Elokuu 2017

Viestiketju alueella 'Odotusaika' , aloittaja Bea.S, 21.11.2016.

1. Bea.S

Bea.S Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    12.07.2016
    Saadut tykkäykset:
    112
    Tiedot muodossa: Laskettu aika / nimimerkki / ikä / synnytyssairaala / monesko lapsi/synnytys

Tiedot mieluusti jollain värillä korostettuna, niin listan päivittäjä huomaa ne helpommin. Tekstin väriä saa muutettua pisaran kuvasta painamalla.

Myös facebookryhmä on perustettu elokuisille, tervetuloa! Laittamalla yksityisviestin kiiltokuvalle pääset mukaan. Huom ryhmä on salainen.

57 masun kasvattajaa

Elokuun 2017 odottajat:

28.7
    KeepGoing / 32 / JS / 5. lapsi

1.8
    Sleiz / 31 / JS / 2. lapsi
    Minga / 33 / E-KKS / 4.lapsi
    Hipiti / 28 / SATKS / 3.lapsi

2.8
    Jennikp / 25v / TYKS / 1. lapsi
    Chummy / 27 / P-HKS / 2. lapsi

3.8
    Omena17 / 26 / - / 2. lapsi
    lolu / 37 / p-hks / 4.lapsi

4.8
    mimmmii / 35 / ulkomailla / 3.lapsi
    skoo / 32 / KOS / 3. lapsi
    pikkumude / 32 / oys / 3.lapsi

5.8
    kokottikana / 27 / ? / 3.lapsi
    -Raku- / 31 / HYS / 2. lapsi
    Golla / 27 / KYS / 2.lapsi

6.8
    koiramama / 23 / KAKS / 1.lapsi
    Jenssu / 32 / KYS / 3.lapsi
    keijutiira / 29 / NKL / 2.lapsi
    Manda_/ 28 / SEKS / 2.lapsi

7.8
    Muurukka / 25 / TYKS / 1.lapsi

8.8
    piama / 25 / TAYS / 2.lapsi
    Rosmariini86 / 31 / OYS / 3.lapsi

9.8
    Jshanti88 / 28 / PHKS / 2.lapsi

10.8
    Arielle. / 27 / TYKS / 1. lapsi
    Kirjanoppinut / 34 / ?? Hus-alue / 3. lapsi
    Jemmis / 26 / TYKS / 1.lapsi

11.8
    Mutzilla / 30 / Kys / 4.lapsi

12.8
    kuuru / 35 / HYS / 1.lapsi
    Nukkuvajoutsen / 27 / KYS / 3.lapsi
    Jen81 / 35 / - / 3.lapsi

13.8
    Celiaqq / 28 / K-PKS / 3.lapsi
    Jenskusein / 27 / Tyks / 2.lapsi

14.8
    Jadde / - / ulkomailla / 5.lapsi

15.8
    iikki / 29 / kättäri / 2.lapsi
    Verri / 29 / K-KSK / 1.lapsi

17.8
    tipa86 / - / TYKS / 1. lapsi

18.8
    Annikati / 25 / TAYS / 1. Lapsi
    Pikkunen_89 / 27 / MKS / 3. lapsi
    amijo / 23 / tays / 2.lapsi

19.8
    Nachsal / 34 / KOS / 4. lapsi
    EtanaLilli / 33 / KOS / 2.lapsi

20.8
    atkis / 25 / LKS / 1.lapsi
    Tuikku00 / 34 / NKL / 3.lapsi

21.8
    Reirei85 / 31 / HUS-alue / 1.lapsi
    Unimaa / 31 / - / 2.lapsi
    kitska / 28 / KOS / 2. lapsi

22.8
    Sokeripala / 34 / NKL / 3.lapsi

23.8
    Eeva89 / 27 / SATKS / 2.lapsi

24.8
    ginga / 30 / OYS / 1.lapsi

25.8
    mangoween / 35 / KOS / 2.lapsi

26.8
    Summer2 / 27 / ? / 1.lapsi
    Kirbbu / 31 / PHKS / 2.lapsi

27.8
    Wavee / 28 / KOKS / 3.lapsi
    Statangel / 35 / JS / 2.lapsi
    Noorasaila / 20 / LS / 1. lapsi

29.8
    jenicha / 22 / TAYS / 1.lapsi

31.8
    Wanti / 31 / OYS / -
    Omppu_liini / 28 / - / 3 lapsi

Laskettuaika puuttuu:
    Heppatyttö-84 / - / TAYS / 2lapsi

Synnytyssairaalat:
    E-KKS: Etelä-Karjalan keskussairaala, Lappeenranta
    HYS: Hyvinkään aluesairaala
    JS: Jorvin sairaala, Espoo
    KAKS: Kainuun keskussairaala
    K-HKS: Kanta-Hämeen keskussairaala, HML
    K-PKS: Keski-Pohjanmaan keskussairaala
    KOKS: Kymenlaakson keskussairaala, Kotka
    KOS(/H): Kätilöopisto (/Haikaranpesä), HKI
    K-SKS: Keski-Suomen keskussairaala, Jyväskylä
    KYS: Kuopion yliopistollinen sairaala
    LKS: Lapin keskussairaala
    L-PKS: Länsi-Pohjan keskussairaala
    LS: Lohjan sairaala
    MKS: Mikkelin keskussairaala
    NKL: Naistenklinikka, Helsinki
    OAS: Oulaskankaan sairaala, Oulainen
    OYS: Oulun yliopistollinen sairaala
    P-HKS: Päijät-Hämeen keskussairaala, Lahti
    P-KKS: Pohjois-Karjalan keskussairaala, Joensuu
    PS: Porvoon sairaala
    SATKS: Satakunnan keskussairaala, Pori
    SEKS: Seinäjoen keskussairaala
    SKS: Savonlinnan keskussairaala
    TAYS: Tampereen yliopistollinen sairaala
    TYKS: Turun yliopistollinen keskussairaala
    VKS: Vaasan keskussairaala

• Tykkään Tykkään x 1
    • List
    Viimeksi muokattu: 19.01.2017
  2. Chummy

Chummy Uusi jäsen

Rekisteröitynyt:
    01.09.2016
    Saadut tykkäykset:
    3
    Mä voisin liittyä keskusteluun mukaan. :) Tänään soitin jo neuvolaankin ja ensimmäinen käynti olisi 5.12.

2.8. Chummy/27/PHKS/2

• Tykkään Tykkään x 1
    • List
  3. Bea.S

Bea.S Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    12.07.2016
    Saadut tykkäykset:
    112
    Jibiiii @Chummy tervetuloa ja onnittelut plussasta!He minäkin soitin tänään jo neuvolaan :D mulla tosin aika vasta 22.12...

4. Chummy

Chummy Uusi jäsen

Rekisteröitynyt:
    01.09.2016
    Saadut tykkäykset:
    3
    Kiitos! Ja onnittelut myös sinulle. :) On tää vaan niin jännää, vaikka kaikki pitäis olla jo tuttua. :LOL: Onko sulla @Bea.S minkä ikäiset lapset ennestään? Mulla on -15 syntynyt tyttö.

5. Bea.S

Bea.S Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    12.07.2016
    Saadut tykkäykset:
    112
    Kiitos :)
    Mulla on tyttö -11 ja poika -13...ja tää masussa kasvava on meidän viimeinen.

Onko sulla oireita alkanut ilmaantumaan? Mä oon vaan oikeastaan ihan sika väsynyt....jotain jomotusta/vihlontaa vatsanseudulla...

6. Chummy

Chummy Uusi jäsen

Rekisteröitynyt:
    01.09.2016
    Saadut tykkäykset:
    3
    Meilläkin on todennäköisesti tää toinen viimeinen, vaikka eihän koskaan pitäisi sanoa ei koskaan.

