**Elokuun elohiiret HELMIKUUSSA**

influenssarokote: Mä otin kuopukselle pitkän harkinnan jälkeen.
Siinä ei nyt ole sitä tehosteainetta mitä oli pelkässä sikainfluenssarokotteessa.
Eli se on samaa rokotetta mitä influenssaan on annettu ja joka on OIKEASTI tutkittu. näin ainakin mulle on selitetty. Pojalle ei tullut rokotteesta mitään oireita.
Mulle sitä ei oo tarjottu ja muut ei kuulu riskiryhmään,joten he ovat rokottamatta.

ruokahimona mulla on paistetut tomaatit.:D tällä hetkellä ykkösherkkuna on tuorejuusto/tomaatti/basilika lämppärit.:p
Ja toinen on friteeratut sipulirenkaat.. Voi nam.:p
Makea ei edelleenkään maistu.
 
Kiitos huoleeni vastanneille. Mullahan on nyt Flagyl-kuuri. Pyydän kyllä kontrollikäynnin ja lisätutkimuksia, jotta oudot tuntemukset selviäisivät. Menin googlaamaan sen b-streptokokin ( ei olis pitäny :ashamed: ). Minun mielenterveydelle olisi ollut parempi elää ilman tuota tietoa.

majj: Olen niin kateellinen tuosta sun masustasi. Mulla on vaan läskiä joka on noussut vähän ylemmäs.

Rokotteesta: Olisin mielläni ottanut jos olisi tarjottu, koska jos saa raskauden aikana influenssarokotteen, on erittäin pieni todennäköisyys että lapsi sairastuu influenssaan ensimmäisen puolen vuoden aikana. Sen jälkeen voi lapselle antaa jo oman rokotteen.

Ruokahimona mulla on vain maito, ja nimenomaan kylmä kevytmaito. Varsinkin ruualla ja muutenkin "janojuomana". Murotkin on hyviä, ku samalla saa kylmää maitoa. :D

Nyt olen tervehtynyt flunssasta, eikä maha ole vielä tänään juilinut. Mukavaa sunnuntaita!

Mandalay + Nokka 14+5 :cool:
 
Viimeksi muokattu:
Onko aikaisemmin raskaana olleilla kokemuksia emätintulehduksesta tai muista tulehdusoireista raskauden aikana? Miltä supistukset raskausaikana tuntuu?
Huolestunut Mandalay ja Nokka rv 14+3
mulla on ollu emätintulehdus joka kerta kun olen ollu raskaana... ööö... en tiedä miksi mutta on vaan ollu enkä mullakaan ole minkäänlaisia oireita ollu kun lääkäri on kysyny.
Mutta se on vaan kerran, yks sanoi että se voi olla siitä että lääkäri tutkii niin se tulee siitä. Mulla on aina ollu raskauden loppupuolella tulehdus. mutta mulla on aina myös ollu supistuksia raskauden aikana että lääkärit on tutkinnu enemmän kuin se parikertaa.
 
Rokote: En ottanut sikarokotetta silloin vuosi sitten eikä neuvolasta ole nyt tarjottu mitään rokotetta. En kyllä varmaankaan edes ottaisi vaikka tarjottaisiin. Vierastan jotenkin ajatusta, että raskaanaolevalle laitetaan jotain ylimäärästä kehoon. Eihän ylipäätänsä suositella rokotteita, kun on raskaana. Yritän pitää muuten hyvän vastustuskyvyn yllä, ettei mitkään taudit tarttuisi.

Ruokahimoja mulla ei ole varsinaisesti ollut. On vain ollut ruoka-aineita, joita en ole pystynyt syömään. Nyt menee jo melkein kaikki paitsi maito. Normaalisti juon paljonkin maitoa, mutta nyt ei mene alas. En kyllä voisi kuvitella, että söisin myöskään juustohampurilaista. Koko raskauden ajan on tehnyt mieli kunnon kotiruokaa, mikä on tietysti hyvä. Toivottavasti ei tule syötyä liian paljon, millään en haluaisi liikaa lihoa.

Ihana kun täällä käydään niin vilkasta keskustelua ja myös omiin kysymyksiin saa nopeasti vastauksia. =) Hyvää sunnuntaita kaikille!

