Elokuu 2017

Laitoin viestiä kanssa faceryhmään pääsystä Kiiltokuvalle. Vaikka ihan alussa mennäänkin ni on niin mälsä kun ei vielä julkisesti viitsi höpötellä vauvauutisia. Tosin lähimmät ystävät arvas heti ku oon ollu niin huonovointinen. Ollaan jo 2 vuotta ooteltu kolmosta kuuluvaksi. Ystävät jännänny mukana :) Jännä nähä sitten elokuussa miten laskettujen aikojen käy :D meillä eka synty 40+1 Aamulla ja toka 39+1 yöllä vähän yli yksi :)
 
Mullakin oli tänään ultra ja kaikki oli oikein mallikkaasti. Syke näkyi ja koko vastasi viikoja.

Onnea kaikille muillekin, jotka on saaneet hyviä uutisia.
Vuodoista kärsivlle toivon tsemppiä.. kunpa vuodot kaikki ois harmittomia.

Kyllä on tässä vaiheessa iso ero alku ja loppukuun odottajien viikoilla..

-Wanti rv 6+5.
 
  • Tykkää
Reactions: Unimaa ja -Raku-
Hei! Voisin liittyä ketjuun. Meillä vauvalla laskettuaika 6.8. Siispä mitä tietoja tänne tarvitsikaan laittaa?

Heti olisin kyllä kysynyt raskaudesta, että onko kenelläkään käynyt niin, että varhaisraskauden ultrassa ja julkisella otetussa olisi päivien heitto? Kävin itse viime viikolla tarkistuttamassa Felicitas-klinikalla että kaikki on ok ja saivat silloin 9+1 ja eilen keskussairaalassa saivat 9+5 vaikka väliä oli tasan viikko. Eli olisi kolme päivää jäljessä :( Kauhean stressin sain. Tämä eilinen ultra tehtiin muiden tutkimusten yhteydessä eli en varsinaisesti mennyt ultrattavaksi.
 
Hei! Voisin liittyä ketjuun. Meillä vauvalla laskettuaika 6.8. Siispä mitä tietoja tänne tarvitsikaan laittaa?

Heti olisin kyllä kysynyt raskaudesta, että onko kenelläkään käynyt niin, että varhaisraskauden ultrassa ja julkisella otetussa olisi päivien heitto? Kävin itse viime viikolla tarkistuttamassa Felicitas-klinikalla että kaikki on ok ja saivat silloin 9+1 ja eilen keskussairaalassa saivat 9+5 vaikka väliä oli tasan viikko. Eli olisi kolme päivää jäljessä :( Kauhean stressin sain. Tämä eilinen ultra tehtiin muiden tutkimusten yhteydessä eli en varsinaisesti mennyt ultrattavaksi.
Älä ole kovin murheissasi :) varmasti voi olla mittaheittoa esimerkiksi sikiön asennosta riippuen. Myös eri mittaaja voi vaikuttaa. Tässä vaiheessa kyse on todellakin milleistä, joten nautit vaan nyt siitä, että olet sykkivän sydämen nähnyt ultrassa (y)
 
Älä ole kovin murheissasi :) varmasti voi olla mittaheittoa esimerkiksi sikiön asennosta riippuen. Myös eri mittaaja voi vaikuttaa. Tässä vaiheessa kyse on todellakin milleistä, joten nautit vaan nyt siitä, että olet sykkivän sydämen nähnyt ultrassa (y)
Kiitos tsempistä! Jotenkin vaan kaikkea pyörittää nyt mielessä, kun viikkoja on kuitenkin niin vähän Pitäisi yrittää ottaa rennosti
 
Iltaa naiset!
Olemme yhteistuumin päättäneet sulkea faceryhmän, otamme ryhmään vielä perjantaihin asti halukkaita.
Yv minulle tai kiiltokuvalle perjantaihin mennessä!
Faceryhmässä käy vilkasta keskustelua ja on ollut erittäin bueno omasta mielestäni :love:
 
  • Tykkää
Reactions: Hipiti
Voi miksi te sen suljette jo kun täällä loppukuiset ei ole vielä edes ehtinyt varmistua että kyytiläinen on elävänä matkassa tai käydä neuvolassa :eek: kai sitä on sit laitettava jo kiiltokuvalle viestiä ettei jää ulos :D
 
  • Tykkää
Reactions: Jennikp
Tervehdys. Sain eilen tervetulleen, mutta hieman shokkiyllätyksen, kun varmistelin 21.12 tikutettua negaa, joka olikin todella todella vahva plussa ja kolmonen olisi tulossa, jos kaikki menee hyvin.
En ajatellut ennen ensiviikon lääkäriä liittyä, mutta näköjään olette jo sulkemassa faceryhmää pian, niin heti pakko astua mukaan.
Lasketusta ei siis tietoakaan ja meidän nuorin on vasta vajaa 10kk, yhdet menkat ehti olla marraskuussa ja nyt näin. Tarvii aamulla koittaa, jos pääsisin työpaikkalääkärille vielä tänään hcg-mittaukseen, niin olis itsekin paremmin kartalla.

Monsuliin ja (ehkä) rv8
 
  • Tykkää
Reactions: Pikkunen_89
Facebookryhmä on ollut mun mielestä hyvä. Ja jos on ikävästi sattunut ja mennyt kesken tms niin siinäkin tapauksessa on ryhmässä saanu tukea. Nyt vaan kaikki rohkeasti mukaan.

Itse kävin tiistaina ultrassa ja kaikki oli hyvin.. eilen kuitenkin tuli verta ja säikähdin sen verran paljon että kävin tänään udestaan ultrassa.. onneksi kaikki oli edelleen hyvin.

Wanti rv 7+0
 
Voi miksi te sen suljette jo kun täällä loppukuiset ei ole vielä edes ehtinyt varmistua että kyytiläinen on elävänä matkassa tai käydä neuvolassa :eek: kai sitä on sit laitettava jo kiiltokuvalle viestiä ettei jää ulos :D
Meillä tuli vähän semmonen tilanne että pakko oli tehdä päätös johonkin suuntaan.

Ja tosiaan kyllä siellä on saanu myös tukea he joita on suru kohdannut.
 
Moikka

Ultrassa käyty vilkas jooga
siellä oli meneillään :)
ja yksi beebi kaikki oli OK.
Laskettu aika muuttu parilla päivällä.

Mun pitää mennä sokerirasitustestiin ja noita verikokeita tutkitaan kun oon rhesusnegatiivinen enemmän....

Ja niskapoimu / rakenneultra on muuttunut maksulliseksi 150 euroa.
Mutta oli se ihana tunne nähdä sydämensyke ja sikiö siellä.

Hyviä vointeja kaikille
 
Moikka

Ultrassa käyty vilkas jooga
siellä oli meneillään :)
ja yksi beebi kaikki oli OK.
Laskettu aika muuttu parilla päivällä.

Mun pitää mennä sokerirasitustestiin ja noita verikokeita tutkitaan kun oon rhesusnegatiivinen enemmän....

Ja niskapoimu / rakenneultra on muuttunut maksulliseksi 150 euroa.
Mutta oli se ihana tunne nähdä sydämensyke ja sikiö siellä.

Hyviä vointeja kaikille

Missä seulonta ultra muuttunu maksulliseksi ?

Tervetuloa uudet faceen, siellä keskustelu tosiaan käy kuumana ja tukea saa hyvässä ja huonosa :love:

Siltsu+ taavi 11+5 :p
 
Moikka

Ultrassa käyty vilkas jooga
siellä oli meneillään :)
ja yksi beebi kaikki oli OK.
Laskettu aika muuttu parilla päivällä.

Mun pitää mennä sokerirasitustestiin ja noita verikokeita tutkitaan kun oon rhesusnegatiivinen enemmän....

Ja niskapoimu / rakenneultra on muuttunut maksulliseksi 150 euroa.
Mutta oli se ihana tunne nähdä sydämensyke ja sikiö siellä.

Hyviä vointeja kaikille
Onko sulla ollut vasta-aineet kohollaan aiemmissa raskauksissa tai ollu muuta ongelmaa tuon miinusveren takia? Mulla on se kans ja on mietityttänyt tää asia jo ennen yritystäkin. Eskoisen aikaan ei ollut muuta kun vaan ne verikokeet ja antiD-piikit.

Onpa ihanaa kun oli niin monet hyvät ultrakuulumiset!
Mulla tuli maanantain jälkeen hirvee kiire päästä jo seuraavaan ultraan mutta sitä saa sit odotellakin :D varasin ajan nt-ultraan 12+3, ohjeena oli 11+6 ->
Tulispa se pian!
Onko muilla jo nt-ultraa varattu ja mille viikoille?

Pahoinvointia on aamusta iltaan aaltoillen, iltaisin on pahinta. Mut oksentaa ei oo vieläkään tarvinnut.. tunnin välein on melkein syötävä ja jos menee yli niin se nälän tunne on jotain ihan valtavaa, vaikka huono olokin iskee sitten eikä oikein enää tee mieli syödä mitään. Kivaa.. Ruuista omenat menee tällä hetkellä hyvin (normaalisti syön harvoin) ja appelsiinimehu, onneks edes jotain "varmoja ruokia" mitkä ei ällötä ja helpottaa oloa :)

Meillä perustettiin esikoisen ryhmässä toinen fb-ryhmä sitten vähän myöhemmin, se olikin tosi aktiivinen ja pieni ryhmä. Tykkään ehkä semmosesta enemmän kuin isoista ryhmistä:)

Unimaa 8+4 (omien laskujen mukaan, neuvolan 8+5 ja ultran 8+1 eli täälläkin "virallinen" päivä vielä hakusessa :D)
 
Iltaa

Tervetuloa uudet.

Elkää pelästytkö asun ulkomailla siksi ultra maksu eri täällä heh.

Unimaa: on ollut vasta-arvot ok.
Ei ole noussut ollut ongelmia odotuksissa.
Synnytyksien jälkeen aina saanu piikin pyllyyn kans.
Vika synnytys kyllä oli vauva keltainen syntyessään ja sai valohoitoa n.2 viikkoa syntymän jälkeen.
Nyt seurataan lupasivat kans käynnistää aikasemmin
ettei oo liian iso vauva kans.

Ihanaa viikonloppu
aijon nauttia ei oo kiire minnekään.
Ehkä jos kävisi vähän vauva juttuja katsomassa:).
 
  • Tykkää
Reactions: Siltsu
Hyvä kuulla @Jadde , rauhoittaa mieltä, vaikka en nyt varsinaisesti tässä alkuraskaudessa oo tosta ehtiny murehtiakaan. Jossain lapussa sillon viimeks luki et ekan kohdalla ei yleensä oo ongelmat todennäköisiä mut toisen kohdalla voi vasta-aineet kohota. Mutta jospa molemmat kuitenkin selvitään ilman ongelmia sen suhteen :)
 
Varhaisultrassa eilen käyty, ja siellä kaikki hyvin! Sain kuitenkin gynekologilta noottia kalaöljykapseleiden syönnistä. Käski heti lopettamaan, ettei esim. synnytyksenaikainen verenvuoto ole liian runsasta. Aiheuttaa myös raskaudenaikaisia (vaarattomia) vuotoja, eikä niistä muutenkaan ole kuulemma mitään hyötyä.
Mäkin ihmettelin, kun kalaöljykapselit olivat neuvolan antamalla kiellettyjen listalla. Meinasin juuri itse osallistua raskaustutkimukseen, joissa 1/3 osallistujista olisi syönyt kalaöljyä, 1/3 maitohappobakteereja ja 1/3 molempia, mutta muista syistä en osallistukaan. Mutta kuinka tuollaisia tutkimuksia voidaan yliopistosairaalan puolesta järjestää, jos kalaöljy on raskaana olevilta kielletty? o_O
 

Yhteistyössä