¤^Elokuun Epelit^¤ <KESÄKUUSSA>




Elokuun Epelit


LASKETTU AIKA

katso liitettä 16267

29.7.
Devil ~ 35v ~ ? ~ toinen Tyttölupaus
Maygory ~ 26v ~ JS ~ ensimmäinen Tyttöolo/Poikalupaus

Emppuli77~34~TYKS~neljäs~
katso liitettä 16268
30.7
KuuttiPieni - 27v. - OYS - kolmas
katso liitettä 16268
31.7
unna_~~~~Tyttöolo
amidala~?~?~ensimmäinen~
Jenny90 ~ 22v ~ HYS ~ toinen Poikaolo
katso liitettä 16268
1.8.
Tikruliini68~43~K-HKS~kolmas~ Tyttölupaus
Vanella ~ 27v ~ TAYS ~ ensimmäinen Tyttölupaus
Verita667 ~ 30v ~ TYKS ~ neljäs
Takiainen~?~?~viides~
Piukke ~ 26v ~ PHKS ~ ensimmäinen Poikalupaus

katso liitettä 16268
2.8.
mammako~28~KOKS~kolmas~
Jensku90 ~ 21v ~ PHKS ~ toinen Poikalupaus
lupu80 ~ ? ~ ? ~ ensimmäinen
Manuli~?~K-PKS~ensimmäinen~
pampulainen87 ~ 24v ~ KOKS ~ ensimmäinen
Jaanel ~ 21v ~ OYS ~ ensimmäinen Tyttölupaus

katso liitettä 16268
3.8.
Ansukka ~ 32v ~ MKS ~ kolmas Poikalupaus
~Mimmu~ ~ 28 ~ ?KOS~ ensimmäinen
mirkku76 ~ 35v ~ SATKS ~ kolmas
Ihmemamma ~ 32v ~ OYS ~ kolmas
Nepo ~ 22v ~ KOKS ~ toinen Poikalupaus
Annubella ~ 27v ~ K-HKS ~ toinen Tyttölupaus

katso liitettä 16268
4.8.
HappyGirl~22~TAYS~Toinen~Poikalupaus
bona_~19~TAYS~Ensimmäinen~ Poikalupaus
Kata 72 ~ 39v ~ TAYS ~ ?
jonskuuh ~ 26v ~ PHKS ~ toinen Tyttölupaus
hattarapupu ~ 20v ~ PS ~ ensimmäinen Poikalupaus

kesämasu-12~29~TAYS~kuudes~ Poikalupaus
katso liitettä 16268
5.8.
elomamma83~29~JS~ensimmäinen~
Nedja~23~K-SKS~neljäs~ Poikalupaus
Myyryläinen~?~TYKS~Toinen~ Poikalupaus
Kisuliina~35~NKL~KOLMOSET (2-4)~
mirkku78~34~K-SKS~ensimmäinen~
Sulo-Sylvia ~ 35v ~ ? ~ kolmas Tyttölupaus
Shadowy ~ 25v ~ HYS ~ toinen Tyttöolo/Tyttölupaus
minea_~ 21v ~ K-PKS ~ ensimmäinen Poikaolo/Poikalupaus
Tii* ~ 22v ~ EKKS ~ ensimmäinen Poikaolo/Tyttölupaus

katso liitettä 16268
6.8.
Tanya~ 23v ~KOS~Ensimmäinen~ Poikalupaus
celia81~31~Naistenklinikka~toinen~
-pansku- ~ 24v ~ OYS ~ ensimmäinen Poikaolo/Tyttölupaus
Smurffiina ~ 27v ~ TYKS ~ toinen
Linnu85 ~ 26v ~ SEKS ~ ensimmäinen

katso liitettä 16268
7.8.
Fleur05~36~TYKS~Kolmas~
mimski~?~KOS~ensimmäinen~
Viimatar84 ~ 27v ~ KYS ~ toinen
runttipulla ~ ? ~ KOS ~ kolmas
ekaa odottamassa ~ 23 ~ ? ~ ensimmäinen
-Salla- ~ 24v ~ HYS ~ ensimmäinen
Nippe82 ~ ? ~ ? ~ ensimmäinen x2 Poikalupaus/Tyttölupaus
öluokka~19v.~NKL~toinen

katso liitettä 16268
8.8.
Silwan-81~?~HYS~toinen~
odottaja12 ~ 28v ~ ? ~ neljäs
miumau84 ~ 27 ~ OYS ~ ensimmäinen Poikalupaus

Anskü~22~K-SKS~ensimmäinen~
katso liitettä 16268
9.8.
Höpsyli~32~K-SKS~Kolmas~
Anile83 ~ 29 ~ SeKS ~ toinen Poikalupaus
Lutu87 ~ 24v ~ TYKS ~ ensimmäinen Tyttölupaus
emilien ~ 22v ~TAYS/VAS ~ toinen
Lumi-Helmi~32~OAS/OYS~viides~

elokuussa2012 ~ 32v ~ koks ~ ensimmäinen
Ninzi ~ 27v ~ KOKS ~ ensimmäinen Poikaolo/Tyttölupaus

Sinful89 ~ 23v ~ TYKS ~ Kaksoset (2-3) Poikalupaus
katso liitettä 16268
10.8.
NP~?~?~toinen~
Tessu77~34~?~toinen~
lumikide ~ 25v ~ SeKs ~ toinen Poikalupaus
hipsuk~26~OYS~ensimmäinen~ Poikaolo
nansku:~~PKSSK~ensimmäinen~ Tyttölupaus
Callisto ~ 33v ~ PS ~ ensimmäinen
Scarlett89 ~ 23v ~ KOS~ ensimmäinen Tyttölupaus
Jenni* ~ 25v ~ KOKS ~ ensimmäinen Poikalupaus

katso liitettä 16268
11.8.
Maria *** ~ ? ~ ? ~ toinen Poikalupaus
Penni79~32~HYS~ensimmäinen~ Tyttölupaus
Jepatin~21~EKKS~ensimmäinen~ Poikalupaus
Marsulainen~26~?~kolmas~ Poikalupaus
luckygirl ~ 32v ~ NKL ~ ensimmäinen Tyttölupaus

katso liitettä 16268
12.8
Taiteilijatar~29~NKL~Esikoinen~ Poikaveikkaus
Eka2~?~KOS~toinen~
katso liitettä 16268
13.8.
Kiu~?~?~toinen~
eveliina~25~KYS~toinen~

katso liitettä 16268
14.8.
Samuelinäiti~22~KOS~Toinen~ Poikalupaus
ElinaMaria ~ 28v ~ PHKS ~ toinen
miau4fun ~ 40v ~ NKL ~ toinen

katso liitettä 16268
15.8.
Wiwi ~ 21v ~ ? ~ ?
paulina~26~K-HKS~toinen~
katso liitettä 16268
16.8.
Mesikämmen ~ 21v ~ OYS ~ ensimmäinen Tyttölupaus
Dolma72~40~PHKS~kuudes~ Tyttölupaus
RouvaS~32~TAYS~toinen~ Poikalupaus
Hemami~20~OYS~Ensimmäinen~ Tyttölupaus
pikkuvitonen_83 ~ 28v ~ VKS ~ viides
Sanle ~ 28v ~ KAKS ~ kolmas Poikalupaus

katso liitettä 16268
17.8.
Pikkunen<3 ~ 23v ~ PKSSK ~ ensimmäinen
Karhuntassu86 ~ ? ~ ? ~ ensimmäinen

katso liitettä 16268
18.8.
kultahippu12~19~K-HKS~ensimmäinen~Poikalupaus
Uusiäippä78~?~KOS~esikoinen~
CornflakeGirl ~ 29v ~ SKS ~ toinen
katso liitettä 16268
19.8.
emmin ~ 29v ~ EKKS ~ kolmas
Kiuku~26~TAYS~toinen~ Tyttölupaus
j_enna~23~TYKS~ensimmäinen~ Poikalupaus
katso liitettä 16268
20.8.
ruuth81 ~ ? ~ ? ~ kolmas
Luigi ~ 32v ~ HYS ~ kolmas

katso liitettä 16268
22.8
-Noelle-~34~TAYS~Kolmas~ Tyttölupaus
KapuH ~ 19v ~ JS ~ ensimmäinen Tyttölupaus
haaveilija90~22~PKSSK~ensimmäinen~
sekopo~28~k-hks~ Tyttölupaus
katso liitettä 16268
23.8.
Annukka-81~30~SATKS/TYKS~kolmas~ Tyttölupaus
KapuH ~ 19v ~ JS ~ ensimmäinen
Kloko2012 ~ 15v ~ PHKS ~ ensimmäinen
Vanilja 87~24~TAYS~ensimmäinen~

katso liitettä 16268
24.8.
Jande~23~OYS~ensimmäinen~ Tyttölupaus
Kinkula- ~ 22v ~ SatKS ~ toinen
Coco-85~26v~OYS~ensimmäinen~
katso liitettä 16268
25.8.
Iiva~~~~
nöpsä ~ 25v ~ K-HKS ~ toinen
Saraella ~ 28v ~ KOS ~ ensimmäinen
Onnellinen-75 ~ 37v ~ NKL tai Kättäri ~ esikoinen
Punainen lintu~?~?~kolmas~

katso liitettä 16268
26.8.
Pumppa~26~?~Kolmas~ Tyttölupaus
Minuli ~ 30v ~ HYS ~ ensimmäinen
Marde79~~TAYS~Toinen~
katso liitettä 16268
27.8.
Paloma75~37~LS~ensimmäinen ~
Aracia ~ 39 v ~ TaYS ~ toinen Tyttölupaus
petite~24v.~K-PKS~ neljäs Poikalupaus
Jonsu123 ~ 27v ~ VKS ~ toinen
inieh ~ 24v ~ PHKS ~ ensimmäinen Poikalupaus
Jemilia~20~PKKS~toinen~
Mariaana ~ 35v ~ ? ~ toinen

Surusilmät~23~OYS~Esikoinen~ Poikalupaus
katso liitettä 16268
28.8.
Inffis86~26~KYS~Toinen~ Tyttöolo/Tyttölupaus
Rautahammas~31~OYS~kolmas~
Alviira ~ ? ~ ? ~ ?
Sissi_81 ~ 30v ~ K-PKS ~ ensimmäinen
HeviS ~ ~ ~ toinen
rooroo~20~TAYS~ensimmäinen~

katso liitettä 16268
29.8.
Murmis ~ 25v ~ KOS ~ toinen Poikalupaus
katso liitettä 16268
30.8
Heisim~?~K-SKS~ensimmäinen~
katso liitettä 16268
31.8
Kertomus~ 27v ~ TYKS ~ ensimmäinen ~ Poikalupaus
mustikka10~30~JS~toinen~
katso liitettä 16268
1.9.
ReiMaRi77 ~ 34v ~ HYS ~ neljäs Poikalupaus

katso liitettä 16268
3.9
nereida ~ 23v ~ NKL ~ kolmas
katso liitettä 16268
katso liitettä 16268
katso liitettä 16268
katso liitettä 16268



katso liitettä 16267

katso liitettä 16269

Syntyneet:
15.4 Kisuliina Rv. 24+0 Pojat 575g, 620g ja 550g
22.5 Annukka-81 Rv. 26+5 Tyttö 850g 30 cm


SYNNYTYSSAIRAALAT

JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
IAS = Iisalmen aluesairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kymenlaakson Keskussairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
LAS = Loimaan aluesairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKSSK = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala

Edelliset pinot
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2062887-elokuun-epelit-2012-a/

http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2077646-elokuun-epelit-2012-tammikuu/

http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2091180-elokuun-epelit-2012-helmikuussa/

http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2104300-elokuun-epelit-maaliskuussa/

http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2118974-elokuun-epelit-2012-huhtikuussa-3-a/

http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2133307-3elokuun-epelit-2012-3-toukokuu/

Sydämmissä Kilu87 ja pieni poika
katso liitettä 16270




Päivitykset punaisella kiitos!
 
Viimeksi muokattu:
APUA! NYTKÖ MUKA JO KESÄKUU!!??!! :whistle:

Iso kiitos Jennylle taas pinosta :heart:

Ärsyttävää tämä lomailu kun mies tekee 12tunnin päiviä koko ajan kun
ei osaa kieltäytyä. Ja mulla on tylsää! :'(

Hankinnat alkaa olemaan tehty, ainoastaan sitteri puuttuu.
Alkaa tää kämppä vihdoin näyttämään siltä että tänne on tulossa vauva :heart:

j_enna&toukka 28+4
 
Joo nyt on jo kesäkuu! Tai siis huomenna :D Lähen vaan anoppilaan pariks päiväks ni tien ajoissa uuden pinon.

j_enna tiedän tunteen pitkistä työpäivistä, mutta saattepahan vähän rahaa säästöönki varmaan ennen vauvan tuloa!:) Meillä on luksusta kun mies sai samasta kaupungista töitä 2kk sitte ja työmatkat lyheni päivittäisestä 2 tunnista 20 minuuttiin ja se lyhenski paljon jo niitä työpäiviä!

