~Elokuiset 2020~

@Jmilla, ei ole paino noussut mulla, samassa junnaa. Hyvä, ettei silti ole laskenutkaan. Ja ei tosiaan tarvitse tässä kohtaa huolestua, sehän on vain plussaa, ettei vielä kerry kiloja!

@KeepGoing, meillä kuopus ilmoitti ihan tuosta noin vaan illalla, että hän menee isosisaruksen huoneeseen nukkumaan. Aina tähän asti nukkunut mun vieressä. Sinne hän sitten meni ja siellä nukkui, mutta heräsi kyllä pari kertaa yöllä, ja aamulla tuli sitten mun viereen. Saas nähdä, mitä tekee ensi yönä, patja on vielä paikoillaan lattialla...

Meilläpäin muuten pääsee jo kaksivuotiaat sekä kaupungin että seurakunnan päiväkerhoon, se on aivan mahtava palvelu ja helpottaa päiviä tosi paljon. Mäkin olen siis osittain hoitovapaalla: päätoimesta hoitovapaalla, sivutoimessa töissä. Tosin tuota sivutointa on nyt niin paljon, että käy melkein päätoimesta. Mutta siinä on niin joustavat työajat, ettei haittaa.
 
Niin, ja tänään siis 12+0. :) Moneen päivään ei ole tuntunut mitään liikkeitä, mutta pari tuntia sitten sain pari hipaisua... Olen kyllä pohtinut, onkohan mulla tällä kertaa istukka edessä liikkeitä vaimentamassa, koska olen tottunut tässä kohtaa jo tuntemaan enemmänkin.
 
Pitkästä aikaa tänne kommentoimaan. Ollut kamala kiiretyöputki töissä. Eilen oltiin np-ultrassa 11+4 ja siellä oli kaikki hyvin. Pikkuinen liikkui tosi paljon!

Nyt stressaan kaikkia outoja oireita. Koko viikon jatkunut ihottuma/punaiset laikut poskissa, joka lehahti tänään oikein kunnolla ja nyt tuntuu että posket tulessa. Tietenkään en tajunnut kysyä asiaa ultrassa. Onko kellään muulla ollut vastaavaa? Heti googletin kaikenmaailman parvot jne. mutta rajoittunut vain poskiin. Toissa viikolla ehdittiin jo vesirokonkin vasta-arvot tutkia kun miehelle iski vyöruusu. Tuntuu, että joka viikko tulee uusi "uhka" eteen. :unsure:
 
Pitkästä aikaa tänne kommentoimaan. Ollut kamala kiiretyöputki töissä. Eilen oltiin np-ultrassa 11+4 ja siellä oli kaikki hyvin. Pikkuinen liikkui tosi paljon!

Nyt stressaan kaikkia outoja oireita. Koko viikon jatkunut ihottuma/punaiset laikut poskissa, joka lehahti tänään oikein kunnolla ja nyt tuntuu että posket tulessa. Tietenkään en tajunnut kysyä asiaa ultrassa. Onko kellään muulla ollut vastaavaa? Heti googletin kaikenmaailman parvot jne. mutta rajoittunut vain poskiin. Toissa viikolla ehdittiin jo vesirokonkin vasta-arvot tutkia kun miehelle iski vyöruusu. Tuntuu, että joka viikko tulee uusi "uhka" eteen. :unsure:
Ihanaa, että teillä oli ultrassa kaikki hyvin! En kyllä yhtään tiedä, mikä ihottuma se tuollainen voisi olla. Ja kai sitä parvorokkoa tosiaan pitäisi olla jossain muuallakin kuin poskissa...? Voisiko se olla jotain allergiaa, tai missä päin Suomea olet, atooppinen iho ja pakkanen esimerkiksi voisi tehdä tepposia? Kannattaa tietysti käydä lääkärillä, jos tilanne jatkuu ja huoli on päällä.
 
