Elokuu 2017

Aloin miettimään tuota mahdollisuutta estää keskenmeno, kun luin terveysportista että uhkaavassa keskenmenossa lepo ja pidättäytyminen seksistä voi auttaa. Itekin aina ajatellut että se joko menee kesken tai sit ei, ja siihen ei voi ite vaikuttaa.
 
Sleiz, mulla ne rannekkeet ei auttanu mitään. oksensin rv6-rv17 joka saaaaaakeli päivä:sick::D

Moni kun kyselee tuota face ryhmää ni mä sanoisin et ootellaan siihe saakka et koko kuun raskautujilla on mahdollista olla mukana alusta asti.:) mitä muut mieltä?
Eli siis mun mielestä ootellaan vielä:)

Tänään tein paniikki tikutuksen:ROFLMAO: kyllä se plussaa vaan näyttää, epäuskoinen fiilis vaan:LOL:
 
Faceryhmästä on ollut jo muutama kerta puhetta, mutta tuolloinkin on tosiaan vähän puhuttu, että odotellaan mukaan loputkin plussaajat niin kaikki pääsee heti alusta mukaan kuten @jenskusein jo sanoikin :)

Mulla alkaa näköjään pahoinvointi nostaa päätään. Päivällä tehdyn kävelylenkin aikana alkoi olo tuntua vähän kehnolta ja sen jälkeen on kokoajan enemmän tai vähemmän ollut aika ällö olo :sick:
 
  • Tykkää
Reactions: Bea.S
Mulla on ennestään 3v8kk vanha tytär ja joko en muista oikeesti enää mitää hänen odotusajastaan tai sit nyt on tulossa ihan erilainen raskaus!

rv4+6 menossa ja oireita on vaikka kuinka! Palelee, rinnat on kipeet ja ISOT (jee) ja väsyttää. Heräsin "päikkäreiltä" tänää klo19 ja nyt vois mennä jo yöunille.. :D Lisäks hirvee himo satsumoihin ja mies toi kaupasta vaan neljä :'( hehe!

Toivon ettei toi pahoinvointi tulis tässäkää raskaudessa! tsemppii sen kaa taisteleville!
 
Kurkin jo tänne. Tänään olen tehnyt plussan dpo 12. Toki vielä suuret riskit mennä kesken
.
19.8./ Nachsal/ 34 / KOS / 4. ( en saa värei kännykäl)

6kk yritystä takana. Mulle tää on uutta koska vanhemmat lapseni ovat saaneet alkunsa heti. Mutta nyt onni potkaisi jos kaikki menee hyvin.

Minun lapset ovat -01, -03 ja -07 syntyneet. Kaikki koululaisia jo joten tästä pienestä todella tulisi perheen iltatähti.

Pelottaa ja arveluttaa. En vielä soittele neuvoloihin yms. Sunnuntaina menkat olisi vasta myöhässä.

Minä myös mielelläni sitten myöhemmin liityn faceryhmään kun semmoinen tulee.
 

Attachments

  • Tykkää
Reactions: Bea.S
Täällä ihan julmettu kahvin himo..vois juua mukitolkulla, mut onneksi 2 kuppia aamulla taltuttaa pahimman ja päivällä taas, ennen oon juonu lähinnä kupin aamulla ennen töihin lähtöä. :coffee:

Missäs te muut ootte töissä vai kotona? Itse laitoshuoltaja ja raskasta on, vielä jaksaa, mut saa nähä kun liitoskivut iskee, et mites sit. Ne ollu tokasta ja kuopuksesta varsinkin aivan kauheet.:confused:

Neuvolaan pitäis varmaan soittaa mut täti siellä ei inspaa (n) Ollu mulla edellisissä raskauksissa ja vanhuuden höperö siitä tullut, löytää vaan kaiken negatiivisen, painonnousun, viivästymät ym. Tuijottaa vaan käyriä jne.

