¤¤¤ELOMASSUT 2008¤¤¤ toukokuussa

Apuva ja yäk nuo punkit. Mä oon ihan paniikissa niitten takii. Mulla itellä oli raskausaikana yksi ja heti synnytyksen jälkeen yksi. Mä oon vissiin niiden mieleen. Pelottaa just että joku päivä mä löydän tytöstä sellasen. Sanoin just miehelle että pitää tehdä illalla aina punkkitarkastukset.

Mairo ja Tyttö 9kk ja risat
 
Joo, eniten niitä punkkeja on pitkässä heinikossa, mutta niitä on oikeesti ihan missä vain. Mä reippailin sillo raskausaikana (kun sen sain), vain kaupungilla ja puistossa. Niiltä ei voi näköjään välttyä missään. :kieh:

Ihana kun neiti kieltää itteensä: et ja ei. Vissiin käytetyimmät sanat meillä tällä hetkellä. :LOL:

Mairo ja Tyttö 9kk ja risat
 
Meillä harjotellaan kävelemistä nyt aika hienosti :) eilen neiti otti 4 askelta pisimmillään ja tänään aina ku nousee seisomaan niin ottaa askeleen ja pari. Taaperokärryn hoksas myös tänään, että sillä pääsee eteenpäin ja lujaa :D

Meillä on punkki rokotukset, sitä aivokuumetta vastaan, miun vanhemmat asuu sellaset alueen lähellä, missä sitä tartuttavia punkkeja pesii ja heillä on koira mikä niitä voi myös tuua sisälle.. Tytöllä ei oo rokotusta, mutta punkkitarkastus kyllä tehään joka ilta.

Meillä myös tyttö hokee ei ja eikä sanaa, kuulee joo varmaan useimmin niitä :)

ä ja Tiitu 9kk+
 
iih, meidän pikku-ukon uusin serkku tuli eilen maailmaan :heart: ihanaa!! :flower:

meillä on täällä sisällä sairaan kuuma, kämppä on sen sortin heila, että kuumenee ajatuksestakin ja pysyy lämpimänä ihan ittestään. pikkusta kun kantaa tai jotain hänen kanssaan puuhaa, niin hikihän siinä tulee.
ip lähdetään muitten paikallisten vauvojen kanssa luontoretkelle :) hauskaa mennä tonne aurinkoon.

toivottavasti punkin kanssa ei tullut isompia ongelmia?? peukkuja pidän!

irtis ja en-mä-kyllä-nyt-vielä-nukahda-enkä-nytkään-enkä-nyt -mies
 
neitiperho
Hyi punkkeja!!! Yök!

Itestäni en onneksi ole koskaan näitä ötököitä löytäny *koputtaa puuta* mutta meidän viereisessä metsässä niitä myös paljon. Koirissakin niitä aina silloin tällöin on ollut. Ja paljon tulee koirien kanssa tuossa metässä pyörittyä, joten pakko aina tarkistaa ensin koirat ja sen jälkeen oma kroppa. Mutta juuri tuosta syystä yritän aina pukea mahdollisimman paljon ja pöllytän vaatteet lenkin jälkeen. Ne siis todella vastenmielisiä ötököitä. Inhottaa koiristakin repiä niitä.......*oksennus*

Meillä tosiaan kun ei vielä kahden koiran ja lapsen kanssa riittävästi tekemistä ole, niin menin sitten hankkimaan meille kolmannen koiran :D Tällä kertaa meille muutti sitten dalmatiankoira. Ainakin saa huhkia lenkillä vähän väliä ja imuroida päivittäin. Joskos vaikka kroppakin vähän saisi ryhtiä tästä uudesta tulokkaasta. Ainahan sitä ainakin toivoa saa, hehe.

Pikkuneiti on ihana oma itsensä. Vieläkään ei malta yrittää ottaa askelia ilman tukea. Nyt kuitenkin alkanut vähän enemmän nousemaan seisomaan ilman tukea. Kyykyssä keikkuu paljon ja siitä sitten hivuttautuu seisomaan. Varovainen neiti kyllä on, joten kaipa sitä sitten harjoitellaan askeleita kun varma on asiasta.

Neitiperho ja Iina 9kk ja risat
 
Moi!

Nyt on painokontrollissa käyty, taas, mutta tällä kertaa uutiset oli mieluisat :) Paino noussu reilusti, nyt 8515g, kun viimeks oli 7885g. Pituuttakin oli taas tullut, nyt tasan 72cm.
Huh, kyllä helpotti tietää, että paino noussu. Ei tartte mitään testejä ruveta tekeen.
Imetyksen lopetus ja tuttelin anto on nyt varmaan syy tähän, koska mitään muita muutoksia ei oo ruokailuun tullu.

Mun oma ainainen väsymys ei selvinny, sillä hb arvo oli 134. Mähän siis oon väsyny KOKO ajan. Vaikka öisin nukun 8-10 tuntia. Mutta berocca-kuuri alkaa taas, jos se ei auta, niin sit tarttee varmaan kääntyä lääkärin puoleen.

Hyi, punkkeja! Mulla ei oo minkäänlaista kokemusta niistä ja ei kiitos, en haluakkaan.

Viimeks kirjottelin noista äiti ja isi sanoista. Nyt ne on muotoutunu "kunnollisiksi".
Isi on siisii ja äiti on äitti :heart: Muita sanoja ei viä tuu, mutta noihan riittää alkuun vallan mainiosti :)

Mutta nyt ruuanlaittoon :wave:

Emeelia ja Ilona
 
neitiperho
Kyllä väsytti aamulla aivan mielettömästi kun neitikin heräsi jo seitsemän jälkeen tänää. Mutta kylläpä piristi mieltä kun pinnasängyssä odottikin mua hymyä täynnä oleva neiti joka huuteli aita aita aita ja nauraa hihitti. Lattialle jos neidin yritti vähänkin laittaa niin tuli surunaama ja alkoi taas aita aita aita huutelu. Kyllä tuo oma lapsi on sitten niiiiiiii ihana!!!
Mä taas olen rakastunut. Piti siis vaan tulla tänne hehkuttamaan :D
 
Meidän poika lähti käveleen :eek: 30 päivä täyttää vasta 9kk. Vähän huteranlaista on meno mut kova on yritys. Tänään olis ollu neuvola mut siirty ensviikolle.
Sanoja tulee äi'iii ja ei. Sekä namnam.
Ihana seurata ku yrittää koko ajan matkia isompa lapsia. :heart:
Hiekkalaatikko on maailman paras leikkipaikka.
Tissiä lussuttaa ja yölläkin vielä monta kertaa.
Aivan suloinen mussukka. :heart:
 
Mein Tiitu kävelee nyt myös :D eilenkin nousi koko ajan pystyyn kävelee ja matkat pitenee koko ajan, välillä pyllähtää nurin ja heti takas ylös kävelee!!

nyt on kaksi yötä nukuttu, että neiti ei oo heränny kertaakaan :eek: onpa vähän outo olo, ku ei oo tarvinnu herätä ollenkaan..vähän niiku liikaa nukkunu :D

Kuis monilla on juhlia tulevana vkloppuna? meillä ois huomen illalla yhdet valmistujaiset, ja piti mennä niin että lapset lähtee sit yökylään sieltä, mutta nyt suunnitelma muuttu ja lapset tuleeki kotiin sieltä.. kauheesti harmittaa ettei päästäkään viihteelle.. edellisestä kerrasta on jo aikaa, ja ollaan oltu niin paljon vaan keskenään tässä kotona, et ois kiva nähä kavereitakin, ilman lapsia.. mutta minkäs teet, ku pitää säästää vähistä rahoista, että päästään juhannuksesx mökille viikoksi :) voihan se olla, että lapset vaikka sillon olis sit yhden yön mummolassa, ni sais saunoa ja istua iltaa rauhassa :)

niin ja onnittelut möyrylitin poitsulle myös kävelyn johdosta :)

äiti lpr ja kävelevä Tiitu 9,5kk
 
neitiperho
Mahtavaa Möyrylit ja Äiti Ipr!!!!
Meillä ei viellä kävellä mutta välttämättä siihen kauankaan enää mene. Nousee ilman tukea seisomaan...tai no kovasti sitä treenaa ja kyykyssä on hauskaa olla. Ja todella tukevaa tuo seisominenkin on. No saa nähdä koska sitten lähtee.

Meillä ei ole juhlia viikonloppuna, mutta mun äiti soitteli oma-aloitteisesti josko tyttö heille vietäisiin niin saataisiin olla miehen kanssa kahden. Oikeastaan vähän tarpeeseen tuleekin. Mies muutenkin ollut alamaissa, koska appiukon syöpä nyt edennyt sen verran pitkälle, että lääkärikin ilmoitti että hoidot lopetetaan :( Varmaan mennää käymään Lahden satamassa ja nautitaan vaan toisistamme.

Hyvää ja aurinkoista viikonloppua kaikille!!
 
Heips vaan pitkästä aikaa!

aika mennyt nyt niin nopsaa että ei oo kerenny kirjotteleen lukemas oon silloin tällöin käynyt.
täällä oli jo joitakin jolla oli taaperot lähtenyt käveleen, mein jässikkä kontaa ja nousee tukea vasten ja ottaa pari askelta tai siirtyy sohvalta pöytää vasten seisoon ja kiipeilee aivan älyttömästi.
niin ja edelleenkään meillä ei oo yhtään hammasta =)
täällä on tänään ollut aivan huippu lämmin päivä oltiin koko päivä ulkosalla, poitsukin oikeen suuttu kun välillä toin sen sisälle syömään konttasvaan ulkooven taakse huutaan :)
jollakin oli ollut punkkikin meilkin oli äitienpäivän aikaan kissalla viiksikarvojen juuressa punkki napattiin pihteillä irti ja poltettiin se punkki takuu varma kuolema.
jokos teillä kaikilla on siirrytty karkeempiin ruokiin? meillä ei poika suostu syömään paakusta ruokaa syö vieläkin sitä ihan hienoo. ruoka juomana oon ruvennut antaan vähän maitoa, ja puuronkin annan ihan tavalliseenmaitoon tehtynä kun muutkin syö sitä.
jugurtteja ollaan vähän maisteltu ja jäätelöä.
mut nyt taidan lähtee iltapalalle kun kaikki muut nukkuu jo niin saa kerrankin rauhassa syödä.

jyffe ja hampaaton
 
heip :wave:

aivan ihana aurinkopäivä oli eilen ja tästä näyttää tulevan samanmoinen. mentiin koko perhe läheisen järven uimarannalle, tai pikemminkin sen nurmikolle puun varjoon. siellä sit ukkeli söi eväänsä ja me ite köllöteltiin vähän auringossa. aivan supersuloinen meininki :heart:
tänään meen pikku-ukon kanssa taas ulos syömään hedelmävälipalaa.
pikkunen syö kivasti jo tomaatinsiipaleita ja kurkunpalasia. jätän kurkusta kuoret pois, kun hampaita on vasta kaks vierekkäin. mitähän muuta vois jo makustella? näkkäriä ja maissinaksuja on jo testailtu kanssa. mitä tollasta naposteltavaa te tarjootte pikkusille?
ja nyt supertyhmä kysymys, en kehtaa tätä kysyä missään muualla... pitääkö maidon yhä aina olla lämmitettyä vai voisko sitä tarjota jo kylmänä tai huoneenlämpösenä? ukolla siis ikää noin 9,5 kk.
voikaa ihanasti, naiset!

irtis ja crime scene investigator (pojalla on tänään csi-paita :D )
 
neitiperho
Me ollaan välipalana syöty toisinaan vielä noita kaupan hedelmäsoseita, banaania, maissinaksuja ja näkkäriä. Joskus teen itselleni leivän, jonka käytännössä Iina on syönyt mun kädestä. Sitten ollaan myös jogurttia syöty, ei vielä kokonaista, ettei maha mene sekaisin. Joskus on saanut myös laimeaa mehua. Muuten mehua en anna kuin välipalan yhteydessä korkeintaan, ettei ihan liikaa siitä innostu. Itsekään en oikein muuta välipala tarjottavaa ole keksinyt.

Ja maidosta. Meillä ei ole maitoa lämmitetty enää sen jälkeen kun imetys lopetettiin puolen vuoden iässä. Sen jälkeen maidon juotin huoneen lämpöisenä ja pikkuhiljaa alettiin totuttelemaan kylmään maitoon. Nykyään siis maito jääkaapista otettuna kelpaa hyvin. Varsinkin nyt näillä helteillä. Juodaan siis janojuomana joskus ja ruoan päälle aina maitoa. Muuten vettä. Ja meillä Iina nyt myös sen 9,5kk.

Tänään meinattiin lähteä myös nauttimaan vielä tästä ihanasta ilmasta ja mennää koko perhe anoppilaan rantasaunaan. Tosin täytyis vissii uikkari käydä ostamassa. En mahdu vanhoihin bikineihin vieläkään :( Lähinnä yläosa aivan liian hirveän näköinen mulla tai siis pieni. Koko uikkareista en tykkää sitten yhtään, mutta kai se paras näille makkaroille olisi. Miksei vois olla samanlainen niin kuin tuntuu kaikki kaverit olevan. Yhtä hoikka siis kuin ennen raskautta. Tuntuu et vaan lihon, vaikka koirien kanssa lenkillä yritän jatkuvasti käydä, herkkuja en enää ostele ym. Jumppaan tosin ei pahemmin ole kerenny kun aina mies töissä. Ärsyttää oma kroppa niiiiiiiiiin paljon. Mitkään vaatteetkaan ei näytä sitten yhtään hyvältä. Yök sanon itselleni.

Mut nyt juoksen neidin perään. Se taas kaappia tyhjentämässä.

Neitiperho ja Iina 9,5kk
 
kiitos, neitiperho, vastauksesta! jospas mekin nyt sitten aletaan viileetä maitoo hörppimään :) tuntui vaan tänään niin älyttömältä, kun hirveä helle, ja mää lämmitän maitoa... oon ajatellut, että jostain hygieniasyistä tms. maito pitäs lämmittää? :ashamed: jep, urpo oon :D

ja mulla on ihan sama kuin neitiperholla, haluaisin mahtua vanhoihin vaatteihini, mut ku persiin ja mahan kohdalta krinnaa ja pahasti. toisaalta: on yks paitakin, johon ei enää hauis mahdu, kun ukon kantamisesta on tullut tota ihan oikeaa lihastakin yläkroppaan :LOL:
yritän juosta säännöllisesti, mut koko kevään on jotain fyysistä vaivaa ollut esteenä juoksemiselle. vatsalihasten treenaaminenkaan ei oo ottanut tuulta alleen... miten siitä jaksais innostua??? ei tunnu riittävän motivaattoriksi, että saisin vanhat vaatteet takaisin päälleni, jos vain viitsisin olla aktiivinen liikkuja :/
hmm, jos ottais vaikka aluks päätöksen, että 30 vatsalihasliikettä päivässä? mitään muuta ei tarvii jaksaa ekaks... saa kertoa niksejä!!
 
voi ompa ihana lukea kun en näemmä oo ainut jolla jäänyt paino junnaan paikalleen vaikka kuinka liikun ja touhuan ja oon kevyemmällä linjalla ruuan kans niin ei vaan paino tipu kun kuljen kumminkin joka toinen pvä salilla ja sit välipäivinä lenkkeilen tai rullaluistelen.
vi......aaa jo aika lailla kun vaatteita ois vaiks kuinka paljon mut aina ne kiristää jostain :)
vanahat tissaritkaan ei enään passaa ku jotenkin nuo utareet aina tahtoo tippua niistä :LOL: :LOL:

mut nyt täytynee mennä ruuan laittoon ku isäntä tulee kohta töistä.

 
Vastahan mä tämän sivun alussa kirjoittelinkin noista punkeista ja nyt on sit kesän ensimmäinen irroitettu jalasta perk....le!!!!! Jäi vain punanen läntti jota nyt sit taas seurattava. Sanoin miehelle että mun kohtalo on varmaan kuolla siihen borrelioosiin vai mikä se nyt oli :LOL: vaikkakaan ei kyllä yhtään naurata oikeesti. Oon nyttenkin ollut vaan kaupunkialueella, mitä se on sitten kun lähdetään tässä kesällä maalle, mä oon sit varmaan täynnä kaikenmaailman ötököitä. Kyrsii ihan oikeesti.
 
neitiperho
Siis kun mullakin aika paljon tosiaan juuri tuo ettei intressi tunnu riittävän sitten mitenkään tuohon kunnon liikuntaan. Jokaipäivä pystyn toteamaan, että täytyis itelle jotain tehdä ja kuinka vaatteet tosiaan ei päälle mahdu ja se masentaa. Mutta siltikään ei...
Mä tarvisin oikeesti sellasen ihmisen joka potkis perseeseen koko ajan, että nyt ämmä liikkeelle eikä asiasta keskustella. Mistähän mä sellasen hommaisin..ja mielellään edullisesti :D
 
mää keksin nyt semmosen, että jos aion tulla tietokoneelle, sitä ennen on tehtävä vatsalihasjuttuja tai jalkalihasjuttuja. koska ainahan, jos on aikaa tulla tietokoneelle, on kyllä sit aikaa hetki tehdä liikuntaakin.
mä keksin ton hetki sitten, ennenkuin tulin tähän näppikselle, mut ei se vielä ainakaan toiminut :LOL: syyllistäminenhän on oiva keino saada asioita tapahtumaan, eikö? ;)
 
Heippa!

Täällä senkun taidot lisääntyy :) Nyt Ilona nousee ite istuun ja laskeutuu hienosti alas ja eilen alko konttaan :heart: Vauhti ei mikään hurja oo ja vähän sellasta heilumista, mutta yritys on kova.

Mä liityn teihin jotka ette liikuntaa jaksa harrastaa. Mä oon ollu laiharilla tammikuusta asti, joo kiloja on kyllä lähteny, mutta toi mun maha!! Sehän ei katoo siitä pelkällä ruokavalion muutoksella, vaan jotain muuta tarttis tehä. Mutta ei vaan saa aikaseks...

Eilinen ilta menikin sit itkiessä, meidän hamsteri kuoli. Ja mä kun olen melkosen herkkis tapaus, niin itkuhan siinä tosiaan pääsi :'( Sillä oli pakko olla joku sairaus, kun ikää ei ollu kun puol vuotta.

Mutta nyt siivoileen (taas...), Ilona on nukkumassa.

Emeelia ja Ilona 9kk ja jotain :heart:
 

Yhteistyössä