~**Elokuun mussukat MAALISKUUSSA**~

ELOKUISET MUSSUKAT MAALISKUUSSA







MEITÄ ON 116 ELOVAUVAN ODOTTAJAA:heart:




LA ............. ikä .......... monesko lapsi ..... synnäri


27.7.
Neamma ...................... 26v ............ 3 ........... K-HKS

28.7.
Manzu ...................... 26v .............. 3 ............. VKS

29.7.
Päksäkkä .................. 27v .............. 2 ............. HYS poikalupaus
hemari ..................... 22v .............. 2 ............ NKL tyttölupaus

30.7.


31.7.
-Fanny- .................... 21v ............. 2 ............. SatKS tyttölupaus

1.8.

Airatar ...................... 32v ............... 3 .............. TAYS
maami86 .................. 24v ............... 3 ............. PHKS poikalupaus
kirppiina ................... 28v .............. 2 .............. KSKS
Masunkasvattaja_ ...... 27v ............. 1 ............... ???
Siiruska .................... 32v .............. 1 ............. KOKS

2.8.
karvatonkoira ........... 32v .............. 4 ............ KYS tyttölupaus
Elzu .......................... 28v ............... 3 .............. TYKS poikalupaus
Hilda-..........................24v.................4...............JS

3.8.
Siobhan42 ................ 37v ............... 3 ............. Ruotsi tyttöolo
Kuuttis ...................... 24v .............. 2 ............. TYKS tyttölupaus
Pilvilinna74 ............... 36v .............. 4 ............. K-HKS poikalupaus
karo75 ..................... 35v ............... 2 .............. NKL
naappu-.....................23v.................2................EKKS tyttöolo
4.8.
Dinana ..................... ? .................... 2 .............. ?
pupu82 .................... ?...................... 1 ............. ?
Tiitu79x .................. 31v ................. 3 .............. KOKS
Viola-85 .................... ? .................. 2 .............. OYS poikaolo

5.8.
Saara09 .................... 27v ............... 2 ............. VAS tyttölupaus
Vimmu ..................... 26v ............... 1 ............. KOKS poikaolo

6.8.
lyyli* ........................ 26v ................ 2 ............. TYKS tyttöolo
Elokuunvaavi..............19v......................1................JS
7.8. poikalupaus

Pygmi ....................... 33v ............... 1 ............. KAKS poikalupaus
Kirsikka-78...................33v................3...............MKS poikalupaus

8.8.
Raitapaitainen .......... 30v ............... 2 .............. TAYS
pörrykkä .................... ? .................. 2 ............. KYS
Blanco ....................... 35v ................ 3 ............. MKS
zalea...........................32v..................1................LS
taapero........................26v..................5...............OYS

9.8.
Pieni Tähtönen ........... 31v ............... 5 .............. ? tyttölupaus
Miikulainen89 ............. 22v ............... 2 ............. NKL tyttöolo
Evejiima .................... 26v ............... 1 ............. KYS
Kamilla ..................... 36v ............... 2 .............. SeKS poikaolo
Nti A..........................20v..................1................HYS

10.8.
Memiinah ................... ? .................. 2 ............. TAYS
Koralli73 .................... 37v .............. 3 ............ K-PKS tyttölupaus
janttu672 .................. 38v ............... 2 ........... LS
Mandalay .................. 27v ................ 1 ............... OYS tyttöolo
teelikki ...................... 38v .............. 3 ............. JS tyttöolo

11.8.
Edle ........................... ? .................... ? ................. ?
minä ja kolme ............. ? ................... 3 ................ ?
piianappula ............... 26v ................. 1 .............. LS poikalupaus

12.8.
^^outolintu^^............?.....................1...............HYS tyttöolo
Hyppy ....................... 19v ................ 1 .............. PKKS poikaolo
linda87 ..................... 24 ................... 1 ............. TYKS
minttu81 .................... 29v ................ 1 .............. ? poikalupaus

13.8.
nti. ............................ 24v .............. 1 ............... KYS tyttölupaus
Jonetta ....................... 21v .............. 3 .............. KPKS tyttölupaus
Mittumaaria ............ 24v ................. 3 ............. MKS tyttölupaus

14.8.
bambinoko .................. ? ................. 2 .............. PS
Skeletorgirl...................?...................1..............? poikaolo

15.8.
majj ............................ ? ................... 2 .............. VKS


16.8.

MiukuMauku .............. 30v ............... 4 ............... PKSSK poikaolo
Hopsula ...................... 34v .............. 4 .............. TYKS
hiia..............................26v................2................SatKs
Krisse-72.....................?....................2................KÄT

17.8.
Nannie ....................... 21v ................ 1 .............. KOKS
mammy ...................... 29v ................ 3 ............. PKKS tyttölupaus
Hilloviili ...................... ? .................... 3 ............. KOS
hipis .......................... ? ..................... 1 ............ Costa sel sol tyttöolo
ulleli83 ....................... 27v ................ 1 ............. NKL tyttölupaus
KorpiKuusenKasvattaja... 24v.................2 ..................?
Ruusulainen ................. 25v ................. 2 .............. SAS
Kiuru.............................33v..................3................KOS tyttöolo
18.8.

Millukka ..................... 31v ................ 6 ............. HYS
Okaasan ..................... 33v ................ 4 ............ KÄTtyttöolo
Bump78 ...................... 32v ................ 2 ............. Englanti tyttöolo
Tuuulis ...................... 24v ................. 3 ............ OYS poikaolo
Summersun..................28v...................1..............EKKS

19.8.
E ................................ 33v ................. 2 ............ TAYS


Soulmama .................. 37v ................ 1 ............ K-SKS
taiska87 .................... 23v ................. 1 ............. K-PKS
Schnappy79 ................. 31v ............... 2 ............. KOKS

20.8.
MillaMami ................... 22v ................ 2 ............ K-HKS
eveliina84 .................. 26v ................. 2 ............ LKS tyttöolo

Pujaja .......................... ? .................... 3 ............. ? poikaolo
Joosu ........................... 26v ............... 2 ............. KOKS tyttöolo
Marienna ..................... 30v ................ 1 ............. ?
Lemongrass ................. ? ................... 3 .............. KOS tyttöolo
Janette74 .................... 36v ............... 4 ............... K-SKS
Miuski00 ...................... 29v .............. 3 ............. TYKS poikalupaus
21.8.
jokos ......................... ? .................... 2 ............. KOS
miu-89 ........................ ? .................. 2 ............... K-SKS

22.8.
DarkRed ...................... 25v ................ 3 ............. TAYS poikaolo
myyden..........................38v..................5...............OYS poikaolo
miisu78..........................32v..................1..............PHKS

23.8.
Tirlittan1968 ................ ? ................... 2 .............. JS
Elsa-82........................28v..................2................Kät/H

24.8.
Totinen torvensoittaja ... 31v .............. 2 ............ PKSSK
maitsu83 ...................... 27v ............... 3.............. OAS
megalintunen ............... 34v ................ 1 ............. PHKS
Mia83............................27v..................3..............K-SKS poikaolo
paukku76........................34v.................2.................KYS

25.8.
hopeful86 ..................... 24v ............... 1 ............. ?
kristiina-- ..................... 23v .............. 2 ............. KOS
Eea .............................. 24v ................. 2 ............ PKKS poikaolo
miimii10 ..................... ? .................... ? .............. ?
Salama81....................?......................1...............TAYS

26.8.
SaBiNe ......................... 25v .................. 4 ............. OYS
ellemaya ........................ ? ................... 1 ............. ?
Sammeli.........................34v..................2...............KÄT tyttöolo
Kamiraro ....................... 22v ................. 3 ............ JS poikaolo


27.8.

leppäkerttu-77 .............. 33v ............... 2 ............. K-HKS

28.8.
Huikkis ......................... 27v ................. 2 ............ K-SKS

29.8.
vauva-10 ...................... 31v ................. 2 ............ VAS/TYKS
pikku87 ........................ 23v .................. 2 .............. PS

30.8.

Leo81 ........................... ? ................... 3..........SeKS poikaolo
31.8.

heinäneito ..................... 28v ................ 1 ............ ?
hillatar ......................... 30v .................. 2 ............ EKKS tyttöolo
Äidiksi 2011 .................. 26v ................ 1 ............. ?
Sankkuli ...................... 30v ................. 4 ............. Sat
tinja86..........................24v..................1................TAYS tyttöolo


6.9

Jeeni ............................ 24v ................. 1 ............. TAYS poikaolo


taustalla:
innoM
Huldasharks
jeeni



Suru-uutisia kohdanneet

punkku
kultakimpale2
Sanmar82
Springrose
anooj
Mukiin menevä
toiveilija-87
johnu
neljäskö
syysmyrsky
luminainen84
sandemar




SYNNYTYSSAIRAALAT

JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
Kät, KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
IAS = Iisalmen aluesairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kymenlaakson Keskussairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
Kät/H = Kätilöopisto, Haikaranpesä
LAS = Loimaan aluesairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
SÖS = Södersjukhuset, Tukholma
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala


Vanhat keskustelut:

http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen...ille-oma-pino/

http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen...2011-joulukuu/

http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen...un-tuiskeessa/

http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/1916751-elokuun-elohiiret-helmikuussa/



PÄIVITYSPYYNNÖT PUNAISELLA!!
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos Mittumaaria uudesta pinosta! Kirjoittelen tänne nyt jo törkeästi helmikuun puolella ettei mene sivu suun ;) Mutta eikös tän meidän pinon nimi alunperin ollut Elokuiset elohiiret? Mä kun niin tykkäsin siitä nimestä... =)

Onnea uuteen (vaikkakin väliaikaiseen) kotiin Päksäkkä! Ja toivottavasti pieni pysyy seuraavaan muuttoon asti kyydissä.

Me muutettiin kuopuksen ollessa 2 kk vanha - olin vähän "ajoitellut" vauvaa muuton mukaan... ja kyllä se hyvin meni, mutta onneksi muutto ei ollut päivääkään aikaisemmin. Kuukauden iässä olin nimittäin ihan kuoleman väsynyt ja mietin että miten tässä jaksaisi vielä muutonkin. Mutta kyllä se sitten tuossa vaiheessa taas meni. Mutta luulen siis että joko ennen tai sitten ainakin pari kuukautta syntymän jälkeen on paras... Ennen on varmaankin paras jos on muuttotalkooväkeä tarpeeksi apuun =) Vaikka täytyyhän silloinkin kuitenkin purkaa itse...

Meillä tuntuu siltä, että taudit olisi tältä kertaa selätetty (koputan puuta). Eli huomenna meikäläinen palaa sorvin ääreen (oikein työpaikalle) ekaa kertaa sitten viime keskiviikon, ja esikkokin saa mennä tarhaan.

Siobhan ja Plutte 18+0
 
Mä kans etsin elohiirten maaliskuun pinoa.. :) Tainnu vissiin silmä tottua siihen nimeen.

Mulle vois lisätä poikaolon.

DarkRed: Kiinnitin huomiota sun synnäriin.. Oletin sen olevan Seinäjoki, mut onkin Tays.. Muistanko noin väärin, että et olekaan E-P:lta vai onko sulla diabeteksen vuoksi synnärinä Tays? Onko se ihan automaattisesti silloin Tays?

Utelias Raitis
 
Viimeksi muokattu:
Minttumaaria kiitos uudesta pinosta!

Helteinen elokuu mä en valittais pätkääkään vaikka tulis samanlainen hellejakso kun viime kesänä! Mä niin rakastan aurinkoa, lämpöä ja aaahh sitä että ei todellakaan tarvitse palella! Meillä esikoinenkin (synty toukokuussa) näytti ihan nauttivan kun sai olla ilman vaippaa päivät pitkät, kylvettiin parvekkeella, siskon luona nurtsilla varjosalla paikalla nautittiin kans paljon ulkoilmasta :)

Päksäkkä onnea uuteen kotiin! Itse olin rv 25 tienoolla viimeks kun muutettiin, ja hyvin meni. Mä täällä uuden kodin luona otin muuttolastit vastaan ja aloin purkamaan :) Nyt olis taas muuttokuume, kun tahtois isompaan asuntoon :whistle:

Omaan napaan ei kummempia, täälläkin pikkuneidillä oli päivän kestävä vatsatauti. Itse säästyin oksentamiselta, mut masussa vello ja ruoka tökki. Tasapaksua olemista, pikkuisen tönäisyt muistuttaa siitä että oon raskaana. Muuten ihan olo, kun ei olisikaan raskaana.

Miikulainen, Tirppa 9,5kk & Tirlittantoukka 16+6 :heart:
 
Tais olla alkuperäinen nimi Elokuun Elohiiret, mutta täytyy myöntää etten edes huomannut nimen vaihdosta ennen Siobhan42 asiasta mainitsi.. :D

Elokuun helteestä - Jos en olis raskana toivoisin oikein helle kesää, mutta nyt en ole niin innostunut, eniten pelkään sitä turvotusta!! :D Joten jos elokuussa tulee helteet, ne vois tulla vasta kun olen synnyttänyt! ;) ... Ja jos tämä tulee siskoonsa syntyy vasta elokuunlopussa.. Huoh..

Me muutettiin mun laskettunapäivänä kun esikoinen oli masussa, ja hyvin meni! :D Mitä nyt illalla oli jalat ihan turvoksissa, näytti ihan vauvan jaloilta! :D

Mulla on myös ihan kun en olisi raskaanakaan olo ! :)

Majj & 16+1 :)
 
Huomenia!

Kiitokset mittumaarialle uudesta pinosta. Ja kuva on ihana :heart:

Tänne ei mitään maata mullistavaa, torstaina tulossa neuvola ja kuun lopussa rakenneultra. Tänään olis eka perhevalmennus kerta, ajattelin nyt ensikertalaisena käydä myös ne läpi, sieltä kuitenkin varmaan jotain hyvää vinkkiä saa kuitenkin. :)

Töissä hermo kiristyy kiristymistään mutta yritän lohduttautua ajatuksella, että enää kolme kuukautta :D Musta taas meinaan tuntuu et nää viikot menee aivan sairaan nopiaa!! Tällä viikolla tulee meinaan jo 18 viikkoa täyteen :O Tuntuu että ei mee aikaakaan niin oon jo synnärillä :LOL:

Ite oon kans jonnin verran manaillu tuota elokuuta mistä povaavat nuin perhanan lämmintä, mutta mukavampihan se on, että hyvät saat kuin se, että vettä vihmois. Ja meillä onneksi täs mökis ilmalämpöpumppu eli mökin saa Tooosi viileäksi tarvittaessa!! Eli voin vain röhnöttää sisällä kun pihalla helteet. Viime kesänä tuo pumppu oli kyl korvaamaton kapistus!! =)

Liikkeitä
en tunne vieläkään mutta en vielä huolestu, odottelen rauhassa tuonne viikoille 20 asti, ennenkuin rupian itteeni ressaamaan ajatuksella :D

Jahas, ei se auta ku töihin, perskeles.. :wave:
 
Mittumaarialle iso Kiitos uudesta pinosta! :flower::kiss:


Omaa napaa päästän soljumaan nyt.... Kopsaan mun päikystä suoraan, paitsi yhden osion sensuroin, mutta se on sekä päikyssä että nassukirjassa näkyvillä eli osa sen on jo lukenutkin ehkä...


Virtahepo huutaa HEP!

Vitsit mutta on tässä vierähtänyt tovi siitä, kun viimeksi olen kirjoitellut. Ei ole oikein ollut mitään asiaa suoraan sanottuna. Odotus soljuu omalla painollaan eteenpäin, suht pienin vaivoin ja virtahevolta näytän useamman ihmisen mielestä. Rakas ystävänikin totesi eilen niin kauniisti puhelimessa, jonka mies toi makkariin laiskottelevalle vaimolleen, että "senkin laiska virtahepo" :kieh: Ja puhelun aikana mun kuvaus "siirryin juosten keittiöön" ei mennytkään enää todesta vaan korjauksena sitten todettiin, että paremminkin lyllersin. Mä siis kauhulla mietin mitä th tänään sanoo, kun puntarille hyppään, se varmasti lakoaa mun allani tuhanteen osaan.... vaikka.... vaikka tosiaankin mä olen jopa miettinyt mitä syön ja mihin aikaan ja liikkunut. Mulla on ollut viime viikollakin kunnon hikitreenejä kotona ihanaisen crosstrainerin kanssa. Vitsi mut tekee hyvää lonkille ja hartioille!!

Olen hieman saanut täydennystä vaatevarastoon, huh! Mä siivosin vaatekaapin joka päätti tuossa taannoin kaatua mun päälleni aiheuttaen sydämentykytystä ja ylimääräistä ultrausta. Siirsin vaatteet joita ihan turha yrittää päälle pois sieltä ja totesin, että siellä on tilaa.... No tilaa on paikattu nyt muutamalla vaatteella :)
Sitten olen lajitellut hieman näitä pieniä hankintoja joita on osunut jo kohdalle. On vaippoja, vaatteita, unipussi... sitten ihanaiset vaunut jököttää täällä asunnossa ja mietitään, että pitääkö ne pistää vinttiin odottamaan vai ei, mutta kun ei raaskis, ne on sentään ihan uudet! Ja ihanat!!! Maastokuvioiset.....
Ja sitten eilen saapui meitin uusi telakalla varustettu istuin, käytettynä ostettiin ja ei pitänyt vielä, mutta se nyt vaan niin osui kohdalle, että ei voinut jotenkin jättää sitä hommaamattakaan. Eikä rokottanut budjettia tuntuvasti! Se on todella siisti!!! Löytyy liituraitaakin ;)

Niin, oma olo on ollut hieman ristiriitainen tässä. Noiden isompien kanssa on ollut nyt ihan kunnon ongelmia.... ja se rai-vos-tuttaa! Mäpäs lainaan suoraan mun nassukirjaan iskemää kaunistelematonta tekstiä tähän alle ja jokainen voi sitten tuomita, että kuinka paljon on raskaushormooneilla tekemistä...

