~~ Elokuun ihmeet 2013 ~~ Ensimmäinen vuosi

Terve kaikki!

Meillä sairasteltiin viime viikolla useampi päivä viruksen kourissa. Ihan kamala yskä ja röhinä ja kuumettakin oli muutamana päivänä. Lääkärissä sai avaavaa astmalääkettä ja nyt taas on normaali oma itsensä, vaikka vähän vielä yskittääkin. Kiinteet ei mee vielä entiseen tapaan, kun alkaa aina yskittämään kun syö ja siksi tulee usein jopa ylös asti ruoka :/. Toivottavasti ei oo paino ainakaa laskenu ku viikon päästä on tuo 6kk neuvola.

Kovasti haluais poika liikkeelle mutta ei oo hoksannu sitä, miten etu- ja peräpää sais toimimaa yhessä. Joko nostaa ylävartalon ilmaan tai sitte pepun mutta ei vielä molempia samaan aikaan. Käsien käyttö on kehittyny tosi paljon ja pientä pinsettiotettakin on silloin tällöin havaittavissa.

Yöt on vielä yskän takia aika rikkonaisia. Vähän aikaa meni jo yhellä syötöllä mutta nyt taas on se 2-3 ja muutenkin heräilee ähisemään. Alahampaatkin pilkottaa ikenestä mutta ne on olleet tossa vaiheessa jo jonkun aikaa.. Kauankohan menee, että ne sieltä tulee täyteen mittaansa? Eli kärjet on siis molemmista tullut jo läpi. Jospa noi yötkin sitte helpottais..

Miten ootte muute meinannu palata töihin? On niin hurja ajatus laittaa 9kk vauva hoitoon. Meillä ilmeisesti kylläkin mies jää kotiin pojan kanssa mikäli saan oman alan hommia kesäksi.

Ikku
 
Täälläkin on podettu räkätautia. Nyt näyttäisi jo olevan menossa ohi ja ilman kuumetta ja yskää selvittiin.

Meillä ekat hampaat puhkesi tammikuun eka viikolla. Vieläkään eivät ole ihan täydessä mitassaan - olisko nyt noin puolet. Itsekin odotin että tulisivat nopeammin täyteen kokoonsa. Onkohan tässäkin yksilöllistä vaihtelua? Lohdutukseksi voin kuitenkin sanoa, että yöt rauhoittui aika pian tuon puhkeamisen jälkeen. Nyt tosin jo kai yläleuka vaivaa, kun välillä oikein kiukun kanssa puree kaikkea.

Mulla ajatuksissa on olla vuoden loppuun asti kotona ja sitten töihin. Pitempäänkin olisin jos vain talous antais myöten :p
 
Töihinpaluusta - just tänään aamulla viimeks keskusteltiin aiheesta "mistä haetaan hoitopaikkaa". Mä oon nyt ilmoittanut töihin, että palaan joulukuun alusta. Enempään kotonahoitamiseen ei oikein ole varaa tällä asuntovelalla...Sitten mies on vielä 1kk himassa Pikku-Torakan kanssa, joten hoitoura alkanee tammikuussa 2015. Toivottaisiin enssijaisesti perhepäivähoitopaikkaa, mutta katotaan miten käy. Ollaan mietitty myös jos anoppi hoitaisi kevään 2015, mutta ei olla vielä kysytty. Joka tapauksessa osa-aikaisena haluaisin töitä tehdä, mutta ne neuvottelut on vielä kesken, että mimmoisena 3 vai 4 päivää viikossa. Esimies vaihtuu tällä välillä niin joudun keskusteleen myöhemmin asiasta vasta. Mua jotenkin painaa tää hoitopaikka-asia, kun täällä on ensinnäkin liikaa vaihtoehtoja ja sitten toisekseen aika paljon jonoja ja kolmanneksi mitä tästä tietää miten asiat menee jos me muutetaan toiseen kaupunginosaa ja vielä yks muksu saisi alkunsa jossain vaiheessa ja noin. Kauheen hankalaa taktikoida näin monella muuttujalla :)

Hampaita ei näy, yösyötöt vähenivät yhteen, mutta heräilee ajoittain silti parin tunnin välein ja välillä valvookin, kuten viime yönä. Hirveetä melskaamista ja pyörimistä sängyssä. Huoh. Ylipäänsä nukahtaminen ja nukkuminen levottomassa vaiheessa. Viikon oli hyvä tuossa välissä :)
 
Meillä oli tänään vihdoin se 5 kk:n neuvola (poika viikon päästä 6 kk). Painoa oli 7,8 kg, vähä 0-käyrän alapuolella mut tasasesti menee, pituutta 69 cm (saattaa olla enemmänki mut ei halunnu suoristaa jalkoja vaan piti niitä väkisin vähä koukus... =) ) Kuukauden päästä sit 6 kk:n neuvola...

