Elokuu 2017

Mä tulisin myös elokuisiin mukaan :)
7.8./Muurukka/25/TYKS/1.lapsi

Mulla taustalla yks keskenmeno 8/2016 ja nytkin sen pelko kummittelee taustalla :( Mutta nyt ainakin viivat ovat lähteneet kivasti vahvistumaan dpo 10 eteenpäin. Neuvolaan soittelen varmaan vasta viikolla 5. Mulle tulee ainakin suoralta kädeltä varhaisultra, kun viimeks keskenmenossa oli epäilys kohdunulkoisesta. Varhaisulta itsessään kyllä ihana juttu, että saa ainakin sitten pahimpia km-pelkoja hälvenemään :love:
 
  • Tykkää
Reactions: Bea.S
Tervetuloa uusille!

:censored: Oksu nous kurkkuun, mutta mä oon niin iloinen näistä oireista :LOL: muistuttakaa joku minua sitten tästä mitä juuri sanoin...

Harrastaako joku jotakin missä pitäis raskauden vuoksi miettiä nyt jatkaminen? (Ymmärsiköhän tämän nyt) Mä pelaan jalkapalloa..ja mietin että jätänkö heti pois...ehkä en peleihin osallistu mutta treeneihin....oonko nyt supervarovainen:cautious::cautious:
 
@Bea.S mä päätin lopettaa jääkiekon viime kauden loppuun eli toukokuussa, kun jätettiin pillerit pois ja alettiin yrittää. Jääkiekko on vähän sellanen laji, ettei siinä pysty osumia oikein välttelemään. Jalkapallossa varmaankin vähän helpompi vältellä kontaktia, mutta en kyllä osaa ottaa kantaa sen harrastamiseen. Mut tietty hyödyt voi olla suuremmat ku haitat, kun raskaudelle tekee tietty hyvää, et äiti saa liikuntaa ja voi purkaa sitä kautta stressiä (y)

Mulla ei vielä kauheesti oo mitään oloja, mut tuskin näin aikaisin kauheesti mitään onkaan :ROFLMAO: Ainoastaan välillä tuntuu alavatsalla sellasia pistäviä kipuja lähinnä liikkuessa.
 
Mahtavaa, lisää porukkaa, tervetuloa. :)

Mut voi lisätä listaan 2.8. / Chummy / 27 / P-HKS / 2. lapsi

@Bea.S Harjoituksissa voit varmasti jatkaa hyvillä mielin vielä pitkäänkin (tietysti omaa kehoa kuunnellen), mutta pelit miettisin erikseen. Millä tasolla pelaatte, onko ok jos menet tilanteisiin vähän rauhallisemmin vai kannattaako enemmin jättää kokonaan välistä jos oma luonne/pelin taso ei anna "höntsäilyä" anteeksi. Itse pelaan enää vain kesäisin korttelia, eikä muutenkaan ole tällä hetkellä sellaista harrastusta, että tarvitsisi miettiä jatkamista. :)

Suurimman osan ajasta oon aika luottavaisin mielin että kaikki menisi hyvin, mutta kyllähän ne pelot välillä nostaa päätään täälläkin.

Vielä ei ole vielä mitään oireita ilmaantunut, mutta aika aikaistahan se edelleen on.

Hyvää viikonalkua!
 
varovaisesti ja hieman epäuskoisesti tänne kurkkimassa ja etsimässä kanssasisaria....
Salaisen faceryhmän kokisin ehkä helpommaksi omalla kohdalla tututustua muihin samassa tilanteessa olevien kanssa,mutta ilmeisesti ainakaan vieä sellaista ole perustettu....
No tässä minun tiedot:
4.8 / mimmmiii / 35 / ulkomailla / 3.
 
  • Tykkää
Reactions: Bea.S
Faceryhmään voin liittyä, jos joku sellaisen perustaa :):notworthy: Mut ehkä vois odotella hetken, et saadaan tänne lisää porukkaa niin moni pääsis heti alusta mukaan faceryhmään?

