :love: siellä oli bileet menossa kun ultrattiin :ROFLMAO: vain 10 päivää ja np-ultran aika! Nyt toki jo katottiin että kaikki näytti hyvälle, myös niska. Mutta lekuri haluaa nähä sen sillon 12+2 myös ni on vähän kehittynyt lisää.

Ehkä näillä fiiliksillä jaksaa viimisen baarikeikka-vuoron tänään! Aion sanoo niille etten enää mee sinne haistelee sitä röökiä jne. Ei jaksa :LOL:
 
  • Tykkää
Reactions: Jonsku88 ja merin
Elokuiset 2020

1.8 lillans
1.8 Sunshine90, 1.lapsi, HUS
1.8 Pörröviltti
1.8 SwanDeSol, 1.lapsi
3.8 rosemarie, 1.lapsi, SATKS
3.8 Ilonjaonnen, 1.lapsi, EKKS
5.8 Karpalo88
5.8 Helema, 2.lapsi
6.8 Bubblemama
6.8. Nadine88, 2.lapsi, SATKS
7.8 Taimis, 3.lapsi
8.8. merin, 4. lapsi, NKL
9.8 Emilia.
10.8 Kettupieni, 1.lapsi, OYS
10.8 Hedvig
10.8 Marilainen
10.8 deeä
11.8 Evananna, 4.lapsi, KYS
11.8 MonaLisa33
11.8. heidihm, 2. lapsi, SATKS
13.8 Varpu88, 5.lapsi
14.8 Appelsiiniomena, 2. lapsi, NKL
14.8 Kyfi, 4.lapsi, PKSSK
14.8 KeepGoing, 6.lapsi, Espoon sairaala
15.8 Aileen, 2.lapsi
16.8 Aavikkokettu, 1.lapsi, OYS
16.8 Uusintayritys
17.8 susu90, 2.lapsi, PHKS
17.8 Emiliee
17.8. Emerentia, 2. Lapsi, Tays
18.8 Jmilla
20.8 PinskuPinsku, 3.lapsi
21.8 P1kkuMyy, 2 lapsi, Tays
21.8 Hipshops, 2.lapsi, NKL
23.8 Aurorials, 2.lapsi
24.8 Aava1216, 2.lapsi
24.8 mursutin
24.8 lyrae, 3.lapsi, Jorvi
25.8 najohanna
26.8 Jonsku88, 2.lapsi, Tays
30.8 Jenspa91, 3.lapsi

korventyttö
Habib
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä