¤¤¤ ELOKUISIA 2008 ¤¤¤

Minullakin olo on ollut ihan hyvä, eipä ole vielä kuulunut pahaa oloa tms. Finnejä on tännekin alkanut pukkaamaan, eli sama juttu kun Rouva Pikkumyyllä . Tosi inhottavia nämä näppylät! :/

Niin ja toinen sama juttu tuli mulle tänään, jotenkin kummasti mieleen, että jos mahassa onkin kaksoset. En tiedä mistä juolahti mieleen tänään. Aikaisemmin asiasta on ollut puhetta, kun suvussa on paljon kaksosia. Mutta ensi viikolla sen sitten tietää, montako Kölliäistä mahassa köllii.

Oon huomannu, et jos pitää kiirettä tai kävelee kovasti, niin sillon alkaa mahasta nippailemaan. Muistuttaa kai, että ei kiirettä! ;)

 
kamalasti on tullut taas tekstiä,ei meinaa perässä pysyä :eek:
Tosta tupakan poltosta.. Mä lopetin esikon aikana heti,kun sain plussan testiin ja rupesin sit taas polttamaan kun tyttö oli syntynyt. :ashamed: Nyt lopetin kans heti,kun sain testiin kaks viivaa,mut tänään ja eilen on mennyt taas pari tupakkaa :ashamed: on kyllä tullut niin huono-olo et en ees tajuu miks oon polttanu :kieh: Nyt oon vakaasti päättänyt et tupakkaan en koske enää! :)
 
oda-sofia: Häät pidettiin länsi-rannikolla, josta ollaan kotoisin. Tällä hetkellä asutaan pääkaupunkiseudulla. Tarkoitus on jossain vaiheessa muuttaa takaisn synnyinseudulle, ei ole tämä ruuhkasuomi meitin makuun, eikä kyllä ukonkaan :LOL:

Niin vielä siitä hääpäivästä...saatiin ihana lämmin sää, meinaa kun muistelee häiden alusviikkoa, kun ainakin länsi-rannikolla satoi ja oli kylmää :D
 
Tänään tein hailukan plussatestin Aconin 10:llä (menkkojen pitäisi alkaa vasta parin päivän kuluttua ;)), joten innosta soikeana ryhmittäydyn joukkoonne, jos vain mukaan mahtuu?!

Laskettu aika olisi n. 25.8.2008.
Toinen vaaveli olisi meidän perheeseen tuloillaan. Ensimmäinen, poika, täytti juuri 2 v.
No, raskauteni on niiiiin aluillaan, että ei tässä vaiheessa voi kuin toivoa parasta, että kaikki menee hyvin!
Kiinnittymiskipuja on ollut muutamana päivänä (ja siitä raskautumiseni arvasinkin), muutoin vielä kaikki normaalisti.
Viime raskaudessa oli alussa aikamoista pahoinvointia, joten sitä odotellessa :eek:

Jos joku pitää listaa tuolla meistä mukana olijoista, niin Taysiin ois tarkoitus mennä synnyttämään.

Hannele ja vielä ilman työnimeä oleva pienen pieni ihmisen alku :heart:
 
nea Ei se terkka mitenkään perustellut sitä miksi ei kannata rokottaa. Yleensähän rokot tehdään itse siitä taudista ,joka laimennetaan sellaiseksi ,että tautia ei tule ,mutta elimistö alkaa kehittää vasta-aineita tautia vastaa. Voihan siitä ollaa vaaraa pienelle sikiölle. Näin minä sen maalaisjärjellä perustelisin.

Häistä Meidät vihittiin vajaa kaksi vuotta sitten uuden vuoden aattona. Talvesta, joulusta ja vuoden vaihteesta löytyi monta teemaa. Värit valkoinen ja kulta, havut koristelussa, kynttilät, kymmenet jäälyhdyt, ulkotulet, jouluvalot, ilotulitus. Kyllä se olikin ihana päivä ja häiden suunnittelu oli myös ihanaa. Häämatkalla saikin meidän esikko alkunsa :heart: .

