Elokuisia varovasti huhuilen..

Kiitos @Miljamaaria. Mä olen kieltämättä ollut paniikissa ja lueskellut kaikkea mahdollista ennenaikaisesta syntymästä, istukan toimintahäiriöistä, kohdun virtaushäiriöistä jne., joista down on meille pienin paha. En ole ymmärtänyt, mikä tuo mom on. Tällä erää helpottaa ihan hirveästi.
 
Kävittekö @EneriK hoidoissa? Siis onko hoidoilla aikaansaatu tai onko sulla alentunut hedelmällisyys mutta raskaus alkoi luomuna? Molemmissa tapauksissa papp-a voi heittää häränpyllyä ilman että se tarkoittaa mitään. Sitä mäkin yritän tässä itselleni toitottaa, mulla erittäin alentunut hedelmällisyys ja raskaushan oli yllätys, en uskonut voivani tulla raskaaksi luomuna. Hirveästi tsemppiä ultraan! Uskon ja toivon että se menee hyvin. Kaikki me ollaan ansaittu saada pieni nyytykkämme alkusyksystä syliin :love:
 
Tämä on neljäs lapsi ja luomusti saanut alkunsa. Itse asiassa paljon nopeammin kuin muut, sillä nyt meni vain puoli vuotta, vaikka ikää meillä on jo tarpeeksi. Onneksi äiti tulee mukaan ultraan, kun mies ei pääse. Jotain iloa tänne kylmään ja pimeään pohjolaan muuttamisesta on.
 
Tsemppiä paljon teille tulosten odottelijoille!

Täällä oli viimeinkin tänään se ensimmäinen päivä, jolloin en ole oksentanut yhtä ainutta kertaa (ainakaan vielä)!! :eek:(y)
Johan siinä lähemmäs 8 viikkoa tuli yrjöttyä, ensin itsensä melkein tiputuskuntoon ja sittemmin ehkä 1-3krt/päivä.
Huono olo on tietysti ollut tänäänkin ja varmasti voi tulla vielä oksennuspäiviä jatkossa, mutta tänään oikein urakalla iloitsen tästä! :)
 
Eipä täällä foorumilla taida meistä kovin moni enää käydä, mutta kyselen silti: oletteko tehneet jo jotain hankintoja vauva-aikaa varten?
Itse olen kirppareilta ostanut ihan muutamia hyväkuntoisia sisävaatteita nyt ultran jälkeen. Vauvanvaatteet on ihania, mutta yritän olla tuhlaamatta niihin paljoa rahaa, kun eurolla tai kahdella saa valtavan hyviä noilta lastenvaatekirpputoreilta, kun malttaa penkoa :)
Löysin myös 4 hyvän oloista kestovaippaa imuineen yhteensä 3 euron hintaan!! Oli pakko ostaa (koska hinta ja koska niitä aika harvoin kuitenkin löytää, kun taitaa iso osa käytettyjen myynnistä keskittyä nettiin). Jos eivät sovi, niin ei kuitenkaan ole taloudellisesti tappio. Tarkoitus olisi ainakin kotikestoilla. Vaikka hiukan hippi olenkin, en ehkä jaksa täyskestoilua ainakaan alkuun edes tavoitella.
Kolaroimaton pari vuotta käytetty turvakaukalokin saadaan telakan kanssa ostaa edullisesti ystävän sukulaiselta, mutta se sitten lähempänä (jos ei tällä välillä kolaroidu :whistle: ). Mitään muuta ei ole edes katseltu vielä, vaunuja tai sänkyä tai mitään.
 
Kukha
Mä olin joitakin vaateita ostanut jo viime raskaudessa(en niitä tarvinnut koska rypäle) mutta ei niitä paljoa ole. Sitten ostin nyt itselleni kolme raskaus mekkoa kevättä ja kesää varten koska oli niin ihania ja alessa. Vauvalle varmaan ostelen vasta rakenne ultran jälkee pikkuhiljaa kun en halua että tulisi liikaa tavaraa kun toivon että kesällä olisi toivottavasti muutto uuteen asuntoon. Mä oon tosi laiha ollut aina ja paino ei oksentelun takia oo noussut, päinvastoin mutta mahassa jo pieni kumpu. Sydänääniä kuuntelen omalla doplerilla ja löytyy nopeasti pieni. (sekin nyt yksi raskaus ostos )
14+1
 
Doppler posteineen 25 euroa ja kassillinen pikkuvaatetta 10 euroa. Ilmaiseksi kestovaippoja, leikkimatto, vähän leluja ja pari pehmokirjaa, paljon vaatteita 0-2 v. ja äitiysvaatteita (erityisesti housuja). Vaunut yritän ostaa vasta kesällä, kun vähän tietää, miten nuo isommat jaksaa kävellä. Ostan joka tapauksessa sisarusrattaat, mutta että pitääkö niihin saada seisomalauta vielä lisäksi vai ei, niin se ehkä selviää vasta koulun alettua. Meillä tuo ekaluokan aloittava on luiltansa ja kunnoltansa 5-vuotias (en tiedä siitä muuta kuin että jos murrosikä alkaa isänsä tavoin myöhään, niin sitten hänestä tulee ihan normaalipitkä mies). (Ja joo, kummityttöni isoveli käveli kilometritolkulla jo pienempänä, eikä koskaan väsähtänyt, vaikka oli myöhäänkin vanhempiensa kanssa kotiutumassa jostain, mutta meillä tämäkin lapsi on vielä viime syksynä nukkunutkin entisissa sisarusrattaissa. En haluaisi samanlaisia, koska olen vähän liian lyhyt niitä käsittelemään, ja Oulun busseissa niiden pituus tukkii kaiken, mutta niihin saisi seisomalaudan kolmannelle lapselle.)

Ultra meni hyvin. Ei lisääntynyttä riskiä kromosomipoikkeavuuksiin (vaikka down ei jäänyt kauas iän ja verikokeen perusteella, mutta lapsen pituus ja niskaturvotus olivat tosi hyvät). Ensimmäistä kertaa (tietääkseni) olen ovuloinut 14 pv. kuukautisten alkamisesta (yleensä liian myöhään, ettei kiinnittymistä ehdi tapahtua, vaikka kuukautiset tulevat viiden viikon välein muutenkin). Ensimmäistä kertaa myös raskauduin jo 6 kk ehkäisyn pois jättämisestä. Ei voi enää ajoittaa sen kahdeksan kierron eli 9 kk mukaa lapsia. :p Äidille ultrani oli elämänsä ensimmäinen ja hän kyseli koko ajan paljon. Varmasti mahtava kokemus.
 
Täältä yövuorosta kirjoittelen kun kerrankin on aikaa. :) Hankintoja en ole tähän raskauteen vielä tehnyt, edellisestä keskenmenoon päättyneestä raskaudesta mulla on uusia, 50-56 cm vaatteita muutamia. Mulla on yhdet äitiysfarkut ja pari äitiyspaitaa ennestään ja nyt ois tarkoitus ostaa lopputalveksi jotain vaatetta itselle ja toki kesäksi sitten. Isommat hankinnat tehdään tässä pikkuhiljaa. :) ei olla oikein vielä ehditty eikä jaksettu sen kummemmin miettiä :ROFLMAO:

Täällä muuten alkaa ehkä hieman elämä jo voittaa, jotenkin tää väsymys ja aikaansaamattomuus on ottanut tosi koville. Pahoinvontia ei ole enää ollut viikkokausiin onneksi. Mieli on ollut aika herkillä, huomaan että saatan loukkaantua ihan ihme asioista ja liikutun tosi helposti. :unsure: Toivon että tää vähän tasottuis pian.

Mini-n-n ja tyyppi 14+5 :love:
 
Nyt kun nt-ultrat alkaa olla takanapäin, suljemme tuon fb-ryhmän, ettei kasva liian isoksi. Jos joku teistä aktiiveista haluaa vielä liittyä, pankaa viestiä Katja Koolle ja huhuilkas mua tässä keskustelussa, niin lisään vielä kuten olen luvannut :)

Älkää huolestuko jos en heti havahdu, en nyt enää päivittäin tsekkaa Katjan profiilia ja jatkossa varmaan vielä harvemmin, mutta huomaan kyllä jossain vaiheessa (y)

Mua vaivaa tällä hetkellä sellainen hittiyhdistelmä kuin pahoinvointi ja liitoskivut, saikullehan siitä joutui ja oli kerrottava töissäkin viimein. Kovasti olivat pomot iloisia vaikka sijaisen palkkauksessa on aina hommaa :)

Catalinas ja vipeltäjä 13+4
 
Catalinas
Nyt kyllä harmittaa jos ryhmään ei pääse mukaan enää myöhemmin. Musta tyhmää että kaikki halukkaat ei mukaan pääse jotta ryhmä ei olisi iso. Eikö sen ryhmän tarkoitus ole tukea toisia ja en ymmärrä miten koko siihen vaikuttaa. Monella on erilaisia tilanteita elämässä jonka takia ei haluaisi liitttyä mukaan heti mutta ei se saisi olla peruste ulkopuolelle jäämiselle, eikö yksinäisiä äitejä muutenkin ole jo tarpeeksi ? Mulla ei ainakaan ole paljoa ystäviä tai tukijoita niin tuo ryhmä voi todellakin olla jollekin se ehkä ainoakin tuki eikä sitä pitäisi evätä ison ryhmän varjolla. Itse olisin pystynyt liittymään mukaan vasta rakenne ultran jälkeen (mikä on 10.4)
 
Viimeksi muokattu:
Niin kuin sanoin yllä, aktiivisesti tässä keskustelijat on tervetulleita ryhmään myöhemminkin. Keskusteltiin ryhmässä koosta ja vaikka kaikenlaisia mielipiteitä oli, suurin osa oli sitä mieltä, että ryhmän maksimikoko voisi olla siinä 60-70 kieppeillä. Nyt on jo siitä isompi. Aiemmassa raskaudessa ryhmä sulkeutui jo 50 kohdalla. On varmasti myös isoja ja avoimia ryhmiä, joihin voi liittyä myöhemminkin. Mutta niin kuin sanottu yllä, aktiivit täältä olen luvannut ottaa myöhemminkin eli laita @totoro- vain sitten viestiä Katja Koolle ja kerro kuka olet tällä palstalla :)

Monella on tosiaan kaikenlaisia pelkoja - varmasti itse asiassa kaikilla! Kuten mullakin, ja juuri siksi olen liittynyt ryhmiin mahd. aikaisin. Osa on jo joutunut poistumaankin ryhmästä :cry: Ja olen itsekin joskus. Koen, että sain tukea myös siinä vaiheessa. Itse pelkäsin kerran ja liityin myöhään, jolloin suuri osa oli tuntenut toisensa jo monta kuukautta. Ei näitä ryhmiä kannata pelätä :love:
 
Huomenta! :)

Fb ryhmästä vielä sen verran, että minusta on ainakin helpompi jutella siellä luottamuksellisiakin asioita, kun on tässä kuukausien saatossa oppinut vähän "tuntemaan" juttukaverit. Ja pysyy paljon paremmin hallinnassa jutut kun ryhmä ei kasva liian isoksi. :)

Täällä vaivaa lähinnä liitoskivut. Ois ihanaa kun ehtis liikkua vähän enemmän, tuntuu että tällä hetkellä liikunnalle on hirveän hankala löytää aikaa. Heinäkuun 16. jään äitiyslomalle ja siihen asti pitäis jaksaa painaa töitä kolmessa vuorossa. Vapaa-aika menee nyt lähinnä kotona esikoisen kanssa touhutessa sekä lepäillessä.

Seuraava neuvola mulla on ens viikolla ja rakenneultra on sitten 5.4. :love: en malta odottaa! Pieniä tökkäisyjä ja muljahduksia oon tuntenut välillä, mutta en ihan päivittäin. Eiköhän ne vauvan liikkeet pian ala voimistua niin, ettei niistä voi erehtyä. :ROFLMAO:
Hauskaa viikonloppua!

Mini-n-n ja tyyppi 15+2
 
  • Tykkää
Reactions: catalinas
Ahdistaa hiihtoloma. Paljon tekemistä, mihin lapsia pitää viedä, mutta olo on vielä hirveän huono. Mieskin huitelee täällä kotikaupungissaan (mihin muutimme takaisin kolme kk sitten) koko ajan jossain, enkä ole tottunut tällaiseen. Yhtään ei voi tukeutua toiseen, koko ajan pitää olla kaikki lapset mun mukana vaikka lähikaupassa käydessä, kun toinen ei ole "ikinä" kotona.

14+3
 
Moikka!

Onnittelut kaikille plussanneille! ❤

Täällä myös plussa tullut viikko sitten. Kuukautisten mukaan laskettu aika olisi heinäkuun lopuilla, mutta kuten kaksi edellistä raskautta on mennyt reilusti yli, uskon tämänkin menevän reilusti elokuun puolelle.

Olen luonut Facebookiin salaisen ryhmän, mikäli haluat liittyä siihen, lisää kaveriksi Titta Tee-niminen profiili (kuvassa vauvan jalat ja aikuisen kädet sydämen muodossa.) niin lisään sinut ryhmään. Titta-profiili on siis vain tätä varten tehty profiili, olen ryhmässä omalla profiilillani myös. :)
Heippa!
Onko teidän ryhmässä vielä tilaa? Tulin tänään katselemaan olisiko täällä elokuisia synnyttäjiä.
 
Mini-n-n ja catalinas
Niin en halua sinne ryhmään senkään takia jos sattuu olemaan tuttuja tai puoli tuttuja niin vaikka kuinka väittäisi että kukaan ei puhu niin kyllä varmasti alkaisi leviämään juttu ja en halua että niin käy ennen kun ollaa käyty siellä rakenne ultrassa ja kerrottu omille läheisille asiasta. :) mutta joo liityn mukaan sitten sen rakenne ultran jälkee :) ♥ täällä vihdoin loppui pahoinvointi ja eikä yhtään liian aikaisin koska Alko työt just uudessa paikassa(ekana aamuna tuli vielä Yrjö) Mun on aika vaikeaa kun verensokeri laskee kun ei ole usein taukoa enkä tiedä mitä pystyisin syömää sillee ns. Salaa ettei kukaa huomaisi :D olo pahenee kun verensokeri laskee,muttei kumminkaa samanlaiseksi mitä oli kun kärsin hyperemeesistä. Maanantaina neuvola ja väsymys painaa täällä kovaa päälle, myöskin kun joutui töihin mennä niin vähemmän unta ja tuntuu jo nyt etttei jaksaisi kauaa olla töissä joskin tykkään kyllä ihan hirveesti mun työstä. :) Nyt osaakin nauttia pienistä asioista sen jälkeen kun ei tartte kärsiä hyperemeesistä. Suihkussa ja kaupassa käynti on jo juhlaa ja että pääsee pois 4 seinän sisältä tai että maistaa ruokaa :p
16+1
 
  • Tykkää
Reactions: Mini-n-n
Täällä eilen toisessa neuvolassa käyty, pitkään siinä menikin että saatiin terkan kanssa sovittua aika :D Mun Hb oli edelleen Obsidan-kuurista huolimatta sama kun viimeks, 112. (n) Obsidan jatkuu ja jospa ens kuun puolella ois se lääkärineuvola niin pääsee varmasti verikokeisiin jos Hb edelleen matala. Sydänäänet kuunneltiin, syke oli 140-150 välillä. :love: Liikkeet on muutamassa päivässä voimistuneet, pieniä potkuja tuntuu päivittäin.

Nyt töihin! Hyvää viikonloppua kaikille!
Mini-n-n ja tyyppi 16+2
 
Viimeksi muokattu:
Mä ainakin pyörin täällä foorumilla silloin tällöin, kun jotenkin en yhtään innostu tuosta facebook-puolesta.. :whistle:

Pahaa oloa edelleen ajoittain, mutta on ollut jo monia (jopa peräkkäisiä) päiviä ilman yhtään oksennusta. Sen vastapainoksi sitten taas sellaisia eilisiä, ainakin kolmesti halailin pönttöä...
Että selkeästi on huono olo pois päin menossa, välillä jopa ihan hyvä olla, mutta välillä edelleen niitä huonoja päiviä. Todella hiljaa tämä on edennyt, mutta parempaan päin tässä monta viikkoa jo, askel kerrallaan. Hukan vajaa 10kg taisi kaikkinensa paino tippua tässä rytinässä, vaikka nyt olen ihan hyvin syönyt jo pidempään. Vähemmän kuin ennen raskautta tosin, vain pieniä annoksia kerrallaan. Josko se tästä kohti kokonaisvaltaista parempaa oloa, ilman näitä olleita takapakkeja :) neuvola ja lääkäri edelleen tarkkailevat painoa ja verikokeissa pitää taas käydä suolatilannetta tarkistamassa, näitä huonovointisuuden jälkimaininkeja vielä.

Nyt menneellä viikolla luulen ensimmäisiä kertoja tunteneeni vauvan liikkeitä, kevyttä kutittelua alavatsalla. :love: Tänään ehkä tähänastisista eniten. Aika aikaisin, kun sanotaan että monet ensisynnyttäjät vasta rv 20+ tjtn. Tänään siis tuli täyteen tasan 16 viikkoa. Rakenneultra kuukauden päästä. Kaiken kaikkiaan ihan hyvillä mielin nyt :)

Kukha ja 16+0
 
  • Tykkää
Reactions: catalinas
Obsidan on rautavalmiste, tablettimuodossa. Mulla hb laskenut jo 125 > 119, täytyy miettiä kanssa jos kokeilisi rautaa jossain vaiheessa... Siitä vaan tulee herkästi vatsavaivaa, mutta Obsidan sopi ainakin ekassa raskaudessa :)

Ekat liikkeet tunnettu täälläkin 13. viikolla ja nyt 16. viikolla tunnen jtn pientä päivittäin :love:

Tänään 15+2.
 
Kukha
Toivottavasti sunkin olo helpottaisi kokonaan tai ainakin ettei tarttis enää oksennella. :),
Mä en ole tuntenut vielä liikkeitä mutta eilen aamulla tuli oikeasta nännistä nestettä ja olin ihan ihmeissäni :D tämä siis ensimmäinen raskaus mikä mennyt näin pitkälle. Alaselkä tosi kipeä ja päänsäryt jatkuu mutta onnellinen kumminkin että pahoinvointi vähentynyt ja pystyy syömään ja tekemään asioita vaikka oksentaiskin kerran viikossa se on jo iso askel. :)
16+4
 
En ole varma tunsiko eilen ja tänään liikkeitä vai oliko ne vaan mun suoli :D mutta kovasti odotan merkkejä pikkuisen olemassaolosta. Välillä tulee ihan käsittämätön olo, kun yrittää tajuta että on oikeasti raskaana!

Toivottavasti sun olo helpottaa pian Kukha. Kuulostaa kyllä aikamoiselta!
 
Tällä tissit jo vuotaa yöllä ja aamulla, paitaan jää todisteaineistoa :D Töissä oon tosi väsynyt vaikka en tee edes kokopäivää. Päänsäryt aina välillä vähän harvemmin kun aikaisemmin. Ei oo enää montaa viikkoa että pääsee taas ultraan :) ♥ ootteko muuten mitä mieltä uudesta äitiyspakkauksesta? Mä otan varmaa sen uuden jos vain mahdollista koska kuullut siitä 2017 pakkauksesta paljon huonoa, tukehtumis vaaraa ja että ne vaatteet on repeillyt yms. Kyllä musta kun vauvoille tehdään Vaatteita ja vielä äitiyspakkaukseen niin pitäisi olla ihan ykkös asia kestävyys ja hyvä laatu.
17+5
 
Yritän saada uusimman pakkauksen. Tosin makuupussia en tule käyttämään, kun löysin vaatevaihtiksilta Aappa-pussin. Löysin muuten jätesäkillisen verran lastenvaatetta ja yhden äitiyspaidan. :D Esikoinen sai 13 euron jalkapallokorttipakkauksen. Meillä oli muutaman kilsan päässä monikulttuurisuusviikon joku pääjuhla ja vaihtisten lisäksi oli irakilaista leipää, haitarimusiikkia sun muuta kivaa.

16+5
 
Mä luulen (ja toivon) saavani uuden äitiyspakkauksen, kun on elokuun loppupuolella vasta la. Jos kerran toukokuun lopulla aletaan näillä näkymin jakaa, ja itse voin venyttää hakemista kesäkuun loppupuolelle asti.
Noin muuten olen lastentarvikekirpparilta ostanut ihan muutamia vaatteita eurolla tai parilla per kappale, parit housut ja pari bodya, yhden neuleen. Vähän eri kokoisia kaikki, joten täytyy lähempänä sitten tehdä inventaariota, että tulee ostettua myös pienempiä kokoja alkuun riittävästi. Ja kestovaippoja olen ostanut myös kirppikseltä, kun hyvän 4 vaipan setin löysin ihan muutamalla eurolla. Näistä jo joskus aiemmin kirjoitinkin. Todella hyvää laatua löytyy kirppareilta, varsinkin kun ihan vauvojen vaatteet kuitenkin on niin lyhyen aikaa käytössä :)

Huomenna taas neuvolaaaan paino- ja pissakontrolliin. Varmaan sadas kerta :D En kyllä valita, olisi hyvä jos kaikista huolehdittaisiin yhtä tarkasti kuin minusta on kaiken oksennuksen keskellä huolehdittu. Onnea on mukava neuvolaterkkari ja -lääkäri. Ja mielestäni on osattu huolehtia oikeista ja tarkoituksenmukaisista asioista, siitä että olen pysynyt hengissä ja järjissäni. Tarpeelliset asiat on otettu tosissaan ja keskitytty olennaiseen. Edelleen päivä päivältä olo kyllä paranee :) Hiljaa hyvä tulee!

- Kukha rv 17+2
 

Yhteistyössä