¤¤¤ELOMASSUT MAALISKUUSSA¤¤¤

Voi ei mammaliini :hug: Toivottavasti tämä hammasjuttu olisi nyt viimeinen kremppa tässä raskaudessa! Kauhean kuuloista, kipu on varmasti ollut jotain ihan hirveää :/ Hyvä että asia on kuitenkin nyt hoidossa ja saat sitä ihanaa juurihoitoa...
Auringonpaistetta sinne!
 
Tulin juuri kampaajalta. Oli ihana saada vähän väriä tukkaan ja hapsottavat latvat sileiksi. Mulla on raskaus saannut hiukset niin elottomiksi ja tyvikasvu on niin tummaa. No nyt on taas kiva tukka :)

neitiperho Täällä myös pullistutaan kovaa kyytiä. Painoa on tullut jo 8 kg. Eikä yhtää auta ,että supparien takia en saa edes kovasti liikkua. Koitan vähän tarkkailla mitä syön ,mutta aina en viitsi. Imetystä silmällä pitäen on minun ainakin hyvä omata vähän vararavinto ,ettei ihan kuihdu. Esikkoa imetin 1v5kk ja paino tippui lähes alipainon puolelle ,vaikka raskausaikana tuli 17 kg lisää.

Meillä on masuvauvalle vatuutus otettu Lähivakuutuksesta. Esikollekin oli sieltä. Esikolla sitä tarvittiinkin ,kun oli keskolassa alkuun ja vakuutus korvasi.

Jaksuja sairastelijoille ja pikaisia paranemisia!!
-Poni ja Manteli 19+6
 
apua.. onko kenelläkään ollut kauheita kipuja kyljessä? mulla on aiva hirvee pakotus ollut koko päivän vasemmassa kyljessä.. siis ihan kuheeta jomotusta, särkylääkkeet ei auta. pitäiskö mennä lääkäriin vai onko tämä normaalia? jos on kasvukipuja niin ehkä vähä oudossa paikassa? auttakaa minuu :'(
 
apua.. onko kenelläkään ollut kauheita kipuja kyljessä? mulla on aiva hirvee pakotus ollut koko päivän vasemmassa kyljessä.. siis ihan kuheeta jomotusta, särkylääkkeet ei auta. pitäiskö mennä lääkäriin vai onko tämä normaalia? jos on kasvukipuja niin ehkä vähä oudossa paikassa? auttakaa minuu :'(
 
Pikaiseen kirjoitan ultrakuulumiset, poika tossa vieressä jo kiskoo ulkohousuja jalkaan...

Rakenneultrassa kaikki oli hyvin! Tervettä vauvaa tässä odotellaan! Aika paljon sain kuvia mukaan, peräti 8kpl. Koko vastasi hyvin viikkoja, vain 2 päivän heitto, joten la pysyi samana. Sukupuoli jäi vielä salaisuudeksi, mut toisaalta hyvä näin. Onpa jotain jännäämistä.

Vauvavakuutuksia vielä kommentoin, meillä ei ollut esikoiselle, eikä oteta tälle kakkosellekaan. Tosi paljon pitää sairastaa, että vakuutus tulee halvemmaksi. Lisäks ainakin Jyväskylässä yksityiset on pitkälti samoja lääkäreitä, jotka on päivät töissä arvauskeskuksissa...

Mutta nyt lähdetään ulos purkaa pojan energiaa!

Iloinen Hemuli rv 19+3 (tai ultran mukaan 19+1)

B)
 
Taas uusia ilmaantunut, kiva. Tervetuloa!
Paljon olette saanut tänne tekstiä. Olen lueskellut välillä, mutten ole pahemmin jaksanut kirjoitella, kun olen kipeänä.
En muista mihin kaikkeen piti kommentoida, mutta jotain...
Tissit eivät ole erityisemmän kipeät, jossain vaiheessa olivat aika herkät, eivätkä kestäneet yhtään puristuksiin joutumista (kunnon halaaminen tms) ja nännin oli herkät vähän aikaa sitten, erityisesti oikeassa rinnassa. Koko ei ole mielstäni muuttunut, vanhat rintsikat menee päälle edelleen. Mulla ennestään kuppikoko D/DD, joten ei tarvitse kasvaakaan :/

Mulla alkoi talviloma 17.3 ja sairastelu alkoi 18.3...ensin kärvistelin loman loppuun hoitamalla flunssaa, johon liittyi kova yskä. Loman loppuessa viime keskiviikkona menin työterveyslääkärille joka totesi kunnon keuhkoputkentulehduksen. Siihen sitten antibioottikuuri. Perjantaina alkoi kamala otsasärky, kuljin sisälläkin pipo päässä, ettei käy veto päähän. Sunnuntain pärjäsin Panadolin voimalla ja eilen sitten lääkäriin, kun en töihin voinut lähteä.
Lääkärissä tulehdusarvot nousseet ja röntgenkuvissa selvä tulehdus otsaonteloissa. Vähän kyllä hirvitti tuo röntgen, mutta laittoivat ylimääräiset suojat vauvaa suojaamaan.
Lääkäri antoi sittenkin komennuksen Meilahteen korvaklinikalle saman tien.
Korvaklinikalla sainkin sitten istua yli 4 tuntia odottamassa hoitoon pääsyä.
Päätyivät sitten punkteeraamaan ja käskivät tänään heti aamulla labraan, että otetaan tulehdusarvot uusiksi ja sit takas korvaklinikalle. Onneksi tulehdusarvot olivat laskeneet, eli hoito auttaa. Punkteerasivat uudelleen ja uusi (eri) antibioottikuuri päälle.
Eka kerta kun mua punkteerataan ja heti kahtena päivänä peräkkäin. Ei sattunut, mutta ei kyllä mieluisampia kokemuksiakaan :$
Tämä viikko loppuun ainakin sairaslomaa. Perjantaina kontrollikäynti korvaklinikalla. Katsotaan mitä silloin sanovat.
Eli kyllä täällä popsitaan antibiootteja näköjään useamman mamman voimin.

Torstaina olisi sitten kolmas käynti neuvolassa terveydenhoitajalla. Nyt vaihtuu neuvolakin...mulla siis kolmas käynti ja kolmas hoitaja :/
Ei kiva, varsinkin kun kesäkuussa muutan, niin taas muuttuu neuvola ja hoitaja...
Oman seurannan mukaan painoa ei ole tullut kun vajaa 4 kg. Toivottavasti kaikki arvot ovat ok, no torstaina selviää.

Kun vain selviän tästä taudista, niin täysillä nautin raskaudesta! Mulla ei ole mitään liitos- tai muitakaan kipuja. Ihmeissäni luen teidän juttuja niistä. Toivottavasti en saakkaan sellaisia. Ainakaan äidillä ja siskoilla ei ole pahemmin mitään ollut.
Tämä on muutenkin mielenkiintoista aikaa, kun olen iäkkäämpi ensisynnyttäjä. Toivottavasti saan olla terveenä ja hyvässä kunnossa loppuun asti.
Vauvan tarvikkeita meinaan hankkia ja laittaa kuntoon vasta kesällä, muuton jälkeen.
Tosin yksi mobile ja muutamat pussilakanat ja reunasuojus pinnasänkyä varten on hankittu. Ei voinut vastustaa... ;)

Tämä oli nyt täysin omien asioiden purkamista, mutta jopa helpotti :D

Mikkka + pikku-Raksu 21+6 :heart:
 
noni, taas mulla "oonko myrkyttäny vauvan" kysymys, tiiän et saan itteni varmaan näyttämään ihan sekopäältä ja vainoharhaselta mut siis kun tätä flunssaa poden niin eilen illalla ja äsken laitoin nenäsumutetta ja sitten vasta ajattelin et jos varalta kattois netistä et onhan ok käyttää niin sielläpä sanottiinki et ei saa, et sillä vaikuttavalla aineella on joku verisuonia supistava vaikutus eikä tiedetä et kulkeutuuko istukan läpi. tietenki vähän säikähin mut eihän nyt kahesta kerrasta voi mitään pahaa seurata vauvalle?
 
salamanteri85: tuskinpa mitään haittaa olet vauvalle aiheuttanut.. Mulle ainakin Pulssissa sanottiin, et nasolinia voi ohjeen mukaan käyttää. Itsekin luin sillon netistä ton saman "supistava vaikutus"-jutun ja kysyin siitä lääkäriltä, nin sano, että sumutetta pitäisi tuolloin käyttää reilusti yli käyttösuosituksen.
 
Heippa kaikille. Ei ole taas tullut kirjoitettua muutamaan päivään kun ajatukset pyörii vaan tuloksissa mutta tänään tuli tyksin hoitajalta soitto ja tulokset ovat valmiit. Hän olisi halunnut että menemme sinne huomen aamulla kuulemaan tuloksia mutta huomenna ei isäntä pääse sinne joten pyysin että lääkäri soittaisi huomenna aamullla minulle ja kertoisi puhelimessa. saas nähdä suostuuko. sen verran sain puristettua tietoa siltä hoitajalta että Downia ei löytynyt ja se kromosomi mitä etsittiin minun ja mieheni verestä niin se sama poikkeavuus löytyi minun verestäni mutta sen enempää se hoitaja ei vissiin sitten voinut kertoa vaan totesi että lääkäri kertoo loput. Nyt kyllä hiukan hirvittää että mitä se lääkäri huomen aamulla sitten kertoo vaikka asianhan piti olla niin että jos se löytyy jomman kumman verestä niin silloin se luokiteltaisiin normaaliksi poikkeavuudeksi mutta se kuullaan sitten huomen aamullla miten asia on. Joka tapauksessa tutkimukset saa olla tässä enempään en enää halua tuli mitä tuli.
Muuten olotila on oikein hyvin, vaavi potkii niin että tuntuu ja yleensä sen kovemman mylläämisen aloittaa kun minä yritän ruveta nukkumaan. mahtaakohan tytöstä tulla samanlainen yö kukkuja kun minäkin olen :LOL:
Tilasin myös rakenne ultran ja se on nyt sitten 10.4.

Hyviä vointeja kaikille
 
neitiperho
Salamanteri
Tuskin aiheutit juuri lapsellesi jotakin vakavaa lääkitsemällä itseäsi. Kaikki lääkkeet aina vaan kiellettyjä ehdottomasti niin pitkään ennen kuin niiden teho miljoonien testien jälkeen on varmistettu varmistamalla, että mitä sikiölle aiheuttaa. Mutta jos lääke tosiaan kuuluu listaan mitä raskaana ollessa ei saa käyttää niin en kehoita jatkamaan. Ja asiasta kannattaa puhua neuvolassa ensi kerralla/kysyä lääkäriltä.

Neuvolasta juuri kotiuduin. Sain huokaista helpotuksesta tuon painon suhteen. Mulla vissii kotivaaka käyttää hieman enemmän. Ei ollutkaan tullut kuin 5kg nyt yhteensä raskauden aikana. Oman vaa'an mukaan siis olisi ollut lähes 7kg. No ei nyt silti kannata alkaa mitään hirveitä ylimääräisiä syömään. Hemppa oli ok vaikka ensin tosin näytti 99 mitä molemmat ihmeteltiin. Otettiin sitten varuiksi uudestaan ja näytti 122, joten huokaisu siitäkin. Verenpaine myös hyvä sf-mitta veteli yläkäyrästä yli, meinaa 23. No se varmaan tasoittuu myöhemmin. Vaavi siel pyöri tyytyväisenä. Oli tainnu jumpata samaan tahtiin kuin minäkin tänään. Oli nimittäin täysin pystyasennossa, pää alaspäin masussa =) Sydänäänetkin kuunneltiin tällä kertaa.
Mukaan sain esitietolomakkeen ja sovittiin, että vasta ensi kerralla täytellään KELAn laput, jos varmistaisi uuden äitiyspaketin saannin sillä =)

Mutta nyt katselemaan mun hapanta miestä. Ollu muutaman päivän jo tosi kireä.
 
Moi kaikille!

Kiitoksia kaikille neuvoista kun niistä nenän tukkoisuuden helpottajista kyselin silloin pääsiäisenä =)

Rakenneultrassa kävin 26.3. Mies oli sairaana silloin eikä viitsinyt flunssaisena ja kuumeisena tulla mukaan. Vauvalla oli asiat hyvin, pituutta oli 17,5cm. Painoarviota en saanut, enkä kyllä kysynytkään =) Semmoinen "tirisnippelikin" siellä häpykummulla näkyi ja sivusta vielä "kassitkin", joten poika taitaa olla meille tulossa :heart:

Nimistä... Meillä OLI nimet valmiina molemmille, mutta kun tuo minun ukkokultani on niin huono päättämään. Hän on siis nyt taas muuttanut kantaansa nimien suhteen vaikka alkuperäisetkin olivat hänen keksimiään kolmansia nimiä lukuunottamatta... |O

Kummeista... Ainakin pikkuveljeni kummiksi ja pikkusiskoni ehkä sylikummiksi. Muita ei olla vielä keksitty :|

Supistuksista... Mulla on ollut noita kivuttomia supistuksia välillä aika paljonkin. Varsinkin töissä niitä esiintyy. Yritän vielä sinnitellä neuvolaan asti, joka on kahden viikon päästä. Katsotaan siellä sitten mikä on tilanne. Iltaisin koitan vain lepäillä. Esim. imuroinnin jätän suosiolla viikonloppuun, kun lepoa ne kumminkin siellä neuvolassakin määräisivät...

Nyt täytyy lopetella kun alkaa pojalla olla iltapala-aika :heart:

terv. Jennika1983


 
kiitos kommenteista, mie en ihan oikeesti oo tämmönen muuten mut nyt sitä jotenki panikoi kaikesta ja vaikka sitä ite sen tajuaa ihan maalaisjärjellä et ei 2 kerrasta voi mitään pahaa koitua niin silti sitä pitää miettiä. ja vaivata teitä muita:)

äiti lpr, sait pissakaverin:D eilen ku aivastin niin nauroin sitten sen jälkeen hysteerisenä 15 minuuttia ku meni housut vaihtoon :LOL: ja yöllä matkalla vessaan siinä ihan vessan ovella olin jo niin eiku aivastus ja lopun varmaan arvaatte.. ei vaan sillon keskellä yötä enää naurattanu ku olo oli tukkonen ja väsytti ihan pirkuleesti:D no jaa, jos menis jumppaamaan noita lihaksia että en nyt ihan joudu tena ladyille koko loppu ajaksi!
 
Sone
Moi!

Ultrassa oltiin! Urkista taitaakin tulla sittenkin Iita ;) Pieni on tämäkin vauva, niinkun esikoinen. Taas mennään rv28 kontrolliin seuraamaan vauvan kasvua. Masukaan ei taida olla kovin iso, siis verrattuna kuviin mitä teillä muilla on profiilissa. Silti tuntuu kun olis jumbo masu :whistle: Miehelle avutui tämä raskaus ihan eri tavalla kun pääsi kurkkaamaan vauvaa, on ollut aika täpinöissään koko päivän. Istukka on täälläkin edessä joten vaimentaa hieman potkuja, näin arvailinkin jo itse...

Tekis mieli hirveesti ostella ja laitella valmiiks kaikkea vauvalle, mut eipä viitsi viel, pitäs sitä ennen muuttaakin.
 
Heissan!

Nyt on rakenneultra meilläkin onnellisesti takana. Ikinä en ole näin tarkassa ultrassa ollut, kyllä on mieli hyvä. Lähes puoli tuntia ultrattiin ja aivan kaikki mahdollinen katsottiin - sekä 2D:nä että 4D:nä. Noin parikymmentä printtikuvaa ja DVD -levy mukaan. Ja mikä tärkeintä, kaikki vaikutti olevan ok. Ainoa mistä huomautettiin oli se, että sikiön rintalasta on hiukan sisäänpainunut, mutta kuulemma se pääsääntöisesti paranee syntymään mennessä eikä asiasta kannata huolehtia.

Ja poika on tulossa.

Esikoisen (tyttö) maailma romahti, kun kuuli että tuleekin toinen pikkuveikka hartaasti toivotun pikkusiskon sijaan =) No, eiköhän hän tästä toivu ja totu ajatukseen. Nimen kanssa tuli ongelma, tytölle nimi olisi ollut helppo homma, mutta pojan nimistä ei ole hajuakaan. Onneksi tässä on kuukausia vielä aikaa.

Vakuutuksista olette täällä puhuneet. Meillä on molemmilla lapsilla, ja otetaan tällekin. Meillä ovat maksaneet itsensä takaisin molempien kohdalla, niin paljon on molemmilla lääkärikäyntejä ja operaatioita ollut. Esikoinen on korvakroonikko ja kakkosella on lastenreuman takia käyntejä siellä sun täällä riittänyt.

Olen todella hyvillä mielin nyt ultran jälkeen. Hyvää yötä kaikille! :heart:
 
nea85 Mulla oli ekasssa raskaudessa molemmat kyljet tosi kipeät. Mainitsin siitä lääkärillekin ,mutta hän vähän kylkiä paineli eikä juuri mitään kommentoinnut. Itse ajattelin ,etta myös kyljet venyy ,kun kohtu puskee sisäelimiä ylöspäin niin niille on sitten tilaa :) .

kotiäidille tseppiä huomiselle. Toivotaan hyviä uutisia. Ainakin nyt teidän piinaava odotus päättyy :hug:

Mutta nyt nukkumaan. Öitä.
 
Parempia vointeja kaikille kipeille, oli sitten flunssaa tai muuta:)

Noista nenäsumutteista ja -tipoista... itse en uskaltanut käyttää kuin keittosuolaliuosta, kysyin apteekistakin ja sanoivat että eivät voi suositella raskauden aikana mitään muita kuin sitä. Niissähän kyllä lukeekin että ei suositella... en usko että mitään vaaraa niistä tulee kuitenkaan jos kerran käyttää... tosin keittosuolatipat ei auta, kun ne verisuonet on tukossa.

Kiitoksia masukommenteista:) Yläkäyrällä mun sf-mitta on, joten ainakin lapsi kasvaa hyvin.

Supistukset on lisääntyneet ja kipeitäkin ovat :| Sitten kohdunsuuta vihloo. Tänäänkin on iltapäivästä asti jatkuvasti tullut noita kipeitä suppareita, ja aion kyllä soittaa neuvolaan varoiksi. En kuitenkaan osaa huolestua kun tosiaan pojastakin noita mulla oli, tosin ei niin varhaisessa vaiheessa kuin nyt(alkoi viikolla 14). Silloin mulla oli kohdunsuulla muutoksia jo puolivälissä, mutta poika syntyi ihan täysiaikaisena onneks.

Joillakin teillä oli närästystä jo... mulla se on pysynyt kurissa kun olen välttänyt sellaisia ruokia ja juomia, jotka sitä pahentaa... ja juon maitoa ennen nukkumaanmenoa, se auttaa. Mulla oli edellisen raskauden loppuvaiheessa ihan hirveää se närästys, poika oli tosi korkealla masussa eikä laskeutunutkaan ikinä, joten se pahensi asiaa. Muutenkin olo oli kuin sisuskalut olisi olleet pelkkää vauvaa vaan :)


Ei ole liitoskipuja vielä, selkää särkee mutta se johtuu tuon pienen kanssa piipertämisestä ja nostelusta, joten jumppapallo vaan avuksi niin helpottanee!

Nyt väsyttää, piti mennä ajat sitten jo nukkumaan. Öitä!
 
Miten ois jos uus pino laitettas jo pystyy??

Meillä on tänään se 4d ultra illalla.Mä ajattelin jo heti huomenna ruveta pesemään vatteita ja laittamaan niitä vamiiks,mä oon niin malttamaton :LOL:

Se on hyvä,kun ei edes tiedetä viel et kumpi tulee,mut mä oon ostanu huutiksest jo ihanan vaaleenpunasen nalle haalarin talveks,vaaleen punasen takin mis oli ihana karvakaulus,vaaleenpunaset lenkkarit :ashamed: :saint:

Noh,mul on nyt 3 kaverii kans raskaan,et jos sielt joltain sit tyttö tulis jos meilt ei tuu :D
 
neitiperho
Huomenta mammat

Voi kun maito ja vaan jotkut ruuat aiheuttaisikin tuota närästystä, niin olisi tietysti helpompaa, että välttelisi tosiaan tiettyjä ruokia. Mutta kun ei.. :ashamed: Nytkin alkoi närästämään jogurtista ja myslistä..eilen siitä ei tullut taas oireita. Mutta kärsittävä se on. Ja onpahan tuo oksentelu vissiin vähän painoa pitänyt kurissa, vaikka eipä se mikään kovin hyvä keino siihen ole.

Onpa ihana kun tänäänkin paistaa aurinko. Tosin saa viettää tämän ja kaksi seuraavaa päivää töissä, ei kivaa. Toisaalta saapahan olla happamassa ukosta muutaman päivän erossa. Kotona jotenkin ollu taas jäätävä tunnelma. Välillä oikein itekään tiedä mistä johtuu. Onko se sitten niin kyllästynyt muhun, joku muu mielessä? Vai mitä..? Ja jos yritetään asiasta puhua niin tuntuu, ettei homma etene. Mutta sitten taas mulla vähän hälläväliä fiilis. Etten jaksa edes paneutua asiaan. Mä myönnän, että olen siis aika huono puhumaan asioista ja siksi aika usein tilanteessa ollaan, että homma ei mihinkään etene. No, kaipa se tästä.

Nyt vaihtamaan työvaatteita, josko tähän taas orientoituisi paremmin.
Aurinkoista päivää mammat ja masut!! :wave:

 
nea85: Mulla oli koko viime viikon noita kylki- ja alamahakipuja. Ensin oli vasen puoli kyljestä ja selästä kolme päivää ja sitten loppuviikon oli oikee puoli. Käveleminen oli välillä ihan tuskaa ja eteneminen hoitui parhaiten yheksänkymmenen asteen kulmassa, myös yöllä kyljen kääntäminen teki tosi kipeetä. Soittelin neuvolaan perjantaina, niin terkka sanoi niiden kuulostavan ihan tavallisilta kohdun laajenemiskivuilta. Sitä varmaan olivatkin, kun loppuivat sitten yhdessä yössä kokonaan.

Monella on tapahtunut rintavarustuksessa järisyttäviä muutoksia jo nyt. Mä oonkin miehelle sanonut, ettei mun tissit osaa varmaan seurata muuta kroppaa ja raskautua :LOL: Samoilla liiveillä edelleen vedellään kuin ennen plussaa... Toisaalta on tässä vielä neljä kuukautta hyvää aikaa kasvatella ;)

Meille tuli pienoisena yllärinä maanantaina neuvolassa, ettei sitä esitietolomaketta saatukaan kotiin täytettäväksi. Tunnin session aluksi terkka kysyi olisko meillä mietittynä noita hätäkastenimiä, että hän voi ne sitten laittaa paperiin, kun pistävät sen menemään... Onneksi oli tytölle molemmat nimet valmiina ja pojan etunimestäkin nyt alustavasti keskusteltu. Vaikkei pakolliset tiedot ookkaan, niin haluttiin ne silti sinne laittaa - tuli vaan ennalta arvaamaton kiirus :D

Huomenna pitäis lähtee ostaan paitoja, kun edellisissä alkaa kummasti helma lyhentyä ;) Jos vaikka sais sen hameen ostettua samalla reissulla, niin pärjäis varmaan kesään saakka... Sitten tuolla voikin mennä jo melkein alasti - ihanaa ettei tarvi pakata kohta kauheesti enää vaatteita päälle =)

kaneliomena ja Elmeri 22+1

 
Päivää!!

Kiva jos jollain muullakin on pissa vaivoja :kieh: , ei tarvi yksinään naureskella mummovaivoja :D

Miulla myös närästys tulee ihan mistä vaan, ihan millon vaan, yhtää ei voi ennakoida.. muuta ku renniet on aina mukana!!

Neuvolassa käyty ja painoo on nyt tullu ekasta neuvola käynnistä 8.2kg.. jos lasketaan raskauden alusta ni jotain 13kg.. mut ei terkkari hirttäny miuta, oli ihan mukava!!

hb 120
rr 137/77
sf 23 :D
pissa puhdas
vaavin syke 140, ja kovasti potki sitä kuunteluvekotinta!!!
ja muutenki kaikki ok

Eli kaik hyvin ja tosissaan mitä teillä muilla on ollu tuo sf rv 22+1 on nyt miulla, mut ei se terkka tostakaan mitään sanonu!! pitää illalla verrata mitä pojulta oli, silläkin menin aina yläkäyrillä, tai yli yläkäyränhän tuo miun mitta on nyt :D

Mutta ihanaa aurinkoista päivää kaikille!!!!

Äiti lpr 22+1
 
Lueskelin tossa mansikan viestiä, kun on alkanut vaatteita peseen ja laittaan malttamattomana. Onko kuin moni jo valmistautunut vauvan tuloon ostamalla tarvikkeita? Me ollaan ostettu joku yks body. Mä haluisin ostella niitä tavaroita vähitellen ettei sitten kerralla menisi useita satoja. Mies tuntuu olevan sitä mieltä, että aikaa on vielä vaikka muille jakaa (tosin onhan sitä jonkin verran tietty). Meillä on vielä alakerrassa remppakin mikä pitäis saada valmiiks :kieh: Ei pienen vauvan kanssa viitsitä yläkerrassa nukkua, kun meidän talossa ei ole ylhäällä vessaa.

Eilen masussa potkittiin oikein innokkaasti. Kai sitäkin alkaa harmittaan tää flunssa jo vähitellen :D
 
neitiperho
äiti ipr paitsi että mulla kätilö eilen sai saman mitan kuin sulla. Mulla viikko vähemmän rv kuin sulla. Joten hyvässä koossa täälläkin kuljetaan :LOL:

Noista hankinnoista:
Ite olen alkanut pikkuhiljaa ostelemaan vaatteita. En halua sitten kerralla alkaa niitä ostamaan viime hetkellä. Pinnasänkyyn ostin viime viikolla pehmusteet yms. siis kaikki mahdolliset mitä sänkyyn tarvitsee. Nyt sitten löysin käytetyn keinun vaaville aika edulliseenkin hintaan ja varmaan ensi viikolla se sitten tulisi. Pikkuhiljaa siis olen alkanut katselemaan käytettyinä joitakin tavaroita. Tuntuu, että mies myös kaikkeen mitä hommaan on vähän, että nytkö jo mietit. En tiedä, kai se meinaa että kaikki hankinnat jätetään viime tippaan. Ite vaan kun en haluaisi jättää. Tiedän että talon laitto yltyy nimittäin kun lumet sulaa. Pitäisi edelleen piha laittaa, kodinhoitohuone ja toinen wc. Siihen päälle tietysti kylpyhuoneen sisustus ja pientä maalaus urakkaa. Ja sitten pitäisi vielä jättää muka lastenhuoneen laitto samaan kasaan....ei kiitos.
 
Noniin, nyt on vähän paremmin aikaa kirjoitella =) .

Ultrassa vauvan mittoja oli bpd 47 mad 43 ja fl 29. Istukka etuseinämässä, kuten oli esikoisellakin, vaan eipä se noita liikkeitä vaimenna... oon tuntenut kuplia jo rv 12, ekat selvät potkut rv 14+4, nyt tuntuu liikkeet jo päivittäin ja käteen asti, mies tunsi eilen ekaa kertaa :D . Just siitä istukan kohdalta en tunne liikkeitä, mut vierestä ja alta kyllä. Vaikka se istukka iso onkin (ainakin ite järkytyin synnytyksessä, miten iso!), ni ei se silti koko kohtua peitä.

Mites kotiäiti, saitko testitulokset ja mitä ne kertoivat?

Nimiä meillä on pohdittu. Pojan nimi on varma, tytön nimi vähän elää. Tai lähinnä mä keksin koko ajan lisää hyviä nimiä, mitä mies jää sitten maistelee. Kutsumanimi on kyllä tytöllekin selvä, mut ne muut.

Mulla oli närästystä ihan alkuviikoilla, sinne se onneks jäikin. Normaalisti mua ei närästä ikinä, ei ollut edes esikoisen odotusaikana. Nyt on alkanut nälkä vaivaamaan, tekee etenkin lihaa mieli ja sit uus herkku, munakoiso, käryttää sitä uunissa runsaalla öljyllä valeltuna. NAM! Sitä voisin syödä ihan koko ajan! Vielä jos laittaa vähän paprikaa ja sipulia mukaan, ni... :p . Hemppaa ei mitattu viime käynnillä, en tiiä, onko se sit laskenut, kun on ruvennut tuota lihaa tekee mieli plus väsyttää.. viime yönä nukuin 10,5 tuntia, kun nukahdin illalla ensin sohvalle ja siirryin siitä jatkaa unia sänkyyn.

 
Heippa kaikille. Täällä piinaava tulosten odotus päättyi.
Lääkäri soitti aamulla ja kertoi tulokset. eli minun verestäni löytyi tuo sama virhe kuin vauvalla eli osa kromosomista 12 oli kääntynyt 180 astetta eli kun se löytyi myös minulta niin se luokiteltiin normaaliksi poikkeavuudeksi mikä ei aiheuta mitään koska oli minulla ihan samanlaisena kuin vauvalla. siinä on kuulemma sillainen että silloin kun sukusolut jakautuvat niin silloin kun minulla on tuo virhe niin siitä olisi voinut jäädä jotain kääntyessään pois tai tulla lisää siihen kromosomiin mutta onneksi se oli nyt ihan saman lainen molemmilla....
Vähän kyllä eilen pelästytti se kun se hoitaja soitti eikä voinut kertoa mitään niin siinä alkoi mielikuvitus taas laukkaamaan ja viime yön' heräsin monta kertaa eikä meinannut uni oikein maistua muutenkaan.
Nyt saadaan alkaa nauttia raskaudesta kunnolla eikä tarvitse koko ajan pelätä. Lääkäri myös sanoi että todennäköisesti se on myös meidän muilla lapsilla tuo kromosomi virhe ja myös minun sisarruksillani.

Nyt meinaan tilata vaaville vaunut kun on tulos selvillä ja muutenkin voisi vähän soppailla tulosten kunniaksi..

Kiitos niille jotka ovat jaksaneet olla tukenani ja lueskella näitä vuodatuksia.


Hyvää kevät päivän jatkoa kaikille.


P:S Hooäs laittaisitko minulle myös sinne että tyttö on tulossa kun ei sitä sinne ole ilmaantunut päivityksissä.
 

Yhteistyössä