[poistettu osuus] Löytyy siis päikystä ysviltä taikka nassukirjasta...

Noin, en jaksa edes korjata noita kirjoitusvirheitä tuolta.....

No, mies sitten hemmotteli mua illalla oikein kunnolla. Se tekaisi kaakun jäätelöllä ja juustopastaa ja haki vielä alkoholittoman sidukankin.

Tänään on onneksi parempi päivä selvästi tulossa! Tai toivottavasti..... ;)

Ja tässä alkaa osio jota ei päikyssä enää ole :)

Mulla oli viime viikko niin outo että! Mies, isot tytöt ja kuopus olivat reissussa KOKO viikon ja oma esikoisenikin oli poissa ti-la joten mä olin YKSIN, aivan yksin..... Siksi mä kävin vähän kampaajallakin ;) Meillä on tuossa lähellä ihana paikka jonne mä menen uudelleen ja uudelleen, kun löysin sen ihmisen jolle ei tartte mitään vääntää vaan se vaan osaa asiansa ja vieläpä opiskelijahinnoin ;) Muotoleikkuu, 4 väriä, pesu, föönaus malliin aineiden kera teki reippaasti alta 50 euroa joka sopi tällä kertaa mun kukkarolle :D

Mä koetan repiä tässä jotain hjyymöriä tosta mun unohduksesta mennä verikokeisiin. MITEN mä voin unohtaa???! No ei se mitään, eilen oli poju mun kanssa kaksin kotona. Mä otin aamusta torkut sohvalla, poika leikki hiljaa ja antoi mun nukkua. Mä heräsin ja kuuntelin miten leikki kuiskimalla!!!!! Sitten pistin kahvia tulemaan...hyi laatta mikä haju... eikä makukaan miellytä, mutta olin NIIN kuutamolla, että katsoin sen parhaaksi vaihtoehdoksi siinä kohden. No sitten soi ovikello ja mietin et kuka ihme siellä voi olla. Kurkkasin ovisilmästä ja kas, joku seisoi vauvakaukalo kädessä siellä. No avasin varovasti ja näin kaverini ja muistin sillä sekunnilla, että kas, me muuten ollaan joo sovittu, että tulee kylään. Mä olin aivan kuutamolla!!! kaveri halas ja kysyi et haluanko et he lähtevät ja ei ei , en mä todellakaan käännytä ovelta vaikka olisin sängystä noussut vasta :D
No kyllä mä kahvin ja pullan avulla taas heräsin ja voi miten ihanaa oli vaihtaa pienelle kestovaippakin vielä!! Mä olin aivan vapaaehtoinen apukäsi siinä :D

Jaahans, mä voisin oikesti vaikka käväistä nyt suihkussa niin on lekurilla paremmat tuoksut vastassa :D

Mukavaa päivää armon naiset!! :heart:

-Miuski & "Ötökkä" 15+4
 
Viimeksi muokattu:
Ihanaa maaliskuuta kaikille!!!(meinasin kirjottaa elokuuta :D ) Aatelkaa ensi kuun jälkeen enää 3 kk niin sit on elokuu :D Ja kuvahan on oikein sopiva,eikös pian ole pääsiäinen?ensi kuussa viimeistään kai? :D

Mie tunnen liikkeitä harvoin...ajattelen sen kuitenkin johtuvan etuseinässä olevasta istukasta..Huolestun sit huomenna jos ultrassa annetaan siihen aihetta :)

Täällä mahataudin jälkeen majoittunut mulle ummetus...ei irtoo niin ei irtoo :D ja aiheuttaa kivoja ilmavaivoja ja selkäkipuja :/ täytyy lähtee ostamaan luumua tms...
 
Jees..... Heeeeeelvetin hyvin meneeee........ lallallaaa.....

