~Elokuiset 2020~

Huh, mulla ollut tänään inhottava olo koko päivän. Pelkäsin jo, että @Heleman vatsatauti on tarttunut ;) mutta ei ole mitään tullut ulos kuitenkaan. Sellaista inhottavaa kuplintaa ylävatsalla. En mä tätä närästykseksikään osaa ajatella, kun ei mitään tule ylöskään...? Paitsi röyhtäyttää välillä hirveästi. :X3: Sori ällöviesti! Edelleen pistelee ja kuplii siinä ylävatsalla.
 
@merin No toivottavasti ei ole tarttunut! :LOL: Aikamoinen virus olisi, jos virtuaalisesti tarttuisi :ROFLMAO:

Olen nyt maanisesti koittanut pestä kotia ja käsiä ja syöttää vanhan kansan poppakonstina käytettyä valkopippuria esikoiselle, että häneen ei tarttuisi tämä tauti. Olisi ihan kiva saada lapsi huomenna hoitoon ja päästä sinne ultraan. Se ultrakin kun on näin myöhäisellä viikoilla, niin ei voi kyllä yhtään myöhemmäksi siirtää :(
 
Ultra vihdoin takana! Siellä toinen köllötteli hyvävointisen näköisenä, näytti meille molempien käsien sormetkin. :love: Viime yönä jännitin vissiin niin paljon, etten nukkunut melkein yhtään. Heräsin kahdelta, ja nukahdin vasta ehkä lähempänä kuutta uudelleen... Viikot pomppasi vähän eteenpäin, menin sinne viikoilla 12+3 ja tulin ulos viikoilla 13+1. Ilmankos niitä liikkeitä tuntui jo viikolla 10, kun se olikin sitten viikko 11, jolloin olen yleensäkin saanut ekat hipaisut. Niskaturvotus oli normaali ja kaikki muutenkin kohdillaan.

Miten kävi @Helema, pääsitkö ultraan?
 
  • Tykkää
Reactions: Marenkinen
Miten kävi @Helema, pääsitkö ultraan?
Meillä vasta huomenna aamulla ultra, eli yön saan jännittää. Toistaiseksi muut perheestä ei ole vatsataudissa ja toivon tosiaan, että sama jatkuu edes huomisen aamun! Nyt rv 12+5- 13+0 eli pakko sitten vaan huomenna yksin mennä, jos muut sairastaa.

Miten teidän muiden mahojen kasvu? Musta tuntuu, että tuo oksennustauti vei viimeisetkin rippeet vauvavatsasta. Ekassa raskaudessa tässä kohtaa oli kyllä kunnon kumpu ja alkoi vaatteet kiristää. Nyt ei mitään :eek: Iltaisin vaan pientä turvotusta ja sekin helpottanut. Mistä tämä johtuu?! Eikö tokassa pitäisi vatsan tulla aiemmin esille? Pelottaa, onko jotain vialla, kun liikkeitäkin tunnen vähemmän :(:cry:
 
Eiköhän se kasvu ole edelleen lähinnä turvotusta, ja on varmasti luonnollista, että se vaihtelee vuorokaudenajan, syömisten ja yleisvoinnin mukaan. Mutta, oli kyllä ihanaa, kun vihdoin kehtasin vetää äitiysvaatteet päälle tänään. :)

Liikkeiden tuntuminenkin varmasti vaihtelee vielä pitkään, kun toinen on niin pieni ja tilaa paljon. Täällä ollut tänään ihana päivä kun vauva kutittelee vähän väliä. :love:
 
Elokuiset 2020

1.8 lillans
1.8 Sunshine90, 1.lapsi, HUS
1.8 Pörröviltti
1.8 SwanDeSol, 1.lapsi
1.8 Helema, 2.lapsi
3.8 rosemarie, 1.lapsi, SATKS
3.8 Ilonjaonnen, 1.lapsi, EKKS
3.8. merin, 4. lapsi, NKL
5.8 Karpalo88
6.8 Bubblemama
6.8. Nadine88, 2.lapsi, SATKS
7.8 Taimis, 3.lapsi
9.8 Emilia.
10.8 Kettupieni, 1.lapsi, OYS
10.8 Hedvig
10.8 Marilainen
10.8 deeä
11.8 Evananna, 4.lapsi, KYS
11.8 MonaLisa33
11.8. heidihm, 2. lapsi, SATKS
13.8 Varpu88, 5.lapsi
14.8 Appelsiiniomena, 2. lapsi, NKL
14.8 Kyfi, 4.lapsi, PKSSK
14.8 KeepGoing, 6.lapsi, Espoon sairaala
15.8 Aileen, 2.lapsi
16.8 Aavikkokettu, 1.lapsi, OYS
16.8 Uusintayritys
17.8 susu90, 2.lapsi, PHKS
17.8 Emiliee
17.8. Emerentia, 2. Lapsi, Tays
18.8 Jmilla
20.8 PinskuPinsku, 3.lapsi
21.8 P1kkuMyy, 2 lapsi, Tays
21.8 Hipshops, 2.lapsi, NKL
21.8 Marhis, 1.lapsi
23.8 Aurorials, 2.lapsi
24.8 Aava1216, 2.lapsi
24.8 mursutin
24.8 lyrae, 3.lapsi, Jorvi
25.8 najohanna
29.8, Venlala, 1.lapsi, Tyks
30.8 Jenspa91, 3.lapsi
30.8 Marenkinen, 1.lapsi

