~**Elokuun mussukat MAALISKUUSSA**~

ulleli toi lausahdus oli kuin mun ystävän suusta :D Paha mieli saattaa kummuta omien hormoonimyllerrysten takia, mutta toki ymmärrän että tuntui pahalta. Musta tuntui kun esikoista aloin odottamaan että mun lapsettomat kaverit väistyi suurinosa syrjään, lopettivat yhteydenpidon. Eivät enään soittaneet iltamyöhään että lähenkö kahville, ravintolaan, leffaan. Osa ei edelleenkään pidä kummempaa yhteyttä, käy kerran vuodessa tyyliin kyselemässä kuulumisia. Onneksi on myös kavereita joilla on lapsia, ja esikoisen odotuksen myötä tutustuin uusiin ihmisiin. Rohkeasti vain menin ja menen vauvatapaamisiin joita järjestetään. :) Ja onhan tässä tulossa se elokuisten tapaaminenkin :)

Perhekuviot Seurustelua miehen kanssa tänä vuonna 3v, joista kihloissa kohta 2v ja naimisiin mentiin viime elokuussa. Esikoistyttö 10kk, ylläriraskaus. Mutta asiasta oli jo kauan keskusteltu, että oli päivänselvää että vauva pidetään kun plussa pärähti tauluun. :heart: Nyt siis meille tulossa toinen lapsi, suunniteltuna :) Ja tulevaisuudessa haaveena vähintään 4 lapsinen perhe :)

Päksäkkä oiiih joko sulla oli jo rakenneultra :heart: Onnea poikalupauksesta!

Miikulainen, Tirppa 10kk ja Tirlittantoukka rv 18+1 :heart:
 
Tuulikselle iso :hug: Tottakai sunkin täytyy appeas surea, ja itkeä saa, pahempi se on padota tunteet sisälleen. Silloin niistä ei ikinä pääse eroon :(

Ihania uutisia Pygmillä, onneksi olkoon! Eiköhän se rakenneultra tuon jälkeen ihan hyvin mene =)

Ja onnea Mandalaylle uudesta kodista!

En ehdi lukea koko ketjua läpi, eli kommentoi lopuille joskus toiste =)

(.) Kävin eilen neuvolassa ylimääräisellä käynnillä. ja sain tilattua ajan lääkärille kilpirauhasjutuista keskustelemista varten. Josko hän sitten kirjoittaisi lähetteen endokrinologille, vai mikä se nyt olikaan. Muuten oli kaikki ihan ok, verensokeri sopivasti pari tuntia lounaan (ja laskiaispullan) jälkeen 6, hb 106, eli laskusuunnassa, ja sydänääniäkin kuunneltiin. Pyöri tuolla 140 kieppeillä, kätilön mukaan keskimäärin oli 144. Helposti löytyi. Muutenkin on liikkuvainen kaveri mahassa, tosi usein tuntuu liikkeitä.

Siobhan ja Plutte 19+0
 
Kiva lukea hyviä ultrakuulumisia :)

Ikävistä tokaisuista tulee mieleen se kun odotin esikoista.... Yksi entinen kaverini tokaisi mulle kerran, että en sovi kyllä enää heidän piireihinsä, kun musta on tullut ihan ihme pyhä budha... en käy baareissa jne ja mä en ole koskaan ravannut baareissa eli mikään sillä rintamalla ei muuttunut. No emme ole olleet sen jälkeen missään tekemisissä.

Tokasta yksi tokaisi mulle: "Aha, no tosi hienoo" ja sillä nasevalla voi vit**- äänensävyllä...

Kolmatta nyt odottaessani yksi tokaisia: "Toivon sun terveyden sun muun takia et tää jää viimeiseksi" ja appiukon kannustava kommentti: "Eiks ne jo riitä..."

No mä pahoitin esikon odotuksessa pahiten mieleni, nyt olen onnistunut jotenkin kovettamaan, mutta kirpaisi silti tuollaiset....

Mä olen aivan innoissani! Mun äiti ilmoitti, että haluavat ostaa vaaville uuden hoitopöydän ja tullaan saamaan se ikean gulliver-sarjan valkoinen yksilö ja katsoo vielä koritkin siihen... ja sitten se ihmeellisin kommentti: "että saat kestovaipat sinne eikä tartte piilottaa kaappiin" :D jei!! Mun äiti on siis sisäistänyt, että mä en aio kertsejä käyttää tämänkään kanssa :LOL:

Oma nabuli:
Otin illalla paracetamolia suppailuun ja kipuiluun. Kurkku on karhea, nenä tukossa, paikat kipeenä, huimaa, viluttaa ja väsyttää todella rankasti. Eilen oli todella paha olokin vielä kaupan päälle eli kipeänä olen, toivottavasti ei pahene.

Huomenna olis nimittäin ekaa kertaa miitti johon haluan. Yhden toisen foorumin tapaaminen johon toisaalta ei näytä olevan osallistujia kuin mä ja tämä yksi ja oma pojulini. Saapa turista rauhassa ja joudun joka tapauksessa hoitamaan asioita niin tulee popsimistauko hesellä :D

Ja sitten olis tokan lähettäminen kouluun...eka läks jälki-istuntoa suorittamaan.....

-Miuski & "ötökkä" 16+5..vai 6.... sekaisin laskuista :D
 
Pygmi, jeeeeeeee!! :flower:

Ikävistä tokaisuista, Oon jo rauhottunu. :LOL: Ikäväks ton mun tilanteen tekee se, että tän mun kaverin kanssa ollaan puhuttu aina kaikki, niin kondylooman penslauksesta ja epämääräsistä vuotohäiriöistä kauheisiin ripulitauteihin ja muihin tulehduksiin jne jne, nii en todellakaan pitäny mun kommenttia "Iiik, multa tulee maitoa! :O" mitenkään liian ällönä. En mitenkään ton tarkemmin kommentoinu asiaa, johon sit tuli toi kaverin reaktio. : /
En sit tiiä, ehkä siin oli samassa just se, että oon täs tilanteessa aika yksin ku tosiaan ei oo ketään oikeessa elämässä kenen kanssa ois samassa tilanteessa. Ois jotenki tosi hassua ottaa yhteyttä johonki kaukaiseen tuttavaan, jota tosiaan näkee hyvä jos ees kerran vuodessa, et "Moi, mitä kuuluu, mä oon muuten raskaana, jutellaanko tyttöjen asioita?" :p

Oon muuten ite ruvennu samalla miettimään, et toivottavasti en oo ikinä kommentoinu kenellekään vauva-asioista kurjasti sillon ku oon ite ollu villi ja vapaa sinkku.. :O

Eilen sitten päätin, et nyt rupeen sit ettimään ihan oma-alotteisesti uusia mammakavereita vähän lähempää. Laitan heti ilmoituksen tänne kaks+:lle ja vauva:an ja mitä kaikkia vauvafoorumeita sitä nyt onkaan.. Nii! :LOL: Älkää ymmärtäkö väärin, en mä meitä elokuisia hylkää, sitä vaan kaipaa välillä ihan vaikka kahvitteluseuraa tms. :)


u & Kallo 17+1
 
Heti alkuun Tuulikselle voimia ja :hug: ja Bump78:lle myös! Ja tämä palstahan on juuri sitä varten, että voi purkaa tänne tuntojaan - sellaisiakin joista ei oikeassa elämässä pysty ehkä muiden kanssa juttelemaankaan. Monestihan vaikeat asiat saattavat olla sille kuuntelevalle osapuolellekin hankalia käsitellä ja tulee ehkä sanoa töksäytettyä sellaista, mitä ei ole tarkoittanut ja pahoittaa siksi toisen mielen. Mutta täällä palstalla pystyy kirjoituksiaan vähän pohdiskelemaan ennen lähetystä, joten itse ainakin koen helpommaksi näin lohduttaa vaikeassa tilanteessa olevia. Tosin moni muu täällä on minua aktiivisempi kirjoittelemaan, joten minulta jää kyllä paljon tärkeitäkin asioita kommentoimatta. :ashamed:

Ihania ultrakuulumisia oli jo monella - näin se rakenneultrakierros on jo korkattu! =) Itsellä se on edessä ensi viikolla.

