Elokuu 2017

@Bea.S voimia teille <3

@Sokeripala , hyvä että teillä oli kaikki hyvin.

Vauvat on huomattavasti paljon lähempänä toisiaan kuin aiemmin, nykyään on hyvin vaikea erottaa kumman sydänäänet kuuluu.. melkein tekisi mieli itekki lähteä uuteen ultraan ku ei ole vieläkään tullu aikaa np-ultraan. Mutta toisaalta ei ois oikein ylimääräistä laittaa semmoseen mikä ei ole pakko ku kaikkia muita kuluja tulee tässä kuitenkin ennen kesää niin ehkä mie vain ootan sitä np-ultra aikaa..

Kiiltokuva ja tuplat 9+6
 
@Kiiltokuva, kyllä nuo mielenrauhaultrat on tosiaan vähän turhan kallis ratkaisu vaikka toki tuosta tuli hyvä mieli ja helpotus eli sikäli kannatti. Mutta yritän jatkossa selvitä ilman! Tosiaan niitä kuluja taitaa olla luvassa aika lailla... Jos yhtään lohduttaa niin mä en oo oikein kertaakaan saanut kotidopplerilla kaksia selvästi erillisiä ääniä heti peräkkäin esiin. Ja mulla siis rv 9+3 nyt ultran mukaan. Mut jos sitä ultrakuvaa katsoo ja vertaa mittoja vauvojen pituuteen niin eipä noiden väliin siinä kovin monta senttiä mahdu (oisko 5) eli ei ihme ettei äänet erotu. Vaikka selvästi omissa pusseissaan ovatkin.
 
Voi ei @Bea.S , voimia teillekin <3

Tää viikko on kyllä tuntunut ikuisuudelta, pitkiä päiviä töissä ja kaamee väsymys. Pahoinvointikin on taas pahentunut, ja niinkuin jo hetken ehdin ajatella että kun ollaan jo rv10 niin eikö tää jo helpota. Saa nähdä mitä tuleva viikko tuo tullessaan. Onneks mies on ehtinyt ja jaksanut iltaisin leikkiä esikoisen kanssa, kun koomailen sohvalla.

Meillä oli keskiviikkona ensimmäinen neuvola, tuttuja juttuja käytiin läpi. Hemoglobiini oli vaan 116 että rautaa pitäis muutaman viikon päästä jo ruveta syömään. LA oli neuvolan kortissa 20.8. eli ilmeisesti päivä edellä omia laskuja. Taidan siis mennä sillä kun siitä on helpompi katsoa sit meneillään olevat viikot. Kivalta tuntui saada taas se kortti itselle :) Ensi viikolle pitäisi varata seulontaverikokeet ja antaa pissinäytteet ja 2,5 viikon päästä sitten ultra. Onkin pitkät päivät ja viikot tulossa, pelottaa et paljastun jo kohta töissä tän turvonneen vatsan ja väsymyksen kanssa. En haluais kuitenkaan mitään sanoa ennen tuota ultraa.

Olisi muuten kiva, jos meillä olisi myös kuukausipinot, haluaisikohan joku sellaisen perustaa? :)

Onko muilla ollut sellasta sydämentykytystä? Tuntuu sydämenlyönnit tosi voimakkaasti ja pitää mennä pitkäkseen. Inhottavaa! Lueskelin et voi johtua siitä että verimäärä lisääntyy tjs tai raudan puutteesta.

Hyvää alkavaa viikonloppua kaikille:)

Unimaa 9+5
 
Voimia KeepGoing ja Bea.S!

En millään saa kuulumaan enää sen kerran jälkeen sydänääniä, istukan äänet kuuluu, mutta sydänäänet ovat hukassa.(n) Edellisen raskauden nt-ultrassa kätilö totesi kohdun olevan vahvasti taaksepäin kallistunut, voisiko johtua siitä tai istukan sijainnista? Vai onko syytä paniikkiin. :(
Ensi viikolla onneksi ultra vihdoin, toivotaan että siellä se vahva sydänääni kuitenkin näkyisi.:love: Huomenna siliöseulannan verikokeet nt-ultraa varten.
Mites muilla kuinka usein teidän paikkakunnilla käydään neuvolassa? Mulla yksi neuvolakäynti takana ja seuraava vasta reilun kuukauden päästä, joka taitaakin olla lääkärintarkastus.

Onko täällä enää ketään vai onko kaikki siellä fb ryhmässä? Sinne ei enää ilmeisesti ole mahkuja päästä..

-amijo 10+3
 
Voimia KeepGoing ja Bea.S!

En millään saa kuulumaan enää sen kerran jälkeen sydänääniä, istukan äänet kuuluu, mutta sydänäänet ovat hukassa.(n) Edellisen raskauden nt-ultrassa kätilö totesi kohdun olevan vahvasti taaksepäin kallistunut, voisiko johtua siitä tai istukan sijainnista? Vai onko syytä paniikkiin. :(
Ensi viikolla onneksi ultra vihdoin, toivotaan että siellä se vahva sydänääni kuitenkin näkyisi.:love: Huomenna siliöseulannan verikokeet nt-ultraa varten.
Mites muilla kuinka usein teidän paikkakunnilla käydään neuvolassa? Mulla yksi neuvolakäynti takana ja seuraava vasta reilun kuukauden päästä, joka taitaakin olla lääkärintarkastus.

Onko täällä enää ketään vai onko kaikki siellä fb ryhmässä? Sinne ei enää ilmeisesti ole mahkuja päästä..

-amijo 10+3
Mulla oli eka neuvola 9+5 ja toinen varattiin muistaakseni 16+5 :) mä sain jo 8+ ekan kerran äönet kuulumaan ja silti eilen 13+1 jouduin ettimää 45min! Ei ne aina nii helpolla kuulu!
 
Voimia KeepGoing ja Bea.S!

En millään saa kuulumaan enää sen kerran jälkeen sydänääniä, istukan äänet kuuluu, mutta sydänäänet ovat hukassa.(n) Edellisen raskauden nt-ultrassa kätilö totesi kohdun olevan vahvasti taaksepäin kallistunut, voisiko johtua siitä tai istukan sijainnista? Vai onko syytä paniikkiin. :(
Ensi viikolla onneksi ultra vihdoin, toivotaan että siellä se vahva sydänääni kuitenkin näkyisi.:love: Huomenna siliöseulannan verikokeet nt-ultraa varten.
Mites muilla kuinka usein teidän paikkakunnilla käydään neuvolassa? Mulla yksi neuvolakäynti takana ja seuraava vasta reilun kuukauden päästä, joka taitaakin olla lääkärintarkastus.

Onko täällä enää ketään vai onko kaikki siellä fb ryhmässä? Sinne ei enää ilmeisesti ole mahkuja päästä..

-amijo 10+3
Mietin samaa myös, täällä käynyt keskustelu harmillisen hiljaiseksi. :/ minä ainakin olen vielä pelkästään täällä. Jos myöhemmin halutaan perustaa toinen ryhmä niin siihen voisin sitten lähteä mukaan.

En osaa noista sydänäänistä sanoa kun mulla ei ole doppleria ollenkaan.

Neuvoloita on täälläkin harvoin, eka oli nyt viikolla 9+ ja seuraava oli reilun kuukauden päästä, mikähän viikko silloin edes on. Neuvolalääkäri on kai vasta viikolla 26 tai jotain sinne päin.

Unimaa 10+1
 
Minäkään en facebook-ryhmässä ole mukana :) täällä kyllä harmillisen hiljaista... lueskelin ajankuluksi jokin aika sitten syyskuisten ryhmää ja siellä oli niin vilkasta.

Meillä oli eka neuvola joulun takia viikolla 7+6, maanantaina olin toisella käynnillä 12+5 (tai 13+3, kun nt-ultrassa muuttui la, vaikka omien laskujen mukaan ei ole tuo la edes mahdollinen :rolleyes:)
Seuraava, lääkärikäynti, onkin sitten maaliskuun alussa!

Täällä toistaiseksi siis ainakin kaikki kivasti ja rauhassa odotellaan :love:
 
Voimia KeepGoing ja Bea.S! Tosi surullisia nuo keskenmenot

Mä olin tänään ekassa neuvolassa ja ultrassa näkyi pikkuinen ja syke kuului nyt vihdoin uskon että todella olen raskaana. Ja tällä huonolle ololle on oikeasti syy.

Jos uutta fb-ryhmää perustetaan ni olen mukana. Missasin sen harmillisesti ja tällä tosiaan hyvin hiljaista.