Eilen kävin neuvolassa ja sain ihanan uuden neuvolatädin:) Se laitto musta konsultaatiopyynnön polille kun mulla on suvussa sellanen geenivirhe joka aiheuttaa veritulppia. Painoa oli tullu kivat 1,2kg viikossa, mutta edelleen ollaan 5 kiloa vaan plussalla. Kaikki muu oli tosi hyvin ja Sf mittakin oli huimat 38,5cm:DD Mulla on siis oma käyrä noille mitoille kun on niin paljon läskiä tossa mahan päällä. Seuraava neuvola varattiin sitte vasta heinäkuun alkuun ja se onki sitte viimenen lääkärineuvolla 36+!

Meidät valittiin sellaseen tv ohjelmaan joka kuvataan nyt kesän aikana AVA:lle. Kuulemma Sydänääniä tyylinen tv sarja raskauksista. Ensin ajattelin että jee hyvä idea ja nyt mua alko vähän ahdistaa että mulla on kuvausryhmä synnytyssalissa:DD


Mun on pakko hehkuttaa kun mulla on niin hyvä mieli! Meille jää aina joku tyyliin 150e käteen palkasta millä sit kitkutellaan, mutta tänään maksoin laskut ja meille jäi melkein 400 euroa ja mä rupesin itkemään ku olin niin ilonen:D Nyt voin mennä ostamaan hyvällä omalla tunnolla lisää hahtuvalankaa kun oon hurahtanu kutomaan villavaippoja vauvalle kun haluan kokeilla kestoilua:)

Ihanaakin ihanampaa kesäkuuta kaikille<3 Huomenna mä voin sanoa jo, että "mulla on LA ens kuussa!":p

Jenny ja Papu 31+2
 
jeejee uus pino kiitos vaan taas jenny :) täällä höpöttelyn ansiosta tuntuu että tää raskaus olis menny tuplasti nopeammin kun edeltävä :D hyvä vain!

okei jenny vau, milloinkohan sitä ohjelmaa aletaan sitten esittämään? et alkaako sitten samointein pyörimään tölsössä? tollasia ohjelmia on aika kiva katsella silloin kun muistaa että "tuleekin nyt se teeveestä" -tyyliin.

ja samoin toi raha juttu. ei meilläkään tällä hetkellä niin hirveästi hurrata, tuolla ruotsissaki mentiin minimirahoil vaikka olis kuulemma ollut varaa "törsäillä" mutta ihan vaan nyt opitun tottumuksen vuoksi pidättelin itteäni hankintojen kanssa ja tuntu ettei sieltä sen kivempia esim. lastenvaatteita löytynyt kuin täältä. se on kyl ihana fiilis ainaku on laskut maksanu ja jos jääki vähän enempi rahaa käteen ku normaalisti :) onneks tääki kohta vähän muuttuu kun alkaa äitiysraha taas kulkee, mulle kuitenki tulee saman verta rahaa kuin sain samusta.

kuinka monen mies on puhunut olevansa halukas pitää isyyslomia? ku eiks heti lapsen synnyttyä saa jotain pidettyä tyyliin 2-3vk ja sitten joskus myöhemmin voi pitää kans jotain? tää on varmaan kans yks näistä monista asioista jotka ei mee mun kaaliin vaikka kuinka on kerrottu miljuunat kerrat :D no kelan sivut toki auttaa tässäkin asiassa mutta ihan siis mielenkiinnosta kyselen että kuinka moni isä elokuisissa "lomailee"? meillä mies eilen ilmotti et hänest olis kivaa pitää nyt ne kun edellisestä se ei jotenkaan älynnyt pitää niitä, kai jotenki ajatteli ettei talouskestäis(?). ollaan kyllä nyt kans puhuttu et ajoittais kesälomansa sinne lasketun ajan lähettyville kerta kun semmosiakin kivasti kertynyt.

samunäiti&alex 29+2
 
Kiitos Jenny jälleen uudesta pinosta! :) Ja vautsi, ihan telkkariin! :O Mulla ei kyllä rohkeus moiseen riittäisi, joten siitä iso hatunnosto. :)

Isyyslomasta: meillä mies pitää sen koko 18päivää isyyslomaa. Piti esikoisestakin aikoinaan. :) Isäkuukautta ei varmaankaan tule pitämään.

Laskeskelin Kelan sivuilla äitiys- ja vanheimpainloman pituuksia. Jos meille tulisi vain yksi vauva loppuisi vapaa jo 17.5, mutta kun tulee kaksi päättyykin vapaa vasta 27.7. :)

Tänään poksuu 30+0!

Sinful89 ja tupla-Pampulat
 
Vau Jenny! Varmaan tulee jännää :)

Meillä mies pitää isyyslomat heti synnytyksen jälkeen. Esikoinen kun on niin kiva että yhdessä opetellaan vauvajutut heti alkuunsa.

Mulla alkoi loma, enkä mä saa tehtyä mitään. Olla möllötän vain. Jotenkin ihan uupunut ja hengästynyt olo. Kaikki lihaksetkin tuntuu löllöiltä, ei vaan jaksa pysyä pystyssä.

Onko muilla alkanut olee ongelmia kumartumisen kanssa? Kun jotain tippuu lattialle, tuntuu tosi hankalalta nostaa se...?

Uusiäippä78 ja vaaveli 28+5
 
Hiphei pitkästä aikaa. Oon päivittäin kyllä käynyt lukemassa näitä juttuja, mutta en oo jaksanu kirjotella mitää tänne. Huomenna ois neuvola ja sitten niitä käyntejä taitaakin olla 2 vk välein. :)

Kävin tänä aamuna vaa`alla, ei ois kai pitänyt. Lähtöpainohan on ollut jotain 53 kg niin nyt se vaaka näytti jo 68 kg !!! Miten voi olla... Kohta jo 20 kg paukkuu !

Oon jo viikkaillu vauvan vaatteita lipastoon ja samalla tehnyt vähän listaa että mitä vaatteita on minkäkin verran ja mitä kokoja. Ja oon tullut siihe lopputulokseen että niitä vaatteita on ihan liikaa...

Samalla oon miettinyt ja tehnyt listaa siitä, mitä pitää vielä ostaa. Pari hoitoalustaa ainaskii, toinen sellanen tavallinen pesukoneen päälle ja sitten toinen sellanen minkä saa pinnasängyn päälle. Kun meille ei mahdu tänne pikku kaksioon hoitopöytää ollenkaan. Vaipparoskis, harsoja, amme, pyyhe, pari tuttipulloa ja tuttia (varmuuden vuoksi) ois ainakii ostoslistalla.

Ootteko meinannu tehä vauvalle äitiyspakkauksen laatikosta sänkyä ? Mie löysin eilen kirppikseltä siihen laatikkoo sen reunapehmusteen ja makso vaan 5.50 €. Kun meinasin eka tehä ite mutta johan ne kankaat tulis maksaa aika paljon ja sitten onhan siinä oma hommansa kun alkaa sellasta värkkäämään.

Voisin koittaa lisäillä tänne vähän kuvia vaunuista yms. Vaatteista nyt ei kehtaa enää alkaa ottamaan kuvia kun oon ne jo tonne laatikoihin saanu viikattua.

Ainiin ja miun tissit vuotaa ihan kauheesti :D Siis illalla kun ottaa rintsikat pois ja käy kylelleen nukkumaan. Pilasin jo viikossa mein petarinkii, koitin sitä nyt vähän putsailla ja laitoin lakanan alle sellasen muovitetun froteekankaan :D

Tii* ja masukki 30+4 jo :O
 
Heipsan, ja Jennylle kiitokset pinosta :) Jaksat kyllä hienosti pitää tätä yllä :D Ja töllöön, millos päästetään eetteriin sitten se ohjelma? Wau :D

Mua harmittaa kun pitäis mennä johonkin kontrolliin äpolille. Siis sokereiden takia, ja sinne ei tietenkään muksuja saa mukaan ottaa. Ja hoitopaikat on kesällä kiinni niin joudun taas miestä pyytämään et tulee kotios kesken päivän... ja kun siis mulla pari lukemaa ollu 5,6 ja raja on 5,5 niin sen takia sit kauhee haloo.
Eri asia ois jos ois noita tyyppejä tässä ympärillä jotka vois hoitaa, voisin sit käydä vaikka viikottain mut meillä nää hoitokuviot on aina aika haasteellisia, jos siis mulla on jotain menoja keskellä päivää. Jeh, ei muuta ihmettä, koitin jo soitella sinne mutta pyydettiin soittelemaan vähän myöhemmin. Siis uutta aikaa kun tuo ei käy mitenkäänpäin mikä on nyt annettu. Mur.

runttis ja toukka 30+0 taitas olla nyt sitten nlan laskujen mukaan :)
 
Kiitos Jenny pinosta! Ja hatunnosto tuosta telkkariin menosta, ootellaan jännityksellä sit lähetystä ;).

Isyyslomasta meillä ei tiedetä mitään, mies kun on yksityisyrittäjä. Siinä ei sit paljoa lomailla. Mun äiti on yleensä tullut auttelemaan pariksi viikoksi noitten laikkausten takia, mutta tänä vuonna ei pääse sekään :ashamed:. Kauhulla ootan miten sitä sitten päivistä selviää 3 lapsen ja sektiohaavan kanssa yksin... :O

Jee, ens kuussa ois jo vauva sylissä!! Mahtavaa :heart:! Mulla siis sovittu sektio viimeistään viikolle 38. Tässähän alkaa pitään kiirettä =)

Onneksi luvattiin sadetta, menis tää siitepöly jo pois!

Mirkku + pikkuinen rv 30+6 (huomenna poksuu rv 31 !! :wave:)
 
Meillä mies myös yrittäjä, mutta saa onneksemme lomittajan siksi ajaksi. Joten mies aikoo olla sen 18päivää isyyslomalla. Muuten pääsee onneksi päiviksi kotiin autteleen :) Nuokin kolmisen viikkoa aikoo pitää pätkissä, joka olisi kaikin puolin helpompaa ja hyödyllisempää kuin kerralla putkeen..

Kumartelu on todella hankalaa, kun housut painaa mahaa ja sitä alkaa kiristää kun nousee taas pystyyn. Sinänsä mahtavaa, kun saa alkaa käyttään kesäkenkiä, jotka voi vain sujauttaa jalkaan! Muuten nuita lenkkareita laittaessa käy aina mielessä, että sellainen pitkä kenkälusikka ois paikallaan.. muutenkin kun alkaa noukkimaan jotain maasta, on se erittäin epämukavaa. Kyykistely samoin vaan ei niin paha.

Vielä tuosta seksielämästä. Puolessavälissä oli semmoinen kuivakausi, kun ei onnistunut minun kannaltani se homma : / Vaan nyt jokusen viikon aikana muutaman kerran ollaan minun alotteesta harrasteltu, nyt tosin kohdunkaulan tilanteen vuoksi joutuu jättämään nekin vähät.. Miestä ei sinänsä harmita, kun ei me normaalistikaan niin usein olla, mies kun on niin väsynyt iltaisin töiden jälkeen..

Ja bolakoru löytyy täältäkin! Oli pakko tilata sellainen valkoinen ihana kimalteleva, vaan pitäisi joskus tilata se ketju myös, kun tämä musta nyöri ei ole niin tyylikäs..

-pansku- ja bubutyttönen 30+3 :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos Jenny uudesta pinosta! Huomasin itekkin et haettiin sellaseen ohjelmaan odottavia äitejä. Onneks olkoon vaan me voidaan sit kattoa sua telkkarista kun jaksot tulee ulos :)

Mulle voi päivittää Kätilöopiston synnytys sairaalaksi

Isyysloma pidetään täälläkin putkeen synnytyksen jälkeen ja siihen perään mies pitää vielä pari viikkoa kesälomaa.

Jotenkin tuntuu hassulta et alkaa loma jo viikon päästä, kun ei tunne itseään niin raihnaiseksi ettei vois mitään tehdä. Toisaalta mulla on jo mielessä miljoona juttua mitä haluan siivota kotona kun kerrankin on aikaa ja ennen vauvan tuloa haluaisi saada kaikki paikat tip top kuntoon :D Normaalisti en kyllä ole mikään siivousintoilija että en tiedä sitten mistä tulee. Tuntuu että koko raskauden ajan olen ollut takempi siivoamisen suhteen ja ennemmän tullut puunattua paikkoja. Kai tää on jotain pesänrakennus viettiä sitten :)

Scarlett ja sissi 29+6
 
Ihanaa Kesäkuun pino! Kiitos Jenny! Ja mahtava toi telkkarihomma! :) Millon se sitten tulee telkusta, mä haluun kattoa!

Täällä lähti ensimmäinen koneellinen vauvanvaatteita pyörimään. :heart: Hirveä stressi iski että nyt pitää heti saada kaikki valmiiksi vauvaa varten. Mua on alkanu vähän pelottaa että tää tulee ennen aikojaan. Meinaan nyt on sellanen olo että vauvan pää on kiinnittynyt tonne lähtökuoppiin jo. Kai se pää voi kypsyttää paikkoja kun siellä kokoajan painaa kohdunsuuta.. Mulla viime raskaudessa vauva kiinnitty muistaakseen 1-2 viikkoa ennen syntymää.. Eihän siitä mitään tarkkaa voi ennustaa mutta nyt kyllä vähän pelottaa. No onneks mulla on maanantaina neuvola niin kysyn siellä sitten, ja siihen asti otan tosi rauhallisesti.

Isyyslomasta mies pitää heti vauvan synnyttyä ja siihen perään vielä kesälomaa viikon tai pari. Ihanaa että se on kotona ne ekat viikot! :)

Isyyspakkaus on ihan viittä vaille valmis, huomenna ostan vielä viimiset jutut ja koristelen laatikon, sitten illalla annan sen miehelle. Jännittäää! :D Toivottavasti toi 2vee ei vaan nyt paljasta iskälle mitään, kun oli tänään mun mukana shoppailemassa juttuja siihen pakkaukseen.

Seksistä
Täällä on nyt ihan viime viikkojen aikana vähentynyt huomattavasti. Ennen harrastettiin noin 4-5 kertaa viikossa. Ja nyt en uskalla ollenkaan ennenku tiiän mikä tilanne kohdunsuulla on..

Nepo ja Pirpana 30+6
 
Kiitos Jenny uudesta JO KESÄKUUN pinosta :) Vai tulee susta tv-tähti, wau !

Isyyslomasta: Meillä mies pitää sen 18 arkipäivää heti kun pieni syntyy, en sitten tiedä yrittääkö myös ajottaa jokusen viikon (1 tai 2 vkoa) kesälomasta samaan syssyyn.. Isäkuukautta ei meillä mies pidä.

Täällä palkanlaskija/muu raha-asiantuntija laittoin pari päivää sitten mun hakemukset Kelaan, eli nyt vain odotellaan milloin tulee päätökset. Toivottavasti ei kauaa mene.

Seksielämä täällä on aika kuivaa, syy siihen olen minä. Ei ole koko raskauden aikana huvittanut juurikaan. Mulla ihmeellisesti kipuilee/vihloo (kipu tuntuu kohdunkaulalla tms) seksin jälkeen, niin sekin tappaa haluja hyvin, sekä tämä väsymys, joka tuntuu pitävän otteessaan melkoisesti. : /

POKS POKS tänään..

Ninzi & Tyllerö 30+0
 
Hei vaan taas ja Jennylle kiitos taas uudesta pinosta! Kesäkuu jo, vau.. Äkkiä se aika menee, musta tuntuu et vastahan oli joulupäivä ja mä plussasin :D

Seksielämä, niin siis mikä? Täällä ollu kohta kolme viikkoa hiljasta sillä rintamalla.. Ehkä siks, kun mua sattuu jos oikeeseen kohtaa osuu, ja alkaa se olee muutenkin aika hemmetin hankalaa touhua :D Ite oon alkanu näkee jo seksiunia herranjumala ties kenestä, ja mua nolottaa sellaset.. :ashamed:

Isyyspakkaus vieläkin kesken. Siihen on nyt tulossa se äänenvaimennintutti, tuttipullo, ruokalappu, body ja superisi-paita :) Ja tilasin siihen yhden autodvdn ja pitää kai viel jotai kivaa kehittää :) Ei kait sillä hirvee kiire oo kun ei mun äippäpakkaustakaan oo kuulunu.. : /

(.) Täällä menikin eilinen ilta ja viime yö ei-toivotun vieraan, Yrjön kanssa :x Alkuillasta alko mahassa kääntämään ja kipuilemaan, ajattelin jo että mitä ihmettä se on, kunnes tulikin sit paha olo mukaan kuvioon.. Pitää sanoa et ei hirveesti naurattanu kun pää pöntössä puhu norjaa ja tuli huomattua että ei tuo raskauden rasittama pissarakko tykännyt ajatuksesta :D Onneks meni sit aamuun mennessä ohi, mut töihin en menny tänään. Nyt pitää vaan syödä ja juoda ittensä takas tasapainoon ja huomenna töihin takas. Lauantaina ollaankin menossa Tampereelle kun on se YlexPop ja siinä samalla pääseekin vähän shoppailemaan :) Netistä kattelin jo minkälaista lastentarvikeliiketarjontaa siellä on :) Jos löytäiskin sieltä ne pehmusteet äippäpakkauksen laatikkoon.

inieh ja tyyppi jonka kantapäätä(kai) pääsin tänään kutittelemaan 27+3
 
Kuulostaa toistolta, mutta tosiaan... Wau, siis se on kesäkuu! Miten se tuntuukin niin uskomattomalta?! Ja todellakin on hurja ajatella, että meillekin ilmeisesti vauva syntyy jo ens kuussa! KÄÄKS... onkohan sitä kaikki tarpeellinen jo hankittu?! Onneks ootte laittanu noita muistilistoja niin ei oo tarttenu ruveta ite muisteleen kaikkee alusta alkaen. :) Amme ainakin vielä puuttuu.

Kiitokset Jennylle edellisestä pinosta ja taas uudesta! Kuulostaa jännältä tuo tv-ohjelma. Täytyy sanoa, että itellä ei olis ollu rohkeutta siihen, että synnytyssaliin tulis porukkaa kuvaan tapahtumaa! Harmi, että mä en todennäköisesti näe tuota ohjelmaa.

Tuohon tilpehöörilistaan liittyen piti kommentoida, että jos sattuu yösiteet unohtumaan tai loppumaan niin ei kannata panikoida... jos on vauvalle kuitenkin vaippoja. Mulla esikoisen synnyttyä (USAssa) hoitajat neuvoivat käyttämään samoja vaippoja ku vauvalla!! Oli ainakin riittävän isoja ja kun vaan on napakan kokoiset pikkuhousut niin ihan pysyi paikallaankin (niissä kun ei ole sitä tarraa jolla sais housuihin kiinni). Tykkäsin niistä itse asiassa enemmän ku yösiteistä, joten käytin niitä myös kakkosen synnyttyä. Vallankin ku katoin, että vaipan kappalehinnaksi tuli vähemmän ku yösiteen (riippuu tosin varmaan merkistä). Vähän voi joutua taitteleen niitä sivutarroja, ettei hankaa ihoa, mutta muuta vikaa niissä ei musta ollu.

Inieh, kurjaa tuo oksu-tauti. Toivottavasti meni tosiaan jo ohi.

Isyyslomaa täällä ei taideta tuntea, mutta mies saa silti pitää jonkun verran lomaa. Täällähän äitiysloma taitaa olla ruhtinaalliset 3kk tai jotain sellasta. Mutta eipä koske mua, kun oon muksujen kans kotona joka tapauksessa.

(.) Olo alkaa oleen aika tukala. Vaikka kävelis kuinka hitaasti niin masu menee kovaksi. Ja täällä kans kumartelu on tosi hankalaa. Nyt oon nukkunu öisinkin jotenkin levottomasti ja sit on päivisin aika väsy olo. Huomenna pitäis taas käydä moikkaas vauvalääkäriä. Ens viikolla mennään tutustumaan synnytyssairaalaan! Jee!

Ihanaa viikonloppua kaikille!
Sulo-Sylvia (joka joutuu taas tarkistamaan raskauskalenterista viikot, kun ei pysy niissä kärryillä) rv 30+4
 
Alkuun Jennylle iso kiitos uudesta pinosta ja tosiaan hatunnosto myös täältä tuolle tv-ohjelmalle! Se kyllä pitää sitten nähdä kun esitetään. :)

Isyysloma: Meillä mies aiko pitää tän heti synnytyksen jälkeen ja siihen vielä viikon kesälomaa kaupanpäälle. Ihan mukava mun mielestä, että mies on alkuun kotona ku esikoinen on kuitenkin tulossa ja ollaan varmaan kumpikin ihan pihalla alkuun. :)

Kumartuminen on täälläkin vaikeaa. Myös sukkien ja housujen pukeminen on alkanut tuntumaan työläältä. Mulla on selkäki tosi kipee niin senkään takia ei oikein kumartelu onnistu.

Tii*: Mulla kans vuotaa tissit ja oon alkanut käyttään jo liivinsuojuksia (myös yöllä). Mulla on pari imetyspaitaa, joissa pysyy aika hyvin suojat paikoillaan eikä vuoto sotke paitaa/sänkyä.

Mesikämmen ja masukki 29+1
 
Jee saatiin vielä tuo syntymättömän lapsen vakuutus vaikka myöhästyttiinkin siitä 3kk rajasta parilla viikolla. Meijän tuttu vakuutusyhtiössä oli saanut puhuttua sen meille koska ollaan jo niin pitkäaikaisia asiakkaita eikä edellisissä tai tässä raskaudessa oo ollut mitään häikkää. Eilen käytiin kirjottamassa paperit. Pari päivää sitten sain postitettua jopa Kelallekin raskaustodistuksen ja tuloselvityksiä. Pikkasen meinaa jäädä viime tippaan kaikki :D

Isyyslomasta: Meillä mies pitää varmaan elokuulla jonkin verran lomaa. Pitää sen ainakin pojat kattoa sen ajan kun oon sairaalassa ja toivottavasti pystys pitämään hieman pitempäänkin. On myös yrittäjä joten täyttä aikaa ei pysty pitämään vaikka haluaisikin. Aikasemmin on pitänyt täysimääräisenä ja on myös pitänyt isäkuukaudet, mutta tosiaan tuo nykyinen yrittäjyys hieman estää sitä nyt. Saa nähdä pitääkö sitten kesälomaansa silloin vai pitääkö aikasemmin vai ollenkaan.

Ite oon ollut kans nyt viikon lomalla ja en oikein saa aikaseksi mitään. Hieman oon pihaa haravoinu ja mansikkapenkkiä siistiny kesäkuntoon ja siivoillu mut siinäpä se. Sursiivous ois tarpeen talven jäljiltä ja ikkunat pitäs pestä mut katotaan nyt miten jaksaa. Toisena päivänä on oikein virkeä olo ja toisena päivänä ei käynnisty kone ollenkaan. Saatan nukkua 8-10h yöunet ja vedän sitten vielä poikien kans 2-3h päikkärit ja silti vaan aina väsyttää ja ei jaksa kättään edes nostaa.

Tää taitaa lähteä puutarhaostoksille kaupunkiin poikien kans kun on suht virkee olo. Kelit sais jo kyllä lämmetä, ahistaa tämä kylmyys.

Sanle 29+1
 
Kiitos Jenny uudesta pinosta! Ja hieno homma tuo tv juttu. Itsellä ei varmaan olis rohkeutta lähteä tuollaiseen mukaan. Mut hienoa että joku uskaltaa :)

Huimaa tosiaan että on jo kesäkuu! Ja sunnuntaina poksuu jo 32! :O=)
Ainut asia mikä nyt just jännittää on se, että minulle ei ole mitään ultria enää tulossa eli ei mitään tietoa miten vauva kasvanut ja onko istukan toiminta ja virtauksen ihan ok... Ainut painoarvio senhetkisestä painosta on annettu rakenneultrassa ja siitähän on jo aikaa...

Meillä mies pitää myös isyyslomat heti siinä vauvan synnyttyä ja sitä ennen on useamman viikon lomalla. Oikein kiva ni ei tarvii siinä lasketun ajan tienoilla stressata että pääseekö töistä lähtemään kun synnytys alkaa vai ei.

Mukavaa tulevaa viikonloppua kaikille!

Devil+pyöriäinen 31+5
 
Jenny90 Lämmin kiitos uudesta pinosta! :) Minulla ei olisi rohkeutta osallistua tv-ohjelmaan, vaikka innolla kaikkia vauva-aiheista ohjelmia nyt katsonkin. Kerro toki, kun tiedät, että milloin se tulee. Katson ehdottomasti! :)

Sanle Onnea vakuutuksesta! Hienoa, että saitte sen jo. :)

Isyysloma Mies aikoo pitää isyyslomaa heti vauvan synnyttyä, niin pääsemme yhdessä opettelemaan vauvanhoitoa. Isyyskuukautta mieheni ei sen sijaan ajatellut pitää, joten sen kahden viikon jälkeen päävastuu vauvanhoidosta on minulla. Muistuttelin miestä viimeksi eilen, että kai hän on sopinut asiasta työpaikallaan. Siellä on sen verran rento meininki, että viralliset asiat saattavat välillä unohtua...:D Onneksi tiedän, että mieheni esimiehet ovat lapsirakkaita ja olivat aikanaan itsekin isyyslomalla, joten asiasta ei tulee ongelmaa, pikemminkin päin vastoin. Siellä kaikki isät ovat pitäneet isyysloman ja asiaan suorastaan kannustetaan, mikä on mielestäni vain positiivista. :)

Unista Huomaa, että vauva taas hallitsee uniakin. Tällä viikolla olen jo uneksinut, että odotin yhtä aikaa kahta vauvaa, joilla oli eri lasketut ajat, toinen tämä elokuinen ja toinen paljon nuorempi, tyyliin syntyy ensi helmikuussa! Ja toissayönä sitten näin unta, että pikkuinen päätti tulla maailmaan etuajassa, jo näillä main. Aamulla pitikin sitten jutella pikkuiselle, että jos nyt kuitenkin oikeasti viihtyisit siellä kohdussa vielä pitkään kasvamassa...

