Elokuussa 2010 synnyttävät

  • Viestiketjun aloittaja Sartsa83
  • Ensimmäinen viesti
No voi terve nää uudet sivut! Oon ihan pihalla!
Nii, niistä koirista, nii oltii siis kavereitten kanssa metässä lenkillä missä koirat vapaana (muut ihan kunnolla, meidän omalla hihna perässä, koska pelkään että jos se lähteekin jonneen). Yhteensä koiria oli mukana 4, joista yks on narttu ja loput kolme urosta. Tää narttu ja sit se kenenkanssa meidän oma yhteen otti, on aika kovia painimaan keskenään ja ne onki siitä porukasta ainoot ketkä tykkää sillee telmiä. Tää meidän Tupsu, aina on käyny välillä siellä niitten painien keskellä, vähän niinkun yrittämässä mukaan, mut eihän siitä mitään tulis kun se on kolme kertaa pienempi kun ne kaks. Eilen sitte jostaa syystä se uros koira ekaa kertaa ärähti Tupsulle kun se roikku siellä niitten perässä, ja sitähän Tupsun ego ei sitte kestäny! "mitä toi nuorempi käy mua pomottelee?" No, koko se tilanne meni aika nopeesti ohi, että ei oikein ehtiny nähä et mitä siinä tarkalleen kävi, mut tää toinen koira vähän vaan piti Tupsua kiinni, oli kuitenki siinä päällä. Mentii sitte siihen välii ja otettii ne erillee, ja koko loppu lenkin Tupsu muris tälle toiselle kun tuli vähänki lähemmäs :( Ärsyttää kun ei oo koskaan ollu tollasta, vaikka aika tiheeseen tahtiin ollaan ton porukan kanssa lenkkeilty! Se voi olla, että kun tää toinen uroskin alkaa nyt vähitellen saavuttamaan tota maagista ikää, niin ei suostukkaan jäämään aina kakkoseks. Tupsulle ei siis käyny mitään, vaikka se toinen sitä hampailla ojennuksessa piti ja tää rimpuili minkä kerkes! Siltä toiselta aukes siis se korvalehti, ei muuta, onneks! Voin sanoa, että teki miel ampua toi meidän koira siihen paikkaan, olin niiiiiin vihanen!! Ai, että vieläkin ottaa päähän!
No, onneks ei käyny loppujenlopuks kuinkaan!

Sit toinen ärsytyksen aihe tuli tänään neuvolasta! Se mun oma täti oli siis lomalla tän viikon, eikä siinä mitään oli tää sijainenkin ihan mukava. Verenpaineet oli koholla, en nyt muista paljon kun en jaksa korttia hakea, mut pitää mittailla kotona nyt torstaihin asti, ja sit soittaa sinne ne tulokset. Kaikki muut arvot oli hyvin, niin siks tosta ei kummempaa. Mut painostahan tää sit sanokin :( Taas oli tullu melkein kilo viikossa. Sit se alko kyselee, että herkuttelenko nyt paljon ja jotaan hiilihydraateista puhu ja et vaan vettä saa juoda janoon..... Ja ihan oikeesti syön ihan samalla tavalla mitä oon syöny koko raskauden tähänki asti ja liikun kuitenkin aika paljon näihin viikkoihin nähden. En sitte tiiä, mutta harmittaa ihan mielettömästi! :( Jotenki ihan epäonnistunu olo :'(

Rinsessapa lähe oikeesti sinne näytille! Et mitään sillä häviäkkän, ja jos ei oo mitään niin eihän sekään haittaa! Parempi katsoa kun katua ;) ..Mutta asiasta toiseen, mulla on sellanen kutina että ei kauaa mee kun teidän vauveli maailmassa, eihän toi mahan sekasuus voi muusta johtua! ;D

Sartsa :hug:Onneks kaikki kuitenkin hyvin! :heart:

Elkku tulppa tulee osissa, en usko että vieläkään kaikki tullu. Ja tulee siis vaan vessassa käydessä, jää paperiin. Mutta en kyllä usko että toi mitään muutakaan voi olla, koska on niin sellasta "sitkeetä" ja venyvää.
Varmaan toi sunkin olos enteilis tulevaa synnytystä, ja vielä kun oot nukutta saanu, jos keho silleen ottaa varastoon sitä unta? :D Onko liian kaukaa haettua? :D
Ihana kun oot nähny sulosta unta! :heart: Mä nään vaan sellasia painajaisia Ministä. Vähän aikaa sitte näin sellasta unta, missä synnytin ja siis se ei sattunu yhtään Mini vaan putkahti ulos, ja oli varmaan 6 kilosen kokonen ( :D ) mutta sitte se kätilö tipautti sen lattialle! Se oli ihan kamalaa, sitte mä heräsin. Ja sit toisessa unessa Mini kans synty, ja oli siis ihan täysaikanen, mutta se oli ihan samannäkönen kun tytöt oli sillon kun ne synty, mutta näin kun Mini hengitti. Ja siis näyttihän tytöt ihan ihmisiltä kun ne synty, mutta ne oli sellasia läpikuultavan punasia :(

Patience kiva kuulla, että tyttö on kasvanu noinkin kovasti! :heart: Ja aika kiltiltä tapaukseltakin vaikuttaa :) Oon niin onnellinen sun puolesta kun saitte Ella-neidin kotiin!

Esposa kiva kun kerroit vähän tosta sairaala arjesta. Onneks teilläkin kaikki hyvin sitte :)

tuikku kohta,kohta,kohta......

Sori kun teille viimisille kirjottajille vastasin vaan pikana, kun saunaan on nyt pakko mennä!

Minni ja Mini 39+2

NO VOI VITTU KUN HYMIÖITÄKÄÄN EI SAA OLLA KUN 15!!! KIVA OLI LÄHTEE VALMIISTA TEKSTISTÄ NIITÄ KARSIMAAN!! HERMOOOOOO!!!!! (ja tähän laittaisin nyt niin monta vihasta hymiöö kun pystyisin, jos pystyisin!)
 
tulin vain lukemaan ja päivittämään tilannetta, mutta voiettä kun voi tosiaan mennä hermo näihin uusiin sivuihin!! ...mulla ei näkyny missää näit keskusteluihin osallistumisia?! ...täytyi kaivaa vaikeasti tuolta kaikkien seasta..

Nii, tänään oli sit mulla se painoarvio ja miehen kaa oltii täysin varauduttu et tämä käynnistetään tänään tai huomenna, et olis jo yli nelikilonen kuten edellisetkin, niin ei! :D ..tämä onkin n.3,5kg ka ei käynnistellä.. uus aika kahen vkon päähä jossei oo mitn tapahtunu...
No just viimeyönä, taisin jännittää tätä päivää ja tota arviota+mahd käynnistystä, niin supisteli menkkakipussupistuksia koko yön, mutta siis tyyliin pari krt/h.... ja lääkäri sanoi että olen 1cm auki... ODOTELLAAN siis! :)

-lellu&hertta38+5- (just vaihtui;) )
 
Sartsa83
ILOISIA UUTISIA!!!

Saatiin eilen poika kotiin! Tosin käydään perjantai aamuun saakka joka päivä aamuin illoin otattamassa antibiootit päässä olevan kanyylin kautta. Toisella siis oli ennen aikasen lapsiveden menojen takia infektio. Mutta nyt ollaan jo voiton puolella ja pääasia että ollaan nyt kaikki kotona. :heart:

Kiitos kaikille tsempeistä ja halituksista ja ja ja.. kaikesta. :hug: :heart:

Anteeks kun en nyt tän enempää kommentoi enkä kirjottele.. oon vieläkin aivan väsy kaikesta ja meinasin mennä pienelle päikylle.. jos vaan ehtii kun sieltä meinaa tulla kylään muutama ihminen käymään kattomaan pientä.

Ollaan kuulolla tässä paremmin!!!

Sartsa ja äitin rakas pieni-suuri mies 4vrk :heart:
 
minni234 No onneks ei tuon pahemmin käyny. Ja voi varmasti varautua uusiin yhteenottoihin jos kerta se toinen oli nuorempi ni varmasti yrittää näyttää että minä oon pomo.. Ja anna mennä tollaset neukkutädin puheet toisesta korvasta ulos jos kerta sulla itellä on hyvä olla!
Ja mulla on kyllä ihan sellanen fiilis et tää ei lähe syntyyn ennen ku käynnistetään. Pe neuvola ja oispa ihana ku sais Oyssiin vaik maanantaille ajan ja jos ne vaikka suostuis käynnistään ku kuitenki on tää raskausdiabetes..

Ja hitto ku meinas mennä jo hermot ku ei mistään löytyny pojalle mitään juhlallisempaa vaatetta. Ei liiviä ei kauluspaitaa. Haloselta sitte ostettiin sellanen slipoveri ja sen kaa varmaan farkut sit laitetaan. Ja nimiäisiin vaatteita siis etitty. Se liivi ois ollu niin ihana mutta ei ni ei.. :(
Kohdunsuulle vihloo välillä tosi kipeesti! Piti eilen ihan huutaa että AIIIIII!!! En tiiä johtuuko siitä että poika päätään liikuttaa vai pehmeneekö paikat.. Alkaa jo niin kyllästyttään tää oottaminen.. Ihan suoraan sanottuna vituttaa jo.. : /

Rakkauspakkaus 40+5
 
Jotenki masentaa. En jaksais tehä yhtään mitään, mikään ei oikein kiinnosta. Makaan vaan päivät kotona ja välillä itkeskelen, enkä ees tiiä miks. Jotenki turhauttaa. En tiiä yhtää et mikä, koska oon koko raskauden kuitenki asennoitunu siihen, että yli mennään, ja vielä ei olla ees lasketussa. Äääääh. Ärsyttää kun ihmiset soittaa, en jaksais vastata puhelimeenkaan :/ Tänään sit kyl sanoin muutamalle tutulle, että älkää oikeesti soittako, en jaksa vaan enää. Sitte sen jälkeen tuli itelle pahamieli... No, kai tää tästä.

Minni ja Mini 39+3
 
Äääh, kävin äsken vessassa ja pönttöön ja paperiin tuli sellasta ihanku ruskeeta valkovuotoo. Mitä se oikein on? Sellasta vähän vaaleenruskeeta, eikä ollu nyt yhtään sellasta venyvää niinku se limatulppa, siis ihan kun valkovuotoa, mut vaan väri oli eri.
Ärsyttää kun en oikein löydä mistään tietoa, et mitä vois olla. En usko, että synnytys ainakaan mitenkään lähellä olis, koska ei oo vielä mitään sellasta suurempaa ollu. Tänään on kokopäivän sattunu mahaan, mutta silleen että tuntuu vaan lihakset kipeiltä. Varmaan jotenki niin venyny toi mahan nahka ja jotkut kudokset? :D
 
Minni oiskohan niin että sulla kumminkin ois synnytys jo aika lähellä =) Lueskelin eilen huvikseen ihmisten kertomuksia oireista ennen synnytyksen käynnistymistä niin monet sanoi, että verenpaine nousi. Sullahan on aina ollut hyvät paineet ennen, eikö? Ja sit noi kaikki muutkin sun oireet. Luulen, ettei tuo rusehtava vuoto ole ainakaan mitenkään vaarallista, huolissani olisin, jos se olisi ihan veristä vuotoa. Jos se on vielä sitä limatulppaa? Mutta voisithan sä soittaa neuvolaan ja kysyä sieltä varmuuden vuoksi.

