Elokuu 2017

@Jshanti88 mä testailin tosiaan päivän välein, olin jotenkin superkärsimätön, kun mielessä vielä se keskenmeno :( Mut sulla toi viiva näyttää ihan hyvältä! Bea.s jo sanoikin, ettei se kaikilla edes tuu ihan yhtä vahvaks ku kontrolli viiva, vaik raskaus etenis ihan normaalisti (y)

@Minga ei varmasti oo suurta haittaa tuosta, kun nyt lopetit käytön! Luulen, että huolehtiminen on turhaa eikä tuolla mehulla ole vaikutusta, vaikka sitä yhtenä päivänä enemmän joitkin :love:
 
@Jshanti88 hyvältä näyttää :). Mulla ei kuopuksesta tainnut tulla koskaan noinkaan vahvaa viivaa ja vauvahan sieltäkin tuli.

Mun gynegologi, jolle varasin varhaisultra-ajan jääkin lomalle hyvissä ajoin jouluviikolla ja aika peruttiin. Nyt ärsyttää, en jaksais etsiä uutta henkilöä tai paikkaa, mutta haluisin kuitenkin käydä tarkistuttamassa kaiken jo ennen ekaa seulaa.
 
No niin olihan se vielä tarkistettava toiselta asiantuntevalta (yllätyksekseni vastasi lääkäri) mielipiteen lääkkeestä. Sain häneltäkin onneksi rauhoittavia sanoja.

eli jos teitä jokin lääkemääräys raskaana/imettäessä mietityttää tai haluatte saada neuvoja lääkkeiden käytön turvallisuuteen niin soitto HUSin teratologiseen tietopalveluun :D
 
  • Tykkää
Reactions: Sleiz ja Minga
Täällä ei ole edelleenkään havaittavissa mitään oireita. Menin sitten eilen sanomaan miehelle, että onpa jännä olo, ihan kun ei raskaana olisikaan. No mies se vasta riemastui ja alkoi tenttaamaan, että miten niin ja pitääkö tässä nyt olla huolissaan ja kuinka kauan musta on tuntunut siltä. Selitin sitten, että ihan samalta musta tuntui kyllä viimeksikin, kun se alkuraskaus oli niin oireeton. Kerroin myös että tein silloin toisenkin digitestin jossain vaiheessa, kun halusin nähdä nouseeko viikot (mies oli silloin reissussa niin ei muistanut sitä ollenkaan). Oltiin juuri kaupassa kun käytiin tätä keskustelua, niin mies kysyi että haluanko nytkin tehdä toisen testin ja kävinkin sitten ostamassa yhden digin molempien hermoja rauhoittamaan. Kotona menin heti tekemään sitä testiä, mutta ryssin sen jotenkin, kun näyttöön tuli vain se ohjekirjan kuva. :LOL: Tänään kävin ostamassa toisen testin ja teen sen vielä illalla. Mutta kyllä voi olla säätämistä! Mietin jo jossain vaiheessa, että olisinpa vain pitänyt suuni kiinni tai valinnut sanani paremmin, kun eihän se testailu tavallaan auta mitään. Mutta voiskohan tän alun sekoilun ja jännäämisen laskea oireeksi?! o_O:D

Mulla on neuvola jo ens viikon maanantaina. Toivon, että ehtisin saada sen ensimmäisen neuvolalääkärin vielä ennen joulua, niin vois sitten joulun viettää (toivottavasti) levollisin mielin. :love:

Ai niin, ja tänään 5+0.
 
oireista.. toivoisin että kohta ne paukkaisi päälle oikein kunnolla.
Mulla ollut oireena vaihteleva rintojen arkuus. Päivisin varsinkin tuntuu ettei ne arista ja meinaan seota että tässäkö ää oli.
Paljon olen lueskellut et monen oireet alkaneet viikolla 6.. Niin tässä sitä mietin että entä jos ei mun alakkaan? sitten sitä on jotain vikana.


