~~ELOMASSUT 2008~~ syksyssä

meidän ihanuudet


31.7
31.7...tyttö...3520g...50cm...veli -05...Tiina80

1.8
1.8...poika...4240g...51cm...veli -02...milho

2.8
2.8...poika...3710g...51cm...kaneliomena

9.8
9.8...tyttö...3510g...50cm...sisko -06...Poni06
9.8...tyttö...3640g...50cm...mairo

10.8
10.8...tyttö...2740g...48cm...Malinda

11.8
11.8...tyttö...3190g...49cm...siskot -03,-05...mammaliini83
11.8...poika...4295g...51.5cm...siskot 5v+6v, veli tulossa...chilitin

12.8
12.8...tyttö...3420g...51,5cm...sisaruksen LA 8.8.09...ajatar

14.8
14.8...poika...3155...51cm...veljet -02,-03,-06...jyffe
14.8...tyttö...4035g...50,5cm...siskopuolet -97,-00,-03...neitiperho
14.8...poika...3895g...52cm...sisaruksen LA 25.8.09...Kimalle84

15.8
15.8...poika...2790g...48cm...sipe81
15.8...tyttö...3430g...49cm...veli -05...HooÄs
15.8...poika...2880g...47cm...pikkukakkosen LA 10.12...upp3

16.8
16.7...tyttö...2550g...48cm...Bella-Lumia

17.8
17.8...tyttö...3655g...49cm...veli -04...äiti lpr

18.8
18.8...poika...3640g...51cm...irtosora

20.8
20.8...tyttö...3175g...52cm....Jonspe

21.8
21.8...tyttö...2904g...48cm...veljet -95,02, sisko-98...kotiäiti75
21.8...tyttö...3880g...50cm...sisko -04...Emeelia
21.8...poika...2790g...49cm...nea85
21.8...tyttö...3440g...50cm...Marikki A

24.8
24.8...poika...3445g...51cm...shihtzu

25.8
25.8...poika...3590g...51cm...veli -02...jennika1983

27.8
27.8...poika...3660g...49cm...velipuoli -00...miranth

28.8.08
28.8...poika...sibirica

30.8
30.8...poika...4630g...53cm...veljet -03,-04,-06,sisko -05...Möyrylit
30.8...poika...4500g...55cm...siili81


31.8
31.8...tyttö...manoloholic

3.9
3.9...tyttö...3960g...54cm...veli -05...Hemuli80

6.9.
6.9...tyttö...3770g...50cm...veli 2v,sisko 3v...Aukku

Poikia saatoimme maailmaan 15kpl
Tyttöjä saatoimme maailmaan 17kpl

 
Moikka!

Ma alotin meille nyt uuden pinon tänne taaperopuolelle. Katotaan kuinka paljon saadaan tekstiä, mut nyt alkuun tein tälläsen "syksy" pinon, enkä alota joka kuukaudelle omaa. =)

Meille ei suurempaa. Parin viikon päästä pidetään esikon ja neidin yhteiset synttärijuhlat. Himppasen jännittää mitä tulee juhlatarjoiluista, kun nyt teen kaikki sinne ite. :D

Ja mä oon ite tulossa hulluks. Mul on niin kauhee tää vauvakuume ja menkat nyt 3päivää myöhässä, mut testit negaa. :kieh: Ja kaikki oireet on just "niitä raskausoireita". :D

Mukavaa viikonalkua kaikille!! :wave:

HooÄs ja Aliisa 1v2vko
 
Kiitos HooÄs jälleen uudesta pinosta, ja varmaan ihan hyvä idea ettei tarvii päivitellä joka kuukausi uutta pinoa..vähän on hiljentyny tää kirjottelu..huomaa että pienet tulee taaplaus ikään :D

nyt pitää mennä, kiukku iski tytölle..

ja mielenkiinnolla ootan tuleeko siulle plussa =)
 
Kiitos HooÄs uudesta pinosta :flower:

Hurjaa olla täällä taapero puolella jo. Kyllä on vuosi mennyt niin joutuin.
Meillä oli tänään 1 v kuvaus ja samalla otettiin sisaruskuvia. Kuvaaja oli tyytyväinen, vaikka itsestä tuntu ettei ihan hyvin mennyt. No pitää luottaa ammattailaisen sanaan ja uskon että koevedokset ovat hyviä. Esikoisen kanssa kävi onneksi näin ja samalla kuvaajalla käytiin.

HooÄs Plussatuulia.. Meillä myös kolmosta kuumeillaan, mutta mitään ei tapahdu, kun mulla ei ole edes menkat alkaneet. Pian alan imetystä vähentelemään niin jospa sitten :)

Ihanaa syksyä kaikille!!
-Poni ja tylleröinen reilu 1v
 
kiitokset uudesta pinosta!
meilläkin on nyt nukuttu hyvin, muutaman kerran yössä on heränny mutta on asettunu tutilla, on ihanaa ettei yövalvomiset ilmeisesti johtunu ainakaan mistään allergisasta kun nyt on nukkunu niin hyvin.
siirrettiin pojan sänky takas meidän huoneeseen ja on ollu paljon helpompaa nyt kun mun ei tarvitse jatkuaan pomppia yöllä pojan huoneeseen..
poika nukkuu vieläkin mikä on outoa koska yleensä herää 7-8 aikaan.
pari päivää sitten sattui pojalle haaveri.
kaatui pahasti ja löi naamansa kukkalautaan.
luulin jo että hampaat on menny huulesta läpi kun molemmilta puolelta huulta tuli verta mutta ei onneks ollu. verta tuli paljon ja olin kyllä ihan paniikissa mutta lääkäri vaan sano että nuo suussa olevat haavat paranee kuulemma lapsilla muutamassa päivässä ja paljon paremmalta jo suu näyttääkin.
oli kyllä kauhean näköistä kun verta oikeen pulppus huulesta..
poika opettelee nyt juoksemaan ja meno on ihan holtitonta..
nyt aamukahvin keittoon, outoa kun kerrankin saa juoda aamukahvin ilman pikkukaveria.
 
oikeasti mun piti tulla maksamaan laskuja tällä koneella, mut tulinkin ilmoittautumaan taaperon äidiksi :LOL:

meidän lapsonen löys tänään maailman: hän halusi pois hiekkikseltä ja lähti viipottamaan vauhdikkaasti (kontaten siis) sinne tänne ympäri kotipihaa :heart: hiekkalaatikolla ei edes olla oltu monesti, mut silloin kun on oltu, hän on vaan köllötellyt siinä mahallaan. silloin kun muita lapsia on ollut paikalla, hän on tyytyväisenä hymyillyt leveästi ja hetkutellut jalkojaan ja kroppaansa ylös-alas :) tekeeköhän teidän vauvat samaa tyytyväisenä ollessaan, hymssyttää mahallaan ollessaan jalkoja ylös alas samaan tahtiin?

nean haaveri kuulosti melkoiselta verilöylyltä ;) toivotaan että pienen suu pian paranee! eläydyin täysin tilanteeseesi ja pelästykseen, huh.
meikä taas sihtasi tänään valkosipulin muksun silmään... kokkailin ja puristin valkosipulia pannulle, niin eikös vaan pikkutiraus plurpsahtanut uteliaan apukokin silmäkulmaan :eek: äkkiä levyt pois päältä, kamat pois levyiltä, järkytyksestä itkevä muksu kainaloon ja silmäpesulle. onneksi valkosipuli äkkäs mennä lapsen silmän sisä- eikä ulkokulmaan, niin se oli melko helppo siitä pestä pois. osaanpahan olla varovaisempi jatkossa :ashamed:

onnea kaikille plussanneille :flower: ja hooässälle pidän peukkuja. ja kaikille, jotka odottelee plussaavansa pian =)

nyt ne laskut...

irtis, halipulainen kaveri ja hitto-alle-kuukausi-töihin-paluuseen
 
PLUSSASIN!

Olen onnellinen, mutta eka ajatus kuitenkin oli, että, miten muut suhtautuu, kun meillä nyt neljäs peräjälkeen. Tuntuu vain, ettei ihmiset ymmärrä niitä, jotka haluaa lapsia :headwall: .
Mutta antaa se olla niiden ongelma. Nyt ensitöiksemme tarvii yrittää saada tuo miehen työ vähän kevyemmäksi, kun on kaksi työtä. Olis hienoa, jos sais muutettuu pelkäks päivätyöks.

Meidän neiti täyttää huomenna 1v. :)
 
Aukku O N N E A ! :flower: Äläkä sä välitä todellakaan mitä muut ajattelee. On jokaisen oma asia kuinka monta lasta haluaa tehdä!

Meillä ollaan flunssassa, minä sekä tyttö. Alkaa jo ottaa kupoliin tää köhä kun ei jaksa tehdä oikein mitään :headwall:

Mairo ja Tyttö 1v
 
Meilläkin muka taapero!!! :D Huh kun tää aika menee nopeaa!!

Aukulle ja muille hurjasti onnea plussasta!!! Odottelen ite kans menkkoja alkavaksi hetkenä minä hyvänsä... tietenkin nyt alkaa kun ens perjantaina olisin menossa luomen poistoon ja viime kertasen yrityksen mennä jouduin perua juuri menkkojen takia... oon kuin "veri"putous parina päivänä enkä liiku vessan vierestä minnekkään.... :ashamed: maha ainakin niin ärsyttävän turvoksissa että sieltä ne tulee... enkä kyllä usko muutenkaan miksei tulis kun meillä ilman ehkäisyä ikäerot silti kaks vuotta ja melkein kolme vuotta.

Isäntä taas tuolla pakkailee viimesiä tavaroitaan ja aamulla taas ajelee koulupaikkakunnalleen... huominen ja tiistai kaikista vaikeimpia itelle mutta sitten onkin jo pian loppuviikko ja perjantai!! :heart:

Tämä viikonloppu meni koiranhäkkiä purkaessa ja siirtäessä toiselle pihalle. Itelle kävi haaveri kun jäin kaatuvan seinän alle ja sain verta vuotavan vekin takaraivoon. Mutta onneksi ei ollut niin paha että olis tarttenu paikattavaksi lähteä. Työt kyllä loppu mun osalta siihen.

Näin syksyn kunniaksi otin ja repäisin!! Perjantaina kävi parturi kotona ja leikkas mun puoleen selkään asti olevat hiukset LYHYIKSI ja revityiksi!! ;) ja tykkään hirveästi!! Oon niin monta vuotta näistä haaveillut ja nyt meni niin hermot pitkiin.

Jaksamista plussanneille aamupahoinvointiin yms näiden pienten ikiliikkuijien kanssa!! Meillä polviseisontaan noustaan mutta ei vielä kunnolla pystyyn...

Mammaliini ja Tilda 1v (viikon päästä) 1kk
 
Onnittelut plussasta! :flower: Täälläkin on pientä kuumeilua, mutta ei ole mitään kiirettä vielä.

Mammaliinille onnittelut uudesta hiustyylistä! =)

Täällä ei mitään uutta. Neiti ottaa pari askelta esimerkiksi sohvapöydän reunalta sohvan reunalle tai isän luota äidin luo, mutta menee varmaan vielä hetki ennenkuin kunnolla kävelee. Taluttaa pitäisi koko ajan, joten sanoin jo neidille toivomuksen, että hän voisi kyllä opetella kävelemään itse.