Vitsi noi sun jutut on tosi usein ihan kuin mun omasta elämästä. Siis just esim. toi sun viime neuvolakäynti. En vaan viimeks maininnut täällä siitä mitään, mutta mua rupes niin vituttamaan sen käynnin jälkeen, kun mulla jäi oikein päähän soimaan sen terkkarin tokaisu, että mites sulla nyt on TAAS tota painoa tullut noin paljon lisää!! Edelliskerralla oli muka paino pysynyt samassa, mutta nyt viimeks oli tullut taas se 1,5kg lisää. Nyt oli taas eri vaakakin kyllä. No mistä hitosta minä tiedän mistä sitä tulee! Oon mäkin syönyt ihan samalla tavalla kuin ennenkin, mutta myönnän, että oon kyllä herkutellutkin, enkä oo juuri liikkunut, mitä nyt kaupoissa tulee käveltyä. Mut nyt on jotenkin semmonen luovuttanut olo, että paskat, tulkoot niin paljon kuin tulee, yritetään sitten karistaa niitä pois kun päästään arkeen kiinni. Toivon todella, että imettäminen lähtis sujumaan, koska sehän on kuulemma hyvä laihdutuskeino. Ja herkut aion jättää kyllä heti synnytyksen jälkeen pois! Siis tän jokapäiväisen herkuttelun.

Kiva Sartsa kuulla, että poikakin pääsi jo kotiin!

Täällä on nyt uus pää ja mahtava vasemmanpuoleinen selkä/pakarasärky. Ei se koske muuta kuin kävellessä, istuessa ja maatessa on ihan ok. Oon ottanut Panadolia ja aattelin laittaa kylmägeeliä. Käveleminen on ihan tuskaa!!

Elkku 39+4
 
minni234 Tiiätkö ihan samat fiilikset!! Mäki vaan makoilin sohval tänää ja märisin. Kuulin ku puhelin soi mut ei voinu vähempää kiinnostaa nousta vastaan kyselyihin et joko nyt? Tekis mieli nakella tavarat seinään ja äsken sanoin pahasti maha-asukille ja tuli niin huono omatunto et itkettää..
Äläkä nyt vaan sano että synnytät ja masennat mut entisestään!!! :D Ei vaan... kyllä tuo kuulostais et kohta alkaa tapahtuun.. :heart: Tuuppa heti kertoon jos tapahtuu jotain uutta!!!
 
Sartsa83
minni mulla oli tollasta vuotoo justiinsa kun sitten selvis että siinä oli ollut myös lapsivettä!!!! Ota ihmeessä yhteyttä synnytysvastaanottoon teidän sairaalaan ja kerro noista! Sano että olet huolestunut, josko joukossa ois myös lapsivettä... pääset varmasti käymään tarkistuttamassa tilanteen! Ellet jopa synnyttämään. ;) Koitahan muru jaksaa! Muistan tuon ajan kun oli NIIIIIN turhautunu kun ei tuntunu tulevan mistään mitään ja ootti vaan koska oikein tapahtuis jotain ja pääsis synnyttään! Täällä nimittäin oottaa (anteeksi kun mäkin otan tän puheeks) myös yks malttamaton mamma että sinäkin saisit oman pienen nyyttisi syliisi! :heart: .. mutta tosiaan.. toi vuoto. Mulla tuli kans tollasta siinä niitten käynnistytabujen jälkeen.. eli torstaina ja perjantaina. Soita ja kerro siitä!

Elkku tsemppiä sinnekin särkyjen kanssa! :hug: ..toivottavasti helpottaisi pian ja pääsisitte tositoimiin joka iikka täällä! :heart:

Rinsessapa siis mitä ihmettä? Sulla ei oo vieläkään käynnistetty vaikka sulla on raskausdiabetes?.. Niin joo, mutta onkos vauva nyt masussa suunnilleen minkä kokonen? Ne kun vähän senkin perusteella lähtee sitten käynnisteleen. Mullakaan ei ollut raskausdiabetesta, mutta kuitenkin sitten alettiin 41+2 käynnisteleen. Otin vaan vammalassa puheeksi, että "voisin haluta jo synnyttään.." niin ne ottivat mut heti tosissaan ja laittovat asioihin vauhtia. Toivottavasti SINÄKIN pääsisit nyt pian hommiin!!! Ikävää tuommonen oottaminen kun oot jo päässyt lasketun ajan ohitte..... SIIS HERTTINEN!!! SULLA MENI LASKETTU AIKA PÄIVIÄ SITTEN!!! ONNITTELUT JÄLKIKÄTEEN SIITÄ! :heart:
 
Täällä käytiin jo eilen synnärillä! :wave:
Kymmenen pintaan alko tulee maks. 10 min välein supistelui, sellasii jonkiverran kipeit, ei siis viel kunnon kipeit, mut enemmän kipeit ku harkkarit :D No, aattelin että hyvä juttu et niitäki alkaa nyt tulee, ja menin sitte kuiteski nukkumaa, en sitte saanu unta, ja joskus yhentoist jälkee ku kävin vessas, nii pönttöö tuli ihan VERTA! Sitte herätin miehen, että nyt näytille! Saatii nimittäin valmennuksest silloin sellanen lappu missä lukee, et jos viikon 37 jälkee tulee kirkasta verta, nii pitää tulla. No, sit siis mentii ja koko ajan suppaili saman taval, joskus vaa vähä kipeemmin ja joskus hellemmin. No heti ensimmäiseks ku mentii, ni se kätilö sano et näil viikoil se on ihan normaalii, mut laitetaa sut nyt kuitenki käyrille. Olin sit siin jonku puol tuntii, ja kaikki suppailut piirty, edellee niit tuli sen 5-10 min välein, mut ei nähtäväst ollu tarpeeks kovii ;) No, sit se kätilö tuli ja teki sisätutkimuksen, yhelle sormelle vaa auki, kaulast ei sanonu paljo on jälel, eikä merkannu mitää korttiikaa. Sit se kysy, et tahonko jäähä sinne vai mennä kotii. No tietyst halusin kotii, ja se sano, et voi olla et joudutte tulee takasin tänä yönä, tai sit voi olla et menee pitkääki. (No mun tuuril sit menee se "pitkääki" :headwall: ) Mentii sit kotii ja otin panadolin, ja koitin saada unta, no eihän siit oikein mitää tullu, mut sain kyl jotenki nukuttuu sen panadolinkans, heräsin vaa kipeimpii supisteluihin, enkä osaa yhtää sanoo minkä ajan välein niit tuli, en jaksan kattoo kelloo :D Otin kyl sitte toisenki panadolin, ja sellasel koiran unel ollaa viime yö siis menty! Tänään aamul taas on suppaillu 3-10 min välein, ja aia pirun kovasti! Meinasin et meen koht varmaan suihkuu, jos se helpottais.
Ärsyttää nyt, ku toi sai kuitenki innostumaa siitä, et mitä jos ei meekkää enää kauaa! ;)

Joo, nyt pakko mennä sinne suihkuu, sattuu niin perkeleesti!!!

Minni ja Mini 39+4 :heart:
 
Sartsa No eihän ne mitään oo käynnistelly ku ei tämä mikään jättivauva ole :| Painoarvio oli 3700g mutta niin toivosin et pistäsivät silti vähän vauhtia tähän hommaan :'( Pitäs yrittää vaan elää normaalisti ja olla miettimättä koko ajan vaan ei kertakaikkiaan pysty!! Tää on niin mun tuuria ettei kroppa ja vauva tajua että Hei! nyt sais tulla!!! Tää on niin masentavaa.. Ja miten mä jaksan edes mihinkään synnyttään lähteen ku näitten lonkkakipujen takia nukun niin perkeleen huonosti :ashamed: Mies sano että oon nyt kahtena yönä nukkunu selällään jalat koukussa ja ähissy.. Ei oo mikään kumma, särkee niin.. Huomenna tulis sitte 41+0 ja neuvola ja sanon kyllä sille akalle että haluan maanantaina sinne näytille!!! -_-

Ja voi minni minkä meni nyt tekemään! Kauheesti tsemppiä sinne :heart:
 
Sartsa Ihanaa että olet saanut poikasi kotiin jo! Paljon jaksamisia sinne! Onko muuten rauhallinen poitsu? =)
Minni Kohta on se aika! Supistukset ja kipu kertoo. Oi oi, jännää aikaa tuo on ;) Nyt nautit siitä vaikka kivussa ei ole mitään nauttimista :D Kerran sitä vaan synnytetään tänävuonna. Tsemppiä :heart:

Lumi ja poitsu <3 8 päivää <3
 
vauvahaaveita Onnea matkaan!!!! :heart: Eiköhän siellä kaikki hyvin mene :p

Ite heräsin kuuden aikaan näihin saa****n lonkkasärkyihin... Yritin tulla sohvalle istualteen nukkuun vaan eipä uni sitte enää tullu.... -_- On tämä niin mahtavaa... Ja kohta yksin täällä juttelen enää...... . .. . .
 
Tää menee hakee tänään terkkarista kainalosauvat, ei pysty muuten enää kävelee. Vasen puoli selästä tai oikeastaan kankusta on niin tautisen kipeä, tai ei kärsi astua vasemmalle jalalle ollenkaan, painaa johonkin hermoon. Luulen, että se on iskias. Soitin heti aamu 8:lta neuvolaan ja kysyin mistä saa sauvoja lainaks. Nyt sitten oottelen klo 12 asti että voin mennä hakemaan ne kepit. Eilen itkua vääntäen yritin täällä kotonakin liikkua. Ja yökin oli tuskaa, lonkkia särkee täälläkin niin perkuleesti ja toi vasen puoli erityisesti.

Taitaa olla Minni oikeesti jo synnärillä, kun ei ole kuulunut mitään. Keitäis meitä enää onkaan täällä?

Vitsi tuli illalla paniikki. Oltiin miehen kanssa sängyssä ja katottiin telkkaria ja mies aina iltasin painaa päänsä masun päälle ja kuuntelee potkuja. Nyt ei alkanut kuulumaan mitään ja alettiin tökkimään sitä ja söin suklaata ja vaikka mitä. Ei mitään kuulunut! Mähän tirautin siinä jo itkunkin ja kaivoin esiin sen liikelaskentaohjeen. Ei tepsinyt mikään. Sitten ehdotin, että lähdetään autoajelulle, autossa tää kaveri on aina potkinut! No, mies kysy sitten, että otetaanko varuiks sairaalakassikin mukaan, jos ei niitä liikkeitä vaikka ala tuntumaankaan ja pitää ajaa sairaalaan. No, me lähdettiin sitten täysvarustuksella ajelulle, eikä tarvinnut hirveen kauan ajaa, kun alko tuntumaan liikettä!! Mutta jotenkin tosi vaisu oli silti, ei se kauan potkinut. Mutta tunsin myös hikan. Eli kyllä se elossa oli! Nyt taas jännittää, kun on ollut niin hiljaista, täytynee tästä alkaa taas tekemään temppuja, jotta se heräisi.

Elkku 39+6 (huomenna LA!!)
 
Moikka,

Minä täällä vielä olen. :( Tiistaina tuleva laskettu. Ei mitään uusia merkkejä, polttoja hieman jne. Hyvin saan vielä nukuttua, 2 kertaa vessassa, mutta ei muuta. Vauveli liikkuu paljon. Kädet vaan on ongelma, en voi tehä mitään kun ne on turvoksissa ja niveliä sattuu. Pelottaa, että ne jää niin. :(

Odotusta,
Tuikku ja Masulainen 39 + 3 <3

PS: Eilen itkeskelin, kun kattelin vauvakuvia siis vastasyntyneiden kuvia..

Tsemppiä kaikille <3 en osaa henkkohtaisia kirjoitella..
 
hello! kertokaa mulle joku pikaisesti mistä johtuikaan todella heikko olo, pyörryttää ja tuskanhiki päällä...todella inhottavaa, mistään en löytänyt yhtäkkiä hakemalla samaa..... Olikos se niin et verenpaineet alhaalla tjtn???
 

Yhteistyössä