Onko muilla ollut vaihtelevia tunetumuksia? Vatsaa mua esim vihloi enemmän alkuviikosta ku taas nyt ollut hiljasempaa. En olis uskonut että olen näin hermona positiivisen testin jälkeen.
 
Kiitos tsempeistä! Mulla on nyt molemmat tissit niin kipeät että alan senkin puolesta uskoa, että raskaana olen! Vielä aion kuitenkin tän viikon rauhassa kattella, kun menkat on pisimmän kierron mukaan myöhässä oikeastaan vasta lauantaina. Maanantaina sitten soittoa neuvolaan

@Minga, huoli pois tuon juomasi mehun suhteen! Mun äiti söi mua odottaessaan maksapihvejä kun oikein himoitsi niitä! Ei silloin 80-luvun lopussa ollut tietoakaan mistään a-vitamiinin haitoista. Ja mä olen ihan terve En usko myöskään että noista mehuista edes imeytyy kovin hyvin ne vitamiinit.

Varhaisultrasta, mä haluaisin ehkä mennä aiemmin kokemani keskenmenon takia. Sais huolta pienemmäksi. Mutta tarttee kattella niitä hintoja. Täällä paikkakunnalla jossa asun, katsotaan jo ekassa lääkärineuvolassa, rv8+, ultralla sykkeet.

Oireista, mulla tosiaan tissit nyt viimeisen vuorokauden aikana vielä enemmän turvonneet ja kipeytyneet. Lisäksi on ollut kuvottavaa oloa. Ihmettelen, voiko kuvotus alkaa tosiaan näin aikaisin.

Heräsin taas keskellä yötä ja nousin syömään voileivän. Mieli kelaa paljon kaikkea. Tässä on samassa rytäkässä nyt niin paljon isoa muutosta. Tää raskausuutinen tuli samaan syssyyn yhteenmuuton kanssa. Ja nyt 1.päivä vielä alkaa uusi työ! Elämä rytinällä uusiks

Kauanko olette olleet yhdessä miehenne kanssa? Oletteko kihloissa tai naimisissa? Me ollaan oltu yhdessä kaksi vuotta. Kihloja ei vielä.
 
Huomenta! Tein siis eilen digin ja sieltä tuli raskaana 2-3, ihan niin kuin pitikin. :)

Ihanaa, kun sai viime yönä pitkästä aikaa keskeytymättömät yöunet. Esikoisella on ollut joku vaihe päällä, että yöllä pitää heräillä muutamia kertoja ja sitten mielellään myös nautiskella vähän maitoa, jos äiti on sopivasti vieressä. Mä nukuin nyt työhuoneessa ja isän ja tyttären yö oli mennyt oikein rauhallisesti. Jatketaan näin pari yötä ja harkitaan sitten, että olisiko aika siirtää tyttö omaan huoneeseen, jos se rauhoittaisi öitä.

@Jshanti88 Sulla on tosiaan kovasti muutoksia tulossa nyt, onneksi kaikki on positiivisia. Tsemppiä kuitenkin, sillä isot muutokset on aina henkisesti uuvuttavia, vaikka olisikin myönteisiä. :)

Me ollaan oltu miehen kanssa yhdessä yhdeksän, kohta kymmenen vuotta, ja melkein koko aika ollaan asuttu yhdessä. Naimisissa ollaan oltu nyt neljä vuotta.
 
Mä tutustuin tuohon A-vitamiini hommaan paremmin, kun huomasin et margariiniinkin on sitä lisätty. Tuskin on siis A-vitamiini mehuistakaan haittaa, kun ei ole margariinistakaan. Päinvastoin: A-vitamiinia tulee kyllä saada raskauden aikana, mutta ei liikaa. Ja liikaa sitä voi ilmeisesti saada lähinnä maksasta ja kalanmaksaöljyistä.

Oireista mulla on ollut nännit kipeet vähän vaihdellen, mut varsinkin iltasin ne on kipeet. Pari aamua sit huomasin, et kurkku on aamulla todella kuiva ja kuivuu nopeesti ihan kunnolla, jos puhun enemmän. Kauheesti muita oireita ei oo viel ollu, mut ehkä näin alussa (4+3) niitä ei vielä ookkaan :oops::D

Yhdessä olemisesta: me ollaan oltu yhdessä 3,5 vuotta ja siitä naimisissa reilu vuosi.
 
Tervehdys

Kiitos ajatuksistanne harrastukseen. Mä päädyin nyt jättämään futiksen tauolle, tytöille kerron vähän myöhemmin.

Kimpassa ollaan oltu 14v ja 7 v naimisissa

Missä kaikki plussanneet on?? tulkaa mukaan vaan :D

Kohta alkaa piitkä viikonloppu ihanaa!
 
Huh! Aikamoinen säikähdys tuli tänään kun huomasin vaaleanpunaita verta pyyhkiessä vessakäynnin yhteydessä. Soitin neuvolaan ja ei kuulemma ole hätää jos ei ole kipuja tai verenvuoto lisäänny. Muuten ei ole ollut lainkaan oireita, väsymystä joo, mutta se voi olla vain huonosti nukutuista öistä (n). Ensimmäisen raskauden aikana tässä vaiheessa oli öisin pahat vatsakivut ja pahoinvointi. Ei kyllä haittaa, mutta saa vähän huolestumaan kun ei ole koko ajan jokin olo muistuttamassa raskaudesta, hehheh :D

Me ollaan oltu yhdessä 3,5 vuotta ja naimisissa 1,5 vuotta <3
 
@Sleiz , hui, kyllä tuollainen kuitenkin aina säikäyttää, vaikka ihan normaalia onkin.

@Bea.S, varmasti hyvä päätös jättää futis nyt tauolle. Tärkeintä on kuitenkin kuunnella omaa fiilistä kaikissa asioissa. :)

Ihanaa tosiaan kun tulee pitkä viikonloppu. Meillä olisi kotona muutama "remppaprojekti", jotka on odottaneet vuoroaan jo pitkään. Saa nähdä jos nyt ehtisi tehdä niille jotain tai sitten menee ihan lepäilyksi. Viikonloppuja!
 
  • Tykkää
Reactions: Bea.S ja Sleiz
Minä heräsin tänäaamuna vessaan puoli viisi ja järkytyin kun pyyhittäessä paperiin jäi runsaasti verta (punaruskeaa), laitoin nyt ihan siteen. Vaikuttaa ihan siltä, kuin menkkojen alku. Koko ajan tulee hiljakseen. Olikohan tämä nyt tässä :( Olen yrittänyt saada varhaisultraa koko aamun, nyt odottelen soittoa, josko saisin jonkun väliajan Felicitakselta. Nyt on 5+4, jos on...
 
Minä heräsin tänäaamuna vessaan puoli viisi ja järkytyin kun pyyhittäessä paperiin jäi runsaasti verta (punaruskeaa), laitoin nyt ihan siteen. Vaikuttaa ihan siltä, kuin menkkojen alku. Koko ajan tulee hiljakseen. Olikohan tämä nyt tässä :( Olen yrittänyt saada varhaisultraa koko aamun, nyt odottelen soittoa, josko saisin jonkun väliajan Felicitakselta. Nyt on 5+4, jos on...
Huomenta Tyttti! :) Onko sinulla ollut kipuja? Minulle ainakin sanottiin eilen, että kivut ja runsas vuoto yhdessä ovat huono merkki. Kannattaa soittaa neuvolaan, niin he osaavat neuvoa, että onko vuoto ok vai ei. Tsemppiä sulle!
 
Hyvin normaaleilta menkoilta vaikuttaa nyt tämä vuoto, mutta tässä ei ole ollut vielä oikeastaan mitään kipuja. Ei edes niitä kipuja, mitä minulla on yleensä menkkojen alkaessa. Seurailen tilannetta, ja yritän vielä jonkin ammattilaisen saada tänään puhelimen päähän. Toivottavasti olisi vaan ns. haamumenkat. Pelottaa, mutta yritän tässä töissä pitää jotenkin järjen päässä. Kiitos tsempeistä :)
 
Kävin Felicitaksella. Näkyy että raskaus on ollut, mutta enää sitä ei ole. Täydellinen keskenmeno. Ei ole sanoja nyt tähän. Minut voi poistaa elokuisista. Hyvää jatkoa teille kaikille ja mukavaa Joulun aikaa. Palaan palstalle vielä joskus, sen lupaan :)
 
@Tyttti, voi, oon niin pahoillani sun puolesta! Elämä ei aina todella ole reilua. Voimia sulle menetyksen käsittelyyn. Itse keskenmenon kokeneena tiedän ettei ole mikään pikkujuttu.

@Sleiz, toivon kovasti, että kaikki on hyvin siellä ❤

Mua pelottaa tosi paljon keskenmeno tai tuulimunraskaus ja nyt nää taas nostivat pintaan, että raskauden jatkuminen ei todells ole itsestäänselvää. Miten selviän järjissäni sinne 12.viikolle! Oon aika huolissani. Tein kolmannen testin ja ei se viiva pregchekissä ole vieläkään vahvistunut. Laitan kuvan. Pelkään, että on huono merkki. Oireita kuitenkin on paljonkin. Rinnat turvonneet ja kipeät, kuvotusta ja nyt erilaisia mielitekoja, mm. mango ja kaikki todella raikas ja viileä, ja sitten taas kaikki todella suolainen, ostin halloumia! Yleensä inhoan kaikkea liian suolaista ja teen vähäsuolaista ruokaa. Halloumi ollut ihan liian suolaista mulle. Ihmeellistä miten ne makutottumukset muuttuu heti! Vinkkinä, että suola kuulemma auttaa pahoinvointiin. Vähän laadukasta suolaa kielen päälle

Soitin tänään neuvolaan, mutta en saanut terkkoja kiinni. Maanantaina uudelleen. Haluaisin ekan ajan tammikuun ekalle viikolle. Varhaisultraa kyllä mietin. Kovasti haluis varmistusta.
 
@Tyttti suuret pahoittelut :( tsemppiä tulevaan, varmasti palaat! :) Hyvä että aika järjestyi nopeasti, epätietoisuus varmasti pahinta.
@Sleiz tsemppiä!

@Jshanti88 kirjoitit mieliteoista, täällä myös kaikkea viileää ja raikasta tekee mieli, smoothie, jugurtti, marjat, mehu (ei vital :whistle:) ja tsemppiä viivan kanssa, oireet kuulostavat hyvältä!
Täällä tehty eilen vielä digi, 3+, helpotti edes hieman :) kävin tänään antamassa pissanäytteen, tulehdusta ei ollut mutta ketoaineet plussalla, taitaa vatsatauti näkyä vielä...
Aiemminkin raskausaikana kiusannut ummetus on muuten rantautunut kylään, voi apua! :eek: onko muilla vastaavaa kiusana?

Minga ja pieni 5+3
 
Hitsi.. Ehkä mäkin @Mingan innoittamana nyt vaan haen vielä sen digitestin! Ei tartte tihrustaa noita viivoja. Ei laita kuvaa kun on liian iso tiedosto. Vaikka edellisen kuvankin laitoin samalla tavalla puhelimesta.
 
Yks raskausoire, ikenet vuotavat kun pesen hampaita!

Mä en voi uskoa, että oikeasti olen raskaana. Tää on niin ihmeellistä ja ihanaa ja jännittävää ja liikuttavaa!

Jouduin töissä sanomaan, etten voi mennä eristyshuoneisiin. Influenssaa tai noro-virusta ei kiitos nyt tänne!
 

Yhteistyössä