Meilläki edelleen nuha/yskä vähä päällä, esikko nyt alkaa oleen suht normaali, mut poika on edelleen räkänen... Toivottavasti kohta helpottaa...

Töihinpaluu tai siis työn etsiminen alkaa syyskuun alusta, ei yksinkertasesti oo varaa olla kauempaa kotihoidontuella kotona... Saa ny nähä koska niitä töitä saa, mut päivähoitohakemukset pitäs täyttää nyt kohta. Jos talous antais myöten olisin kyllä siihen asti kotona kun poika täyttäis 3 v. Hoitopaikanki haku vaan on melko mielenkiintosta, kun miehellä on iltatyö ja ite en tiä minkämoiseen hommaan sitä rupee/joutuu, niin ei oikein osaa sanoo tarvisko sitä hoitopaikkaa pariks tunniks päiväs vai tarvisko iltahoitoakin vai mitä... voi jee taas niitten paperien täyttöä...
 
Meidän Tirpukka on salakavalasti lähtenyt liikkeelle! 5,5kk iästä noussut konttausasentoon ja peruutellut eri suuntiin. Viikonloppuna sitten keksi, että eteenpäinkin voi mennä. Ryömimisen ja konttaamisen sekamuodolla pääsee jonkun metrin :) Ottaa yhden-kaks konttausaskelta ja sitten kaatuu eteenpäin masulleen ja sama uudestaan. Melko hassun näköistä... No kovin moni asia ei oo vielä niin kiinnostava, että viitsisi tuota käyttää, mutta tarpeen vaatiessa kyllä.

Flunssassa oltiin viime viikko, mulle jäi joku köhä. Tyttö onneksi parantui parissa päivässä.

Minkä verran teidän lapset muuten syö ruokaa yhdellä aterialla ja montako ateriaa päivässä annatte? Mulla on vähän hakusessa nää tällä hetkellä, kun neuvolan ohjeellisia suosituksia kattoo niin haitaria voi olla paljonkin.
 
PH: vau, teidän tyttöhän oli vikkelä... =) Kumpa tuo meidänki poika hoksais vähä tuota liikkumista niin helpottais asioita huomattavasti... ehkä... =)

syömisistä: meillä on lähes koko ajan syöty noin parin tunnin välein paitsi yöllä harvemmin.... Nyt aletaan pikkuhiljaa päästä tuohon viiden aterian rytmiin (+iltamaito), se mitä syödään kerralla vaihtelee tosi paljo, välillä syödään kiinteitä pari lusikkaa ja välillä pilttipurkillinen ja maitoa 60-120 ml päälle, iltasin maitoa menee n 250 ml ennenkö nukahtaa. Aamusin mennään vielä maidolla, kohta alotellaan aamupuuroki, muilla aterioilla syödään kiinteitä ja maitoa....

Mut kyllä tää tuntuu olevan niin hakemista ja arvailua tän syömisen kans... Muutenki unirytmi on justiin vaihtumas ja niitäki saa opetella...
 
piti vielä mainita tuosta, kun meidän poika vetää aiva älyttömästi ilmaa syödessänsä (välillä jopa silloin ku syö kiinteitä), röyhtytaukoja saa pitää välihin vaikka kuinka monta, niin välillä syöminen kestää lähemmäs tunninki ennenkö on tyytyväinen, toki niin on ollu alusta asti. Oon toivonu et ikä korjaa asian, ja välillä sujuuki jo paremmin.
 
Heipä hei! Täällä ei vielä liikuta, ja yrityksetkin on vähentyneet. Ilmeisesti hammaskiukku sotkee taas opetteluja ja syömisiäkin.
Syöminen on ihan "tuurista" kiinni. Ateriakertoja on 4-5. Toisinaan vetelee sen pilttipurkillisen ja toisinaan ei kelpaa mikään. Maidon menekistä en osaa sanoa, kun vielä on pelkällä tissimaidolla. Imetyskertoja on 6-8 vuorokaudessa, joista vielä kaksi yöllä. En oo noita ruennut vielä karsimaan, kun selvästi on vielä nälkä yöllä. Yhtenä iltana söi ihan kunnon satsin puuroa, ja silloin ei syönyt kuin yhen kerran yöllä. Odotellaan siis, että iltapuuro rupeis maistumaan paremmin.
 
Moikka pitkasta aikaa ja laiska kun olen :) en saanu kannettavaa avatuks jotta sais kaikki aakkoset kayttoon. Meilla pumpula on heti puolivuotispaivansa korvilla ymmartanyt etta pyorimalla paasee liikkumaan paikasta toiseen ja millon ollaan nyt sitten laatikoita availemassa tai koneita romplaamassa :) Yritys on myos kova etta ylettaisi vahan korkeammaltakin saada tavaroita, mutta konttausasentoa ei viela osaa ottaa vaikka korkeallekin osaa itsensa kasien varassa nostaa. Tavaroita kurkotellaan edesta ja omalaatuisella hivutuskurkotus-tyylilla nekin saadaan jis vaan halutaan,rymimiseksi tuota ei kylla voi kutsua :) Napa-akselin ympari mennaan reippaasti ja kovin on tavuja hakevaa jokeltelua alettu harrastamaan. Rintaa syodaan 2-3 krt viela yossa ja soseita on alettu hiljalleen maistelemaan. Teen itse kaikki soseet,hedelmia myoten,miten muilla? Pikkuhiljaa on meillekin loytynyt edes hieman siedettava rytmi ja unet maistuu parhaiten raittiissa ulkoilmassa. Kovin nopesti on siita pienesta kaarosta kasvanut jo niin "iso"poika, ei sita muistanutkaan kuinka nopesti se pieni vauvaika menee ohitse. Joko muilla on selvilla tyokuviot, lahteako toihin vai ollakko kotona viela? Nailla nakymilla itse olen viela ainakin kesan kotona lasten kanssa. Nain talla eraa, hyvaa viikonloppua ja alkavaa kevatta kaikille! :)
 
Täällä käytiin tänään neuvolassa hakemassa 6,5kk:n mitat. Painoa 7220 g ja pituutta 65,8 cm. Nätisti pitkin käyriä mennään :)
Kuuloreaktiotkin terkka testasi "uikutuslaitteella" ja molemmille puolille reagoi.
Liikkeelle ei olla lähdetty vieläkään. Neiti kyllä yrittää ja saa sitten raivarit kun ei onnistu. Ääniskaalaan on tullut taas uusia ölinöitä, yninöitä, pärisytystä, mutta tavujen toistoa ei vielä. Kova tyttö juttelemaan kyllä on :)
Viime aikoina käsien käyttö on kehittynyt huimasti. Molempia käsiä käytetään tarkasti ja osaapa neiti käyttää kumpaakin kättä samaan aikaan esim. "rummuttaessa". Huvittavinta on kun antaa nokkamukin ja maissinaksun käsiin - toisella syödään naksua ja toisella otetaan välillä ryyppyä mukista.
Lomake hoitovapaan hakemiseksi töistä on nyt täytetty. Vuoden loppuun saan siis nauttia kotiajasta pikku ihanuuden kanssa <3
 
Heippa piiiitkästä aikaa!
Täällä odotetaan jo kovaa kevättä ja mieli on selkeästi iloisempi kun on kirkasta jo aikaisin aamulla!
Yöt menee vaihtelevasti vieläkin! Tuntuu että hampaat on pahin vaiva.. kaksi hienoa piikkiä löytyy jo alahaalta ja lisää pukkaa :)
Kiinteät ollaan aloitettu vauhdilla ja olen itse väsäillyt kaikenlaisia ruokia Venlalle pakkaseen, mutta yllätys yllätys, tehosekotin hajos! Onneksi eilen saapui uusi postiin :)
Iloksemme Venla syö kunnon kaurapuuroa, eli ei tarvi ostaa niitä kalliita puurojauheita :)
Mitä muuta.. No täällä seistään jo ja pidetään vain yhdellä kädellä tukea.. noustaan joka paikkaan seisomaan mihin käsi ylettyy! Sohva on uusi paikka jonka avulla seisoskella!
Venla on myös pari päivää sitten keksinyt että tulee kiva ääni kun hakkaa esineellä lattiaan, pöytään jnp ja tämä hakkaaminen on yksi suosikkipuuhista täällähetkellä!
Viikonpäästä tulee 7 kuukautta täyteen :)
Lennin 4 vuotis synttärit häämöttää! Niitä suunnittelemaan seuraavaksi!
 
Heps vaan!

Täälä poika on alkanu oleen kiukkunen ja kitiseen vähän väliä... Hampaita veikkaisin vaikkei mitää näy ja jo pari kuukautta on pureskellu kaikkee aiva mielettömällä voimalla. Josko ne nyt sit tulis näkyviinki.

Talviki sit ilmeisesti päätti tulla takas, täytyy mennä pihalle muksujen kans jos vaan ehitään kaikelta muulta tohinalta....

tieti
 
Enpä ole ikiaikoihin kirjotellu, vaikka olen välillä käyny teidän muiden juttuja täältä lukemassa :)

Meillä alotettiin soseiden syönti kun 6kk tuli täyteen, ja Hemmo pääsi sörssöjen makuun pikavauhtia. Nyt vetelee n. 1-1,5dl kerralla 4-5 krt päivässä. Pääasiassa oon ite keitelly sössöjä ja pakastanu annoksina, mutta hedelmien suhteen oon vähän uusavuton. Mitä jakimi tai muut teette hedelmille? Siis tuoreeltaan voi tietty tarjota, mutta kestääkö hedelmäsoseet pakastusta ilman sokerin lisäystä..?
Hankin uuden sauvasekottimenkin kun vanha oli niin avuton, mutta tää uus taas tuntuu olevan vähän liiankin tehokas, tahtoo soseet lennellä pitkin seiniä vaikka pienimmällä teholla käyttää :O

Ääntely tuntuu edistyvän niin, että suunnilleen viikon välein tulee joku uus ääni, jota sitten toistellaan aamusta iltaan. Tällä hetkellä on pinnalla kurkkuärrä ja muriseminen. Ruokaa halutessaan hokee "ängängängäng", että kai sen jonkunlaiseksi tavuksi voi laskea, mutta muuten ei vieä oikeen mitään tavujen/sanojen suuntasta oo havaittavissa.

Liikkuminen edistyy vaivihkaa. Pyörii vauhdikkaasti napahyrränä, välillä vähän työntää käsillä itseään taaksepäin, välillä onnistuu möngertämään pikkasen eteenpäin naama lattiaa kyntäen, välillä kierii pari kierrosta, välillä vetää polvia alle konttausasentoon.. ja näillä keinoilla onnistuu ihmeesti jo päätymään sähköjohtojen kimppuun, vaikkei muka varsinaisesti vielä liiku. :p

Vierastaminen on Hemmolla ollut vahvaa nyt parin viime kuukauden ajan, ja koskee sekä paikkoja että ihmisiä. Neuvolan täti ei saa tulla metriä lähemmäs ja vaipanvaihto kerhopaikan vessassa saa aikaan hysteerisen huutokohtauksen. Jopa isovanhempien naamat tietokoneen ruudulla skype-puhelun aikana sai alahuulen väpättämään. Mutta toisaalta joku ihmisiä vilisevä illanvietto asunnossa, jossa on käyty kerran aiemmin, voi ollakin ihan ok. Vaikeasti ennustettavissa nuo vauvan aivoitukset.

PS. Oon miettiny kauanko nää vielä on vauvoja? Musta Hemmo ei oikeen tunnu enää vauvalta.
 