Pitkästä aikaa tänne kommentoimaan. Ollut kamala kiiretyöputki töissä. Eilen oltiin np-ultrassa 11+4 ja siellä oli kaikki hyvin. Pikkuinen liikkui tosi paljon!

Nyt stressaan kaikkia outoja oireita. Koko viikon jatkunut ihottuma/punaiset laikut poskissa, joka lehahti tänään oikein kunnolla ja nyt tuntuu että posket tulessa. Tietenkään en tajunnut kysyä asiaa ultrassa. Onko kellään muulla ollut vastaavaa? Heti googletin kaikenmaailman parvot jne. mutta rajoittunut vain poskiin. Toissa viikolla ehdittiin jo vesirokonkin vasta-arvot tutkia kun miehelle iski vyöruusu. Tuntuu, että joka viikko tulee uusi "uhka" eteen. :unsure:
Tulen syyskuisista tänne kommentoimaan, voisi olla perioraali dermatiitti, monet saa sen just raskausaikana. Mulle auttoi avenen cicalfate voide. +Muutenkin siirtyminen tosi hellävaraisiin tuotteisiin.
 
Mulla oli yks päivä aamulla n. 10 minuutin ajan sellanen tunne kun nännit olis ollut tulessa :eek: se kesti vain tuon aikaa ja loppui ku seinään. Kans aloin heti googlettamaan ja kai se normaalia on että voi nännit vähän oireilla. Oli aika tuskaa et onneks ei tuon kauempaa kestänyt:giggle:
 
Just kun aamulla kehuin, että pahoinvointi hävinnyt, niin koko päivä onkin mennyt oksentaessa. Joko mahatautia, migreeniä tai sit tää raskaus vaan ottaa erityisen koville. Onneks lapsi nukkui pitkät päiväunet, niin sai levättyä.
 
Oi eikä @Helema :sick: . Tsemppiä!

Mulla oli eilen vähän parempi, tänään aamusta ei niin hyvä ku eilen. No, josko ees tiistaina olis parempi, kun pitäis neuvolaan. Ja joko mulla on allerginen reaktio silmässä tai silmätulehdusta. :cautious: Ärsyttävää. Toivottavasti menis itellään ohi.

Tänään 9+5
 
Joo kyllä tää on vatsatautia ja ei mitään pientä. Koko viime yökin meni oksentaessa. Meinasin jo tilata ambulanssin, kun niin rajua oli ja mikään ei pysy sisällä. Nyt sitten alkoi jännittää, että tarttuuko mieheen ja esikoiseen. Keskiviikkona ois nt-ultra, joten siihen mennessä ois syytä olla kunnossa.
 
@lyrae Toivon, että sun pahoinvointi alkaa pian helpottaa. En osaa kuvitella kuinka raskasta on oksennella paljon. Mulla on paljon huonoa oloa, mutta en oksenna joka päivä ja tämäkin on ihan riittävästi.

@SwanDeSol Jännä oire! Varmaan hermosto vain mukautuu hormoneihin?

@Helema Kääk! Eikä! Kovasti tsemppiä!! Ihanaa että ultra on jo ihan kohta :) Mulla on myös keskiviikkona.

Tänään 11+4
 
Voi itkujen itkut tätä väsymystä ja pahoinvointia (joka tulee heti jos ei syö säännöllisesti kahden tunnin välein) :( Kerrassaan mitään ei saa aikaiseksi, ja tekisi mieli vain nukkua. Eilen oltiin päivä hautajaisissa, ja se kai vei mehut niin että tänään ei sitten jaksa mitään. Käytiin ihan pieni kävelylenkki tuossa ulkona, mutta sieltäkin piti tulla pois kun iski nälkä ja huono olo o_O Toivoisin niin, että alkaisi jo helpottaa. Huomenna vaihtuu 13.viikolle.

Tsemppiä kaikille muillekin, ja anteeksi kun en jaksa kommentoida kenenkään juttuun erikseen.
 
