¤^Elokuun Epelit^¤ <MAALISKUUSSA>

Heissan mammat! :)

Tänään vihdoin koitti se rakenneultra päivä, jota niin kovasti odoteltiin. Pieni on kasvanu hyvin ja vastasi viikkoja, painoa oli 380g. Ja meki saatiin tyttölupaus, mutta ei vielä luvannut 100% varmaksi, alkaa poikien joukoon tyttöjäkin tulemaan. Kovin pikkunen siellä potki ja heilutteli käsiään. Oltiin kyllä molemmat (sekä isi että mamma) liikuttuneita taas pienen näkemisestä. :)

Masun kasvusta: täälläkin on masu kasvanu aika kivasti, ei voi enää olla huomaamatta. :) Voisin jossain vaiheessa lisätä myös oman masukuvan tänne.

Uusiakin on tullut, tervetuloa mukaan!!

nansku: ja murunen 20+6 <3
 
Eipä ole täälläkään tullut kirjoteltua pitkään aikaan , välillä olen käynnyt lukemassa tarinoita kun on ehtinyt.
Meille tuli tänään poikalupaus :D Vaikka olo on
alusta asti ollutkin poikaolo niin tulipahan nyt varmistus asiaan. Painoa oli 346g pää-peppu mitta 20cm. Vastasi viikkoja 20+0 ( meillä alusta asti ollut 4 päivää "pienempi" ei muuteta LA:ta neljän päivän takia) nyt siis menossa 20+5. Kaikki vauvalla oli niinkuin pitikin mutta mä joudun istukka kuviin kun jää jotenkin "vajaaksi", ja kohdunkaula oli jotakin mut nyt en muista :) lähinnä tutkitaan kuinka synnytys tulee tapahtumaan, alateitse vai sektiolla.

Masu on kasvanut todella paljon että ei kyllä enää voi peitellä töissäkään, potkut on tuntunut jo 3 viikoa todella hyvin.

Taas pitänee mennä, kurkkailen tänne teidän päivityksiä ainakun kerkiän, on kiva lukea muidenkin kuulumisia, kunhan ovat hyviä :)

Jenni* ja Mini 20+5
 
Onnea ihania ultrauutisia ja lupauksia saaneille! :)

Minua jo jännittää huominen rakenneultra aivan valtavasti. Tänään tentin jälkeen pelko purkautui kyynelien muodossa, joten piti mennä hetkeksi kokoamaan itseäni ennen seuraavia oppitunteja.

Kiitos kaikille synnytystapaa kommentoineille. Arvelinkin, että se tehdään - jos ennätetään - vasta myöhemmin. Oli näin ensikertalaisena myös kiva lukea synnytyksen kivunhallintakokemuksia. Olin ajatellut, että epiduraalin haluan, mutta tosiaan alkoi mietityttämään, kun näin, että mihin kohtaan se tulee... En muutenkaan pidä pistoksista/ruiskeista/verikokeista, joten mielenkiintoista tietää sitten, että miten käy; voittaako pelko vai kivun lievityksen tarve.

Masukuvista Jenny jo laittoikin omansa ihailtavaksi. :) Oletteko muut ottaneet kuvia masusta? Minulla on ollut mielessä, mutta en ole oikein osannut päättää, että mistä alkaen olisi hyvä aloittaa; kuvia kun kannattaisi ottaa useampi, jotta voi myöhemmin vertailla. :)

Luckygirl & Vintiö 20+4
 
tänään käytiin siellä ultrassa, ja
MEILLE TULEE HEVARI! :LOL:

painoo pienellä oli 363g, kaikki oli hienosti! :) siellä se näytteli mielenkiintosia käsimerkkejä, väänteli päätänsä taakse päin ja työnsi leukaa ylös. kasvonpiirteitäkin ultraaja esitteli, ja nenä on ihan samanlainen ku esikolla :D muutenki näytti kyllä aikalailla samanlaiselle ku toi meidän tyttö :) samat oli asennotkin :LOL:
sukupuolta kysyttiin, ja lääkäri sitä koitti kattoo. pieni piti jalkansa aikas visusti yhdessä, mut sano et olis sen mukaan mitä näkee, tulossa tyttö :) toinen rinsessa :heart: mut en kyl ehkä luota tohon lupaukseen yhtään, ku mä tiirailin heti ultran alusta asti sinne pikkusen jalkoväliin, ja mun mielestä siel näky selvät pallot :D mies sano ihan samaa sit ku lähettiin sieltä huoneesta pois. voi olla siis että meidän "tyttö" on poika, mutta koska pieni piti jalkojansa niin kiinni toisissaan, että ne sen pallurat näytti häpäreiltä.. nooooo.. sen näkee sit synnärillä, ellen aikasemmin ultraan jostain syystä pääse.. :)
kaikki oli kuitenki hienosti! :)

(.) täällä on masu kyllä kasvanu, ja kyllä sen huomaa selvästi. huomasin tossa hetki sitten suihkussa, että napa on alkanu pullahtaan ulospäin.

eipä tässä kai muuta.. tulin vaan kertoileen ultra uutiset :)

Emilien ja hevari 20+6 :heart: (uus työnimi :LOL:)
 
Viimeksi muokattu:
Emilien; Nyt tuli päivät naurut, oli niin hauska tuo vauvan käsi tuossa kuvassa!! Asenne kohdillaan!

Täällä kans masu kasvaa. Mies oli viikon työreissussa ja kun palasi niin oli ihmeissään että miten se viikossa voi noin paljon kasvaa. Näköjään voi! Ja kotiinpaluun kunniaksi hänkin tunsi potkut masun päältä ekaa kertaa toissailtana.

Penni ja pikkunen 20+4
 
luckygirl, itse alotin jo joskus rv 13. Kuvittele että kun oot seuraavan kerran raskaana ni haluat kyllä mahd. aikasin alkaa vertailla niitä kuvia, etkä välttämättä jaksa oottaa puoleen väliin:p

Kesämasu: Helppo tapa on ladata kuva Aijaa.comiin. sitten kopioida siitä se linkki, minkä vieressä lukee iso kuva, painat tästä kommenttiboksista tuota pientä kuvalogoa ja lisäät sen linkin siihen:)
 
Moikka :wave:

Kivoja ultrakuulumisia ja emilien muakin alkoi naurattamaan sun hevari :D

Muakin askarruttaa sama kuin samuelinaitia, etta miten esikoinen joka on aikamoinen mammanpoika osaa ottaa pikkuveljen vastaan. Onko jotain vinkkeja miten voisin tehda asian helpommaksi... Mun pari kaveria ovat neuvoneet ostamaan vauvanuken, antaa sen esikoisen hoidettavaksi ja ottamaan hanet mahdollisimman paljon mukaan vauvan hoitoon- etta han ikaankuin auttaisi esim, vaipanvaihdossa jne. Onko muilla kokemusta ja vinkkeja miten saada esikoinen hyvaksymaan perheen uusi tulokas?

Minea kyseli liikunnasta- ma olen liikkunut (mita nyt talta flunssakierteelta olen pystynyt) aika lailla samaan tahtiin kuin ennenkin, joogassa tosin maltillisemmin ja suurimmanosan liikkeista teen raskausversiona, eli valttaen kiertoja jne. Muussa liikunnassa erona, etta en anna sykkeen nousta kovin kovaksi enka oikein tee vatsalihaksia rasittavia liikkeita. Myohemmin kun vatsa viela tasta kasvaa lenkkeily jaa kokonaan ja taidan siirtya ihan vaan joogan ja venyttelyn pariin. Mulle liikunta on elamantapa ja hyvanolon lahde, nautin siita myos raskausaikana. Mulla on tulossa sektio- ja sen jalkeen 6 vkon liikuntakielto.... Tosin tuona aikana on ihana vain keskittya vauvaan, imettamiseen ja antaa kropalle aikaa palautua raskaudesta.

Luitteko mammat, etta nayttelija January Jones oli antanut kuivattaa istukkansa, teettanyt siita kapseleita ja kayttanyt niita sitten vitamiinien tapaan. Siis yok! Vaikka olisivat miten terveellisia tahansa musta ajatus on vaan jotenkin inhottava. Se istukka on vaan niin epamiellyttavan nakoinen verilatty. Joku terveysintoilija kommentoi dailymail-lehdessa (myos niiden netti-sivuilla) etta han oli nauttinut palan raakaa istukkaa raskauden jalkeen sekoitettuna smoothien joukkoon... Lopuista teki sitten Januaryn tapaan kapseleita. Huh!

Eipa muuta talla kertaa. Hyvaa viikkoa kaikille!

Maria ja poju 20+4
 
no, huomenna voisin sitten laittaa masu kuvaa, nyt ei enää jaksa leikkiä fiksun ja filmaattisen näköistä, ees siitä masun kohalta! että huomenna kaikki muutki halukkaat sitten kuvaa, kiva päästä vertailemaan!(?) :)

onnitteluja ultrauksista, ja emilien, tappo hauska kuva ! kyl nosti tän väsyneen nassun suupielet helposti ylös :)
 
Mä luin kans tosta istukka-jutusta. Enkä siis todellakaan vois kuvitella syöväni istukkaa. Oli se sit kuinka kuivattu ja kapselissa, mut jos tietäisin mitä se on niin syömättä jäis. Yök yök ja yök!

Mulla ei oo kauheesti vinkkejä tuohon, kuinka esikoista auttaa hyväksymään uusi vauva. Musta tuntuu, että mä pääsin aikas helpolla. Meillä esikoinen oli reilu 1v8kk ku toinen synty ja oli "hyvä" isoveli alusta asti. Hän on ollu aina hirmu itsenäinen ja leikki jo vuoden vanhana itekseen. Tuntu, että tosi nopeasti tilanne oli se, että ihan ku pikkuveli olis ollu aina kuvioissa mukana. Nyt onkin eri tilanne, koska kakkonen on meillä se mammanpoika joka roikkuu yötä päivää äidissä... joten vähän hirvittää kuinka hän suhtautuu vauvaan. Ikää ehtii tuleen 3 v. täyteen just ennen vauvan syntymää, että kivasti uhmaikä kaiken päälle.
Yks vinkki on, että kun tulee vieraita vauvaa kattomaan niin vaivihkaa muistuttaa niille, että huomioi myös sen esikoisen. Siinä uutta tulokasta ihaillessa saattaa helposti sivuttaa isomman lapsen, joka taas voi kokea moisen huomion puutteen hyvinkin vakavasti. Ja vaikka vauvaa tulee pidettyä sylissä paljon niin muistaa itse myös sylitellä sitä isompaa ja antaa hänelle kahdenkeskeistä aikaa.
Toi nukke-idea on ihan hyvä. Ja riippuu esikoisen iästä, mutta mahdollisimman paljon voi pyytää häntä auttamaan oikeastikin vauvan hoidossa (ojentamaan äidille harsoa, tuttipulloa, peittoa jne., laulamaan tuutulaulua vauvalle, esittelemään leluja = viihdyttämään vauvaa).

Siihen, että kuinka kahden pienen kanssa jaksaa ei mulla myöskään ole mitään poppaskonsteja tarjolla. Jokainen lapsi kun on erilainen ja vaatii erilailla vanhempien huomiota. Kannattaa hyödyntää kaikki mahdollinen apu mitä sukulaiset ja ystävät voi tarjota. Ja jos eivät oo tarjoamassa niin rohkeasti pyytää esim. viemään lapset ulkoilemaan, että saa itse levätä.

Kysynpä teiltä mielipidettä nimi-asiaan... :) Kumpi nimi kuulostaa kivemmalta Sylvia vai Lyyli? Kaikki ei varmaan tykkää kummastakaan ja senkin saa rehellisesti sanoa :)

Sulo-Sylvia 21+3
 
Täällä jännitetään aamupäivän rakenneultraa niin paljon, ettei nukkumisesta meinannut tulla mitään. Pyörin illalla ja aamulla. Kun vintiö sitten ryhtyi tarmokkaasti liikkumaan heti aamusta, niin pakko sitä oli nousta ylös...;)

emilien Aivan mahtava kuva! :D Hymy nousi täälläkin huulille ja nauratti, sitä todellakin tarvittiin. Ihanaa, kun jaoit kuvan meidän kanssamme. :)

Kiuku Meillä on ekasta ultrasta vaavelista myös melkein samalta kuullostava rento kuva. Se on suosikkini ja kännyni taustakuva. Ihan kuin pikkuinen makaisi siinä rannalla ja ottaisi aivan rennosti...:D

Jenny90 Olet varmasti aivan oikeassa. Suunnittelin jo hieman rv12 kuvan ottamista, mutta kun masusta ei voinut päätellä, että olenko vain syönyt liikaa, niin se jäi sitten ottamatta. Olin aina ihmetellyt, että miksi äidistäni on suunnilleen 2 raskauskuvaa, mutta en näy olevan (vielä) yhtään sen parempi!:LOL: Täytyy laittaa mies ottamaan pari kuvaa lähiaikoina, sillä itse saan itsestäni vain tärähtäneitä otoksia, vaikka muuten osaakin kuvata ihan kivasti.

Sylvia vai Lyyli Näistä kahdesta nimestä Sylviasta pidän enemmän.

istukkajuttu Luin aivan saman jutun ja kauhistelin. On sitä yhtä sun toista pilleriä syöty, mutta istukkapilleri? Ei kiitos.

Nyt vain ultraa jännittämään, vaikka ensin suuntaankin hetkeksi koululle. Ihan kuin voisinkin keskittyä johonkin muuhun...;) Palaan myöhemmin kertomaan ultrakuulumiset, mukavaa päivää kaikille ja tsemppiä muille tämän päivän rakenneultralaisille! :)

Luckygirl & Vintiö 20+4
 
Ihana kuva Emlien! :D

Masukuvia
on täällä otettu rv10 alkaen joka viikko ja aina samat vaatteet päällä ja samasta kohtaa otettu kuva. On sit iihana seurailla masun kasvua. Pari kertaa onn kyllä unohtunut kuva ottaa.. Toivottavasti tulee jatkossa otettua.
Tännekkin voisi tosiaan kuvia laittaa tulemaan niin pääsee vertailee! en oo kyllä yhtää varma osaanko laittaa. :D Voisn tossa vähän myöhemmin yrittää laittaa

Mulla meinas tulla oksennus kun luin ton istukkajutun. :x Ällöttävää!

Sulosylvia musta toi Sylvia on nätimpi noista. :)

Onnea nansku ja Jenni ultrauutissta ja lupauksista! :)

Nepo ja Pirpana 21+6
 
Täällä ois tänään 20+0 ja rakenneultra klo 12. :D

Tuosta istukkajutusta: Itsekin luin kyseisen jutun, kun heti tuli mieleen että se on raakana vetänyt sen. Sinänsähän se istukka on varmasti melko tehokasta ravintoa, kun siinä on kantasoluja sun muita. Kaikki muut eläimet sen taitaa syödä heti syntymän jälkeen. Jotenkin se ei vaan omia ruokahaluja herätä :D ja en tiiä onko noissa kuivatuissa kapseleissa sitten osaakaan siitä hyödystä minkä eläimet saavat tuoreesta istukasta. Ja se vastasyntynyt istukka on kyllä niin karseen näkönen ettei todellakaan halua sitä ruveta ravinnoksi muuttamaan.
 
Tervehdys!

Onnea hyvistä ultrakuulumisista kaikille siellä käyneille!

Täällä ollaan saikulla selkäkivun takia. Oli kyllä niin tympeä lääkäri että ei jääny kyllä hyvä olo siitä käynnistä...Alkoi heti tilittää että miten Kela suhtautuu jos on pitkiä sairaslomia selän takia, ja miten olis hyvä että pystyisin töitä tekemään jne... no h**vetinkö minä sille voin jos selkä kipeä enkä töihin pysty :kieh:
Neuvolassa muuten kaikki hyvin. Sf mittaa ei vielä otettu. Ens kerralla vasta sitten. Kelan paperit saatiin. Eli ne pitäis täytellä.

Epiduraalista ollut puhetta. Esikoista synnyttäessä sain yhdistetyn epiduraali-spinaalin ja vei kyllä kivut tyystin. Autuas olo! En kyllä tuntenut sitten enää mitään, mutta silti ponnistusvaihe kesti vaan 5min. Eli hyvin meni. Nyt kyllä aion pyytää saman puudutus yhdistelmän.
Viikonloppuna olis esikoisen 1v synttärit. Pitäis niitä alkaa valmistelemaan :heart:

Mukavaa torstaita kaikille mammoille! :)

Devil+pyöriäinen 22+4
 
emilien aivan HUIPPU kuva! Asennetta... sitä löytyy :LOL:

SuloSylvia minusta kanssa Sylvia on nätti nimi! Lyylistä tulee (minulla) mieleen joku paksumpi vanha tanttarainen eli Lyyli. Mut hei vain minun mielipide.

Kivunlienityksestä Ekan synnytin epiduraalin voimin ja piikki kammoisenakin voin sanoa että sen laitto oli kuin hyttysen pistos verrattuna järkkyihin supistuksiin ja olo laiton jälkeen T-A-I-V-A-A-L-L-I-N-E-N. Tokasta sain kohdunkaulan puudutteen joka ei kerinnyt vaikuttamaan mitään eli lähes luomuna vetäsin ja olin varma että kuolen... eli en synnytä enää ilman epiduraalia tai spinaalia. Ja siinä kohdunkaulan puudutteessa se piikki vasta iso onkin! YÖK!!!!

Noelle+ sulo 19+1
 
Devil, aika mielenkiintosta et alko sulle tollasesta tilittää? se lääkäri ei oo näköjään koskaan kohdannut mua :LOL: mulla on noita selkäkipuja/noidan nuolia ylipäänsä selässsä jatkuvalla syötöllä ja ihan ilman raskauttakin siis, mähän taitaisin olla sen lempi potilas :D :D mutta jos totiseks nyt vetäisin niin on toi kyl sanonko mistä tollanen käytös, olis voinu ittekseen miettiä moisia kela kiemuroitaan..

Sulo-Sylvia, musta molemmat nimet on omalla tavallaan hauskoja! Sylvia on sellanen herkempi runotyttömäinen nimi, pikku prinsessa ku taas Lyyli on enemmän sellanen tänttäränttä oman pään mukaan kulkeva :D niin ja kiitos vinkeistä! sisko vähän samanlaista puhunu mutta sen viimesimmät tuli heti pienestä niin hyvin toimeen kans niin tuntu että neuvoista ei apua, tai ehkä enempi oli tyyppi kysymys; siskon muksut ihan eri maata ku tää meidän jässikkä.

tuli nyt tosta nimi kysymyksestä mieleen että onko muut miettineet nimiä? ja varsinki nää joilla on rakenneultrasta jo tieto että kumpaa tulossa? meillä on nimet ollu tiedossa jo varmaan hmmh.. rv 12sta lähtien? enään vaan puuttuu tieto että kummalla aletaan nassikkaa kutsua! ku meillä ei ikin ollut tekonimeä tästä lapsesta, ei vaan tullut mitään erityistä. vilppuri tai vauva, niiks ollaan yleisimmiten. sit jotenki tuntuu et jos aletaan jo nyt puhua tästä lapsesta oikeella nimellä niin ei mee esikoinen niin sekasin. ja kyllä me samuelistaki puhuttiin sitten että samuel tai tekonimi tipi, se tipi on vaan vielki käytössä ja hyvin poika tietää kelle puhutaan mutta :D ei ehkä hirveen "miehekäs" nimi tuo tipi. ja toinen nimiin liittyvä on että ajattelitko esim. täällä paljastaa nimen vai vasta ristiäisten jälkeen sitten puhutellaan oikealla nimellä? mä kerroin jo ennen syntymää samuelin nimen, ihan koko nimen jos joku nyt sitä kyseli, en jotenkaa jaksanu salailla sitä ja nyt varmaan sitte sama homma.

tulipas taas jaariteltua! oon kyl yks mestari siinä. myöhemmin sitä masukuvaa sitte!
 
Huomenta mammat! :)

[/URL][/IMG]
rv 20+6

Emielien, kyllä tuli täälläki aamun naurut kun näin hevarisi! :D Ihana!

Monia askarruttaa miten lapset ottaa tulevan vauvan vastaan, niin itse olen miettinyt mitä meidän 1v kissa tykkää vauvasta! Osaa nimittäin olla aika villi tapaus sille päälle sattuessaan. :)

Ja hyi! Ei kyllä itellekkää tulis mieleen syödä istukkaa!

Tsemppiä kaikille tänään ultraan menijöille! <3

nansku: ja pieni 21+0
 
  • Tykkää
Reactions: Nepo
Huomentapäivää mammoille! :)

Mä oon ollu koko viikon kotona tekemässä kouluhommia, onneks ei oo tarvinut mennä luennoille kun oon ollu niin väsynyt. Työharjoittelusta palautuminen kestää ilmeisesti raskaudesta johtuen ja sit vielä ku se Hb on varmaan aika huono edelleen... Tänään pitää mennä yhtä projektia tekemään koululle.

Nansku mä mietin täällä kans että miten meidän elokuussa reilu vuoden ikäinen koira suhtautuu vauvaan! Vähän jännittää mutta mies ainakin luottaa siihen et kaikki menee hyvin. Mutta mistä sitä tietää? Koiruus on maailman ihanin ja kiltein mutta kun se on niin nuori, iso ja innostuu niin kauheesti aina kaikesta :D Kyllä se onneks tottelee hyvin mutta entäs jos siitä tulee kauheen mustasukkanen?

Masukuvat on niin kivoja! :) Ite oon nyt ollu aika laiska ottamaan kuvia, tänään voisin napsaista tänne yhden kuvan jos ehdin jossain vaiheessa... Ihanaa kun masu kasvaa! Silti vaan aina paljon liikkuneena vähän oudoksun muuttunutta kroppaa :ashamed: Kai siihen tottuu ja varmasti jään kaipaamaan raskausmahaa!

Nimestä meillä kun ois poika tulossa niin yks nimi on jo minkä mies keksi ja oon ihastunut siihen! Mutta miehellä kun on "sukurasitteena" yks aika ei-niin-kiva nimi niin en tiedä miten sen saa sopimaan mihinkään :D Tuntuu että se pilaa koko nimen! Mutta jos se on miehen suvulle tärkeä juttu niin ei auta :)

Onnea kaikille ultrassa käyneille! :heart: Emilienin kuva on kyllä huippu :D

Minea ja maha-asukki 21+4
 
Niin ja Luckygirl, hirveesti tsemppiä ultraan! :) Jännitys purkautuu mulla monesti itkuna, tiedän tunteen. Ja varsinkin just sillon kun on paljon tekemistä ja jotenkin stressaa + vielä väsymys päälle :D Toissailtana itkeskelin ku mua stressas kouluhommat, niin monta deadlinea tälle viikolle ja aloitin 1500 sanan esseen teon vasta eilen... Ei siinä itku auta mutta mulla stressi ja väsymys purkautuu tolleen. Jos järjellä ajattelee niin eihän nuo kouluhommat tai mikään tuommonen niin vakavia asioita oo että itkeä pitäis mutta ei sille vaan voi mitään :)
 
:wave: Täällä yksi joka ei ole 2. synnytyksessä saanut epiduraalia, vain kohdunkaulan puudutteen, joissa viimeisessä ei vaikuttanut juuri lainkaan. Mulla edellinen oli niin nopea että ei kanavaakaan ollut sairaalassa paljoa. Siksi varmaan syynä tuohon puudutteen tehottomuuteen, että meni jonnekin muualle koko puudute. Pääsääntöisesti menin ilman mitään puudutusta kävellen koko ajan pitkin seiniä. Taidan tältäkin pyytää kohdunkaulan puudutteen, jos vain sen kerkeävät antaa. Ilokaasua en ole ikinä kokeillut, enkä halua kokeillakaan. Tuo liikkeessä oleminen koko ajan on mulla ollut se paras. Ponnistus on ollut myös jakkaralta. Sänkyyn en mene vapaaehtoisesti. Syynä että sängyllä ponnistus ekassa kesti 60 min, jakkaralla seuraavien ponnistukset n. 7-3min. Mutta sehän vaihtelee suuresti miten kukin ne kivut kestää ja missä asennossa.

Mulla tuo epiduraali on vienyt kivut ja myös sen ponnistuksen tarpeen ihan kokonaan. Oli varmaankin sitten liian tehokas.

petite & pieni 18+4
 
Moi kaikille ja ihania ultrauutisia taas :D Tosta epiduraalista, mun molemmat tytöt on syntyneet ilokaasun, parakervi(vai servi?)kaalin ja petidiinipiikin voimin, ei tullut edes mieleen pyytää epiduraalia, mutta olivatkin 2,8 kilosia ja pienipäisiä kummatkin, että josko ois ollut eri asia isomman vauvan kassa (en ole itse mitenkään hentoinen). Repeämät mitkä tuli, sai tulla luonnolisesti ja hyvä niin, koska vähällä pääsin, pari pikkutikkiä piti ommella :D Nytkin siis tyttö tulossa ja samoilla "käyrillä" ainakin vielä mennään, josko tälläkin kertaa pääsen helpolla! Tai no, esikoisen jälkeen oli kyllä kohtalaisen massiivinen verenvuoto ja hemoglobiini laski 87ään, joten olin tosi väsy kyllä pari kuukautta.

Nimi on ollut valmiina jo alusta asti, sekä tytölle, että pojalle, voi toki olla että mieli muuttuu matkan varrelle. En usko, että kovin moneen samannimiseen törmää kyllä, jos toi alkuperäinen pidetään ;)

Meillä jänskätetään kanssa vähän tuon koiran kanssa, että miten tulokkaaseen suhtautuu, on kaikin puolin vähän erikoinen tapaus (7-v Manchesterinterrieriuros). Itse en aivan yletöntä stressiä aio ottaa asiasta; jos koiruus heittäytyy liian hankalaksi, se saa kyllä lähteä...mutta toivotaan parasta :/

Tikruliini, vk 22+1 :DDDD
 

Yhteistyössä