Tänään ollut raskauden suhteen niin oireeton päivä, että oikein epäilyttänyt koko juttu :whistle: . Onneksi vielä yksi testi kaapissa ,jonka voisi tehdä aamulla :)
 
Onnea Hannele76! =)
Tämä ketju kasvaa hurjaa vauhtia, meillä odottajilla on vissiin kovasti asiaa. :D
Nukkumassa pitäs jo olla, huomenna on työpäivä ja vähän kyllä jännittää että miten päivä menee kun on tota etovaa oloa ollut nyt muutaman päivän aika runsaasti.
Nyt nipistelee mahaa jännästi, kasvukipuja varmaankin kun kahvipapu siellä kasvaa. :D :heart:
Viikkoja siis 6+2 :)
 
Huomenia!
aivan järkky olo heti aamusta...öklöttää ja yököttää...ja kohta pönttöä halimaan...
pitäis mennä lapsille syöttään puuroa, mutta kun sekin yököttää se haju, kaurapuuroa..
Onneks mullakin on loma...21.12-7.1. on hoitolapsien äiti lomalla....
Arvatkaapa onko kiva pestä kahden kakkapyllyn peppua päivittäin monta kertaa...(ja vielä kun ei oo omia lapsia niin yököttää vielä enemmän )
:/

Pakko kysyä teiltäkin tällaista, eli millaiset seksihalut teillä on nyt alkuraskaudessa??
Mie voisin kuksia koko ajan..onkohan tää normia???

Arska ja säde 5+6
 
huomenta :wave:
eilen tarkistin kalenterista ja suunnilleen näillä rv:lla alko keskenmeno, joten nyt hieman pelokas tunnelma täällä. samanlailla rintojen arkuus on vähentynyt kuin sillo ku keskenmeno alko, toivottavasti ei enteile mitään pahempaa :ashamed:

Mulle tulee tänään muutamaksi tunniksi siskontyttö hoitoon, nyt ikää vauvalla 1 ja puoli kk :heart:
Seksihaluja ei ole sen kummeminkin kuin ennekään. :whistle:
mut nyt aamupuuron keittoon :wave:

perämaan emäntä ja nasuttaja rv 6+3
 
Alkuperäinen kirjoittaja aurinkoenergiaa:
Pakko kysyä teiltäkin tällaista, eli millaiset seksihalut teillä on nyt alkuraskaudessa??
Mie voisin kuksia koko ajan..onkohan tää normia???
Huomenta!
Tuo on kuulemma normaalia, mutta miehen suruksi minulla on taas ihan päinvastoin, eli ei voisi seksi vähemmän kiinnostaa! Sama oli viime kerrallakin.

Joo tuolla aikaisemmin vastasin siihen HooÄssän heittämään ehdotukseen, mutta en tietenkään älynnyt sitä otsikkoon kirjoittaa... Jospa kuitenkin Fosfori on jaksanut lukea, kun asiasta kyseli.

Minun megaväsymys jatkuu ja tänään pitäisi lähteä muutaman päivän työreissulle. :/ Ja naama on ihan kamala, finnejä puskee kuin teinillä. -Josta tulikin mieleeni, että täällä on tuota ikä-galluppia ollut:

Olen seniori-puolen ;) odottajia eli *laskee kuumeisesti* nyt 36-vuotias, mies 41. Ja meidän esikoinen on aika tarkalleen 2,5 vuotta vanha.
 
Ai niin, me mentiin aikoinaan naimisiin tammikuussa ja häät oli oikein mukavat ja tunnelmalliset. Ei hienhajua, vesisadetta, hyttysiä... Oli kaunis talvipäivä ja tosiaan kynttilöiden ja "huurrettujen" oksien kanssa sai juhlapaikan oikein viihtyisäksi.

Pidä vaan Perämaan emäntä pää kylmänä! Kaikki hyvin kunnes toisin todistetaan! Tiedän kyllä tunteen, oma km syksyllä oireili ihan samalla tavoin, rintojen aristus hävisi ja sitten alkoikin vuoto. Mutta nyt ei rintavarustus ole enää niin kipeä, ehkä kasvu on tauonnut (Thank God!) toviksi. Mutta alintajuisesti sitä tietenkin koko ajan jännää. :|
 
Huomenta kaikille!
ihanaa kun on vapaa päivä.. pääsee lenkille ja muutenkin ulos!
tosta ika asiasta eli minä olen 24 ja mies tayttää kohta 27, ei olla naimisissa eika kihloissa :) niin ja minulla on ennestään tyttö 4,5v ja miehelle tämä on ensimmäinen.

Sit kyselisin vielä että onko kellään tietoa mitä hämeenlinnassa maksaa toi varhaisultra? ja onko ainoa vaihtoehto yksityisen kautta? jotenkin kun toista odottaa on huolestuneempi kaikesta.. tyttöä kun odotin en edes osannut ajatella tällaisia.

Oireita ei ole kauheasti... bussissa etovaa oloa ja sit noi repäisykivut esim. noustessa.. lämmöt koholla eli kylmä on..
 
joops..taas unohin sen ikäkysymyksen...eli mie oon 27v. (7v. tytön ja 3v. pojan äiskä) ja mies on 34v. oltu yhessä 4,5v ja siitä naimisissa 4,3v., ja siis yksi yhteinen lapsi, ja toinen tuloillaan :) . miehellä aiemmasta avioliitostaan on 10v tyttö ja 13v poika jotka vierailee meillä lomillaan.nyt vaan on ollu hiljaisempaa kun heidän äiti on kieltänyt tänne tulemisen...vaikka yhteishuoltajuus on...kyllä välillä on rankkaa...

juups, eli viimeisen kirjoitukseni jälkeen olen halinut jo pönttöä pariinkin otteeseen.

Kertookohan tuo seksihalujen määrä vauvelin sukupuolen??

:D :LOL:
 
me mentiin miehen kanssa vuosi sitten naimisiin, 28.12. ja hääpaikkana oli napapiiri. oli aivan ihanat ja tunnelmalliset häät, meilläkin väreinä kultaa, valkoista sekä vähän punaista. napapiirillä on sellainen paikka kuin santamus, näyttää siltä että olisi ulkona sisällä tai sitten tosi hienossa mökissä. siellä valat vannottiin korokkeella pienen joen päällä! todella mahtavat häät mielestäni saa talvella.

meillä tarina on muutenkin vähän erikoinen, tutustuttiin 2005 kesällä yhden amerikkalaisen ystäväni kautta joka oli ollut vaihtarina samassa lukiossa kuin opiskelin, mieheni oli tämän ystäväni naapuri jenkeissä. aloimme siis sähköpostin välityksellä sekä myöhemmin webbikameralla juttelemaan ja tutustumaan ja samaisena jouluna hän tuli tänne ja silloin vasta ensimmäistä kertaa tapasimme fyysisesti:) hän myöskin tuli sormuksen kanssa ja uutena vuotena kosia päräytti. seuraavana kesänä menin koko kesäksi jenkkeihin hänen luokseen ja tapasin perheenkin ekaa kertaa:D no sitten tosiaan viime jouluna mieheni tuli perheineen tänne ja mentiin naimisiin ja hän jäi sitten tänne! ja nyt esikoista odotellaan. mitä sitä turhaan jarruttelemaan kun sen oikean löytää :LOL: oli siinä aluksi kummankin suvulla vähän nieleskelemistä:D nyt ollaan kylläkin suunniteltu että jos kaikki menee hyvin ja vauva on syntynyt ja vähän kasvanut niin muutetaan jenkkilään. sitten myöhemmin katotaan minne jäädään asustelemaan.

edelleen on tissit kipeet, väsyttää ja illasta lämmöt koholla. eilen ensimmäistä kertaa oli oikeesti yökkiolo mutta ei oksuun asti, tänä aamuna myös mutta kun sai ruokaa napaan niin helpotti. se vaan et ei oikeen mikään houkuttele, jääkaapin kun avaa niin meinaa tulla oksu:D ihanata aikaa :LOL:
 
Huomenta vaan kaikille! Vieläkö pinoon mahtuu? Kolmen vuoden yrittämisen ja lapsettomuushoitojen jälkeen tänään tein elämäni ensimmäisen plussatestin!!!
Plussa siis saatiin toisen IVF:n ensimmäisestä ja ainoasta PAS:sta. Uskomaton tunne...piti ihan tarkistaa etten vahingossa ole tehnyt ovulaatiotestiä raskaustestin sijasta. =) Laskeskelin, että laskettu aika menisi tuonne elokuun alkuun, jos kaikki nyt sujuu hyvin. Olo on kyllä täysin pöllästynyt, tältä yritykseltä kun en odottanut mitään, eikä oireitakaan sen kummemmin ollut...
 
Heippa

no niin nyt lääkärissä käyty kahteenkin otteeseen...
diagnoosina, "tavallinen keskenmeno" :| valuttaa vieläkin oikeen kunnolla ja sitäkin kuulemma riittää...

onni onnettomuudessa minusta on se, että ei tarvii tehdä mitään toimenpiteitä, eikä ottaa lääkkeitä tms.
Munasarjat hienosti toiminnassa ja kuulemma parin viikon päästä voikin sitten jo jotain sattua... :)

Lisäksi lääkäri ihmetteli että näin pian ehkäsyn poisjättämisestä plussasin.
Eikä pupuilussakaan tarvi pitää taukoa, sit ku taas huvittaa ni siitä vaan.
No ei sitten ainakaan sitä kesävauva, mutta jospa vielä joskus vielä nyytti...
Elämän rikkautta ja tämä kokemus kyllä osoitti, omista terveistä lapsista saa olla onnellinen! Ja vanha totuus, että lapsia saadaan jos niitä suodaan.
Aviomiehellä :heart: on ollut kestämistä mun hormooniaaltojen kanssa...

Oma olo on aika hyvä jo, nyt kun asioihin tuli selvyys.
Kovin kipeä olen kyllä ollut, mutta sekin helpottaa jo.

Teille kaikille oikein mukavia yhteisiä tarina ja turina tuokioita odotukseniloista!!!
Nauttikaa.
 
Onnea uusille plussaajille ja tervetuloa mukaan :wave: :hug:

Mä yritin tytön kanssa olla tossa hetken ulkona,mut oli pakko tulla sisälle kun on aivan tajuttoman huono-olo :x se on ihan just edessä,et pitää pönttöä mennä halaamaan :/

Niin ja tohon ikä kysymykseen mä oon 22v,mies 23v ja tyttö 3v. yhessä ollaan oltu vähän yli 4v :heart:
 
Mä oon täs pari päivää lueskellu ketjua ja nyt uskaltaudun kirjottaan itekin. Eli oon plussannu maanantaina =) Menkat oli kuus pv myöhässä.
Omien laskelmien mukaan nyt olis menossa 5+3 ja la 11.8.08 =)
Meille tää on eka yhteinen lapsi, mulla toinen, tyttö 12/04.
Ja me ollaan iältämme, minä 23 ja mies 26.
Mulla on ollu oireina hirvittävä pahoinvointa, onneks tänään vaikuttas helpommalta, väsymys on kamala ja iltasin tärisen peiton alla.


Aurinkoenergia:
Mulla oli tytöstä ihan hirveet seksihalut koko ajan, raskauden alusta aivan loppuun. Nyt taas on ihan minimissään, muutenkaan yhtään samanlainen olo kun edellisestä.
 

Yhteistyössä