¤¤¤ ELOKUISIA 2008 ¤¤¤

Hei, tunkean mukaan.
Meillä pätkähti plussa 2.ivf:n tuoresiirrosta, nyt menossa 5+1.
Täysin ihmeissäni tästä onnesta olen, ikinä en ole ennen plussannut, tottakai nyt hiukan ku ja keskenmeno pelottaa, mutta ei niitä oikeasti osaa pelätä kun ei ole kokenut.
Oireina valtavat rinnat ja pieni yökötys, sellainen olo, että tiettyjä juttuja ei vain tee mieli, vaan hiukan kuvottaa, mutta ei mitään oksennusta tai hajuherkkyyttä tms. Niin ja paleltaa ja väsyttää ja välilklä itkettää ja välillä raivostuttaa...
Hoitopaikassa jolutauko niin, että eka ultra siellä vasta 15.1. mutta menen tuohon lähimmälle lääkäriasemalla tarkituttamaan tilanteen maanantaina. Siellä ultra maksaa kela korvauksien jälkeen 57e, mutta mulla kävi niin hyvä flaksi, että sain työterveyslääkärin kirjoittamaan lähetteen vatsakipujen perusteella ja siis työpaikka maksaa mun ultran!
Sydänäänet vois teoriassa maanantaina näkyä, epäilen kuitenkin. Kunhan näkee että on kohdussa. Maanantaina siis 5+5.
 
Meillä o kehitetty tänää jo vaikka mitä...
Muksut pikkasen imuroi...VETTÄ keittiön lavuaarista jossa oli likainen uuni vuoka missä kanaa oli paistettu...sillä aikaa kun olin pollea ulos laittamassa.
Hyi hel...mikä haju ku yritin rueta siivoomaan...pöntölle sain juosta..ettei yrjööki ois ollu pitki kämppää,mut meni onneks ohi eikä tarvinnu rutistaa pönttöö...muutaman kerran sain pöntöllä pyörähtää,onneks ei vaan yrjö tullu...oli kyllä lähellä. :p Nyt siis hajuaisti ottaa kaikki hirveet hajut nokkaan..ja meinaa yrjö lentää.YÄK! :$
Ruoka ei meinaa edelleenkää oikee maistua,ihan hyvä niin. ;) :whistle:
iltasin palelee...päässä pientä hedarii havaittavissa joka pvä...muutenki vähän semmonen fluntsanen olo jatkuu.Väsyttää...voisin nukkua ihan jatkuvasti.

Niin tästä meidä perheestä.Elikkäs Minä 25v ja mun lapset tyttö 02/02 ja poika 09/03,Mies 32v eikä omia laspia.Nyt masussa kasvaa miehen esikoinen ja mun kolmas siis.Eka Yhteinen siis =)
Elikoita täällä maalla asuessa meil on koira,hevonen ja kolme kissaa.
Niin ja avossa asutaan mutta kyllä vähän niinku ois tarkotus jossain vaiheessa naimisiin mennä.Ajankohtaa ei olla vielä mietitty.

Seksi halut on vähän vaihtelevat...välillä ei tarvii ku miestä kahtoo tai ajatella ni jo P*******...mut sit taas välillä ei nappaa ollenkaan.
En kyllä muista miten noijen aikasempien kohalla oli...muistaakseni olin aika...hmmh..halukas... :D Kyllähän tässä vielä kerkiää ;) :whistle:

Onnee kaikille uusille plussanneille.. :heart: :flower:

PamuK... :hug: Jaksamisia.


 
Voimia Pamu K! Hienoa kun osaat ottaa asian noin "positiivisella" mielellä :hug: Niinhän se menee ettei kaikki aina mene niinkuin on suunnitellut/toivonut. Kyllä se pienokainen teille vielä saadaan, olen siitä aivan varma!

Ja kaikki uudet plussanneet: lämpimät onnittelut ja tervetuloa mukaan!

Pitäisi lähteä Postissa käymään, ei millään jaksaisi. On jotenkin laiska olo... Poika täyttää tänään 5-vuotta, pitäisi jotain kivaa hänelle keksiä. Varsinaiset synttärijuhlat olivat jo itsenäisyyspäivänä, mutta voihan sitä vielä jotain kehitellä kun tänään on se "oikea" päivä =)


 
Ensinnäkin haluan toivottaa jaksamisia Sinulle, Pamu K :heart:
Hyvä että voit jo paremmin.

Tervetuloa ja onnentoivotuksia uusille!

Mä soitin äsken neuvolaan ja sain ajan 16.1 neuvolaan ja 30.1 np-ultraan. Voi kamala, se tuntuu olevan niin lähellä! Viimeksi kun odotin niin ekat viikot meni toooosi hitaasti, nyt ei ehdi niin paljoa miettimään kun on tuon pikkuruisen kanssa kädet täynnä =)

Kiva kun on sama tätikin vielä. Se sanoi että "aika tiiviisti sinä nyt rupesit noita lapsia tekemään"! Ihan hyvällä äänensävyllä kylläkin, se on kiva täti.

Hassua, kun huoli lapsesta alkaa heti kun on saanut plussan testiin... ainakin mulla. Ja se huoli ei sitten häivykään koskaan, ja hyvä niin :heart:
 
nea85 tuossa kyseli, että koska se masu oikein alkaa kasvamaan. Se on kai kaikilla niin yksilöllistä, mutta mulla on kolmessa edellisessä raskaudessa näkynyt masu 3 kuukauden tultua täyteen. Nyt tämän neljännen aikana masu näkyy jo NYT vaikka viikkoja on vasta 5+6 :LOL: Eipä tätä odotusta enää kauan salata ;)

Bella-Lumia:
Onnea plussasta! Itse tein kaksi testiä kotona ja yhden vielä labrassa ja pakkohan se oli uskoa, kun kaikki näytti plussaa :D Meillä tärppäsi heti ensimmäisessä kierrossa vaikka kierukan olin juuri poistattanut. Aika jännää, että heti tuli tärppi :LOL: Yleensä on mennyt 2-6 kiertoa ennen kuin tulee tuloksia.

aurinkoenergia kyseli seksihaluista odotusaikana. Itselläni on juuri päinvastoin kuin sulla, eli seksi ei kiinnosta juuri yhtään :'( Mies kyllä olis halukas, mutta mua ei vaan huvita. Kaipa osasyynä seksihaluttomuuteen mulla on se, kun aamusta iltaan on aivan kauheen etova ja huono olo.

pastilla taas kyseli, että onko muut olleet raskauden aikana kiukkuisia. Mä oon kyllä huomannut, että olen tullut aikasta kiukkuiseksi ja äreäksi :LOL: Mies siitä saa kärsiä eniten, mutta eikö nuo tunteet jossain vaiheessa tasaannu....

Me ei olla kerrottu vielä muille kuin mun pikkusiskolle (joka odottaa kanssa) ja yhdelle mun kaverille. Muille ajateltiin kertoa vasta, kun 12 viikkoa tulee täyteen. Epäilen, että niin pitkälle ei pystytä odottamaan, koska mulla tuo masu jo alkaa näkyä. Itse toitottelisin raskaudestani joka puolelle, mutta mies haluaa odotella :'(

Mulla on tällä hetkellä viikkoja siis 5+6 (nettkikiekkojen mukaan) ja olo on aivan hirveä aamusta iltaan. Kaikki pitää melkein syödä väkisin mitä suuhun yritän laittaa ja oksettava olo on melkein suurimmaksi osaksi päivää :'( Onneksi kuitenkaan VIELÄ ei ole tarvinnut halailla posliinijumalaa, vaikka lähellä se on jo muutaman kerran ollutkin.

Palelu jatkuu aina vaan aamusta iltaan ja taas yöllä olen ruvennut hikoamaan kauheesti. Tänään aamulla herätessäni naama oli ihan kalpea ja mulle nousi tuskan hiki päälle. Ihan joka paikka oli märkä :$ Mistä lie johtuu.... Mahanippailut on jääneet onneksi vähemmälle. Mutta tämä pahoinvointi on nyt totaalisesti alkanut ja siitä saakin "kärsiä" muutaman viikon vielä eteenpäin. Noh, ei auta valittaa :LOL: Mitä enemmän voi pahoin, niin siitä ainakin tietää, että vauvalla on kaikki hyvin ja se pysyy matkassa :D

Mä en oikeestaan harrasta mitään :ashamed: Paitsi niitä sukkien ja lapasten kutomista ja yritän edes pari kertaa viikossa mennä lasten kanssa kävelylle. Sekin on jäänyt taas vesisateiden takia.

Eilen sain jopa aikaiseksi leipoa joulutorttuja ja tänään tein pipareita lasten kanssa. Kyllä heillä oli hauskaa :LOL: Nuorin lapsi (2 v) söi lähinnä vain taikinaa :xmas:
 
Tajusin tässä justiinsa että meillä kun on ensi syksynä häät niin.. lasketun ajan ja hääpäivän välissä on "kokonainen kuukausi".. Mitäs luulette, miten käy.. Tiedän että vauva tulee väkisinkin ennen sitä ulos ja hyvä niin, mutta mietin vaan järjestelyjä yms miten itse ehtii toipua kuukaudessa ja mitä tulis häissä ottaa huomioon, lapsen ehdoilla kuitenkin mennään.. Että näin, hyviä kokemuksia, ajatuksia ja mielipiteitä otetaan lämmöllä vastaan!

Nimim. esikoinen tulossa ja sen kyllä huomaa.. :saint:
 
Masun kasvusta... mulla alkoi kyllä aika pian kasvamaan, ekasta siis. Normaalisti on aika litteä masu, eikä makkaroitakaan, joten voi olla että ite huomasin parhaiten.. mutta viikolla 12 oli jo ihan selkeästi pikkuinen pallomaha. Työkaverit tuli jossain viikon 15 vaiheilla ujosti kyselemään, että saako onnitella... olivat siis jo kauan arvelleet ja supatelleet keskenään:)

Mä oon kyllä aika lyhyt, neuvolantätin mukaan voi senkin takia näkyä aikaisein, kun sisäelimillä ei ole tilaa siirtyä niin paljoa kuin pitemmillä.

Tatjana80, eikö ole kiva kun on joku yhtä aikaa raskaana? Mulla oli kans kaveri samaan aikaan raskaana kun odotin poikaa, hän oli mua 2 viikkoa edellä:) Meidän lapsilla on kuukausi ikäeroa:)

 
Palelu jatkuu, joten laitoin saunan tuossa lämpiämään... Käyn siellä ennenkuin lähden reissuun.

Syksyinen haave, heti tuli mieleeni, että valitse sellainen hääpuku, jota voi sitten fiksata sopivaksi. Ja jos imetät, niin ehkä 2-osainen olisi helpompi. Minulla oli vielä kk synnytyksen jälkeen ylimääräisiä kiloja ja koska imetin, niin rintavarustus oli tavallista isompi. Tämä vaatetuspuoli tuli ensin mieleen, ei kai siinä muuta... Tietenkin joku pitää järjestää lapsen hoitajaksi vihkimisen ajaksi, ettehän voi siinä samalla vauvaa hyssytellä ja ikuista rakkautta vannoa :D
 
Kiitos, näitä samoja juttuja oon miettiny. Valmispukua kuulemma pystyy muokkaamaan todella paljon, puku olis kokoa 36, mutta sitä täytyis pienentää hieman, juu, sanoin että katsotaan nyt. Myyjä sanoi että jos lihot niin kyllä sitä pystyy yli 38 kokoon asti suurentamaankin. Ihan kiva että olis kunnon saumavarat :D ja hoitaja tosiaan pitää hankkia.. Muuten oon koittanu sitä miettiä mutta ei oikein osaa ajatellakkaan että mitä kaikkea se käytännössä on sen ikäisen nupun kanssa.. No, asioilla on tapana järjestyä. Toivotaan nyt vaan parasta että pikkuinen pysyy matkassa. Kiitos sinulle Serafima.
 
very important baby: Kyllä se on tosi mukavaa, kun on joku joka yhtä aikaa odottaa kuin itse :) Tässä tapauksessa pikkusiskoni odottaa yhtä aikaa ja hän on mua 2 kk ja risat edellä :D Hän on juuri selvinnyt kauheesta pahoinvoinnista (oksentaminen yms.) ja mulla kaikki vasta alkaa :LOL: Toivotaan, että heillä menisi kaikki hyvin kuin myös meillä kaikilla muilla täällä!!! Siskon vauva on saanut alkunsa mikrohedelmöityksellä, että ei se kaikille noin vaan onnistukaan.
 
poni: soittelin tossa äsken terkkarille ja kysyin rokotteista. sano että ne voi ottaa jos haluaa mut ei ne ole kovin tärkeitä. niinpä sit otan ne vasta sit kunhan vauva on syntyny..

kiitokset tatjanalle vastauksesta.. mulla on maha kyl tänään ollu ihan pullakka mut on varmaan vaan turvotusta..
 
olipa tullu taas tekstiä vaikka enhän mä ole ollut kuin muutaman tunnin pois :LOL: meitä alkaa aika hyvin olemaan ja toivottavasti kaikki pysyy mukana loppuun asti :heart:
vauva tuli hoitoon ja tässä sitä saa jo hieman esimakua tulevasta :D meijän kissa jonka otettiin löytöeläinkodista lähti takas sinne, koska pojalla tuli allergian oireita sittenkin. Onneksi sieltä koittavat etsiä uuden kodin ja toivottavasti löytyykin.
mut nyt vauvan hoitoon :wave:
 
