¤¤ ELOMASSUT 2008 ¤¤ part.2

Paljon on tullut tekstiä taas, ihan kaikkea en ehtinyt lukea kun on niin kova kiire kirjoittamaan.
Tänään kyllä ensimmäisen kerran ruoka tökki vastaan mutta pakko oli syödä kun lapset halusivat laittaa ruuat pöytään. Tänään tuli nukuttua pitkään ja vieläkin voisi nukkua, jotenkin ihan vetämätön olo.
Muita oireita ei kauheesti ole vielä ilmaantunut.

Emppu3008 Mulla iski kanssa hirveä teini ongelma viikko ennen kun testasin ja jatkuu edelleen. Ei ole näin kipeitä finnejä ollut vuosiin kun on nyt.

T: kotiäiti32+ asukki 5+4
 
Se on sitten joulu taas vietelty, ja paluu arkeen edessä..
Ja meitä elokuisia onkin tosi iso joukko! :)

Mä alan kypsyä tähän etovaan oloon, mitään ei tee mieli mut pakko on syödä, sentään oon saanut sisällä pysymään. Väsymys on taas tullut kehiin myös, eilen otin tunnin unet ja tänäänkin torkuin sohvalla, vaikka vasta 10.30 heräsin.
Käy vähän sääliksi poikaa kun äiti on näin voimaton, onneksi mummu halusi ottaa poitsun viikonlopuksi luokseen joten on sitten semmosta kivaa tulossa pojalle. :)
Oon kyllä miettinyt että miten sitä jaksaa töissä ja että pitäiskö vaan kertoa heti, tuntuu että tän raskauden salaaminenkin vie voimia ja parin viikon päästä tätä alavatsaa ei varmaan millään peitellä..
Ekaa neuvolaa jo odottelen, se on mulla siis 7.1 ja viikkoja on silloin päälle 10.
Kaikille jaksamista ja tsemppiä!!
 
:hug: kaikille pahoinvoinnin kanssa kamppaileville.

Kävin tänään uudelleen verikokeissa ja nyt Hcg yli 24000 ,joten hyvin oli noussut. 2.1 on varhaisultra niin sitten saa vielä lopullisen varmuuden. Vointi edelleen hyvä ,mutta flussa ei vaan tahdo helpottaa. Tänään taas tullut käänne pahempaan. Kurkku on ihan sika kipee.

Kävimme vähän H&M:llä shoppailemassa. Piti käydä muutama tunika osamassa. Myös mamma-vaatteita oli alessa ,joten yksi sellainenkin tarttui mukaan. Onneksi tähän hetken muoti suosii meitä odottajia niin ei tule niin kalliiksi nuo vaatehankinnat.

Heipat taas kaikille uusille :wave:

-Poni ja Manteli 6+1
 
pou
Ekaks ONNEA kaikille uusille plussalaisille!
Minä heippasin tänne toissapäivänä.
Mulla viimeisimmät kuukautiset 13.11.07 ja tässä kyselenkin, että milloin kannattais yrittää eka neuvolaan? Lähinnä aattelen sitä, että millon eka ultrassa näkys jo jotain?
Meijän pikku neiti on nyt 1v10kk, joten ei voi muistaa, miten se hänen kanssaan meni. Kertokaa, ken tietää. Kiitos vastauksesta/vastauksista jo etukäteen :flower:
 
Josko nyt joutais hetken istuun..
mahotonta vauhtia tulee tekstiä :) kiva kun on aina uutta luettavaa.
Jouskari-80 teillä tulee just sama ikäero lapsille kuin meillä. ja on tosi hyvä :heart: tyttö on niin rakastunut vauvaan ja hoitaa ja auttaa koko ajan ei pienintäkään mustasukkaisuutta ole ollut! syliin tietenki sillon änkkää ku pieni ei ole.. nyt toisesta odotetaan leikkikaveria ku 8kk:nen kovasti reenaa konttaamista :D .

Jollaki oli myös olo ettei oliskaan raskaana, mulla on kans semmonen olo vaikka pieni ällötys on kokoajan, niin jotenkin ei tunnu raskaana olevalta. toivotaan et alkaa pian siltä tuntuun, muuten huolestuttaa.

Mulle maistuu kaikki ku ällötykseltä syömään pääsee, suklaa :p on ollu kaikkien raskauksien superherkku! (normaalisti en juuri syö suklaatia.) ja kokis taas oon siihen ihan koukussa, vois juoda litra tolkulla! ja siitä tuli mieleen kuka muistaa mikä makeutusaine oli kiellettyjen listalla? meillä tuota zeroa ollu ja siinä maketusaineita, normaalisti kyllä killitän ihan tavis kolaa.

joo ja nyt syömään, hampurilaisen tai pitsan vois helposti syödä :p huomenna taidetaan herkutella!!

Triine 5+3
 
Alkuperäinen kirjoittaja triine:
pou eka neuvola taitaa olla 9-10vko ja kyllähän siellä ultrassa sulla jo jotain näkyy :heart:

piti lisäillä ku luin uudestaan tuota tekstiä. ultrataanko teillä aina neuvolassa? olen todella kateellinen.. täällä ei semmosia hienouksia ole!!
 
sakariini ja syklamaatti ovat kiellettyjä makeutusaineita, muistin väärin että sukarloosi olisi myös ollut, mutta se ei siis ilmeisesti olekaan.

Hetki sitten huomasin että pojalla on useita pieniä punaisia näppyjä, osa kuivuneita, osassa vesikello, eli vesirokko on nyt sitten meillä. :/
Mua pelottaa ettei vaan tartu muhun ( oon sen lapsena sairastanut ), alkuraskaudessahan se voi saada aikaan pahaa jälkeä. :(
 
Täällä on juuri varhaisultra takana ja siellähän se pikkuinen oli :heart: !
Lääkäri oli oikein mukava ja rauhallinen nainen, melkein heti löysi ruskuaispussin, pikkuisen vauvelinalun ja oikein lujaa tasaisesti lyövän sydämen :heart: Tarkkaa sykettä ei sillä vehkeellä saanut, mutta saimme itse nähdä sydämen tasaisen läpätyksen.

Viikot täsmäävät, eli mun laskuissa 7+1 ja neuvolan mukaan 7+2. Tuli oikein onnenkyyneleet silmiin, kun näki sen pienen, mikä siellä asustaa.. Ei siis tuulimuna tai kohdunulkoinen.

Oikein herkistyy itsekin, mikä lahja meille on suotu. Rakas pikkuinen, joka ilmoitti niin pian tulostaan puoliksi yllätyksenä, kun taas monet joutuvat vuosia odottamaan tätä ihmettä ja käymään raskaissa ja kalliissa hoidoissa..Tuntuu vain uskomattomalle.

Oireita on hyvin vaihtelevasti, näköjään kaikki voi olla kunnossa, vaikkei olekaan rajuja oireita. Pientä kuvotusta ja ruokahalun puutetta, väsymystä, valkovuotoa, rintojen kasvua.. siinäpä ne taisivat olla. Toivon mukaan pahoinvointi ei iske ensi viikolla, kun ollaan matkalla :x
 
Tervetuloa mukaan uusille odottajille ja paljon tarrasukkasia mukaan masumatkalle! :heart: :heart: :heart:

Kaikille varhaisultrissa kävijöille, kiva, että kaikki oli hyvin! :heart:

Eka työpv joulun jälkeen, kauhea kiire ainakin 10 asiakaspaikkaa ja vain 26min ruokataukoa, juosten sai mennä, onneksi on hyvä kunto! :D
Huomenna rauhallisempaa ja sitten la-su taas kiirettä kun vaan päivystysasiakkaat! :heart:

Ensi ma-ke taas vapaata! :heart:

Tammikuun lopulla varmaan se npultra ja verikoe, sitä jo kovasti odottelen! :heart:

Ihan farkut jalassa pystyy hyvin olemaan vielä töissä, enemmän turvotusta masussa iltaisin! :heart:

Voikaamme jokainen oikein hyvin! :hug: :heart: :heart:

Rva Pikkumyy ja Tiuhti-Viuhti 7+3 :heart:


 
Teille jotka muistavat...pahoinvointi on hallinnassa :) toistaiseksi, nielen oksun :snotty: vaikka suussa asti kävis (anteeksi) mutta kun on niin inhottavaa mennä takaisin sinne sairaalaan, yksin päivät pitkät maata siellä..eikä ole edes läppäriä :LOL: mikä viihdyttäis mua... :LOL:

Onnea Uusille :heart:

Ja eikös vaan oo ihquu nähdä se oma pikku nuppunen siellä lääkäritädin ultrassa :heart: :heart:

Hei, pakko kysyä tälläista juttua rinnoista: eli onko teillä ihan kauhian kipeet tissit? mie en pysty edes yöllä vaihtaan kylkeä heräämättä siihen tuskaan, kun tisseihin sattuu.ja aamulla kun nousee sängystä niin sattuu ihan pirusti. mies ei voi edes halata kun sattuu, saati voin ottaa lapsen syliin, tai jos lapsi kiehnää sylissä, niin sattuu ihan mielettömästi jos vahingossa tissiin "törmää" ...
onkohan tällainen kipu normia...??

juups..se on sitten viikon päästä keskiviikkona se mun oikia ultra,2.1. ja ihana nähdä se pikkuinen taas...pittää vaan toivoo että siellä vielä sykkis... :heart:

tosin siinä kesäisessä km oli tunne jo monta viikkoa että kaikki ei oo kunnossa, mutta nyt siis on eri fiilikset.
Meidän kolmivuotias poika tokaisi eilen saunassa että "äidin masussa on vauva" , vaikka ei oo vielä sille sanottu... :eek: , jännä :heart:

mutta nyt touhuamaan ennenkuin iskee taas paha olo...

:heart: :lla AE ja säde 8+0 :heart:
 
pou
Kiitos triine ja mansikka85 kommenteistanne!
Meilläpäin on tosiaan niin, että eka ultraan pääsee het alkumetreillä.
Ajatuksena on "todistaa" tuleville vanhemmille, että siellä on ihan oikeasti jotain =) Luulin, että ensimmäinen ultra on jokapaikassa kaikille halukkaille itsestään selvyys...
Eikö ihan totta jokapaikassa ole näin?!? Pitääkö ultraan olla jokin erityinen peruste?
 
Ainakin täällä Kymenlaaksossa on ultrat 11-12 viikolla(niskapoimu-ultra) ja viikolla 19-20(rakenneultra). Ihan alussa jos tahtoo käydä, niin pitää mennä yksityiselle, tai sitten odottaa noille viikoille.
Itse tänään maksoimme sen n.65e(ei paha mielenrauhasta), koska halusimme varmistaa, ettei kyseessä ole esim. tuulimuna kun kerran sinne reissuunkin ollaan menossa.
 
Heipsan!

Lämmin tervetulohalaus kaikille uusille elomasuille :hug:

Oon tässä pohdiskellut, että mikä on "turvallinen" sykeraja liikunnassa odotusaikana? Joskus aikoja sitten luin jostain, ettei syke saisi nousta yli 150, mutta voiko tää pitää paikkaansa vai onko jollakulla parempaa tietoa asiasta?

Miehelle eilen nauroin, että tiedän tasan tarkkaan ainakin kaksi evästä mitä en raskausajan jälkeen suuhun hetkiseen laita - appelsiinipillimehua ja lihapullia :D Tuntuu, että niitä on tullut mätettyä aina, kun ruokaväli on venynyt hiukan liian pitkäksi...

 
Alkuperäinen kirjoittaja triine:
illuusia Ole huoleti jos olet sen sairastanut ei tule uudestaan :hug: ja toivotaan pojallesi pikaista paranemista!
Kiitos! :hug:
Tuntuu että tämä loppuvuosi on mennyt sairastellessa ja pahinta pelätessä, raskauden suhteen siis.
Mutta haluan uskoa että kaikki muuttuu vielä iloksi, poikakaan ei onneksi huonossa kunnossa ole, ihan pirteä ainakin vielä. :)
 
Uskaltaisikohan sitä hypätä mukaan?!

Eli testi näytti jouluaattona kahta joulunpunaista viivaa eli raskaana ollaan!! Laskureiden mukaan la olisi 30.8. Toista lasta odotellaan ja esikoistyttömme on syntynyt elokuussa 2006! Kotona olen vielä tytön kanssa olen siihen saakka kunnes tämä toinen nyt toivottavasti ensi syksynä syntyy.

Pahoinvointi alkaa täälläkin jo vähän näyttää päätään... Esikoisesta oksesin alussa monta viikkoa, mutta silloin se alkoi vasta viikolla 8. Nyt oli jo tänä aamuna oksu todella lähellä :x Tissit on tosi arat ja hajuaisti herkillä. Väsykin on normaalia kovempi. Silti olen niiiin euforisen onnellisessa tilassa!! Tuleva synnytys on ruvennut jo nyt pyörimään tosin päässä... Tyttö syntyi kiireellisellä sektiolla ja nyt on ruvennut mietityttämään miten toisella kerralla menee...

