~Elokuiset 2020~

@MonaLisa33 Joo, molemmat lapset on tykänneet liinailusta, jotain muutamaa aktiivisen liikkumisen kautta lukuunottamatta, kun varmaan liikkumavälineestä huolimatta olis pitäny saada liikkua ite. :ROFLMAO: Nuorempi oli liinassa heti synnärillä, auttoi paljon omien safkojen hakemisessa, kun ei sillä kertaa oltu perhehuoneessa. Ja mä ite oon tykännyt siitä, että on ollut niin helppoa kulkea hisseistä ja portaista jne. välittämättä.

Liinailusta kiinnostuneille pitää neuvoa Ipanaisen liike Pitkänsillan vieressä. Sieltä saa liinojen ja reppujen lisäks myös osaavaa opastusta. (Ja kauheesti kaikkea muutaki kivaa lastentarviketta.) Ja tiedän, että fb:ssä on hyvä kantovälinekirppis, mikä tietty ei toimi, jos ei oo ollenkaan fb:ssä. Varsinki kudotuissa liinoissa käytetyt on monesti kivempiaki, kun ovat pehmenneet ja letkeytyneet käytössä.

Musta tuntuu, että tunsin ekat hipaisut. Join kokista, hyvinki vois aikaansaada riehuliikkeitä. :LOL: Jännä, miten näinki pitkän ajan päästä liikkeet tunnistaa vielä. Ekaa kertaa tuli semmonen fiilis, että siellä lienee Joku. :love:
 
  • Tykkää
Reactions: merin
@Helema Allergioitahan voi hyvinki tulla lisää tai poistua raskauden aikana. Monilla tilanne myös palautuu raskauden jälkeen. Mulla rikkoutuu suupielet pikkasen appelsiinimehusta, mut sitä kyllä tekee mieli. Varsinaisia allergioita mulla on muutenki kasa, ruoka-aineita ja sit eläinallergioita. Meillä on kissoja siitä huolimatta, että oon niille jonkin verran allerginen. Nyt vaikuttais pahenneen kissoille altistuminen jonkin verran. Ja mulla myös kuivuu kädet pahasti.

Meillä on kans työpaikalla sisäilmaongelmaa ja oon sen takia tehnyt paljon etätöitä. Samoin edellisessä kämpässä oli ja se olikin aika katastrofi, kun piti hävittää suurin osa irtaimistosta. Nykyisellään oon herkistyny niin, että tosi monessa paikkaa tulee oireita, tosin puhtaassa kämpässä asuessa on ruvennu helpottamaan ja sietokyky vähän palautumaan.
 
Komppaan @lyrae, meillä myös kaikki kolme tottuneet nopeasti kantoliinaan. Esikoisen kanssa meni vähän pidempään puolin ja toisin, mutta loppujen lopuksi hänen kanssa sitä käytettiin ylivoimaisesti eniten. Kakkonen ja kolmonen sujahtaneet sinne heti kuin itsestään, kun homma oli itselle tuttua.

Mielenkiintoista, että muillakin kuivuu kämmenselät. Mulla myös, ja samoin oli yhdessä aiemmassa raskaudessa, jossa la oli lähellä tämänkertaista. Myös kasvojen iho on kutissut ja kuivunut. Ostin apteekista tiistaina rautalääkettä hakiessa jonkun kasvovoiteen, jonka ei pitäisi tukkia ihohuokosia, ja jota voi lisätä pitkin päivää tarpeen mukaan. Katsotaan nyt, toimiiko oikeasti.

Vauvan varusteiden suhteen olen aina ajatellut, että less is more... Ekassa raskaudessa hirvitti ajatus siitä, että ostaisin varastot täyteen hilavitkuttimia, joita käytetään vain kuukausia. No, ehkä niille olisi jotain käyttöä ollut seuraavien lasten myötä, mutta eipä lapsilukua tiedä etukäteen, ja toisaalta on ollut helppo ajatella, että ei tarvita nyt kun ei ole ennenkään tarvittu... Olen pikkaisen minimalisti muutenkin kaikenlaisessa varustautumisessa.
 