Perhekuvioista eli meillä on sellainen peruskuvio eli ollaan naimisissa ja kaksi yhteistä lasta, eikä lapsia ole edellisistä suhteista. 15 vuotta ollaan oltu jo yhdessä, joista 5 vuotta kaukosuhdetta, kun mies on kotoisin Ruotsista. Eli kun ensimmäinen lapsi alkoi tehdä tuloaan, niin sain vihdoin miehen pysyvästi tänne Suomeen. :heart: Naimisiin mentiin reilu 7 vuotta sitten.

Petipuuhat olivat alkuraskaudessa aika vähissä mun pahoinvoinnin takia, mutta nyt ovat normalisoituneet eli kerran-pari viikossa suunnilleen eli ihan sopivasti mun mielestä ja ilmeisesti miehenkin, kun ei ole valittanut. Itse liputan kyllä enemmän sen laadun kuin määrän puolesta. :p

(.) Äsken oli neuvola ja siellä kaikki hyvin. Painoa on tullut lähtöpainoon nähden 1,7 kg, joten ei kovin paha, vaikkakin se alkupaino oli kyllä aika korkea... Mutta neuvolantäti ei ole painoasioista mulle kertaakaan huomauttanut, muuta kuin käskenyt syömään hyvin ja terveellisesti ja että laihduttaa ehtii sitten syksylläkin, jos siltä tuntuu. Sokerirasitukseen varattiin aika parin viikon päähän ja kovasti keskusteltiin näistä mun päänsäryistä ja migreenistä, jotka ovat etenkin tällä viikolla vaivanneet migreeninestolääkityksen annoksen puolittumisen johdosta. Ensi viikolla tästä pitäisi sitten keskustella äippäpolilla eli laittoi sinne lähetteen, jos vaikka rakenneultran yhteydessä myös lääkäri voisi mua katsoa.

Onko muilla muuten jo otettu sf-mittaa? Kuulemma sen voi ottaa, kun 18 viikkoa on täynnä ja nyt siis eka kertaa se mitattiin ja voi hurja: mulla mitta oli 22,5 cm, kun käyrän mukaan keskiarvo on noin 13-14 cm..! Eli en ole lähelläkään edes sitä yläkäyrää vaan huitelen jossain omissa sfääreissä. Mutta eivät olleet neuvolassa siitäkään huolissaan eli kuulemma tässä vaiheessa mitta monesti on yläkanttiin ja tasoittuu sitten raskauden edetessä. Tosin edellisessä raskaudessa olin koko ajan käyrien yläpuolella, joten ei hirmuisesti tasoittunut. Ja kuitenkin vauva oli syntyessään "vain" 3930 g eli ei se iso sf-mitta sitten ennustanut oikeastaan mitään.

Seuraava aika varattiin sitten huhtikuun alkuun, jolloin täytellään niitä Kelan papereita. Neuvolalääkäristä ei puhuttu vieläkään, mutta kuten Mittumaaria jo minua valaisikin, niin se on sitten myöhemmin edessä.

Ihania masukuvia tänne tullut ja Miuskin kuvat myös siellä toisaalla! :heart: Kyllä ne meidän masut vaan koko ajan kasvaa ja kohta sitten jo tuskaillaankin, kun kasvavat liikaa! :D

Blanco + Öttiäinen 18+3
 
Siis miten ihminen voi olla näin väsynyt!?!
Eilinen päivä oli kyllä ihan kauhee kun olin koko ajan menossa ja sit vielä illan yksin pojan kanssa kun miehellä oli töihin liittyvää menoa. Ja sillä on muutenkin tällä viikolla seitsemänä päivänä töitä ja kahtena iltana töihin liittyvää menoa joten mä olen pojan kanssa aika paljon kahdestaan. Onneksi mun vanhemmat auttaa jos tarvitsee. Mun mies tekee myös paljon töitä niinkuin Raitiksellakin. Aamulla lähtee kahdeksan tai yhdeksän jälkeen ja usein tulee seitsemän kahdeksan aikaan kotiin. Mä hoidan poikaa siis lähes koko päivän yksin. Sit illalla mies kyllä koittaa hetken olla pojan kanssa. Sitä itseäänkin harmittaa kun kerkeää olla niin vähän pojan kanssa. Tunnin suurinpiirtein työpäivinä. Mä myös hoidan meillä kotityöt mutta se ei mua haittaa, meillä on ollut aina näin. Mä tiedän kuitenkin että mun mies auttaa jos pyytäisin. Ja musta on kiva että se on pojan kanssa sit kun on kotona. Ainoa vaan mikä ärsyttää välillä on, että se nukkuisi vapaapäivinä pitkään. Olin esim. viime sunnuntaina koko aamun pojan kanssa ulkona ja mummolassa ja kun tultiin ennen kahtatoista niin mies heräili. Onneksi nyt ei aina oo näin mutta mä olen se joka nousee aina pojan kanssa. Ja tänään se halusi nousta kuudelta. Mun tekisi mieli mennä tonne sen viereen päikkäreille että jaksaa raahautua vielä muskariinkin.

Käytiin pojan kanssa mun työpaikalla tänään ja kerroin mun pomolle raskaudesta. Lupasi auttaa mua sitten parin viikon päästä niiden Kelan papereiden kanssa kun saan ne. Mä en osannut niitä viimeksikään itse täyttää. Olihan muuten keli työntää tuolla ulkona rattaita, kun tietkin on niin umpijäässä.

hemarille tsemppiä huomiseen ultraan!

Ajatelkaa että ollaan niin pitkällä että kohta jokaisella on puoliväli käsillä. =)

Päksäkkä 19+6:heart:
 
Kiitos Päksäkkä :)

Voi höh kun nyt tultiin tytön kanssa molemmat kipeiksi ja huomenna on se rakenneultra... Kun ei kai mies sinne voi nyt sitten tytön kanssa tulla :( Tosi tylsää. Muutenki meni viikonloppusuunnitelmat ihan uusiksi. Tsempit muillekin kipuilijoille!

Päksäkän ja Raitiksen kanssa sama tilanne, eli mies tekee paljon töitä. Mut oikeasti miehen ei tarttis tehdä, vaan on vaan niin älyttömän kiinnostunu kaikesta että tekee hirveästi ylimääräistä eikä sitten hoida tuota tyttöä eikä kotihommiakaan. Eli olen kuin yh-äiti, paitsi että rahat tulee mieheltä :)

Ai niin ja Päksäkkä, ihan samoilla viikoilla mennään ja täälläkin aivan järkyttävä väsymys. Mistä tää tulee!?

Blanco esikoisesta otettiin eka sf mitta vasta reippaasti puolivälin jälkeen. Mulla meni koko ajan alakäyrillä mitta ja lopussa junnas paikallaan ja sit meni käyrän alapuolelle. Kävin siinä tutkimuksissakin mut oli pieni vauva tulossa ja keskimäärästä vähemmän lapsivettä niin eipä siinä mitään.

hemari 19+6
 
majj Liitoskivuista.. Mulla alko viimeks about viikolt 25---> ni niitä on tässä sit jo nyt!! Onneks vasta lievinä! Mut kuitenki niin, et just ku seisoo vaan toisella jalalla housuja pukiessa, ni sit ku vaihtaa jalkaa ja ottaa sen painon niinku pois siltä toiselta jalalta ni sattuu tonne häpyluuhun ja sinne tienoille.. Mut onneks tosiaa vast LIEVÄÄ kipua, loppuaikaa ootellessa...... Jännä miten voi alkaa näin aikasin jo! :O

Perhe Meillä siis asusta mies, tyttö ja koira + minä :xmas: (ANOPPI) no ei :D mut joskus tuntuu siltä et meijän perhe ei ookkaan kolmihenkinen vaan neljä.... :kieh:

Sammeli Gessleinillä on ihania vaunuja. :) Mä kattelin sillon esikolle niitä oisko ne ollu Gesslein Swing(?) semmoset vaaleenpunaharmaat, mut ei sit päädyttykkää niihin..

Vaunuista vielä.. Mites muut joil on about 2-3v eka lapsi? ostatteko tuplat vai? Me ollaan päädytty et etitään jostain käytetyt TAI halvat uudet tuplat, ku ei niitä kauaa käytetä, mut kuitenki elokuus viel tarttee.. Ja sit meil on noi Brion happyt viel sit eriksee.. Ja sit on Emmaljungan scooteritki :D Niistä voisin kyl luopuu, mut mies taas tykkää enemmän niistä ku Brioista.. Kunnon vaunuviidakko tääl ku tytöl on noit nukenrattaitaki tääl ympäriinsä...

Painonnoususta Siis mä en tajuu mistä noita kiloja tulee! Tullu nyt 3 kiloo viime neukasta mikä oli vajaa 3 viikkoo sit! :O Apua! Ehkäpä se tässä kohta tasottuu.. tai sit ei! kääk! Saan kyl varmaa noottii ens neuvolas.. ja sinne on viel 3 viikkoo.. Khiva! :LOL: Musta tulee valas!

pikku & beibinen 15+3 :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Summersun, ehkä se on noita liitoskipuja siellä sun häntäluussa. Mulla ainakin välillä tuntuu pienikin liikunta tosi tuskaisena olona lantion ja alaselän seutuvilla.

Meikkis syntyisi uudestaan Kiinan Tianjiniin. Mihin syntyisin heti sen perään uudestaan ei tarina kertonut - Kiinan maaseudulla tyttövauva tuskin saisi elää, ja kaupungissa tuskin edes syntyä. Ja jos jostain syystä saisin elää ja syntyä niin eiköhän tämä suuri suu ja demokratiausko saisi kommunistidiktatuurin pian mut teloittamaan : /

Taiska, tuosta "äiti kieltää, mummo antaa" jutusta, ei siihen anoppia tarvita. Mun omat vanhemmat, jotka mun lapsuusaikana oli tosi tiukkoja ja jolla ei mun muistaakseni ollut mitään ongelmia kieltää mitä viattomimpia juttuja ja pitää kuria, antaa nyt lapsenlasten tehdä ihan mitä vaan. Vaikea sitä on kieltäkään kun harvoin näkevät (me kun asutaan Ruotsissa ja mun vanhemmat Suomessa, isän puolen isoisä uusine vaimoineen Saksassa niin ei tule ongelmia isovanhempien liiasta läheisyydestä, hyvällä ja pahalla : / ), mutta kyllä se silti välillä vähän pahaa tekee ja tekis mieli yrittää kieltää. Vaikka siitä mun vanhemilla ei kyllä ole mitään ongelmaa mulle suuttua :kieh:

Onnea Päksäkälle hyvistä ultrauutisista taas!

Hankinnoista, meillä taitaa olla vielä tallella kaikkea mitä tarvitaan. Autoa kun ei ole niin ei tarvitse istuintakaan. Ja vanhat rattaat toimivat vielä hyvin, mitä nyt sisarusrattaiden jarru täytyisi korjata kun se hajosi viime vuoden talven lumimäärässä ja yli 15 kg:n esikoista työntäessä (vaunuissa on 15 kg:n painoraja/istuin)... Pinnasängyn saa haettua kellarista, hoitoalusta on kuopuksen takia edelleen pesuhuoneen pöydällä ja vaatteita vastasyntyneelle löytyy sukupuolesta välittämättä. Ainoa, minkä meinaan ostaa on uusi kantoreppu, kantoliinaa kun en ole koskaan oppinut sitomaan niin, että se tuntuisi hyvälle, ja Baby Björnin kantoreppu ei ole hyvä.

Blanco, mulla ei varsinaisesti mitattu sf-mittaa tiistaina kun kävin neuvolassa, mutta kätilö kokeili sitä kohdun reunaa, ja se oli edelleen navan alla. Justiinsa siinä tosi lähellä napaa, mutta kuitenkin alla. Kommentti oli, että se on ihan normaali, eli napaan on 20 cm, ja sinne se kai yltää tavallisesti noin puolenvälin paikkeilla. Ja mulla oli tiistaina siis jotain tyyliin rv 18+6. Eli sulla on isompi mitta kuin mulla, mutta en mäkään enää tuolla 13-14 cm tienoilla ole.

Onnea matkaan Hemarille ultraan!
 
Nyt meni hermo.. Taas kirjoitin pitkät pätkät ja kaikki katosi..

Mut kaksi tärkeintä vielä uudestaan..

Pygmille onnea mahtavista uutisista!! Tosi hienoa!
Kukas se toinen olikaan, joka odotteli lapsivesipunktion tuloksia?

Vauva-lehden facebooksivuilla oli tämmönen, jos tästä olisi iloa jollekin pinomme yksinodottajalle. :)

Yksin odottaville naisille on tarjolla ryhmätoimintaa Turussa. Ryhmässä käsitellään raskauteen, synnytykseen ja tulevaan yksinhuoltajuuteen liittyviä asioita. Tiedustelut ja ilmoittautumiset 31.3. mennessä (02) 2333 442 Turun kriisikeskus / Katri Manelius
tai toimisto@turunkriisikeskus.fi.



Raitis ja Rakkaus 18+3
 
Ihan pakko kysyä teiltä,jotka tekstin "onnistutte"hävittään,että ootteko kokeillu sen jälkeen kun teksti katoaa painaa tota hiiren toista näppäintä ja siitä "kumoa" :confused: mulla se ainakin toimii ja voin kertoo,etten ole mikään tekniikan ihmelapsi :D
 
Tekstin katoomisesta mä oon huomannu ainakin mozilla selaimessa kun mulla on välilehdessä auki samaan aikaan facebook ja sitten toisena tämä. Jos mä kirjoitan tänne ja joku samaan aikaan juttelee mulle fb:n chat ruudussa, ja satun painamaan "pyyhi nappulaa" niin yhtäkkiä päivittääkin tämän sivun ja teksti katoaa.

Hemari onnea ultraan! :)

Miikulainen, Tirppa 10kk ja Tirlittantoukka rv 18+2 :heart:
 
pitkästä aikaa taas kirjottelen. melkosta hulabaloota ollut. kirjotan jossain vaiheessa koko stoorin meän omituisesta suhteesta, muutamalle olenki jotain kertonu, mutta mitäpä sitä täällä muiltakaan salaileen, kuten joku sano, täällä voi kirjottaa kaikesta mikä mieltä painaa.. Varokaa, otan pian neuvosta vaarin...:D
onnea ultrauksista ja tsemppiä yksinodottaville ja kaikille muillekin, tottakai.

Hankinnoista: en ole mitään hankkinu, pinnasänky, hoitopöytä ja rintareppu löytyy tuon 3 v:n jäljiltä, samoin turvaistuin ja vaatteita aikalailla. mulle on, ainakin tällä hetkellä, se ja sama minkävärisissä vaatteissa vauva on ekat kuukaudet..
yhdistelmärattaat on myös, vanhat nuo on kyllä mutta toimivat, mietin vain että kun tuo nuorimmainen on 3,5 kun vauva syntyy...
onkohan olemassa mitään sisarjutskia mihin vois tuon ikäsen ja vauvan lykätä, kun mulla on myös koira ja yksinhän noita sitte ulkoiluttelen, että jaksaako tuo tenava kävellä, minä kun tykkään pitkiä lenkkejä tehä koiran kans. uuessa isommassa asunnossa on kyllä iso takapiha, kuten myös tässä nykyisessä, mutta vien koiran silti muutaman kerran päivässä pidemmälle... pulmia,pulmia, kun nyt tulee vaihe eteen, ettei voi lähteä yksin lenkittään.
onhan mulla nuo 3 vanhempaa (9, 14 ja 16 v.) lapset, mutta hehän ovat puolet ajasta omalla isällään, ovat siis mun aikasemmasta avioliitosta..

myyden 16+3
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos ultratsempeistä :) Heti aamusta lähden tarpomaan bussipysäkille ja ysiltä se sitten jo onkin. Jännittää kyllä vähän... Esikoista kun odotin niin olin paljon rauhallisempi odottaja. Nyt tuntuu että jännitän ja pelkään kaikkea.
 
Onnittelut mahtavista uutisista kaikille niitä saaneille :) :)

meillä ikäeroa nuorimmille tulee noin 2v6kk ja ollaan hankkimassa käytettyjä tuplia just koirien lenkittämisen takia..ei vielä todellakaan jaksa kävellä tuo ukkeli useampia kilometrejä ja jos jaksais niin vauhti ei päätä huimaa;)

mulla olikin ratkiriemukas ilta ja yö..huh..aloin eilen oksentamaan klo 16 ja oksensin 12 tuntia lähes taukoamatta..pakko oli juoda,ettei sokerit putoa ja kaikki tuli viimeistään 15min päästä ulos kaaressa!!ja tätä kesti aamu neljään asti..jossain vaiheessa vissiin oli reilun puolen tunnin tauko..mut elämäni kamalin mahatauti..meillähän tämä on jo toinen kierros kahden viikon sisällä..eka oli kaikilla lievempi..nyt enää mies käymättä tätä uutta kierrosta ja toivottavasti säästyy!!
 
Mammy voimia sairasteluun.. meillä on ollu myös joka kevät aina mahatauti..nyt ollaan onneks viel säästytty siltä, toivottavasti ei tuliskaan ku meillä on tuo poika niin pieni viel et kurja jos sille tulis.
Päksäkkä Onnea puolivälin saavuttamisesta!!! olispa itekki siellä asti. Ja onne poikalupauksesta!
Mahtavaa tosiaan ku alkaa tuleen nyt näitä rakenneultrakuulumisia, omaan vielä pari viikkoa =)
Synnytyksen jälkeisestä masennuksesta onko kellään ollut? mulla on ollu molempien lasten jälkeen ja pelottaa tuleeko se taas, vaikka nyt oon voinnu hyvin ja turhahan sitä etukäteen on pelätä. Lääkitystä syön nyt raskausaikana koko ajan.. pojan syntymästä niin vähän aikaa. olis kiva kuulla muiden kokemuksia?
ON mua pelottaa et masussa ei kaikki oo hyvin, ei vieläkään tunnu yhtään liikkeitä, vaikka istukka takaseinämässä ja viime raskaudessa tuntu paljon paljon aiemmin vaikka istukka oli edessä vaientamassa. Onkohan kaikki hyvin???? muita joilla ei liikkeet tunnu?
Tuplat Meillä ihan ehdottomat ku näille kahimmalle nuoremmalle tulee ikäeroo aikalailla tasan 1-v. (jos kaikki nyt on hyvin)

Jonetta ja papu 17+6
 
Aaah, ihanan laiska aamu takana. Usempi kuppi teetä juotuna ja kaverilta saatu vauva-lehti pino selailtuna. Näitä lisää!! :)

Jonetta, täällä ei myöskään tunnu liikkeitä vielä :wave:, tosin raskaus ensimmäinen ja istukka kaiketi edessä vasemalla puolella, niin ainakin neuvolassa sellitti kun sydänääniä kuunteli kun kuuluivat paljon selkeämmin oikealta kuin vasemmalta puolelta mahaa.

Pygmille, isot onnittelut hyvistä uutisista! Ja Päksäkälle hyvistä ultrakuulumisista ja poikalupauksesta :heart: Mahtavaa, että rakenneultrakierros pyörähtänyt meillä käyntiin!! Omaa ei malttaisi millään odottaa, vielä kaksi piiiitkää viikkoa... : /

Kaikille yksinodottajille hurjasti tsemppiä!! :heart:

ulleli83, missäpäin suomenmaata asustat? :)

Petipuuhista, normaalisti harrastetaan meilläkin. Tosin ollaan aina oltu hieman "laiskempia" tämän asian saralla kumpainenkin eli välillä voi mennä viikkojakin ilman ja sitten voi olla taas, että innostuu usemman kerran viikossa :D Ja useina iltoina kun palailen töistä kotia niin ukko jo nukkumas ja aamulla taas minä vetelen sikeitä ukon lähtiessä töihin. Ja viikonloppuna sama, ite kun teen vuorotöitä. Mutta tyytyväisiä ollaan kumpainenkin ja itsekkin liputan sen laadun, en sen määrän perään :)

Perheeseen
kuuluu mies, kaks kissaa ja koira. Ja tällä meitin asunolla tosiaan koko se täydet 50 neliöö, voi olla et ahasta tulee.. :D Niin ja naimisissa ollaan oltu reippaat puolikkaan vuotta. Yhteiseloa takana reilut 6 vuotta.

Hankintoja ei olla tehty vielä mitään ja veikkaankin, että jää tuonne alkukesään ennenkun mitään lähdetään sen enempää hankkimaan. Äiteeltä sain yhden bodyn, siinä kaikki vielä tähän mennessä =)

Ja sitä väsymystä löytyy täältäkin! :wave: Voisin nukkua varmaan suurimman osan päivästä jos vain saisin. :D

:attn: PUNKEISTA :attn: Eli tajusin tuossa pari päivää sitten, että kevät ja kesä kun kovasti tekee tuloaan niin se tarkoittaa tietenkin myös sitä, että nuo ah, niin ihanat punkit tulevat myös. Kuinkahan vaarallisia ne on raskausaikana?? Tai siis ovatko normaalia vaarallisempia, kellään tietoa?? Meilläkun niitä on!! Viime kesänä revittiin kissoista n. 4-10 kpl irti JOKA PÄIVÄ. Ja tietty elukoitten mukana kulkeutuvat sisäänkin ja muutamat löydettiin illalla sängystä juoksentelemasta ennenkun käytiin nukkumaan, HYI!

Ja sitten vielä yksi nolo kysymys :ashamed: eli en kehtaa tätä edes kavereilta kysä joilla lapsia :ashamed: Täällä kun porukka valittelee jo saaneensa harjoitus ym. supistuksia, niin miltä tuollainen supistus tuntuu? :ashamed: Esikko kun tulossa niin en tiedä, olen kyllä aatellut, että sitten tiedän kun kohdalle sattuu.

Semmonen romaani tällä erää.. Vielä parin tuntii laiskottelua ja sitten illaksi töihin : /

Hyvää viikonloppua kaikille!! :wave:

Piianappula + Pikku Myy 18+1 (Eilen poksui, taas... :heart:)
 
Piianappula noista punkeista. Mun mielestä jos saa sen borrelioosin niin se voi tarttua sikiöönkin. Kannattaa tarkistaa, koska voin olla väärässä mutta sellainen muistikuva mulle on jostain jäänyt.

Ja supistuksista. Mulla supisteli keskiviikkona vähän, kun jouduin koko päivän istumaan. Meni sellainen aaltoileva kipu selässä mutta ei siis mikään kova kipu. Mäkään en osaa oikein sanoa supistuksista vaikka yhden kerran ne olen jo kokenut. Mä sanoin lääkärillekin kun kävin että en oikein osaa sanoa supisteleeko kun synnytykseen mennessäkin olin välin laskenut vähän liian pitkäksi. Mutta mulla ainakin kunnon supistukset on sellaista aaltomaista kipua ja maha kovettuu. Ne kyllä sitten tunnistaa. :)

hemarin uutisia tulin katsomaan mutta ei vielä ollut.

Kiitosta vaan onnitteluista. :heart:
 
Rakenneultra ohi ja kaiki oli hyvin :) Sikiö vastas viikkoja 20+4, mut kätilö sano että usein voi olla paljon isompikin heitto tässä vaiheessa. Kaikki rakenteet löyty, saatiin kuvaa jalanpohjasta ja profiilia, joka oli täydellinen :) Ja mun tyttöolo osui oikeaan, ainakin kovin näytti tytöltä. Siistä toinen pieni prinsessa meille :heart:
Kovin oli liikkuvainen neiti, vaikka itse oon ollu sitä mieltä että aika rauhallinen tapaus. No, istukka on etuseinässä eli se selittää osan. Viimeksi oli takaseinässä. Voi että oli ihanaa nähdä pikkuista :) Oli jo ihan täydellisen vauvan näköinen, laiheliini vain :) Olen yhtä hymyä täällä :)

mammy voi että tota mahatautia :( Pikaiset paranemiset sinne!

Tänään aloitan nyt sitten viikona kuurin tohon emätintulehdukseen. Tänään onkin ollu tosi paljon supistuksia pitkin aamua. Tosin tietty oon liikkunutkin enemmän.

Supistus
ei tunnu mulla selässä oikeastaan ollenkaan. Siis ei harkkasupistus eikä viimeksi synnytyssupistuksetkaan. Nää harkkasupistukset tuntuu siltä kuin saisi sähköimpulsseja mahaan ka lihakset supistuis :) Siis vähän ku tekis vatsalihaksia mut ei oikeasti tee mitään. Tänään on ollu jo vähän enemmän tuntuvia suppareita, ikäviä. No, toivotaan et toi lääkitys puree nopeasti.

Kamala räkätauti päällä...

ai niin päksäkkä onnea puolivälistä :)

hemari ja helmiäinen 20+0 POOOKS!!!
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä