Elokuu 2017

Oi @iikki, toivon kovasti että kaikki ois hyvin!

Muakin vähän hirvittää tää vuotojen määrä Mulla on nyt limakalvot todella arat ja jotenkin turpeat. Oon laittanut kookosöljyä. En ihmettelis yhtään jos seksin jälkeen vaikka vähän vuotais. Mutta saisin kyllä semmoisen slaagin siitä, että koitan pitää nuo kunnossa rasvailemalla.

Huomenna sitten neuvolaan soittoa. Toivottavasti saan terkan kiinni. Täällä nykyään vain 30min puhelinaika!

Jännittää monia asia. Mutta nyt hengittelen syvään rauhaa ja luottamusta Kolme ystävääni tietää jo, ihanaa kun voi jakaa heille.
 
@jenskusein huomenna vasta pitäisi alkaa menkat.. Eli voi olla tuulimunakin. Tuli vaan niin vahva plussa että toivoin kiinnittyneen. Ei ole vuotanut enempää, mutta mulla alkaa menkatkin joskus tällee et tulee vähän-ei mitään, ja sit kunnolla. Ei ole myöskään särkyä, mut raskausoireet tuntuu olevan poissa. Piinaavaa kun ei pysty muuta ajattelemaan.
 
Joo, ymmärrän et ei kauheesti muuta ajattele. :( eikä täs oikeen muuta voi tehdä kun odotella, koita keksii jotain mukavaa tekemistä mikä veis ajatukset muualle! tsempit ja ilmoittele jos jotain tapahtuu suuntaan tai toiseen! :)
 
Hei!

Uutena plussaajana ilmoittaudun. Tänään vasta 4+1 , mutta testi vahvaa plussaa. Meillä pas-alkuinen raskaus. Ensimmäinen lapsi tuloillaan,joten mitään en näistä hommista tiedä Mua huolestuttaa tosi paljon,koska mulla ei ole yhtään ainokaista oiretta Eikö pitäs jo olla? Huolesta soikeana

12.8#35v#1lapsi#Hyvinkään sairaala
 
@iikki ihan hurjasti tarrasukkia ja tsemppiä! ♡ piinaavaa odottelua :confused:

Kiitos täälläpäin lämpimistä ajatuksista ♡ eilisen jälkeen ei ole tullut mitään, arvatkaa onko ollut vessahätä noin puolen tunnin välein :LOL: kohta vuotaa liiasta pyyhkimisestä... eli seurailua ja rauhaiseloa.
Kiellettyjen ruokien listaa helppo noudattaa, siellä ei juurikaan ole mitään harmillista. Ehkä laku.
Mukavaa illan jatkoa kaikille ja kiitos jo tässä vaiheessa korvaamattomasta vertaistuesta! Täällä tietää yksi ystävä vasta ja mies toteaa hössötyksiin vaan, että "älä stressaa, kaikki kunnossa".
@muurukka pastaruokavalio kuulostaa harvinaisen hyvältä :LOL: lennätkö paljon? Olen joskus miettinyt, että millaista olisi lentää raskauspahoinvoinnin kanssa, paheneeko korkeuksissa?
 
Kiitos kaikille tsempeistä, ihanaa kun voi johonkin avautua! Yöllisen vuodon jälkeen ei ole mitään tullut, joten toivoa vielä on. Mitä luulette voiko km ehkäistä mitenkään? Mietin menenkö aamulla salille vai voiko se saada aikaan keskenmenon nyt kun on ollut vähän Vuotoa? Oon aina kyllä ajatellut ettei siihen omalla toiminnalla voi vaikuttaa,.
 
@kuuru, paljon onnea ja tervetuloa! Ei raskausoireita tule läheskään kaikille noin aikaisin. Kyllä niitä oireita pian alkaa tulla. Voi kun voisin jotenkin helpottaa sun huolta! Ja omaani myös.. Mulla rv4+4 ja oireita on. Mutta mä taas huolehdin siitä kun viiva testissä ei ollut kovin vahva.

@Minga, huh, ihana kuulla ettei nyt ole vuodellut!

@iikki, niin sanotaan ettei keskenmenon estämiseksi voi vaikuttaa omalla toiminnalla, jos se on tapahtuakseen. Musta voit tehdä treenin, mutta kuunnellen omaa kehoa tarkemmin.
 
@kuuru, paljon onnea ja tervetuloa! Ei raskausoireita tule läheskään kaikille noin aikaisin. Kyllä niitä oireita pian alkaa tulla. Voi kun voisin jotenkin helpottaa sun huolta! Ja omaani myös.. Mulla rv4+4 ja oireita on. Mutta mä taas huolehdin siitä kun viiva testissä ei ollut kovin vahva.

@Minga, huh, ihana kuulla ettei nyt ole vuodellut!

@iikki, niin sanotaan ettei keskenmenon estämiseksi voi vaikuttaa omalla toiminnalla, jos se on tapahtuakseen. Musta voit tehdä treenin, mutta kuunnellen omaa kehoa tarkemmin.
Tuntuu vaan,että jokaisella jotain oiretta jo on.. Noh,ainakin sitä tissikipua..Mutta ei vaan mulla. Voisko normaalimpaa olotilaa olla
 
@Minga hyvä, ettei siellä ole enää vuotoa näkynyt (y) oli varmaan siis jotain täysin harmitonta. Lentämisen vaikutuksesta pahoinvointiin en vielä tiedä, kun toistaseks ei oo pahoinvointia ollut. Mulla lenteän työmatkoja vuodessa toistaseks ollut melko vähän. Ens vuodelle niitä olis useampi tiedossa, mutta täytyy nyt katsoa tän raskauden etenemisen ja oman fiiliksen mukaan, et miten pitkiä matkoja uskaltaa lentää ja kuinka pitkällä raskaana :rolleyes:

Meillä ei oo vielä kerrottu kenellekään. Lähelle kyllä liippas, kun äiti ehdotti viikonloppuvisiitillä ruuaks lohitartaria. Mä en ehtinyt sanoa mitään, kun mies jo paikkas tilanteen läväyttämällä, et hän ei pidä raa'asta kalasta :D Täytyy sit raskaudesta kertomisen yhteydessä myös korjata tuo räikeä valhe:ROFLMAO:

@iikki ainakin mulle sanoi keskenmenon yhteydessä sekä oma lääkäri että gynekologiäitini, ettei keskenmenoon voi itse vaikuttaa. Itse ajattelin tuolloin, et aiheuttiko salilla rehkiminen keskenmenon, kun kuntosalin aikana oli tullut veristä vuotoa tuolloin. Kuntosalilla ei kuulemma ollut mitään vaikutusta itse keskenmenoon, mutta jos keskenmeno on alkanut, voi liikunta kuulemma joillakin auttaa kohtua tyhjenemään.
 
@muurukka ja @Jshanti88 niinhän se taitaa kyl olla ettei sillä omalla tekemisellä ole vaikutusta. Hyvä vaan jos vuotais sit nopeesti ulos jos on ulos tullakseen, pääsee sit uudelle yritykselle.

Nyt ei tosiaan vuotoja ole ollut, nukkumaanmeno pelottaa jos herään verilammikosta.. Huomenna pitää ehkä digitesti ostaa ja tehdä.
 
Kuuru, kaikille ei tuu välttämättä minkäänlaisia oireita alkuraskaudessa. Kyllä ne sitten jossain kohtaa tupsahtelee! :)

Iikki, ei sitä oikein voi vaikuttaa se menee kesken jos on mennäkseen. Mutta hyvä jos ei oo enempää vuotanut, jos ois vaan limakalvot vuotaneet :)

Mulla on itselläni oireina tissi kipu ja herra jestas ku voi olla kivuliastao_O pientä menkka jomotusta ollut viikon verran ja paineen tunne tullu viikonlopun aikana. Mutta mullakin vasta 4+0 (y)
 