  • Tykkää
Reactions: Marenkinen ja lyrae
Pakko vielä kertoa, että meillä oli pieni kissanhiekkagate tänään. Esikoinen ja kuopus olivat olleet leikkimässä, kun kuopus oli saanut päähänsä alkaa paljain käsin kaivaa ja heitellä hiekkaa kissojen laatikosta. Tämän jälkeen tuli halimaan mua, joka makasin sohvalla, ja pyysi leikkimään. Mentiin leikkimään, ja jonkin ajan kuluttua esikoisen ilmaannuttua paikalle kysyin, mistä olivat riidelleet. Pikkaisen pimahdin hänelle, että miten ihmeessä hän ei heti varoittanut mua eikä huolehtinut edes kuopusta käsipesulle moisen puuhan jälkeen. Sitten säntäsinkin samantien kuopuksen kanssa kylppäriin, sekä hänen että mun kaikki vaatteet pyykkiin ja molemmat suihkuun. "No en ajatellut!" oli esikoisen selitys. :mad:
 
Viimeksi muokattu:
@merin Eikä, apua! :censored: Kissanhiekka on tällä hetkellä jotain niin kauheaa kyllä. Haiseeki kamalasti. Meillä lapset ei oo koskaan hiekkalaatikolla käyneet, mutta kuopus puolivuotiaana oli löytänyt lattialta kissalta tipahtaneen pöläleen ja oli sitä hetken maistellut, ennen kuin huomasin. :sick: Ei siitä kyllä onneks mitään tullut.
 
Koskahan sitä pitäis lakata nukkumasta mahallaan? o_O vielä tulee välillä mentyä mahalleen eikä se tuota kyllä masun osalta epämukavaa oloa, tissit siinä kyllä sattuu:LOL: Onneks voi näitä lekurilta kysellä tyyliin kymmenen päivän päästä.. tulee muutenki tarpeen nähä et kaikki on toivottavasti vauvalla hyvin ku ei oo taas liikkeet tuntunu. Tosin tiedostan että kovin on aikaista vielä mut silti, pakko aina ressaa näköjään :D Ei silti tänään tuli aamupala ylös ku olin just miehelle näistä peloistani puhellut. Totesin vaan ku oli pää pöntössä et "tää tais olla merkki vauvalta et kaikki ok" :ROFLMAO: En nimittäin ees muista koska viimeks olis tullu oksu, tyyliin 13+jotain viikoilla.

Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille :love:
Swan & Speedy 15+3
 
@Helema Allergioitahan voi hyvinki tulla lisää tai poistua raskauden aikana. Monilla tilanne myös palautuu raskauden jälkeen. Mulla rikkoutuu suupielet pikkasen appelsiinimehusta, mut sitä kyllä tekee mieli. Varsinaisia allergioita mulla on muutenki kasa, ruoka-aineita ja sit eläinallergioita. Meillä on kissoja siitä huolimatta, että oon niille jonkin verran allerginen. Nyt vaikuttais pahenneen kissoille altistuminen jonkin verran. Ja mulla myös kuivuu kädet pahasti.

Meillä on kans työpaikalla sisäilmaongelmaa ja oon sen takia tehnyt paljon etätöitä. Samoin edellisessä kämpässä oli ja se olikin aika katastrofi, kun piti hävittää suurin osa irtaimistosta. Nykyisellään oon herkistyny niin, että tosi monessa paikkaa tulee oireita, tosin puhtaassa kämpässä asuessa on ruvennu helpottamaan ja sietokyky vähän palautumaan.
Meillä töissä on juuri valmistunut isot sisäilmaremontit, mutta eipä niistä ole ollut hyötyä. Ongelma on ilmeisesti ilmanvaihdossa ja niitä ei saada säädetty kunnolla. Mulla on töissä jatkuvasti korvat lukossa ja happi meinaa loppua. Osa oireilee todella paljon vakavammin. Ihan järkyttää kyllä!

Kotona meillä myös varmaan jotain ongelmaa (asunto yli 200 vuotta vanha), kun katto vuoti syksyllä ja kaikki ilmanvaihtoräppänät on tukittu. Onneksi on vuokrakämppä ja päästään pian pois. Ahdistaa vähän tuo irtaimisto, että pitääkö hävittää kaikki, mutta toistaiseksi ainakin aiotaan säilyttää. Vaatteet pesen kaikki ennen muuttoa, enkä laita niitä enää vaatekaappiin, sillä lattian raoista tuleva maan haju tarttuu siellä vaatteisiin :( Vuokranantajan mielestä ongelmaa ei ole, kosteusmittaukset tehty ja asunnon alapohja remontoitu reilu 2 vuotta sitten ennen meidän muuttoa. Uusi talo on tältä vuosituhannelta ja hyvin rakennettu, joten siellä toivon mukaan mitään ongelmia ei ole.
 