  • Tykkää
Reactions: tieti
Catida Aikasemmin pakastelin myös hedelmäsoseita ja mun mielestä ihan hyvin kestää pakastuksen. Onhan ne vähän ehkä löysempiä kuin valmiit mutta hyvin siltikin pysy lusikassa. Päärynä yksinään on aika vetistä mutta oon pakastellu muun muassa omenan tai mangon kanssa, bansku kans vähän sakeuttaa. Nykyään meidän poika ei noita hedelmäsoseita syö kun puurossa ja olen ne nyt ostanut valmiina. Banaania soseutan välipalaksi ihan haarukalla tuoreesta hedelmästä ja saa poika samalla harjotella vähän sormiruokailuakin banskun paloilla.

Hyvää kevään odotusta kaikille! Sieltä se näyttää kovaa vauhtia tulevan :)
 
  • Tykkää
Reactions: tieti
Hei vaan!

Meillä tuli eilen pojalle 7kk täyteen ja tänään oli vihdoin tuo 6 kk:n neuvola... Painoa n. 8,5 kg ja pituutta 73 cm. =)
Kovasti yritetään liikkua, mutta eteenpäin ei vielä päästä... Kääntyillään kyllä paljon ja sillä tavalla liikutaanki johonki päin aina vahingossa. Soseita syödään nyt 3 kertaa päiväs ja aamulla ja illalla puurot päälle. Eli ihan oikea ateriarytmi on löytyny... onneks.

Itte oon ollu nyt tosi väsyny, en tiä johtuuko siitä että en oikein saa omaa aikaa ja muksut vaatii paljo huomiota vai mistä. Toivottavasti helpottaa kun mies saa talvilomaviikon pidettyä.

Catida: minä myös aikasemmin tein hedelmäsoseita pakkaseen aiva onnistuneesti, nyt en oo jaksanu ja oon ostanu kaupasta valmiita...

Aurinkoista kevättä!
 
Catida: Olen yleensa keittanyt hedelmaa ennen soseutusta,soseutuu ainakin helpommin. Pakastusta ovat kestaneet hyvin enka ole huomannu etta mitenkaan karsisivat siita. Poika on pysynyt samalla liikekannalla, eli pyorii paikasta toiseen. Mielenkiinnolla odotan etta mita oppii seuraavaksi. Nyt nauttimaan kauniista auringon paisteesta lasten kanssa ulos.
 
Heippa kaiket! 8kk neuvolakäynnit varmaan aika monella jo takana. Nythän vasta tajusin sitten, että seuraava käynti on vasta 1v eli vauva-aika on hupenemassa kovaa vauhtia.

Tyttö oli venähtänyt 4cm edellisestä mittauksesta, mutta painoa ei ehtinyt kerätä tuolta liikkumiseltaan eli nyt on -10 käyrällä sen suhteen, mutta pituus-paino-suhde näyttää silti ihan ok:lta ja nollakäyrää lähennellään. Lähes 70cm saatiin 7,7kg noin suurinpiirtein. Pystyyn on ollut tytön mieli, nyt kävellään tukia pitkin ja joka paikkaa vasten pitää nousta seisomaan. Hirveästi touhuaa omiaan koko ajan ja juttelee tät-tät-tät ja äeeet-te (jonka äiti tietysti kuulee "äi-ti"), hampaita on tullut 2 alaleukaan ja tukka on alkanut vihdoin kasvaa :D Tähän asti on ollut mallia "bold and the beautiful..."

Imetys lähti hiipumaan kun menkat alkoivat, vauva vierottui itsestään ja enää ei syödä rintaa kuin kerran päivällä ja kerran yöllä. Yösyötöstä voisi lääkärin mielestä luopua, neuvolantäti oli armollisempi kun ottaa huomioon tuon painokehityksen. Meillä mennään siis pullo-nokka-muki-vieroitusmaito-äidinmaito-vesi -juomalinjalla ja luulen, että nämä viimeisetkin imetyskerrat jäävät tästä vähitellen pois. Tuntuu ihan luonnolliselta ja hyvältä näin.

Ihanaa kevättä kaikille entisten masukavereiden vauvoille ja muillekin uudemmille tutuille! Kivaa kun päästään jo ulkonakin leikkimään ja tutustumaan luontoon, näin se aika hurahtaa :)
 
  • Tykkää
Reactions: tieti
Heipä hei!

