Elokuu 2017

Tiedot muodossa: Laskettu aika / nimimerkki / ikä / synnytyssairaala / monesko lapsi/synnytys

Tiedot mieluusti jollain värillä korostettuna, niin listan päivittäjä huomaa ne helpommin. Tekstin väriä saa muutettua pisaran kuvasta painamalla.

Myös facebookryhmä on perustettu elokuisille, tervetuloa! Laittamalla yksityisviestin kiiltokuvalle pääset mukaan. Huom ryhmä on salainen.

57 masun kasvattajaa

Elokuun 2017 odottajat:

28.7
KeepGoing / 32 / JS / 5. lapsi

1.8
Sleiz / 31 / JS / 2. lapsi
Minga / 33 / E-KKS / 4.lapsi
Hipiti / 28 / SATKS / 3.lapsi

2.8
Jennikp / 25v / TYKS / 1. lapsi
Chummy / 27 / P-HKS / 2. lapsi

3.8
Omena17 / 26 / - / 2. lapsi
lolu / 37 / p-hks / 4.lapsi

4.8
mimmmii / 35 / ulkomailla / 3.lapsi
skoo / 32 / KOS / 3. lapsi
pikkumude / 32 / oys / 3.lapsi

5.8
kokottikana / 27 / ? / 3.lapsi
-Raku- / 31 / HYS / 2. lapsi
Golla / 27 / KYS / 2.lapsi

6.8
koiramama / 23 / KAKS / 1.lapsi
Jenssu / 32 / KYS / 3.lapsi
keijutiira / 29 / NKL / 2.lapsi
Manda_/ 28 / SEKS / 2.lapsi

7.8
Muurukka / 25 / TYKS / 1.lapsi

8.8
piama / 25 / TAYS / 2.lapsi
Rosmariini86 / 31 / OYS / 3.lapsi

9.8
Jshanti88 / 28 / PHKS / 2.lapsi

10.8
Arielle. / 27 / TYKS / 1. lapsi
Kirjanoppinut / 34 / ?? Hus-alue / 3. lapsi
Jemmis / 26 / TYKS / 1.lapsi

11.8
Mutzilla / 30 / Kys / 4.lapsi

12.8
kuuru / 35 / HYS / 1.lapsi
Nukkuvajoutsen / 27 / KYS / 3.lapsi
Jen81 / 35 / - / 3.lapsi