-kaakaojauhe ja pieni 8+6
 
Hellurei täältäkin. Kävin eilen ekassa neuvolassa. Vaikka kolmannella kierroksella mennäänkin äkkiä 2h kului turistessa. Sain hetken mielenrauhan kun sydänäänet kuului hienosti. Ostin myös dopplerin vaan sillä ei vielä kuulu. Np-ultra ois 17.2. Hitaasti kuluu viikot kun on valtava pahoinvointi. Oon yrittäny vaihtelevasti kärvistellä töissä. (Siivoan ja laitan ruokaa). Varasin maanantaiksi neuvola lääkärin, kyllästyttää töissä ja työmatkalla oksentelu. Hoidan vielä yksin arkea isäntä reissutyössä. 3v sai eilen tikkejä kulmaan pulkka onnettomuudesta päiväkodilla. Jännitystä ei siis puutu. Huh tulipahan romaani :D
 
Omppu_li: oi voi... Varmasti raskasta yksin arjen pyöritys tuossa kunnossa :/ hyvä et selviän päivät yksin näiden kolmen lapsen kanssa tässä olotilassa. Mä kans hämmästyin ku ekassa neuvolassa meni reilu 1,5h! Vaikka nopeata yritettiinkin jutella.
 
Meilläkin ekassa neuvolassa (8+6) rupattelin varmaan 1,5h niitä näitä, oli vielä kätilöharjoittelijakin mukana joka kyseli kiinnostuneena vuoden takaisesta synnytyksestäni. :D
Huh vierähti iso kivi sydämeltä äsken kun sain tuskastuttavan pitkän etsinnän jälkeen kotidopplerilla sydänäänet kuulumaan.:love:
Tällä hetkellä olo on meinaan lähes oireeton, joten ehdin jo pelätä pahinta. Vaikka kai tästä olotilasta pitäisi vaan nauttia. Jotenkin aina alkaa ajattelemaan omallekin kohdalle pahinta kun lukee muiden menetyksistä.

Hei tietääkö joku minkä niminen sovellus tuo joku raskaussovellus puhelimelle on, missä pystyy ottamaan mahakuvia ja lisäilemään kuviin viikkotiedot ja jatkaa myös ns.vauvakirjan pitoa kuvien muodossa puhelimella vauvan syntymän jälkeen? Oon bongannu kuvia instagramista, mutta en löydä sovellusta.

Hep, täällä kans mukana mikäli toimen fb ryhmä perustetaan! :)

-amijo 10+4
 
@amijo
Minulla on tuollainen sovellus kuin gravid&baby. En yhtään tiedä onko se, mitä haet. Kuvia sillä ainakin saa ja vauvan synnyttyä pystyy jatkamaan sovelluksen käyttöä vauvan tiedoilla. Instagram-yhteyksistä en tiedä mitään o_O
 
Voih, teillä joillain neuvolassa ultra ja kaikkee! Meillä ei, sydänääniäkään ei kuunnella vielä ekalla kerralla.

Kuulostaa kivalta tollanen mahakuvasovellus! En oo kyllä vielä ottanu yhtään kuvaa, rupes niin häiritsee sillon vähän aikaa sitten, kun katselin ekan raskauden aikaisia kuvia ja tämänhetkinen maha vastas jotain rv15 ekan raskauden aikaan. Mut vois kyllä alkaa ottamaan, otin viimeksikin joka viikon alussa :)

Mulla taitaa tosiaan pahoinvointi jo alkaa helpottaa, kyllä sitä aamulla ja illalla on ja pitkin päivääkin jos tulee liian pitkä tauko syömisestä. Mutta ei enää niin voimakasta se etominen. Rinnat on alkaneet nyt puolestaan vähän kasvaa :LOL:

Kävin tänään virtsa- ja seulontaverikokeissa. Nyt ois sekin homma hoidettu, tasan 2vkoa ultraan. Alan varmaan kohta jo laskea tuntejakin siihen kun oon niin malttamaton :)

Unimaa 10+3
 
  • Tykkää
Reactions: Jennikp
Täällä on kyllä ollut aika hiljaista... oon alkanut tässä rinnalla käymään vau.fi -foorumilla, siellä ainakin toistaiseksi selvösti vilkkaampaa. Ja kun on kuukauden verrannollut kirjautuneena niin siellä voi päästä kans suljettuun ryhmään, itselleni tuo oli mieluinen kun en ole facebookissa enkä millään viitsisi pelkän odotus/vauvaryhmän vuoksi alkaa monen vuoden periaatepäätöstä pyörtämään :D Että sellainen kilpailevan foorumin mainos täältä :whistle: Käyn kyllä täällä edelleen ihan säännöllisesti myös.

Sokeripala ja tuplat 10+2 (neuvolan laskun mukaan 10+6 mutta uskon paremmin ultria)
 
Joo ei meilläkään neuvolassa ultraa, eikä ekalla käynnillä sydänääniäkään kuunneltu. Onneksi on tuo kotidoppler!:love:
En millään malta odottaa tiistain ultraa ja sitä, että jos kaikki on hyvin niin päästään kertomaan uutinen! Teen satunnaisesti nyt hoitovapaalla vanhassa työpaikassa töitä ja tänään työpaikalla yksi työkaveri arvas hyvin pyöristyneen mahan perusteella, enkä tohdinnut valehdellakaan :D mites ootteko jo muut kertoneet? Meillä vielä tietää vaan pari läheistä kaveria. :)

-amijo 11+0
 
@amijo Meillä tietää muutama kaveri, minun äiti ja yksi työkaveri arvas. Silläkin ootan sitä ultraa että päästäis kertomaan, omaan silmään vatsa pömpöttää alhaalta jo jonkin verran ja en haluis ennen sitä, että kovin moni töissä vielä huomais. On tää hankalaa tää piilottelu.

Tällä viikolla kokeilinkin jo mammahousuja töissä :LOL: oli ihana kun ei housut puristaneet kun istuu. Ne on onneks sellaset missä ei oo sitä masuosaa. Sen lisäks tilasin netistä parit housut lisää, ajattelin olla nyt hyvissä ajoin tän asian kanssa :)

Oottekos te tehneet mitä hankintoja vielä? Meillä ostettiin jo vaunukoppa nykyisiin rattaisiin :)

Unimaa 10+6
 
Me ollaan noita vaunuja katseltu torista, kun ajateltiin ostaa käytetyt. Siksi hyvissä ajoin, kun ollaan ihan pihalla näissä asioissa ja ajateltiin, että jos käytetyt ostaa, niin parempi olla kärppänä liikenteessä, että on valmiina, jos myyntiin tulee siistit sopuhintaan :D

Olen yrittänyt mammavaatteita katsella. En ole vaan uskaltanut mitään vielä edes kaupoissa sovittaa. (Niitä on muuten tosi vähän perusvaatekaupoissa!) itsellä tilanne, että nuo isoimmat farkkuni vielä jotenkin mahtuu, mutta alkavat olla aika epämukavat vatsan kohdalta. Tuntuu hölmöltä vielä ostaa mammahousuja, kun tuo on kuitenkin vielä pääasiassa pläskiä tuossa vatsalla :LOL: tunikoilla ja leggingseillä olen yrittänyt pärjätä, mutta kai tuonne kauppoihin pitää alkaa uskaltautua.


En oikein tiedä keneltä kysyisin, niin kysyn jos teillä olisi mielipidettä. Valmistuin siis hoitoalalle talvella ja nyt olen kuumeisesti etsinyt töitä siinä onnistumatta. Ainoastaan keikkatöitä tuntuu olevan tarjolla. (Ollaan myös muutettu, joten opiskeluaikaiset työsuhteet jäi edelliselle paikkakunnalle).
Nyt alkaa olla tarjolla vain vakipaikkoja tai sijaisuuksia, jotka kestävät kesän yli ja äitiyslomahan minulla alkaisi varmaan jossain kohtaa kesäkuuta, jos terveys riittää sinne asti. Töitä pitää kuitenkin hakea. Pitääkö mielestänne työhakemuksessa tai haastattelussa mainita tuosta raskaudesta ja siitä, että todennököisesti ei sijaisuutta pysty loppuun asti tekemään? Vai menenkö pokkana töihin, jos jostain tärppää ja ilmoitan sitten vain parin kuukauden jälkeen, että tilanne on tämä? Äitiyslomastahan lain mukaan pitäisi kai ilmoittaa sitten huhtikuussa?
Jotenkin minun etiikka sanoo, että pitää ilmoittaa raskaudesta etukäteen, mutta alan pelätä, että sitten olen työttömänä vauvan syntymään saakka. Talous onneksi kestää, henkisellä puolella vaan alkaa tehdä tiukkaa.

Jenni ja pieni 14+1 (13+3)
 

Yhteistyössä