Minäkin hyppään mukaan :)
4.8./pikkumude/32/oys/3.lapsi

Minä en voi uskoa tätä todeksi, että oon raskaana. Ollaan nykyisen miehen kanssa yritetty lasta kahdeksan vuotta ja käyty lapsettomuushoidoissa vuosia. Lokakuussa oli viimeisin pakastealkion siirto josta raskauduin ja oireet olivat vahvat, mutta sitten tuli menkat ja testeissä ei enää näkynyt mitään. Nyt sitten oon kärsinyt jo varmaan kolme viikkoa kauheista tissijomotuksista. Sanoinkin miehelle että nyt mulla on jokin sairaus tai sitten oon raskaana. En uskonut että raskaana oikeesti oisin ollut sillä meillä ei vaan luomuna näytä onnistuvan nää yritykset. Perjantaina ihan huvikseni aattelin tehdä testin kun niitä oli jäänyt jäljelle. En kerennyt ees tikkua laskea kädestä kun jo vahvat viivat ilmestyi näyttöön :eek: Nyt on sitten oireita ollut ihan mukavasti. Kuten esim.

- rinnat tosi hellät ja turvonneet
- väsyttää kamalasti. Herään jo tavastani poiketen jo kuuden aikoihin, sillä ei vaan väsytä, mutta päivän mittaan tulee otettua useita päikkäreitä :)
- Ruokahalu hävinnyt. Alkuviikosta painoin 3kg enemmän kuin tänään :eek:
- kamala jano koko ajan
- lämmöt koholla. Muutamana päivänä ollut nyt yli 37. Yleensä 36 ja risat.
- nippailua alamahalla
- vetistä vuotoa
- pissattaa paljon
- itkuherkkyys
- ilmavaivat :D
MUTTA samaan aikaan oon kärsinyt jo kolme päivää menkkakivuista. Alaselkä on niin kipeä, että vaikeaa kävellä, laittaa housuja/kenkiä jalkaan ja alamahassa paineen tunne. Just niinku menkat kohta alkais :cry: Mulla takana kohdunulkoinen raskaus sekä useita keskenmenoja. Siksi pelottaa ihan kamalasti. Mutta näin vahvoja viivoja testissä sekä näin vahvoja oireita en oo kokenut muulloin, kuin 03 ja 04 kun tyttöjäni aloin oottaan. Jospa nää kivut ois ihan normaaleita. Nämä tytöt on peräisin ensimmäisestä suhteestani. Nykyisellä miehelläni ei ole lapsia.

Toivoisin niin paljon, että saisin tehtyä mun nykyiselle miehelle ensimmäisen lapsen, jota me niin kovasti toivomme. Ollaan jo yritetty ihan liian kauan :unsure:

Anteeksi pitkä teksti :D sainpas avautua :) Nyt 5+2
 
@pikkumude tervetuloa mukaan :) Onpas teillä ollut aikamoinen taival takana! Todella toivon teidän puolesta, että nyt tämä pienokainen pysyisi mukana - ainakin oireet kuulostavat todella lupaavilta (y):love:

Kuinka kauan muilla kului aikaa yrittäessä ennen kuin tärppäsi? Me alotettiin yrittäminen viime toukokuussa, parin kuukauden päästä tärppäs mut se meni elokuussa kesken. Ja nyt sitten tärppäs :oops:
 
  • Tykkää
Reactions: pikkumude
Huh ei minkäänlaista vuotoa enää ollut. pakko tehdä tänään vielä digitesti, sen pitäisi varmaan päiväpissasta jo näyttää viikot. Ei kyllä pysty huokaisemaan vieläkään. Nyt oon kyllä ihan varma että mennään heti 7+0 alkuraskauden ultraan :D
 
  • Tykkää
Reactions: Bea.S
Sori kun vuodatan jatkuvalla syötöllä mutta.. Digi näytti tänään raskaana 1-2 vkoa ja vuotoa ei ole tullut tosiaan kuin eilen aamulla vähän paperiin niin kai sitä voi jälleen alkaa uskoa elokuiseen vauvaan. Nyt lopetan stressaamisen ja en haaskaa enää rahaa testeihin :D
 
Tervetuloa uusille!

@iikki hyvä että vuoto lakannut. Toivottavasti kaikki hyvin. Mites @Sleiz loppuiko vuoto?
@pikkumude no ootte melkosen matkan tullu,nyt kaikki tarrat teille että pysyy matkassa loppuun asti..ps mullakin ollu kovat selkäkivut,nyt rauhoittumaan päin..

Täällä ei mitään erikoista. Etovaa oloa päivittäin, joutuu välillä ihan maate mennä ja töissä puhaltelee. Hajuaisti on herkistynyt, paistelin sipulia ja todella erikoisen outo haju lähti siitä, mietin oliko pilalla vai mitä, ruokaan en sitä pystynyt laittamaan :ROFLMAO: mites muilla onko nokat terävempiä hajuille?

5+6
 
@iikki hyvä, että vuotoa ei ole näkynyt ja digin myötä olet rauhallisemmin mielin :)

Varailin juuri aikaa neuvolaan ja sain ekan neuvola-ajan jouluviikolle eli aika aikaisin, tuolloin viikot 7+3. Neuvolasta laittavat lähetteen myös varhaisultraan, mutta neuvolatäti toivoa, että menisin sinne jo tällä viikolla, jotta kohdunulkoinen raskaus voidaan sulkea heti pois. En vielä tiedä noudattelenko tuota neuvoa mennä heti tällä viikolla. Sykettä siellä ei kuitenkaan vielä näy ja se vaan aiheuttaisi stressiä. Nyt siis menossa 5+0. Kyselen varmaan gyneäidiltä neuvoa, mutta se tarkottaa sitä, että äidille pitäisi kertoa tästä raskaudesta :ninja:
 
Noniin jos mkin nyt sit kirjottelisin vähän enemmän :)

Eli ollaan uusio perhe, mulla edellisestä liitosta 4 lasta, -04 tyttö, -06 poika, -08 tyttö ja -12 tyttö, miehellä kaksi lasta toinen jo täysiikäinen ja ei kauheesti ole ollut tekemisissä ja sit on 9.v poika.
Meidän suhde suht tuore, vasta tammikuussa tulee 1.v täyteen. Eka oltiin että lapsia ei lisää, sit oltiin et jos jossain vaiheessa yks yhteinen, mutta lopulta päätettiin että antaa tulla jos on tullakseen.
Mä tosiaan ite -85 syntynyt ja mies -76.
Ja mun harrastukset kaikki liittyy koiriin, meiltä löytyykin 4 koiraa joiden kanssa touhuilen, eikä tosiaan harrastamista tarvitse himmata raskauden myötä.
Tälläi pika priiffi :D

Taustalla eämän aikana useampikin keskenmeno ja toki nytkin kummittelee takaraivosa vaikka yrittää olla pelkäämättä.

Ja sit tähän raskauteen!
Oireita on! Nännit niin kipeet että mahallaan ei pysty nukkumaan ja oli pakko ostaa "mummo" liivit, kun topatutkin painaa. Ja sit on etovaa oloo ollu ja se jo hiukka tos helpottikin, mutta eilen illalla oltiin kaverilla käymässä ja yht äkkiä iski ihan käsittämättömän paha olo, ja oli pakko lähtee kotiin pitkälleen.
Ja sit on alavatsa turvotus, ihan kamala! Kaikki housut tuntuu purostavan mutta en nyt todella vielä uskalla mitään mamma housuja. Ja mulla ollu kans palelua, mietin jo että taako flunssa iskee, mutta sit mietin etä voisko olla oire. Toissa iltana siis käytiin mäkis syömässä ja pöljä söin jätskin ja sen jälkeen ihan hysteerinen paleleminen!

19.päivä ollaan menossa yksityisellä varhaisultraan, se edellisestäkin raskaudesta antoi mielenrauhaa kun näki sen pienen sykkivän sydämmen.
Neuvolaa en oo vielä varannu, ajattelin jos tänään tai viimeistään keskiviikkona soittas

Pakko nyt teilt sit kysellä, me pupuiltiin yhtenä päivänä ja sen jälkeen mul iski kammottava kipu vasemmalle alavatsaan, oli sellain hyvin pistävä ja se sit jomottelkin pari päivää, eilen rupes vasta helpottamaan. Ja nyt sit toki pelästyin niin paljon että ennen kun suurin riski aika on ohi, niin joutuu mies olla ilman. Onko muilla ollu tällästä?

Myrtti & tuhnu rv5+5?
 
Varhaista keskenmenoa ei voi estää eikä itse aiheuttaa normaalilla elämällä tai edes rankalla liikunnalla, joten ei ole oikeasti tarvetta jättää petipuuhia myöhempään. Se kipu on todennäköisesti johtunut jostain muusta tai ei ainakaan ole merkki seksin aiheuttamasta keskenmenoriskistä.
 
Kiitos teille tsempeistä <3

@Bea.S Kiitos rohkaisusta. Tänään ollutkin selkäkipua vähempi kuin eilen, mutta alamahassa on koko ajan sellasta menkkajomotusta. Välillä oikeen lorahtelee housuun ja aivan paniikissa täytyy käydä vessassa tarkistaan tilanne. Kaikki hyvin vielä onneksi :)

@iikki Mun kaverilla alkoi vuotamaan näillä viikoilla ensin vähän verta ja sitten ihan runsaasti. Varmaan viikon kesti tuota vuotoa. Kävi ultrassa tarkistaan tilanteen ja kohdussa kaikki hyvin. Lääkärikään ei osannut selittää mistä johtui. Nyt on jo selvinnyt kriittisen ajan yli eikä enää ongelmia. Kyllähän tuo säikäyttää ihan hulluna :( Eiköhän sullakin kaikk hyvin :)

Tää väsymys on ihan järkkyä. Ei puhettakaan että jaksaisin joulua alkaa laittamaan jos tää väsymys ei hellitä :eek: Tänään nukuin kolmet tirsat :eek: Uskomatonta!!

Mulla ois onneksi jo 12.12. varhaisultra. Viikkoja sitten vasta 6+3 mutta toivottavasti jo jotain näkyis ja sais huokaista. Mulla tosiaan lokakuussa tehtiin pakastealkion siirto joten tarkistetaan varalta ettei vaan jostain syystä oiskin siitä lähtöisin tää raskaus mutta tuskinpa :) ja kun kohdunulkoinen takana niin senkin vuoksi tehdään mahdollisimman aikaisin tarkistus.

Ihan kauheeta ku tätä raskautta yrittää varjella niin kovasti että onnistuis, niin enpä oo uskaltanut tuolla petirintamalla olla kovin innokas :cautious: mies raukka. Tuskin se vauva tuolta ulos tulee tuon takia. Ja jos tulee, niin kaippa se on tarkotettu niin :)
 
  • Tykkää
Reactions: iikki
@Bea.S Ei ole ollut viime viikkoisen jälkeen lainkaan vuotoa. Kesti vain sen aamu- ja iltapäivän. Onneksi! :)

Mukavaa, että tänne on tullut enemmän väkeä! Tervetuloa kaikille ja onnea jokaiselle plussasta! (y)

Joku aikaisemmin kyseli, että voiko keskenmenoa estää, niin ei sitä voi vaikka kuinka haluaisi ja ainakin itse ajattelen, että keho tietää miten toimia ja siihen pitää vain luottaa. Ja eikö niin, että keskenmenneessä on aina jotain geneettisesti vikaa, jonka vuoksi keho estää raskauden etenemisen. Seksi ja liikunta ei keskenmenoa aiheuta ;).

Itse sain firman pikkujouluissa viime pe flunssan, joten siksi olen ollut hiljainen. Pahoja Oireita ei sen koommin vielä ole, tietysti hajuaisti on herkistynyt (keittiörätti haisee kammottavalle) ja tekee mieli kaikkea raikasta ja tulista, väsyttää ja tissit on vähän herkät. Ja te, joilla on pahoinvointia! Ostakaa pahoinvointirannekkeet! Pelastivat minut ensimmäisen raskauden aikana :LOL:.
 
  • Tykkää
Reactions: Bea.S

Yhteistyössä