Vielä varovaisesti itsekin suhtaudun koko raskauteen, kun on niin alussa :rolleyes: Tänään ja eilen on kyllä palellut kokoajan sisälläkin eli ei voi pelkästään kylmän sään piikkiin laittaa:LOL:
 
Heippa.
Mietin pitkään uskallanko ilmottautua. mutta voi lisätä listaan
5.8/27/?/3 lapsi


Olen tässä muutamia päiviä sulatellut plussaa, tai siis lähinnä ollut onnesta soikeana. Tehnyt monta testiä kytännyt viivojen vahvistumista. HUokaillut että tässä on vielä tovi että pääsee edes varhaisultraan. En laittanut tuota synnäriä kun olen vielä kahden vaiheilla siitä.

Face ryhmä on kiva kyllä. Olin siellä edellisestä lapsesta ja sain yhden hyvän ystävänkin.

Oletteko ajatelleet kertoa raskaudesta koska muille?
Mä haluaisin kailottaa heti koko maailmalle, mutta pelkään niin paljon että tässä vaiheessa käy vielä jotain..
 
  • Tykkää
Reactions: Bea.S
Huhhuh. Täällä alkaa olla pahoinvointia. Olen käynyt 2-4x viikossa ryhmäliikuntatunneilla. Noissa tuo pahoinvointi tuntuu nyt yltyvän, toki myös huimaus. Myös huomaa väsyvänsä paljon aikaisemmin. En ajatellut, että nämä oireet alkaisi näin kovasti ja näin äkkiä. Olen kuitenkin noissa jumpissa ajatellut jatkaa niin pitkälle kuin suinkin jaksaa.

Meillä usko raskauteen on alkanut vahvistua, nyt kun menossa 4+5. Toki pieni pelko takamuksessa koko ajan. Me ei olla kerrottu vielä kellekään muulle, kuin minun parhaalle ystävälle. Tekisi mieli kyllä, mutta ajatus siitä, että joku vielä menisi mönkään, jarruttelee. Kamalaahan se olisi kaikille jälkeen päin kertoa sitten niitä huonoja uutisia.
 
Meillä kerrottiin keskenmenneessä raskaudessa aika aikasin parhaille ystäville. Vähän silläkin ajatuksella, et jos tulis just jotain vaikeita asioita eteen niin niitä vois jakaa useamman kanssa. Ja niinhän siinä sitten kävi:cry: ja oli kyllä hyvä jälkiteen jutella tuntemuksia läpi parin parhaan ystävän kanssa :)

Tässä raskaudessa ajateltiin kertoa parhaille ystäville varhaisultran jälkeen ja molempien perheille viikon 12 jälkeen. Jos vaan sinne saakka päästään:love:
 
Hei! Varovasti täältä kurkistelen.. Sain su aamuna ja tänä aamuna haalean viivan testiin. Menkat on pisimmän kierron mukaan myöhässä vasta perjantaina. Todella epäuskoinen olo. Kun tämä on toinen yk ja ei harrastettu seksiä kierron puolivälissä! Vaan vähän menkkojen jälkeen.. Huomaan etten uskalla iloita ennen vahvaa viiva. Pelottaa, miksei se ole vahvistunut yhtään kahdessa vuorokaudessa. Missä ajassa teillä useamman testin tehneillä on viivat vahvistuneet?

Ois ehkä sittenkin kannattanut ostaa se digitesti, kuten ystävä neuvoi Oon myös yhden keskenmenon kokeneena aika pelokas. Missäköhän vaiheessa sitä pystyy luottamaan siihen, että kaikki menee hyvin..

Raskausoireena on kyllä tissit, etenkin toinen tissi jo suurentunut! Muuten alavatsaa ja -selkää on juilinut ihan kuin menkat ois alkamassa. Mutta niin juili esikoisestakin. Onko muilla ollut menkkamaista jomotusta?

