¤¤¤ELOMASSUT KESÄKUUSSA¤¤¤

Huomenta!

Pikasesti kun kohta lähetään takas sinne mökille vielä yhdeksi yöksi!

Äpakkauksen peitto oli miustakin aika paksun olonen, että laitan varmaan ens alkuun ton pojan Äpakkauksen peiton, koska se on käytössä jo mennyt ohuemmaksi.

ja taas unohtu kaikki mitä piti sanoo/kommentoida..

Tutti sairaalaan vois ollakin hyvä juttu.. en muista saiko meillä tuttia vauvoille tuolla osastolla..

ja on myös hyvä idea se ekasivun sairaalakassi lista, en vaan oo vielä muistanu käyä kattoo sitä =) , mut ehkä kerkeen vielä!!

Joulukuussa synnyttävät elokuiset, sinne ryhmään kuulun minäkin!!!! :kieh: . esikko meni yli 13vrk, eli la aamuna ois ollu käynnistys aika, mut onnex herra päättä sitten tulla itse kuitenkin ulos jo perjantaina rv 41+6. eli en odota mitään tapahtuvaksi ennen kun 18.8.. toivottavasti ei mee sinne joulukuuhun asti.. olis nimittäin syksyllä yhdet kemut tiedossa enkä tahtos olla sielä raskaana kantaen jotain 8kilon vauvaa mahassa :LOL:

näihin tunnelmiin on hyvä jäädä ja lähtee mökille!!!

Äiti lpr 34+4
 
Täällä taas notkun koneella, vaikka pitäs ruveta siivoilemaan... Mies lähti poikiensa kans mökille yöksi ja omat muksut on isänsä luona viikonlopun, joten vietetään masuasukin kans laatuaikaa...

Ai niin HooÄs meille on veikattu kahessa ultrassa tyttöä, joten jospa sen uskaltas sinne listaan laittaa. Ja totisesti toivon, että tyttö tulee, sen verran on hempeetä ja mekkoo sun muuta prinsessakamaa tullu hommattua....!!

Tonne sairaalaan mukaan otettavista tavaroista muistan aikasemmista synnytyksistä, että ehottomia ihan synnytyssalissa oli HUULIRASVA (mun huulet ainakin kuivuu tosi paljon) ja Renniet.... Närästys kyllä loppu onneks heti, kun vauva oli syntyny, mutta siihen asti tarvisin kyllä. Ja nytkin närästys vaan pahenee loppua kohden, joten yritän muistaa nekin sujauttaa mukaan.

En oo saanu päivitettyä valovuosiin uutta masukuvaa profiiliin, kun kameran laturi on hävinny johonkin! Tai siis muistan, kun ite siirsin sen "fiksumpaan" paikkaan, ja nyt tyhmänä en sitä oo mistään löytäny!!! :kieh: Toivotaan, että jostakin löytyy ennen elokuuta..... :/

Nyt pakko käydä välillä ees pyykit levittelemässä kuivumaan, ja uutta koneellista pyörimään.

Vimppa + pimatsu tasan 32 =)
 
Onnea äitix9 pienestä nyytistä :flower:

Kiitos tuosta sairaalakassi-listasta, minusta ainakin on tullut sellainen homepää että varmasti unohtuu koko kassi jos ei sitä kohta lista kädessä rupea pakkaamaan.
Jotenkin vähän hankala hahmottaa mihin vaatteisiin sitä meinaa sitten synnytyksen jälkeen itse mahtua.

Ja kiitos myös tuosta imetysliivi vinkistä, taidan nuo carriwellit hakea myös.

Kesäloma alkoi pari viikkoa sitten ja joku kumma uupumus on iskenyt, paljon muuta en ole saanut tehtyä kuin nukuttua ja syötyä =) mutta jospa sitä tästä piristyisi.
Meillä kyllä vauvan tuloa ajatellen vielä kaikki on todella vaiheessa ja pikku paniikki meinaa tulla kun tajuaa että tästähän voi joutua synnyttämään koska tahansa periaatteessa. No, saisi mies sitten sillä välin täällä pyykätä ja käydä viimeiset ostokset =)
Ensi viikon olen kyllä ajatellut pyhittää kaupoissa juoksemiselle (tai taapertamiselle) ja pyykinpesulle. Sen jälkeen voikin sitten vaan alkaa odottaa synnytystä.

Muuten on kaikki sujunut hyvin ja vointi ollut hyvä. Kivuttomia suppareita tulee aika paljon mutta niistä nyt ei varmaan tässä vaiheessa ole ainakaan haittaa.

Hyviä vointeja kaikille

miranht ja masu 33+5
 
Kauheaa tätä mun pesänrakennusviettiä! Me käytiin eilen vihdoin siellä Ikeassa katsomassa pojalle sänkyä ja löydettiinkin. Samoin yksi ihana iso lipasto, joka mun on pakko saada olkkariin. Siihen saan laitettua lasten vaatteet ja liinavaatteet, kun on niin iso. Ensi viikonloppuna mies lainaa töistä pakettiauton ja sitten käydään nuo hakemassa! Sitten me kaikki mahdutaan nukkumaan makuuhuoneeseen, kun siellä ei tarvitse säilyttää lasten vaatteita.

Työlistalla mulla on vielä ennen vauvan syntymää kirjoituspöydän maalaaminen.. ensi viikolla täytyisi se saada aikaiseksi. Sitten pitäisi tehdä kaikkea pientä, kuten katsoa sinne sairaalakassiin tavaroita, desinfioida tuttipullot ja uudet tutit niihin hankkia... katsoa mitä kotiintulovaatteita otan vauvalle ja semmosta. Unipussin haluan vauvalle hankkia, mutta vasta sitten kun on syntynyt, koska alussa nukkuu varmaan kapalossa niinkuin esikoinenkin. Poika käyttää vielä omaa unipussiaan ja se onkin aika iso, ei sovi pienelle:)

Ostin tänään pojalle kolme uutta (käytettyä) taskuvaippaa, mies se vaan murisi että eikö niitä ole jo tarpeeksi. Mutta kun kerran poika lähti kävelemään, niin tarvitsee erimallisia vaippoja. Sehän on ihan ymmärrettävää:) Yksi tekosyy taas shoppailuun;)

Jotenkin ihanaa kun saa suunnitella kaikkea ja odotella innostuneena... ihanaa kun meilläkin on kohta taas pieni nyytti. :heart:

vib 34+1
 
Apuva..pari päivää poissa palstalta niin heti on sattunut ja tapahtunut kaikenlaista

Äitix9 oikein paljon onnea minunkin puolestani :hug: :flower:

Rieputa rallaa paljon jaksamisia sinulle, viikot varmasti tuntuu matelevan nyt kun ei mitään saa tehdäkään, mutta onhan se kaikki sitten sen arvoista kun vauvan viimein saa syliin :)

Lauren-78 säikäytit kyllä kovasti, onneksi ei kuitenkaan pahemmin sattunut! Itsekin monta kertaa miettinyt että mitä voi tapahtua jos kaatuu, kun olen tämmöinen kömpelö muutenkin ja tasapaino huono kun on tuo iso "reppu" tuossa edessä. Suihkussa kerran onnistuin liukastumaan, mutta sain sen verran otettua tukea seinästä etten mahalleni lentänyt :eek:

Alkoi kiinnostaa myös nuo Carriwellin liivit, ovatko kuinka isokokoisia? Ei ole minkäänlaista käsitystä että mikä mahtaa olla nykyinen kuppikokoni, riippuu niin paljon mistä liivit ostaa..B85 kokoiset puristaa, mutta C on sitten taas hieman liian iso :ashamed: ja kun vaikea arvioida minkäkokoiseksi turpoaa sitten kun maito nousee.

Voi voi..pieni paniikkihan tässä alkaa iskeä kun olisi niin paljon kaikkea pientä mitä pitäisi vauvaa varten vielä ostella. Hoitopöytää meillä ei vielä ole, eikä sitteriä. Tulin siihen päätökseen että vauvan sänky ängetään vaikka väkisin meidän makkariin koska en varmasti saisi nukuttua rauhassa jos hän olisi eri huoneessa, ravaisin koko ajan tarkistamassa että pikkuinen hengittää.

Tuteista ja tuttipulloista ihan sekaisin olen mennyt kun valikoima on niin suuri ja kun ei tiedä kuinka paljon niitä kannattaa varata? Meillä on yksi marimekon unikkotuttipullo ja tutti, jotka saatiin lahjaksi.

Eipä kai muuta tällä kertaa, sokerirasituksessakaan ei onneksi ollut mitään häikkää :)
 
Moi!

Onnittelut äitix9!!

Mies lähti siskonsa rippijuhliin ja typy isällään ja voi luoja mulla on tylsää!! Molemmat tulee vasta huomenna. Hommia olis kyllä, mutta motivaatio tasan nolla....

Mun on muuten ruokahalu kadonnu totaalisesti, en ees muista mikä päivä oon viimeks syöny oikein ruokaa, tais olla tiistai. Kyllä niinku jotain tulee laitettua suuhun, mutta ruoka ei uppoo.

Onkos muuten muita joilla vauva viä perätilassa? Mua on ihan hirveesti ruvennu jännittään, että kääntyykö tää enää, vai mitä täs tapahtuu.

Äh, tylsää... Mutta kai se on tää pylly nostettava pois penkistä ja tehtävä jotain.

Emeelia
 
Moi!

Onnittelut [/b]Äitix9 !!
(vaikka vähän sävähytti ku sama la ku mulla... niin se aika rientää)

Neuvolassa eilen kaikki ok.
Painoa oli tullu :( , verenpaine 100/75, sf 29 , rt-tarjonta, syke 140 ja liikkeet++
sokerit on ollu ok. Onko kellään muulla parin päivän seurannoilla, ku kuulostaa et toisten täytyy joka päivä mittailla tai sit käydään rasituksisssa? Itelle tuli seuranta hyvänkokoisen kakkoseni takia (4790g).
Niin ja kohdunsuuki oli ok.
Suonikohjut vaivaa (tukisukat tuovat helpotusta) ja issias/iskias (mikä se nyt nimeltään onki..) vaivaa myös välillä.

Vauvalle en oo laittanu mitään valmiiksi, ainut mitä oon ostanu ni peiton (en ottanut ä-pakkausta) ja tuplarattaat (en tiiä onko niille sit loppupeleis kauheesti tarvista, mut voihan ne myyä pois jos ei tarvitse).
Vauvan vaatteita en pese enne kuin saan niille kaapin joka pitäs ostaa... Pinnasänky pitäs maalata... jääköhän mulla kaikki viime tippaan :whistle:

Mut pitää mennä hommia tekeen enne ku kakkonen herää päikyiltä.

tuiccu ja kolomonen rv 31+0
 
heip :wave:

jei, yhdistelmävaunut löyty :) ostettiin emmaljungan city crossit, söpöt on ja kevyet, mikä oli yks tärkeimmistä perusteista, kun niiden, vauvan ja joskus ostosten kanssa sompaa tällänen hyttyssarjalainen... ahh, enää vaan pari pikkujuttua ostettavana, gut, sehr gut :)

lauren kyllä varmasti säikäytti tuo kokemus, hyvä, että teillä oli onnea matkassa :) nyt iisisti kahdella jalalla loppuaika, eiks je?

salah elä vielä jännitä synnytyksen jälkeisiä fiiliksiä! on hyvä, että nyt oot lähtenyt selvittämään ajatuksiasi ja tuntojasi, se keventää tulevien funtsailujen painolasteja. hetki kerrallaan ja asia kerrallaan. muista antaa ittelles joka päivä kanssa vähän kehuja hyvistä jutuista/ajatuksista/teoista, kun tuppaa mieli olemaan maassa. vauvan saaminen on iso prosessi, ei ihme, jos on vaikeuksia pysyä normaalivauhdissaan. voimia sinulle! :hug:

irtis ja 33+3
 
Heippa kaikille elomasuille! Meidän elomasu asukki syntyi 17.6 klo 11.52, rv 29+4. Poika painoi 1410g ja pituutta oli 38.3cm. Raskaus sujui muuten hyvin mutta istukka oli kohdunsuun päällä. Toukokuun 10pv mulla oli pientä vuotoa ja kävin sairaalassa tarkistuksella. Kaikki kunnossa silloin. 22.5 tuli sitten reippaamin vuotoa ja ambulanssilla sairaalaan. Samana päivänä siirto Oys:iin. Siitä alkoi kolmen viikon lepo sairaala oloissa. Vauvallla kaikki hyvin. Vuotoa ei ollut kokoaikana. Juhannusviikolla torstaina piti olla siirto Kokkolaan, mutta tiistai aamuna alkoi vuoto uudelleen. Lääkärit katsoivat parhaaksi tehdä kiireellisen sektion ennenkuin tilanne pahenisi. Leikkaus meni hyvin ja poika siirtyi lastenteholle. Ensi kohtaaminen tapahtui seuraavana aamuna. alkutaival oli sujunut pojalla hyvin hengityskoneessa. Vuorokauden kuluttua koneesta päästiin pois ja tilalle tuli nasali ja siitäkin päästiin pois kun poika oli viikon ikäinen. Minkäänlaisia vaikeuksia ei ole vielä ollut eli päivä kerralla mennään eteenpäin. Minä itse kotiuduin juhannusaattona, haikein mielin lähdin mutta luottavaisin mielin kun poika jäi hyviin käsiin. Pitkän välimatkan vuoksi en pääse käymään siellä kuin kerran viikossa. heinäkuun puolenvälin tienoilla siirretään Kokkolaan jos kaikki menee siihen asti hyvin. Siellä vasta alkaa meidän yhteinen taival.
 
oi,että!!onneksi olkoom äiti x9!! onneksi kaikki meni hyvin!!toivotaan,että saat pian oman nyyttisi kotiin asti :heart:
varmaan outoa kun ei ole enää sitä masua siinä ja vauva ei ole kuitenkaan vielä kotona kanssasi.kauhiasti jaksamista ja onnea sinulle!! :hug:
 
Voi että kun teksitiä tänne tulee, eikä pysy millään perässä!
Miehellä on nyt pian takan kahden viikon loma, on ollut tosi kivaa olla koko perheen parissa.
Tänään oli luksusaamu, kun lapsoset heräsivät vast kymmentä yli kahdeksan! Yleensä jompikumpi minä tai mies, useammin minä, kun olen nopeampi menemään paikalle, nappaan taaperomme, jos hän ei nukahda uudestaan kuuden seitsemän aikoihin lastenhuoneesta ja olemme hissukseen niin kaan kuin muut heräävät.

Hikoilusta ollut puhetta. Kovin hikoiluttaa ja eniten yöllä. Ja janottaa kamalasti, kuten mulla kyllä aina, olen sellainen vesijuomari ja silti ei mitään diabetesta koskaan todettu.

Onnea äitix9!!! :flower:

Elo-onni joskus kyseli viikoistani, kun niistä jotain mainitsin, silloin olin merkannut väärin, nyt siis huomenna tulee täyteen muistaakseni 31 ja la 31.8.

Synnytystä ennakoivista merkeistä on ollut puhe. Ei ole aina helppo arvioida, milloin lähteä, mutta molemmissa mulla limatulpan irrottua on synnytys käynnistynyt muutaman tunnin tai vajaan vuorokauden kuluttua. Kuulemma joillakin silti saattaa viikkokin mennä. Kun supistukset ovat tarpeeks kivuliaita tai lapsivettä mennyt, olen lähtenyt.
 
Iltaa mammat! Täällä on taas turistu kovasti... Yritän muistaa kommentoida kaikkea...

Ensinnäkin Hurjasti onnea Äitix9 :flower: toivotaan että pikkuinen kasvaa nopeasti ja saatte nyytin pian kotiin!

Joku kyseli että onko vielä työssäkäyviä, mulla on vielä 4 päivää jäljellä, ja kyllä sitä lomaa odotetaankin!! :whistle:

Meillä ollaan vauvan hankinnoissa edistytty sen verran että tilattiin tänään vaunut netistä.. jippii! Hartan Topline X 2008 merkkiset...tilattiin vauvatavara.netistä ne.

Tuntuu hurjalta että vielä ei ole mitään laitettu kotona valmiiksi vauvaa varten, mutta viikot senkun lisääntyy. Ja kenelläs se oli että vkon 34 jälkeen ei enää synnytystä estellä, hui kamala... meinaa paniikki iskeä!

Kaveri sai tänään tytön... :heart: mäkin niin haluisin sen pikkusen jo syliin, mutta ei auta kun odotella... :/ Onneks huomenna mennään kattoon toisen kaverin 3vkon ikästä poikaa... saa vähän lievitettyä täät vauvakaipuuta... :LOL:

Jaahas, jos sitä menis surffaileen nettikauppoihin, ja kattoon löytyiskö mitään tilattavaa... :D

Illanjatkoja mammat ja masut!
-Heitsu&Papu rv 32+1-
 
Iltaa!

Jopas on tosiaan juttuja tullut viime päivinä, kiva niin!

Onnea paljon pienestä pojasta äitix9 ja hurjasti voimia alkutaipaleelle! :flower:

Äiti lpr mietti pitäiskö alkaa omatoimisesti raudan syöntiin.. Minulle ei tässä raskaudessa erikseen kehoitettu rautaa syömään, vaikka mielestäni hemppa jossain vaiheessa melko alhaalla olikin (114). Aloitin omatoimisesti Ladyvita plus monivitamiini valmisteen syönnin joka sisältää jonkin verran rautaa ja seuraavalla kerralla (4 vkoa aloituksesta) hemppa olikin noussut jo 125:n. Joten kokeile vaikka alkuun tota monivitamiini valmistetta, ellet siis jo sitä syö. Tai miksipäs ei vaikka rautaakin ihan pelkästään, vaikka joka toinen päivä alkuun.
Just oli puhetta viime kerralla neuvolassa tosta hempasta ja terkkari sanoi että parempi jos arvot ois suht kunnossa ennen synnytystä, koska koskaanhan ei voi tietää etukäteen kuinka paljon synnytyksessä menettää verta. Ois ainakin alkutilanne parempi synnytyksen jälkeistä aikaa ajatellen. Ettei sitten vaan mene liian huonoon kuntoon alhaisen hempan takia.

Mulla on tänään supistellut ihan koko päivän. Siis aivan järkyttävä paineen tunne alapäässä, tuntuu kuin hetkenä minä hyvänsä jotain putoaa sisältä.. :x Onneksi ens viikolla taas neuvolaan, aion kyllä kysäistä josko tuota alapään tilannetta vois hieman aiemmin kuin rv 37+ tarkistaa.. Vihloo ja jomottaa alamahaa oikeastaan koko ajan, vointi myös aika huono ja voimaton. Ja oloon ei ainakaan auta yhtään se että meillä neiti nukkunut nyt viimeisen viikon hurjan levottomasti. Sata kertaa yössä saa nousta tuttia laittamaan ja silittelemään, tuo nouseminen kun ei mitään herkkua muutenkaan ole. :headwall: No jospa tää ois taas joku ohi menevä vaihe, yleensä ottaen meillä tyttö ollut hyväuninen.

Jaahas, mies sai tytön nukkumaan. Pitää lähteä iltapalan tekoon ja sohvalle katsomaan elokuvaa. Tänäänkään ei ole oikea ruoka oikein maistunut, jotenkin tuntuu ettei tee mieli eikä ruoka oikein sula mahassa. Hedelmiä, jugurttia ja leipää tullut mussutettua pitkin päivää.

Hyviä vointeja kaikille!

:heart: haaveilija ja poju 32+5
 
Pari päivää pois ja tapahtunu jo kaikenlaista!

Äitix9 oikein paljon onnea minunkin puolestani! :flower:

Rieputa rallaa ja Lauren-78: Paljon voimia ja jaksamista molemmille ja loppuajaksi jalat ristiin, että vaavit saa vielä kasvaa! :D

Itellä on kova väsy. Ei ole saanu levättyä tarpeeksi ja tietää että lähiaikoina ei edes ehdi nauttimaan lepohetkistä, ku nyt meillä anopinpari kylässä viikon (aaarg...) ja sen jälkeen tulee siskon tyttö viikoksi. Eli tiedossa on paljon kauppareissuja ja kävelyä, ku ovat lapista saakka tulleet etelän tarjontaa katsomaan. Huh huh, vasta yks päivä takana (ja uneton yö) ja monta edessä.

Sairaalakassi-lista on hyvä idea. Ainaki helpottaa minua, ku ei tarvi ku listan kanssa alkaa kassia pakkaamaan. Nyt ei varmaan tulis kaikki tärkeä mukaan, ku ite alkais sitä miettimään.

Jatkanpas vieraiden kans seurustelua... väsyttää...

Kiia 34+5
 
olen nyt joutunut noita sokereita täällä kotona mittaileen ja kyllä ne on suurimmaksi osaksi koholla olleet. Osaisko kukaan noin äkkiseltään sanoa, että mitä nyt kannattais syödä, jos ne ruokavaliolla saisi tippumaan?

salah ja masa 31+6
 
Huomenta!

äiti x9, kiva kun tulit itsekkin kertomaan kuulumisenne. =) Varmaan kamala tunne, kun näkee omaa pikkuista niin harvoin. Toivotaan, että vahvistuu nopsaan ja pääsee teitä lähemmäs. :hug:

Meillä on ollu taas niin menoa täys koko viikonloppu. Eilen oltiin Puuhamaassa, mukava reissu oli. Kokeilin hyppiä trampoliinilla: kauheen tuntusta, tuntu et vauva valahtaa reisille ja mammalle tulee pissit housuun. :/ Eipä siellä ite uskaltanu moneenkaan juttuun mennä, ku palkäsin että käy hassusti. Mies vei poikaa liukuihin yms. ja mä toimin valokuvaajana.

Kohta puolii pitäis lähtee käymää Espoossa mun äitin luona. Mies lupautu tekee niitten etelän reissun aikana niille vähän remppaa ja nyt mennää kattoo mitä pitää tehä. =)

Nyt mää meen laittaa itteni lähtökuntoo, et päästää lähteen.

Sunnuntain jatkoa!! :wave:


 
Huomenta!

salah Mulla oli viime raskaudessa raskausdiabetes ja kyllä se aikamoista hiilihydraattien laskemista oli. Monella on se harhaluulo, että kun jättää sokerin ja rasvan pois, niin homma hoituu sillä. Mutta esim. hedelmät sisältävät runsaasti hedelmäsokeria, joka nostaa verensokeria ihan kiitettävästi, banaani oli muistaakseni pahin.

Mulla se ruokavalio perustui 200g hiilihydraatteja vuorokaudessa. Kahdella pääruoalla n. 40-50g ja loput sitten aamupalasta ja välipaloista. Nykyään kaikissa pakkauksissa on selkeästi merkitty hiilihydraattimäärät. Itse tehtyjen lämpimienruokien hiilihydraattimäärät pysyy ihan aisoissa, kun käyttää tummia viljoja (pastat, riisit), vähärasvasista lihaa jne. Maitotuotteista vähärasvaiset vaihtoehdot. Tuoremehut ovat aikamoisia hiilihydraattipommeja, lasillinen appelsiinimehua vie jo välipalan hiilihydraatit.

Mulla jäi sitten tuosta edellisestä raskaudesta tuo ruokavalio "päälle" ja tiedä sitten, onko sillä vaikutusta, mutta nyt oli sokerirasituksessa kaikki arvot ok.
Joo, tämä vauva on myös sitten arvioitu syntyessään n. 1,5kg pienemmäksi kuin edellinen. Minkähänlainen rimpula sieltä tulee? :LOL:

Scala rv 35+2
 
Onnea äitix9 pienestä pienokaisesta! :flower: :heart:

Jotain asiaahan mulla oli, mutta iski taas dementtia.. Tuttu juttu nykypäivänä että lähtee tekeen jotain ja kun pääsee paikanpäälle nii unohtaa mitä on mennyt tekeen.. :D Niin kun luulin että JIHUU, ei mulle oo tullu yhtää raskausarpia, nii eile illalla sit katoin peilillä masun alle kun kutitti niin kovasti, ja tadaaaa, sieläpä olikin muutama arpi.. Eipä rasvailut tuottanu tulosta :( No mutta, arvet kertoo elämästä eiks je? :LOL:

Hyvä idis toi sairaalakassi lista, mä oon vauvan kassin jo pakannu, omaa en.. Ainii, me saatiin vaunut perjantaina, sieltä vaunula.fi sivulta tilattiin ne firkon twist mallit, kolmepyöräset.. Hyvältä tuntuu, ainoo että niissä on hillitön jousitus, siis liian löysä, tarttis sitä jotenkin saada säädettyä..
Semmosia tällä erää.. Nyt suihkuun!

Katham ja poju RV 35 :heart: (TJ 5VKOA)
 
Heippa!
Täällä yks ensikertalainen panikoija - eilenillalla alkoi ilmeisesti issias vihoittelemaan niin eiköhän siinä sit tullu mieleen terkan sanat synnytysvalmennuksessa: "joillain supistukset tuntuu selässä ja säteilee reiteen..." :kieh: Lamaannuin ihan kivasti mutta onneksi kivut loppuivat kun menin makuulteen.. Niin, eli uus vaiva mun "vaivalistaan". :snotty: Ei kivoja tosiaan nuo yhtäkkiset säryt ja vihlonnat, tuntuu että jalat lähtee alta!!!

Tosi hyvä tuo eka sivun sairaalakassilunttilappu, mulla jäis varmaan oma pääki kotiin jos ei listalla kaikkea lukis.... :kieh: Neuvolakortti varmaan tärkein mukaanotettava, ja pelkään että juuri sen unohdan kotiin, ja matkaa synnäriltä kotiin n.100km nii eipä noin vaan lähetä hakemaan sitä...

Nyt ei tuu mitää järkevää kirjotettavaa mieleen..

Äitix9:lle voimia ja jaksamisia, toivottavasti pikkuinen saadaan pian siirrettyä lähemmäksi perhettään :hug: :)

Upp3 ja Mötky 33+5 (kaks päivää nii vauvan syntymää ei enää estellä jos lähtee liikenteeseen :eek: )
 
Sone
Moikka!

Upp3 just tänään minulla oli kanssa pahoja selkäkipuja ja reisiin säteili, seurailin jonkun ajan niin selvästi tuli jaksottain niin kuin supparit ja muistinkin että viimeksi laitoksella supistelut tuntui välillä pelkästään selässä!! Tuli jo mieleen kaikkea mahdollista että alkaako synnytys tänään jo jne.. :whistle: Siinä ne meni ohi kuitenkin.

On tainnut masu laskeutua, koko ajan saa rampata pissalla ja ihan kun olis meloni jalkojen välissä!!!

Nyt taas tuntuu että aika matelee!!
 
Äitix9 Ihana lukea kuulumisianne ja jaksuja sairaala-aikaan. Hyvinhän teillä on pienen alkutaival mennyt kaikesta huolimatta. Toivotavasti pian saatte vauvelinne lähemmäksi.

salah Mulla oli esikolta sokerit koholla ja ruokavaliolla niitä alettiin hoitamaan. Olin kova juomaan maitoa, joten sitäkin piti rajoittaa. Samoin täysmehut ja hedelmät piti lopettaa lähes kokonaan. Nyt olen turvotukseen juonnut hyvin laimennettua ananasmehua ja heti oli viimeksi oli sokrut plussalla.

Täällä on suppaillut taas melko lailla. Välillä on tosi heikko olo ja mahaa juilii sekä selkää. Levolla onneksi vielä on helpottanut.
Pian alkaa Em-jaliksen finaali. Jee!! Tylsää vaan kun kisat loppuu niin ei ole mitää mikä iltaisin kattoo.
-Poni ja Manteli 32+4

 
Huh huh, Puuhamaan reissusta kotiuduttu! Tuli kyllä käveltyä, ihmeen hyvin jaksoin :) Loppusuoralla alkoi askellus vaappumaan kun masu alkoi painamaan. Minultakin pomppiminen sun muu jäi väliin ja keskityin kuvien räpsimiseen :) Ensi vuonna sitten taas täysillä menossa mukana!
Tuosta "urheilusta" ja autossa istumisesta huolimatta ei suppareita ole tullut sen enempää kuin yleensäkään.

Olipa kiva kuulla äitix9 oma kertomus! Vielä kerran paljon onnea sinne ja toivottavasti vaavi pääsee pian kotiin!

Sairaalakassia en ole vielä pakannut, listaa olen vähän kirjoitellut mitä sinne ottaa mukaan. Varmaan tuossa ensi viikon aikana alan pakkailemaan. Esikoisen odotusaikana olin jo viikkokausia sitten kassin pakannut :D

Iltapalalle...

Lilli ja Tiitti 34+4
 
Äitix9, voimia teille, ja toivotaan että vauveli voimistuu nopeesti ja saatte hänet lähellenne!!

Raudasta, taidanpa soittaa terkkarille huomenna, jos kattos sen hempan ja sit mitä se näyttää ni toimii sen mukaan! Ottaskohan se miut sinne mitattavax, vaikka neuvola on reilu viikon päästä??

Mökiltä kotiuduttiin tänään, hurja siivoominen viikon jälkeen.. mut hyvin jaksoin, vaikka vauveli painaa aika-ajoin ilkeesti tonne alas.. mut tukivyö kyllä auttaa siihen! eilen oli tosi läämin päivä ja sainkin itteni poltettua auringossa.. miksöhän sitä on niin tyhmä pää ettei tajuu laittaa sitä aurinkorasvaa..

taidanpa siirtyä sohvalle köllimään vauvan viereen =) , ihanku sekin ois tajunnu et nyt ollaan kotona, ku koko päivän ollu hurjan hauskaa sillä tuolla masussa, toki välillä levännytkin :heart: , ihana pieni!!!

äiti lpr 34+5
 
No olenkos mie ainut elomassu enää??

Näinpä sitten oman synnytys unen tossa vkloppuna.. Olin vanhempieni auton kyydissä, kun mieheni soitti että tyttö syntyi, oli poikkitilassa joten tehtiin sektio. no mie sitten vaan tuumasin äitille et hei meille synty tyttö, ja et nyt miun pitää päästä synnyttämään tää mahavauva ulos, että voin sitte vaihtaa tän siihe oikeeseen vauvaan..?? :D

enpä oo ennen kuullu että äiti ei kerkee synnytykseen mukaan, mut vauva syntyy silti :LOL:

ja eilen illalla aloin taas lievästi panikoimaan synnytyksen jälkeistä aikaa, siis niitä ekoja tunteja ja omaa vointia synnytyksen jälkeen.. voi ku menis aikaa nopeesti, ni pääsis tästä.. melkeen koko ajan miettii ja miettii.. mut silti oon aika rauhallinen tulevaa synnytystä ajatellen.. ei voi alkaa lietsoo yletöntä paniikkia..

Ja turvotusta alkaa olee sormissa ja varpaissa.. nytki on ihan nakit :D ja saattaa helpottaa päivällä, mut aina iltaa kohti tulee takas ja jos istuu niiku vaikka täs koneella, ni turpoo enempi.. Liikkumaan ja vettä!!! mars mars!!

nyt aamupalalle!

äiti lpr 34+6
 
huomenta!
Huoh, taas heräsin vessaan joskus puol viiden aikaan eikä sit tullu uni silmään pariin tuntiin.. yösyönnilläki kävin että nukuttais (maitoa ja hirven lämminsavulihaa :D ), kai mä sit jossai vaiheessa nukahdinki, ja heräsin 8 aikaan..

Miltä oikeat supparit tuntuu? :ashamed: Liittyykö niihin tuota masun kovaksi menoa kera kipuilun, vai voiko tuntua esim alamasun ja -selän vihlontana/särkynä (ja siitä mahd. säteilee jalkoihin)?? Mulla nimittäin raskaampina päivinä on tuollaista alamasun ja -selän kipuilua niin oon miettiny et liittyykö ne mitenkää "oikeaan" supisteluun?! Tyhmää kysellä tyhmiä, mutta tyhmänä ei tiijä tyhmiin kysymyksiin oikeita vastauksia :LOL: :whistle:

Pitäis tässä päivänmittaan soitella vuokraemännälle ja varoitella mahdollisesta irtisanomisesta, 15.päivä saadaan vasta tietää saadaanko tuosta viereiseltä tieltä 60,5neliön kaksio.. se on siis eri kuin se mitä käytiin jo katsomassa, ja on uudempi ja pitäis olla ihan fiksussa kunnossa. Miehen kaveri asuu samassa talossa, ja hän on mahdollisesti vauvan tuleva kummisetä :D Ois kyllä ihana saada isompi koti, vaikka huonoon saumaan tuli tämä innostus, vissiin sitä kuuluisaa pesänrakennusviettiä tai muuta raskauteen liittyvää?? :LOL: Paitsi että se oli mies joka koko kämpän etsinnän keksi, sillä on kyllä muitaki raskausoireita niin miksei siis pesänrakennusviettiäkin ;)

Hmm.. imetystyynyä oon alkanu nyt metsästämään, onko monella täällä kokemuksia sellaisesta? Oon aatellu styroxpallotäytteisen puolikuun tai bumerangin muotoisen hankkia, melko muhkean, kun nuo näyttää niin lörtsyiltä joissa ei oo paljoa täytettä.. Kummanlainen lie parempi, iso vai pieni täytteinen?! Ekaks mietin sitä puhallettavaa tyynyä, mutta luin sellaisesta vaan huonoja kokemuksia niin jätänpä testaamatta.. Kertokaa merkkikokemuksia myös itkuhälyttimistä! :wave: Siis että onko joku merkki täys pommi, ja joku taas ihan ehdoton ykkönen. =)

Ite yritän kaupata nuita "vanhoja" ykkösvuoden lukiokirjoja että sais ne pois kaapeista, ja samalla vähän taskurahaa.. jonku parisataa saan serkkutytöltä, joka ostaa ison pinon kakkosvuoden kirjoja.. Ja muutama kirja on menny myös naapurin rouvalle.. Josko tästä veis kaupan seinällekin myynti-ilmoituksen, kun ei netin kautta oikeen tunnu menevän kaupaksi.

Mutta nyt muualle surffaamaan! :wave:

Upp3 ja Mötky 33+6
 

Yhteistyössä