Mulla ei oo oikeastaan ollut vielä mitään oireita, ehkä jotain pieniä alavatsatuntemuksia. Mulla oli kyllä edellinenkin raskaus aika vähäoireinen. Pahinta oli se kauhea väsymys joka alkoi joskus viikolla 8-9 ja sitä kesti varmaan kuukauden. Saa nähdä kuinka nyt käy. :)

7. Minga

Minga Uusi jäsen

Rekisteröitynyt:
    23.11.2016
    Saadut tykkäykset:
    1
    Moi!
    Täältä hypätään mukaan! En vaan malta enää odottaa, en niin millään!! :D
    Tekisi mieli huutaa ja hihkua kaikille, joten ehkä täällä on hyvä purkaa näitä alkuhöyryjä (y)
    Täällä siis plussattu eilen, la luultavasti 1.8 tai jotain siinä huitteilla. Paljon tarrasukkia matkaan meille kaikille!

• Tykkään Tykkään x 1
    • List
  8. Bea.S

Bea.S Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    12.07.2016
    Saadut tykkäykset:
    112
    Ihan oikeaan paikkaan tulit,tervetuloa!!

Joo en tiedä tän väsymyksen kanssa,vitamiineja syön ja hedelmiäkin napsin päivittäin...mutta kait tää kuuluu tähän ainakin osittain,molemmissa raskauksissa oli hirvee väsymys alussa....liikkua pitäis enemmän!

Vaihdoin muuten vitamiinit juuri odottavan ja imettävän vitskuihin

• Tykkään Tykkään x 1
    • List
  9. Minga

Minga Uusi jäsen

Rekisteröitynyt:
    23.11.2016
    Saadut tykkäykset:
    1
    Täällä myös väsyttää (ja palelee!) ihan hervottomasti :eek: muita oireita ei juurikaan ole, nyt niitä vielä odottaa :LOL:
    Tutkin kanssa aamulla noita vitamiineja ja niiden tietoja, viime kierroksesta on jo nimittäin aikaa. Tällä hetkellä syön d-vitskua 10/ päivä ja kasviksia/hedelmiä ja maitotuotteita hyvin. Oon nyt vähän pihalla että riittääkö tuo, vai pitäisikö kuitenkin vaihtaa "alan tuotteisiin"?

10. Chummy

Chummy Uusi jäsen

Rekisteröitynyt:
    01.09.2016
    Saadut tykkäykset:
    3
    Tervetuloa Minga! :)

Foolihappolisä kannattaa varmaan ainakin aloittaa. Mun täytyy tällä kertaa pyytää, että neuvolassa katsotaan joka kerta hemoglobiini, kun viimeksi se pääsi yllättäen tippumaan. Mulla on muutenkin taipumusta anemiaan, niin en välttämättä huomaa omasta olosta sitä tippumista. Mä imetän edelleen esikoista, joten olen syönyt säännöllisesti noita odottavan ja imettävän vitamiineja jo ennen raskautta.

Ruokavalioon pitäisi kyllä kiinnittää enemmän huomiota, viimeksi painoa tuli ihan kiitettävästi ja nyt on jo alkujaan pari kiloa enemmän. :whistle: Ja tietysti myös liikuntaa pitäisi lisätä. Täytyy aloittaa nyt heti, kun ei tiedä miten kovasti kaikki raskausoireet iskee tällä kertaa, se kun voi olla aika lamauttavaa. :ninja::LOL:

11. koiramama

koiramama Uusi jäsen

Rekisteröitynyt:
    24.11.2016
    Saadut tykkäykset:
    2
    Täältä tullaan myös mukaan! Ensimmäistä odotetaan ja innolla :) Oireita tuli melko nopeasti. Täällä on saatu käydä jo liiviostoksilla, syödään 2 h välein (joskus useammin) ja väsymystä vaikka muille jakaa. Pienokaista pitkään suunniteltu ja kerta rykäsyllähän se sieltä onnistui. Itse olen alkanut käyttämään noin 2kk sitten multivita mamaa (tässä foolihappoa enemmän kuin muissa valmisteissa, ja muistaakseni jodissa sama homma) ja raskausajan omegaa. Kilpirauhasen vajaatoimintaa myös olen sairastanut päälle 10 v, jonka vuoksi olen hysteerikkona näiden vitamiinien kanssa. On suurempi riski saada keskenmenoja. Jodia keho tarvitsee enemmän jne. Ihanaa kyllä, että löytyi tämä keskustelupalsta. Haluaisin huutaa jo kaikille tästä raskaudesta, mutta sitä vielä odotellaan ensimmäisen kolmanneksen yli :)

12. Chummy

Chummy Uusi jäsen

Rekisteröitynyt:
    01.09.2016
    Saadut tykkäykset:
    3
    Jee, kivaa kun tulee lisää porukkaa! Tervetuloa myös koiramamalle! :)

Meillä mies olisi valmis kertomaan suurin piirtein kaikille tästä ilouutisesta, mutta mä olen yrittänyt toppuutella. :ROFLMAO: Tällä hetkellä raskaudesta tietää molempien äidit ja yksi ystäväpariskunta. Odotellaan ekaan ultraan, ennen kuin kerrotaan muille. Mulla tuli vatsa tosi aikasin esiin jo ekassa raskaudessa, niin vähän jännittää kuinka nopeasti se tällä kertaa pullahtaa.

Mua on alkanut jo nyt ahdistaa se, kun töissä pitäisi taas kertoa, että kesällä jään äitiyslomalle. :ninja: Vaikka esimies otti sen viimeksikin tosi hyvin vastaan, niin silti ahdistaa. Tai ehkä jännittää on parempi sana. Ja tiedän kyllä ettei oikeesti ole mitään syytä, mutta minkäs teet. :LOL:

13. koiramama

koiramama Uusi jäsen

Rekisteröitynyt:
    24.11.2016
    Saadut tykkäykset:
    2

Mulla kanssa jänskättää miten maha tulee näkyviin. Olen tosi pienikokoinen, joten luulen että ei mene pitkään kun maha näkyy. Itse olen toimistopäällikkönä eli omat esimieheni ovat toisella paikkakunnalla. Tämä helpottaa sitä tuskaa mutta tietysti alaiseni tulevat huomaamaan asian melko pian.. Eli neuvolassakäyntejä ei tarvitse minulla kellekään kertoa. kyllä se jännittää itseänikin että pitää kertoa vielä puhelimitse asiasta omalle pomolle. Onneksi omat esimieheni ovat rentoja. Nyt alkaa jänskäämään se eka neuvola. Kaikki niin uutta ja ihmeellistä!

14. Minga

Minga Uusi jäsen

Rekisteröitynyt:
    23.11.2016
    Saadut tykkäykset:
    1
    Pitää käydä ratsaamassa apteekin vitamiinihyllyt :)
    Soittelin tänään ensimmäistä neuvola-aikaa, 30.12 --> huuuuurjan pitkä aika :p alkuraskauden ultraa on kuulemma turha haaveilla kunnalliselta *huoh*
    Tsemppiä mietteisiin kertomisten kanssa työpaikalla! Aina yhtä jännittävää :rolleyes: Täällä ei onneksi tällä kertaa sitä ongelmaa (opiskelija).

15. Bea.S

Bea.S Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    12.07.2016
    Saadut tykkäykset:
    112
    @koiramama onnea ja tervetuloa!

Neuvolaan soittaessa niin kehoitti heti aloittamaan foolihapon...taitaa olla nyt uusi juttu, ei tuosta muutama vuosi sitten korostuneesti puhuttu...mama/odotusajan vitamiineissahan tuota on valmiiksi...maitohapot ja omegat ajattelin myös aloittaa.

Töissä käydään täällä ja mä luulen että jotkut jo arvailee...osu pahasti pikkujoulut just tähän...nt-ultran jälkeen vasta työyhteisössä ja esimiehelle kerron...jos ei nyt mitään kauheeta pahoinvointeja/poissaoloja esiinny...kop kop...nt- ultrat taitaa meillä mennä ensivuoden puolelle?!

Mä yritän nyt rupee käymään enempi kävelyillä...niin huonosti tulee liikuttuu...oon niin poikki työpäivien jälkeen..

4+2 hi hi

Muoks...niin tuo ruokavalio,mulla RD(raskausdiabetes) ollu molemmissa joten mun oli pakko rupee heti kattoo syömistä, sokeri jäi kokonaan pois ja joitakin mitkä tiedän aikaisemmin nostaneet verensokeria...

16. Chummy

Chummy Uusi jäsen

Rekisteröitynyt:
    01.09.2016
    Saadut tykkäykset:
    3
    Niin, noista ultrista. Nt-ultrat taitaa meillä mennä johonkin tammikuulle, mutta mä luulen, että meillä Päijät-Hämeessä on ultra ensimmäisellä lääkärikäynnillä viikoilla 9-11. Tai ainakin näin luki äitiysneuvolan nettisivuilla. Tuli mulle ihan uutena tietona. Saatiin kunnalliselta alkuraskauden ultra kyllä viime raskaudessakin, mutta luulin silloin että se johtui siitä ettei meillä ollut varmaa tietoa kuinka pitkällä raskaus on, johtuen pitkästä kierrosta pillereiden lopetuksen jälkeen. Joka tapauksessa, en pistäisi ollenkaan pahakseni jos pääsisi ultraan jo vaikka viikolla 9. :love:

Meillä on kanssa työpaikan pikkujoulut tulossa... Olin kyllä viime pikkujouluissakin raskaana (siis vuonna 2014, kun viime vuonna olin äippälomalla). Täytyy jotain koittaa keksiä miksi holilliset juomat ei maistu, sillä normaalisti sitä ongelmaa ei kyllä ole. :whistle::ROFLMAO:

Eilen kävin reippaana vähän salilla ja kävelemässä. Täytyy koittaa tehdä tuosta tapa, kun kerta silloin tällöin ei auta kyllä mitään. :cautious:

Ihanaa viikonloppua kaikille!

17. Minga

Minga Uusi jäsen

Rekisteröitynyt:
    23.11.2016
    Saadut tykkäykset:
    1
    Täältäkin hyvät viikonloput kaikille, eiköhän meitä tule vkl:na tänne lisää :) sattuupa muuten nämä piinaviikot sopivasti loppuvuoden juhlakauteen, tsemppiä glögien välttelyyn :whistle:
    Tein juuri äsken viikko-digin, näytti 2-3 vkoa :love: uskaltaiskohan edes hieman hengähtää... Viime raskaus viisi vuotta sitten päättyi rankkaan ja huonosti jälkihoidettuun keskenmenoon niin suomeksi sanottuna hiukka hirvittää... pitää vaan pitää lippu korkealla ja luottaa että tällä kertaa kaikki menee hyvin :love:
    Ihanan reipasta chummy! Oma salikortti on viime aikoina ollut ihan tyhjäkäytöllä, tarttis reipastua... jos vaikka yogaa. . :)

18. koiramama

koiramama Uusi jäsen

Rekisteröitynyt:
    24.11.2016
    Saadut tykkäykset:
    2
    Minulla on pelko myös keskenmenosta sekä kaikki mahdolliset pahimmat pelot ettei kaikki mene niin kuin pitää. Onneksi mies eilen tsemppasi. Haluaisin vain sinne ultraan, jotta näkisi sen pienen tuolta masusta. Ensin meinasin että teen vielä testin että onko tämä totta, mutta sitten ajattelin että mitä se hyödyttää. Tulee isompi stressi vain joka päivä että pysyykö pikku kaveri matkassa. Tämä on tietysti kaikille niin henkilökohtaista mikä aiheuttaa stressiä enemmän. Ystävälläni oli muutama vuosi sitten kohdun ulkoinen raskaus, sekin mielessä pyörii. Tätä se äitiys on. Ensin mietitään, että kunhan kaikki menee hyvin raskaudessa. Sitten, että kaikki synnytyksessä menee hyvin. Maailmaan tultua mietitään, että kaikki elämässä menee hyvin.