13.8
Celiaqq / 28 / K-PKS / 3.lapsi
Jenskusein / 27 / Tyks / 2.lapsi

14.8
Jadde / - / ulkomailla / 5.lapsi

15.8
iikki / 29 / kättäri / 2.lapsi
Verri / 29 / K-KSK / 1.lapsi

17.8
tipa86 / - / TYKS / 1. lapsi

18.8
Annikati / 25 / TAYS / 1. Lapsi
Pikkunen_89 / 27 / MKS / 3. lapsi
amijo / 23 / tays / 2.lapsi

19.8
Nachsal / 34 / KOS / 4. lapsi
EtanaLilli / 33 / KOS / 2.lapsi

20.8
atkis / 25 / LKS / 1.lapsi
Tuikku00 / 34 / NKL / 3.lapsi

21.8
Reirei85 / 31 / HUS-alue / 1.lapsi
Unimaa / 31 / - / 2.lapsi
kitska / 28 / KOS / 2. lapsi

22.8
Sokeripala / 34 / NKL / 3.lapsi

23.8
Eeva89 / 27 / SATKS / 2.lapsi

24.8
ginga / 30 / OYS / 1.lapsi

25.8
mangoween / 35 / KOS / 2.lapsi

26.8
Summer2 / 27 / ? / 1.lapsi
Kirbbu / 31 / PHKS / 2.lapsi

27.8
Wavee / 28 / KOKS / 3.lapsi
Statangel / 35 / JS / 2.lapsi
Noorasaila / 20 / LS / 1. lapsi

29.8
jenicha / 22 / TAYS / 1.lapsi

31.8
Wanti / 31 / OYS / -
Omppu_liini / 28 / - / 3 lapsi

Laskettuaika puuttuu:
Heppatyttö-84 / - / TAYS / 2lapsi


Synnytyssairaalat:
E-KKS: Etelä-Karjalan keskussairaala, Lappeenranta
HYS: Hyvinkään aluesairaala
JS: Jorvin sairaala, Espoo
KAKS: Kainuun keskussairaala
K-HKS: Kanta-Hämeen keskussairaala, HML
K-PKS: Keski-Pohjanmaan keskussairaala
KOKS: Kymenlaakson keskussairaala, Kotka
KOS(/H): Kätilöopisto (/Haikaranpesä), HKI
K-SKS: Keski-Suomen keskussairaala, Jyväskylä
KYS: Kuopion yliopistollinen sairaala
LKS: Lapin keskussairaala
L-PKS: Länsi-Pohjan keskussairaala
LS: Lohjan sairaala
MKS: Mikkelin keskussairaala
NKL: Naistenklinikka, Helsinki
OAS: Oulaskankaan sairaala, Oulainen
OYS: Oulun yliopistollinen sairaala
P-HKS: Päijät-Hämeen keskussairaala, Lahti
P-KKS: Pohjois-Karjalan keskussairaala, Joensuu
PS: Porvoon sairaala
SATKS: Satakunnan keskussairaala, Pori
SEKS: Seinäjoen keskussairaala
SKS: Savonlinnan keskussairaala
TAYS: Tampereen yliopistollinen sairaala
TYKS: Turun yliopistollinen keskussairaala
VKS: Vaasan keskussairaala
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Sleiz
Kiitos :)
Mulla on tyttö -11 ja poika -13...ja tää masussa kasvava on meidän viimeinen.

Onko sulla oireita alkanut ilmaantumaan? Mä oon vaan oikeastaan ihan sika väsynyt....jotain jomotusta/vihlontaa vatsanseudulla...
 
Meilläkin on todennäköisesti tää toinen viimeinen, vaikka eihän koskaan pitäisi sanoa ei koskaan.

Mulla ei oo oikeastaan ollut vielä mitään oireita, ehkä jotain pieniä alavatsatuntemuksia. Mulla oli kyllä edellinenkin raskaus aika vähäoireinen. Pahinta oli se kauhea väsymys joka alkoi joskus viikolla 8-9 ja sitä kesti varmaan kuukauden. Saa nähdä kuinka nyt käy. :)
 
Moi!
Täältä hypätään mukaan! En vaan malta enää odottaa, en niin millään!! :D
Tekisi mieli huutaa ja hihkua kaikille, joten ehkä täällä on hyvä purkaa näitä alkuhöyryjä (y)
Täällä siis plussattu eilen, la luultavasti 1.8 tai jotain siinä huitteilla. Paljon tarrasukkia matkaan meille kaikille!
 
  • Tykkää
Reactions: Bea.S
Ihan oikeaan paikkaan tulit,tervetuloa!!

Joo en tiedä tän väsymyksen kanssa,vitamiineja syön ja hedelmiäkin napsin päivittäin...mutta kait tää kuuluu tähän ainakin osittain,molemmissa raskauksissa oli hirvee väsymys alussa....liikkua pitäis enemmän!

Vaihdoin muuten vitamiinit juuri odottavan ja imettävän vitskuihin
 
  • Tykkää
Reactions: Minga
Täällä myös väsyttää (ja palelee!) ihan hervottomasti :eek: muita oireita ei juurikaan ole, nyt niitä vielä odottaa :LOL:
Tutkin kanssa aamulla noita vitamiineja ja niiden tietoja, viime kierroksesta on jo nimittäin aikaa. Tällä hetkellä syön d-vitskua 10/ päivä ja kasviksia/hedelmiä ja maitotuotteita hyvin. Oon nyt vähän pihalla että riittääkö tuo, vai pitäisikö kuitenkin vaihtaa "alan tuotteisiin"?
 
Tervetuloa Minga! :)

Foolihappolisä kannattaa varmaan ainakin aloittaa. Mun täytyy tällä kertaa pyytää, että neuvolassa katsotaan joka kerta hemoglobiini, kun viimeksi se pääsi yllättäen tippumaan. Mulla on muutenkin taipumusta anemiaan, niin en välttämättä huomaa omasta olosta sitä tippumista. Mä imetän edelleen esikoista, joten olen syönyt säännöllisesti noita odottavan ja imettävän vitamiineja jo ennen raskautta.

Ruokavalioon pitäisi kyllä kiinnittää enemmän huomiota, viimeksi painoa tuli ihan kiitettävästi ja nyt on jo alkujaan pari kiloa enemmän. :whistle: Ja tietysti myös liikuntaa pitäisi lisätä. Täytyy aloittaa nyt heti, kun ei tiedä miten kovasti kaikki raskausoireet iskee tällä kertaa, se kun voi olla aika lamauttavaa. :ninja::LOL:
 
Täältä tullaan myös mukaan! Ensimmäistä odotetaan ja innolla :) Oireita tuli melko nopeasti. Täällä on saatu käydä jo liiviostoksilla, syödään 2 h välein (joskus useammin) ja väsymystä vaikka muille jakaa. Pienokaista pitkään suunniteltu ja kerta rykäsyllähän se sieltä onnistui. Itse olen alkanut käyttämään noin 2kk sitten multivita mamaa (tässä foolihappoa enemmän kuin muissa valmisteissa, ja muistaakseni jodissa sama homma) ja raskausajan omegaa. Kilpirauhasen vajaatoimintaa myös olen sairastanut päälle 10 v, jonka vuoksi olen hysteerikkona näiden vitamiinien kanssa. On suurempi riski saada keskenmenoja. Jodia keho tarvitsee enemmän jne. Ihanaa kyllä, että löytyi tämä keskustelupalsta. Haluaisin huutaa jo kaikille tästä raskaudesta, mutta sitä vielä odotellaan ensimmäisen kolmanneksen yli :)
 
Jee, kivaa kun tulee lisää porukkaa! Tervetuloa myös koiramamalle! :)

Meillä mies olisi valmis kertomaan suurin piirtein kaikille tästä ilouutisesta, mutta mä olen yrittänyt toppuutella. :ROFLMAO: Tällä hetkellä raskaudesta tietää molempien äidit ja yksi ystäväpariskunta. Odotellaan ekaan ultraan, ennen kuin kerrotaan muille. Mulla tuli vatsa tosi aikasin esiin jo ekassa raskaudessa, niin vähän jännittää kuinka nopeasti se tällä kertaa pullahtaa.

Mua on alkanut jo nyt ahdistaa se, kun töissä pitäisi taas kertoa, että kesällä jään äitiyslomalle. :ninja: Vaikka esimies otti sen viimeksikin tosi hyvin vastaan, niin silti ahdistaa. Tai ehkä jännittää on parempi sana. Ja tiedän kyllä ettei oikeesti ole mitään syytä, mutta minkäs teet. :LOL:
 
Jee, kivaa kun tulee lisää porukkaa! Tervetuloa myös koiramamalle! :)

Meillä mies olisi valmis kertomaan suurin piirtein kaikille tästä ilouutisesta, mutta mä olen yrittänyt toppuutella. :ROFLMAO: Tällä hetkellä raskaudesta tietää molempien äidit ja yksi ystäväpariskunta. Odotellaan ekaan ultraan, ennen kuin kerrotaan muille. Mulla tuli vatsa tosi aikasin esiin jo ekassa raskaudessa, niin vähän jännittää kuinka nopeasti se tällä kertaa pullahtaa.

Mua on alkanut jo nyt ahdistaa se, kun töissä pitäisi taas kertoa, että kesällä jään äitiyslomalle. :ninja: Vaikka esimies otti sen viimeksikin tosi hyvin vastaan, niin silti ahdistaa. Tai ehkä jännittää on parempi sana. Ja tiedän kyllä ettei oikeesti ole mitään syytä, mutta minkäs teet. :LOL:

Mulla kanssa jänskättää miten maha tulee näkyviin. Olen tosi pienikokoinen, joten luulen että ei mene pitkään kun maha näkyy. Itse olen toimistopäällikkönä eli omat esimieheni ovat toisella paikkakunnalla. Tämä helpottaa sitä tuskaa mutta tietysti alaiseni tulevat huomaamaan asian melko pian.. Eli neuvolassakäyntejä ei tarvitse minulla kellekään kertoa. kyllä se jännittää itseänikin että pitää kertoa vielä puhelimitse asiasta omalle pomolle. Onneksi omat esimieheni ovat rentoja. Nyt alkaa jänskäämään se eka neuvola. Kaikki niin uutta ja ihmeellistä!
 
Pitää käydä ratsaamassa apteekin vitamiinihyllyt :)
Soittelin tänään ensimmäistä neuvola-aikaa, 30.12 --> huuuuurjan pitkä aika :p alkuraskauden ultraa on kuulemma turha haaveilla kunnalliselta *huoh*
Tsemppiä mietteisiin kertomisten kanssa työpaikalla! Aina yhtä jännittävää :rolleyes: Täällä ei onneksi tällä kertaa sitä ongelmaa (opiskelija).
 
@koiramama onnea ja tervetuloa!

Neuvolaan soittaessa niin kehoitti heti aloittamaan foolihapon...taitaa olla nyt uusi juttu, ei tuosta muutama vuosi sitten korostuneesti puhuttu...mama/odotusajan vitamiineissahan tuota on valmiiksi...maitohapot ja omegat ajattelin myös aloittaa.

Töissä käydään täällä ja mä luulen että jotkut jo arvailee...osu pahasti pikkujoulut just tähän...nt-ultran jälkeen vasta työyhteisössä ja esimiehelle kerron...jos ei nyt mitään kauheeta pahoinvointeja/poissaoloja esiinny...kop kop...nt- ultrat taitaa meillä mennä ensivuoden puolelle?!

Mä yritän nyt rupee käymään enempi kävelyillä...niin huonosti tulee liikuttuu...oon niin poikki työpäivien jälkeen..

4+2 hi hi

Muoks...niin tuo ruokavalio,mulla RD(raskausdiabetes) ollu molemmissa joten mun oli pakko rupee heti kattoo syömistä, sokeri jäi kokonaan pois ja joitakin mitkä tiedän aikaisemmin nostaneet verensokeria...
 
Niin, noista ultrista. Nt-ultrat taitaa meillä mennä johonkin tammikuulle, mutta mä luulen, että meillä Päijät-Hämeessä on ultra ensimmäisellä lääkärikäynnillä viikoilla 9-11. Tai ainakin näin luki äitiysneuvolan nettisivuilla. Tuli mulle ihan uutena tietona. Saatiin kunnalliselta alkuraskauden ultra kyllä viime raskaudessakin, mutta luulin silloin että se johtui siitä ettei meillä ollut varmaa tietoa kuinka pitkällä raskaus on, johtuen pitkästä kierrosta pillereiden lopetuksen jälkeen. Joka tapauksessa, en pistäisi ollenkaan pahakseni jos pääsisi ultraan jo vaikka viikolla 9. :love:

Meillä on kanssa työpaikan pikkujoulut tulossa... Olin kyllä viime pikkujouluissakin raskaana (siis vuonna 2014, kun viime vuonna olin äippälomalla). Täytyy jotain koittaa keksiä miksi holilliset juomat ei maistu, sillä normaalisti sitä ongelmaa ei kyllä ole. :whistle::ROFLMAO:

Eilen kävin reippaana vähän salilla ja kävelemässä. Täytyy koittaa tehdä tuosta tapa, kun kerta silloin tällöin ei auta kyllä mitään. :cautious:

Ihanaa viikonloppua kaikille!
 
