¤¤¤ELOMASSUT 2008¤¤¤ toukokuussa

"Houston, meillä on kaksi hammasta!" :D alhaalla edessä nököttävät molemmat vierekkäin, über-suloisen näköistä!

KIITOS kaikille väsymyskommenteista!! :flower: nyt on taas paljon reippaampi olo, vertaistuki erityisesti auttoi vaihtelevien fiilisten kanssa jaksamiseen :)
tosin tänään herättiin jo puol kuusi :eek: viritän ukon ikkunaan tänään tummat lakanat, jos se vähän viivyttäisi heräämistä...

pikaista paranemista kaikille nuha- ja muille nenille!

irtis ja nuorimies tasan 9 kk!
 
Meillä ruvettiin kanssa heräämään kauhean aikaisin kun kesäaikaan siirryttiin, joka aamuherätys 06 aikaan, ostettiin sitten pojan huoneeseen pimennysverho, niin johan rupesi jätkä nukkumaan aamulla pidempään! Suosittelen! :)
 
Tänään olen kyllä melkein hakannut päätäni seinään. Kaikilla kolmella nuhaa. Vauveli onneksi kiltein, vaikka hänkin heräs jo ennen kuutta, sain onneks sitten nukahtamaan uudestaan vähän myöhemmin. Isommat eli 2 ja 3v. lapset eivät asetu iltaisin millään! Varsinki tuo 2v. Silti heräävät aamulla usein jopa ennen seiskaa, vaikka kymmeneltä nukahtaisi. Ja huh, eivät nuku päikkäreitäkään. eli nukkuvat aikuisten yöunet ja ei päikkäreitä. Kyllä nyt ovat hulluiks tulleet, kun kesä on tullut. En vaan meinais jaksaa jatkuvaa huutoa (väsyhuutoa) ja kiukuttelua. Mutta kai tämä taas joku oma vaiheensa on. Vauvasta minä nautin, kun hän on aina niin kiltti, vaikka tosin yöllä herättelee 2-4 kertaa, mutta se pientä noiden isompien viikareiden melskeisiin. Anteeksi tämä vuodatus.
 
Oletteko siirtäneet vauvoja jo turvaistuimeen? Meillä kaukalo alkaa käydä ahtaaksi ja kävinkin tänään katsomassa istuimia. Acta Gracon olisikohan ollut nyt Cosmic malli täytti vaatimukseni parhaiten. Onko kenelläkään kokemusta tuosta tai mitä muita teillä on käytössä tai suunnitelmissa ostaa? Tuossa on mielestäni hyvää pitkä käyttöikä ja sitä voi säätää lepoasentoon. Meillä on esikolla Brion Zento, joka myös hyvä ja pikäikäinen, mutta sitä ei voi säätää lepoasentoon, niin nukkuessa saa olla päätä tukemassa.

Meillä tehdään varmaan hampaita. Yöt tosi levottomia. Herätään niin usein ettein laskuissa pysy selvillä. Nyt herätään taas..pitää mennä..
 
Pikainen heippa täältä!

Ollaan Tildan kans kipeinä... molemmilla ääni pois ja kamala yskä ja nuha! :snotty: Mulla voi osin olla tuosta siitepölyallergiastakin. Tänää käytiin vaihteeksi lääkärissä. Sai kattoa meijät molemmat. Tildalle hain jo viikko sitten silmätipat kun molmmat silmät oli tulehtunu ja sitten lauantaina päivystykseen kun reppana oli kovassa kuumeessa ja ei alkanut juomaan.
Ylös puhkes hammas ja toinenkin pian tulee läpi joten siitä varmaan kaikki nämä. Nyt oli sitten siirtynyt korviin ja uudet tipat saatiin kun edelliset rikkoi silmänympärykset ihan vereslihalle. Onko muilla käynyt koskaan noin? Oli jotain Oftan Klorafermiä (en muista tarkkaan..) meillä on ollu Oftan Akvakolia ennen ja ei oo käynyt näin.

Salahille :hug: tiedän miten on kurjaa kun pienin on kokoajan kipeänä!!

Yääh kun meinaa ihan tukehtua tähän yskäänsä!... pitää mennä juomaan jotain ja petiin!

 
Alkuperäinen kirjoittaja Poni06:
Oletteko siirtäneet vauvoja jo turvaistuimeen? Meillä kaukalo alkaa käydä ahtaaksi ja kävinkin tänään katsomassa istuimia. Acta Gracon olisikohan ollut nyt Cosmic malli täytti vaatimukseni parhaiten. Onko kenelläkään kokemusta tuosta tai mitä muita teillä on käytössä tai suunnitelmissa ostaa? Tuossa on mielestäni hyvää pitkä käyttöikä ja sitä voi säätää lepoasentoon. Meillä on esikolla Brion Zento, joka myös hyvä ja pikäikäinen, mutta sitä ei voi säätää lepoasentoon, niin nukkuessa saa olla päätä tukemassa.

Meillä tehdään varmaan hampaita. Yöt tosi levottomia. Herätään niin usein ettein laskuissa pysy selvillä. Nyt herätään taas..pitää mennä..
Meillä poitsu siirrettiin turvaistuimeen jo pari kuukautta sitten, ei mahtunut enää turvakaukaloon ja poitsu painaakin jo yli 10kg :D

Meillä on tuo Brion Zento ja ollaan oltu siihen tyytyväisiä. Gracosta olen kuullut kanssa positiivistä palautetta :)

Aukku : Voimia! :)

 
Moikka!

Tylsä harmaa päivä tänää, eilen oli taas niin ihana kesäinen ilma.

Turvaistuimeen meillä siirryttiin joku kk sitte muistaakseni. Gracon sellaiseen, esikon vanha ja ollu yyber tyytyväinen, just ton takia, että saa säädettyä hieman makuuasentoon.

Jaksuja sairastaville ja muuten vaan arjen kanssa painijoille!! :hug:

Aliisa keksi tänään kunnolla miten kontataan. Menee aina vähän aikaa kontaten, mutta sitten vaihtaa ryömintään, kun silleen pääsee nopeemmin eteenpäin.
Ja tanssimisen oppi eilen. Nyt ei muuta teekkään, kun ala jammailemaan jos kuulee musiikkia tai jos mä laulan. Ihana! :heart:

Äsken luin esikolle kirjaa, niin Aliisa oli sullonu suuhunsa pikkulego ukkojen päitä. Sain niitä pois, mutta sit näin että siellä vielä yks pyörii. Ja kaks nielasua ja pää meni masuun. Kakkavaippojen tutki siis alkakoot. :whistle: Esikko 3v nauro, että pitää sitten pestä hyvin kädet ja se pää kun se löytyy. Voipi olla että pää menee vaivihkaa suoraan roskiin, jos/kun se sieltä jos tulee ulos.

Ymmärtääkö teidän pikkuset puhetta miten hyvin?
Mä oon aina aikasemmin luullu, että ei noin pieni mitää vielä ymmärrä, mutta kyllä ne ymmärtää. Jos esim. sanoo neitille "anna" niin antaa tavaran kädestään tai suustaan pois. Ja lamppu sekä pallo on sellasia sanoja mitkä etsii heti katseellaan jos ne sanoo.

Me jätettiin viikko sitten aikasen aamun maito pois. Joi siis yleensä 05-06 välillä pullollisen maitoa, mut sit päätin, että nyt loppuu sekin. Kaks ekaa aamua oli itkua eikä meinannu rauhottua, mut sen jälkee on nukkunu heräämättä ilta kasista about kuuteen, millon otan viekkuun ja jatkaa unia tunnin verran. =) Eikä tuo oo mikään nälkänen aamulla, kun jaksaa odotella kaheksaan asti aamupuuroa. Eli ("paha")tapa ollut vaan se pullon lulluttaminen aamuisin.

Nyt laittelee välipalaa lapsukaisille. Tänää pääsen pitkästä aikaa kavereitten kanssa kaupunkiin. Mennään ravintolaan syömään ja suunnittelemaan kaverin polttareita. =)


HooÄs, joka odottelee innolla huomista, kun mies käy hakemassa meidän vihkisormukset
ja Aliisa 9kk, jonka vatsassa möyryää legoukon pää :D
 
Kyllä Topi ainakin ymmärtää puhetta, kun sille sanoo tiukasti "EI" niin se lopettaa samantien ja katsoo mua, yleensä sitten lopettaa sen tekemisen mitä kiellän. Tänään leikittiin tuossa lattialla, niin sanoin Topille, että "tule tänne" ja kyllä se tulee luokse! :)
 
neitiperho
Meillä kyllä neiti myös ymmärtäää puhetta. Sanan EI merkitys myös tajutaan, mutta leikitään ajoittain kuuroa tai sitten vaan nauraa mulle päälle. Argh.... :D

Istuin vaihdettiin myös jo n. pari kuukautta sitten. Brion tuoli taisi olla...älkää kysykö enempää, mutta hyvä on ollut ja pitkään menee.

Yöt edelleen nukutaan hienosti. Yösyömisiä ei olla harrastettu tosiaan enää kolmeen kuukauteen. Kontataan myös edelleen ja taapero kärryllä mennää hurjaakin vauhtia välillä. Tänään Iina sitten kylässä meni muutaman kerran nousemaan seisomaan ilman mitään tukea :eek: Olin ihan pyörtyä. Muutaman sekunnin seisoa törrötti siinä ja sitten laskeutui kontilleen takaisin. Saa nähdä koska tuo neiti lähtee kävelemään kun vähän siltä alkaa näyttämään ettei kauaa siihen mene.....tai tiedä sitten taas vaikka menisi kuinkakin kauan vielä. Mulla ei ainakaan sen puolesta kiire, menee neiti nyt jo aivan liian vauhdilla eteenpäin.

Niin "äita" on huudettu nyt pari viikkoa ja nyt alkanut tulemaan myös "iti". Missä ne meidän pikkuruiset ihanat vauvat on???? Joku ryöstäny ainakin meidän.

Ja salah :hug: Voimia sinulle ja pikku masalle. Ihan hirveätä kuunnella teidän tilanteesta. Kurjaa kun toinen vaan sairastaa. Johan se rassaa teitä molempia. Outoa jo melkein ettei keksitä mikä kaiken takana on.

Neitiperho ja Iina 9kk
 
Heippa!
meillä myös ymmärretään sanoja jonkun verran.oma nimi,ei,äiti,tutti ym.. =)
meidän neiti on oppinut pari viikkoa sitten taputtamaan ja vilkuttamaan,sitä pitäisikin nyt tehdä jatkuvasti. tanssimisen on tyttö kanssa keksinyt, kun tulee Veeran mielestä hyvää musiikkin niin heti alkaa hytkyä rytmiin ja käsiä taputtamaan :D :heart:

turvaistuimeen siirryttiiin jo puolvuotispäivän tienolla (oli 5kk/9kg ohjeistukset)

yöt on mennyt nyt ihan ok unikoulun myötä,välillä joutuu öisin vielä tuttia laittamaan suuhun, kun heräilee.

meillä on nyt muutaman kerran noustu tukea vasten ylös vähän hirvittää,että onko se äidin pikku vauva jo näin iso tyttö.. :'( :heart:

onkos legoukon pää jo ulostautunut Aliisan masusta? :D =)

nyt onkin ihanan pitkä vkonloppu tiedossa,ukko pääsee jo tossa 12pintaan töistä ja seuraavan kerran vasta maanantaina menee =)
tämä masuasukki on nyt parina päivänä aiheuttanut vähän supistuksia,mutta en niistä kovin huolissani ole,kun ei mitään älyttömän kivuliaita ollut..

ai niin juu.. kuinka monen muksut on ollut jo hoidossa? meidän Veerulainen on enskuun alussa menossa ekaa kertaa koko päiväksi hoitoon ja oon jo ihan haikeena siitä.. tai jokunenhan on jo työtkin tainut aloittaa.. mä olen vissiin sitä tyyppiä,että alan itse parkumaan,sitten kun lapset pitää päiväkotiin viedä,menee eskariiin,kouluun ym.. :ashamed: ei saa tietty vaan lapselle näyttää,että surettaa se.. ja hyvin mä tiedän,että veera päivän hoidossa mummonsa luona pärjää..jotenkin sitä vaan stressaa itse niin hirveästi.. :ashamed: :|

ajatar& veera 9kk &vempula 28+3
 
IhanPihallaSONE
Heipsis pitkästä aikaa, naamakirjan puolella olen jumettanut.. :)

Mitäs tänne kuuluu, onko uusia vauvismasuja ilmaantunut? :)

Silmäilin nopsaan, heräämisistä puhuttu: meillä myös herätään aikaiseen, yleensä kuudelta! Vauhtia ja luonnetta on alkanut tulla ja kaksi sanaa (ainakin miun milestä ne on sanoja,heh) tulee, äiti ja säisäi "täitäi" ja leikkii samalla sitä leikkiä :heart: Konttailee vauhdilla, nousee seisomaan ja hetken kestää ilman tukea välillä pystyssä. Aava on kova tyttö halailemaan myös, aamulla heti ekana halaa äitiä ja sit isiä kun nostetaan pinniksestä viekkuun. Yösyöminen on vierotettu jokunen viikko sitten ja meillä on alettu nukkuu vihdoinkin!! Nyt olis menossa meikäläisen viiminen lomaviikko, ma alkaa työt! Jännittää osaakohan sitä puhuu aikuisten kieltä ;)

Sone ja Aava 9kk
 
Oon ihan hirveä äiti mutta meidän pikkumies on jo perhepäivähoitajalla kun oli pakko aloittaa työt. Tosi koville otti (siis äidille), itkin töissä ensimmäisen viikon ja työkaverit kyllä onneks ymmärsi. Hoito on kuitenkin mennyt mahtavasti. Joka aamu jää suu hymyssä hoitoon ja iloisen pojan saa hakea takaisin, se on tosi kiva juttu, kertaakaan ei kuukauden aikana ole itkeskellyt. Ihan rättiväsynyt pieni kyllä on sitten iltasella kun koko päivän touhuaa muiden pienten kanssa mutta tuntuu viihtyvän, nukkuu ja syö hyvin.

Jään sitten marraskuussa taas kotiin aloittelemaan toivottavasti äitiyslomaa, niin saadaan olla yhdessä :)

Meillä ikää nyt reilu 9kk. Noustaan tukea vasten seisomaan, vilkutetaan, taputetaan, tanssitaan, hieman kontataan mutta enimmäkseen ryömitään sata lasissa. Puheesta ymmärtää EI, äiti, tule tänne ja maito/syödään.. sekä kylpyyn :)

Mukavaa kesän odotusta kaikille!

Syksyinen haave, pikkumies 9kk ja pikkukakkonen rv8
 
auttakaa minuu..
yöt on taas ollu ihan kamalia. poika nous viimekin yönä ainakin 5 kertaa pinnasänkyä vasten huutelemaan. monta kuukautta mentiin ihan hienosti nukkuen ja nyt kun on opittu nousemaan ja kävelemään tukea vasten niin jatkuvaan heräillään..
onko kellään mitään vinkkejä miten tää asia helpottus?
tai mitenkähän kauan tämmönen taas kestää?
 
nea85 Monilla vauvoilla on juuri tämä ikä hakalaa. On eroahdistusta, uusia taitoja, hampaita tulee jne. Kestää aikansa..viikosta kuukausiin. Meillä samaa myös nyt. Muistan myös esikolta tässä iässä ihan samanlaista. Itse ei suosi mitään unikouluja vaan menen tyylillä aikansa kutakin. Loppujen lopuksi vauva-aika on niin lyhyt. Parhaiten itse ole jaksanut jatkuvia heräämisiä perhepedin avulla ja tosiaan sillä ,että koitan olla stressaamatta öistä etukäteen. Aina väliin tulee parempi yö jolla saa univelkoja kuitattua. Kyllähän varmaan pääsääntöisesti reilun vuoden ikäiset nukkuu jo melko hyvin.
 
poni: kiitos tsemppauksesta =)
itsekkään en noista unikouluista oikein perusta. olenkin tehny niin että illalla laitan pojan omaan sänkyyn nukkumaan ja sit yöllä jos paljon heräilee eikä asetu niin otan viereen nukkumaan.
 
nea85, kokeilkaa unipussia. Itsellä ei siitä kokemuksia, mutta voisin kuvitella, että se saattaisi hieman rauhoittaa pikkuista. :)
Meillä illat hankalia, menee yleensä 1-1½h ennen ku likka nukahtaa sänkyynsä. On aivan rättiväsynyt, puoliksi unessa, mutta nousee koko ajan seisomaan tai istumaan. Ja kun on siinä vieressä ja estää kääntymästä, niin saa hirveet raivarit. Toissa iltana oli ihana, oli ollut jonkun aikaa hiljasta ja menin kurkkaamaan nukahtiko jo. Niin neiti istui tyytyväisenä tuttisuussa, Molla-Maija sylissä ja räpelteli sitä. :heart: Yritä siinä sitten olla topakka ja komentaa nukkumaan, kun toinen tutkaili nukkeaan. =)

Mies lähtee tänään suoraan töistä Tallinnan laivalle. Menevät hakemaan sieltä juomia häihin. Ajattelin lähteä lasten kanssa käymään kaupungissa vähän shoppailemassa. :p


Nyt aamupalalle!
Mukavata viikonloppua kaikille!! :wave: :wave:

HooÄs ja Aliisa 9kk
 
Moikkamoi!

Taas sai ihan uutta voimaa itselleen, kun lueskelin tän kuun tekstit läpi ja huomasin, etten yksin painiskele tuon väsymyksen ja riittämättömyyden tunteen kanssa. Silloin tällöin tosiaan tuntuu, että pää hajoaa kotona, kun päivät on yhtä ja samaa rutiinia ja toistoa aamusta iltaan... Lisäksi poitsu herää kahdeksan-yhdeksän aikoihin ja illat on kuitenkin alkaneet pidentyä yhteentoista saakka, joten kaksista yksiin päikkäreihin siirtyminen olis varmaan ihan ajankohtaista täälläkin.
Voimaa oon tähän saakka saanut ajattelemalla sitä kuinka pikkuinen aika elämästä tää vauva-aika lopulta on ja kun poika vielä katsoo silmiin ja hymyilee, niin äiskä on aina ihan myyty... Ja tää vertaistuki täällä saitilla on ihan vertaansa vailla. Kun huomaa, ettei ole oloineen ja ajatuksineen ainoa.

Onko täällä vielä muita, joilla syödään yöllä? Elmeri herää kerran maidolle, vaikka tuntuu, että ruokaa menee päiväsaikaan ihan hyvä määrä. Tuo yösyönti tapahtuu yleensä kellontarkasti yhden maissa, joten oon miettinyt onkohan kyseessä enemmänkin opittu tapa ja "sisäinen kello", kun varsinainen nälkä... Katselen nyt varmaan vielä kuukauden pari pitääkö alkaa opettaa pois tuosta yömaidosta vai alkaako itse nukkumaan koko yöt.

Elmeri on äittää huudellut jo parisen kuukautta, mutta nyt on alkanut välillä sanoa äi-ti, painottaen oikein kovasti kumpaakin tavua :D Ei on myös tuttu sana, jota hoetaan sen jälkeen, kun kielletään johonkin menemästä. Lisäksi tuntee jo ainakin sanoja; isä, lamppu, pallo, puhelin, Ihaa (meillä luetaan ahkerasti Nalle Puh-kirjoja :D )

Poitsu oppi vastikään nousemaan tukea vasten seisomaan ja nyt on muutaman kerran päästänyt irti ja kokeillut ihan ilman tukea... Hurjan näköistä horjuntaa :D Kaikki tunnelit ja esteiden ylittämiset on nyt ihan pop. Pallon vieritys ja piilosta leikkiminen on kans yksiä lempihuveja...

nea85 taisi kirjoittaa tuosta nukkumisesta... Meillä nukkuminen on muuttunut tosi repaleiseksi. Jotkut yöt menee ihan jees, mutta seuraavana yönä Elmeri saattaa herätä jo tunnin päästä nukkumaanmenosta huutamaan tunniksi ja sen jälkeen menee koko yö noin parin tunnin välein heräten. Sylittely on meillä auttanut tuohon yöllä pikaiseen takaisin nukahtamiseen. Tassuttelua koitettiin, mutta Elmeri ei rauhoitu sänkyyn, kun kesken unien herää... Uudet taidot pitää hereillä unimaailmassakin, kun poju istuskelee välillä yöllä sängyssään ja hamuilee tuttia suuhunsa...

Ihanaa viikonloppua kaikille!
kaneliomena ja Elmeri 9kk 3vko :wave:
 
meillä on kanssa tuo nukahtaminen muuttunut nyt piiiiitkäksi prosessiksi. unipussista sanoisin sen verran, että mää lopetin sen käytön, kun ukko alkoi enemmän liikkumaan, koin, että se rajoittaa liikaa häntä, kun ukko ei meinannu muutenkaan oppia mm. kääntymään. ite aattelin, että se on enemmän alle 6 kk-vauvojen juttu? mut siihen asti kun se oli käytössä, se oli aivan mahtava apu!

kaneliomenalle kiitos "vinkistä", pitääkin kokeilla nyt "rakentaa" esteitä ja tunneleita, jos ukko ois vaikka otollisessa iässä.

voimia kaikille äideille! mun mies on järkännyt mulle kaks kertaa sellaisen päivän, että hän hoitaa alusta loppuun pikku-ukon syötöt, vaipanvaihdot, yms. sit oon voinu ite lähteä vaikka fillaroimaan tai puuhastella kotona jotain sellaista, mitä ei arkisin voi. jo tollanen virkistää ihan älyttömästi ja jaksaa sitten taas puurtaa yksinään :xmas:

heip!

irtis ja nökönen 9 kk ja about 1 vko (ei jaksa laskea)
 
Kaneliomena: meillä ainakin syödään vielä yöllä. En ole siitä stressanut, sit ku tuntuu, et väsyn, yövieroitan. Oikeastaan kiinteätkin meni tosi kauan huonosti, et nyt oikeasti hänellä ei varmaan enää ole yöllä nälkä. Mikseipä jano voi olla, onhan mulla itelläkin yöllä aina jano. Tuo tissin antaminen on niin hyvä lääke yöhuutoihin, minä joetensakin en viitsi oikeastaan muiden olla antamatta, kun sit isommat herää itkuun, vaikka eivät olekaan samassa huoneessa.

Mä olen kans välillä miettinyt yksiin päikkäreihin sirtymistä ja joskus koitinkin, mutta kävi niin, että sit ottikin vaan lyhyet tirsat ja piti toistamiseen laittaa. Meillä herätään kyllä aikaisin, kaikki, joten kahdet kyllä vielä tarpeen.

Legoukkelin pää vatsaan? Kenellä menikään, Aliisallako? Ihan totta, eikö se vaarallista olekaan...luulispa, että vatsaan koskisi. :|
 
Heippa hei

Pitkästä aikaa mäkin tulen tänne kirjottamaan..

Masa on ollut kokonaisen viikon terveenä, JEE!!!! =) . Kyllä tämä äippä on ollut iloinen.

Meilläkin siirryttiin toiseen istuimeen jo joku aika sitten. Meillä on mun autossa muistaakseni römer merkkinen ja miehen autossa selkämenosuuntaan istuin sellanen cragon duologic.

Masa syö öisin. ainakin aamuyöstä sen kerran. Ja nyt on ollut vähän enemmänkin yösyöttöjä, kun sairastettiin se hemmetin 6päivän ripulioksennustauti :kieh: . Sen jälkeen on heikosti syönyt päivällä ruokia, niin sitten yöllä on nälkä. Ajattelin sellasen viikon verran vielä yöllä syötellä ja sitten vesikuurille öisin. Ja meillä masa kieltäytyy syömästä nyt tän taudin jälkeen tavallisia puuroja ( kaura,4viljan, ruis ym. ), jouduin ostaan vauvapuuroja. Samoin kun tökkii nyt noi 8kuisten soseet. mutta eiköhän se tästä korjaannu ajan kanssa.

Täällä mä istuskelen yksin himassa, kun esikoinen meni isällensä yökylään ja masa mummulaan. Mies on töissä, tulee kylläkin kohta jo kotiin. Olen saunonut ja kattellu töllöö. Ihana olla yksin, mutta silti kaipaa poikia ihan kauheesti.

Meillä päikkyjä nukutaan välillä parit ja välillä yhdet. Se niin riippuu meillä päivästä.

Maanantaina meillä on taysiin eeg aika ja torstaina neurologille. Tämä sen epilepsia epäilyn takia. Ja nyt vaadin että otetaan jätkästä kaikki muutkin kokeet, tarkotan kaikki mahdolliset verikokeet ja näytteet ja toivotaan että kaikki näyttää hyvältä

Nyt lopetan :wave:

salah ja masa ( kop kop, mutta mulla on hei terve masa :) )
 
Heips!

Juu, meillä meni se lego ukon pää masuun. Ei oo vielä tullut vaippaan, eikä tuo neiti oo masuaan mitenkään valitellut.
Mun veli nielas vauvana ruuvin syöttötuolista! :eek: Ei löytyny sitäkään ikinää, liekkö vieläkin siellä?! Eikai, veli kuitenkin jo 18v. :D

Aliisa oppi viikko sitten konttaamaan ja nyt käyttää sitä kulkukeinona. Aika ihme järjestyksessä menee kehitys. Ensin oppi ryömimään, nousemaan ylös ja menemään tukia pitkin. Ajattelin jo, että jättää konttaamisen kokonaan väliin, mutta tulihan se sieltä. Ihana, kun näyttää paaaaljon isommalta kun konttaa eikä ryömi. :)
Pieniä hetkiä on seisonut ilman tukea, kunnes laskeutuu pepulleen.

salah, kiva kuulla, että masa on nyt ollut terveenä. Toivottavasti nyt kanssa pysyis! :hug:


Mitähän sitä keksis tälle päivälle ohjelmaa, tekis mieli grillailla, mut lupaillu iltapäiväks sateita. :/


Nyt tekee ruokaa.
Hyvää sunnuntain jatkoa!! :wave:

HooÄs ja Aliisa 9kk 1vko (kait)
 
Heippa!

Hienoa Salah, että Masa nyt parempi, toivottavasti pysyy pidempään terveenä :)

Ilona oppi nyt sitten ryömiin ja vauhtia piisaa! Pari pv pyöri täs olkkarissa ja keittiössä, mutta nyt menee jo joka huoneeseen. Mieluisin on isosiskon huone :heart:

Ilona on nyt pari pv höpissy äitiä ja isiä :heart: Väliin on sellasta ihan sekasta höpöttelyä, yleensä sieltä sit tuleekin äitissi :LOL: Molemmista sanoista on kaikki mahdolliset variaatiot kuulunu. Ättä, tättä, äittä, isi, siisi, sissi ja muita. Kovasti se höpöttelee omiaan koko ajan.

Ajatuskatko, kun mies soitti täs välillä, joten palailen taas joskus, kun saan aivoni kasaan :wave:

Emeelia ja Ilona 9kk ja joitain päiviä
 
onko teidän lapsilla ollu ikinä punkkeja? meidän pojalla oli tänään :/
soittelen huomenna neuvolaan että mitä tehdään. purema kohta ei näytä pahalta, vähän vaan punoittaa ja punkki kerkis olla siinä maksimissaan 5 tuntia.. harmittaa kyllä kovasti
 

Yhteistyössä