Mä sitten olen se maailman paskin äitipuoli ettäs tiedätte. Vanhin se tuli kesken päivän kotiin ja teki sen mulle erittäin selväksi. No hyvä ettei mikään jää arvailujen varaan. Kait se tarttis vaan mennä jojon jatkeeks ettei koko maailma kärsis... hohhoh taas kerran....
 
Jee, taas uus pino ja ihana kuva ja ihana nimi! Vaihtelu virkistää. :)

Kokoontumisesta: http://kaksplus.fi/keskustelu/plussalaiset/plussalaisten-kokoontumiset/1906771-elokuisten-elohiirten-kokoontuminen-lapsimessuilla/#post23251633

Tänään oli neuvola. Meni kivasti, kuultiin ekaa kertaa sydänäänet. :heart: Syke oli 147, eli oliks toi nyt se "tyttösyke"? :D Hemoglobiini oli noussu 147:ään, tosin oon juonu vähän liian vähän, joka on saattanut nostaa arvoa. Muuten kyl oikein hyvä. Verenpaine noussu mun "normaaleihin" lukemiin (119/96), joten pääsen seuraamaan sitä kotona kerran viikossa.. Paino oli pudonnu 1,4kg, eli -200g/vko. (Mun tapauksessa painon vähäinen putoaminen on vaan hyvä tässä vaiheessa kun oon tosiaan niin paksu.. BMI 40 tms.. Katotaan rauhassa millon kääntyy taas nousuun.)
Samalla muutettiin mun poksumispäivää yhellä aikasemmaks. :D


u & Kallo 15+6
 
Kiitos uudesta pinosta, minäkin kyllä kaipaisin sitä elokuun elohiiret otsikkoa, se oli niin sievä ja erikoinen :)

Ulleli Eikös se oo poikasyke, meilläkin oli syke neuvolassa 146.. :) ?

Omaan napailuun: Oon käyny lukemassa päivittäin täällä, mutta ei oo tullu kirjotettuu ku ei oo mitään erikoista sattunut. Neuvola oli takana, rautakuurille pääsin, pissa puhdas, verenpaine ok.. :) sydäänet oli sen 146 ja tooosi vahvat <3 ihanaa!! olis jo maaliskuun loppupuolisko, sit olis rakenneultra eessä!

Miuski haluutko kertoo miks oisit "paska äitipuoli" mitä tapahtu? :( Tuskimpa vaan lapsia sitä on tarkottanu, monesti suusta pääsee vaikka mitä.... <3


Hyppy ja rakas 16+4
 
Mittumaaria, kiitos uudesta pinosta! :flower:En minäkään huomannut ollenkaan edes, että nimi on muuttunut, ja jotenkin jopa pidän tästä oikein paljon! Mun puolesta jokainen uuden kuukausipinon aloittaja voi valita mieleisensä otsikon, kyllähän me kaikki kuitenkin tiedetään mihin pinoon tullaan kirjottamaan:)

Tulin vaan merkkaamaan, esikoinen kuumeessa ja vaatii kaiken huomion. Taas mennään! :wave:

Kirppiina ja masumurunen 18+2
 
Ja voi vitsi! Labrakeikka meni alle 5min odotuksella :O ja neuvolakin ohi hujauksessa. Lekuri ei rääkännyt mua sisätutkimuksella, kun sen tapaturman takia olin tyksissä silloin jokin aika sitten ja kaikki oli ok. Hemppa oli laskenut hurjasti :( 131 näytti eli suattaapi kohta olla lisäraudan tarve edessä. Painoa oli tullut kilo siitä, kun lähdin odottamaan ja th:n mielestä ei paha. Mä olin varma et se puntari lahoaa mun alle :LOL:
Verenpainetta ei edes mitattu, pissa puhdas.

Syke löytyi helposti, kun ohjastin missä pieni tykkää majailla ja aiheuttaa mulle pissahädän kanssa mielenkiintoisia hetkiä. Potku tuntui kunnolla ja lekurikin sen havaitsi :D

Lekuri merkkas mulle muutaman päivän verran väärin korttiin, mutta mitäs pienistä :D 15+0 se laittoi ja 15+4 mennään niin eihän se nyt päivän päälle ole.

Ai niin, paska äitipuoli-asia on nyt sellainen, että mä satun välittämään mitä tehdään ja missä mennään. En nyt pilkkua viilaten vaan yleisesti kouluasiat sun muut kiinnostaa ja sitten se, että toinen yrittää saada itsensä anorektiseen kuntoon..... mulla on ollut anoreksia enkä toivo sitä kenellekään!!!
Sitten, tytöt olivat biolog. äidillään viikon ja se vaan on niiiiiin paljon parempi vaikka sillä ei ole mitään pysyvää, ei edes osoitetta vaan sekin vaihtuu koko ajan.... nainen kasvattaa velkaa ja valehtelee aivan kaikesta ja uskoo jo itsekin valheensa eli en tiedä mitä musta TAAS ollaan puhuttu. Tämä samainen nainen on yrittänyt rikkoa mun ja mieheni välitkin lähettelemällä esim. mulle viestejä et mun mies panee sitä ja tätä ja siellä ja täällä.... hyvä tyyppi joo ja sitten ihmetellään, kun mä en oikein välitä hänestä....
No sitten takaisin siihen mun paskuuteen eli mä en pidän kiinni siitä, että mun erikoistuotteet on MUN tuotteita, koska olen allerginen jne jne.... no sitten tämä toiseksi vanhin on jo jonkin aikaa käyttänyt näitä mun ihan ilmaisia tuotteitani.... jäi eilen kiinni! Että mä raivostuin!! Nyt neiti siivoaa KOKO kämpän ihan yksin ja muutenkin on tämän viikon mun henk.koht. kotiorja perkule!!! No se tottakai tekee musta vielä paskemman.... no tätä tää mun elämä on ollut ja tulee varmasti olemaankin.... ihanata....
 
Viimeksi muokattu:
Miuski Tsemppiä vaan äitipuolena oloon! Itse en äitipuoli ole,mutta mun esikoisella on kyllä äitipuoli ja ei kyllä tulisi mieleenkään häntä pojalle haukkua. Ei varmaan tässä vaiheessa lohduta yhtään,mutta tyttö varmaan myöhemmin tajuaa että sä olet kuitenkin ollut se pysyvä ja turvallinen aikuinen hänen elämässään. Lapset ovat kyllä siitä ihania ja kamalia että pitävät aina bg-vanhemman puolia..vaikka se olisi millainen..


Ketjun nimestä mä oon vastarannan kiiski ja en kestänyt yhtään sitä hiiri-nimeä,joten siksi muutin :ashamed: Mutta jos jollekkin tuottaa suunnatonta mielipahaa ketjun nykyinen nimi,niin ehkä voin sitten muuttaa sen :D Vaihtakoot muutoin seuraava päivittäjä sitten taas mieleisekseen.

Mulla oli tänään neuvola. Täti soitteli etukäteen ja varotteli että koneet ei toimi ja pitäisikö mennä vasta toisena päivänä jne,mutta oltiin jo kaupungissa kuitenkin niin otettiin se riski ettei koneet toimi ja mentiin. Ja toimihan ne! Eka oli tuon kuopuksen 1v neuvola ja perään otettiin mun jutut. Pissa ja verenpaine ok, hemppa oli 127,eli laskenut aika paljon, painoa on nyt tullut noin 1,5kg lähtöpainoon (sais kyllä tulla enemmän). Painoa todellakin ihmettelen,koska mä syön ku hevonen!
Sykkeet olivat jotain 158. Kaikki siis hyvin,mutta lihoa kuulemma voisi vähän :D Katsoin muuten vau.fi:stä ja vauva on sen mukaan jo 15cm pitkä! Aika paljon!

Mittumaaria ja Lahja 16+3
 
:wave:
Mulle ainakin ehti upota se Elokuiset elohiiret niin hyvin nuppiin, että en meinaa tätä pinoa enää "omakseni" tunnistaa :headwall:

Maha tuntuu kasvavan kovasti, ja luulen että painoakin on saattanut tulla lisää jopa liikaa :| varmaan pitäis alkaa katsomaan hieman tarkemmin noita syömisiä.
Yöllä ei muuten tarvi käydä veskissä enää kuin kerran, ompa kivaa, kunnes sit taas loppupuolella saakin juosta jopa 4kin kertaa yössä.

rv 18 (18+4)
 
Mä oon samaa mieltä Kirppiinan ja mittumaarian kanssa, ei mua ainakaan haittaa vaikka joku kuukausi olisi eri elokuu ... joku ! :D Eli jokainen päivittäjä päivittäköön oman näköisenä.. :)

Hemoglobiinista: Teillähän on naiset hyvät hemoglobiinit, 131 jne.. Mulla ei oo KOSKAAN ollut noin korkeaa.. Aina jotain 124 tms. Nytkin ekas neuvolas oli 117.. Tosin mä voisin niitä rautoja alkaa popsimaanki, mut en oo saanut vaan aikaseksi.
 
Hyppy, oon kuullu sellastakin, että Pohjois-Suomessa iso syke = poika ja Etelä-Suomessa = tyttö. :D Että sellasta noitten sykkeitten kanssa, hauskaa kuitenkin arvailla. :xmas:

Miuski00, jee, kuulostaa hyvältä noi labra- ja neuvolareissut. Kerrankin sujuvasti. :) Kurjaa olla tollain välikädessä se ilkeä äitipuoli, kun kuitenkin oon saanu sellasen käsityksen, ettet oo ilkee vaan välität!

Karvatonkoira, mullakin hieman helpottanu noi öiset pissareissut. Aikasemmin heräsin joka yö viimeistään kolmen-neljän aikaan pissalle, ja sama uusiks kuuden - seiskan maissa. Nyt enää kerran jos sitäkään (tosin ilman yöpissaa on aamulla ihan kauhee 10 litran lorottelu.. :LOL:).

Mulle kans sopii nimen vaihtelu kuukausittain. Päivittäjä päättäköön :) (ku mäkään en oikein hiiristä välitä.. :p)..


u & Kallo 15+6
 
hemoglobiinista teillä kaikkilla on hyvät, mulla oli 105 kun kävin pari viikkoa sitten neuvolassa ja sit sanoin että voin hakee rautatabuja mutta ne sanoi että ei saa syödä ennenkuin on rv 16 täyteen huhu... siksi olen sika väsy kokoajan :(

Tällä eletään paksusti ja nyt mietin jos saisin alkaa syömään LCHF ruokaa. en laihduttaisi vaan että pääsisin sokerista eroon ennen kuin lapsi on syntyny. varmaan saisin sitten raskauskilot mitkä aina tulee yli 20 kg helpompi pois. nyt on aina menny 1,5-2 vuotta ennenkuin olen melkein samoissa mittoissa.
pojan jälkeen jäi 4 kg ja tyttön jälkeen tuli vielä 4 kg että mulla on jo 8 kg ylimäärästä.. huhu ja sitten vielä nää raskauskilot... iik ... en halua!

En tarkoita nyt että olen lihava vaan mulla on koko suku ylipainoisia. äiti, isä, 2 veljee on yli 120kg ja sitten siskolla on 25 kg enemmän painoo kuin minä vaikka ollaan saman pituisia. että nyt olen miettinyt tämä LCHF ruokavaliota. sitten on vielä isovanhemmat myös ylipainoisia.

ajattelin kyllä kysyä asiasta neuvolassa mutta hän on niin negatiivinen kaikkiin painoasioihin. saahan ne raskauskilot tulla mutta jos tulis vaan 15kg tai 12 kg olisin todella tyytyväinen ja nyt on jo tullu 4 kg... vaikka olen voinut todella huonosti.

Voi anteeksi nyt kaikki kun minä mietin tälläsia täällä


minä ja kolme
rv 16+5
 
Kiitos uudesta pinosta minttumaaria!

Eipä tässä mitään kummempaa. Väsyttää ihan kamalasti. Luulen että hemoglobiini on laskenu aikalailla. Teillä tuntuu olevan hyviä hemppoja, mulla aina ollu joku 121, paitsi viimeks oli ihan uskomattoman korkee joku 135! No seuraavaks mitataan muutaman viikon päästä. Ultra on jo ensviikon pe :)

hemari 18+4
 
minä ja kolme, onko tuo LCHF sama kuin VHH?
Mä oon kans ajatellu karsia puolet hiilareista pois (tein niin kuopuksen kohdalla rv 27-> ja onneks poika oli sit keskikäyrällä ja itselleni ei tullut loppuvaiheessa kauheesti painoa. Yhteensä kuitenkin tuli n.15kg.. ) Tein niin että söin 1800-1900kcal ja paljon proteiinia. Hiilarit sillon vain kun verensokeri oli alle 5.
Esikoisesta tuli 30kg ja meni 1,5v ennen kuin sain ne kilot pois.
Nyt paino jo noussut n.6kg, enkä haluis että yhteensä tulis yli 12kg.. Kun lähtöpaino on jo hieman ylipainon puolella..
Mut on niin pirun vaikee aloittaa toi ruokavalio taas. tekee kokoajan herkkuja mieli jne. argh.

DarkRed 15+1
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä