¤¤ELOMASSUT 2008¤¤ heinäkuussa

Tervetuloa manoloholic mukaan!! haluatko teidän tytsyn syntymämitat tuohon meidän ensimmäisen sivun listaan? Jos haluat, niin vinkkaa ne tänne, ja lisään ne. :wave:

Tänne ei erikoisempaa, elämä hyvällä mallilla. =)

HooÄs ja Aliisa 11kk1vko
 
En tiiä mikä meni pieleen, kun tassuhoito alkoi niin lupaavasti mut nyt mennyt jo monta yötä et heräilee noin tunnin välein kitiseen ja sit aamu tulee jo viideltä |O
Nuo yöheräilyt on varmaan hampaiden tulosta johtuvaa, kun poikaparalla on koko yläien ihan turvoksissa. Mut sitten kun kello tulee viisi, poika on pirteä kuin peipponen eikä yhtään kipeän olonenkaan, mut ei vaan väsytä. Yöunille nukahtaa noin klo 21-22, et ei edes kovin aikasin. Sen verran edistystä et nukkuu ( sen mitä nukkuu ) omassa sängyssä ja nukahtaa illalla myös sinne.
Mut jotain kivaakin. Milo lähti eilen käveleen ihan oikeasti. Kyllä oli pojalla riemukas ilme kun tajus miten sitä mennään :D
No toki uudet taidotkin valvottaa, mutta toivottavasti tämä vaihe menee äkkiä ohi...

Juu tervetuloa vaan manoloholic
 
tervetuloa manoloholic!!

ja neitiperholle osanotto appiukon kuoleman takia..

Meillä syöminen menee..hmm.. hyvin joo, mutta se vaatii hurjasti kaikkee äksöniä.. leivänmurut on ihan pakko olla että neiti napostelee niitä ja samalla saan ujutettua lusikallisia suuhun :) ruokajuoma veden oon vaihtanu maitoon (tutteliin) mutta ei hirveen hyvin sitä juo? irvistää ku huomaa et se ei ookaan vettä, hassu, vaikka muuten maito kelpaa kyllä pullosta..

itse syöminen, joko monella pistellään ite sapuskaa menee?? mie just hoksasin tossa yhtenä päivänä, että voishan sen lusikan joo antaa käteen lapsellekin :ashamed: usein tulee kyllä unohdettua.. ku kaikki lentää ruokapöydältä alas, ni ei sitä lusikkaakaan jaksa olla sataa kertaa nostamassa..

pullosta luopuminen?? mein neiti kun ei hirveen hyvin juo siitä nokkamukista maitoa (vettä kyllä..) ni en oo vielä pitäny kiirettä pullosta luopumiseen.. maitotuotteiden syöminenkin n vielä kokeilu asteella, ni ei saa tarpeex ilman tuttelia.. pullo meillä on aamulla, päikkäreiden jälkeen ja illalla.

hampaiden pesu aamulla saatan unohtaa joskus, mutta llalla mennään sellain, että annan iltamaidon ja sit mennään hammas pesulle ja sit sänkyyn. millos sitä hammastahnaa sai alkaa käyttään? oliko se niin että sit ku on nuo kaikki ekat poskihampaat?? että niitä aikoja alkaa osata sylkemään..?? neitillä on nyt SALAA puhjennu ylhäälle nuo poskihampaat, toinen on jo aika paljon esillä.. en mie mitään oo huomannu :D

muuten meillä menee samaan tapaan, vauhti on hurja, ja kiipeilykin on alkanu kiinnostaa.. tuntuu että joka päivä huomaa jonku uuden asian tai puolen neitistä.. nytki se on kasannu isoveljen parkkitaloa tossa, hakee yksi osa kerrallaan tähän olkkariin ja kaikki on vaan noita parkkitalon osia.. äsken sanoin leikillään, et hae nyt se takkaus asema, se keltanen, oven edestä, ni kohta se oli tossa sen kanssa?? :eek:

sellasta meillä, mite muilla??

äiti lpr ja tiitu 11kk1vk
 
mie kyllä oon jo sillon tällön laittanu pienen tipan hammastahnaa vaikkei poskihampaita olekkaan.. se on sitä lasten tahnaa, 0-6 vuotiaille. aattelin että kun poika ei voi sietää hampaiden pesua niin jospa se hammastahna siellä vähän vaikuttas..
 