@merin Eikä, apua! :censored: Kissanhiekka on tällä hetkellä jotain niin kauheaa kyllä. Haiseeki kamalasti. Meillä lapset ei oo koskaan hiekkalaatikolla käyneet, mutta kuopus puolivuotiaana oli löytänyt lattialta kissalta tipahtaneen pöläleen ja oli sitä hetken maistellut, ennen kuin huomasin. :sick: Ei siitä kyllä onneks mitään tullut.
Huhhuh, mahtoi maistua hyvältä. :LOL:
Tavallaanhan olisi kyllä parasta, että lapset sairastaisivat toksoplasmoosin jo lapsina - ainakin, jos ovat tyttöjä.

Joo, ei toi kivaa ollut, mutta ei sitä nyt varmaan mun suuhun asti kuitenkaan päätynyt. Sitä paitsi luin joskus jonkun lääkärin todenneen, että jos kissankakasta toksoplasman haluaa, niin sitä pitäisi ensin kypsytellä huoneenlämmössä vuorokausi ja sitten syödä vielä ihan reippaasti, jotta siitä voisi taudin saada. No, mene ja tiedä..
 
Mulla peruuntui tän päivän neuvola, eikä kyllä haitannut yhtään! Yö meni niin huonosti. Jo illalla mulla oli pää tosi kipeä, mutta en sitten mukamas viitsinyt edes panadolia ottaa, kun en haluais "turhaan" ottaa mitään lääkkeitä. No se oli virhe! Alkuyöstä nuorimmainen herätteli ja nukkui tosi levottomasti ja kolmen aikaan havahduin että mun pää on räjähtämäisillään ja oikein oksettaa kun niin kova särky. Sitten äkkiä hakemaan lääkettä ja sänkyyn toivomaan että se pysyy sisällä ja että uni tulee pian... No ei! Ei pysynyt lääke, ja eiköhän tuo nuorin sitten päättänyt että nyt on aamu :confused: raahauduttiin sohvalle ja hän oli hyvinkin pirteä ja kyseli tissiä vähän väliä. Ite koitin selittää että äiti on kipeä ja tissitkin nukkuu, no siitä tuli sellanen huuto että luovutin aika pian. Jotenkin sain eskarilaisen ja kerholaisen raahattua aamulla ysiksi ja sitten kotiin ajatuksena vaan maata sohvalla ja kuopus saisi katsoa vaikka pipsa possua tms. No ei, kun sitten kotiin pääsyn jälkeen soittaa mun äiti, että on tulossa kylään ja kohta jo perillä o_O koitin siinä selittää valvotusta yöstä ja päänsärystä mutta hän päätti kuitenkin tulla kylään. Vielä just ennen kun hän ilmestyi niin kävin oksentamassa:sick: hänelle en vielä halua tästä raskaudesta kertoa joten ei auttanut kuin sinnitellä siinä sitten :censored: jos loppupäivän ottais iisisti, muuhun en pysty :alien:

KeepGoing 12+2
 
@KeepGoing, oijoijoi! Olipa sulla yö ja aamu! En kyllä tajua, miten sait lapset kerhoon ja eskariin... Ja vielä äiti siihen yllätyskylään, mä olisin kyllä repinyt pelihousuni kokonaan! Mekään ei olla vielä kerrottu kummankaan vanhemmille, vaikka monet kaverit tietääkin. Ei olla ultran jälkeen nähty, ja toisaalta ajatus mistään hössötyksestä asian tiimoilta ei innosta. Odottavien isovanhempien aika tuntuu joskus olevan pidempi kuin odottavien vanhempien.

Miten sun päivä on jatkunut siellä? Mä olen myös enemmän valvonut kuin nukkunut viimeiset pari viikkoa. Oma ja kuopuksen flunssa on vaikeuttanut sitäkin vähää nukkumista, jota itse raskaus ei ole vielä vienyt. :sleep:
 
@merin päivä jatkui edelleen kuskailun merkeissä (kerholaisen, eskarilainen, miehen sekä lukiolaispojan haku) klo 12,13 ja 15. Tossa välissä ehdin käydä kotona tarjoamassa lounaan kerholaiselle ja nukuttamassa pienimmän päikkäreille sekä ohjeistamaan teinitytön vahtimaan pieniä kun jouduin vielä yllättäen hakemaan miehen ja vanhimman pojan :confused: pää ollut kipeenä ja tosi huono olo koko päivän :censored:

Ai niin, kun puhuin äidilleni tästä että ollut kamalaa päänsärkyä niin alkoi kaivaa laukustaan jotain omaa migreenin täsmälääkettä että haluatko tätä kokeilla :eek: joo, hän ei tiedä raskaudesta mutta vallan hyvin tietää että mä imetän edelleen ja muutenkin en kyllä uskaltaisi alkaa kenenkään toisen lääkkeitä napsimaan. Sanoin että en nyt tarvi kiitos niin hän totesi että jättää sen nyt kuitenkin siihen että otat kato sit jos tulee tosi paha särky taas! Hittolainen sen kanssa, ei vaan osannut vissiin ajatella ihan loppuun asti :ROFLMAO:

@SwanDeSol mun mielestä ei oo mitään sääntöä mahallaan nukkumisesta, kyllä sen sit tuntee kun ei ole enää hyvä nukkuä silleen (y) Taitaa kroppa hakeutua luonnostaan sopivaan asentoon. Nyt kannattaa ehkä jopa nauttia siitä että on vielä useampi vaihtoehto missä asennossa nukkua:D mulla on ollut jo useamman raskauden aikana tosi iso apu vartalotyynystä, se auttaa saamaan hyvän asennon :)
 
  • Tykkää
Reactions: SwanDeSol
@KeepGoing Eikä, melkoinen terästyyppi oot kyllä, kun saat kaiken ton hoidettua väsymyksen, säryn ja pahan olon kanssa! o_O Ei musta vaan olis.

Mun eka työpäivä meni ihan kivasti. Tein kyllä liian pitkän, ku vauhtiin pääsin. Projektissa toivotettiin tervetulleeksi takas ja kyseltiin vointia. :) Koko päivän koneella istuminen kyllä tuntu rankemmalta, pitänee yrittää joku lyhyt lepotauko keksiä päivään.

lyrae 11+5
 
  • Tykkää
Reactions: KeepGoing
@SwanDeSol Mä olen myös mahalla nukkuja, tai no en nyt ihan suorana tikkuna mahan päällä nuku, mutta you know... Nykyinen sänky on tosi kova, eikä tue selkää ollenkaan, joten kierähdän vatsalleni yön aikana. Tilattiin juuri uudet patjat, että olis helpompi nukkua ihan kyljellään. Tätä oltiin suunniteltu jo pidempään, joten hyvään saumaan nyt sattui tämä hankinta.
 
  • Tykkää
Reactions: SwanDeSol
Pitkästä aikaa kans kirjoittelen tänne! Tosiaan ultrassa käyty jokin aika sitten ja kaikki oli ok. :) nyt alkoi rv 14. Miten teidän mahat kasvaneet? Harmittaa kun ei vielä tunnu yhtään kasvaneen, mutta eiköhän se sieltä kohta tule!

Muutaman päivän ollut vihlasuja ja muita kipuja. Ohimeneviä. Taitaa olla "kasvukipuja" ilmeisesti tällä viikolla alkaakin suurempi kasvu. Näin oon ainakin ymmärtänyt.

Iltapäivä pahoinvointi ollut nyt viikon :cautious: aamusin ei enään niinkään.

Ootteko jo miettineet hankintoja? Oon yhdistelmävaunuja katsellut. Mitä vaunuja teiltä löytyy?
 
No niin, ultrassa käyty taas. Tyyppi oli kasvanut ja vastasi täysin näitä uusia viikkoja. Kuvia ja mittoja oli vaikea saada kun niin hirveä jumppailu oli päällä :LOL: Niskaturvotus oli 1,2mm ja kaikki näytti oikein hyvältä :love:

Eli mulle voi päivittää la 22.8.

Kätilö oli ihana kun kyseli mun vointia ja kerroin tästä päänsärystä ja huonovointisuudesta niin sanoi että vaikka äiti voi huonosti niin vauvalla on kaikki oikein hyvin! ❤

Tänään jostain syystä oksensin jo aamulla, oispa se merkki että illalla ei enää tarttis:D

KeepGoing 12+3
 
Mulla on ihan valtava maha varsinki iltaa kohden viikkoihin nähden, mut varmaan kolmannen kohdalla niin helposti pullahtaa jo venyny maha.

Pahoinvointi on hiljalleen muuttumassa närästykseksi, välillä vaan illalla on ja välillä ihan koko päivän, niinku tänään. Ihan illasta on toki vielä lisänä pahoinvointiaki.

Vieläkään ei meinaa tehdä mieli mitään ruokia ja on tosi vaikea keksiä ruokia arkeen. Pitäis yrittää kerätä vaan joku lista, jota sit seuraa.
 
Ultrassa käyty. Siellä pieni huitoi vimmatusti <3 Nyt on kyllä niin helpottunut ja onnellinen olo. Oltiin siellä melkein tunti, kun ei meinannu niskamittoja saada kun oli alkuun niin paikoillaan. Harjoittelija oli ultraamassa ja se ei ihan kaikkee sit löytänyt, mutta kokeneempi hoitaja löysi. Kaikki siis hyvin, ja viikot vastasi omiakin laskuja.
 
Ihania ultrakuulumisia! :love:

@Jmilla Mulla on kans viikko sitten alkanut tulla pieniä vihlaisuja harvakseltaan, kun viikkoja oli 13+0. Muutenkin tuntuu, että vatsaa on alkanut kiristämään jostain kylkiluun reunalta, jos olen ollut vaikka kyljelläni pidempään. Vatsa on tullut jo esiin, mutta ei se raskausvatsalta näytä, vaan rasvat vain on paremmin näkyvillä. Mulla kertyy keskivartaloon helposti ja nyt se korostuu.

Tänään 14+1
 
Onnea kaikille ihania ultauutisia saaneille! Täällä on tänään suorastaan pelottavan energinen olo kahden kuukauden sohvalla makaamisen jälkeen. Ensin bongasin lehdestä kiinnostavan reseptin, ja kävin suorastaan ostamassa tarvikkeet siihen samalla, kun vein kuopuksen kerhoon. Sitten yllätin itseni sommittelemasta uutta päiväpeittoa makkariin... :whistle: Entinen on rikki, ja vierashuoneen sänkyjen päiväpeitoista saisi sinne pienillä lisäyksillä ommeltua uuden. Vierasvuoteet taas olisi siirtymässä isosisarusten käyttöön, kunhan malttaisivat luopua lastesängyistään...

Mulla myös jomotusta alavatsalla, ei ole kivaa. Toisessa nivustaipeessa välillä kovempaa kipua. Siellä on ilmeisesti tyränpoikanen, jota ei ole lääkärissä saatu esiin, mutta mun kuvaamien oireiden perusteella työterveyslääkäri sanoi jo vuosia sitten, että siitä on todennäköisesti kyse.
 
Ihania ultrakuulumisia! :love:

@Jmilla Mulla on kans viikko sitten alkanut tulla pieniä vihlaisuja harvakseltaan, kun viikkoja oli 13+0. Muutenkin tuntuu, että vatsaa on alkanut kiristämään jostain kylkiluun reunalta, jos olen ollut vaikka kyljelläni pidempään. Vatsa on tullut jo esiin, mutta ei se raskausvatsalta näytä, vaan rasvat vain on paremmin näkyvillä. Mulla kertyy keskivartaloon helposti ja nyt se korostuu.

Tänään 14+1
Juu rasva tunkee eteen :D ärsyttävä epämääräisen näköinen maha. Tulis nyt kunnolla esiin nii ei tarvis arvuutella onko rasvaa vai ihan oikea vauva maha :D vihlonnat jatkuu tänään. Varsinkin huomaa jos on vähän tiukat housut.
 
  • Tykkää
Reactions: merin
Joku kyseli hankinnoista ja yhdistelmävaunuista. No, meillä on tosiaan ne uskolliset teutonian prestigen yhdistelmät, ja seisomalautakin löytyy entuudestaan. Mutta huomasin tänään, että uusi sadesuoja vaunuihin pitää ostaa.

Perusvaatteet meiltä löytyy, mutta toki pienen täytyy jotain uuttakin saada. Jos vaikka Lapsimessuilta tekisi löytöjä sitten keväällä.

Mutta mies sen sijaan meinaa vaihtaa auton jo nyt. Olen hieman kauhuissani, että ei kai nyt näin varhain, jos nyt odotetaan, että vauva varmasti syntyy tai edes rakenneultraan. Hän haki eilen koeajolle yhden seitsenpaikkaisen auton. Kyllähän siellä ihmiset mukavasti matkustaa, mutta tavaratilaa päästiin sitten tuskailemaan livenä. Todettiin, että jos vain kuusi penkkiä on pystyssä, saamme vaunut mukaan kyljellään, lisäksi mahtuu kaksi pientä laukkua / isoa reppua ja yksi käsimatkatavarakokoinen lentolaukku. Kaikki muu pitää sitten tunkea katolle boksiin, ja kissojen kuljetushäkit ottaa syliin tai lasten jalkoihin. Toisaalta mietittiin, että pitkillä reissuilla vaunut eivät yleensä ole mukana, joten saadaan muuta kamaa enemmän. Kaupunkiajossa taas vaunut ovat käytännössä aina mukana, koska harvoin mennään autolla kaikki samaan paikkaan tai edes perille asti joka kohteeseen. Nyt vielä tulee olemaan yksi seisomalaudan varassa, joten sekään ei auta, että ajattelisi vauvan kulkevan aina kantoliinassa. Eikä esim. isovanhemmat pärjää hoitovuoroillaan ilman vaunuja ollenkaan.
 
Viimeksi muokattu:
Vielä tuosta "varustautumisesta" että meidän pitäisi saada lapsi nro 2 muuttamaan nykyiseen vierashuoneeseen. Mutta häntä pelottaa, kun se on kauempana asunnossa, eikä vanhempien makkarin vieressä, kuten nykyinen huoneensa. Tarvitsisimme hänen nykyisen huoneensa nykyiselle kuopukselle, jotta hän saisi alkaa opetella omaan sänkyyn. Lisäksi hoitopöytä pitää tällä kertaa virittää myös tuohon viereiseen huoneeseen, koska makkariin ei järkevästi mahdu. En oikein tiedä, miten toimia, ettei kakkosesta tunnu, että vauva ajaa hänet pois...
 
https://www.lasten.fi/lastenvaunut-ja-lastenrattaat/yhdistelmavaunut/tutek-turran-silver-yhdistelmavaunu-p-3828.html
Meillä on tollaset vaunut, ostettiin nuorimmaiselle ja olleet kivat noiden isojen renkaiden takia. Edellisillä oli käytössä Brion yhdistelmät vuodesta 2003 vuoteen 2016. Että ne oli kyllä ainakin laadultaan tosi kestävät(y)

@merin meillä on yleensä autossa just tälleen kaupunkiajossa aina kuus penkkiä pystyssä ja siinä yhen kaadetun penkin päällä kulkee matkikset mukana. Voin tarkistaa kyllä vielä kaverilta mikä se niiden Kia olikaan:)
 
  • Tykkää
Reactions: MonaLisa33
https://www.lasten.fi/lastenvaunut-ja-lastenrattaat/yhdistelmavaunut/tutek-turran-silver-yhdistelmavaunu-p-3828.html
Meillä on tollaset vaunut, ostettiin nuorimmaiselle ja olleet kivat noiden isojen renkaiden takia. Edellisillä oli käytössä Brion yhdistelmät vuodesta 2003 vuoteen 2016. Että ne oli kyllä ainakin laadultaan tosi kestävät(y)

@merin meillä on yleensä autossa just tälleen kaupunkiajossa aina kuus penkkiä pystyssä ja siinä yhen kaadetun penkin päällä kulkee matkikset mukana. Voin tarkistaa kyllä vielä kaverilta mikä se niiden Kia olikaan:)
Meillä on kans nuo Tutek Turranit, mutta jarrut ja jousitus on rikki. Ollaan siis surutta menty metsässä, Suomenlinnassa ja ties missä noilla ja ollut todella kovalla käytöllä eikä olla paljoa säästelty. Menee kyllä vielä uuden vauva kanssa ainakin vaunuajan mutta ratasaikaa ei välttämättä. Jarrut pakko uusia kyllä, kun eihän vauvaa saa muuten ulos nukkumaan.

Mua on alkanut jännittää tuo muutto ja se, kuinka esikoinen kaikkeen sopeutuu. Paitsi uusi koti ja päiväkoti, niin myös tuo uusi makuuhuone jännittää. Nykyinen huone hänellä on siten, että sieltä on suoraan käynti meidän makkariin ja alakertaan ei pääse livahtamaan meidän ohi. Uudessa talossa lasten makkarit on toisella puolen yläkertaa ja myös portaikko lasten makkareiden puolella. Pakko hommata siihen heti portti. Nykyisessä asunnossa meillä ei ole ollut porttia, koska esikoinen osaa kulkea rappusissa ja ei yksin pääse salaa yläkerrassa niihin menemään. Myös jännittää, jos se yöllä herää ja alkaa etsiä äitiä ja sit tipahtaa portaikkoon...
 

Yhteistyössä