19. Sleiz

Sleiz Uusi jäsen

Rekisteröitynyt:
    25.11.2016
    Saadut tykkäykset:
    2
    Heippa Kaikille!
    Sain positiivisen tuloksen sunnuntaina aamulla. La olisi 1.8. Mitäs muuta tähän pitäisi kirjoittaa?

20. Bea.S

Bea.S Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    12.07.2016
    Saadut tykkäykset:
    112
    Muokkasin aloitusta. En uskaltanut kuitenkaan lupaa kysymättä lisätä jo Elokuisiin kirjoittaneita...joten huutakaa hep jos haluatte listalle...nyt lisää vaan plussia joukkoon :) Hyvää viikonloppua

21. Sleiz

Sleiz Uusi jäsen

Rekisteröitynyt:
    25.11.2016
    Saadut tykkäykset:
    2
    Sleiz / 31 /JS / 2. lapsi

22. Bea.S

Bea.S Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    12.07.2016
    Saadut tykkäykset:
    112
    Jibii sama osoite synnärille

23. Tyttti

Tyttti Jäsen

Rekisteröitynyt:
    25.11.2016
    Saadut tykkäykset:
    52
    1.8.? /Tyttti /27 /E-KKS /1.lapsi

Tuttuja mietteitä moni kirjoittikin tässä ketjussa.
    Kylläpä on jännää, plussa tuli testiin toissapäivänä. Aina olen haaveillut lapsesta, mutta kyllä tämä sitten rytinällä päättikin tulla -heti tärppäsi :) Plussa tuli niin nopeasti, etten osaa uskoa tätä todeksi. Tekisi mieli ostaa lisää testejä varmistaakseen, mutta farmaseuttikin sanoi raskausvitamiineja ostaessani, että kyllä siihen yhteen tulokseen on uskominen :) Pelottaa myös kovasti, että meneehän kaikki hyvin, ettei vaan mene kesken. Haluaisin nauttia tästä täysin rinnoin, mutta tuo jyskyttää taustalla. Tänään varasin ekan neuvolan, se on 19.12.

Oireita on ainakin menkkamainen jomotus ja vihlonta. Firman pikkujoulut on myös ensi viikolla, ja työkaveri tarjosi kyytiä, että voisin ottaa juomaa.. Sainpa sanottua että täytyy tulla autolla, "koska on menoja sen jälkeen" :D

24. Jennikp

Jennikp Uusi jäsen

Rekisteröitynyt:
    25.11.2016
    Saadut tykkäykset:
    7
    Moikka!

Olen tässä pari päivää seuraillut keskustelua ja nyt uskaltauduin mukaan. :)

Plussasin tosiaan toissapäivänä ja tänään vielä uudelleen testasin plussan vahvuutta ja kyllähän se vahventunut oli.

Meillä yritystä takana parin kuukauden verran. Kyllä vielä on tosi epätodellinen olo. Olisi ihana nauttia ajatuksesta, että elokuusssa meillä voisi oikeasti olla vauva, mutta niin paljon pelottaa, että jokin menee pieleen. Yritetään nyt elää vaan päivä kerrallaan Harmittaa kun en malttanut odottaa testaamisen kanssa ensi viikon puolelle... noh.
    Ajattelin itse vasta ensi viikolla soitella neuvolaan, kunhan varmistun itse, ettei tämä ole mikään kemiallinen raskaus.

2.8. /Jennikp / 25v / TYKS / 1. lapsi

25. Minga

Minga Uusi jäsen

Rekisteröitynyt:
    23.11.2016
    Saadut tykkäykset:
    1
    Huomenta!

En osaa värittää tätä? :)
    1.8?/ Minga/33/ekks/4.lapsi
    Täällä alkanut kuvotus nostaa päätään, huh huh! Mutta jokaisesta paha olon aallosta lupaan olla onnellinen :LOL:

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri
Kotiliesi
Koululainen