Oih miten aikaisin joillain on alkanut jo pahoinvointi! Oon ollut työttömänä ja just nyt joulukuuksi sain töitä. Toivon siis, että mahdolliset pahoinvoinnit iskisivät vasta rv8+. Mahdollisimman hyvää oloa kaikille!
 
  • Tykkää
Reactions: Bea.S
Lista kasvaa, tervetuloa ja onnea plussista!

Plaaaah....ja anteeksi etukäteen julkinen tiedotus...täällä on tullut kaikenlaista vaivaa alakertaan, pissanäyte käyty just antamassa ja lääkärille aika puoliltapäivin...ei siis mitään vuotoja, mutta tulehdus epäilyjä....sama oli poikaa (toista) odottaessa...inhottaa näin alussa tai mitä jos tulehdus jo raskautuessa päällä Onko jollain ollut raskauden alussa??

Facebook ryhmästä olen minäkin kiinnostunut jossain vaiheessa,mutta samaa mieltä odotellaanko tänne ihmisiä ekaks, mentäs vähän niin kuin "samaan aikaan" .Elokuun odottajat ovat vasta niin alussa...

Laittakaa ehdotuksia Otsikoksi, elokuu 2017 tällä hetkellä ja mitä muuta tietoa ensimmäisestä postauksesta jossa lista on tulisi löytyä?
 
Mä sain haaleen viivan ennen kuin menkat oli myöhässä.
Aloin testaamaan sitten joka päivä ja lopulta olen odottanu kaks päivää. En tiedä teenkö enää testejä. Voi olla etten malta vaikka eilen aika vahva olikin toinen viiva.

Mä jotenkin toivoisin että alkaisi kunnon oireet, niin tietäisi että ehkö on raskaana.

Aijotteko mennä varhaisultraan siis?

Mulla ei ole km taustalla, mutta viime raskaus oli vaativa ja siinä oli riski km puolivälin jälkeen.

Liikunnasta, pyrin jatkamaan liikuntaa, mutta varmaan välttelen ryhmäliikuntatunteja. Niissä syke nousee ja hengästyy nopeammin niin saattaa tulla epämiellyttävä olo enkä tietysti sitä hae nyt tässä vaiheessa.
 
Hei! Varovasti täältä kurkistelen.. Sain su aamuna ja tänä aamuna haalean viivan testiin. Menkat on pisimmän kierron mukaan myöhässä vasta perjantaina. Todella epäuskoinen olo. Kun tämä on toinen yk ja ei harrastettu seksiä kierron puolivälissä! Vaan vähän menkkojen jälkeen.. Huomaan etten uskalla iloita ennen vahvaa viiva. Pelottaa, miksei se ole vahvistunut yhtään kahdessa vuorokaudessa. Missä ajassa teillä useamman testin tehneillä on viivat vahvistuneet?

Ois ehkä sittenkin kannattanut ostaa se digitesti, kuten ystävä neuvoi Oon myös yhden keskenmenon kokeneena aika pelokas. Missäköhän vaiheessa sitä pystyy luottamaan siihen, että kaikki menee hyvin..

Raskausoireena on kyllä tissit, etenkin toinen tissi jo suurentunut! Muuten alavatsaa ja -selkää on juilinut ihan kuin menkat ois alkamassa. Mutta niin juili esikoisestakin. Onko muilla ollut menkkamaista jomotusta?
Muistaakseni tuon kemiallisen raskauden rajana on ainakin jossain pidetty sitä, että kuukautiset ovat viikon myöhässä. Itse ajattelisin, että kun sinullakin on menkat ainakin sen viikon myöhässä, voit olla rauhallisemmin mielin. Se testin teko kannattaa myös jättää sinne, koska se Hcg-hormoni ei vaan välttämättä nouse niin nopeasti, että kunnon viivat piirtyy. Itse olen kyllä aika jäävi puhumaan maltista noiden testausten suhteen... :unsure:
ja onhan noissa testeissäkin paljon eroja, vaikka on muka sama herkkyys! Itse sain clearbluen plusmiinus-testillä vahvan plussan, kun menkat oli kolme päivää myöhässä.