Valmisteluista Aivan ihanaa kuulla, että monella tarvikkeet alkaa olla hankittu ja vauvan huone valmistuu. Olisipa itsekin jo niin pitkällä! Meillä tosiaan muutto siirtää kaikkea eteenpäin, kun ei ole mitään järkeä vielä pestä pikkuisen vaatteita, kun ne saattavat muutossa pölyyntyä ja loput tarvikkeet hankitaan sitten vasta uuteen kotiin. Toki olen jo lähes kaikki pienemmät tavarat hankkinut, kuten voiteet ja sellaiset, se on helpottanut omaa oloa, kun on edes jotakin valmiina.

Kuinka iso sairaalakassin tulisi olla? Huomasin vain omia tavaroita inventoidessa, ettei minulla ole isoja kasseja, vain pari käsilaukkua ja sitten lentokoneen käsimatkatavarakokoa oleva vedettävä laukku.

Äitiyspakkauksen laatikosta tulee vauvalle eka sänky, joskin laitamme sen varmaankin pinnasängyn sisälle.

Oletteko menossa valmistujaisiin viikonloppuna? Meillä ei ihme kyllä tänä vuonna ole yksiäkään lakkiaisia, vaikka viime vuosina niitä on tasaisesti ollut. Mutta huomenna on kaverini tuparit, joten menemme sinne iltaa viettämään. Minun kannaltani kiehtovaa on, että paikalla on mahdollisesti pari muutakin odottajaa, joten voimme vaihtaa kokemuksia. Tiedän etukäteen vain sen verran, että minun LA:ni tulee viimeisenä, joten voihan se olla, etteivät ne muut jaksa tulla paikalle.

Oma vointi on nyt viikon sisään muuttunut. Yöt ovat katkonaisempia, päivällä minuakin väsyttää ja vauva selvästi painaa keuhkoja, kun tulee välillä jännä olo, jolloin hengästyttää, vaikkei ihmeemmin mitään teekään. Eilen minulla kesti vartti kävellä noin 5 minuutin matka, sen verran masussa tuntui ikävältä, jos yhtään yritti kävellä nopeammin. Onneksi viimeiset tehtävät on tehty ja maanantaista opettajan tapaamista lukuunottamatta olen kesälomalla! :)

Luckygirl & Vintiö 29+6
 
Viimeksi muokattu:
mulla oli viimeks sairaalakassina se sellanen marimekon hmmh peruskassi, sillä on varmasti joku hienokin nimi mutta muista se nyt sitten.. mutta tuntu ettei sinne mahtunut mitään että pitää keksiä nyt joku vähän isompi. koska piti raahata omat shampoot yms mukaan koska ne sairaalassa tarjottavat "hair&bodyt" ei tätä mun tukkaa auta juuri ollenkaan :D en kuitenkaan mitään "turhaa" raahannut mukana, tais olla verkkarit, imetysliivit, paita, shampoo+hoitoaine, naamanpesuaineet, alushousut, sukat, vauvan kotiintulovaatteet(käsitti fleece haalarin, bodyn ja puolpotkarit, myssyn) ja hmmh näiden lisäks turvakaukalo mitä ei tietenkään ängetty siihen kassiin :LOL: sitten ku piti kotiutua niin oli kaikenlaista lahjusta sinne sairaalaan tuotu niin olin vähän pulassa niiden kanssa, onneks jotkut älys jättää muovikassit et sain niihin pakattua. että nyt varmaan otan ylimääräisen kangaskassin mukaan että saan siihen niitä ylimääräsiä jos tuleee taas samanlainen karkki yms vauvan lahja juttuja.. nyt kyllä on se etu että ei tartte mitään talvivekottimia raahata mukana ittelleenkään, taidan ottaa vaan jonkun lörttömekon mukaan ja sujahtaa siihen sitten lähdön aikaan.

olis lauantaina kahdet valmistujaiset, joista toiset on sellaset ei ehkä niin lapselle soveliaat niin joutuu jättää ne väliin koska kaikki potentiaaliset hoitajat on myös juhlahumussa mukana. eipä se oo niin justiinsa, uskon muutenkin että viihdyn paremmin noissa miehen siskon juhlissa kun eivät ole sellaiset "ryyppy"juhlat sitten.

kumartuminen on muuten hemmetin vaikeaa, oon jo vähän orjuuttanu muita sen johdosta :D onneks mulla on toi pikku apulainen joka kiltisti nostaa tippuneet tavarat. on kyllä saman "apulaisen" johdosta vähän lisähaasteita kun pitää esim. kyykistellä 10min välein sohvan alta katsomaan josko superpallo olis sinne pomppinut.. ;)

nyt ei kyllä ajatus kulje, on yöt jotenki niin katkonaisia, tuntuu että kokoajan heräilee johonki unen aiheuttamaan asiaan. poika kyllä antais mun nukkua mutta ei kun sit pitää itekseen heräillä :D ehkä saan kasattua itteni jotenki et pääsis tohon keskustaan käväseen, eilen ostoksilla palautin oikean koon takasin hyllyyn ja menin sitten sen väärän koon kanssa kassalle.. kotona sittenku mallailin muiden juhlavaatetuksen kanssa niin mietin että miten tää paita menee tälleen ja siinä sitten huomas että jaa, väärä kokohan niin ei ihme että vähän kinnaa :D

pitäis tänään vielä leipoa sitten kaks pellillistä mokkapaloja huomisiin juhliin ja jaksaa valvoa vähän pidempään että sisko tekis ripsihuollon ku sen muksut nukkumassa. tulee taas pitkä päivä ku joutunu jo kuuden tienoilla heräämään.

samunäiti&alex 29+3
 
Kiitokset Jennylle uudesta pinosta!

Sehän alkoikin kesäkuu, vajaa 3kk enää laskettuun. :)

Hankinnoista, kaikki isommat on jo hommattu, eilen saatiin veljen tekemä hoitoalusta ja olihan se tosi ihana. =) Kaikki pienet tilpehöörit on vielä kaupan hyllyllä, niitä ostellaan tässä varmaan pikkuhiljaa...Hirveä lista on kyllä vielä tavaraa hankkimatta. Huomasin että vaatteitakaan pikkuiselle ei ole vielä juuri muutamat niitä alle 60cm kokoja, ja niillä ei pitkälle pötkitä. Eli semmoisiakin pitäisi jostain löytää.

