¤¤ELOMASSUT 2008¤¤ heinäkuussa

Hei! Kirjoitin toisen ketjuun, liitän sen myös tähän, kun noista nukkumisista on ollut puhe. Kiitos kovasti toisten kokemuksista, miten olette saaneet vauvanne nukkumaan. Jotain olen yrittäänyt ja jotain tulis kaiketi minunkin tehdä, kun tilanne tämä: Mulla kolme lasta ja kaksi ensimmäistä alkoivat nukkua yöt suht ehjästi 1- vuotiaana tai vähän alle. Silloin, kun lopetin imetyksen kokonaan. Nyt kolmas on 10 kk ja heräilee öisin 3- 6 kertaa, joita maitoa vaatii 2- 3 kertaa. Syö päivin hyvin, nälästä ei siis kyse. Voi toki jano olla, mikseipä voi vauvallakin olla, kun aikuisellakin...mut ei oikein huoli mukia eikä pulloa muutenkaan, että en ole vettä sen koomin antanut. Toisen kautta olen kolmosen kanssa yhtä avuton tässä kuin ensikertalaisenkin, ei oikein tiedä, mikä viisainta. Turhaa nuo syömiset kai nekin on, kun helposti tuosta tulee tapa ja se vierottaminen aina oma prosessi. Aikanaan ne kyllä loppuu varmaan itestäänkin. Oikeasti on musta äidin asia, haluaako pitää jonkun unikoulun tms. Jos tarpeeksi väsyy, kannattaa se puolison tuella tehdä.
Kuten edelliset jo sanoneetkin, maidottomuus yöllä ei takaa ehjiä öitä. Jotkut herättelevät isoinakin vielä. Aina toki helpompi, jos pystyy rauhoittamaan muuten. Asennoituminen voi joskus auttaa, mutta kun tarpeeksi väsyy ei auta asennekaan, on minun mottoni!

Ja HooÄs tuohon listaan: meidän tyttövauva 6.9.09 3770g 50 cm, veli 2v ja isosisko3v9kk
 
Meillä myös melko rikkonaisia yöt olleet jo useita kuukausia. Illalla nukahtaan klo 23 maissa, mutta jo tunnin päästä herätään. Sen jälkeen saattaa nukkua reilu kolme tuntia. Loppuyö herätään 1-2 välein. Tisulla rauhoittuu kyllä nopeasti ja nukahtaa viekkuun uudelleen. Tää tuntuu nyt niin helpolle ratkaisulle, etten jaksa miettiä mitään muita keinoja. Meillä esikoinen heräsi tässä iässä niin, että tisuttelusta huolimatta valvoi monesti tunteja öisin, joten siksikään tämä ei mua vielä rassaa. Esikoinen alkoi nukkumaan vasta kunnolla 2½ vuotiaana ja edelleen perhepedissä nukutaan. Mä en siksikään jaksa ressata asiaa sen kummemmin ,kun olen rikkonaisiin öihin jo niin tottunut ja pystyn lyhyet unipätkät nukkumaan sikeästi. Joten eipä mullakaan mitään vinkkejä asiaan löydy..vauvat ja lapset vaan nyt ovat tämmöisiä :) .

Ihania nuo vanhat ketjut. Ihan kyllä itketti lukiessa :heart:
Nyt itekki pehkuihin, jotta ehtii nukkua vähän ennen seuraavaa herätystä ,joka osuu kolmen pintaan :) .
-Poni ja tyttö pian 11kk
 
meillä kyllä (tällä hetkellä) yöunet rauhottu ja syömiset jäi kerrasta pois ku siirrettiin neiti pojan huoneeseen nukkumaan. viime yönä ne nukku eka kertaa yhessä siellä ja neiti ei heränny kertaakaan itkemään :D että seuraavaa härdelliä odotellessa!!!

eilen illalla kun kattelin noita lasten touhuja tossa, ni tuli ihan sellanen, että toi neiti on jotenki nyt muuttunu isommax ja sillä on sellasia isojen elkeitä.. meillä oli vieras ja hän meni kävellen siihen eteen ja kyyristy eteenpäin ja kipitti pois ja sama uudestaan monta kertaa, eli esiinty ihan selvästi :D ja muitakin elkeitä ja juttuja on nyt sellasia, että ei oo enää ihan pientä vauvaa meillä..

ja hirveesti suuttuu jos ei saa just sitä mitä haluu, ruokapöydässäkin meinaa tulla syöttötuolista pois ku pitää saada isoveikan muki tai jotain muuta.. ja hirveesti kaipaa miulle jos isoveikka tekee jotain esim. ottaa hältä lelun pois, ni juokse miun luokse kädet ojossa, ja sit heti sylistä pois. ja muutenkin tulee välillä kädet ojossa ja sit ku ottaa syliin, ni on hetken siinä ja sit jatkuu leikit :heart:

Pitää käydä toi hemulin ketjukin lukemassa kunhan saan ton ekan loppuun :D miusta on ihana lueskella vanhoja juttuja, joskus kävin lukemassa niitä ihan alkuaikoja, kun oltiin just plussattu.. haikeelta tuntuu että meille ei varmaan koskaan enää ole noita fiiliksiä.. :'(

ä ja tipi 10.5kk
 
Äänistä Meillä pelätään myös imuria, fööniä ym kovia ääniä.

Varasin just neuvolaan vaaka-ajan kun huolestuttaa mitä tuo lusikkalakko on tehnyt tytön painolle. Vaikka eihän sillä merkitystä sinänsä ole en minä häntä paremmin saa syömään vaikka vaaka näyttäis mitä :LOL:

Meillä on nukuttu yöllä jopa parikin tuntia putkeen kun on annettu särkylääkettä, on niin kovin kipee noista ikenistään. Tulis nopeesti nuo hampaat niin ehkä se elämä sitten korjaantuis.

Mairo ja Tyttö 2pv vajaa 11kk
 
Moikka!

Edellisessä viestissä kirjotin, että Ilona kiipeilee. Ei siis kiipeile mihkään, tarkotin, että nousee seisoon. Ja hui kun neiti säikäytti mut eilen! istuin keittiön pöydän vieressä, kies sohvalla. Mies sano, että kato kun Ilona seisoo jo hyvin. Oli siis hetkeä aiemmin seisonu ilman tukee, enkä nähny. No neiti nousi olkkarin pöytää vasten seisoon ja irrotti hetken päästä otteensa. Ja mä syöksyn kauheeta vauhtia viereen, että saan kii jos kaatuu. Mutta eipä kaatunukkaan, vaan jökötti siinä ja sit tömpsähti pyllylleen. Ja loppupäivä menikin sit seisomista harjotellessa, seisoon, irrotti otteen, seiso hetken ja pyllylle humps. Ja sama uudestaan, useita kertoja :heart:

Huomenna lähdetään tyttöjen kans mummilaan. Miehen veljen rippijuhlat on sunnuntaina, niin me mennään vähän etuajassa. Vähän jännittää yksin se matka ajella. Oon kerran ajanu sieltä pois, joten kartta, navigaattori ja puhelin tulee oleen kovassa käytössä :LOL: Ja mä oon auton kans aina ihan paniikissa oudoissa paikoissa :ashamed:

Lueskelin kans noi vanhat ketjut, haikein mielin. Meidän vauvat täyttää jo vuoden :heart:

Kaffelle :wave:

Emeelia ja syömislakossa oleva Ilona
 
Heippa,

minäkin ilmoittaudun taas TODELLA pitkästä aikaa.

Oli ihanaa käydä vähän fiilistelemässä kun lueskeli noita vanhoja ketjuja :heart:
Nyt poika on jo yli 11kk :eek: Ei voi käsittää kuinka nopeasti aika oikein kuluu!!

Meillä kontataan kovasti, noustaan joka paikkaan pystyyn ja nyt uutuutena on ruvennut kiipeilemään joka paikkaan, sohvalle, tv-tasolle, kaikkialle mihin vain pääsee =)
Poika seisoo jonkun tovin ilman tukea, mutta ei vielä kävele.
Hampaat meillä tuli hyvin myöhään, ensimmäisen hampaan teki vasta 9,5kk iässä, mutta nyt niitäkin on jo 11 kpl.

Meillä on tämä ensimmäinen vuosi ollut kyllä melkoisen helppo, kun poika on aina syönyt ja nukkunut hyvin. Nykyään nukkuu yhdet päiväunet ja yöllä 20.30 - 7.00. Välillä herää yöllä viiden aikoihin, mutta yleensä kyllä nukahtaa melko helposti uudelleen.

Täällä olikin muuten jo melkoisen monta uutta odottaa, joten hirmuisesti onnea kaikille odottajille :flower:
Itsekin jo haluaisin toisen pienokaisen, mutta hieman pelottaa että miten selviydyttäisiin taloudellisesti, jos tekisi nyt heti toisen perään... Ehkäpä pitää mennä välisää vähäksi aikaa töihin ja sitten uusi pienokainen :heart:

Ruusulainen ja poju 11 kk
 
Oi, oli ihanaa lukea noita vuoden takaisia tunnelmia, vauvakuume nostelee sen johdosta taas päätään :D Mut ne mun lantiokivut oli |O |O |O! Myös huonoja muistoja tuli mieleen noilta ajoilta liittyen parisuhteeseeni, mutta se on onneksi historiaa.

Meidän junnu ei sohvalle pääse kiipeämään, mutta yläkertaan on kovasti rappusia pitkin menossa. Alas ei vaan osaa tulla :/ Isäni löysi vintiltään portin jonka oli rakentanut aikoinaan meidän kotitalon yläkerran rappusiin kun minä olin pieni, nyt se komeilee uudelleen maalattuna tuossa meidän rappusissa :heart:

Nyt poikien iltapuuhia tahdittamaan :D

terv. Jennika1983 ja pojat
 
Olen pian 22 täyttävä lähihoitaja jolla on kokemusta vauvojen/lastenhoidosta.
Harrastan laulamista ja olen iloinen, sekä rauhallinen hoitaja jonka rakastaa lapsia ja jolla on aina syli aivoin.

Jos siis tarvitset luotettavaa hoitajaa pääkaupunkiseudun alueella niin minuun voi ottaa yhteyttä sähköpostitse niin kerron itsestäni lisää.

Sähköposti; tiina267@hotmail.com

Mukavaa kesää!
 
heissan!

Mä en lukenut noista vanhoista kuin yhden oman kirjoitukseni ja enempää en lue. Meillä kun ei ollut kovin hyvin asiat silloin. Vasta toukokuulta lähtien tänä vuonna on elämä ollut "nautittavaa". Tildan vauva-ajasta ei ole jäänyt oikeastaan mitään sellaista ihanaa mieleen kun koko ajan on ollut vain suuri huoli ja kysymysmerkkien tulva.

Oon ollut pari päivää huonossa kunnossa nyt ja vissiin tais eilen viirata lujaa päästä kun jo hetken haaveilin kaksosista!! :eek: (ei sais kattoa kenenkään kuvia...) Mutta sitten illalla tultiin lujaa taas takaisin todellisuuteen. En tiiä selviäisinkö uudesta raskaudesta tai joutuisin varmaan olemaan jo alusta asti petipotilaana kun joka raskaus on mennyt vaan huonommin. Ja ainakin ens vuosi olis tosi paha aika odottaa... reissuleskenä ja kolme "huligaania" laittamassa parastaan. :/

Mutta nyt vietetään Tildan kanssa ihania aikoja, yleensä oon tykännyt puolen vuoden iästä vauvalla mutta Tildalla se paras vaihe on nyt. Vielä ei liikuta niin että päästäis aivan tuhoja tekemään mutta se oma ihana persoona on niin näkyvillä ja enteet siitä mitä tulossa on kun jalkojen päälle päästään. Äitiä viedään ja lujaa sitten! ;)
Ihanasti osaa jo näyttää minne haluaa, kädellä osoittaa ja rutistelee nyrkkiään. Pihalla olis niiiiin kiva olla ja eilen taas suututtiin kun piti käydä hakemassa lisää vaatetta päälle sisältä. Meillä liikkuminen on aika hauskan näköistä, välillä ryömitään mutta välillä joka toinen asento on konttausta ja joka toinen ryömimistä. Ja välillä jokin esine tai lelu poimitaan konttausasennossa ja sitten mennään taas mahalleen. :heart:
Isot siskot on hurjan tärkeitä ja tytöillä on jo ihan omat jutut joille nauretaan!

Mutta mukavia päiviä kaikille!! Mä lähen valmistautuun verotoimistoon lähtöä varten, saas nähä kuinka on kadut tukossa tangomarkkinoiden takia. (verotoimisto siellä humun keskellä...)

Mammaliini ja Tilda lauantaina jo 11kk! :heart:
 
Heippa

Ihana oli kyllä noita vanhoja ketjuja lueskella, mäkin niin toiveikkaana olin rv 39+3 kirjoittanut että 'enää korkeintaan kolme viikkoa niin vauva on täällä', just,, menikin sit tasan se kolme ja syntyi 42+3. No, äkkiä on kuitenkin kohta tämä vuosi mennyt, niin paljon on tapahtunut ja koko ajan jotain uutta tullut. Ihmeellinen ja ihana vuosi.

Meillä pojan kovasti tekisi mieli kiipeillä kaikkialle, mutta kun on niin lyhyt ettei mihinkään ylety. Paitsi rappusia menee mielellään jos sinne pääsee.
Ja kävelee jo kovasti, äkkiä se taito kehittyi kun uskalsi ne ensimmäiset askeleet ottaa.
Ja imuria tosiaan pelkää, vähän rasittavaa kun siivotakin pitäisi edes välillä, mutta toinen huutaa kurkku suorana ja pää punaisena. Täytyy aina sitten rintareppuun laittaa tai toisen meistä mennä pojan kanssa johonkin siksi aikaa kun toinen siivoaa.

Kohta ois taas viikonloppu, mitähän mukavaa tekemistä sitä keksisi..

miranth ja poitsu reilu 10kk
 
määkin huikkaan väliin, että elossa ollaan, mut tosi väsynyttä menoa on. pikku-ukko ei meinaa millään nukahtaa, unentulo kestää ihan älyttömän kauan ja nyt on pitänyt päiväunia lähtee hakemaan jo vaunuilla. jos jotain järkevää yritän siivota, tms., apuri on heti paikalla. ei hetken rauhaa päivisin siis äidillä, ja uuvuttaa välillä kyllä kovasti, kun yhteistä lomaakaan miehen kanssa ei ole luvassa kuin hikinen viikko kohta. meillä kun ei ole apukäsiä hoitoon yhtään. mut tää on kai tää vaihe ja sit tulee uusia? joohan??
muuten hän on suloinen ukkeli, kovasti on kontallaankin jo, mut enempi on sitä ryömien liikkumista. lisäksi polvillaan ollaan milloin mitäkin tukea vasten.

irtis ja piäni viikkoa vajaa 11 kk
 
kiva kuulla teidän harvemminkin kirjoittavien kuulumisia! =)

luin myös noi vanhat ketjut läpi.voi ihanuus,niin tulvi muistoja mieleen :heart:

tulin vaan kirjoittamaan, että kääääääkk, kohtahan me siirrytäänkin tonne taaperopuolelle kun tulee mussukoilla vuosi ikää.. nyyh :'( =)

nyt ei muuta, tää mamma on ihan puhkipoikki.. (siivouspäivä ollut tänään)

ajatar & veera melkein 11kk ja vempula 35+5
 
Huomenta!
Täällä edelleen rasittavia kaikki mahdollinen, vaipan vaihto, pukeminen, syöminen ja nukahtaminen... :kieh: Nukkumaan alkoi taas normaalisti omassa sängyssä, kun alkuviikosta parina päivänä piti nukuttaa syliin (eli pomputtaa sylissä meidän joustinsängyn reunalla uneen, arvatkaa tykkäskö masuasukki ja supisteleva kohtu :ashamed: ) ja heräili öisinkin, mutta sit huomasin että oli ISO poskihammas puhjennut, joten hyvä syykin pojalla oli "erikoiskohtelua" vaatiessaan :D Nyt omaan sänkyyn nukuttamisessa ärsyttää se pyöriminen ja seisalteen nousu, sekä kokoajan pitää tutti ottaa pois suusta ja puskea vaan harsoa suuhun ja sit alkaa huuto kun ei ookkaa tutti suussa. :kieh: ärrrrsyä. Syömään ollaan alettu olohuoneessa ja samalla laitettu boksilta näkymään lastenohjelmat :D

Siitä seuraavaan asiaan, eli katsooko teidän lapset telkkaria?? Ja jos katsoo niin kuinka paljon? Meillä on tallentava boksi ja siel tallenteina on lastenohjelmia, niin niitä tulee aika paljo pyöritettyä päivän mittaan :ashamed: etenkin just syönnin aikaan rauhoittaa, ja jos väsähtää muttei viel ala nukkumaankaa, niin lempparilastenohjelmaa jaksaa kuitenki katsoa.. Tunnen itteni NIIIIN huonoksi äidiksi ton telkun kattelun takia jo tässä iässä :(

Meillä ei pelätä mitään, vaan poju tykkää kaikista vempaimista, ja erityisesti "päin naamaa" haukkuvista koirista :D Silloin säikähtää, jos on oikein keskittynyt leikkeihinsä tms ja esim yskäisen tai aivastan,niin säpsähtää ja alkaa itkemään reppana.. Imurin kimpussa on aina kun siivotaan,samoin tiskikoneen täyttö- ja tyhjennys"apuna".. Joka mua ärsyttää suunnattomasti kun nakkelee astiat lattialle tai läträä likaisten astioiden kans.. Vessanpönttö on kans pojusta kiva, aina paukuttamassa kantta jos ovi jäänyt auki :kieh:

Meil ois ens viikolla eka pneumokokkirokoteaika neuvolaan. osallistuko tääl kukaan muu siihen tutkimukseen?

Upp3 ja poju ens viikolla 11kk sekä suppailevassa kohdussa asuva masukki 18+1 :heart: (ens viikolla lääkärineuvola itelläni, että tutkitaan onko supparit aiheuttanu mtn ja onko mulla streptokokki..)
 
me otettiin se rokote, ens kuussa tulee toinen satsi.
meillä poika ei oikein kiinnostu telkkarista. metsolat kyllä tykkää katsoa :LOL:
meillä on nyt nukuttu 4 yötä 21-6 heräämättä. tosi ihanaa. nyt kun kehun niin ens yönä herää tietysti 100 kertaa.
tavan ruokaa oon ruvennu pojalle antamaan joka päivä vähän. samoin laitan korvikkeen sekaan rasvatonta maitoa. ihan hyvin on masu kestäny.
luka kävelee aika paljon. kontaa kyllä enimmäkseen.
 
Tv:stä meidän poju ei ole vielä kiinnostunut, ohi mennen saattaa katsoa mitä siellä tapahtuu, mutta häärää yleensä ihan kaikkea muuta :)

Rasmuksella ollut nyt 4 päivää tuollaista kauhean näköistä ihottuman alaselkä/pylly/reidet akselilla, olen koittanut rasvailla jatkuvasti ja antaa hillua ilman vaippaa.
En oikein tiedä mistä voisi johtua... Muistan kyllä että oli samantapaista joskus pienempänäkin kun iho oli niin kuiva, että meni tuollaiseksi.. mutta nyt noita "läikkiä" on vaan paljon enemmän kuin silloin :|

Allergioista en tiedä juurikaan mitään, että voisiko joku ruoka-aine esimerkiksi aiheuttaa tuon kun tuli niin yllättäen. Muistin mukaan poika söi mansikoita ja mansikkarahkaa ennenkuin ihottuma ilmaantui, ja edellisenä iltana kylvetin natusan bedtime oil:issa joka oltiin vasta ostettu, siinähän on kuitenkin jotain tuoksuja seassa..

Noh, toivotaan että menee ohi eikä tule takaisin, ja jos jatkuu niin sit lekuriin näyttämään :)
 
neitiperho
Huih! Sitä taas tuli vanhennuttua tänään vuodella. Vastahan sitä oli vielä juuri 20 vuotta tullut täyteen, vasta rakastunut, kroppa kuin teinillä ja mietti kuinka joskus olisi kiva saada ihan ikioma perhe.
Tässä sitä ollaan. Edelleen kyllä rakastunut, ikää 26 vee, kroppa roikkuvana ja kaupan päällisenä silmäpussit, melkein vuoden ikäinen lapsi ja kolme koiraa :D Ja vielä haaveilee saavansa lisää lapsia.

Ei vaan, en valita. Hyvä elämä mulla on. Yhden lapsen vaan enää tähän kaipaisin. Menisi samaan "konkurssiin". Kroppa kuitenkin jo menetetty, hehehhe. Kateellisena tänäänkin kuulin kuinka yksi kaveri raskaana 7+4. Mieskin naureskeli vaan mulle että kyllä siinä taas vaimolla pureskelemista kun itse ei raskaana. Ei kyllä naurattanu mua yhtään. No joo, ainakin nauttii tuosta ainokaisesta toistaseksi enemmän kun se ainoastaan. Ja on se niin ihanaa katsella kun se mennä koheltaa kävellen eteenpäin. Kuinka se pikkuinen tosiaan noin kasvoikaan, että jo kävelee. Kohta se sitten juoksee jo kavereillaan, voih. Aivan liian nopeasti tosiaan aika menee.

Mutta nyt välipalan kimppuun kun se ihanainen "vauva" riippuu lahkeessa karjuen "anna". Jollakin taitaa siis olla nälkä :LOL:

Neitiperho ja Iina 4pvää vajaa 11kk
 
Onnittelut neitiperholle :flower: , niin ne vuodet vierii..

Mein neiti kattelee telkkaria hetken jos siellä on joku värikäs lasten ohjelma, ja meillähän on toi lastenkanava usein auki, ku toi 5 v. kattelee sitä..välillä vähän liikaakin.. fröbelin palikat ku soi, ni niitä jaksaa katella enemmän ja tanssii niitten mukana :heart:

meillä on kanssa nyt opittu sanoo tai huutaa ANNA, ruokapöydässä roikkuu ja huutaa anna anna..

ja imuria pelätään täälläkin..ei huuda, mutta jähmettyy paikalleen ja menee sitä karkuun jos tulee liian lähelle..oonki monta kertaa miettiny et pitäskö se laittaa itekseen hurisee toho, ni neiti ois ees hetken joskus paikallaan :LOL:

yksi uusi hammas on puhjennu alas.. nyt on 7 hammasta.. en tiiä oliko tuo hammas sitten levottomien öitten takana, mutta rauhottu kyllä omaan huoneeseen laiton myötä, että en sit tiiä oliko hammas kuitenkaan syy.. eipä sillä väliä :)

nyt sohvalle, kattoo omia ohjelmia ja syömään suklaata.. poika mummin ja ukin kanssa reissussa ja mies lähti kaverin mökille.. ehkä mieki vielä joskus pääsen johonki bilettää..

ä ja tiitu kohta 11kk
 
MMMMOI! :wave:

meidän poika on jotenkin nyt puhjennut kukkaan, hän liikkuu vimmatusti ympäri kämppää ryömien (eli loikkien mahallaan) ja kontaten ja nousee polvilleen ihan kaikkea vasten.
(huomaa, että tämä kommentti on kirjoitettu aamulla, kun vauveli on aamupäiväunillaan. sama asia ilmaistaan iltapäivällä "hieman" hikisemmin, verratkaa vaikka mun edelliseen viestiin :D )
meil ei jäbä puhu vielä mitään, nauraa ja mölisee ja paapattaa omiaan, mutta oikeita sanoja ei tule. joskus hän saa äita-äite-äi-äi-vaihteen, jossa kokeillaan kaikkia äiti-sanan variaatioita. ääni on muuten nyt voimistunut, kun liikettä on tullut enemmän! kauheeta jollotusta välillä hän huutelee :LOL: kaikki aiheuttaa herkemmin kitinää ja äitiä tai isiä tarvitaan ihan kaikkeen...
mutta joo, nyt ymmärrän sen lohkasun, että jokainen päivä, jolloin vauva ei liiku, on siunaus :D vaan ihanaahan tää kanssa on, kattoa, miten pikkunen oppii uutta joka päivä! on tämä riemua kyllä =) ei sitä ikinä ois aiemmin uskonut, miten lapsesta saa virtaa, vaikka samalla hän kuluttaa sitä.

unista: me huomattiin nyt reissussa ihan selkeästi se asia, että jos äijä nukkuu meidän kanssa samassa huoneessa (tätä tapahtuu vain reissussa), hän herää jatkuvasti ja itkee. jos hän nukkuu eri huoneessa, uni ei häiriinny yhtään mistään. ainakin meidän kokemus on siis se, että eri huoneessa nukkuminen kannattaa tältä osin ainakin. suosittelemme, mutta jokainen tekee kuten itse parhaaksi näkee :)

jep, jep, moro!

irtis ja tällä viikolla 11 kk vauhtikone
 
neitiperho
Pakko tähän väliin kommentoida irttiksen kommenttiin. Niin kyllä se aikalailla meillä myös on ollut sama juttu. Neiti nukkunut sen jälkeen lähes 100 prosenttisesti paremmin kun 5kk iässä muutti omaan huoneeseen. Jos joskus (lue reissuissa) tosiaan joutuu samaan huoneeseen nukkumaan meidän kanssa niin huomattavasti levottomampaa se on. Toki on joskus niitä levottomia öitä muutenkin, mutta niiden määrän voin laskea sormillani. Niitä tosiaan meillä ei ole montaa ollut. Mutta meillä nyt muutenkin on aina ollut aika hyvä säkä tytön nukkumisten kanssa. Kuitenkin voi sanoa, että käytännössä on aina yöt nukkunu, jos ei lasketa yhteensä noin 2-3 viikkoa koko neidin elinkaaresta.

Neitiperho ja Iina huomenna 11kk
 
Ensimmäinen huudatus yö takana, tuloksena VAIN 2 imetystä mikä meillä on harvinaista! Meinas kyllä mennä hermo itelläkin eikä vain Neitillä. Säälitti mies joka joutui aamulla lähtee töihin ja mahdolliset naapurit jotka huudatuksesta kärsivät, jouduin nimittäin avaamaan ikkunan kun pukkas hikee häntä tyynnytellessä
Toisen kerran kun vaati tissiä niin ihan selkeästi jo tajus että tissiä ei ehkä tuukkaan ja varovaisesti vollottti ja tyytyi tassutteluun.

Meillä tosiaan syödään päivisin TOSI huonosti niin sillai ei oo ihan varma olo vieroittaa tuosta tissistä mutta ainakin noiden yösyöttöjen lopetuksella vois vähän ainakin yrittää parantaa päivä syömisiä kun ei oo maitoa mahan täydeltä yön jäljiltä.
Tänä aamuna ei kyllä vielä ainakaan syönyt yhtään paremmin puuroaan että saa nähdä mihin tää kaikki johtaa, johtaako muuhun kun univelkaa meillä sekä naapureilla :LOL:

Neitin ikenet pullottaa alhaalla tosi paljon, varmaan ihan kohta sieltä putkahtaa pari helmeä lisää. :)

Mairo ja Neiti 11kk 4pv
 
Moi kaikille pitkästä aikaa :)

Ja heti alkuun onnittelut kaikille odottaville :flower:

Meillä on kävelty reilu kuukauden päivät, otti ensi askeleet aika tarkkaan 10 kk tultua mittariin. Nyt viipotetaan jo kovasti paikasta toiseen.

Yöunille nukahdetaan kiltisti (nyt jo pari viikkoa ilman tissiä, jipii!) n. klo 21 ja heräilee n. 06 jolloin nostan meidän viereen nukkumaan. Ylös noustaan yleensä kahdeksan jälkeen. Päivällä ottaa yhdet 1-2 h päikkärit.

Maidossa ollaan siirrytty nyt oikeastaan kokonaan rasvattomaan maitoon, pari Nan3 on kaapissa, jotka tietty käytän pois enkä uusia enää osta. Tänään poika söi ensimmäisen kerran jopa minun tekemää ruokaa :D Jee, ehkä mä vielä opin.

1-v synttäreitä kovasti suunnitellaan, niihin on enää vain reilu 2 viikkoa. Ihan kamalaa nyt jo :| Aika mennyt ihan liian nopeasti.

Meillä podetaan tosi kovaa eroahdistusta, vain äiti käy syöttäjäksi, johduttajaksi, kylvettäjäksi, vaatettajaksi jne. kenestäkään muusta ei ole. Maisemista en saa kadota. Jos olen jossain niin poissaoloni ajan kaikki menee hyvin, mutta palattuani alkaa armoton huuto ja lahkeessa roikkuminen. Toivottavasti pahin menisi pian ohi, koska poika menee pph:lle elokuun lopussa. Ei kai tuon eroahdistuksen kanssa auta muu kuin aika :/

Tv:stä meillä katsoo ainoastaan uutiset ja tanssii tähtien kanssa -ohjelmaa seurasi :D Lastenohjelmista ei välitä, vaikka pari kertaa olen laittanut jonkun kanavan päälle.

Meillä ei pelkää imuria tms. päin vastoin on vähän turhankin innokas apuri. Nykii imurin johdon pois seinästä, vääntää imutehot pienelle, roikkuu imurin letkussa. Samoin myös tiskarin kanssa. Wc-istuimen kannen sai jo hajotettua, kiuas kiviä rappaa jne. Ihanan touhukas taapero :heart:

Meillä kans ikenet pullottaa alhaalla, joten lisänaskaleita odotellaan

Lauren ja poika 11 kk 13 pv
 
Toinen yösyötöistä vieroitus yö takana.
IMETYKSIÄ VAIN 1! Tuulettaaa! =)
Huuti pariinkiin otteeseen mutta sain "tassuteltua kohtaukset" ohi.

Aika positiivisin mielin oon kyllä.
Se ainokainen imetys oli klo 5 ja aamupuuroa tarjosin vasta klo 10 niin siitä huolimatta ei mennyt kuin hikisesti 0,5dl. Tuolla vaan ei tunnu olevan nälkä ikinä.

Meillä vietetään tänään 2-vuotis hääpäivää :heart:

Neuvolassa mennään käymään iltapäivällä (ylimääräinen käynti), saa nähdä mitä vaaka ja mitta näyttää onko kasvettu ollenkaan.

Mairo ja Tyttö 11kk 5pv
 
Neuvola reissu takana. Ja olihan se mitä Tytön paino pudonnut. Nyt pitää ruveta pitämään ruokapäiväkirjaa ja mahdollisesti mennä käymään ravitsemusterapeutilla jos syöminen ei parane. Neuvolassa olivat sitä mieltä että imetystä ei kannattaisi lopettaa. :headwall:
Ja minä kun oon jo niin kypsä siihen hommaan. Mä niin toivon että ruoka & maito rupeis uppoomaan että pääsis tuosta tissittelystä.

Mairo ja Tyttö 11kk
 

Yhteistyössä