Tsemppiä! Toivotaan parasta! :)
 
Täällä @Bea.S aiemmin alkuraskauksien vaivana ollut virtsis, melkein siitä jo tiennyt että raskaana, kun en muuten niistä kärsi o_O tsemppiä kovasti!
Täällä oltu tosi huolissaan kun eilinen meni kokonaan järkyttävässä vatsataudissa, makasin kylppärin lattialla ja itkeä vollotin kun mikään ei kestänyt sisällä :confused: olo vielä hutera, mutta elämä alkaa jo voittaa. Toivottavasti pienellä kaikki kunnossa!!!♥
Täällä vielä pohditaan varhaisultraa, olis niin älyttömästi menoja joulukuussa..

Minga ja pieni 5+0
 
Mulla oli esikoista odottaessa alkuviikoilla joku tulehdus ja hiiva vielä samaan aikaan @Bea.S. Se piti hoitaa jollain kuurilla, en ihan muista enää millä. Tulehdus oli kiusallinen, muttei kai mitenkään raskaudelle haitallinen.

Varasin varhaisultran yksityiselle jouluviikolle, nyt pitäisi malttaa vaan odotella muutama viikko vielä.
 
Kuurihan sieltä tuli vaikka ei sen koommin tutkinut ja pissa puhdas, mutta oireet viitasivat tulehdukseen. Kyselin tosi tarkkaan että mitä jos tulehdus on jo ollu raskautuessa päällä tai miten nyt vaikuttaa, lääke yms. Niin ei kuulema hätää, eikä vaikutusta,huh huh! Jotain höpisi jos raskauden lopussa tulee niin olisi mahd haittaa...aiheuttaako niitä suppareita sitten vai miten oli...on kuulemma melko yleistä, tulehdukset, hiivat ja virtsiitit raskaana olevilla....

@Minga huh tsemppiä, ihan hirveä tauti!

Hih ja poks 5+0
 
@muurukka, voi kiitos kuvista! Testasitko siis päivän välein? Mulla ei tosiaan kahdessa päivässä ollut viiva vahvistunut yhtään.

Tässä kuva testistä. Miltä tää mielestänne näyttää?

Koitan malttaa seuraavaa testiä su aamuun. Silloin on vapaapäivä. Epätietoisuus on mulle todella vaikeaa! Paljon pyörii mielessä asiat. Heräsin klo 3, enkä meinaa saada enää unta.

Liikunnasta, mä harrastan astangajoogaa ja sitä ei suositella ekojen kolmen raskauskuukauden aikana. Se siis nyt jäi tauolle. Aion käydä kävelylenkeillä ja tehdä kotona lihaskuntotreeniä. Olis kiva synnytystä ja vauva-arkea ajatellen pysyä hyvässä fyysisessä kunnossa. Keskiraskaudessa taas joogaankin.

Onko teillä ollut jo ruokiin liittyviä mielitekoja?
 

Attachments

Voihan itku ja paniikki, tervetuloa vainoharhaisuus :(
Kiskoin eilen päivän mittaan useamman lasillisen marlin vital-mehua ja nyt aamuällötyksen kourissa tartuin taas purkkiin, vain huomatakseni että siinä on lisättyä a-vitamiinia :( avasin tietenkin Googlen ja keskustelut, erittäin fiksu veto.. nyt on pelko persiissä, vaikka kaiken järjen mukaan ja laskettuna tuolla vielä vahinkoa tehdä. Mutta silti. Huokaus :(
 
Huomenta

@Jshanti88 ihan selvä plussa...plussathan ei välttämättä yllä saman vahvuisiksi kuin testiviivat ja eikö ne hcgarvotkin nytkähdä alussa parinpäivän välein. Nyt nauttimaan vain!

@Minga voi ei mikä fiilis,mutta en usko että vahinkoa on sattunut... minäkin selasin eilen googlen läpi tuosta lääkekuuristani eikä ois pitänyt...

5+1
 

Yhteistyössä