korventyttö
Habib
Nappis_
 
Viimeksi muokattu:
Uskomattoman nopeesti on aika menny loppupeleissä kun taaksepäin ajattelee! Tällä viikolla jo kauan odotettu ensimmäinen ultra :love: Pieni vatsataudin uhka täälläkin kun nuorimman hoidossa oli tänään hoitajan oma lapsi oksentanu ja varahoidosta kun tuli viestiä että vatsatautia liikkeellä :unsure: Että jos tauti tulee meille niin en tiiä miten ihmeessä pääsisin ultraan jos pienin on sairaana tai ite tuun sairaaksi.

Maha on iltaisin kyllä tosi ison näkönen ja yritän piilottaa sitä lapsilta :ROFLMAO: Omat vaatteet mahtuu vielä koska käytän yleensä collegeleggareita mut on pitäny valita löysemmät tunikat yläosaksi. Ultran jälkeen (jos sinne nyt pääsen perjantaina) saa vihdoin mammahousut käyttöön!
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: MonaLisa33 ja merin
Mulla oli eilen eka neuvola. Kauheasti lippulappusia sieltä annettiin. Pitäis vielä käydä verikokeissa tällä viikolla ja ultrakutsu kuulemma tulee postitse, kun siellä on vaihtumassa järjestelmät, vaikka muuten olis saanut itse varata. Ja muistin ite lasketun väärin, neuvolan mukaan on 26.8. Sitä tosin tuskin listaan kannattaa muuttaa kuin vasta ultran jälkeen. Ja neuvola laskee viikkoja päivän jäljessä. o_O Niiden mukaan olis vasta tänään 10+0, kun Flo sanois 10+1. Noh, päivä sinne tänne, sekin tarkentunee ultrassa.

Mut jostain sain kauhean flunssan. Kurkku on kipee, nenä vuotaa, päätä särkee ja lämpöäki oli eilen vähän. Ärsyttää, että joutuu nyt sitte kipeenä menemään labraan, kun se pitää ottaa kuitenki tällä viikolla seulaa varten. Jos vaikka sieltä tarttuu joku influenssa sit pahimmassa tapauksessa. Rokotetta en voi ottaa.

Pahoinvointi saattaa olla vähän lievempää, tai sit en huomaa sitä niin hyvin kaiken muun kurjan olon takia. Illalla edelleen ällöttää enempi kyllä.
 
Ai niin ja kuulemma joudun sokerirasitukseen. Ilmeisesti kriteerit on muuttuneet ja joudun molempiin silti, vaikka ekassa ei narahtaisikaan. Esikoisen aikaan kävin ekassa, mutta tokaa ei tarttettu, kun eka oli ok. Toisen kohdalla kysyttiin, menenkö, ja sanoin ei kiitos, kun edellinenki meni ok. Nyt ei annettu vaihtoehtoa. Sukurasitteena isällä vasta aikuisiässä alkanut 1. tyypin diabetes (todennäköisesti alkoholista johtuen) ja isoisällä 2. tyypin diabetesta vanhuusiällä. En pidä kovin todennäköisenä mulla riskiä, mut minkäs teet.
 
@lyrae Toivottavasti flunssa menee pian ohi!

Mä jo luulin pahoinvoinnin helpottaneet, mutta oksensin tietenkin aamuruuhkassa matkalla ultraan.

Vauvelilla oli kaikki hyvin. Oli kyllä niin ihanaa häntä katsella ja ihastella :love: Siellä hän jumppasi, otti jaloilla vauhtia ja liukui kohdussa edes takaisin. :) Niskaturvotusta oli 1,24mm eli ei huolestuttavan paljon ja laskettu aika pysyi samana.
 
Viimeksi muokattu:
Nyt on ultrassa käyty ja pikkuiselta kaikki hyvin :love: Kaikki tarvittavat rakenteet löytyi ja sukupuolestakin saatiin jo villi veikkaus. Kova kelliminen siellä oli menossa ja niskaturvotuskin jäi reilusti alle sen 3mm eli ei kuulema ole hälyttävä.

Kuten jo aavistelin, niin la siirtyi ja on 1.8. eli sen voi korjata listaan mulle. Menee siis just hyvin lomien suhteen :LOL:
 
Täällä paljon ihania ultrakuulumisia :love:

Mä tuskailin viikko sitten neuvolakäynnin jälkeen, kun sydänääniä ei kuulunu, mut nyt kotidoplerilla sain jumputuksen kuulumaan :love: Niin huojentavaa. Ultran varasin parin viikon päähän.
 