@MonaLisa33 No mulla kans tollasta jomotusta kyllä ja ajatellut kanssa että liittyy vaan raskauteen, mutta jospa onkin sitten tulehdusoireita... Ei mitään pahempaa ole ilmaantunut, huomenna sitten selviää ja toivon että pääsen aloittamaan kuurin sitten heti.

@Helema voi eikä, tsemppiä!

@Hedvig mulla on samantyylistä oloa, tänään ollu hankalaa kun meillä on nuorimman synttärijuhlat tänään ja on pitänyt tehdä kaikenlaista, ihan älyttömän huono olo tuli kun tein valmisteluja enkä ehtinyt syödä ajallaan :sick: ja se kun pääsee valloilleen niin tuntuu että on jo myöhäistä, syöminenkin aika vaikeeta enää sitten. Kunpa selviäisin nyt juhlat läpi!

KeepGoing 11+2
 
Kiitos teille tsempeistä. Enää ei okseta, mutta olo on todella todella heikko. Eli huomenna on jäätävä saikulle :( Viimeiset kaks päivää ollut sellaista selviytymistaistelua, että ei tätä usko todeksikaan.

Samaan aikaan iski aivan kamala lantiokipu. En tiedä onko tämä niitä liitoskipuja vai liittyykö rajuun oksentamiseen. Jyvätyyny auttaa vähän, mutta liikkuminen on tosi hankalaa.

Pelottaa vauvan puolesta. Liikkeitäkin on vähemmän havaittavissa :( Pelottaa myös perheen muiden jäsenten puolesta, alkaako esim. poika oksentamaan yöllä (vatsatauti kun aina iskee lapsiin öisin).
 
@MonaLisa33 Mähän en enää onneksi oksentele, vaan alkuvaiheessa ei mikään pysyny sisällä ja siihen sain sen Primperan-kuurin. Mut jatkuvaa oksettavaa oloa on ja huimausta, minkä takia joutuu olemaan levossa. Tosin tänään on pahoinvoinnin lisäksi ollut närästystä. Oon koko päivän vaihdellut makuulta istualteen närästyksen takia ja istualtaan makuulle, kun on alkanut olla liian ällö olo.

Kyllä tää hei jossain vaiheessa kaikilla kääntyy sinne energisen keskiraskauden puolelle, eikö? :LOL:
 
Moikka,
Sama järkyttävä väsymys täälläkin! Mitenkähän ihmeessa jaksan huomenna töissä, on todella pitkä päivä, enkä ehdi edes pitää kunnon taukoa. Jouduin siirtämään töitä tiistailta maanantaille, koska tiistaina on ultra.

@Helema, voi kauhistus, toivottavasti vatsatauti helpottaa pian eikä tartu muihin.

Onko muilla levottomia jalkoja? Mulla oli viime raskaudessa välillä todella pahana, ja nyt on alkanut taas. Ei onneksi joka ilta eikä vielä hirveän paha, mutta kuitenkin.

Joku kyseli äitiysvaatteista. Mulla on entiset varastossa, kaivelen niitä esiin sitten tiistaina ultran jälkeen. Lähipiiri varmasti muistaa ne, mutta sitten voi alkaa jo vaikka kertoakin.
 
vierailija
@lyrae Tosiaan, sori, olitkin saanut apua siihen oksentamiseen. Mutta kyllähän voimakas pahaolokin on ihan riittävän kamalaa!

@merin Tällä viikolla mulla on alkanut olla iltaisin levottomat jalat. Mulla on ollut aiemmin yksi ajanjakso elämässä, jolloin kärsin levottomuutta jaloista parin viikon ajan. Se oli silloin todella pahana ja käyttämästäni lääkkeestä johtuvaa. Pääsin siis vaivasta helposti eroon lääkkeen lopettamalla, mutta nyt odotan kauhulla, mitä tuleman pitää. Miten pärjäsit edellisen raskauden aikana? Saitko jostakin helpotusta vaivaan? Mä en usko olevani edes työkykyinen, jos tämä tästä pahenee samoihin mittoihin, mitä silloin aiemmin koin. Silloin en voinut muuta kuin kävellä ympyrää pikkutunneille asti...
 