Mutzilla ja pillipiipari 4+4


Meillä lapset -04, -07 ja -11 ja saa nähä miten varsinkin esikoinen reagoi :rolleyes:
 
Ite jäin nyt joulukuun alusta työttömäksi yllättäen. Me ollaan kaheksan vuotta lasta yritetty ja koko sen ajan oon ollut työelämässä ja kuinkas kävikään kun jäin työttömäksi. Heti tuli vahvat viivat testiin :D onkohan tämä jotain kohtalon sanelemaa tai jotain :) heti kun työstressi helpotti niin tärppi kävi :)

En kerenny olla kuin kaks päivää työttömänä kun tuli jo kutsu työhaastatteluun. Olis äitiysloman sijaisuus tarjolla. Kovasti mietin että mitä teen. Työt ois tietenkin tervetulleita mutta toisaalta ois ihanaa pitkästä aikaa vaan hengähtää ja nauttia odotusajasta ilman kiireitä ja paineita. En kyllä ehtiskään sijaisuutta loppuun tekemään kun pitäis jo ite jäädä äippälomalle :D saapa nähdä kuinka käy..
 
pikkumude, jossei se sijaisuus vaikuta sun äitiyspäivärahaan, ni ehkä on ihana jos oot vaan kotona ja harrastat? Vauvan myötä loppuu se oma-aika hetkeks ;D
Toisaalta vauvan kaa sit saa olla kotona kyllästymiseenki asti? Harrastuksia suosittelen eniveis.

Oon ite koulussa ja teen vähän alan töitä samalla. Tammikuus alotan kirjottaa opparia, eli aika iisisti saa kevään olla. Saa tunnustella potkuja, niihin rauhassa keskittyen. <3
 
Pikkumude, sanoisin ihan samaa kuin piama. Jos vaan talous antaa periksi niin jää ihmeessä kotiin! :) ja nautit!

Kiva kun uusia tulee taas mukaan, terppatuloa:p

Mulla ei oo juurikaan lisää oireita tullu, väsyttää toki ihan pirusti ja nälkä vaivaa aika useesti mut sit kun saa pari haarukallista syötyä ni ei maistukkaa enää:D toivon kyllä todella ettei tässä raskaudes tarvii pahoinvoinnista eikä oksentelusta kärsiä:(
Sen verran kamalaa oli kyllä.

Mutzilla, mä oon vielä koulussa. Ja eikä, inhottavaa jos sulla on tollanen neukku kokemus, mä en myöskään kaipaa muistutusta et jos kiloja tulee tai jotain muuta vastaava. Mulla oli edellis kerralla aivan ihana äitiysneukku täti ja taitaa olla sama jälleen! Meil meni aina pitkäks kun höpöteltiin vaan kaikkee :D
 
Mä opiskelen yliopistossa ja teen vähän töitä samalla. Töistä pystyn onneksi vähentämään jos käy raskaaksi. Opinnoista tulee sopivasti sitten lukuvuoden tauko, ala on sellanen ettei äitiyslomalla voi oikein mitään tehdä edistäkseen niitä.
Viime raskaudessa voin loppuun saakka tosi hyvin ja olin vielä rv 41 salilla :D toivottavasti voin yhtä hyvin nyt ja pystyn pysymään aktiivisen loppun asti. Oon sellanen persoona että tykkään kun on paljon aktiviteettia ja päivät pikkusen kiireisiä :)
 
Kiva täällä paljon uusia. ;)

töistä sen verran, että toivoisin että pystyisin itse työskentelemään mahd. pitkään , koska en halua kokea samaa mitä edellisessä raskaudessa puolenvälin jälkeen vuodelepoa tai sairaslomaa..:devil:

Aika käy pitkäksi ja kerkeää miettimään liikaa asioita.

Tuuosta neuvolantädistä. En tiedä miten kaikkialla on, mutta itse olisin saanut valita ilmeisesti ja halusin jatkaa samalla kuin ennen.

Mutta olen myös kuullut, että toiset ovat saaneet vaihtaa jos eivät ole tulleet toimeen sen tädin kanssa kenen kanssa pitäisi asioida. Kannattaa ottaa selvää jos ei milään jaksa ko tätiä katsella koko raskausajan ja vielä jos joutuu saman kanssa asioimaan syntymän jälkeenkin.:giggle:
 
Mä teen tällä hetkellä osa-aikasena lähibaarissa, mutta kovasti hakenu kokin hommia, valmistuin syksyllä kokiksi.

