~Elokuiset 2020~

@KeepGoing, jos pystyt sen Kian tarkistamaan, niin olisi kiva! Meillä siis kulkee mukana ihan nuo oikeat vaunut, koska kukaan, varsinkaan isovanhemmat, ei suostu työntämään meidän matkarattaita pidempiä matkoja keskustassa ja kulkemaan niiden kanssa joukkoliikenteessä. Onneksi nuo oikeatkin vaunut on helppo kasata, ja menevät suhteellisen pieneen tilaan kokoonsa nähden. Multa myös peukutus isoille renkaille!

@Helema, onneksi teillä on tuo muutto nyt kuitenkin hyvissä ajoin, niin lapsi ehtii ainakin siihen sopeutua ennen vauvan syntymää! Sen takia meilläkin nyt näitä huoneita yritetään järjestellä uusiksi.
 
Kuinka moni täällä on ottanut influenssarokotteen? Itse en ole ottanut, mutta vähän alkoi nyt pelottaa, kun uutisten mukaan epidemia on alkanut joillakin paikkakunnilla ja voi tulla muuallekin muutaman viikon sisällä.
 
@KeepGoing Meillä vissiin on jossain ne jarrupalat. Mies meinas, että vaihtaa ne, kun laitetaan myyntiin nuo (siis ennen kuin vauva ilmoitti tulostaan ja ajateltiin lapsiluvun olevan 1), mutta täytyy nyt jo vaihtaa. Jousetkin on uudet, mutta niitä ei kai jotenkin voinut itse vaihtaa. Tai ainakin tosi hankala.

@merin Ostettiin tai jätettiin tarjous tuosta talosta ehkä viikko ennen plussatestiä ja vielä ajateltiin, että nyt parempi hoitaa muutot ja muut ennen raskautta. Ja että eihän mulla vara ole ison asuntolainan kanssa jäädä äitiyslomalle :ROFLMAO: Mut toisaalta hyvä, että meni just näin ja vauva saa tulla sitten taloon, jossa ollaan varmaan seuraavat 10-15 vuotta vähintään. Kai ne lainatkin hoituu sitten myöhemmin :D Onneks nyt säästyy kesälomat sinne myöhemmäksi, niin saa edes yhden kk armon aikaa.
 
  • Tykkää
Reactions: merin
Meillä oli aamulla neuvola. Muuta kritiikkiä ei oikeastaan tullut, mutta paino oli tippunut :eek:

Saatiin myös koko perhe influenssarokotteet. Ilmeisesti influenssakausi on myöhässä, joten suosittelivat ottamaan nyt viimeistään. Otin myös esikoista odottaessa.
 
  • Tykkää
Reactions: merin
:) @Helema ei sua sitten varmaan ainakaan heti raskauadiabetes uhkaa. Mäkin olin ihan tyytyväinen, kun painoa oli tullut vasta +300g. Toisaalta ei varmaan ihan luotettava lukema, koska oli eri vaaka ja vaatteetkin kuin edelliskerralla.

Mäkin haluaisin ottaa influenssarokotteen, mutta se rokote pelottaa melkein yhtä paljon kuin influenssa. :(

Hohhoh näitä ruokahommia. Meidän vakilounaspaikassa (jos ei syödä töissä) oli tänään yhtenä lajina pesto-tomaattipizzaa. Mielestäni näytti siltä, että pestokin olisi paistettu, joten otin palan lautaselle. Sitten päätin kuitenkin mennä vielä varmistamaan keittiöltä, ja selvisi, että pesto EI ollut ollut uunissa. Annoin sitten sen miehelle, ja pohdin, uskallanko syödä muut pizzan alla lautasella olleet ruoat. Mies oli sitä mieltä, että jos ei niissä näy pestoa, niin sen kun syöt. Noudatin sitten hänen järkevän kuuloista ohjettaan, mutta harmittaa silti edelleen.
 
Jahas, jatkan yksinpuhelua. :) Kävin avoimessa neuvolassa enkä uskaltanut ottaa sitä influenssarokotetta. Mutta vauvan syke kuulosti hyvältä, ja liuskatestikin tällä kertaa negatiivinen molempien arvojen osalta. Vauva oli tosi ylhäällä, ihan navan tuntumassa. Olenkin ihmetellyt, mitä kumman haamuliikkeitä siellä on tuntunut viime päivät, kun luulin, ettei vauva voi vielä olla noin ylhäällä.

Juuri kun olen meinannut, että ei tarvi vaunuja ostaa, niin ostinkin ex tempore huutiksesta toiset saman merkin ja mallin vaunut kuin nykyisetkin. Viedään ne maalle, niin ei sitten tarvitse sinne vaunuja kuljetella, kun kerran tavaratilaa muutenkin heikosti. Ja toisaalta, jos nyt tulisikin jotain varaosatarvetta, niin noista voi sitten ottaa nykyisiin.

Tänään mennään taas yhtä autoa katsomaan, kun on ajoa samaan suuntaan. Mutta mies kuulostaa nyt siltä, että aikookin hakea auton Tukholmasta. Kieltämättä siellä olisi liikkeessä yksi erittäin kiinnostava, tyylikäs ja erinomaisesti varusteltu yksilö samaan hintaan, mitä joutuisimme maksamaan Suomessa sen JÄLKEEN, kun nykyinen automme annettaisiin vaihdossa. Siihen lisäksi tuleva verokaan ei ole paha, nykyisen auton omatoimisen myynnin jälkeen jäisimme edelleen reippaasti plussalle. Saas nyt nähdä, miten homma etenee.
 
  • Tykkää
Reactions: KeepGoing
Ai kauhea, tiistaina vasta eka ultra. Onks kellään muulla näin myöhään? Mulla on nyt 12+2, silloin 12+6. Onhan se vissiin ihan hyvin niissä seulontarajoissa, mut tuntuu tosi myöhäiseltä. Ja onhan tää ihan hemmetin pitkä aika odottaa.

Mulla oli tuulimunaraskaus ennen tätä, joskus 2015, että periaatteessa oisin kai voinut ruinata jotain varhaisultraakin ehkä julkiselta, mut toisaalta olin niin huonossa kunnossa, etten olis halunnu matkustella ympäri kaupunkia. Meiltä menee kuitenki melkein tunti sinne Bulevardille, missä ne seulonnat on.

Huomaa kyllä olosta, että töiden tekeminen huonontaa jaksamista. Mut pitää vaan koittaa muistaa pitää taukoja. Edellisten raskauksien aikaan olin vielä opiskelija, niin oli vapaampaa, vaikka nytkin saa tosi vapaasti järjestää ajankäyttönsä.
 
@merin Jaa, mäkin oon välillä tuntenut suht ylhäällä jotain hipaisuja, mut kans mietin, et eikö kohtu oo vielä alempana. Hauska, että onhan ne voineet liikkeitä olla. Alavatsalla oon pariin otteeseen tuntenut liikkeitä kyllä.

Aika hyvä diili autosta kyllä teillä. :) Kaikenlaisia hankintoja kuitenki helposti kertyy, niin hyvä, jos jossain saa säästettyä.

Mun tekis kovasti mieli neuloa jo jotain pikkuselle, mut pakko malttaa mielensä ainaki ekan ultran yli. :censored:
 
  • Tykkää
Reactions: merin
Ai kauhea, tiistaina vasta eka ultra. Onks kellään muulla näin myöhään? Mulla on nyt 12+2, silloin 12+6. Onhan se vissiin ihan hyvin niissä seulontarajoissa, mut tuntuu tosi myöhäiseltä. Ja onhan tää ihan hemmetin pitkä aika odottaa.

Mulla oli tuulimunaraskaus ennen tätä, joskus 2015, että periaatteessa oisin kai voinut ruinata jotain varhaisultraakin ehkä julkiselta, mut toisaalta olin niin huonossa kunnossa, etten olis halunnu matkustella ympäri kaupunkia. Meiltä menee kuitenki melkein tunti sinne Bulevardille, missä ne seulonnat on.

Huomaa kyllä olosta, että töiden tekeminen huonontaa jaksamista. Mut pitää vaan koittaa muistaa pitää taukoja. Edellisten raskauksien aikaan olin vielä opiskelija, niin oli vapaampaa, vaikka nytkin saa tosi vapaasti järjestää ajankäyttönsä.
Mulla oli tuo ultra vasta 13+4 viikolla. Piti olla 12+6, mutta la sitten siirtyikin. Hyvin onnistu ultra ja saatiin vahva veikkaus sukupuolesta! Eli ei se liian myöhäinen ole. Täällä suositellaan tehtäväksi 12+4 - 13+6.
 
Mulla oli tuo ultra vasta 13+4 viikolla. Piti olla 12+6, mutta la sitten siirtyikin. Hyvin onnistu ultra ja saatiin vahva veikkaus sukupuolesta! Eli ei se liian myöhäinen ole. Täällä suositellaan tehtäväksi 12+4 - 13+6.
Niin, mullakin oli loppujen lopuksi 13+1, vaikka piti olla 12+3. Tavallaan olisi kiva, jos ultra olisi "liian aikaisin", niin pääsisi sitten toisenkin kerran kurkkaamaan...;)
 
Niin, mullakin oli loppujen lopuksi 13+1, vaikka piti olla 12+3. Tavallaan olisi kiva, jos ultra olisi "liian aikaisin", niin pääsisi sitten toisenkin kerran kurkkaamaan...;)
Joo no mullahan ultra oli liian aikaisin ja pääsin uudestaan pian(y)
@merin vautsi, saako udella mikä auto miehellä on kiikarissa? Ja vaunuhankintakin, jee! Jännä että vauva jo noin ylhäällä :geek:

@lyrae toi odottelu on kyllä puuduttavaa... Mulla myös julkisilla yli tunti sinne Bulevardille, autolla pääsis nopeemmin mutta ei sitä saisi sit varmaan parkkiin tai vähintään pitäis yhtä paljon varata aikaa paikan etsimiseksi:ROFLMAO:

@Helema nub-teorian mukaanko saitte veikkauksen? Missäpäin tollasia arvioita annetaan? Luin asiasta ja ei vissiin kovin yleistä ole että antavat arviota. Kysyittekö itse vai kysyttiinkö haluatteko tietää arvion? Hah, mulla on kyselyikä :D

Selvisin yrjöömättä hammaslääkäristä, oli onneksi tosi pikainen käynti (y) Eilen sain kerrottua tämän vauvauutisen vanhimmalle pojalle ja reaktio oli kyllä niin negatiivinen :unsure: Tuli tosi paha mieli kyllä :(

KeepGoing 12+6
 
@KeepGoing Mä kävin ultrassa Kotkassa. Asutaan tosin siis Uudellamaalla ja rakenneultraan ollaan menossa Porvooseen. Kotkassa oli 4D-ultrat ja tosi pätevä kätilö, joka katsoi kyllä tosi tarkkaan kaiken. Vähän harmittaa, että rakenneultraan ei sinne mennä, mutta nyt muuton jälkeen Porvooseen tulee huomattavasti lyhyempi matka. Ja tosiaan nub-teorian mukaan tehtiin arvio. Kätilö oli sitä mieltä, että se joku, joka sojottaa, on niin selkärangan myötäinen, että tytölle vaikuttaa. Ja mitään jalkovälissäkään ei mun mielestä ollut. Kysyttiin itse kätilöltä ja kätilön vastaus oli vähän sellainen, että aika hyvinhän nämä veikkaukset pitää paikkaansa.

@merin Mulla tuntuu kans aika ylhäällä ja sivussa potkut. Nyt viimepäivinä alkanut tuntua ihan kunnon potkuja ja mieskin tuntee ne jo :love: Jännittävää!
 
  • Tykkää
Reactions: merin
Ja @merin vielä tuohon johonkin aikaisempaan, niin ei onneksi tarvitse mennä sokerirasitukseen vaikka olin varma, että iän puolesta jo joudun. Pelkään verikokeita kuollakseni, joten koitan välttää niitä...
Heh, mulla ihan sama juttu. En ole ikinä joutunut sokerirasitukseen, ja olin kyllä varma, että nyt se viimeistään napsahtaa juuri iän takia. Mutta kuulemma ei kuulu mennä, jos ei mitään oireita tule, koska en muuten kuulu riskiryhmään eikä ole ollut ylisuuria vauvoja ennenkään.

@KeepGoing, Toyotan Prius plussaan ollaan nyt todennäköisesti kallistumassa. Mitään olennaista eroa tavaratilan suhteen ei tuon kokoluokan autoissa tunnu olevan, ja mihinkään pikkubussimalliseen emme ole valmiita. Muista vastaavista tuo erottuu edukseen sillä, että on hybridi eli kaupunkiajon pitäisi olla hyvin edullista.

Voi kurja, että vanhin poikasi reagoi negatiivisesti. :( Toivotaan, että hän kuitenkin vielä asiaa kypsyteltyään tulee positiivisempiin tunnelmiin. Itse pelkäsin esiteinin reaktiota, kun jotkut saattavat vissiin pitää tosi nolona tms. ja muutenkin hän on selvästi ilmaissut, että ei kaipaa kovin suurta sisaruslaumaa. Mutta hän olikin tosi ilahtunut eikä vaikuttanut yhtään vaivautuneelta.
 
Vielä siitä Bulevardille menosta: me mentiin autolla, koska autoa tarvittiin sen jälkeen, jotta mies ehti töihin. Ainakin sinä aamuna parkkipaikkoja oli tarjolla useitakin ihan siinä Bulevardin varrella ja jopa melkein klinikan edessä. En tiedä sitten, oliko joku ihan poikkeuspäivä. Itse en kyllä ikinä vapaaehtoisesti autoile tuolla (enkä juuri pakon edessäkään :LOL:), mutta mies on keskustasta kotoisin eikä ikinä stressaa mistään ydinkeskustan liikenteeseen liittyvästä.
 
Hei vaan pitkästä aikaa!
Me saimme hieman huonoja uutisia viime viikolla, kun yhdistelmäseulan down-riskiluku hälytti 1:18 :unsure: Pääsin heti antamaan verinäytteet Nipt-testiä varten ja sitten odoteltiin reilu viikko tuloksia. Kyllä oli aika ahdistava olo ja vauvan terveys mietitytti ja pelotti. Tänään saatiin viimein tulokset ja niiden mukaan vauva on terve yleisimpien trisomioiden suhteen <3 Sukupuolikin varmistui samalla ja pysyi samana mitä kätilö veikkasi nt-ultrassa :love:
Nyt on olo niin helpottunut ja voi taas pikku hiljaa alkaa nauttimaan raskaudesta.

Meillä on vaunuina Emmaljunga Vikingit jotka hankin kolmannelle pari vuotta sitten ja nyt ostin niihin vauvalle vaunukopan. Autona meillä on Ford S-max 7-paikkaisena (toinen auto sama mut 5-paikkanen) ja koska meitä on vauvan synnyttyä 6 niin vaunut pitäisi mahtua vielä hyvin takakonttiin ja myös pari matkakassia :)

Evananna 14+3
 
Elokuiset 2020

1.8 lillans
1.8 Sunshine90, 1.lapsi, HUS
1.8 Pörröviltti
1.8 SwanDeSol, 1.lapsi
1.8 Helema, 2.lapsi
3.8 rosemarie, 1.lapsi, SATKS
3.8 Ilonjaonnen, 1.lapsi, EKKS
3.8. merin, 4. lapsi, NKL
5.8 Karpalo88
6.8 Bubblemama
6.8. Nadine88, 2.lapsi, SATKS
7.8 Taimis, 3.lapsi
9.8 Emilia.
10.8 Kettupieni, 1.lapsi, OYS
10.8 Hedvig
10.8 Marilainen
10.8 deeä
11.8 Evananna, 4.lapsi, KYS
11.8 MonaLisa33
11.8. heidihm, 2. lapsi, SATKS
13.8 Varpu88, 5.lapsi
14.8 Appelsiiniomena, 2. lapsi, NKL
14.8 Kyfi, 4.lapsi, PKSSK
14.8 Emerentia, 2. Lapsi, Tays
15.8 Aileen, 2.lapsi
16.8 Aavikkokettu, 1.lapsi, OYS
16.8 Uusintayritys
17.8 susu90, 2.lapsi, PHKS
17.8 Emiliee
18.8 Jmilla
20.8 PinskuPinsku, 3.lapsi
21.8 P1kkuMyy, 2 lapsi, Tays
21.8 Hipshops, 2.lapsi, NKL
21.8 Marhis, 1.lapsi
21.8 Miiuli7
22.8 KeepGoing, 6.lapsi, Espoon sairaala
23.8 Aurorials, 2.lapsi
24.8 Aava1216, 2.lapsi
24.8 mursutin
24.8 lyrae, 3.lapsi, Jorvi
25.8 najohanna
29.8, Venlala, 1.lapsi, Tyks
30.8 Jenspa91, 3.lapsi
30.8 Marenkinen, 1.lapsi

korventyttö
Habib
Nappis_
 
Viimeksi muokattu:
@Evananna Onpa teillä ollut raskaita päiviä, mutta ihanaa että teillä on nyt tieto siitä, että kaikki on hyvin! :love:

@merin Mikä on avoin neuvola? En ole ennen kuullutkaan.

Meillä on toinen neuvola tulevalla viikolla. Jännittää sydänäänten kuunteleminen. Mitään liikkeitä ei vielä tunnu, niin kiva saada taas jokin varmistus, että kaikki on hyvin. (n)

Huono olo on helpottanut ja työstressiäkin on ollut sen verran, että tulee hetkiä, jolloin unohdan olevani raskaana. Ihan mukavaa välillä ajatella muutakin kuin, no, omaa napaa ;) Viimeiset viikot on pahoinvoinnin ja käsittämättömän onnen sekä pelon vuoksi menneet kuin huumattuna, joten ihanaa palata hetkittäin "vanhaan minään".
 
@MonaLisa33, avoin neuvola on Helsingissä käytössä tosi monessa toimipisteessä, liekö jopa kaikissa. Eli tiettynä päivänä viikossa sinne voi muutaman tunnin ajan mennä jonotusperiaatteella kuuntelemaan sydänääniä, hakemaan rokotuksia, punnitsemaan vauvaa tms. nopeita asioita hoitamaan. Meillä oli eilen vain yksi asiakas jonossa ennen mua, joten kerkesin juuri sopivasti ennen töihin menoa. Musta tuo on tosi hyvä systeemi, kun käyntejä on kuitenkin muuten suht. harvoin.
 
  • Tykkää
Reactions: MonaLisa33

Yhteistyössä