-tinja86 ja pikkunen 11+4
 
puhutiin myös siitä masun rasvatuksista... ööö rasvasin kun odotin esikoista, en saanu arpia ja sitten kun odotin tyttöä niin unohdin rasvata... enkä silloinkaan saanu arpia.

sitä minä vaan huomasin että esikoisen kanssa söin joka päivä maitohappobakteeria ja pojalla on aivan pehmeä iho vaikka on 5 vee.tyttön kanssa en syöny ja hänellä on melkein atooppinen iho todella kuiva. en tiedä mutta joku sanoi että maitohappobakteerit auttaa sitä että lapsille ei tule niin helposti kuiva iho.
Nyt sitten sitä syön tällä kertaa ja katsotaan onko vauvalla sitten kuiva iho.


ja vähän valitteluja....


kaveri hankki koiran ja hän antaa sille nimen Myy.... just sitä mitä ajattelin että itse antaisin lapselle jos tulisi tyttö.... GRRRRRRR...... miks pitää antaa koirille ihmisten nimejä.... hä...... vähän raivona olin kun kuulin mutta ei voi sille nyt mitään. :'(

minä ja kolme

rv 14+3
 
Onko kukaan käyttäny nyt tai aikasemmin niitä masutuubeja? mulla haluttas ostaa ja kokeilla mutta kun niitä on niin monenlaista, on lyhyttä ja pitkää jne. minkälainen ois parhain näin alkuvaiheessa?
 
Minä ja kolme: Tiedän tunteen, kun kaverin koiralla on se nimi mitä itse haluaisi antaa lapselleen nimeksi, meillä kaverin koira on niilo ja mun mielestä se ois kiva nimi pojalle! :D

Miuski: Sinulla myös ihana maha ! :)

Ruokahimoja: Edelleen aamusin tekee mieli jugurttia, salaatti on myös hyvää ja suolakurkkuja menee vielä leivän päällä ! :) Pitsaa ei vieläkään tee yhtää mieli! :x Ja lihaahan en ole syönyt yli 12 vuoteen, mutta broileria syön, mutta seki on tökkinyt koko raskaus ajan!!

Tää asia on varmaan jo ennestään puitu täällä, mutta näitä on kiva lukea, mitä teillä teki edellisissä raskauksissa mieli ja kumpi tuli?

- itse söin aluksi tosi paljon mandariinejä ja loppuvaiheessa suklaata ja tyttö tuli! :)
 
Viimeksi muokattu:
Ihania masuja! =)

Mulla on Tinjan tapaan mielessä enempi kotiruoka kuin roskaruoka. Just mäkkärin tuplajuustohampurilainen ois ihan viimeinen mitä tekis mieli. Kotiruoka on jees, ja kiinalainen, salaatti missä on marinoituja herkkusieniä, valkosipulinkynsiä, kirsikkatomaattia... Leivän päälle suolakurkkua.. Light Pommaccia.

Esikoisen aikaan mulla oli enempi sellainen "pakko saada ruokaa NYT tai räjäytän kaikki" kun taas nyt ei tuolla syömisellä niin kiire ole. Esikoisen aikaan söin tosi paljon mustaamakkaraa, kiinalaista, Kantolan suklaakaurakeksejä ja light jaffaa. Tyttö tuli.

Nyt ei kyllä oikein ole sukupuolesta aavistusta ruuan eikä minkään muunkaan suhteen.

Tylsä liian kylmä päivä.. Kai sitä pitää illalla käydä vaikka kylpylässä ettei neidillä ihan pää hajoa kotioloihin.

Raitis 14+6
 
Kiitos majj ja Raitapaitainen! :)

Ruokahimot & kumpi tuli:
Esikoinen: valkosipulimetukka, hesen tuplajuustohamppi triplajuustolla...irttikset.... ja tyttö tuli
Kuopus: ananas...ananas...ananas :LOL: ja jossakin vaiheessa valkoisipulimetukka, marinoitu sipuli oli pakko saada tuplajuustohampin väliin, namiskuukkelikin maistui hyvin ja poika tuli. Ja ainiin, mä rakastin friteerattua ruokaa!!!

Nyt: Rasvainen ruoka, kasvikset, salaatti, jugurtti ja makea ei mene alas.... ties sitten kumpi tulossa :) tosin tyttöolo on tällä hetkellä....
 
Viimeksi muokattu:
Ruokahimot aiemmissa raskauksissa: Ekassa raskaudessa söin suklaata, karkkia,limpparia ja kaikkee roskaruokaa,poika tuli.
Tokassa teki taas mieli ruisleipää, tomaattia, salaattia ja hedelmiä, poika tuli taas.
Vahvasti nytkin poikaolo ja ultraajan lipsautus vaan vahvisti sitä.:)
nyt teki alussa mieli aurajuustoo,nakkeja,suolakurkkuja, eli kaikkee suolasta.

