¤¤ELOMASSUT 2008¤¤ heinäkuussa

neitiperho
Onnittelut mairo hääpäivän johdosta. Meillä myös 2v hääpäivä kahden viikon päästä :heart:

Tuntuu että häistäkin mukamas jo ikuisuus, hehe.
Sitä piti ihan kysyä teiltä mammat. Kun tosiaan meillä aikalailla tasan tarkkaan kuukauden päästä pikku neidin 1v synttärit niin mistä voisi saada kivoja ideoita synttärikorttien tekoon? En nyt ajatellut mitään taivasta hipovia juttuja tehdä, mutta haluis jotain nättejä kutsukortteja askarrella ja mulla varmaan maailman huonoin mielikuvitus keksimään niitä itse.

Ja sama juttu synttärikakun kanssa. Oon lopen kyllästyny tekemään perus mansikkakakkua. Ja eiköhän mansikka aika myös ala kuukauden päästä ohi myös olemaan. Mietin perhoskakkua, barbi kakku musta menee vähän yli ton ikäselle. Muita ideoita?
Joo, kyllä mä tiedän ettei neiti itse ainakaan valita jos kakku ei just jonkun tietyn näköinen yms. Mut nyt kun kerrankin tällainen ihana tilanne, että oman ihanaisen lapsen synttärit, niin tahtoo tää mamma vähän niiden eteen vaivaa nähdä.

Neitiperho ja Iinuska
 
neitierho: ainakin täällä joensuussa tiimarissa oli ihania korttimalleja. mulla ei taida jäädä aikaa korttien ja kakun tekoon ja aattelin tilata houkutuksesta pikkumyy kakun tai jonkun vastaavan. ovat suht edullisia kun nykyisin kaikki maksaa niin paljon.
meilläkin järjestetään pojalle ihan kunnon kemut, laskeskelin että noin 20 vierasta. taitaa mennä vähän överiksi mut ihanaa järjestää juhlat!
itse ei porukat pahemmin ikinä mun juhliin panostanu niin omalle lapselle haluan kaiken parasta.
samoin nuo keäreissut aiotaan joka vuos järjestää ainakin kerran. eli käydään puuhamaassa ym. lapsena en itse niihinkään päässy.
ostettiin muuten pojalle jo lahjaksi fillari kun oli tarjouksessa. :)
eihän se sillä vielä vähään aikaan ajele mut muistaakseni 30e makso semmonen kolmi pyöränen missä on se ohjaus juttu niin ei ollu musta kallis.
 
Moi!

Meillä kans äiti on nyt ylikaiken! Heti alkaa vänkääminen pois jos on jonkun muun sylissä ja ilmaannun näköpiiriin. Saas nähä kuinka käy kun tarkoitus on lähteä eka kertaa yön yli reissuun. Mies jää lasten kans kotiin kun lähen asuntomessuille ja yöksi tampereelle. Tuttipulloa kun ei kunnolla huoli! Mutta eiköhän se maito ala kelvata pullosta jos ei muuta oo tarjota! (toivoo näin kovasti!!)
Ihana päästä tuulettumaan!!!

Meillä ryömitään lujaa ja noustaan konttausasentoon joka välissä mutta toinen käsi vielä heikompi. Mutta eiköhän se sieltä joskus. Jumppari kävi tänään ja jää nyt neljäksi viikoksi lomalle. Tulee sen jälkeen katsomaan vielä. Sano että siihen asti käy että pystyasento löytyy.

Hui, tosiaan kohta ne 1vee synttäritkin! Vauvakin jo niin iso! Vaikka koonsa puolesta on vauva vielä piiiitkään. Syksy onkin juhlia täynnä, Tilda 1v, isotsiskot 4v ja 6v, hääpäivä 7v, mun ja miehen synttärit ja sit onkin jo joulu! Lisäksi vielä parin kummilapsen ja sukulaisen juhlat.

Mitä meinaatte ostaa yksivuotislahjaksi? itellä hieman probleema kun jotain kivaa haluais ostaa mutta siskojen jäljiltä on jo kaikkea. Oma nukkevauva on jo, taaperokärry löytyy yms... Ideoita?!
 
1v synskistä Mä tilasin Ifolorilta kutsukortit. Sain ne tänään ja kivat oli. Helppo ja nopea ratkaisu. Kakkuun tilasin sellaisen keiju aiheisen kakkukuvan. Meillä on molemmat tytöt syntyneet elokuussa ja minä myös. Joten juhlia piisaa. Esikoinen täyttää 3v ja itse valitsi prinsessa teeman :) . Lahjaksi me ostetaan nukke, vaikka niitä ennestään on ,mutta oikein oma nyt. Lisäksi syyskuussa lähdetään lomalle Mallorcalle niin kuin oltiin silloin kun esikoinenkin täytti 1v.

Mulla rauhallinen hetki, kun esikoinen jäi mummolle ja pikkuinen nukkuu. Ollaan nyt koitettu siirtyä yksiin uniin ja tuntuu toimivan hyvin. Vähän saattaa aamupäivästä olla väsynyt, mutta nukkuu sitten n.klo 13-16 todella hyvin. Yöt herätään 2-6 kertaa. On tosi herkkis heräämään ja tisulla vain rauhottuu. Enkä oikein muuta nyt voi ,ettei esikoinen ja mies herää. No jotain edistystä meidän nukkumisissä on tapahtunut, kun esikoinen on nukkunut pari yötä omassa sängyssä, joka on meidän petissä kiinni. Näin mieskin on päässyt sohvalta takaisin sänkyyn :) . Esikoinen kyllä viekkuun siirtyy edelleen jossai vaiheessa, mutta viime yönäkin vasta kuudeltä ,kun mies lähti töihin.

Nyt kaffille ja kohta töihin..
-Poni ja tyttönen 11 kk
 
myö sanotaan neitiä tipiksi ja synde kakkuun tulee tipin kuva (siis tipi ja sylvesteri tipi :) ) lahjaa oon miettiny, et sellaset nukkejen sateenvarjorattaat ois aika jees, ku hoitaa yhtä nukkee jo aika kovasti ja toinen ois baby björn nukke, mut saa nähä mihi rahat riittää.. meillä on nyt lama :ashamed:

 
meillä alkaa tänään vuoden ainoa yhteinen lomaviikko ja pikku-ukko on herännyt räkäisenä :( voi pientä! ilmankos hän eilenkin oli niin herkkä suuttumaan, eikä nukkunut kuin 3 varttia päikkäreitä koko päivänä.

iih, pitää mennä samantien!
 
Ollut vähän hiljaista mun osalta pitkän aikaa,
mutta nyt aattelin tulla piipahtamaan. Tosiaan meitin pikkuset lähentelee jo 1-v. synttäreitään. Milo kävelee varsin tukevasti seiniä pitkin ja ottaa välillä pari askelta ilman tukeakin, mut ei vielä varsinaisesti kävele. Kyykkyasennossa pysyy aika hyvin ja seisoo välillä ihan pystyssäkin, siis ilman tukea.
Hirveesti tulee juttua, välillä kuulostaa ihan kiroilulta kun tulee sellasta ärinää ja pärinää kovasti painokkaasti :LOL:
Autot ja puhelimet sekä kaukosäätimet on ihan ykköskiinnostuksen aiheita. Ja mummon koira aiheuttaa riemun kiljahduksia. Aika vilpertti on pojasta kasvamassa. Ihan eri temperamentti kun esikoisella, joka oli hyvin rauhallinen vauvana ja on kyllä vieläkin.

Mutta nyt onkin sitten edessä tissistä vieroitus, kun lähden syyskuussa töihin. En ois vielä halunnut viedä poikaa hoitoon, mut pakko mennä töihin, kun ei rahat meinaa riittää mihinkään :'(
Meilläkin on heräilty yölläkin vielä 2-6 kertaa tissille ja vieressä oon nukuttanut, mutta nyt päätin sit alottaa vierotuksen ekaks noista yösyötöistä. Nyt on kolme tassuyötä takana ja täytyy sanoa, että toimii. Ainakin tähän asti. Eka yö oli pahin. Herätyksiä tuli 5 ja hirveetä protestia, mut toisena yönä enää kaks herätystä ja rauhottu tosi nopeesti. Viime yönä herättiin vain kerran. Ainoa miinuspuoli, että poika nousee aamulla sit jo kuudelta. Nyt onkin otettu toiset päikkärit takas, kun ne oli jo vähän jäämässä pois.
Kunhan nuo yöt alkaa pääsäntöisesti sujua, niin sit täytyis koittaa vähentää päiväimetyksiä. Tuntuu kyllä, et hän on jo vähän omatoimisesti vähentänyt niitäkin. Että tämmöset talkoot meillä.
Toisaalta kyllä ihan kiva mennä töihin ja päästä täältä neljän seinän sisältä. Mutta kyllä eka hoitopäivä tulee kirpaisemaan...

milho ja Milo 11kk
 
neitiperho
Kyllä on ollut ihanan aurinkoista taas.....ja mä töissä :/ No tää nyt vaan tällainen sairasloman tuuraus, mutta en siis ole noin muuten vielä palannut töihin eikä ollut aikomustakaan.

Tänä aamuna sain kuitenkin nähdä työssäni pienen ihmeen. Mentiin nimittäin keikalle ja meitä odottikin siellä juuri synnyttänyt äiti ja 3min vanha vauva. Kyllä loksahti itselläkin suu auki. Pikkunen reppana piti herätellä, että suostui alkaa hengittämään ja niinhän sieltä nopeasti kuuluikin parahdus. Kylläpä tuli taas vielä enemmän sellainen olo, että MÄ HALUUN KANS!!!! Vielä en ollut koskaan päässyt työssäni (ambulanssissa siis) todistamaan synnytystä ja taas oltiin pari minuuttia myöhässä sen suhteen. Ainoa outo juttu tässä tosiaan vaan oli se, että äiti itse ei tiennyt olevansa edes raskaana ja me menimme työparin kanssa katsomaan vatsakipuista naista, jonka kivut vaan yltyy :eek: On se ihme juttu. Itse saattoi joskus vaan toivoa ettei huomaisi koko raskautta...heh.

Mutta näin alkoi 5.15 tänä aamuna mun päiväni :D

Neitiperho ja Iina 11kk
 
neitiperho: pakko on kysyä että oliko synnyttäny äiti niin lihava ettei mahan kasvua ollu huomannu? vähän ilkeä kysymys mutta en voi uskoa että normaalikokoinen tai jopa liikalihavakin ihminen ei huomais kun maha alkaa niin kovasti kasvamaan..
 
mä oon aina pitänyt urbaanilegendoina näitä, ettei äiti huomaa raskautta kuin synnyttäessään, mut nyt on uskottava, kun neitiperho kert sanoo!!! :D kaikki tähän ketjuun kirjoittaneet on mulle superluotettavia lähteitä :)
mut miten se tosiaan on mahdollista, ettei muka huomaa olevansa raskaana..? muuten vaanko menkat jää pois kymmeneksi kuukaudeksi? ihan muuten vaanko keskivartalo alkaa olla "jäykempi" eikä kroppa taivu enää mihinkään? eikö ihminen välitä itsestään ja oman kroppansa viesteistä yhtään, kun näin voi käydä?

täällä flunssa jatkuu, mut me ei anneta sen vaikuttaa mielialaan :snotty: :) elämä nyt vaan on tällaista, mut meil on meidän ihana (tänään 11 kk) vauva, ja se on parasta!
 
Hola!!

Espanjasta kotiuduttiin to-pe välisenä yönä. Ja aivan ihanaa olla taas kotona! Ihanaa oli olla reissussakin, mutta on se omaan kotiin paluu aina niin mukavaa. =)

Jouduin heti viikonlopuks töihin..njääh, ei jaksais ollenkaa. Onneks tää päivä jo lusittu, enää huominen aamu ja sit saa taas lomailla lasten kanssa kotona. :D

Eroahdistusta meillä ei ole ollu ollenkaa. Ja tuo neiti on muutenki ollu sellanen että jaksaa olla pitkiä aikoja omissa touhuissaan, eikä välitä vaikka mamia ei lähellä näkyiskään.

1v. synttärit, me meinattiin pitää isoveikan 4v. kemujen kanssa samaan aikaan. Lasten synttärit on niin peräjälkee, etten jaksa alkaa järkkäilee kahtia juhlia niin lähekkäin ja vieraatkin ois kummissakin juhlissa melko samat, ni on heillekkin helpomaa, ku ei tarvi alvariinsa olla täällä bilettämässä. B)
Ajattelin kummallekin omaa, pientä, kakkua. Aliisalle ehkä leppäkerttu ja Artulle Batman. Netistä löytyy ihan kauheesti ohjeita marsipaanikakkujen tekoon. Käykää ihmeessä sieltä kurkkimassa, ketkä meinas taituroida ite tai edes vinkkejä mitä kertoa kakun tekijälle.
Kutsukortteja en oo viel miettiny...oisko ne erikseen kummaltaki vai yhteinen...emmä tiiä. Onneks viel melki pari kk aikaa miettiä.
=)

Mitähän muuta. Ei muistu nyt mielee, pää lyö niin tyhjää.
Aurinkoista viikonlopun jatkoa mamit ja "vauvat"!! :wave:

HooÄs ja Aliisa 11kk
 
Keitättekö enää vettä?minkälaiset nuo kakkukuvat on?kun en ificolorin sivuilta löytänyt mitään, jos joku viitsisi valistaa :LOL:

Meillä pottaillaan ja koitetaan päästä tuttipullosta pois, ei meinaa millää juoda nokkamukista vielä. On pitkiä aikoja seisoma-asennossa, mutta ensiaskeleita ei ole vielä tullut. Vesileikit on todella kivoja ja siitä tuleekin aina selkään ihottumaa jota sitten rasvaillaan.
 
Neitiperho Kiitos onnitteluista, ja Onnea myös teille tulevan pumpulihääpäivän johdosta! :flower:

Niiskuneiti26
Me alettiin antaa vettä aika myöhäisessä vaiheessa, en nyt muista minkäaikäinen tyttö oli :ashamed: mutta ei keitelty, suoraan raanasta annettiin heti.

1vee tarjottavia minäkin olen miettinyt jo pitkään... ideoita ois vaikka mihin kun käy tosiaan kurkkii "leipurien" blogeja, mutta mulla toi toteutus ei onnistu, en oo ikinä oikeestaan kakkuja loihtinut, meillä kakkumestari on mies, mutta ei sekään varmaan saa ajoiksi tehdä mitään erikoisempaa versiota.
Pikkusuolasia oon miettinyt myös että oisko ne pasteijoita vai mitä...

Lahjaksi olen ostanut jo "tosi tarpeelliset" keijun siivet ja sauvan. Joku vauvanukkea pienempi nukke ois tarpeen ja turvaistuin, neiti istuu vielä kaukalossa,
saa nähdä mihin rahat riittää.

Meillä tassuttelut on vakiinnuttanut syötöt siihen yhteen klo 5 imetykseen =)
Kohta vois yrittää siitäkin vieroittaa.

Mairo ja Tyttö 11k ja risat
 
neitiperho
Niiskuneiti Mä päätin, että teen pyöreän kakun ja siihen päälle tilaan Nalle Puh - syötävän kakkukuvan. Sen meinaan tilata täältä http://www.bakeandparty.com/
Lisäksi muita paikkoja mistä voi tilata, löytyy alta linkit:

www.ullaunelma.fi
www.confetti.fi
Yleensä noissa aina on valmiiksi kuvia mitä voi tilata, mutta mahdollisuus lähettää itse myös netin kautta tietty kuva jonka haluaa kakun päälle. Sivuilta löytyy myös seloste mistä kuva on tehty ja ne on syötäviä. Tosin maistuu ja näyttää ihan paperille, yök. Miehen synttärikakkuun aikoinaan tuollaisen kuvan teetin.

Ja palaten tuohon synnytykseen. Ette sitten yhtään arvaa kuinka itsekin mietin ja kyselin tuoreelta äidiltä pään puhki, että miten ihmeessä tosiaan on mahdollista ettei tiennyt olevansa raskaana. Sanoi vain, että ainoa "oire" on ollut että maha tuntuu jatkuvasti turvonneelta ja että vatsassa olisi ilmaa. Taustassa oli kyllä muutakin mitkä saattavat tilannetta selittää osin, mutta niistä ei luonnollisesti mulla ole lupa kertoa.

Tietysti kun sitten tosiaan eilen sattui tuollainen iloinen tapahtuma niin samaan hätään jotain ikävämpääkin. Appiukko kuoli nimittäin eilen illalla. Oli se tosi odotettavissa, että jossakin vaiheessa lähiaikoina näin käy, mutta harmillista silti. Mies aika rikki tilanteesta. Mutta eiköhän näistä aina selvitä kunnialla.

Neitiperho
 
IhanPihallaSONE
Heipähei! Kävin mieki fiilistelee vuos sitten käytyjä keskusteluja, omat lähtöviestitkin paikansin :) Voih voih :heart: Nyt piisaa vilinää ja vilskettä kotona lasten kanssa ja töissä myös tosi tosi kiirettä, joten en ole kerennyt tänne kirjoitella :ashamed: Mutta tulin vaan kertoo et hengis ollaan ja toivottaa hyvää loppukesää kaikille :)
 
Huoh :ashamed:
Mä en ymmärrä mikä meidän pojan iltapalan syömisessä on alkanut mättää..
Ihan kauheeta huutoa ja kauheesti pitäis tapahtua kokoajan ympärillä että söisi ilman huutoa..
Joka ilta sama homma ja tätä on jatkunut varmaan pari viikkoa.
Kyllä se puurolautasellinen menee, mutta kauhean itkun kanssa..
Muilla ruokailuilla syö kyllä ihan nätisti ja hiljaa...
Olen myös koittanut aloittaa tuo iltapalan syöttämisen jo hyvissä ajoin, että jos johtuis vaan siitä että on yliväsynyt, mutta ei näytä olevan mitään vaikutusta syökö klo 19 vai 20 puuron :(
 
chilitin, ootko kokeillu iltapalaks jotain muuta ku puuroa? Jos on vaan kyllästynyt siihen, eikä sen takia jaksa keskittyä?

Aliisa lähti sunnuntaina ihan tosissaan kävelemään. :heart:
On sellasia metrin matkoja jo kuukauden verran taaperellu, mutta nyt menee jo pitkätkin matkan kahdella jalalla.

Ja eilen sano ekan kerran "äää-ti" ja "aaa-ppu" (isoveli Arttu). Äitin murunen jo iso tyttö! =)
 
No voihan se tietty olla. Ehkä me sitten tänään kokeillaan jotain muuta taas..
On meillä siis välillä tarjottu leipää, kiisseliI, jogurttia tms mutta tuntuu että samanlainen huuto siitä tuli.. Mutta testataan :) Tuun sit kertoo kuin kävi :D

Meillä kovasti odotellaan, että meidän mies lähtis kävelemään tai siis ottais ne ekat askeleet :)
Hienosti noustaan jo ylös ilman tukea, mutta vielä tarviis ottaa askelii :)

chilitin ja Rasmus 11kk10pv :heart:
 
Saataisko me tulla uusina mukaan..? :)

En ole aiemmin KaksPlussan foorumia käyttänyt, nyt vaan tuli eksyttyä tänne ja löydettyä "kohtalontovereita" ;) Meillä on elokuun viimeisenä päivänä syntynyt Aamu-tyttö, joka on todella kova touhuamaan ja puuhaamaan! Tytön uusin villitys taitaa olla selällään peruuttaminen... No, joka tapauksessa, äidillä on aina kädet täynnä töitä! Asutaan Kymenlaaksossa eteläosissa. Meillä ei tyttö vielä kävele, mutta nousee polvilleen tukea vasten ja satunnaisesti myös ihan perinteisesti tukea vasten. Muutaman kerran tyttö kopsahtanut leualleen, niin vielä vähän arastelee tuota nousemista.

Meillä olis myös uusi tilanne edessä, mulla alkaa elokuussa opiskelut taas uudelleen. Tyttö pääsee onneksi tuohon 200 metrin päähän päiväkotiin, joten siinä mielessä mulla on helpottunut olo :) Tuntuu vaan todella hassulta olla erossa lapsesta, kun nyt melkein viimeisen vuoden aikana on neidin kanssa tullut touhuttua 24/7. Ehkä ihan hyvää vaihteluakin.

Mutta tuossa nyt jotain pohjatietoa vähän meistä, eiköhän minua täällä vielä juttelemassa näy, kun tänne kerran oon löytänyt :)

- Asta ja Aamu, 10kk 3vko
 
manoloholic Tervetuloa joukkoon! :)

Meillä heräiltiin viime yönä taas tunnin välein :headwall: Imetin sit lopulta klo5 ja nukkui loppupätkän hyvin... tais raukalla olla nälkä :ashamed: mutta toisaalta kyllä mä yhteen väliin tarjosin nokkamukista maitoa joten tarjottu oli, jos ois ollut kova nälkä niin kait se ois nokkamukinkin hyväksynyt? Tuli vaan kauhee olo että äiti pitää lastaan nälässä.


Mairo ja Tyttö 11kk ja risat
 
neitiperho
Chilitin en sulle mitään neuvoa oikein osaa tuohon huutoon antaa, kuin vertaistukea, että meillä ajoittain sama homma. Välillä selkeesti kausia, että pelkän huudon kera syödään, pitäisi koko ajan olla hirveesti katseltavaa samaan aikaan tai muutenkin nähdä vaivaa syömisen aikana. Kuitenkin haluaa syödä ja aina tosiaan myös koko puuro menee. Toisinaan taas samaa tapahtuu ihan ruoan aikana ja taas puuron kanssa ei. Tiedä sitten.

mairo itse tosiaan myös ajattelisin että jos tosissaan nälkäinen aiemmin olisi ollut niin kuvittelisi, että mukista olisi maidon huolinut. Josko sitten tosiaan vaan oli niin, että taas mieleen muistui se tissin kaipuu ja siksi tämä ainoastaan lopulta rauhoitti. En siis tiedä, kunhan tuli mieleen. Varmaan aina takapakkeja ajoittain tulee ja sitten taas mennää eteenpäin. Jokatapauksessa, hienosti olet jaksanut ja muuta kuin runsaasti tsemppiä ja voimia jatkamiseen :flower:

Tervetuloa manoloholic!!

Niiskuneiti vielä tosiaan, me myös lopetettiin vedenkeittäminen aikalailla silloin viimeistään kun alettiin ihan syömään kiinteitä. Korkeintaan saatan joskus silloin tällöin keitellä neidin tutteja ja lähinnä ihan siitä syystä, että toisinaan ne näyttää kulkevan koirienkin tai ainakin yhden koiran suussa, kun neiti on sitä niin kova tarjoamaan niillekin :D

Eipä mulla itselläni oikein kerrottavaa tällä kertaa ole....pää niin pyörällä kun pari vuorokautta tehnyt työvuorolistoja..plääh. Kyllä on sieltä ja syvältä sekin homma, varsinkin kun yrität tehdä vuoroja ihmisille, jotka ei muuta kuin joka ikisestä tunnista/päivästä jaksaa valittaa. Tekis mieli heittää vuorolistat niiden päälle ja huutaa et antaa sitten p***n olla ja tehkää ite paremmat. Mut joo...tässä tämä purkaus. Nyt ruokaa laittaa =)

Neitiperho ja Iina 11kk
 
neitiperho voimia perheellenne!

meillä on sitten 1. korvatulehdus tosiasia. eilen saatiin lomakunnan terveyskeskuslääkäriltä diagnoosi ja antibiootit, vielä ei troppi pure ihan täysin, itkuisuus ja ruokahaluttomuus jatkuu, mut eihän se ny heti voikaan täysillä auttaa.
itekin oon vielä vähän kipeä ja erittäin väsynyt, menossa loman päivä nro 6/9. loman highlight tähän asti on ollut se, kun jaksoin käydä ruokakaupassa :( no, rasittavinta on tietysti huoli pienen terveydestä.
 

Yhteistyössä