Te joilla on jo kokemusta äitiyslomista, niin mitä tuo tarkoittaa että itse voi valita äitiysvapaan aloitusajan? Pohdiskelen tässä miten toivoo kesäksi lomia, että ehtisi sitten pitää ennen äitiysvapaiden alkua.

Meillä joudutaan jännittämään vielä 2vkoa ensimmäiseen ultraan. En uskalla vieläkään nauttia raskaudesta, ennen kuin tiedän varmasti että siellä joku sydän sykkisi. Jotenkin sitä vaan on kahden alkuraskauden keskenmenon jälkeen niin kyyninen, että tämäkään ei kuitenkaan vois onnistua. Toivon kuitenkin älyttömästi että kaikki on ok kun kuitenkin sen verran pidemmällä nyt ollaan kun koskaan aiemmin.
 
Muistaakseni se menee jotenkin niin, että äitiyslomalle pitää ennen laskettua aikaa jäädä jotain kuukautta ennen, mutta voi jäädä jo halutessaan 50 päivää ennen. Ekassa mulla loppui työsopimus siten, että olin ehkä just tuon 50 päivää ennen laskettua aikaa äitiyslomalla. Nyt ajattelin säästää kaikki kesälomat siihen, kunnes jään kodinhoidontuelle eli en pidä kesällä lomia ollenkaan, vaan jään heinäkuussa suoraan äitiyslomalle.
 
@Emiliee äitiysvapaalle voi jäädä 30-50 päivää ennen laskettua aikaa. Äitiyspäivärahaa maksetaan oliko 105 arkipäivältä jonka jälkeen vanhempainrahaa hiukan pidempään (en muista oliko 150 päivää tai jotain) ja tämän jälkeen jos hoitaa kotona lasta niin hakee kotihoidontukea. Ja tossa äitiyspäivärahan maksussa kannattaa huomioida se just että jos aloittaa varhennettuna niin se toki myös päättyy aiemmin. Kelan sivuilla on hyvin mun mielestä laitettu nuo asiat. Kannattaa sieltä katsoa(y)

Minä vein tänään sen pissanäytteen labraan aamulla ja oon odotellut että voisko se olla tänään vielä valmis. Kannassa näkyi kaikki muut jutut siitä mut just se bakteeriviljely ei ollut vielä näkyvillä (n)

KeepGoing 11+3
 
  • Tykkää
Reactions: Emiliee
Jep, voi päättää, milloin aloittaa, mutta jos aloittaa aiemmin, se on käsittääkseni loppupäästä pois. Mulla taitaa mennä niin, että palaan päätoimeen hoitovapaalta kesälomalle, ja jään jo vajaan kuukauden päästä äitiyslomalle. Sivutoimesta en vapaita pidä, mutta kesäloma ajoittuu sopivasti lasketun ajan molemmin puolin.

Menisi nyt jo tämä päivä ja pääsisi sinne ultraan... Mulla ei näy kannassa mitään!!! Mutta kai ne nyt olisi soittaneet, jos siellä jotain ihan hälyttävää olisi, kun kerran @KeepGoing sai puhelinsoiton tuossa tilanteessa...? Onko muita, joilla on toista viikkoa labroista eikä tuloksia näy?
 
Mulla ei näy Kannassa mitään eli varmaan ultran jälkeen vasta tulee tulokset, kun verikokeessa kävin kuitenkin 2,5 viikkoa sitten eli eiköhän ne testit ole jo otettu.

Tai siis oli siellä ne jotkut klamydiatestit eli ilmeisesti virtsatestin tulokset, mutta ei mielestäni muuta (n)
 

Yhteistyössä