Ja joo eihän seksi varmastikkan voi keskenmenoa aiheuttaa, mutta kun sitä haluu olla nyt niin pirun varovainen

Me käydään tänään kattoo josko yliopiston apteekista löytys niitä rannekkeita. Ei tuu mitään kun kauheesti hommaa ja pahaolo vetää sängynpohjalle, niin pakko kokeilla.

Kauheesti haluisin jo mennä ostaa jotku mamma housut kun kaikki omat puristaa, mutta ei viittis ennen kun ollaan turvallisilla viikoilla. Kollareissa pakko kulkee, farkkui ihan turha toivo päälle laittaa, mutta kun kollaritkin meinaa puristaa

Ja joo mäkin face ryhmään tuun sit heti mukaan. Mutta kiva ajatus että vasta sitten kaikki kerralla.
 
Jibii 6+0 ja Hyvää itsenäisyyspäivää kaikille!
Heräsin juuri parin tunnin päikkäreiltä, pikkasen sekava olo...ulkoilma ja unet tekee niin hyvää,jos vaan on niin varmasti iskee pahaolo...

Oon töissä,ihan uus juttu. Ekassa opiskelin ja väänsin myös opparia ja sitten toinen tuli peräkanaa kotona ollessa.

Harmillista mikä @Mutzilla neuvolantäti sulla on.komppaan muita Saisitko vaihdettua? täällä saa valita paikan mutta siihen täytyy sitten vuodeksi sitoutua. Pyysin päästä vanhaan neuvolaan missä lapsenikin vielä käy vaikka olkaa alueelta muutettu. Mutta mulla niin ihana neuvola täti ja ihan paras veikkaamaan vauvan kokoa mahan koosta...tietämysprosentti huikea :D
 
Mun sisko raskaana niin suositteli mulle neuvolatätiä ja sille taidan sitten pyytää kun täällä kans saa itse valita.

Ammateista. Itse olen lähihoitajana kotihoidossa, asiakkaasta johtuu kuin raskasta on fyysisesti. Aika näyttä miten sitä jaksaa. Esikoisen ja keskimmäisen aikaan olin kotona, kuopuksen kohdalla olin päiväkodissä töissä ja jouduin jäämään kuukauden ennakkoon pois töistä vuodon takia. .
 
Oi, onnea kovasti @Nachsal! Muistan sut vauvakuumeilijoista.
Tervetuloa ja paljon onnea myös muille uusille!

Mä oon koulutukselta terveydenhoitaja ja sairaanhoitaja. Todella epävarma työtilanne on nyt, joulukuun loppuun saakka soppari. Eikä vielä tietoa uudesta. Vähän stressaa ja ahdistaa. Haluaisin voinnin salliessa olla töissä tän raskausajan, jotta saisin vauvalle rahaa säästöön ja paremmat äitiyspäivärahat. Oon laajentanut työnhakua päiväkoteihin. Päivätyö mulla vaatimuksena, oon niin huono nukkuja. Yhestä päiväkodista saattaa olla sijaisuutta tulossa.

Huomenna soitan neuvolaan! Jännittää, saanko terkkaa kiinni. Ma ei vastattu vaan vastaaja pyysi ottamaan yhteyttä keskiviikkona. Ja siellä on vaan 30 min puhelinaika. Halusin saada huomenna sen ekan ajan varattua. Ois sekin asia pois mielen päältä. Joten pitäkää peukkuja!

Mulla oli huono aamu. Semmoinen itkettää, turvottaa, kiukuttaa, lievä itseinhokohtauskin.. Tunnistan, että on alun sopeutumisvaikeutta. Miettii kaikkea, mistä joutuu luopumaan ja mikä muuttuu. Tuli myös tunne että apua oonko muka valmis.

No nyt illasta hyvä ja liikuttunut olo. Paisteltiin tuon 6v pojan kanssa pipareita ja aattelin samalla tätä Ihmettä. Voi kunpa kaikki menisi hyvin ja saisin toisen lapsen, jonka kanssa jakaa tätä elämää.

Jshanti88 ja Ihme rv4+6 ❤
 
@Jshanti88 kiitos... minäkin muistan sinut. Minä vaihdoin juuri myös työtä koska halusin päivätyön ja tässä työssä se oli mahdollista. Ihan luksusta.

Meillä iltaa vietetään itsenäisyyspäiväjuhlia katsoen ja eilen leivottuja pipareita syöden.
 
