¤¤ ELOMASSUT 2008 ¤¤ part.2

Poni06: Kiitos vastauksesta, vastauksesi jo vähän piristi =)
Se täs juurikin on, etten pysty iloitseen raskaudesta ollenkaan ja harmittaa niin vietävästi kiukutella miehelle ja lapselle :'(
Mutta toivon että parin-kolmen viikon päästä menis jo ohi.
Ajattelin puhua kyllä asiasta neuvolassa, on 10.1. Typyn 3v neuvola on viikkoo ennen, mutta sillon on joku sijainen, niin en ajatellu siä puhuvani asiasta.
No niin, sit kohta tarttis tosiaan töihin, eipä kiinnosta yhtään, mutta kai sen jaksaa, kun ei oo kun yks päivä ja sit tosiaan vähän lomaa.
 
emeelia mää oon kanssa harmitellut, kun oon aivan vetämätön ollut tässä pari viikkoa, kuluneen viikon erityisesti. en tiijä, johtuuko tää nyt jostain hemoglobiinin (vai mikä se on) laskusta, tms., mutta tuloksena kuitenkin oon koko ajan väsynyt ja mieli on ehkä just sitä myöten sit maassa. yleensä oon jopa ihan sietämätön asioiden hehkuttaja :D , joten muutos on melkonen meikäläisessä... no, jo ma on 1. neuvola, kahtellaan siellä varmaan sitten veriarvoja, yms., jos niistä saatais tietoa ja apuja jaksamiseen :) ylipäätään odotan neuvolan leidin tapaamista jo paljon =)
toivottavasti, emeelia, sun mieliala kohenee ja jos ei, niin koeta ainakin hyväksyä asia - nyt on tällasta ja se tavallaan kuuluu asiaan :)

tajusin just, että ku jotkut kadottaa himon kaffeen, alkuraskaudessa ainakin, niin mäpäs en oo pystyny juomaan teetä pariin viikkoon :x en osaa ees kuvitella, että lähestyisin teekupposta sillä mielellä. onkos muut kadottaneet rakkaita ruokiaan/juomiaan viime viikkoina?

joku mainitsi, että lihapullat uppoaa hyvin. tilasin just ukkeliltani kaupasta lihapulla-aineksetkin, sillä ajatus kuulosti tosi hyvältä. muuten on ruokahalun kanssa sellasta, että oikeastaan mikään ei himota ja kaikki menee alas väkiseltään. mutta en oo oksutellut!

moro, moro kaikille! :wave:
 
Noh, nyt on sitten neuvolassa käyty ja jutskailtiin siellä kaikennäköstä... Mutta...terkkari ei saanut ultralla näkyviin oikein mitään. Nyt sitten oonkin jo melkein toivoni menettänyt...Sanoi vaan, että näkyvyys on tosi huono eikä meinannut löytää koko kohtua. Yhdessä välissä siellä olevinaan jotain vilahti, mutta ei voinut tarkkaan sanoa oliko siellä mitään vai ei... Ja kuulemma vatsan läpi kun ei saa niin tarkasti selkoa. Terkkari varasikin mulle ajan lääkärille 8.1. ja sanoi että varmistetaan asia sieltä. Vielä siis täytyy odotella reilu viikko... Minkälaisia kokemuksia muuten teillä on tuosta alakautta tehtävästä ultrasta, onko kivulias tai muuten inhottava...?

Rankkaa on tää homma kyllä välillä. Luulenpa ettei meidän pikkuinen ole ehkä jaksanutkaan matkassa pysyä, mutta sen tietää vasta sitten myöhemmin. Luulin kuitenkin että nyt jo olisi pitänyt jotain näkyä kun viikkoja on 8+1... Kertokaa jos jollain on kokemusta/tietoa vastaavasta... Olen täällä ihan hermorauniona :(

Tepa ja pikkuinen (toivottavasti) 8+1
 
Niin, ja vielä lisään tuohon neuvolakäyntiin liittyen että kaikki arvot olivat tosi hyvät, hemoglobiini ja verenpaine siis. Ja pissakin oli kuulemma puhdasta. Kävin muuten myös verikokeessa josta mittaavat vissiin sitä raskaushormonin määrää ja jotain yksiköitä... Maanantaina saan sitten tietää tulokset niistä. Kaikki arvot siis enemmän kun hyvät, mutta kaipaamaan jäin sitä mitä ihan eniten odotin; pikkuisen näkemistä ruudulla... :'(
 
tepa83 meillä ei ees aleta tekemään vatsan päältä ultraa alta 10 vkon. varsinkin kun mullakin on hieman vararavintoa tuossa vyötäröllä niin ei taho näkyä. Jos sulla on tehty mahan päältä niin en olisi huolissani, noilla vkoilla pitäisi tosiaan tehä alakautta. ja se ei satu yhtään. Eikö siellä ollut mahdollisuutta tehä sitte ultraa alakautta? Onko sulla mahdollisuutta käyä yksityisellä? Älä turhaan murehdi :hug:

Mä olen taas sitte koko päivän juossut vessassa, ilmeisesti ne muutamat kinkun siivut ovat sulaneet ja nyt suolisto tyhjenee :whistle: tässä alkaa olemaan aika kevyt olo :LOL:
Pienet päikkärit sain tuossa otettua, kun lapsille laitoin muumia pyörimään. illalla sitte uimahalliin vesijuoksemaan :wave:

perämaan emäntä ja nasuttajat rv 8+1
 
Voi kun tämä etova olo jo menis ohitse :$ Mitään en meinaa saada tehtyä: tiskit lojuu tiskipöydällä, kun on niin hankala niitä laittaa tiskikoneeseen :LOL: Pyykitkin on pesemättä, talo imuroimatta jne. Ei kertakaikkiaan vaan JAKSA. Etova olo vaan vie multa kaiken voiman ja iltaväsymys siihen vielä päälle, huoh.

Mulla eniten tökkii tuo aamupalan syönti. Sitten siitä parin, kolmen tunnin päästä ruoka maistuu jo kovaa kyyttiä. Usein käy myös niin, että syön iltaruokaa hyvällä ruokahalulla ja ihan yllättäen syöminen tyssää kuin seinään :| Ei auttaisi valittaa :D

Ite en varmaan enää ennen uutta vuotta ehdi koneelle, joten kaikille jo oikein hyvää uutta vuotta etukäteen ja koitetaan jaksaa vuoden vaihdetta juhlia edes jotenkin vaikka olo olis kuinka kamala tahansa. Kyllä se siitä :heart:

Täällä viikot tasan 8
 
tepa83 täällä ultrataan alakautta vielä niskapoimu ultrakin
ei se satu tai ainakaan minusta ei sattunut tai tuntunut inhottavalle mutta kaikki kokee asiat niin erillailla

kävin tänään ostaan raskaus tukivyön ostin sen anitan baby belt tuntuu hyvälle päällä ja tuntui tukevan myös selkää selkä kun meinas olla vähän kipeenä, onko muilla jo iso maha mulla se on jo niin ettei pysy piilossa mutta itse olen huomannut että johtuu varmaan siitä kun selkä on joustanut mutta ei haittaa varmaan loppu raskaudesta valtava maha

tiina + huuru hipsu 8+6
 
Moikkelis!

tepa83: meidän suunnalla myös ultrat tehdään alakautta alussa, myös np. Ei se satu tai mitään. Tuntuu samalta kun käy gynellä. Papakokeen otto sattuu jopa enemmän, koska siinä ottavat sen näytteen joka nippasee vähäsen.
Toivotaan, että kaikki on hyvin, kun pääset lääkäriin. :hug:

Täällä ei mitää erikoista/uutta. Ihanaa, kun alkaa vkonloppu, niin ollaan taas koko perhe koossa. :heart:
Tänää saunavuoro ja sitä maailman parasta juomaa: muumi-limpparia! :p

kotiäiti32, mä kanssa kyseln tota vähän aika sitte täällä. Musta se ainki olis kiva idea. :wave:
Aattelinki, et voisin koittaa sellasta väsätä nyt, ku aikaa tässä on netteillä. Ja helppohan sitä on päivitellä, ku kopioi vaan seuraavalle päivälle edellisen ja muuttaa päivät jokaisen kohalle. =)


 
Muimui! =)

tepa83 älä ole huolissasi, vaikket nähnyt pientä asukasta mahassasi. Niinkuin muutkin ovat täällä todenneet, yleensä ultraa ei edes tehdä noin aikaisin vatsan päältä vaan alakautta. Minullakin on 10.1 lääkäri, jolloin ensimmäinen ultra alakautta ja silloin viikkoja kasassa 10+2. Joten älä murehdi, vaikka helppo näin sanoa. Mutta uskon kuitenkin, että alateitse ultrassa varmasti pieni vauvanalku näkyy. Uskot vaan niin!!

Täällä on onneksi olo hieman alkanut helpottamaan. Ei ole tarvinnut oksalla käydä, vaikkakin jatkuva ällötys vaan jatkuu jatkumistaan. Onneksi nyt oon eilisen ja tän päivän saanu levätä ku oon saikulla. Ja viikonloppu vapaa töistä. Maanantaina sitten taas töihin, yritän ainakin.