Iltaa täältäkin!
Juuri sain pikkuisen nukkumaan. Hyvänä yönä hän nukkuu lähes kolme tuntia tässä ekassa unipätkässä. Sitten tisutellaan ½-1h välein kuuteen saakka. Siitä taas nukkuu siten, että 7.45 herätään melko tarkkaan uuteen päivään. Vähän on repaleisi meidän yöt |O :) . No jotain edistystä meidän perheen nukkumisissä on tapahtunut. Esikoinen, pian kolme vuotta, on nukkunut omassa sivuvaunupetissään nyt parisen viikkoa ja neljänä yönä näistä kömpinyt viekkuun vasta 6-7 välissä. Joten mieskin on siirtynyt sohvalta takaisin makkariin :) .

Syöminen sujuu hyvin. Itse valmistan ruuat edelleen. Sormiruokaa syödään ,mutta muuten itse syöntiä ei ole vielä kokeiltu. En oikein jaksa sitä sottaamista niin aloitetaan sitten ,kun se sujuu. Hapanmaitotuotteita on syöty jo jonkin aikaa ja nyt ruokalujen yhteydessä vähän tavallista maitoa nokkiksesta maisteltu. Mitää oireita ei ole tullut. Pulloa ei meillä ole ollenkan, kun imetän edelleen niin paljon.

Meillä ei vielä kävellä. Nyt ollaan alettu seistä ilman tukea ja joskus vahingossa yksi askelkin tullut. Tukea vasteen liikutaan sujuvasti.

Sikainfluenssasta mitä mieltä olette?? Aiotteko rokottaa?? Mä en ole oikein miettinyt koko asiaan, mutta meidän äiti tässä juuri puheli ,että kait te nyt tytöt rokotatte..Onko kukaan pohtinut asiaa..Meillä on vielä matka Espanjaan syyskuussa, että ehkä siksikin, vaikkei mitään riski maa ole, mutta matkustelu yleensä.

Nyt unille. On ollut niin rauhallinen viikonloppu, kun mies ollut Porissa Metallicaa kattomassa. Mullakin oli piitkästä aikaa vapaa päivä töistä. No iltatallin kävin tekeen, mutta siinä ei kesällä mene kuin puolisen tuntia.
-Poni ja tytöt
 
Hammastahnasta, meille sanoi hammashoitaja, että sitä voi alkaa heti käyttämään, kun hampaita alkaa pesemään. Noita tahnojahan on juuri 0-6vuoiaille tarkoitettuja. Se hammastahnan määrä on kuitenkin niin pieni (lapsen pikkurillin kynnen kokoinen turaus), että ei haittaa vaikka ei osaa sitä sylkästä pois. =)

Pullosta luopuminen, on meillä varmaan tossa vuoden ikäsenä ajankohtainen juttu. Esikoinenki jätti ihan suosiolla sillon pullon ja tutin kokonaan pois. Ja tyttö on tutin kanssa ihan samanlainen kun veljensä, syö sitä vaan sen hetken kun nukahtaa ja sitten sylkäsee pois.

Itse syömistä ollaan muutaman kerran kokeiltu, kauhee sotku tulee ja suuhun ei mee mitään. :D Sormiruokaa ollaan jo pitkän aikaa annettu napsia, mutta lusikka on vielä outo kapistus neidille. Pöytä on syöttiksen kohalta ihan lommoilla, kun takoo vaan lusikalla siihen.

Mulla oli kaverin polttarit lauantaina. Oli taas niin ihanaa nähdä kaikki tyttökaverit. Harvoin ollaan kaikki koolla, kun osa asuu muissa kaupungeissa. :)
Viikon päästä la olis yhet kaverin häät ja kahen viikon päästä tän polttarisankarin häät. Kiva päästä häihin, nyt itse vieraana, ku viimeksi oli omat juhlat missä sai koko ajan olla jännittämässä, että mitä seuraavaksi tapahtuu. B)

Nyt laittaa kämppää järjestykseen ja sit kirjastoreissulle.

Aurinkoista ja lämmintä viikkoa kaikille!!! :wave:

HooÄs ja Aliisa 11½kk
 
neitiperho
Pikaiset kuulumiset ennen tytön heräämistä...

Hautajaiset onneksi nyt ohi. Huh! On ne sitten hirveitä. Huomenna olisi meidän hääpäivä. Mies nyt sittenkin haluisi ehkä jotenkin sitä viettää vaikka olin jo luopunu koko ajatuksesta. Tiedä sitten lähdetäänkö pienelle risteilylle to-pe kun silloin saisin tytön mun äidille hoitoon sopivasti. Sitten olisi rippijuhlat ensi viikonloppuna....ja itseasiassa joka viikonloppu olisi jatkossa jotain.

Täytyis neidin 1vee kuvaan varata aika, kakkuun kuva, miettiä täytteet voileipäkakkuihin ja täytekakkuun. Lahjat hakea serkuille (kaksi siis pääsee ripille tämän kuun aikana)....mitähän vielä. Tekemistä siis riittää ja jossakin välissä täytyis keretä meidän tulevalle talolle hommiin, että sekin edistyisi. No joo, tää nyt menikin ihan mielenpurkamiseksi. Täytyy nyt silti rientää...pahoittelut etten nyt kenenkään juttuja kommentoinut. Palaan siis ajan kanssa.

Neitiperho ja Iina 11 ja joku puol päälle...kai :D
 
Meillä maksoi esikoisen 1v kuvaus muistaakseni 120? ja se sisälsi 4 kuvaa. Sitten tilattiin lisäkuvia itselle, kummeille ja isovanhemmille niin rahaa paloi reilusti yli 300?+ kehystyskulut. Nyt sama homma, kun pikkuisesta pitää saada samankokoiset kuvat ja vielä sisaruskuva. Olenkin toivonut isovanhemmilta lahjat rahana juuri tätä kuvausta varten, kun ei tytöt mitään muutakaan tarvi. Kallista lystiä, mutta itse olen ihan hulluna kunnon valokuviin :)
 
voi kun olen kateellinen kun teillä muilla on vara hienoihin kuviin..
meillä ei oo kyl vara laittaa noin paljon valokuviin nyt kun on miehelläkin lomautusuhka päällä ja itse olen työttömänä.... mut pitää vaan ite yrittää ottaa kuvia ja sit teetättää niistä isompia niin jospa ne välttäs..
 
Lusikkaa ei meidänkään herra osaa vielä käsitellä, joten en ole kauheasti sitä edes tyrkyttänyt. Tosiaan hakkaa sillä lähinnä pöytää :)

Nea85 mekään ei viedä poitsua kuvattavaksi kun on niin älyttömän hintaista, mutta kannattaa kysellä onko jollakin tutulla kunnon järjestelmä kameraa, ne kun on nykyään jo tosi yleisiä. Sitten vaan johonkin pihalle tai lempilelujen kanssa yms. kuvaamaan, niin tulee tosi ihania ja hyvälaatuisia kuvia, halvalla =)
 
moi :wave:

nea ei mekään sijoiteta vuotiskuviin. nyt saa niin helpolla otettua digikuvia, että sieltä löytyy upeita ilmeitä ja tilanteita teetettäväksi kaikkiin tarpeisiin. jonkun kuvan/vuosi ajattelin kerätä johonkin erityisen hienoon albumiin/kehykseen pojalle ja meille itsellemme, niin hän saa sitten kotoa muuttaessaan (argh!! hän on aina mamman kulta, ei varmana muuta mihinkään!! ) kuvat mukaan ja meille jää kanssa tsipaleet fotoista.

meillä kanssa menee sormiruokaa, mut lusikkaa vain syödään. nokkajuoma menee mukista, muttei pullosta, mut ajattelin siirtyä nyt nokkapulloon aina, kun se kelpaa. välillä vaan vastustus on melkomoista... tutista ajattelin vieroittaa muutaman viikon päästä, sitä käytetäänkin vain unilla.

saimme lopulta sairaalakutsun, pikkuista sydäntä mennään tutkimaan syyskuun alussa. päivitän silloin heti tietoa tänne, kun palaamme lääkäriltä. toivotaan, että huolenaiheemme on ollut turha. (hänellä kuului 8 kk neuvolassa ja sen jälkeen aina lääkärin kuunnellessa heikko sivuääni sydämessä, muita oireita sydänvaivoista ei ole)

vimpsuti hokaa jo paljon sanoja ja osaa "syömään" huudettaessa tulla maitopullolle tai kontata syöttötuolille (silloin kun viitsii ), mut sanoja ei vielä tule. NÄNNÄNNÄN! on kova vastustusääni, jos joku ei mene hänen mielensä mukaan.

äähpuuh, poikki tämän päivän savotasta pikkumiehen kanssa, ei aivot kule, olkaahan, mammat ja muksut, kiltisti siellä ja voikaa hyvin! =)
 
Kiitos kaunis HooÄssälle syntymätietojen lisäyksestä :heart:
Meillä vaan aikaset herätykset jatkuu. Tänääkin klo 4.30 piti sit ihan lähtee puuroa lämmitteleen, kun tuntuu, et nälissään huutaa. Tissiä ei viittis milllään enää kaivella esiin, kun siitä on jo yöksi periaatteessa luovuttu. Päivällä kyllä tissutellaan edelleen. Tarvii varmaan kokeilla vaikka vellipulloa, vaikka ei pullo ole tähän saakka kelvannut, mut jotain pitää keksiä.

Milolle alkoi maistua myös perheen ruoka ja siinä sivussa meni tavallista maitoa nokkamukista. Voileipiä syö omasta kädestään ja muuta sormiruokaa, mut lusikalla lähinnä tekee samaa kun muutkin muksut täällä: takoo pöytää :D

milho ja milo 3pv vaille 1v.

 
Irtosora: laitoin sulle yksäriä mutta täällähän kerroit jo kuulumisia! Toivotaan että mitään ei löydy.

Meillä taas elokuulle kaksi kontrollia sairaalaan ja itelle vielä yksi aika. Saas nähä kuinka saan sumlittua kun isäntä muuttaa viikoiksi toiselle paikkakunnalle opiskelujen vuoksi ja yksi on eskarissa ja sitten pitäis olla vielä yhelle hoitaja siksi aikaa kun oon Tildan kans sairaalassa. Mutta eiköhän se suju jotenkin.

Hieman hirvittää tuo eskarin alku kun joudun kuskaamaan ja joka aamu laittaa kolme aamu-unista valmiiksi!! YKSIN! :whistle: Mutta toisaalta kiva kun tulee säännöllinen rytmi päivään. Ei olla aiemmin eletty kellon kans, tai jonkinlainen rytmi tietenkin mutta ollaan nukuttu aamulla jos on nukuttanut jne..

Meillä on alettu nousta pystyyn!!! Vaikka aika spagettijalkoja ollaankin vielä. Mummolassa ollessa löysi portaat yläkertaan ja kolmannelle saakka ollaan päästy! Esikoinen oppi konttaamaan aika pian sen jälkeen kun oppi meneen portaita. Meillä ei olla vielä kontattu mutta konttausasennossa ollaan melkein koko ajan. Ryömimällä menee lujaa eteenpäin. Ja sisulla punnerretaan pystyyn. Huvittava kun tässä yksi päivä olin tätini luona ja Tilda alkoi leikkiä lehtikorin luona, laittoi tuttinsa ja mun helmet sinne koriin ja sitten ne piti tietenkin saada poiskin sieltä ja alkoi punnertaa itteään ylös, jalat luisti alta niin laittoi leuan korin reunalle ja sisulla veti ittensä pystyyn!! :D Meillä mennään vähän suvun tyyliin että kun taidot loppuu niin sisulla jatketaan!

Sormiruokaa syödään ja lusikkaa osaa laittaa hienosti suuhun mutta en oo koittanut vielä antaa ite syödä. Soseet on edelleen niitä 4kk hienoja mössöjä kun on niiiiiin herkkäkurkkuinen. Ja suu syödään huolella tyhjäksi ennenkuin huolii uutta annosta. Sama jos antaa jotain pieniä muruja leivästä tai muusta niin ei laita kuin yhen kerrallaan suuhun.

Tavallista maitoa ollaan kokeiltu nokkamukista mutta vielä on pierettänyt itkun kanssa niin varovasti mennään. Jospa ei tulis allergiaa enään kaiken päälle!!

Yksivuotiskuvat maksaa meilläpäin 70e ja saas nähä päästäänkö kun rahat niin finaalissa. Olis kiva käyttää kumminkin kun toisistakin on otettu. Muistaakseni meillä maksetaan vasta kun niitä teetetään eli kuvissa vois käydä ja sitten kattoa syksyn mittaan koska ne pystyis teettämään. Vois kyllä isovanhemmilta pyytää lahjana sen rahan niin sais ne ja kun se lahjan keksiminen on niiiin hankalaa.

Mutta nyt kelalle ja kauppaan tämän pesueeni kanssa!
 
Mä kävin varaamassa tänään 1vee kuvaus ajan. Katsoin eka näyteikkunan että onko siellä lapsikuvia ja millaisia... olin lentää persuuksilleni;ikkunassa oli meidän hääkuva :LOL:
jep, no kuvaus maksaa 55euroo sis.kuvauksen+vedokset. Yhtään kuvaa ei hintaan sisälly joten kalliiksi tulee mutta pakko saada :heart:

nea85 mä oon antanut tavan maitoa jo ainakin pari vkoa, ei juo sitä tarpeeksi joten sen takii oon vielä imettänyt. Tavan maidosta ei oo tullut mitään vatsaoireita.
Heti kun maidon juonti lisääntyy lopetan imetyksen, (TOIVOTTAVASTI PIAN!!!)

Neiti on oppinut nousee seisomaan ilman tukea =)

Mairo ja Tyttö (ens viikolla 1VEE!) :heart:
 

Yhteistyössä