Elokuisia varovasti huhuilen..

Mehän mennään @Mini-n-n ihan samoilla päivillä (y) Ultraan tuntuu olevan vielä ikuisuus :ROFLMAO:

Jee, varovaiset onnittelut @Kukha! Jospa se nyt tästä päivä kerrallaan vähenisi ja helpottaisi :)

Täällä ei muuta kuin viikot poksuu, jee jee. Pahoinvointi on yhä lievempää, nyt kohtukipuja on taas ihan järkyn paljon. Niin, ja vatsa on lakannut toimimasta :censored: Väsymys on ehkä jo vähän vähentynyt ja muutenkin alkaa olla kivempi olo noin yleisesti ottaen :) Nyt pitää nauttia kun pystyy, jos viimeinen kolmannes seuraa esikon kaavaa niin sitten ei nautita enää :ROFLMAO:

Miljamaaria & Piipana 9+0 (9+4)
 
  • Tykkää
Reactions: Mini-n-n
Mehän mennään @Mini-n-n ihan samoilla päivillä (y) Ultraan tuntuu olevan vielä ikuisuus :ROFLMAO:

Jee, varovaiset onnittelut @Kukha! Jospa se nyt tästä päivä kerrallaan vähenisi ja helpottaisi :)

Täällä ei muuta kuin viikot poksuu, jee jee. Pahoinvointi on yhä lievempää, nyt kohtukipuja on taas ihan järkyn paljon. Niin, ja vatsa on lakannut toimimasta :censored: Väsymys on ehkä jo vähän vähentynyt ja muutenkin alkaa olla kivempi olo noin yleisesti ottaen :) Nyt pitää nauttia kun pystyy, jos viimeinen kolmannes seuraa esikon kaavaa niin sitten ei nautita enää :ROFLMAO:

Miljamaaria & Piipana 9+0 (9+4)
No niinpä mennäänki samoilla päivillä :) joo mulla kans noita kohdun kipuja on ollu ainakin viimeisen reilu viikon ajan paljon! Toki edellinen keskenmeno vielä vähän kummittelee mielessä kun on kipuja, mutta yritän muistaa että kohtu on kuitenkin lihas joka näillä viikoilla kasvaa jo vauhdilla. Ihmehän se olis jos ei missään tuntuis. :ROFLMAO: Esikoisesta mulla oli tosi kovat kohdun kasvukivut, vieläkin muistan vaikka siitä on jo yli viisi vuotta.
 
Uskaltaudun vihdoin mukaan keskusteluun.
Täällä viikkoja 10+1 ja la n. 24.8
Kotona 9v poika, marraskuussa kkm ja siitä heti uudelleen raskautuminen jossa nyt siis viikot 10+1. Valtava väsymys ja pahoinvointi seurana kokoajan. Kamala pelko uudesta kkm.stä. Kävin varhaisultrassa jossa sydän äänet näkyi, mutta silti kokoajan kalvaa pelko mieltä..
Laitoin kaveripyyntöä facessa myös.
 
Uskaltaudun vihdoin mukaan keskusteluun.
Täällä viikkoja 10+1 ja la n. 24.8
Kotona 9v poika, marraskuussa kkm ja siitä heti uudelleen raskautuminen jossa nyt siis viikot 10+1. Valtava väsymys ja pahoinvointi seurana kokoajan. Kamala pelko uudesta kkm.stä. Kävin varhaisultrassa jossa sydän äänet näkyi, mutta silti kokoajan kalvaa pelko mieltä..
Laitoin kaveripyyntöä facessa myös.
Tervetuloa mukaan! :) Täällä myös lokakuulta kkm taustalla viikolla 9+5, yhdet menkat kerkes tulla ja sitten raskaus. Toivotaan parasta että kaikki menee hyvin!

Mini-n-n ja tärppi 9+2
 
Tervetuloa Nahmiin! :love: itsellä kanssa 1 kkm takana ja 1 km joten jännittää pirusti ensi viikon np ultra :ninja:

Jumankauta tää päivittäinen päänsärky on niin kauheeta. Pitää varata hierojalle aika, jos se auttaisi. :cry:
 
Welcome onboard @Nahmiin (y) Ymmärrän että keskenmenon pelko on varmasti tukehduttavaa ja koko ajan läsnä - mäkin pelkään vaikken ole vielä joutunut menetystä kokemaan. Voin vain kuvitella miten kouriintuntuva menetyksen pelko on sellaisen kokeneelle. Silti, tässä ollaan jo ihan hyvillä viikoilla ja keskenmenon riski on pudonnut jo yllättävän alas, oliko jopa vain 1,5%. Eiköhän me saada vauvat elokuussa syliin :love:

Keskenmenon pelosta puheen ollen: olen kaivanut vanhan dopplerini kaapin perukoilta. Joo, hysteeristä. Joo, aikaista. Eihän sieltä mitään kuulunut kunnes lauantaina bongasin nopean kopinan, hädin tuskin erotettavissa olevan. Tänään kuului jo selvemmin :love: Tuo ihanaa mielenrauhaa! Eipä mulle sitten sen kummempaa kuulu, olot ailahtelee ja odottelen neuvolaa ja ultraa. Hyviä vointeja ja hyvää odotusta teille muillekin!

Mm & Piipana 9+4 (10+1)
 
Täällä vielä pahoinvoinnin kourissa. Joka päivä oksennan joskus enemmän ja joku pv taas vähemmän mutta oon joka päivä sohvan vanki enkä pääse liikkuu koska olo pahenee. Tänään käyty neuvolassa lääkärillä ja kuulu ihan hetken aikaa sydänäänet ennenkuin katosi. (mulla taaksepäin kallistunut kohtu ja lääkäri epäili ettei kuuluisi niitä ollenkaa) onneks kuulu ees hetken aikaa. Saikkua sain lääkäriltä koska suihkussa käyminenkin on jo iso haaste. Kaksi viikkoa vielä ultraan.
10+1
 
Tsemppiä @totoro- ja kaikki muutkin pahoinvoivat!

Täällä olen ihan onneni kukkuloilla, kun olo on selkeästi aiempaa parempi. On ollut nyt kaksi päivää, että olen oksentanut vain yhden kerran päivässä! Huono olo toki vaivaa, mutta sitä on voinut jopa kontrolloida hieman syömisillä yms, ainakin oksentamista. Ainakin toistaiseksi, vielähän ei voi täysin luottaa etteikö vaikka palaa takaisin ne olot. Nelisen viikkoa kesti sitä jatkuvaa n. 5-10krt päivässä oksentamista ja vain paikallaan makaamista.
Nyt jos olo yhtään sallii, täytyy vähän ryhtyä huolehtimaan itsestä, ulkoilla ja syödä hyvin. Ollaan jopa uskallettu haaveilla pienestä Euroopan lomasta tässä keväällä vielä, jos kaikki sujuu hyvin.

Nyt on siis vkot kaiketi 10+2, ja 12+1 on ultra sitten. Se on tuntunut niin kaukaiselta, mutta enää vajaa 2vkoa siihenkään :) Verikokeessa sikiöseulontoja varten menen käymään torstaina. Tulokset tuskin vaikuttaa meidän päätöksiin, mutta tietää varautua jos jotain superihmeellistä olisi. Mitäs muut, osallistutteko seulontoihin?

Pahoinvoinnin lisäksi ei juuri muita oireita, hiukan väsyttää mutta ei pahasti ja rinnat ottaa tosi herkästi kylmää. Paksujen takkienkin alla pakkasella saattaa nännien aluetta alkaa pistellä ja särkeä. Joskus vihlaisee äkkiliike tms, mutta yllättävän vähän.
 
Kukha kiva että sulla jo alkaa helpottaa. Meillä samoihin aikoihin tuo ultra. :) Mulla on tosi vaikea nukahtaa ja sitten heräilen läpi yön ja päänsärky on kanssa jokapäiväistä ei sitä ollut ennen raskautta.
 
Täällä kans päänsärky jokapäiväistä. Närästää ja sitten oksettaa. Öisin ei saa unta yms. :D huuuoh. Sais kyllä loppua jo :ROFLMAO:.

Hei saakohan subin tonnikalapatonkia syödä kun siinä on jotain majoneesia? :p
 
Tsemppiä @totoro- pahoinvoinnin kanssa pärjäämiseen! Pian pitäisi toivon mukaan jo helpottaa. Ja tosi upeaa @Kukha että sulla alkaa jo helpata! Onhan tuo sun oksentelu ollut jotain ihan järkyttävää :censored:

@emilyyh Jos käyttävät suomalaista niin eiköhän. Ei kai majoneesissa muuta vikaa ole kuin raa'an kananmunan salmonellariski? Onneksi Suomi on puhdas ruokamaa, jos meidän etelän lomamatka toteutuu keväällä niin siellä joutuu ollakin skarppina ruokien kanssa! :ninja:

Ja joo, osallistun seulontoihin. Verikoe on torstaina, ultra 12+1 (12+5) niin kuin parilla muullakin :) Olo on jo paljon inhimillisempi, pahoinvointi on helpottanut tosi paljon, samoin krooninen jano ja vessassa hyppääminen. Kohdun kasvukipuja tulee ja menee, välillä on puoli päivää oireetonta, välillä kouraisee niin että pitää keskittyä hengittelemään kumarassa. Ja kaikkea siltä väliltä. Pahinta taitaa nyt olla uhkaava flunssa nro 3 saman raskauden aikana :devil: Ainakin nenä jo vuotaa, ontelot turvoksissa niin että pitää sumutella kortisonia ja äänikin on tosi seksikäs :oops: Lähtee järki jos tämä jatkuu etten ehdi viettää ainuttakaan tervettä päivää ennen uutta flunssaa :devil::devil::devil: Uutta pukkaa näemmä 2 viikon välein. Tavallisesti näitä on se kaksi vuodessa... :barefoot: Noh, kärsitään. Eipä tässä hirveästi oireita voi lääkitäkään.

Mm 9+5 (10+2)
 
  • Tykkää
Reactions: emilyyh
Huh @Miljamaaria mikä flunssakierre :eek: Toivottavasti katkeaisi mahdollisimman pian! D-vitamiinia ja muita luonnon (turvallisia) apuja vaan kovasti nassuun.

Mä en ole varmaan ainakaan vuoteen ollut minkäänlaisessa taudissa (koputtaa puuta), ja silloin harvoin kun olen se on jotain pientä nuhaa yleensä. En esim. ole koskaan ollut sairaslomalla töistä :eek: Tällä hetkellä työ sellainen, että voin itse vaikuttaa todella paljon, ja olen tehnyt oksentelun ohella tunnin siellä ja kaksi täällä, ajoittaen pätkät sellaiseen aikaan että olen pystynyt hetken olemaan pystyssä aloillani. En siis varsinaisesti sairaslomalla, mutta ihan minimaalisesti olen tehnyt mitään.
Olen elämässäni sairastanut niin järjettömän vähän, että siksikin tuo yrjökausi oli henkisesti vaikea, kun ei ole yhtään tottunut olemaan toimintakyvyttömänä päivätolkulla, vaikka esim. mikään uraihminen en todellakaan ole..

@emilyyh mäkin olen kaivannut subia ihan hulluna, mutta en jotenkin uskalla mennä. Normaalielämässä käyn useinkin, mutta jotenkin siellä se ihan kaikkien mahdollisten aineiden ristisaastuminen on niin suurta, kun palasia tippuilee toisiin laatikoihin, otetaan samoilla hanskoilla jne, ja ymmärtääkseni monet raaka-aineet ei ole kovin kotimaisia. Majoneesistahan voi tietysti varmistaa, että onko sellaista teollisempaa, jossa muna olisi pastöroitua. Enemmän mua kuitenkin ne muut seikat subissa huolettaa :( ja se harmittaa, kun kovasti tekisi mieli..
 
  • Tykkää
Reactions: emilyyh
Kompromissiin päädyttiin ja tehtiin "subit" kotona ite :cautious:

@Miljamaaria , se on kyllä jännä kun raskaan ollessa imee kaikki taudit itseensä :( ihme ettei ole vielä itselle tullut mitään. Toivotaa että flunssakierre päättyisi!

Kohdunkasvukipuja on ollut myös täällä, kaks kipeetä supistustakin on tullut :oops: Torstaina olis ultra ja meinaan kuolla jännitykseen.
 
Emilyyh joo suomalainen majoneesi ok mutta useassa paikassa ei käytä suomalaista esim hesburger musta ainoa pikaruoka paikka joka käyttää suomalaista majonesia. Mä en söisi subissa myöskään sen takia koska ei voi olla varma kauan salaatit ja lihat seisseet siellä. Liha oli musta kanssa ulkomailta. Itse kylllä tekisin kanssa kotona ja tulee ainakin parempaa kun itse tekee:)

Miljamaaria kiitos tsempistä ja yritän jaksaa :)
 
Mä olen täällä taustaillut kun en ole jaksanut kirjoittaa, mutta käynyt lukemassa kaikki viestit. Kiva että ihan kaikki ei ole siirtyneet faceen ja hyvä että monella alkaa pahoinvointi helpottamaan. Pääsee sitten nauttimaan muista vaivoista. :LOL:

Mulla on kans ollut tota että herään yöllä enkä saa unen päästä kiinni, vaikka periaatteessa väsyttääkin kauheesti. Todella ärsyttävää! Eilen nukuin muuten hyvin, mutta päänsärky vaivasi ja aamulla oli ihan tööt olo. :sleep::eek:
 
Täällä jatkuva kuvotus ja paha olo on väistynyt ja tilalla on ihan jäätävä väsymys.. :sleep: tuntuu, että koko ajan vois nukkua tai makoilla eikä kolmivuorotyö ainakaan auta asiaa. :D Huonoa oloa on edelleen ajoittain, mutta se ei oo niin rajoittavaa eikä voimia vievää. Nt-ultra mulla on 13.2., eli aika pian. Tuntuu kyllä siltä, että ei malttais enää odottaa ja jännittää, että onko kaikki hyvin. Toisaalta oon helpottunut kun viimeks todettu kkm alkoi oireilla 9+5 ja nyt on päästy siitä "rajapyykistä" ohi. Tiedostan kyllä, että mitä vain voi vielä tapahtua, mutta yritän olla ajattelematta asiaa liikaa. :)

Kiva, että täällä on keskustelu pysynyt suht aktiivisena. :) Täällä oli osalla jo pahin pahoinvointi helpottanut, ihana kuulla! Kyllä se tästä. Toivoisin kyllä että toinen kolmannes olis energisempää aikaa. :ROFLMAO: Tuntuu, että tällä hetkellä tää väsymys jättää kaiken muun alleen. Ei tahdo oikeen jaksaa mitään eikä mikään oikein edes huvita. Ois kiva saada vanha elämänilo ja jaksaminen takaisin!:D edes hetkeksi ennen vauva-arkea, heh.
Nyt oon nautiskelemassa kampaajalla vapaapäivän kunniaksi, pitkästä aikaa.

Mini-n-n ja tärppi 10+1
 
Mäkin olen täällä taustaillut jonkin aikaa kun ei vaan ole jaksanut kirjoitella - viestit olen kyllä lukenut.

Kiva kuulla, että muutamilla kovat pahoinvoinnit alkaa jo vähän hellittää! (y)Itseäni vaivaa väsymys, vatsaa turvottelee iltaisin ja kaikelaisia juilintoja tuntuu kohdun seudulla suht usein, rinnat edelleen turvoksissa, pienikin nälkä etoo (mutta ei onneksi niin paljon, että tarvitsisi oksentaa) ja mullakin tota yöheräilyä ollut jo ihan raskauden alusta asti. :confused:

Mulla oli vasta tänään eka neuvolakäynti ja sain nt-ultra-ajan vasta 20.2. - hitsi että tuntuukin pitkältä ajalta odotella vielä niin pitkälle! Harkitsen oman dopplerin hankkimista mielenrauhan vuoksi, mutta oon vähän epävarma, että aiheuttaako sellaisen hankkiminen sitten jatkuvaa sykkeiden kyyläämistä... (n) Olisi kiva kuulla kokemuksia puolesta/vastaan.

/Minimininen rv 10+2
 
  • Tykkää
Reactions: emilyyh
Tervetuloa uudet! :love:

Täällä 2 päivää ilman oksentamista! :cool: en kyllä nuolase ennen kun tipahtaa :unsure:

Ja ultrassa käyty :love::love::love::love::love: kaikki hyvin. Pikkutyyppi 6,5cm ja vastasi viikkoja 12+6 :love: Sitten vielä seuraava virstanpylväs olisi rakenneultra. Sen jälkeen kerrotaan ystäville ja tutuille.
 
@Minimininen mä kyllä suosittelen doppleria! Itse oon tosi hermoheikko ja herkkä, mutta en oo edes panikoinu jos ei oo aina kuulunut sykkeitä. Tein päätöksen ennenkuin sen hankin että sit ei ylimäärästä stressiä (y) on se kuitenkin tuomassa vähän turvaa. Toki kohta kun tuntee liikkeitä kunnolla niin ne kertoo paljon vauvan hyvinvoinnista, sitten ei enää oo niin paljon käyttöä dopplerilla. :)
 
Onkos teillä muilla kenellä ennestään lapsia, ollut pelkoa ennenaikaisuudesta? Mulla ekassa raskaudessa oli funnelilmiö ja makoilinkin osastolla wc luvalla viikkoja. Nyt se voikin sitten uusiutua ja mua ahistaa ja jännittää.. ei pitäis kyllä stressata etukäteen, mutta nyt ku on muutenkin niin herkillä niin itkettää päivittäin kun edes miettii.. luulen että pyydän seuraavassa neuvolassa, että pääsisin jollekkin juttelemaan tunnoistani.
 
  • Tykkää
Reactions: Kaijaa
Tsemppiä kaikille pahoinvointeihin ja pohdintoihin, niitä kyllä riittää... Onneksi osalla on jo alkanut pahoinvointi helpottaa. Täälläkin aamupäivällä on jo ehkä aavistuksen parempi olo mutta illat on kyllä aika kauheita. Alkoi 11. vko eli 10+1. Ultra-ajan sain puolentoista viikon päähän eli 14.2., silloin 11+5.

@emilyyh kysy ihmeessä, jos pääset juttelemaan. Mua ahdistaa kaikenlaiset pelot raskausaikana, mikä on johtanut edellisillä kerroilla synnytyksen jälkeiseen masennukseen, joten mut pantiin jo neuvolan psykologin jonoon. Toivottavasti siitä ois apua, eikä masennusta tulisikaan.

Nyt jännitän seuraavaa ultraa. Oireita on kyllä kaikenlaista, tuntuu että kohtu kasvaa kovaa vauhtia ja jotenkin nousee ylemmäs...
 
  • Tykkää
Reactions: emilyyh
Tervetuloa uudet! :love:

Täällä 2 päivää ilman oksentamista! :cool: en kyllä nuolase ennen kun tipahtaa :unsure:

Ja ultrassa käyty :love::love::love::love::love: kaikki hyvin. Pikkutyyppi 6,5cm ja vastasi viikkoja 12+6 :love: Sitten vielä seuraava virstanpylväs olisi rakenneultra. Sen jälkeen kerrotaan ystäville ja tutuille.
Oih, paljon onnea hyvistä ultrauutisista!! :love:
Ja kiitos doppler-kommentista - alan kyllä tässä kallistua sen hankinnan puoleen... :)
 
Mä ostin käytettynä dopplerin ja eilen sain kuulumaan pienen jumputuksen. :love: En sitä varmaan kauhean usein aio käyttää, mutta on se ihan kiva olla, varsinkin kun halvalla sain. Viime raskaudessa lainasin kaverilta vasta loppuraskauteen. Toki silloin sit menin herkästi myös synnärille jos tuntui et vauva ei liikkunut tarpeeksi.

Perjantaina nt-ultra. Hassua kun tuntuu että toisaalta tässä ollaan jo aika pitkällä, mutta toisaalta vielä ihan alussa. :)
 
  • Tykkää
Reactions: emilyyh

Yhteistyössä