~~ Elokuun ihmeet 2013 ~~ Ensimmäinen vuosi

Sanokaa jos aloituksesta puuttuu jotain tai haluaisitte siihen jotain lisää.

Ja sitten vaan kertomaan kuulumisia :) Täällä "äiti on vähän väsynyt". Hemmo herää syömään varsin täsmällisesti kahden tunnin välein, yötä päivää. Paitsi joskus kun nukkuu vain tunnin.. Nostan kyllä hattua kaikille, joilla on useampia lapsia. Tuon yhden kanssa sentään pystyy päivälläkin ottamaan itse torkut aina kun se nukahtaa.

Eilen oltiin neuvolassa ja tyyppi oli keränny hyvin painoa. Ihan ei vielä 5kg menny rikki, mutta lähellä oli.

Catida & "Hemmo", huomenna 3 vkoa.
 
Tänään on melkein normaali olo... :) sain nukkua yöllä jopa yhteensä 6 tuntia tuon reilun 4 sijaan... En kyllä ymmärrä miten jaksoin kun esikko nukku öisin vartin pätkiä, joskus harvoin jopa tunnin pari, kun nyt on näilläkin unilla ihan pyörryksis...

Mulle ja pojalle tuntuu molemmille sopivan tuo pulloruokinta paremmin, vähemmän stressiä äidillä kun ei joka syötöllä tarvi tapella ja sit herätellä toista 15 sekunnin välein... Lypsykone on ahkeras käytös, korviketta menee silti varmaan liki puolet, mut oon tyytyväinen joka pisarasta mitä poika saa omaa maitoa, ehtii vähä kehittyä vielä ennenkö ollaan kokonaan korvikkeen varas... ja on täs seki hyvä puoli et isi voi kans syöttää... :D

Raskauskilot on lähteny nyt jo... katotaan paljoko tulee takasi kun väsyneenä tulee syötyä mitä sattuu kunhan saa nopeesti energiaa...

Ristiäisiä ollaan suunniteltu, onneks mummut tekee suunnilleen kaikki tarjottavat. En mä ehtisi...

Neuvola-aikaa ootellaan, täälä lastenlääkäri vaihtuu, niin aika tulee joskus postis, kunhan saavat selville kuka on lääkärinä...

Ens viikon keskiviikkona ois käynti sairaalalla vauvan kuulon tarkistuksessa, eivät saaneet silloin ennen kotiutusta toisesta korvasta vastetta kun ilmeisesti oli sen verran lapsivettä korvas, no keskiviikkona kokeillaan uudestaan.

Nyt päikkäreille, jos nuo muksut nukkuis vaikka hetken samaan aikaan...

tieti
 
  • Tykkää
Reactions: Pimatsu95
Kiitos uudesta pinosta Catida :)

Mitä mieltä olette, kannattaako vauvaa herätellä päivisin syömään?
Neuvolantäti oli sitä mieltä että 3 tunnin välein pitäisi herätellä, mutta tuntuu jotenkin karulta herättää noin pientä syvästä unesta, eikä se aina onnistukaan :/
MUTTA yöt ovat sitten valvomista monta tuntia putkeen, kun nukkuu päivisin niin pitkiä pätkiä!
Tyttö on tänään 4 viikkoa :)

Ensi tiistaina vauvan neuvola ja lääkäri. Kiva nähdä kuinka paljon tyttö on kasvanut. Posket on ainakin pyöreät :heart:

Kuinka olette palautuneet synnytyksestä?
Minulla loppui jälkivuoto noin viikko sitten ja alkaa muutenkin olemaan kroppa kunnossa. Alussa lonkat olivat tosi kipeenä ja samoin kylkiluut.
Nyt voi jo vähän juosta esikoisen kanssa :) hän kun rakastaa hippaleikkiä!!
 
  • Tykkää
Reactions: tieti
Pimatsu95: Meille neuvottiin, että jos vauva syö hyvin ja paino ok, niin ei ole mitään syytä herätellä, vaan antaa vauvan määrätä tahdin. Vuorokausirytmiinkään ei kuulemma tässä vaiheessa kannata yrittää puuttua.