Ensi vuoden puolella ajattelin vasta ekaa neuvolaa varailla. Meillä ei ainakaan neuvolassa ole ultraa vaan kaksi ultraa tarjoaa kunta eli np ja rakenne.

Täällä onkin jo iso joukko elokuisia ja muutama "tuttukin" tuolta kuumeilu puolelta!

Emppu & Tiuku 4+5
 
tervetuloa uudet :wave:

eli eka neuvola takana, paperin täyttöä, verikokeen ottoa jne. Hemppakin oli vielä 136 ja verenpaine ok. viikon päästä lääkärineuvola ja samalla lääkäri kirjoittaa sen lähetteen äippäpolille, jossapitää käyä vkoilla 10-12. Ja nyt todella ramppaan sitte parin viikoin välein neuvolassa ja sitte äippäpolilla :whistle:
Neuvolatäti ihmetteli kun pojan synnytys kesti n. 4 tuntia et mitenköhän tässä käy :whistle: mut ite ainakin luulen et joudun olemaan loppumetreillä osastolla ennenaikaisen synnytyksen takia. mut senpä näkee sitte, turha sitä on vielä miettiä.
Tänään käytiin ostoksilla lasten ja siskon kanssa, mukaan tarttui muumitoppapuvut lapsille. muumitietokoneita ei tulekkaan enää lisää myyntiin joten tyttö petty kun ei saanutkaan enää tietokonetta, ostin sitte dupöo maatilan tilalle. kohtahan tytöllä jo synttärit joten kahto onko samanlaista konetta muunlaisena enää.
Mut nyt nukkumaan, väsyttää jo 6 h shoppilureissu :wave:

ainii ja LA 7.8 ja nyt rv 8 :wave:
 
pou
Kaneliomena kyseli sykerajasta raskausaikana? Apua, onko siinä jokin raja ja mitä vaaraa, jos sykeraja ylittyy? Nyt alko nimittäin ahistaan, kun itse käyn pari kertaa viikossa sählyssä ja varmasti sykeraja nousee yli 150... Pitääkö mun rauhottua :eek:
 
Heipä hei pitkästä aikaa!

Joulut on nyt vietetty ja kotona rauhotuttu. Me on miehen kans niin menty sukulaisia läpi, etten oo ehtiny istahtaan.
Tänään olis työpäivä, sit noin kaks viikkoo lomaa. Ihanaa kun saa vaan olla typyn kans kotona. =)
Mun oireina on armoton väsy ja tissien kipuilu. Mutta kaiken pahin on se, että oon koko ajan masentunu, alakuloinen, kiukkunen ja itkuinen. Tää on jotain ihan kamalaa. Mä olen kaiket päivät vaan kiukutellu miehelle ja typylle tulee kiukuttua vähän väliä. Ja se masentaa entisestään. Kun ei haluais olla kiukkunen... Ja tää masennus, millä tästäkin eroon pääsee!?
Onko muilla vastaavaa? Vai oonko ihan ainoo?

Mutta nyt tarttis edes yrittää poistua koneelta ja siivota edes vähän. Miehen pikkuveli tulee tänään kylään.

Hyvää jatkoo kaikille! =)
 
Emeelia juuri eilen luin sellaisesta odotuskirjasta ,että mielialavaihtelut ovat yleensä suurinpia viikoilla 7-10. Itselläni mieli vähän mitä milloinkin ,mutta eras ystäväni kärsi melkoisen pahasta synnytyksen aikaisesta masennuksesta, joten kannattaa jutella asiasta avoimesti neuvolassa ,jos ongelma jatkuu. Sehän tuossa varmaan juuri kurjinta on ,kun tietää että kuuluisi iloita uudesta elämästä ,eikä vain pysty. :hug: sinulle ja jaksuja. Niin ja muista ,että me täällä myös olemme toistemme tukena.

Täällä ei voinnissa mitään erikosta. Flussa edelleen riesana. Kestänyt jo pian kaksi viikkoa. Nyt pitää alkaa ruuan laittoon.

-Poni ja Manteli 6+2
 

Yhteistyössä