Oli puhetta täällä mitä tekee mieli ja mitä ei, siis ruoista. Mulla on alkanut tehdä mieli hirveästi hapankorppuja, ne on oikeestaan ainoat mitä voi syödä kun ällöttää. Ja suolaista muutenkin tekee mieli, ei ollenkaan makeata (mikä on mun kohdalla TOSI TOSI outo oire :LOL: ) Normaalisti uppos päivittäin karkkia, nam nam. Mut ei enää. Eilen maistui suklaakin pahalta, hyvä ettei pitänyt sylkästä sitä pois.. :headwall: :x Että sellasta. Ja tuntuu, et kaikki syömiset maistaa nyt niin paljon paremmin, kuin ennen. Eilenkin maiston tavallisessa fazerin sinisessä pähkinän maun, jota en oo ennen maistanu.. hehh.. enkä siis tykkää pähkinästä.. :$ Kummallista kun makuaistikin näin paranee.. ja myös hajuaisti, meinaa koirien ruoasta lentää yrjö, vaikka ennen siihen oli jo tottunut. Huh että nyt osaa haista pahalle!!! :eek:

Muutenpa täällä voidaan hyvin (ja paksusti!)
Tiina80 jo kyselitkin, onko muilla kasvanu maha. Noh, täällä kyllä on. Jos tiukempaa paitaa pitää päällä, niin kyllä näkyis. En tiedä liekö turvotusta tms, mutta masu on kyllä kasvanut. Onneksi tykkään tunikoista ym, niin ei tartte mahaa piilotella töissä. Omat farkutkin tuntuu jo tiukoilta, eikä viitsi niitä pitää kun puristaa. Kaipa tää maha alkaa tästä pikkuhiljaa jo kasvamaan, nyt sen vaan huomaa niin helposti. :p

oda-sofia & 8+3


 
Jäi vielä sanomatta, että

KAIKILLE MASUASUKEILLE JA HEIDÄN ÄITEILLEEN
OIKEIN ONNELLISTA UUTTA VUOTTA. :heart:

Meillä monilla se tuleva vuosi tulee muuttumaan
ihanalla tavalla, saadessamma pienet nyytit syliimme.
Eli sitä odotellessa!
:p

oda-sofia & pikkunen 8+3 :wave:
 
Uusille onnittelut ja tervetuloa mukaan porisemaan!

Pou.:kyselit tosta ultrasta ni meillä ei oo, ku yks ultraus viikoilla 18-20, eli rakenneultra. Ois nii mukava päästä aikasemmin ultraamaan, mut yksityiselle ei raski mennä.

Emeelia: Mulla oli tossa ennen joulua kans tosi rankka kausi ja sitä oli pitemmän aikaa. vähä väliä itketti. Hermoilin tosi usein tytölle ja miehelle, no se hermoilu jatkuu vieläki :ashamed: Mietin jo ihan tosissani hakevani apua, mut se sit helpotti, ku olin joulun kotipaikkakunnallani ja näin muitaki ihmisiä. Mä tunsin oloni hirveen yksinäiseksi ja surulliseksi.(Täällä, kun mulla ei hirveesti ole kavereita, enkä käy töissäkään) :(
Pelottaakin,et jos se olotila tulee takaisin
Eilen sit sain karmeet raivarit, en ikinä oo ollu NIIN hermona, ihan jokapaikka vastusteli, hermostuin pienemmästäki asiasta. sit lähettiin ulos eikä menny viittä minuuttia ,ku en tienny itkeä vaiko nauraa sille raivarille, suurin mielialan muutos mitä mulla on ikinä ollu. :D
mut voimia sulle, toivotaan, et on vain väliaikaista ja menee pian ohi. se on tosi pahaolla, kun pitäis olla maailman onnellisin pienestä ihmeestä , mutta kaikki vaan surettaa :hug: Puhu ihmeessä neuvolassa asiasta,jos ei helpota, luin jostaki,et raskauden aikanen masennus on lähes yhtä yleistä, kuin synnytyksen jälkeinen masennus.

Voimat on täällä kans tosi vähässä, kauhee laiskuus iskeny, joko ei kehtaa tai ei jaksa, ku väsyttää ni tehä mittään. Kaikki kotihommat rästissä :ashamed:

Joo, tulipas nyt ommaa nappaa ja masentavaa tekstiä,toivottavasti joku jakso lukea, mut nyt mä poistun... hyvää perjantai-iltaa kaikille!!

Piua 8+6
 
tepa83 älä suotta hermoile asiaa. Kävele äitipolille, sano olevasi hermoraunio tai kärsiväsi kivuista ja ne ultraa alakautta samantein.

Mulla vihloi inhottavasti ja alkoi tulla ruskeaa tuhrua ja olin niin hermona, etten suostunut lähtemään parin päivän sukulointireissuun ilman mielenrauhaa, painelin siis äitiyspolille ja vartin päästä oli pikkuinen ultrattu ja mieli hyvä.

Ihan suottakärvistelee ja hermoilee. Myös ahdistuminen, hermoilu, itkuisuus tms. on syitä joiden vuoksi varmasti suostuvat ottamaan päivystykseen (kunhan ei joka viikko ala juosta :LOL: )

Mulle on maistunut jouluruuat ihan hyvin, myös kielleyt, toki maltillisesti. Nyt taas yököttää. Maha ja tissit on niin isot, että huomenna etsin jo ekoja äippävaatteita, farkut menee kiinni enää väkisin ja ahdistaa tosi paljon. Täytyy alkaa liikkua oikein olan takaa niin ei maha kasva vain lihomisesta. Ikävä kyllä mulle ei tahdo mikään tuore (jota yleensä syön vaikka hurumycket) maistua, vaan yököttää.
 

Yhteistyössä