Täältäkin hyvät viikonloput kaikille, eiköhän meitä tule vkl:na tänne lisää :) sattuupa muuten nämä piinaviikot sopivasti loppuvuoden juhlakauteen, tsemppiä glögien välttelyyn :whistle:
Tein juuri äsken viikko-digin, näytti 2-3 vkoa :love: uskaltaiskohan edes hieman hengähtää... Viime raskaus viisi vuotta sitten päättyi rankkaan ja huonosti jälkihoidettuun keskenmenoon niin suomeksi sanottuna hiukka hirvittää... pitää vaan pitää lippu korkealla ja luottaa että tällä kertaa kaikki menee hyvin :love:
Ihanan reipasta chummy! Oma salikortti on viime aikoina ollut ihan tyhjäkäytöllä, tarttis reipastua... jos vaikka yogaa. . :)
 
Minulla on pelko myös keskenmenosta sekä kaikki mahdolliset pahimmat pelot ettei kaikki mene niin kuin pitää. Onneksi mies eilen tsemppasi. Haluaisin vain sinne ultraan, jotta näkisi sen pienen tuolta masusta. Ensin meinasin että teen vielä testin että onko tämä totta, mutta sitten ajattelin että mitä se hyödyttää. Tulee isompi stressi vain joka päivä että pysyykö pikku kaveri matkassa. Tämä on tietysti kaikille niin henkilökohtaista mikä aiheuttaa stressiä enemmän. Ystävälläni oli muutama vuosi sitten kohdun ulkoinen raskaus, sekin mielessä pyörii. Tätä se äitiys on. Ensin mietitään, että kunhan kaikki menee hyvin raskaudessa. Sitten, että kaikki synnytyksessä menee hyvin. Maailmaan tultua mietitään, että kaikki elämässä menee hyvin.
 
Muokkasin aloitusta. En uskaltanut kuitenkaan lupaa kysymättä lisätä jo Elokuisiin kirjoittaneita...joten huutakaa hep jos haluatte listalle...nyt lisää vaan plussia joukkoon :) Hyvää viikonloppua
 
1.8.? /Tyttti /27 /E-KKS /1.lapsi

Tuttuja mietteitä moni kirjoittikin tässä ketjussa.
Kylläpä on jännää, plussa tuli testiin toissapäivänä. Aina olen haaveillut lapsesta, mutta kyllä tämä sitten rytinällä päättikin tulla -heti tärppäsi :) Plussa tuli niin nopeasti, etten osaa uskoa tätä todeksi. Tekisi mieli ostaa lisää testejä varmistaakseen, mutta farmaseuttikin sanoi raskausvitamiineja ostaessani, että kyllä siihen yhteen tulokseen on uskominen :) Pelottaa myös kovasti, että meneehän kaikki hyvin, ettei vaan mene kesken. Haluaisin nauttia tästä täysin rinnoin, mutta tuo jyskyttää taustalla. Tänään varasin ekan neuvolan, se on 19.12.

Oireita on ainakin menkkamainen jomotus ja vihlonta. Firman pikkujoulut on myös ensi viikolla, ja työkaveri tarjosi kyytiä, että voisin ottaa juomaa.. Sainpa sanottua että täytyy tulla autolla, "koska on menoja sen jälkeen" :D
 
Moikka!

Olen tässä pari päivää seuraillut keskustelua ja nyt uskaltauduin mukaan. :)

Plussasin tosiaan toissapäivänä ja tänään vielä uudelleen testasin plussan vahvuutta ja kyllähän se vahventunut oli.

Meillä yritystä takana parin kuukauden verran. Kyllä vielä on tosi epätodellinen olo. Olisi ihana nauttia ajatuksesta, että elokuusssa meillä voisi oikeasti olla vauva, mutta niin paljon pelottaa, että jokin menee pieleen. Yritetään nyt elää vaan päivä kerrallaan Harmittaa kun en malttanut odottaa testaamisen kanssa ensi viikon puolelle... noh.
Ajattelin itse vasta ensi viikolla soitella neuvolaan, kunhan varmistun itse, ettei tämä ole mikään kemiallinen raskaus.

2.8. /Jennikp / 25v / TYKS / 1. lapsi
 

Yhteistyössä