  • Tykkää
Reactions: merin
Mä olisin eilen ostanut ultran kunniaksi pikkuiselle jonkun vaatteen. Mutta en löytänyt oikein mitään vaatetta, joka olisi ollut kiva, mutta ei olisi ollut sukupuolisidonnainen. Oikein harmitti, kun syksyllä ostin yhdelle kaverille tosi ihanat noihin kriteereihin sopivat vauvanvaatteet lahjaksi, mutta eipä nyt ollut siinäkään kaupassa mitään sinne päinkään. No, ehtiihän tuota vielä, ja onpa noita varastossakin jonkin verran.
 
  • Tykkää
Reactions: MonaLisa33
Joko teillä näkyy nyt Kannassa tulokset? Mulla ei edelleenkään ja alan jo hermoilla :mad:

Neuvolan puolelta kaikki tiedot tulee kumminkin aina tosi nopeasti Kantaan. Onko täällä alan ammattilaisia, jotka tietäisi kuinka nopeasti noita kirjataan?
 
Joko teillä näkyy nyt Kannassa tulokset? Mulla ei edelleenkään ja alan jo hermoilla :mad:

Neuvolan puolelta kaikki tiedot tulee kumminkin aina tosi nopeasti Kantaan. Onko täällä alan ammattilaisia, jotka tietäisi kuinka nopeasti noita kirjataan?
Eipä näy mullakaan. Ultran tehnyt kätilö sanoi, että sinne on tarkoituksella laitettu viive. Näin siis ainakin Helsingissä. Ehkä ne tulokset käydään sitten ensi neuvolassa läpi tai jotain. Tauteja ei kuulemma ollut :LOL: ja hemoglobiini oli 116 (sen kysyin erikseen). Eli rautakuuri on taas tiedossa, mutta kiinnostavaa oli se, että luku oli hänen mukaansa samaa luokkaa kuin edellisissäkin raskauksissa (ruokavalion muutoksista huolimatta). Onkohan siinä joku yksilöllinen tekijä, joka vaikuttaa imeytymiseen enemmän kuin nautitun raudan alkuperä / määrä... (n)

Itse asiassa kerran aikoja sitten aloin itse epäillä keskeytynyttä keskenmenoa ihan sen perusteella, että ekassa neuvolassa mitattu hemoglobiini oli itselleni odottamattoman korkea edelliseen raskauteen nähden. Ja epäilys oli silloin valitettavasti oikea. Mutta nyt pikkuinen taas kutittelee tuolla masussa - eipä tässä voi tuohon Kantaan muuta sanoa kuin että tuloksia odotellessa! (y)
 
Mä asun myös Helsingissä ja osa verikokeiden sekä virtsatestin tulokset tulivat pian näytteen antamisen jälkeen. Eilen oli nt-ultra ja illalla näkyi kaikki tulokset omakanssa, myös seulan lopulliset tulokset. Tänään aamulla oli myös tullut HUSilta se kirje omapostiin (tulee myöhemmin postitse), jossa sanottiin, että kohonnutta riskiä ei ole.

Ehkä eri kaupunginosissa on erilaiset käytänteet (n)
 
Mä en asu Helsingissä mutta ollaan samassa sairaanhoitopiirissä. Toisaalta ultrassa kävin eri sairaanhoitopiirissä, että en tiedä kestääkö sitten sen takia. Pitää huomenna soitella jonnekin, jos ei ala ilmestyä ne tuonne. Osa tuloksista siis on, mutta ei just noita niskaturvotusjuttuja.
 
@Helema En yhtään ihmettelisi, jos niissä tuloksissa kestää vähän kauemmin, jos tietoa täytyy siirtää sairaanhoitopiirien välillä. Toivottavasti saat tulokset kuitenkin pian!
Hmm hmm, no onpas kyllä kummallista, asun Helsingissä ja kaikki näytteet ja ultra on otettu siellä, mutta yhden yhtä tulosta ei näy! Kätilön mukaan sen piti ollakin nimenomaan niin. Sinänsä ei sillä ole mulle enää niin hirveästi väliä, sillä eiköhän hänkin olisi sanonut ja neuvola soittanut, jos siellä olisi jotain ihan vinksallaan. Tai voiko se viive olla ohjelmoitu ikäsidonnaisesti, kun riskiluku nousee ihan tilastollisesti iän myötä... (n)
ettei ala itse tehdä vääriä johtopäätöksiä.
 
@merin Onpa tylsää tuo odottelu! Eiköhän se tulos sieltä kuitenkin tule pian. Oletko kuitenkin löytänyt ne labra lähetteet/listan testeistä, joiden tuloksia odotat? Mä en meinannut millään löytää niitä labratuloksia alkuun, niin sillä kysyn...
 

Yhteistyössä