Marikki ja 1-vuotias neiti
 
ONNEA KAIKILLE PLUSSANNEILLE! :flower: Musta tuntuu, että meidän plussat jo nyt plussattu. :) Eikä kuumettakaan ole.

Meillä ollaan vesirokossa. Luultavasti.. Isosisko oli viime viikon, joten luulisin, että siitä tämä kuume johtuu, eiköhän merkit selkene parin pvän sisällä. Isosisko tosin sairasti kyllä ilman kuumetta.

Oon tipahtanu ihan kärryiltä, mistä täällä on keskusteltu, mutta taustailen ja kirjottelen tuolla fb:n puolella sen minkä töiltä ja koululta kerkeän. :)
 
neitiperho
Jos nyt merkkiä tähän heittäisi. Tastalla tullut pysyteltyä...välillä niinkin :D
Meillä nyt ei tosiaan oikein muuta kuin remonttia, remonttia, remonttia....kuun vaihteessa päästään vihdoin muuttamaan!!!!Jihaa!! Josko sitten hetkeksi se ohi, huh.

Neiti muuttunut meillä ihan mahdottomasti. Jatkuvasti tuntuu olevan kiukkuperse. No ainakin sellanen komentaja, että oksat pois. Kaikki hänen pitää saada, pahojaan keksii koko ajan, juoksee, repii ja kiskoo mitä vaan. Jos joku ei mene niin kuin hän haluaa niin huudan. Syön silloin kun itse haluan ja MITÄ haluan. Maitoa haluan aina. Ja vaikken haluiskaan niin haluun silti...voihan sen sitten vaikka kulauttaa suusta lattialle. Ruokaa on kivaa heittää koirille...se niin hauskaa kun koirat tappelee kuka sen palasen saa. Kirjoja on kiva lukea...vielä hauskempaa kun huutaen pakottaa äidin sitä lukemaan....Mitähän vielä. No perus taaperoikäisen arkea(ko?) =) Ja mä jotenkin ootin että tää mahdottomuus alkaa vasta myöhemmin...mutta nyt jo!!

Neitiperho ja Iina 1v1kk
 
Moikka täältäkin suunnalta!!

Onnea Aukku plussasta!! :flower:

Meilläkin oli tässä jo kolmosen yritys täydessä vauhdissa, mut nyt aloinki laittamaan jarrua.
Mä oon ollu NIIN helisemässä ton esikon (4v) kanssa, että en TODELLAKAAN halua tällä hetkellä yhtää lapsia lisää. Aloin miettimää sitä, että koska tää tuhatkertaa päivässä hermostuminen loppuu, jos lapsia tulee lisää ja lisää. Ehkä 20v. päästä saisin mielenrauhan. :D Mies oli vähän surullinen, kun sanoin, että en nyt halua yrittää... :( Onneks on kuitenki niin ihana, että sanoi ymmärtävänsä täysin mun olotilan. Rankkaa olla kotiäitinä, kun yks osaa olla välillä oikeesti täys pyllypää! Mutta mitää hormoni ehkäsyä en alota, eihän sitä tiiä vaikka kuinka nopsaa nyt meniski toi uhma ohi ja vauvakuume iskis uudelleen. B)
Mut to iuhmaaminen on kohta kestäny 2vuotta ja tuntuu pahenevan vaa. Keinot on niin vähissä ja monta kertaa päivässä saan itkut tirauttaa, kun poika ei kuuntele/tottele mua ollenkaa. Hitto!

Nyt mentävä, taas pikkusiskoa sorretaan tsessa huoneessa. (ei ookkaan ku joku kolmassadas kerta tänää) :headwall: :headwall: :headwall: :kieh: :kieh: :kieh:

HooÄs ja Aliisa 1v3vko
 
Aukulle onnittelut!!

Ja HooÄs, en mitenkä haluu lannistaa siun uskoa, että uhma joskus loppus.. :kieh: mut mein poitsu on nyt 5v 3kk ja uhma on kestäny sieltä about 1v 4kk ku oli hoidossa ja alko puremaan siellä pienempää mikä vei hänen ihanan hoitajan huomion tähän asti ja se muuttaa vaan muotoa koko ajan, ja on paljon rasittavampi aina ku uusi vaihe alkaa :kieh: että ei se kai lopu ikinä (miulla se on vieläki..) .. Meillä on ihan kauheeta välillä..tuntuu että saa huutaa ja komentaa koko ajan..eikä sekään auta..nätisti puhuminen ja selittäminenkään ei auta.. ainut mikä auttaa (hetkeksi) on jonku jutun poistaminen.. ja meillä on nyt telkkari ja pleikkari (saa pelata aina tiitun päikkäri aikaa) ja ne lähtee heti pois tältä päivältä jos kikkailee.. ja huomenna katotaan sit käytöksen mukaan uudestaan saako ne takas. telkkaria saa kattoo aamulla ja illemmalla.. kauppa reissut on ihan kauheita, ulkoilut on nyt alkanu sujumaan paremmin, ku ollaan nyt melkeen joka päivä käyty 2 kertaa ihan lenkillä, ni nyt alkaa jonninjoutavat narinat loppumaan, varmaan jaksaa poika paremmin mennä ni tykkää sit itekii! miun teoria on että jos joku ei suju hyvin, tehään sitä niin paljon ja useasti, että alkaa sujumaan :kieh: vaikka ne kauppareissut ei oo mitään houkuttelevia sikailevan 5vuotiaan kanssa, mutta se lähtee joka ikiselle kauppa reissulle miun mukaan, koska ei se muuten opi..

mutta tytön kanssa on tällä hetkellä vähän helpompaa, vaikka osaa tehä jäynää, juoksee karkuun ym kivaa, mutta raivareita ei saa, välillä puree miuta..

nyt ruokaa lapsille, ja sit unien jälkeen tytön 1v. kuvaan (mummi halus kuitenin maksaa sen :D )

ä ja tipi 1v+
 
IhanPihallaSONE
Uhmasta: Meillä on ollu kans ihan koko ajan uhmaa esikoisella 4v.. Mut nyt jotenkin se ei tunnu kuluttavalta tai raskaalta kun töissä, eikä ole koko ajan seuraamassa sitä uhmailua.
 
Täällä kans taaperopuolelle merkkiä laittamassa :D

Poitsu on oppinut kävelemään ja tässä jo juoksennellutkin muutamana päivänä, joten aika tuntuu kuluvan taas hitusen nopeammin kuin ennen :D Sekunnin sadasosaakaan ei tunnu pysyvän paikallaan - edes leikkimässä - vaan painellaan menemään aina joku lelu kainalossa ympäri huushollia tai pihamaata. Käydään nykyään pari kolme kertaa päivässä kunnon lenkeillä metsässä ja puistokierroksia yms, jotta sais poju suurimmat energialatauksensa purettua...

Yöllä syödään edelleen - välillä jopa parisen kertaa. Ja tuo kiukkuaminen, josta neitiperho kirjoitteli on hyvin tutun kuuloista täälläkin :D Ihan MIELETÖN käninä ja huuto, kun ei Elmeri jotain asiaa saa oman tahtonsa mukaan menemään... Ruokapöydästäkin on lennelleet milloin vesimukit ja milloin ruokalautaset pitkin ja poikin. Muutaman kerran poitsu otti ruokaa lautaselta vaan ihan sitä varten, että sai roiskia kaiken pöydän alle :headwall: Ja pakko myöntää, että vaikka pää välillä höyryää ihan kympillä kaikkien tempausten keskellä, niin silti monesti naurattaa Elmerin luonteenlaatu. Taidan nähdä murusessa niin paljon omaa itseäni ja tätä äidiltä perittyä temperamenttia :D

kaneliomena ja Elmeri (1v 1kk)
 

Yhteistyössä