  • Tykkää
Reactions: Bea.S
Hyvää Itsenäisyyspäivää ja tervetuloa uusille! :)

Mulla menossa tänään 5+1 ja tein nyt tänään aamulla digitestin varmistukseksi, että kaikki on edennyt "normaalisti" (ihan kun raskaustesti sen kertoisi...). No ainakin itselleni sain nyt uskoteltua, että asiat ovat hyvällä mallilla, kun testi näytti viikoiksi 3+ :love:

Mulla vakituinen työ, jota pääsääntöisesti tulee tehtyä toimistolla tai kotona etänä. Jos olo on heikko, niin sitten koitan varmasti tehdä enemmän etänä, jotta voi tarvittaessa vaikka maata sängyssä :sick:.

@Jshanti88 onpas teillä ihmeellisen lyhyt soittoaika neuvolaan o_O Tuo puol tuntiahan kuluu nopeasti ihan pariin soittajaan. Mä soitin ja varailin ekaa aikaa ja lähetettä varhaisultraan niin siinä meni melkein 15 minsaa. Toivottavasti saat ne huomenna kiinni (y)
 
  • Tykkää
Reactions: Bea.S
Miten voi väsyttää kokoajan näin paljon! Järkyttävää väsymystä! :sleep: ja vihlova repäsy kipu kun yskäsee tai aivastaa tai likahtaa nopiaa. Aaaaai saakura :X3:

Mäkin soittelen huomenissa neukku aikaa saa nähä meneekö tammikuulle eka aika :LOL: varhaisultraa yritän saada joulunvälipäiville :)
 
Ymmärrän @Kiiltokuva mutta tokihan voit jättää kertomatta mielestäsi "paljastavat" ja osallistua yleiseen keskusteluun...

Facebookkiin otin minäkin kantaa alussa ja toivoin että myöhemmin perustettaisiin. minulla pelko että myöhemmin tulevilta suljetaan mahdollisuus ryhmään koska jutustelu on jo edennyt pitkään alussa tulleiden välill, tämän ilmiön olen vain havainnut...toive olisi että se on sitten kaikkille elokuisille auki :D
 
Ymmärrän @Kiiltokuva mutta tokihan voit jättää kertomatta mielestäsi "paljastavat" ja osallistua yleiseen keskusteluun...

Facebookkiin otin minäkin kantaa alussa ja toivoin että myöhemmin perustettaisiin. minulla pelko että myöhemmin tulevilta suljetaan mahdollisuus ryhmään koska jutustelu on jo edennyt pitkään alussa tulleiden välill, tämän ilmiön olen vain havainnut...toive olisi että se on sitten kaikkille elokuisille auki :D
Kuopuksen fb ryhmään mihin kuulun otettiin lisää ihmisiä siihen asti kaikki keillä oli La siinä kuussa oli käyny rakenneultrassa. Minusta se oli ihan hyvä tyyli ja ei siinä kuitenkaan ole ku 100 ihmistä, sen verran että muistaa kaikki nimeltä ja tulee kuitenkin keskustelukin enemmän ku toisessa 30 henkilön ryhmässä. Saa kivasti yleensä apua tuosta isommasta ryhmästä koska on suurempi todennäköisyys että jollakin on ollu sama tilanne. :)

Joo ja voin minä sellaiseen yleiseen keskusteluun osallistua mutta siitä täytyy kyllä karsia pois heti lapset ja ammatti...
 
Heippa kaikille!

Tuosta fb-ryhmästä haluisin sanoa sen, että on inhottavaa jos henkilöt, joilla on la loppukuusta eivät pääsisi mihinkään fb-ryhmään. Huomasin ainakin näin yhdessä keskusteluketjussa, jossa olivat ryhmän kesken päättäneet etteivät ota lisää henkilöitä. Itse haluan, että kaikki halukkaat pääsevät mukaan! :)

Voimmehan me luoda fb-ryhmän ja ottaa sinne lisää ihmisiä. Mitä mieltä olette? Itselle olisi helpompaa viestitellä facessa kuin täällä, koska viestin ilmoitukset huomaan vasta kun olen kirjautunut tänne.
 
  • Tykkää
Reactions: Jennsu

Yhteistyössä