Mä kävin tänään pilatestunnilla, ja yllättävän hyvin kykenin jo olemaan mukana. Tänään siis 3 viikkoa aikaa synnytyksestä. Ekat pari viikkoa mulla oli jonkinlaisia liitoskipuja, jomotteli kävellessä ja jos oli istunu pidempään paikallaan, mutta sitten se onneks loppu. Nyt alkaa olo olla ihan ok, paitsi tuo välilihan paikkauskohta vielä vähän tuntuu istuessa ja vuotoa tulee edelleen jonkun verran. Painokin on palannut jo lähes normaalilukemiin. Tehokasta tämä pakollinen soseruokavalio : / Olen oikeastaan yllättynyt siitä, miten vähän kroppa on muuttunut. Näytän mielestäni suht entiseltäni, rinnat vaan on entistäkin isommat.

Hemmo on alkanut saada ihmeellisiä raivareita. Yleisestikin on tullu kärttysemmäksi ja kitisee hereillä ollessa, mutta usein syömisen jälkeen tai ennen nukahtamista huutaa ihan raivopäänä. Liekö sitten kyse ilmavaivoista vai mistä :confused: Tuntuu vaan kummalta tuo nukahtamisjuttu, kun usein näyttää jo olevan melkein unessa, mutta alkaakin sit yhtäkkiä huutaa naama punaisena. Sit kun vähän aikaa hyssyttelee niin huuto saattaa lakata yhtä nopeesti kun alkokin, ja nukahtaa suunnilleen kesken huudon. Että mikähän vaihe tämmönenkin sit on...
 
  • Tykkää
Reactions: tieti
Kolme ja puoli viikkoa synnytyksestä... Ja kropalle kuuluu seuraavaa:
- Lonkat särkevät vielä, jos on paljon jaloillaan, mutta päivä päivältä vähemmän.
- Mulla jatkuu jälkivuoto niukkana. Pari päivää oli viime viikolla jo poissa, sitten taas jatkoi tipottelua. Rasituksessa tulee enemmän vuotoa kun taas levossa ei juuri ollenkaan. Sais loppua kyllä kokonaan, että pääsis normaaliin päiväjärjestykseen (lue: sais aloittaa "normaalin" seksielämän :) Halut on jo ennallaan).
- Paino tippui nopeasti ekan viikon aikana 8-9kg, loput 4-5kg onkin sitten tiukemmassa eli suomeksi sanottuna LÄSKIÄ. Nyt näyttää olevan tuo 500g/vko tahti menossa, ja saisi kyllä mennä vielä alle lähtöpainonkin, koska lihoin juuri ennen plussausta n. 3 kiloa ja BMI oli sen tuloksena 25.
- Lantionpohja on ihan entisellään. Vauva viihtyi korkealla kohdussa pitkään eli ei painanut ja rasittanut alakertaa odotusaikana ja ponnistusvaihe oli lyhyt, 5min. Ei pidätysongelmia siis.
- Vatsalihakset - öö joo, syviä lihaksia aktivoin aina kun teen jotain fyysistä ponnistusta ja muutenkin esim. kävellessä pidän huolta, että vedän napaa rankaa kohden jotta asento pysyy hyvänä. Suorat vatsalihakset varsinkin ylävatsalla tuntuu vielä aika venyneiltä, mutta niille täytyykin varmaan antaa enemmän aikaa. Maha ei pömpötä ihan hirveästi mutta löllykkä se on.
- Linea negra näkyy edelleen, samoin pisamat/maksaläiskät ovat runsaampia kuin muina kesinä. Raskausarpia ei tullut, vaikken rasvaillut.
- Jumpat aloitan kunnolla jälkitarkastuksen jälkeen. Sitä ennen kävelylenkkejä päivittäin. Katsotaan uskallanko juosta vielä tänä syksynä.
- Jalan koko on jotakuinkin palautunut, sormet vähän vielä tuhdissa kunnossa, koska vihkisormus kiristää, johtunee näistä ylikiloista.
- Nenän tukkoisuus alkaa helpottaa!
- Hiukset on edelleen päässä, en ole siis huomannut mitään katoa vaikka imetän.
- Tissit joo. Täysimetys 2h välein... Muuta ei tartte varmaan sanoa :)

PH
 
  • Tykkää
Reactions: tieti
heippahei ! täällä on nyt 10 päivän ikäinen neitokainen :) nukkuu tosi hyvin 4-5 tunnin pätkiä herättelemää en ole alkanut, paino kun oli noussu hyvin sairaalan lähtöpaino 3845g-> 4pvä ikäsenä 4070g syntymäpäino 4120g ja neuvolatädin mukaan 2vkon ikäsenä pitäis olla syntymäpaino takasin :)

Meillä toi alku alko melko ankeesti muuten, ekaks jouduttiin tekee kiireellinen sektio kun tyttö reagoi melko negatiiviseti supistuksiin, syke laski kovinkin alas ja lääkärit oli sitten sitä mieltä että on parempi leikata ! pääasia että saatii neiti ulos elossa ja terveenä !! leikkauksesta oon omasta mielestä palautunu tosi hyvin, ei särje juuri ollenkaan, ja tuntuis et vois tehdä ihan kaikkee.. kuitenkin oon aika iiisisti ottanu ettei sitten tule takapakkia, viime la päästiin kotiin ja vointi oli päivällä hyvä, iltaa myöden mahaan alko sattua ja menin päivystykseen yöllä kun ei pystynyt nukkuu eikä olemaan missään asennossa, lanssilla laittoivat tayssiin ja kohtutulehdushan se siellä oli jäänny 3cm istukkaa joka sitten muistutti olemassa olollaan :(( no nyt sitten antibiootteja popsien vielä hetken. Tytön maha reistaa lääkkeistä, mikä harmittaa suuresti mut jospa tää tästä iloksi vielä muuttuisi !
Muuten kaikki on loistavasti, tyttö ihana ja oma olo hyvä :)

salpe
 
  • Tykkää
Reactions: tieti
Synnytyksestä on palauduttu ihan hyvin. Lonkat välillä vielä kipeet ja alapää välillä oudon tuntunen (johtuneeko siitä et poika viihty niin alhaalla pitkän aikaa). Rinnatkaa ei nyt oo enää koko ajan poksahtamispistees. Jälkivuotoa vielä vähäsen kun liikkuu enempi.

Selkää särkee varsinki iltasin, mut en lue sitä synnytyksen piikkiin, vaan kyllä se on ihan tuo kanniskelu ja syöttömaratonit, (vaikken imetäkkää) jokka sen kipeyttää. Kävelylenkit auttais tuohonselkään, mut kun on muuten niin väsyny ettei saa aikaseks ku pari kertaa viikos pakata molemmat muksut rattaisiin ja lähtee kävelylle...

Kun nyt näistä ekoista kuukausista selvitään, niin alkaa sit tuo väsymyski vähä helpottaa kun saadaan jonkinmoinen rytmi aikaan... Oon aatellu sit jälkitarkastuksen jälkeen stempata, nyt tehään vain välttämättömät...

tieti ja poika 3 vkoa 1 pvä =)
 
Hemmo on alkanut yhtäkkiä pidentää unipätkiään, JES!!! Nyt parina päivänä koisaillu useaan otteeseen kolmen tunnin putkia entisen kahden tunnin syklin sijaan. Kumpa tämä trendi jatkuisi..

Vähän ohi aiheen, mutta ahdistaa tuo kotihoidontuen uudistus. En haluaisi laittaa Hemmoa alle 3-vuotiaana päiväkotiin, ja meillä on se monelle tuttu tilanne, että miehellä huomattavasti parempi palkka kuin mulla, eli ei oikein talous kestä sitäkään, että mies jäis kotiin ja mä menisin töihin. Mutta keskenhän tuo uudistusasia vielä on, joten vielä on toiveita että rukkaisivat sitä jotenkin järkevämmäksi..
 
Täällä huudetaan välillä päivät ja nukuttaan pikku pätkiä. Tänään taas vuorostaan on nukuttu jo parit hyvät päikkärit ja itselle jää vähän omaa aikaa. Neitokainen on erittäin vaativa tapaus ja jos ei palvelu pelaa heti niin huuto on sen mukaista.

Syömiset hoidetaan sitten kun on nälkä ja öisin on nyt nukuttu vaihtelevasti. Eli aluksi joku 3-5h pätkä ja sen jälkeen lyhempiä unipätkiä. Tosin meillä on pakko aamupala ja herätys isompien koulu aamuina vähän ennen seitsemää, että ehditään viedä pojat ajoissa kouluun. Eilen oli lisänä vielä illalla poikien harrastukset ja sama jatkuu tänään ja huomenna. Torstain ja perjantain mies on työmatkalla niin saa nähdä miten ehditään kouluun...

Synnytyksestä palautuminen olo oli hyvä jo heti synnytyksen jälkeen. Tiputteluvuotoa on edelleen ja välillä jomottelee alavatsaa. Ylimääräistä painoa on pudotettavana tarpeeksi, mutta se on tuntunut olevan melko tiukassa siihen asti kun imetän. Mitään varsinaista liikuntaa tai jumppaa en kävelyä lukuunottamatta ajatellut harrastaa vielä hetkeen.

Onko Suomessa muuten mitään suosituksia urheilun harjoittamisesta synnytyksen jälkeen? Täällä on suosituksena, että jälkitarkastuksen jälkeen, 6-8vkoa synnytyksestä, käydään 10 lantiopohjalihasten kuntoutuskertaa tai että lantionpohjan on oltava kunnolla palautunut ja treenattu ennen kuin vatsalihaksia saa tehdä. Kävellä voi, mutta juokseminen ja muu liikunta mieluiten vasta tuon kuntoutuksen alettua tai jälkeen. Vaikka nyt ei olisikaan pidätysongelmia niin niitä voi tulla joskus myöhemmin ja siksi tätä asiaa painotetaan täällä todella paljon. Sektion jälkeen on suosituksena ettei harrasteta urheilua ennen kuin 4-5 kk synnytyksestä.

Saini ja pikku punahilkka 3vkoa ja 2pvää
 
pakko kans kommentoida tuota kotihoidontuki asiaa... meillä ei myöskään olisi taloudellisesti mahdollista, että mies jäis kotiin. Ite kun jään työttömäksi sitte kun kotihoidontuki loppuu, ja sehän nyt on sit tosi järkevää jos molemmat ois kotona, toinen työttömänä ja toinen tuolla tuella... Miehellä kun sentään on työpaikka...

urheilun alottamisesta synnytyksen jälkeen ei ainakaa täälä oo puhuttu muuta ku et ei oikein mitää vatsalihastreeniä/ muuta raskasta ennen jälkitarkastusta välttämättä kannata tehdä et ehtii kroppa palautua, kävelyä suosittelevat. Kaiken kaikkiaan synnytyksen jälkeen jää vähä niinku omilleen nuotten liikuntajuttujen kans...
 
En ollut huomannutkaan että uus keskustelu oli jo alotettu! No parempi myöhään, kuin ei milloinkaan :)

Meillä poika on huomenna jo 4 viikkoa! Mahavaivaa on ollut, luultavasti ilmavaivoja, kun disflatylillä helpottuu. D-vitamiinit ollu nyt jo viikonpäivät pois ja uus merkki alotetaan varmaan maanantaina. Yöllä nukutaan ensin 3-5h, sitten 2-3h pätkissä. Aamulla on usein pahimmat maharaivarit, varmaan kun koko yön ollut melkein paikoillaan. Päivisin sitten syödään noin 3h välein. En oo ainakaan vielä itelleni mitään ruoka-ainerajotuksia tehnyt mutta katsellaan nyt tilannetta. Liikuttelu ja tosiaan se ilmavaivalääke tuntuu auttavan pahimpaan kipuun.

Aivan ihana pikkumies on kyllä vaikka välillä kiukuttaakin :)

Ikku
 
Kiitos Catidalle ketjusta!

Täällä päästiin vauva-arkeen nopeasti kiinni, vaikka esikoinen onkin kyseessä. Syntymäpaino saatiin ylitettyä alle viikossa ja pian päästiin myös kolmen kilon rajapyykin yli, joka helpotti siinä mielessä ettei tarvinut vahdata syöttövälejä. Tämän viikon 1kk lääkärineuvolassa painoa oli jo 3790g ja pituuttakin oli tullut melkein parisen senttiä.
Tytteli on aika kiltti ja rauhallinen tapaus. Syömisestä pitää kyllä huolen, että ruoka tulee ajallaan ja nopeasti :) Päivisin syöttövälit on 1-2 tuntia, yöllä vaihtelee kahdesta viiteen tuntiin. Tästä huolimatta oon saanut alusta asti nukuttua hyvin. Täysimetän siis tyttöä. Imetys lähti sujumaan hyvin - toki alun 2 viikkoa oli melkoista totuttelua. Maitoa on riittänyt hyvin. Ainoa ongelma on lähinnä ollut se, että välillä maito tulee liian kovalla paineella ihan suihkuamalla ja tyttö ei silloin ehdi/pysty nielemään. Pumppaus kuitenkin auttaa tähän.
Jotain satunnaisia vatsanväänteitä tytöllä on ollut muttei mitään jatkuvampaa. Edes d-tipat ei niitä tuoneet :)
Täällä jatketaan eloa ja seurataan vauhdilla kehittyvää neitoa :)
 
Keskiviikkona käytiin sielä kuulokontrollissa pojan kans. Nyt saatiin vaste toisestaki korvasta, kun oli ehtiny lapsivedet kuivua... Eli normikuulo pitäs olla. :) Samalla punnittiinki ja painoo oli liki 4400g.

D-vitammiinia ollaan nyt syöty jonku aikaa, pitäs pikkuhiljaa saada annostusta isonnettua, mut kun äiti ei joka päivä muista niitä tippoja ollenkaa, niin tää vähä kestää... :D
 
Huaaah, eilinen, viime yö ja tää päivä on kulunu edestakaisin hypätessä, kun Hemmo on suvainnut nukkua max tunnin pätkiä |O Tähän verrattuna se aiempi kaks tuntiakin oli sentään luksusta. Ja mä kun jo olin toiveikkaana kun ennen tätä oli pari päivää että nukku välillä kolmekin tuntia putkeen.. No, ei kai tätä kauaa jatku - eihän?! Ilmotin kyllä jo miehelle, että ens yönä se saa hypätä vauvan ylhäällä vauvan kanssa, kun on vapaapäivä edessä.

D-vitamiini ei meillä tunnu vaikuttaneen suuntaan eikä toiseen, itkuraivareita välillä on ja välillä ei, riippumatta siitä onko vitamiinia syöty ja mitä merkkiä.

Hemmo on alkanut nyt parina viime päivänä pikkasen äännellä muutakin kun itkua, mikä on hauskaa :)

saini81: Neuvolassa ei oo liikunnan alottamisesta muistaakseni puhuttu, jossain esitteissä ollu lyhyesti ohjeita, että lantionpohjaa kandeis jumpata. Tommonen ohjattu lantionpohjatreenihän oiskin hyvä. Se omatoimijumppa kun tuppaa helposti unohtumaan... Mä nyt aattelin tuolla pilateksessa käydä kun siinä liikkeisiin kuuluu aina lantionpohjan pito ja muutenkin keskitytään syviin lihaksiin.
 
Täällä sairastellaan... Tai lähinnä minä, vauva ja mies toistaiseksi säilynyt... Toivottavasti ei tarttuisi :/

Meillä on vasta viikon päästä ristiäiset... Meni vähän myöhälle kun varasin jo odotusaikana ristiäispäivän: Oletin, että raskaus menisi yli kun mitään oloja ei ollut niin otin sen takia niin myöhälle.. Laskeskelin vaavin olevan abour 6-7 viikkoinen kastettaessa... Just. Lähes 11 viikkoinen siis on kastepäivänä.

Osaimetyksellä on oltu alusta asti ja nyt on kolmas päivä kun vauva hylkii rintaa, johtuisko siitä et on kipeenä vai kuukautisista. En tiedä, mutta jos ei pian ala kelpaamaan niin imetys loppuu varmaan tähän kun maitoa ei ole muutenkaan ollut niin nyt kun se ei edes kelpaa niin vähentyy varmaan entisestään...

Lantionpohjanlihakset hyvässä kunnossa, jälkitarkastuksessa kävin syyskuun alussa.

Onnittelut vielä kaikille vauvautuneille. :flower: Nyt ei taida enää kukaan olla kasassa kun syyskuu näin pitkällä...

Liikunnasta sanottiin mulle sairaalassa että omien olojen mukaan. Jos on joku harrastus minkä parissa ollut niin sinne voi palata niin nopeasti kun itsestä tuntuu. Vatsalihaksia ei saa tehdä niin kauan kun tuntuu rako siellä. Itse palasin harrastukseni pariin 3viikkoa synnytyksestä. :)

Dumbo 2kk 11vrk
 
cockerspaniel: Täällä kanssa sairastellaan, flunssa vaivaa minua ja miestä, vauvasta en oikein ota selvää.

Pe-la-yönä kun mies hoiti vauvaa sain nukuttua jotain 6 tuntia putkeen! Mutta hinta oli kova, rinnat pakkautu ihan ylitäyteen maitoa ja lauantai kuluikin sitten rattoisasti tukoksia avatessa... Oli se ehkä silti sen arvoista :D

PS. Santza609:n vitsit eivät oikein mahtuneet huumorintajuuni. Ilmoitin viestin ylläpidolle.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: cockerspaniel
Tulipa outo olo kun neuvolassa piti esittää ääneen ajatuksiaan ehkäisystä, että mitä aletaan käyttää. 5 vkoa synnytyksestä eikä me olla kyllä vielä sitä tarvittu... Muitakin keinoja kun on ;) Pitäis varmaa jutella tarkemmin miehen kanssa. Vähemmän vakavasti kun asiasta on puhuttu niin on mietitty että ehkä sitä ehkäisyä ei nyt välttämättä edes tarvii. Mutta jos nyt oikeastikin puhuisi. Menkathan mulla alko viimeksi vasta imetyksen loputtua joten kiire tässä ei pitäis olla. Jotenkin vähän epätodellinen aihe kaikenkaikkiaan :)

5vkoinen tytteli oli täysimetyksellä kasvanut kaikkien käyrien keskellä ja lääkärikin totesi terveeksi. Hymyilee ja juttelee. Neuvolan ihannevauva, kuin nukke, sanoi täti. <3

PH ja sunnuntaina nimen saava tyttönen
 
Pippurihäntä: Hmm, meillä ei ainakaan vielä ole neuvolassa ollut puhetta ehkäisystä. Mutta onko siihen ees oikeestaan muita vaihtoehtoja kun kondomi, jos imettää? Kun eikös kaikki hormoneihin perustuvat keinot oo nyt sit poissa laskuista? En kyllä yhtään oo kumien ystävä, mut kaipa niihinkin tottuu. Ei tosin ole meillä välilihaleikkauksen jäljiltä ollu vielä oikeen ajankohtainen aihe tämä...

Hemmo kasvaa huimaa vauhtia ja kassillinen vaatteita on jo jäänyt pieneksi. Nyt 5 vkon iässä saatiin neuvolassa lukemat 5770g ja 59cm.

Tällä viikolla on nukkuminen ollu taas vähän pidempää pätkää, kaks tai joskus kolmekin tuntia putkeen, joten itekin oon saanu nukuttua ainakin jotenkin. Heti huomaa että on taas mielialakin parempi.

Aiotteko alkaa harrastaa vauvan kanssa jotain? Täällä olis tarjolla vaikka mitä, ja mieli tekis kokeilla kaikenlaista, mutta toisaalta jaksaminen on rajallista. Vauvamuskaria oon nyt miettinyt, ja sit vähän myöhemmin haluaisin myös johonkin liikuntajuttuun. En ajattele, että vauva harrastuksia kaipais, mutta omalle päälle tekee hyvää kun on joku syy välillä lähteä ihmisten ilmoille.
 
Heips taas pitkästa aikaa :wave:

Meidän neiti on jo hiukan yli 2kk :O Aika mennyt ihan hurjan nopeeta...

2kk neuvolassa käytiin ja mittaa neidillä tasan 6kg ja 56cm =)

Nimenkin neiti sai jo kolmisen viikkoa sitten.


Jälkitarkastus oli itselläkin jo ja kaikki oli kunnossa.
Paino tippunu hienosti, reilu viikko synnytyksestä niin olin jo alle lähtöpainon.


Mutta taas täytyy mennä kun neiti kutsuu :D


vivia ja napsu 2kk
 
moikka taas pitkästä aikaa! täällä ollaan jo 6viikkoisia ja viime neuvolassa 2viikkoa sitten painoa oli jo 4600g ja pituuttakin tullut muutama sentti lisää :) täysimetyksellä mennään täälläkin ja onneksi mun rintatulehdus ei aiheuttanut loppujen lopuksi ongelmia :) vähän on masuvaivoja ollut mutta disflatylia on täälläkin käytetty ja vaihdettu d-tipat relan d-tippoihin :)
Oma vointi on ollut tosi hyvä näin sektion jälkeen ja jälkitarkki on 2viikon päästä. Olen lenkkeillyt vaunujen ja koirien kanssa ja painokin on tippunut hurjat 18kg 6 viikossa vaikken ole mitenkään laihduttanut tms :)

3ssi + E 6vko
 
Meillä oli sunnuntaina ristiäiset, nyt on pojalla nimi kunhan itekki vaan muistais puhua nimellä eikä aina vaan sanoo pojaksi... =)

Maanantaina tuli sit esikko flunssaan... kaamee nuha ja yskä, iltasin ollu kuumettaki ja eilen sit alko poikaki olla tukkonen. Mieski valitteli kurkkuansa, eikä omakaa olo mikää hehkee oo... panadolilla mennään...

Meillä kans vaihdettiin d-tipat tuohon relan versioon ja sit alettiin antaan myös cuplatonia, jos tuo masu vähä helpottais pienellä...

Meillä on neuvolaan vielä melki 2 viikkoo ja sit onki vain puolitoista viikkoo seuraavaan neuvolaan... täälä tuo lääkärin vaihtumisen takia tuo eka neuvola on vasta noin myöhään...

Poika haluaa olla öisin hereillä ja nukkua päivisin... huoh... ja esikko herää 7-8 aikaan... eli silmät ristis jatketaan vauvaelämää...

tieti ja poika (huomenna 6 vkoa)
 
Catilda: Cerazette minipillerit ja hormonikierukka ainakin molemmat sopii imetyksen aikana ja niihin olis saanut reseptin samantien. Jätettiin nyt kuitenkin väliin. Käyn sitten gynen juttusilla kun tarvis on.

Muuten meininki on aika tasasta. Yöt menee suht samalla kaavalla. Nukkumaan n.klo 20, siitä syötöt n. Klo 12 ja 03 joiden jälkeen sitten tiheämpää heräilyä klo 04 eteenpäin. Aamu alkaa sit 07 paikkeilla. Pitäis itse mennä kans kasilta petiin että sais nautittua tuosta pitkästä pätkästä, mutkun ei malta. Omaa aikaa on siis iltaisin ihan mukavasti. Päivisin tyyppi nukkuu tunnin parin pätkiä about kolmessa erässä ja jotkut torkut ehkä vielä loppuillasta. Päiväunille asettuminen on vähän huutoisaa kun ei meinaa antaa periksi unille vaikka väsyttääkin. Yöunille asettuu muutamalla tutin takaisinsyötöllä.

Ekat flunssat sairastettu myös 6vkon iässä. Nyt jäljellä tukkoinen nenä enää. Suht helpolla päästiin.

Tämmöistä täällä :)
PH ja neiti A
 
Pippurihäntä meillä toi sama juttu yöunille asettumisessa. Tutin takaisinsyöttö on oikein hyvä termi kuvaamaan sitä :D Aina kuuluu "äää" sitte tutti suuhun ja rauhottuu, kunnes taas muutaman minuutin päästä "äää" ja sama juttu.. toisinaan voi mennä kymmenenki kertaa noin ja loppujen lopuksi tutti kuitenki on tippunu pään viereen, kun pikkunen on nukahtanu. Mutta tutti on kyllä NIIIN tärkee toiselle :D

Meillä poika kuusi viikkoa. Ensi viikolla olis neuvolalääkäri, joka aikastu mahavaivojen takia. Vaivat on kyl suht hyvin pysyny kurissa edelleen Disflatylin kanssa. Välillä itkee selkeesti niitä pieruja :/ Paljon koitetaan hytkytellä ja pitää liikeessä, niin pöräyttelee helpommin :D

Ikku
 

Yhteistyössä