Meillä tänään 8 kk:n neuvola ja mitat n. 8,8 kg ja 72 cm (mitenkähän viimeks mitattiin kun oli jopa 73 cm? =) ). Hampaita ei oo viä kuulunu, eikä meillä ryömitäkään. Kontille kovasti noustaan kyllä. Taitaa seurata esikon jäljis ja alkaa suoraan konttaamaan. Meillä seuraava neuvola on 10 kk:n neuvola, täälä semmonen vielä järjestetään.

Kuivuukohan tämä keskustelu kasaan? On kovin hiljasta, vaikka kiirehän nuotten tenavien kans on varmasti kaikilla...

Pippurihäntään yhtyen toivottelen kaikille Ihanaa kevättä!
 
Meilläkin eilen oli tuo lääkärineuvola. Eipä siellä paljon mitään katottu; vähän heijasteita ja kuulo ja näkö. Painoa on jo 9,5kg ja pituutta 72,7cm. Meidän poika lähti ryömimään vähän reilu 7kk iässä ja näin menee vieläkin eteenpäin. Ei vielä konttaa, eikä istu itekseen. Hampaita on se kaksi kappaletta alhaalla ja kovasti ollaan yritetty muistaa harjailla :D Oletteko muut ottaneet jo tahnan käyttöön? Me löydettiin ekokaupasta semmonen vauvatahna. Mitenkäs teillä on eka hammaslääkärikäynti? Jyväskylässä olisi ollut jo vuoden ikäsenä mutta en sitten tiedä miten Kotkassa..

Meillä on muuttourakka edessä kesäkuun alussa. Muutetaan ihan toiselle paikkakunnalle ja kaikki tavarat pitäs saada yhteen pakuun ja henkilöautoon eli aikamoinen karsiminen on eessä. Alotan itse työt kesäkuussa ja mies jää sitten horjuttamaan tilastoja eli koti-isiksi :)

Hyvää kesän odotusta minunkin puolestani!

Ikku
 
Täälläkin on neuvola takanapäin. Painoa 7475 ja pituutta 66,8. Kesäkuussa 10 kk:n neuvola. Täällä se on harkinnanvarainen, mutta päästään käymään mitoilla kun pituutta on tullut vähän hitaammin.

Hammashoitajallakin käväistiin. Saatiin sieltä elmexin 0-6 vuotiaiden tahna. Lisää hampaitakin on tulossa ylös. Neljä etuhammasta kerralla, joista kaksi näyttäisi nyt puhjenneen. Se on luonnollisesti aiheuttanut kiukkua ja huonompia yöunia.
Ryömiminen ei suju vieläkään eteenpäin ja sekös ärsyttää :| Taaksepäin menee (vahingossa) ja tietyille tavaroille menee tarpeeksi monta kertaa pyörimällä napa-akselin ympäri :) Istuma-asento on aika tukeva jo, mutta suojaheijasteet eivät vielä taakse toimi. Odotellaan siis edelleen kiireiden alkua, nyt kun saa vielä aika rauhassa olla kun ei vielä enemmän liiku :)
 
Heippa täältä kans pitkästä aikaa!
Meillä kans 8 kk neuvola takana ja pituutta 67 cm ja painoa 7,5 kg ja hienosti kuulemma kasvaa, vaikka pieni tyttö onkin :)
Meillä on VIELÄKIN yöt niin levottomia ja tuntuu että Venla on siinä iässä nyt että kaipaa äidin läheisyyttä myös yöllä! Tämä mamma alkaa vain olla hieman sekaisin päästä kun päivät on yhtä rumbaa 4 vuotiaan pojan kanssa ja tyttö joka menee jo joka paikaan ja on oikein äiti äiti tyttö! Onko muiden vauvat hirveästi teidän perään, eli itkee heti jos kääntää selän?
Venla kiipee jo rappusia ylös jos vain pääsee salaa ja viime viikolla nousi kauhukseni seisomaan syöttötuolissa!!
Ihanaa kun tulee kevät!
Olen sitä mieltä että näin päin on helpompi, eli kun vauva syntyy loppukesästä ja kun tämä yövalvominen alkaa painaa päälle ja tulee kaikki muukin, vierastaminen sun muut vaiheet, tätä vauva-arkea on helpompi jaksaa kun mennään kesään päin :) Esikoinen syntyi keväällä ja tämä aika oli viimeksi keskellä talvea, kun oli pimeää ja kylmää, niin jotenkin se tuntui raskaammalta silloin!
 
Pimatsu95: Meidän typy rupee itkemään aina kun joku perheenjäsen lähtee ulko-ovesta :) Ja välillä kolistelee vessanoven takana vaativaan sävyyn, jos äiti häippäisee. Yöt on vähän mitä sattuu meilläkin välillä, kahteen kertaan syödäänkin vielä, tai no, nukutaan siinä se 5t välissä mutta silti. Hurjaa on kyllä tuo joka paikassa seisomaan nouseminen. Meillä ei onneksi ole portaita huoneistossa... Mutta joka paikkaan muualle tuo kiipeää mihin vaan pääsee. Kai nää pienet ja kevyet tytöt jaksaa kammeta ittensä helposti mihin haluaa. Ja täähän haluaa :D Yhtään ei oo sylivauva kyllä, mikä on ollu superharmi äitistä...
 
Hiuu... tästä se alkaa... Poika otti tänään ensimmäisen horjuvan konttausaskeleen ja liikuskeli tyylillä yks konttausaskel ja syöksy eteenpäin... =)

Omaa sen verran et kysyisin mitenkä ootte päässy raskauskiloista eroon? Mullahan kävi niin että olin kuukaus synnytyksen jälkeen pari kiloo kevyempi ku ennen raskautta mutta sitten painoo kerty taas lisää, kun väsyneenä söin kaikkee mahollista mistä sai nopeesti energiaa et jaksoin näitten kahen kans päivät. Syöminen meni monesti karkin ja keksien mutustamiseks, lähinnä stressin ja pahan mielen tai muun semmosen takia. Väsy oli kaamee koko ajan. Nyt viikko sit otin itteeni niskasta kiinni ja jätin herkut pois. Nyt yrityksenä on syödä pääsääntösesti fiksusti ja vaikkei aikaa oo mihinkää varsinaiseen kuntoiluun, niin yritän käyttää ne muutamat minuutitki hyödyks. Katotaan auttaako yhtää painonpudotukseen, mut ainaki mieli on jo nyt virkeempi...

Iloista Vappua!
 
Onpas elokuiset jo liikkuvaisia! Meillä on kunnolla ryömitty vasta pari viikkoa, ja tänään Hemmo lähti konttaamaan! Me ollaan nyt muutettu isompaan asuntoon ja täällä on vielä kaikki tavarat levällään ja rappusetkin löytyy, joten oon ihan tyytyväinen ettei Hemmo ihan kauheen vikkelästi vielä kiidä tai varsinkaan kiipeile mihinkään. Nyt täytyy vaan yrittää ripeesti saada paikat kuntoon ja "vauvavarmoiksi". ikkulle paljon voimia muuttohommiin! Me sentään muutettiin vaan saman kaupungin sisällä, ja silti tuntu melkoselta ponnistukselta.

Meillä on alettu nukkua paljon paremmin sen jälkeen, kun lopetin yösyötöt kokonaan. Yritin ensin vähentää pariin kertaan yössä, ja väliaikasesti se tuntu toimivankin, mutta sit meni yöt taas sellasiksi että Hemmo vaan huusi ja huusi niin kauan kunnes pääsi rinnalle. Ja siihenhän piti päästä "parhaimmillaan" noin tunnin välein läpi yön. Sitä kun jatku useempi viikko putkeen niin olo alko olla sellanen, että järki lähtee. Että tsemppiä sinne Pimatsu95, voin vain kuvitella millasta on kun hoidettavana on lisäksi vanhempi lapsi. Yövierotus suju yllättävän kivuttomasti, aikalailla "kolme yötä se ottaa"-kaavan mukaan. Kolmas yö tais olla pahin, ja sitten helpotti. Vieroituksen aluksi heivasin Hemmon vierestäni omaan sänkyynsä, niin ehkä sekin autto ymmärtämään, että tarjoilu ei nyt pelaa. Nyt H on nukkunu yleensä yhden noin 5 tunnin pätkän putkeen ja lopun yötä sitten vaihtelevammin, mutta nukahtaa pääsäntöisesti heti uudestaan, kun tutin vaan työntää suuhun.
 

Yhteistyössä