Mun alko tekemään mieli hesen arizona-hampurilaista.:ashamed: Onneks lähin hese on n.40km päässä,niin ei tuu ihan heti lähettyä.
Sitä paitsi mulla on hirvenlihapihvit marinaadissa, ajattelin ystävänpäivän kunniaksi tehdä jotain vähän parempaa(hirvipihvejä, lohkoperunoita ja salaattia.) Huominen mennee kuitenkin töitä tehdessä, niin sama nyt herkutella.:)
 
Hyvää Sunnuntaita kaikille!

Maitohappobakteerit mä söin niitä edellisessä raskaudessa, ja tytöllä on kuiva ja atooppinen iho. Mulle terkkari sano, että hän suosittelee maitohappobakteereiden syömistä about rv 25 jälkeen viimistään, pitäisi vähentää vauvan masuvaiva-ongelmia. Itse söin raskauden alusta loppuun, ja ei meillä pahempia masuvaivoja ollutkaan, mutta pientä vaivaa siinä 1-3kk ikäisenä.
Nyt syön nuita maitohappobakteereita myös ja raskausvitamiineja.

Ruokahimot Esikoinen oli tyttö ja mun teki mieli hyvää kotiruokaa, kiinalaista, jäätelöä, mustikoita, lakritsia&salmiakkia, piimää, punasta viiliä ja maitoa pääosin.
Nyt: Hyvä kotiruoka, jäätelö, punainen viili, omenaa, appelsiinia, puolukoita, punaherukoita, juustoa ja lakritsia. Ja tyttö olo on nyt vielä ainakin.

influenssarokote otin viime vuonna odottaessani esikosta sen sikapiikin, joten nyt en ota. Enkä oo ottanut tytöllekkään.

Ihania masukuvia! Mun piti alkaa jo ekoilta viikoilta räpsimään, et näkis kasvun. Mutta en oo vielä yhen yhtäkää kuvaa ottanut :D Jos sitä alkas pian aktivoitumaan..

Omaan napaan, vähän on flunssainen olo, ei kiva. Tyttö sairastanut jo yli 3vkoa, rs-virus diagnoosi vihdoin saatiin ja korvatulehdus johon antibioottikuuri. Tyttö alkanut toipumaan vihdoin, edelleen tuo korina/krohina kiusana.. Onneks edes aurinko paistaa ja piristää, vaikka onkin kovasti pakkasia, ja luvattu kovempia ens viikolle. No lähikauppa on niin lähellä, että siinä saa vähän raitista ilmaa kun sinne kävelee ja takasin.
Jos ei pikkukakkosen liikkeitä tuntis, niin vois luulla että en raskaana oliskaan. Edelleen tosi oireeton ja hyvä olla :) Pientä raskausdementiaa on huomattavissa, mutta niin se oli esikoisenkin kohalla.

Mukavaa sunnuntaipäivän jatkoa ja hyvää alkavaa viikkoa! :heart:

Miikulainen, Tirppa 9kk ja Tirlittantoukka rv 14+5 :heart:
 
Ihanan aurinkoista päivää, pakko mainostaa meillä on suursiivous kotona ja mä olen osallistunut siihen! Tänään ekaa kertaa pitkään aikaan tuntuu olevan energiaa... miesraukka on meillä joulusta asti hoitanut isommat siivoushommat...

rokotteista mulle tarjottiin neuvolassa mutta en tod. ottanut, päätin etten tässä raskaudessa ota mitään ylimääräistä ku viime raskaudessa sikiön kehitys loppui pari kolme vk sikapiikin ottamisesta... voi tietenkin olla sattumaakin mutta tällä kertaa ei mitään!

ruokahimoista kaikki raikas, terveellinen... päivittäin tekee mieli erilaisia ruoka-aineita. Tänään yllärihimo kaupassa oli mehujäätelö jota en varmaan eläessäni ole itselleni ostanut... muutaman kerran olen ravintolapizzan syönyt koko raskauden aikana mutta voisinpa sanoa ettei se maistu enää yhtä hyvälle ku ennen. Hamppariateriat, karkit, suklaa ja rasvaiset kotiruoatkaan ei kiinnosta sit pätkääkään!!! Kalakeittoo meillä tänään syödään...:) tehty seistä, siitä ei muuten neuvolan ruokaohjelapuissa lukenu mitään joten onkohan se sitten ihan hyvien kalojen listalla??

Voi että on ihania masukuvia jo ilmestynyt tänne... olisi se kiva ku itselläkin alkaisi jo vähän muotoutumaan vauvamasuksi eikä tällaiseksi läskimasuksi :D nooh ehkä sekin aika vielä tulee ku toivon että maha ei enää kasvaisi et malttia vaan...!

Muuten täällä niin toivotaan että nuo hemmetin pakkaset laskisi, tänä aamunakin oli taas -31, ei paljon lenkkeilyt kiinnosta vaikka laskeehan se jonkun verran päivällä mut ei tarpeeksi. Olis kiva alkaa taas kunnolla liikkumaan nyt ku taas tuntuu siltä et energiat on lisääntymään päin.

Minttu + Jalmari 14+2 (mies keksi nimen juurikin tänään :heart:)
 
Nyt on niin positiivinen olo, etä pakko tulla jakamaan se tänne!

Tänään on aivan LOISTAVA olo!!! Mitään paikkaa ei särje, ruoka maistui ihanalta.... popsin parit suklaapalloset(tosin tupperin jääpala-astiaan tehdyt) hyvällä halulla, olen pirteä ja nyt olen bongannut ihan jo varmasti liikkeitä! Se jos jokin tekee tästä vielä astetta todellisempaa!
 
Ruuat edellisissä raskauksissa Kaikkien kolmen pojan odotusaikana mun teki mieli ihan hirmuisesti kermaviiliä, sitä meni 1-2 prk/pv, keskimmäisen kohdalla teki mieli myös mämmiä.

Nyt kelpaa kotiruoka ja erityisesti liha ja rasvainen sellainen, lisäksi puuro maistuu hirmuisen hyvälle ja sitruunat, appelsiini ja ananas. Sitruunavettä on oltava kannussa kokoajan saatavilla :p

Meillä juhlitaan tänään pojan 7v synttäreitä, kohta on talo täynnä pieniä eskari-ikäisiä poikia! :eek:
 
Esikoisen aikana ruokahimoja oli aluksi hapankorput ja raejuusto, sitten keskiraskaudessa hesen juustohampparit ja oikein suolaset ranskikset, sprite, ja olikohan vielä jotain...joo, suklaa. Ja tyttö tuli :)

Niin ja molemmissa raskauksissa puuro on jääny heti alussa pois, vaikka normaalisti syön sitä joka aamu. Nyt ei myöskään suklaa maistunu ekaan 14 viikkoon.
 
Viimeksi muokattu:
Moiks!

Hirmuisesti tullu tekstiä parin päivän aikana!

Oltiin siis viikonloppu ruottis, katsomas suomi-tsekki lätkämatsia ja olihan reissu. =) Hieman erilainen risteily mitä ennen ;) Mutta yllättävän hyvin jaksoi sitä humalaisten sekoilua katsella pari iltaa, vaikka bussimatkalla terminaaliin tuntu, että tämä likka lähtee takas kotiopäin. Mutta hauskaa oli ja keskityin sitten siihen minulle suotuun ihanuuteen eli SYÖMISEEN :LOL:

Mitään sen ihmeempiä mielihaluja ei mulla ole ollut KAIKKI ruoka maistuu :D

Ihania masuja mm. miuskilla ja majjilla ja muillakin mutta nimet unohtu jo... :ashamed:

Tänne ei muuten ihmeempiä, viikonloppu siis lähinnä syöty ja huomenna olis viel luvassa ystävänpäivä-ateriointi kavereiden kanssa. No sen jälkeen täytyykin keskittyi hieman tuohon liikuntaan enemmän ettei kohta liiku pyörimällä paikasta toiseen.. :LOL:

Jahas jos sitä suihkuun ja sitten anopin luo vierailulle.. =)

Piianappula ja pikku myy 14+3 :heart:
 
Ja nyt kiroilua luvassa ja jos se laskee tämän kirjoitukseni arvoa ja lukeminen on mahdotonta niin antakaa olla. Mua nimittäin vituttaa nyt aivan kybällä!

Mies LUPASI tulla kotiin ajoissa, koska nuorimmaisen kanssa menee ilta sekä huominen päivä pilalle jos iltarutiinit heittävät häränpyllyä. Eihän tuo nyt helvetti suostu menemään nukkumaan jos ei saa olla isän kanssa edes hetkeä. No miten ollakkaan, soitin juuri sinne missä on ja ei ole edes lähtöä tehnyt ja miksi? No siksi, että "no aika nyt vaan on mennyt"... siis VITTU! Me odotetaan täällä sitä ja isoja likkoja saapuvaksi, kun vannoi tulevansa nyt ajoissa niin ei vittu voi sitten tulla. Olenko mä vittu niin arvoton, että mulle voidaan vaan luvata sitä ja tätä ja sitten perkele pettää se lupaus?! Miksi helvetti hänellä on muka oikeus kohdella mua näi???!!!

Ja sitten mä kaivelin vähän huutista niin miten ollakaan: Mulle puhumatta on hän huutanut 69€ hintaisen tussarin! Ja joo, joulukuussakin on saanut palautteen, kohdetta vain ei enää löydy eli mitäs on silloin huutanut, kun TÄNNE ei ole mitään tullut eli on toimitettu jonnekin muualle.... siis vittu mulla menee JÄRKI!!!!!

Mies on miljoonat kerrat luvannut muuttua ja ollaan selvitty vaikka mistä ja nyt kun meni pitkä pitkä aika hyvin ja todettiin vielä, että yksi lapsi olisi tervetullut, kun ollaan selvitty monesta ja saatu asioita hoidettua ja järjestettyä... ja todellakin, en puhu parista viikosta enkä parista kuukaudesta kun asiat ovat sujuneet.... niin sitten TAAS jotain ilmenee!!!!

Tekisi niin mieli vaan ottaa noi omat biologiset ja kadota jonnekin nyt. En tiedä minne enkä voisikaan, kun yksi on koulussa, mutta voi miten mä en haluaisi nyt olla täällä.... en haluaisi olla mä!!!!!
 
Miuski, en oikein tiedä mitä osaisin sanoa mutta ISO :hug:
Kun en tiedä teidän taustoja yhtään niin en muuta osaa sanoa, mutta kuitenkin jotain haluaa sanoa. Ite oon yhdestä aikas sotkuisesta parisuhteesta aikoinaan ulos räpiköinyt.

Tsemppiä sinne :heart:
 
Ja kiitos... Mä olen tällä hetkellä niin raivoissani ja niin pettynyt, että en pysty edes käsittelemään tätä asiaa omassa päässäni. Mies kun tulee kotiin niin mä en aio sanoa sille sanaakaan. Mua ei vois vähempää kiinnostaa mitä sillä ehkä on sanottavana, kun kuitenkin puhuu vaan pask**...

Ehkä mä vaan olen tällainen hel* epäonnistuja kaikessa.... elämässä.... ihmissuihteissa.... varmaan jo lasten kasvattamisessakin... aargh!
 
Miuski paljon jaksu :hug: en usko että olet epäonnistunut lasten kasvatuksessa :hug:
Miehes lähteny vkonlopuks pelailemaan tuota airsoftia?
Meillä isäntä käy tuota samaa harrastusta pelailemassa joka vapaa vkonloppunsa melkeen, ja siellähän tuhraantuu koko päivä ja useasti molemmat päivät. Turhauttavaa välillä, kun olis vkonloppusin kiva tehdä yhdessä jotain. Mutta harrastakoot, vaikka mua välillä ottaakin päähän..

Käytiin vähän esikoisen kanssa ulkona piipahtamassa, teki hyvää. Nyt olis tonnikalapasta uunissa.. :p
 
No voi ÄYYYY Miuski, kurjaa!!!!
Mun on silti pakko hehkuttaa omaa viikonloppuani vaikka se menikin töissä. Mutta en oo sitten joulun ollu näin voimissani. Ihana kun on saanu nukuttua pari yötä kunnolla (Kiitos nasolin ja upouusi ilmankostutin!) ja aamulla heränny pirteenä täynnä virtaa ja hyvää mieltä. Ihan ihmeellistä :D . Jspa tää alun väsymys ja saamattomuus alkais helpottaa. Tuntuu että peilistäkin katsoo ihan joku toinen ihminen. Että sellasta...

Oli puhetta tulla aiemmin noista meidän sykerön mitoista. Ja luulen että juuri tuo 11 cm on jalkoineen kaikkineen vaikkei kätilö siitä erikseen mitään maininnutkaan. Tai sitten se on vaan piiiiitkä tyttö =)

Rokotuksista: Mä otin sen influenssarokotteen tammikuussa ja siinä oli tosiaan mukana joku sikapiikkikin. Ja aivan ajattelemattomuuttani, ei tullut mieleenkään että siitä voisi olla haittaa raskaudelle tai vauvalle kun sen neuvolasta sain :O . Jotenkin ajatuksena oli vain että jos sairastun influenssaan voisi se olla kova tauti raskaanaolevalle ja kenties aiheuttaa jotain ikäviä... huiiii.... olisi ehkä pitänyt katsoa asiaa useemmalta kantilta.


megalintunen ja sykerö 12+4
 

Yhteistyössä