Heipat!
tein eilen illala kuolemaa väsymyksen ja palelun takia. Söin päivällä pizzan, joka oli suuri virhe. :$ Tuntui että se ei sulanu sitten millään ja koko iltana en juuri mitään syöny.. :eek: Aamu ei ollut sen parempi vaan myöhästyin bussista (miehen takia :kieh: ) odottelin puolitunita bussia jota ei koskaan tullut ja kävelin toiselle pysäkille..ja olin niiiin vihanen |O :kieh: Töistä myöhästin reilu puoli tuntia.! Lapsen takia en ikinä myöhästy mutta miehen..että ottaa päähän :|
Mulla on todettu tuolla jossain munasarjoissa kystiä jotka poksuu aina oviksen aikaan. Olin tosi kipeä ja jouduin ottaan särkylääkettäkin. Olen tuote miettinyt että miten ne vaikuttavat nyt raskauden aikana? Kun aamulla juoksin töihin, parin tunnin päästä alko tuntua samalta kuin oviksen aikoihin tuolla alakerrassa..ja nythän niinkun normisti oliskin ovis jos ei olis ihanaa pampulaa:)
tuntuu että mun seksihalut on menny piiloon..ei sitten yhtään tee mieli :ashamed: Kyllä ne varmaan jossain vaiheessa vielä herä :D Luulen että ukkokin on vähän aikaa ihan tyyttyväinen, kun rääkkäsin sitä tossa ennen tätä plussaa aikalailla :LOL: :whistle:
Pamu Olen niin pahoillani teidän puolesta, mutta hyvä että olet jo noin positiivisella mielellä :heart: Sitten kun siltä tuntuu niin uutta kiertoa päin :hug:
Tästä pinosta..Jospa teen uuden pinon ja laitan ne päivät eka ja sit sen alle ne joiden la on sillon ja tietty synnäri ja lapset? kokoeillaan sitä mallia vaihteeksi? :) Ja en pidä listaa viikoista, jokainen laittakoon omansa viestien perään ja ne ihanat laskurit :D Ja onko ok että pidettäs lista etusivulla?
 
Teillä oli ikägalluppia: Minä olen siis 22v ja mies 24v, poika on pian 1v7kk. Kihloissa ollaan oltu kaksi ja puoli vuotta, häitä ei tiedossa vielä lähiaikoina :)

Minulla tuo masu on aamuisin ja päivällä ihan lituska, mutta illalla se näyttää siltä kuin olisin puolessa välissä raskautta... Ja tänään se pullotti jo vähän aamustakin, mutta sekin tasaantui kun olen syönyt kuin hevonen :D

Pahoinvointikaan ei ole lisääntynyt, ihan siedettävä olo on ollut tähän asti!
Mutta tämä väsymys, ihan hirveetä |O
Ja öisin joudun käymään pissalla kerran, tai oikeastaan aamuyöstä. Esikoista odottaessa vasta ihan loppuraskaudessa jouduin juoksemaan yöllä vessassa.
Varmaan tämä johtuu siitä kun jano on ihan hirvittävä koko ajan, vessassa saa siis rampata öisinkin.

Mites teillä muilla, mitkä ultrat teille tarjotaan? Esikoisesta tarjottiin np-ultra ja rakenneultra, mutta nyt asutaan siis eri kaupungissa kuin tuolloin. Ja unohdin kysyä että mitkäs ultrat täällä kuuluu "pakettiin" :) Eka neuvola on vasta 10+5, ja neuvolan täti kyllä sanoi että silloin tilataan ultrat, eli kaipa minä sinne np-ultraan pääsen ihan ajoissa... Sitten kyllä maksan sen itse jos kaupunki ei sitä kustanna, silloin kyllä viimeistään haluan asukkaan nähdä :)

Lepäämään --->
 
Sain sitten varattua sen varhaisultran, maksakoon mitä maksaa... Se on 27.12 eli melkeen kuukausi ennen kuin se eka neuvola! Raskausviikkoja on silloin kasassa 7+3 eli pitäisi sydänäänetkin kuulua jos on kuuluakseen... Toivotaan että kaikki on hyvin :heart: Mies nukkuu vielä kun on taas yötöissä ollut joten en ole voinut hänelle kertoa mutta luulempa että haluaa mukaan, toivottavasti saa työnsä järjestettyä niin että pääsee...

Vauvamasusta... Mulla meni muistaakseni aika myöhään ennen kuin masu alkoi näkyä kun poikaa odotin. Muistaakseni jollain rv25 sain vielä vaatteilla halutessani masun lähes täysin piiloon. En ole itsekään kuin 158cm pitkä eli en mikään jätti. Oli vaan sen verran pikkuinen se masu kumminkin. Vasta ihan viimeisillä parilla kuulla vatsa "räjähti käsiin" ja aloin näyttää lähinnä rantapallolta :D Poika oli syntyessään 3300g ja 51cm...

muoks. Niin ja sen verran vielä että olen hoikka/normaali ruumiinrakenteeltani elikkäs ei ollut siitäkään kiinni etteikö masu olisi muun massan seasta näkynyt =)


 
Moikka kaikille :wave: Soitin tänään äitiysneuvolaan elämäni ensimmäistä kertaa ja kyllä jännitti! :snotty: Onneksi en hirveästi takellellut. Ajattelin, että soitan varmasti ihan liian aikaisin ja neuvolantäti sanoo mulle, että ota kuukauden päästä yhteyttä :LOL: Neuvolantäti sanoi, että kiekon mukaan la on 16.8.2008 ja että nyt on rv4+6. Nettilaskurin mukaan la olisi 14.8.2008 ja rv5+0. Ihan sama, muuttuu se kuitenkin vielä tuosta :) Ensimmäisen neuvola-ajan sain 15.1.Siihen asti pitäisi malttaa odottaa. Toivotaan, ettei km tule. En ole ikinä saanut km:a, mutta kerta se on ensimmäinenkin. Ei oikein vielä uskalla iloita tästä raskaudesta, jos menee kesken :'( Synnytyssairaalaa en tiedä, kaipa se Helsingissä on, kun Vantaalla asutaan. Eikai Peijaksessa ole synnytysosastoa...

Onnea kaikille uusille plussaajille :flower:
 
Täällä on myös neuvola-aina varattu. 11.1 olisi aika, kun silloin olen rv 8. Meillä on neuvolassa oma ultra ,jolla ihan joka käynti pääsee vauvelin näkemään. Lisäksi on sairaalassa np- ja rakenneultra. Neuvolan terkka oli vielä todella hyvä ultraamaan ,kun niin paljon ultraa.

Mulla masu paisui esikolta niin ,että rv 12 jouduin jo alkaa mammahousuja käyttämään. Toivottavasti pystyisi nyt menemään normaali vaatteilla kauemmin vai sitten voisi investoida yhdet hyvät housut. Mun vanhat mammahousut on niin huonoja pysymään päällä.

Nyt pitää mennä kirjoittamaan joulukortteja ,kun tyttö vielä nukkuu.
 
Mulla oli pojusta eka neuvola rv 10+0 ja nyt sitten tulee olemaan 10+5, ilmeisesti täälläpäin joku käytäntö ettei aiemmin aikoja annetakaan...

Meillä ei neuvolassa ultrata, vaan normaaliraskaudessa vaan np- ja rakenneultra tarjotaan. Mä kävin loppuraskaudesta monta kertaa ylimääräisissä ultrissa kun pojan kokoa seurattiin, ja kerran myös kaatua kapsahdin mahalleni, ja piti mennä tarkistamaan ettei sattunut mitään.

Myöskään sydänääniä ei kuunneltu kovinkaan aikaisin, näköjään viikolla 17+5 on kuunneltu, tosin silloin ultrakin oli jo käytynä. Sillon on mitattu sf eka kertaa, ollut 16... Tutkiskelen vanhaa äitiyskorttia:)
 
Mulla eka neuvola on ens tiistaina eli 6+4 ja ultraan pääsen 2.1.eli öö..8+5 on silloin..
Tytöstä kävin usein ultrassa kun alussa siellä oli kaksi, mutta sitten toinen ei jatkossa jaksanut pitää kiinni... :( ja pojan kanssa kans kävin usein koskapa oli niin raju pahoinvointi että alkoi supistelemaan paljon jo ennen rv 20.... :/
mutta tyttö siis syntyi 41+3 (synnytys kesti 25h) ja poika syntyi 39+3 (synnytys kesti 64h, lapsiveet meni 3pv ennenkuin lapsi tuli...)
keskenmennyt raskaus oli siis kaksoisraskaus niin saapa nähä miten tän kans käy...monta lie löytyy... :eek: :heart: :heart:
 
Hei!
Löysin tällaisen kivan palstan täältä. Elokuussa 4.päivä pitäisi syntyä ensimmäinen vauva. Toivottavasti kaikki menee hyvin. Olen vähän pihalla ja ulalla. Mutta teidän keskusteluja on hauska lukea.
Olen voinut yllättävän hyvin ja välistä pitää oikein miettiä että olenko raskaana. Ei ole ollut vielä yhtään pahoinvointia, kääk, kai se sit huomenna alkaa kun piti sanoa ääneen. :) :)
 

Yhteistyössä