Nukkuminen on täällä ihan tuskaa, pitkin yötä heräillään, valvotaan ja pyöritään ja ravataan vessassa. Aamulla väsyttää ihan hulluna.
Nytkin olisi pitkä työ vkl edessä, lakkiaisia ei onneksi ole, enkä pääsisikään kun oon myymässä niille valmistuneille kukkasia. :D Viime yo-päivänä oltiin 16,5 h töissä, saas nähdä päästäänkö tänään noin lähelle. Hullun hommaa tämänkin ala, ja vapaaehtoisesti tällekin lähdetty. :D
Loma siintään täällä ihan lähellä, mulla on enää muutamia työpäiviä jäljellä nyt kesäkuussa. Alkaa kyllä vapaat kreivin aikaan, sillä rasitus tekee täällä tosi ikävät ja epämukavat supparit päälle. Ihan piti miettiä oliko ne kivuliaita vai ei.. Vaan olen ymmärtänyt että sitten kun ne kivuliaaksi muuttuu, alkaa ne olla samanlaisia kuin synnytyksessä.

Kumartuminen tuottaa täälläkin vaikeuksia, vaikkei tuo mahssu nyt niin hirmuinen vielä olekkaan. :) Eilen piti ähkiä kun en sukkaa kunnolla saanut jalkaan.

Ensi viikonloppuna olisi meillä shoppailureissu edessä tuonne Haaparannan puolelle, saa nähdä mitä kivaa sieltä tarttuu mukaan! :)

Hyviä vointeja kaikille, huomenna paukkuu taas viikot! :wave:

Ss ja Poju 27+6
 
Sairaalakassina on ollut mulla aina se vaunujen hoitolaukku. Sinne on passelisti mahtunut kotiintulovaatteet vauvalle ja omat kosmetiikat. Ekakertailaisille vinkiksi että ei kannata mitään korkokenkiä laittaa synnärille mennessä, sillä kummasti sitä turpoaa alkupäivinä (crocsit ollut kova sana, kymmenen vuotta sitten tulin aamutossuissa pois lasareetista :LOL:).

Sektio kun on tiedossa ovat nuo sairaalan supersexyt verkkohousut olleet tikkien poistoon asti aivan mahtavat. Haava kun täytyy pitää "ilmastoituna" niin noissa se onnistuu ihan kivasti ilman vaivaa.

Viime yönä alkoi supistella ikävästi :(. Katsoin jo hermostuneena kelloa ja tulihan niitä välillä aika tiuhaankin. Mutta loppuivat onneksi. Koko yö tuli nähtyä unta että olin menossa synnyttämään jo... Tuli sellainen tunne että ehkä se sairaalakassi täytyisi varmuuden vuoksi kuitenkin pakata jo naulakkoon odottelemaan...

Seksi? Oon kuullu joskus moisesta... :LOL: Meillä on taidettu törmätä yhteen koko aikana pari kertaa, eikä yhtään tee mieli enempää. Ekat 14 viikoa kun meni pahoinvoidessa, sitten tuli nuo liitoskivut ja nyt olo on vaan muuten pallo ja supistelee niin saa asiat luvan odottaa. Otetaan takasin sitten syksymmällä :D.

Tänään ajattelin sadepäivän kunniaksi laittaa hoitopöydän lipastoon kaikki vaatteet jne kamat valmiiksi odottelemaan.

Mirkku+ masuasukki 31+0 POKS!
 
Nopeaa omanapailua kun tulin just lekurista. Vauva voi hyvin, painoa ultralla katsottuna 1,3kg. Kohdunsuuta 3,9cm (kolme viikkoa sitten oli vielä 5cm, eli lyhentyy se näköjään ilman suppareitakin...). Vauva oli ekaa kertaa rt ja voi kun nyt niin pysyiskin!
Närästyslääkkeistä käski syömään rennietä ja gavisconia. Sanoi, että tietty kaikkea lääkitystä on hyvä välttää, mutta jos närästys estää esim. nukkumasta, on lääkkeestä vähemmän haittaa kuin unettomasta yöstä.

Uusiäippä ja vaaveli 28+6
 
Pikaista päivitystä täältäkin vain !

Saimme asunnon, edullisen ja suuren sitten Sipoosta, joten muutto aika kauas tiedossa. Mun äidille oli tosi kova paikka, kun oletti että pysytään maisemissa. Pääsen myös ilmeisesti Porvoon sairaalaan synnyttämään. Hiukka jännittää, kun ei ole minkäänlaista tietoa siitä paikasta. Jos jollain on, niin kuulusin mieluusti :)

Neuvolan vaihto sitten tiedossa kanssa, tiistaina seuraava aika niin pitää kysellä miten tämä homma nyt sitten menee. Kun en tosiaan tiedä..

Koko eilisen illan tuli epäsäännöllisiä lyhyitä, mutta helevetin kipeitä supistuksia. Toivottavasti ei mitään hallaa tehnyt, eikä tule enään uudestaan. Taitaa pakkaaminen hiukkasen verottaa ilmeisesti.

Multa tuli kanssa osa limatulpasta muuten ulos toissa viikolla, pelästyin että nytkö sitä pitää mennä sairaalaan, mutta ei mitään muuta tapahtunut. saas nähdä.

sitten kertokaapas minulle kerrostaloasumiseen sopivia näppäriä, pieniä yhdistelmiä jos tiedätte! Mies lupasi uudet vaunut vauvalle, kun kerta talo saatiin myytyä. Ja seisomalauta pitäsi kanssa varmaan hommata. eli kokemuksia näppäristä yhdistelmistä kiitos :)

paulina ja pallo 29+ jonkin verran :)
 
  • Tykkää
Reactions: samuelinäiti
Meille on ilmeisesti tulossa joku jättiläisvauva. Sf mitta oli ihan tosi paljon käyrän yläpuolella ja neuvolatäti sano että katotaan viel pari neuvolakäyntiä että jos jatkaa kasvua tähän malliin niin sitten pitää mennä ultraan tekee painoarvio. 30,5 cm oli siis tuo mitta. Ja tänään viikot 30+5. Mies sanoikin että senhän voi sitte laittaa suoraan kouluun.

Sain myöskin (nyt vasta mutta sainpahan kuitenkin) neuvolakorttiin nollan tupakointi kohtaan. :) Nyt oon ollut ainaskii 3 viikkoa ihan kokonaan polttamatta, sitä ennen vähensin yhtiin savuihin päivässä.

Nyt neuvolakäyntejä siis alkaa olla parin viikon välein.

Tii* ja masukki 30+5
 

Yhteistyössä