**ELOVAUVAT 2006**

SYNTYNEET ELOVAUVAT

21.7 MiiMu3, tyttö, 3330g, 50cm
25.7 Pienihetki, poika,4180g, 52cm. Ville Markus
30.7 Enkeli, tyttö, 3070g, 47cm
31.7 Päksy75, tyttö, 2930g, 47cm
31.7 Jennyli, pojat A 3380g, 49cm. Jimi Wiljami
B 3175g, 46cm. Luca Julius
31.7 Rica, poika, 2670g, 48cm. Daniel Fredrik
1.8 Äitee71, tyttö, 3580g, 51cm
1.8 Aadaliina, tyttö, 2955g ja 47,5cm
1.8 henni83, tyttö, 2790g ja 45,5cm
1.8 Pikkunappi, poika.Viljami
2.8 Elli83, tyttö, 3235g 49cm. Aliina Aino Orvokki
3.8 Liinos, poika, 3450g, 53cm. Lucas Aksu Oliver
3.8 PahaMyy, poika, 3275g, 49,5cm
3.8 Jisse78, tyttö, 3380g, 48cm. Enni-Noora Emilia
3.8 Perhoinen84, tyttö, 3500g, 47cm. Venla Emilia Vilmiina
4.8 marja-leenaR, tyttö, 4520g, 56cm. Veera Anna Matilda
4.8 pupu 06, tyttö. Petra Helmi Lilja
5.8 Maviks, poika, 4226g, 56cm. Joonatan Santeri
5.8 hansu, poika, 4630g, 52cm. Topias Niilo Elmeri
5.8 maisa, tyttö, 3300g, 50cm
5.8 Katariina, poika, 4020g, 51,5cm. Eetu Samuli
5.8 Rosa dumalis, poika, 3840g, 51 cm
6.8 mamisku, tyttö, 3755g, 50cm
6.8 Memmu, tyttö, 3440g, 50 cm. Elsa Martta Sofia
6.8 NooranMamma, tyttö 2565g 47cm. Noora Karoliina
7.8 Tinde85, tyttö, 2580g, 46cm. Isabella Johanna Kristiina
8.8 Anne-75, tyttö. Emmi Alexandra
9.8 mirella79, tyttö, 3620g , 52cm
9.8 Jandhe, tyttö, 3660g, 51cm. Pihla-Julia Josefiina
10.8 Elviira, tyttö
10.8 Lellu1, poika, 4130g, 52,5cm. Luukas Eppu Johannes
10.8 elomamma, poika, 4100g, 53cm. Johan Rafael Gabriel
10.8 Pamu k, tyttö, 3316kg, 48 cm. Iina Johanna
10.8 Olivie , poika, 2700g, 47,5cm
11.8 Sussu -84-, tyttö, 4160g, 50cm
13.8 Anna Karenina, poika, 3880g, 52cm
13.8 SantaMaria, poika. Aaro Eemil
13.8 Viena. poika,5650g, 56cm. Oskari
14.8 Tuisku -84-, poika, 3300g, 50cm. Lenni Elo Oliver
14.8 severiina, tyttö, 3760g, 52cm. Petra Elli Josefiina
15.8 PiiTuLi85, poika, 2820g, 49cm
15.8 Eloveena-70, poika, 4490g, 56 cm
16.8 Heini79, poika, 3530g, 52cm. Oskari
16.8 kolmen äiti75, poika, 3805g, 52cm Aatu Emil Kristian
16.8.Eloisa, poika, 3446g 50cm. Robert Elo Alexander
16.8 Nonna-79, tyttö, 3750g, 51cm. Saga Selina Alexandra
17.8 Adante, poika, 3660g, 51,5cm. Eetu Aleksi
17.8 ÄISKÄ04, tyttö, 4140g, 49cm
18.8 lumikki, tyttö, 3475g, 50cm. Ada Selin
19.8 Oinas äiti, poika, 3610g, 52cm
19.8 Pötkis, poika, 3280g, 49,5cm
19.8 Emppu80, tyttö, 2914g, 48cm. Riina Olivia
19.8 Heffalump, tyttö, 4030g, 49cm. Ronja Adele Olivia
19.8 miamis, tyttö, 3230g, 50cm. Aino Maria Amanda
21.8 sasu, tyttö, 3700g, 51,5cm. Alma
21.8 Sohvi72, poika,3960g, 52cm. Eetu Onni Antero
21.8 Emilyn, tyttö, 2860g, 48cm
21.8 wannabemommy, tyttö, 3915g, 52 cm
22.8 Levoton Strutsi, poika, 3950g, 50cm. Olli
22.8 Terter, poika, 3690 g 51cm. Otto
23.8 TheNapero, tyttö, 2820g, 46cm. Inka Tuula Emilia
23.8 äippä74, poika, 3540g, 49 cm.
23.8 iltatähti, poika, 4010g, 52cm. Jonne
23.8 santun äiti, poika
24.8 Maxine, tyttö, 3430g, 48,5 cm. Minja Jasmin
24.8 yksinhuoltajaäiti, poika, 3480g, 47cm. Atte
24.8 violasu,tyttö, 3175g, 50cm. Viola Vanessa
25.8 Meitsi, tyttö, 3900g, 50,5cm
25.8 piipali, poika, 4000g, 53cm
25.8 Pikkuiines, poika, 3700g, 52cm.
26.8 ripa72, tyttö, 2900g, 47cm. Maija Kaarina
26.8 ninnika, poika, 2995g, 48,5cm. Antti Juhani
28.8 TaikaMetsä, poika, 3380g, 50cm. Veeti Ville Oskari
28.8 Myy, poika, 4250g, 53cm.
29.8 Sasu, poika, 3680g, 52 cm. Mirko
29.8 taapero, tyttö, 2640g, 46,5cm. Aada Emilia
30.8 Ninni Nuttunen, tyttö, 3750g, 51cm
30.8 wilhelmiina81, tyttö, 2940g, 48cm. Emilia Alexandra
31.8 Mimmi78, poika, 3520g, 52 cm. Alex
31.8 vilivilpertti, poika, 3460g, 51cm. Aaro Arvi Oliver
31.8 päivänsäde-79, poika, 3880g, 51cm. Tatu Kasper Olavi
6.9 kaura, poika
6.9 UkonEevinäiti, tyttö, 3705g, 50cm. Eevi Helmiina
9.9 cate, tyttö, 3430g, 49.5 cm. Mirka Aada Susanna
9.9 Lissu83, poika, 4750g, 55cm.
10.9 eeve, tyttö, 2850g, 48cm. Lumi-Emilia Sofia
18.9 Revontulien tyvär, tyttö, 3745g, 52cm. Emmi-Lotta Alexandra

:heart: 43 tyttöä
:heart: 44 poikaa
 
Tässä kasailin listaa jo syntyneistä elokuisista... Yritän pitää listan ajan tasalla... Jatketaanko tähän kirjoittelua vauvojen kuulumisista?

Tässä vielä omaa nyyttiä odotellessa

-Emppu & Pieni 40+5
 
Emppu80 kiva kun jaksoit tehdä kunnon pinon. Musta on ainaskin kiva et heti ekalta sivulta löytyy vauvojen syntymäpäivät.

Eipä olla miehen kans pitkään aikaan naurettu yhtä paljon ku myöhään eilen illal. Oltiin jo tehty poitsulle iltapesut ja hän oli jo syönyt ja nukahtanut. Sit alkoi kauhea pörinä ja vaippa täyttyi aika mukavasti niinpä päätettiin viel vaihtaa vaippa ettei toisen tarvitse olla kakkavaipalla aamuun asti. Koska poitsu jo nukkui niin ei viitsitty lähteä peppupesulle ettei hän ihan kokonaan herää. Joten putsattiin peppu puhdistusliinoilla. Ja just kun oltiin saatu peppu puhtaaksi, päätti pikku herra tehdä hoitopöydälle uudet kakat. Molempia tilanne nauratti. Niinpä sit putsattiin peppu uudestaan. Poitsu edelleen nukkui ja jälleen kerran kun oli peppu putsattu niin kakka tuli, ja tällä kertaa myös pissa. Poitsu vähän raotteli silmiä ja jatkoi sit unia. Me miehen kans naurettiin jo ihan kippurassa. Putsattiin sit peppu kolmannen kerran ja kuinkas ollakkaan, taas heti pepun putsauksen jälkeen kakkaa tuli. Sit naurettiin jo kyyneleet silmissä eikä vaipanvaihto hommasta meinannu tulla enää yhtään mitään!
:LOL: :LOL: :LOL:

 
Kiitos kivasta listasta! =)

Meillä vauva nyt 10 päivää vanha ja ruokailut ovat erittäin mielenkiintoisia. Minä yritän kovasti olla täysiaikainen kävelevä tutti(pullo), mutta vauva pitää nyt jotain ihmeen kautta, ettei rinta maita. Varsinkin öisin tämä on todella väsyttävää hommaa, kun vaan leikitään rinnanpäällä ja imetään todella niukasti, niin että joudun itse lypsylle. :(

Onko muilla ollut vielä vastaavaa?
 
Kävin sitten äsken TYKS:ssä kontrollissa kohtutulehduksen takia... Ja tällä kertaa diagnoosi: ei tulehdusta!!! Ymmärsin niin ettei tulehdusta ole koskaan ollutkaan! Taisi sunnuntaina lääkäri erehtyä..

Toisen ab-kuurin saan lopettaa, toinen täytyy syödä loppuun. Syy koville alamahakivuille toistaiseksi tuntematon. Täytyy vaan seurailla tilannetta ja mennä uudestaan lääkäriin jos olo pahenee.

Nyt pikku mies taas kutsuu..

-Liinos
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.08.2006 klo 11:32 Memmu kirjoitti:
Kiitos kivasta listasta! =)

Meillä vauva nyt 10 päivää vanha ja ruokailut ovat erittäin mielenkiintoisia. Minä yritän kovasti olla täysiaikainen kävelevä tutti(pullo), mutta vauva pitää nyt jotain ihmeen kautta, ettei rinta maita. Varsinkin öisin tämä on todella väsyttävää hommaa, kun vaan leikitään rinnanpäällä ja imetään todella niukasti, niin että joudun itse lypsylle. :(

Onko muilla ollut vielä vastaavaa?
Myös täältä kaikki kunnia hienosta listasta. :)

Meidän pojalla on ollut myös saman suuntaisia elkeitä. Aika ajoin homma menee ihan leikkimiseksi. Yleensä kyllä sitten suostuu syömäänkin hetken päästä, joten lypsylle en ole sen vuoksi juuri joutunut.

Kertokaahan viisaammat, mikä aiheuttaa hikan? Sällillä on lähes jatkuva hikka. Se keskeyttää monesti syömisen ja nukkumisen ja siten häiritsee pienen elämää. Kymmenen kertaa päivässä ei riitä... :(

Nyt lähden tästä tekemään jotain hyödyllistä siksi aikaa kun kaveri vielä nukkuu...

Liinos: Kumma kuinka ne tuolleen voivat erehtyä. Voimia ja iso :hug: sinne kipujen keskelle.

Marja ja pieni aarre 11 vrk
<br><br>
 
Sanna-mamma
No nyt oon minäkin liittynyt mukaan, vaikka tuolla odotuspuolella en ollut mukana. =)
Meillä pikku prinssi on nyt 11vrk:tta ja hyvin on lähtenyt arki pyörimään. Siihen kyllä vaikuttaa tosi paljon se, että isukka on kotona! :whistle: Vähän meinaa jo ruveta stressaamaan, että miten pärjätään, kun isi lähtee takas töihin... :\| Meinaa nimittäin tuo esikoinen (1v 7kk) vähän protestoida meille vanhemmille vauvan tuloa... \|O Ei nuku kunnolla; yhdeksän tunnin yöunet ja reilun tunnin päikkärit ei oikein riitä. Ja syömisestäkin tullut yhtä taistelua! Ei meinata saada mitään kurkusta alas. :headwall: :attn: Toivottavasti menis äkkiä ohi. Mutta onneks tuo isi on vielä reilu kaksi viikkoa kotona! :D
Meillä kans on tuon tissimaakarin kanssa aina välillä taistelua tuo syöminen. Varsinkin toinen rinta ei ole kovin suosittu! :\| Siinä nänni "sojottaa" vähän alaspäin ja olen ajatellut, että siitä voi olla vaikeampi saada hyvää otetta. Välillä reihuu ja raivoaa juuri tälle rinnalle ja hetken kuluttua saa otteet ja alkaa imeä tosi raivokkaasti! :LOL: Tämä tapahtuu lähes joka ilta ennen yöunille menoa. Kärsivällisesti olen vain taistellut. Esikoisen kanssa taistelin vain 3kk ja siirryin pulloon. Mutta nyt yritän jaksaa pidempään. Imetys on kuitenkin niin ihanaa... :heart: =)
 
Täytyypä käväistä kirjoittamassa tänne syntyneitten pinoonkin nyt kun kerkiää.

Kovia alavatsakipuja voi aiheuttaa myös ihan jälkisupistuksetkin. Ainakin itse olen joutunut särkylääkkeitä jokaisen synnytyksen jälkeen niihin ottamaan.

On se kyllä ihmeellistä miten vauvat hikottelevat jopa kymmeniä kertoja päivässä. Syytä en tiedä. Meillä esikoinen hikotteli oikeastaan jatkuvasti ja muistaakseni useamman kuukauden. Tämä neljäs ei juurikaan ehkä n. 5 krt/pvä.

Varokaahan poikavauvojen äidit pisusuihkuja vaipanvaihdoissa. Jotenkin ne aina suhauttaa silloin, kun otat vaipan pois. :D .

Milloin muilla on tapana vaihtaa vaippaa? Ennen vai jälkeen syötön? Mulla on tapana ennen syöttöä vaikka usein vaippaan tulee tavaraa heti syömisen jälkeen. Olen vaan tehnyt sen havainnon, että maito pysyy paremmin sisällä niinpäin toimiessa. Eikä onneksi ole ollut iho-ongelmia vaippa-alueella.

äitee71 ja nuppunen 2 vk+1 pv
 
Empulle kiitos hienosta pinosta :heart:

Äitee71 mä vaihdan vaipan yleensä ekan tissillisen ja röyhyn jälkeen ja tarjoon sitten vielä toista tisua tytölle. Yleensä tyttö vääntää kakat samalla kun syö tai kun on olalla röyhyllä. Sitten nukahtaa kun saa vaipanvaihdon jälkeen vielä mussuttaa toista tisua =)

Kivasti on meillä lähteny päivät rullaamaan vaikka aikasmoista hakemista ja harjottelua tämä välillä tuppaa olemaan. osaatteko muut esikoisen saaneet vielä mieltää itseänne äideiksi? Mun on välillä jotenkin vaikea tai ainakin totuttelua vaativaa ajatella että nyt olenkin äiti. Ehkä ajan kanssa sitten muodostuu tuo uusi identiteettikin.
Nyt äkkiä syömään jotain ennen kun tyttö herää päikkäreiltä tissille =)

maisa ja tyttö 11 vrk
 
Sanna-mamma
Meilläkin imutellaan ensin toista tisua ja sitten vaihdetaan vaippa, jonka jälkeen maistuu vielä vähän toistakin tisua. Meillä välillä ei meinaa noi vaipat pitää pissiä ja kakkia sisällä, joten silloin on pakko vaihtaa ennen syöttöä vaippa ja arvatkaas vaan onko nälkähuuto kauhea! :whistle:
 
juksu06
Hei! Käyn pikaisesti vain kertomassa neuvolan kotikäynnistä eilen. Vauva painoi jo huikeat 4740g, syntymäpaino siis ylitetty joka oli 4630g! =) Se kassikin missä poika punnittiin, niin oli pikkaisen liian pieni. Sanoi täti, että eipä tule vuoden aikana kun pari vastaavan painoista vastaan! Että oli se meidän pikku ukkeli sitten TOSI iso! Katsoinkin omasta neuvolakortista, että olen painanut samanverran vasta 1,5 kk ikäisenä :whistle:
Mutta tällasta täällä, juksu nukkuu ja taidan itsekin ottaa pienet päikkärit!

Äiti & Juksu 12vrk :heart:
 
Kiitos ihanasta aloituksesta...tosi kiva kun alussa tosiaan on noi synt.ajat ym. =) Taitaapi sitten olla ukkovalta vielä tässä pinossa :LOL:

Meilläkin on lähtenyt arki aikas kivasti pyörimään vaikka onkin 2 vauvaa =) Onneksi avokki on kotona sillä hänestä on tosiaan apua =)
Neuvolantäti kävi tiistaina ja meilläkin on painot lähteny kivasti nousuun...yli syntymäpainon on menty täälläkin =) painoo oli tullu kummallekin +250g 5vrk:ssa =)
Eli maitoo tulee tulee täällä ihan kivasti vaikka yöllä annan korviketta.

Onkos muilla vattanväänteitä? Meillä isommalla miehellä on ilmassa kitinää ja vääntelehtimistä,ei mitää kunnon koliikkia vielä (koputtaa puuta) mutta kitinää saattaa olla 1-2h syötön jälkeen ja paremmin ilta-aikaan :/ Paukuttelevat paljon molemmat miehet mutta isompi pihtaa myös kakkaa :ashamed: olen antanut molemmille Disflatylia ja isommalle mallasuutetta mutta kakka ei ole vielä alkanut luistamaan? Onko muilla hyviä vinkkejä vatsanpuruihin?

Mitäs vaippoja käytätte? Meillä ollu ny Liberoo,Pampperssia ja Muumia...ihottumaa ei oo tullu mutta Libero tuntuis parhaimmalta...Pampers päästää jostainsyystä välillä läpi.

Eilen oltiin ekaa kertaa vaunuttelemassa ja kohta lähdetään taas...pojat nukkuu kärryissä autuaasti :D

Palaillaan taas kun kiiruilta ehditään :wave:

Jennyli+pojat 2vko 3pvää <br><br>
 
Hei vaan elokuisille ja iso kiitos aloittajalle :)
On mukavaa käydä sitte lukemassa ja kirjoittelemassa kuulumisia, kun ja jos vaan ehtii. Minulla ainakin tuntuu olevan kädet täynnä hommia koko ajan. Esikko kun keksi jälleen ettei itse tarvi syödä tai riisua tai pukea tai tehdää mitään, kun huutaa äitiä niin se tulee... joopa joo, ainakin yritän aina ehtiä :attn:
Minä tuossa olin kovassa kuumeessa paripäivää ja aloin jo pelätä kaikenmaailman tulehduksia ja komplikaatioita, mutta rintatulehdukseksi lääkäri sitten ilmoitti sairauteni :ashamed: , lääkkeet sain ja nyt alkaa olokin jo helpottaa. :) Harmittaa vain, että vaavi sai samalla kovan nuhan ja sen vuoksi ollaan nyt valvoskeltu viikonverran öitä. Nukkuu kyllä, mutta todella levottomasti. Ollan laitettu suolatippoja ja imetty letkulla nenua ja nostettu sängynpäätyä ja oltu höyryssä. Tuntuu vain ettei mikään oikein tehoa... :\|
Maitoa tulee vähän enemmänkin,, mutta hyvä niin, olen saanut pakkaseen muutaman pussukan. Miten kauan sitä uskaltaa pakkasessa säilyttää? Olen niin montaa aikaa kuullut. 2kk-6kk????
No nyt täytyy kiiruhtaa syöttöpuuhiin, palailen taas kurkkimaan, mitä muille kuuluu :wave:
Jisse78 ja prinsessa
 
Jisse78 mulle sanottiin osastolla (sairaalassa) että 3kk säilyis maito pakkasessa ja 2 vrk jääkaapissa. Mä en oo saanu maitoo vielä pakkaseen asti ja tuskin saankaan :ashamed: pojat syö kyllä kaiken mitä jääkaappiin ehtii pumppaamaan :LOL:
Ohhoh...väsyny olo \|O kauhulla taas odotan seuraavaa yötä...kuinka jaksan ja selviän (viimeyönä pilkin syöttäessä) ja kuinka kauan isompi herra mahtaa taas ehtoolla masuaan rutista :( :eek:

Mutta aikaa aikaa kutakin ;)

:hug: kaikille =)
 
Äitee71 Meillä vaippa vaihdetaan ennen syöttöä. Alkuun tuntui ikävältä huudattaa poikaa nälkäisenä sen ajan, mutta nyt on jo siihen tottunut ja malttaa odottaa sen ajan huutamatta.

Meilläkin kävi tuo neuvolan täti taas tänään visiitillä. Jo viimeksi käydessä (poika silloin 6 vrk) oli paino noussut yli syntymäpainon (joka oli siis 4226g) 4250 grammaan. Nyt 6 päivää myöhemmin paino jo 4600 g eli siis huikeat 350 g kasvua vajaassa viikossa. (vilkuilee tissejä ylpeänä... :LOL: ) Ilmeisesti siis maitoa riittää...

Noista vaipoista joku kyseli. Meillä on yritetty kestoilla kotiutumisen jälkeen, joskaan ei järin hyvällä menestyksellä. Taitaa olla vielä äipällä paaaljon oppimista. :whistle:

Kyllä kai tuo ottaa aikansa tottua tähän uuteen rooliin äitinä. Laitoksella tuntui ihan omituiselta, kun puhuttelivat äidiksi, mutta kyllä siihen alkaa jo tottua.

No niin. Miesväki tulee pyllyn pesulta, joten lähden tästä näpräämään vaippaa kaverille ja sit tissittelemään...

-Marja + pieni mies 12 vrk-
 
Onpas hieno lista! Ja pakko Emppu kysyä, että mistä noita sydämiä saa laitettua?

Meillä on totuteltu kotona oloon vauvan kanssa. Tosin lähinnä poju nukkuu tai syö, niin oon ehtinyt tekemään itsekin kaikenlaista. Tänään tajusin, että pitää varmaan välillä levätä makuuasennossakin, ettei koko ajan häärää. Maitoa mulla tulee vähän liikaakin, toivottavasti se tasaantuu. On aika Pamela-olo! :LOL: Imettäminen tekee aika kipeetä vielä ja poika ei saa kerralla edes toista rintaa tyhjäksi. Täytyis varmaan lypsää pakastimeen maitoa, mutta minkähänlaisiin kippoihin/pusseihin sen maidon laittaisi?

Lähdin muuten eilen synnäriltä ilman kenkiä.. :whistle: Mies oli ne vienyt repussaan vahingossa kotiin synnytyksen jälkeen, enkä itse sitä huomannut. Onneksi se tuli autolla hakemaan, ettei tarvinnut talsia paljain jaloin kotiin! :D

Taidan mennä lypsämään..
Anna K ja beibi 4 vrk
 
Empulle kiitos hienosta aloituksesta!
Jisse78 minulle sanottiin sairaalassa, että maito säilyy jääkaapissa 1 vuorokauden ja pakastimessa 6 kuukautta.

Anna K. minä olen pakastanut maitoa Minigrip pusseissa. Sitä nimittäin riittää yli tarpeen =)

Jennyli meidän tyttö kärsii myös masuongelmista. Tänään alettiin antamaan Rela drops nimistä lääkettä. Saa nähdä auttaako. Inhottavaa katsoa kun toista sattuu eikä oikein mitään voi tehdä :(

Onko muilla yöllä rinnasta syöminen vastahakoista, kun vauva ei meinää herätä syömään?

Menen taas ihailemaan pikkuneitiä :heart:

Tinde ja pikkuinen 11 vrk
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.08.2006 klo 19:33 Anna Karenina kirjoitti:
Ja pakko Emppu kysyä, että mistä noita sydämiä saa laitettua?
Ihan vaan kopioi ja liitä toiminnalla...Itse kopioin sydämet jonkun toisen aloituksesta...:whistle:

Täällä edelleen masun kanssa kärvistellään. Tosin nyt on supistellut melko lupaavasti illan mittaa ja viime yönä lähti limatulppa et joskos tää tästä kohta...!

Emppu & Pieni ihan kohta tasan 41....
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.08.2006 klo 19:33 Anna Karenina kirjoitti:
Täytyis varmaan lypsää pakastimeen maitoa, mutta minkähänlaisiin kippoihin/pusseihin sen maidon laittaisi?
Minä käytän pakastamiseen minigrip-pusseja (koko mini), niihin mahtuu maitoa juuri sopiva määrä ja päivämäärän saa kätevästi kirjoitettua kylkeen. Itselläni tulee maitoa pussiin vaihtelevasti 50-100 ml. Ja joka päivä saa niitä pakastella. No ompahan sitten varamaitoa, jos vaikka rinnat lopettaa toimintansa... Vauva 12 vrk on nimittäin muutaman päivän syönyt paljon vähemmän, ja heti rinnatkin tuottaa maitoa vähemmän :x

Nyt pitää mennä lepäilemään, vauva nukkuu tyytyväisenä vaunuissa pihalla :heart:
 
Kiitokset hienosta listasta empulle! :flower:

Mulla olisi sellainen tieto että se maito säilyisi jääkaapissa vuorokauden ja pakastimessa 3kk.. Eli hieman erilaista tietoa näköjään saa joka paikasta :/ Ja eikö se ole niin että periaatteessa vuorokauden ajalta voi kerätä lypsetyt maidot yhteen ja sitten pakastaa? Itse en ole vielä koittanut lypsää vaikka tuntuukin että maitoa tulee ihan reilusti, jotenkin ajattelen sitä että siitä tulee helposti sitten kierre, että aina pitäisi olla lypsämässä?

Tinde meidän neiti ei herää kuin kerran yössä syömään.... Tyttö syö illalla viimeisen kerran 21-23 aikoihin ja siitä riippuen herää yöllä 2-4 aikaan syömään, jolloin tankkaakin sellaisen 1-2h kerralla. Sitten hän herää aamulla 8-9 aikoihin. Kun terveydenhoitaja kävi kotikäynnillä keskiviikkona niin hänkin sanoi että tuo riittää ihan hyvin, ei tarvitse herätellä syömään useammin...

Onko teillä muilla vielä muodostunut mitään rytmiä? Meillä tyttö on kova nukkumaan päivisinkin, mutta sitten kun herää niin on todella virkeä ja onkin sitten hereillä kerralla 2-3h =) Eli hän nukkuu päivälläkin sellaisia 2-4h pätkiä ja herättyään tankkaa kunnolla maitoa, sitten seurustellaan ja tisutellaan vuorotellen lyhyempiä aikoja :heart: Kovin pirteä mielestäni pikkuneiti on, katselee ja kuuntelee tarkkaan. Pari kertaa ollaan neitiä yritetty päivällä herätellä syömään, kun on ruvennut neljä tuntia lähestymään, mutta silloin ei syömisestä eikä muustakaan tule mitään eli parempi on vaan antaa itse herätä :D aluksi mietin että syömiskertoja ei kovin montaa vuorokaudelle tule, mutta kun ajattelee niin,että silloin kun neiti on hereillä, niin hän syökin sitten useampaan kertaan... ;)

Kotikäynnillä kaikki oli hyvin, paino oli noussut, ei vielä kuitenkaan ihan syntymäpainoon.. ja neuvolaan mennään taas ensi maanataina! Ja tytöltä irtosi tänään napatynkä :D

Nyt itsekin lepäilemään kun tyttökin nukkuu, palaillaan taas! =) :wave:

Jandhe ja Pikku Myy 9vrk<br><br>
 
Poika nukkuu ja on hetki aikaa kirjoitella..

Eilen päästiin sairaalasta kotia ja viime yö meni aika huonosti. Sairaalassa poika nukkui hyvin mutta nyt kaikki oli myös hänelle niin uutta ettei nukkumisesta meinanut tulla mitään.

Rinnat ovat myös niin täynnä maitoa että pikku miehen on hankala imeä. Yrittää kyllä kovasti mutta puolentoista tunniin imemisen jälkeenkin vaikuttaa nälkäiseltä. Ja itellä olo tosi tukala kun rintoja särkee ja pakottaa. Yöllä sitten lypsin maitoa ja juotin pullosta. Sen jälkeen poika nukahtikin ja nukkui yli 3 tuntia. Toivottavasti tuosta pullosta juomisesta sillon tällön ei ole imemisen kannalta haittaa, mutta muuta vaihtoehtoa en yöllä keksinyt.
Toinen hyvä rauhoittamiskeino on kapalo. Siinä nukkuu,ainkin nyt, paremmin.
Mutta muuten on mennyt hyvin ja olo on onnellinen!! Maanantaina joudutaan tosin menemään neuvolaan painokontrolliin kun pikkuisella putosi vähän liikaa paino sairaalassa. Syntymäpaino 3300g ja lähtöpaino 3070g. Mutta maanantaina näkee onko tasoittunut.

Tuisku ja pikkumies 4 vrk :heart: <br><br>
 
Heissan!

Hienosti on lähtenyt arki sujumaan =)
Isommilla lapsilla ei ainakaan vielä ole mustasukkaisuutta pahemmin havaittavissa,tosin saattaa tulla vielä myöhemminkin.
Vauva on kohtalaisen tyytyväinen,kunhan tissi on aina tarjolla tarvittaessa ja kuiva vaippa.Vaavi syö puolentunnin- 2 tunnin välein yötä päivää,välillä tuntuu ,että pitää tissiä ihan tuttinakin,vaikka tutti onkin käytössä.Maitoa tulee hyvin,ainakin täyttyy salaman nopeasti syötön jälkeen ja liivin suojuksetkin märkinä jatkuvasti.

Nyt tais vaavi tulla taas nälkä ,kun huuto alkoi,joten jatkan myöhemmin!

Hauskaa päivän jatkoa teille kaikille! :wave:
 
Heippa kaikille :wave:

Joo näköjään on eritietoa tosta maidon säilymisestä eri paikoista annettu :whistle:
Joka kyselit välillä pullosta syöttämisestä (en muista nikkiä :ashamed: )...meillä poikia syötetään pullosta ja tissistä eikä ainakaan vielä ole vaikutanut negatiivisesti,hanakasti imee tissillä helposta pullomaidosta huolimatta =)

Annatteko vauvojenne nukkua niin kauan kuin nukkuvat vai herättelettekö tietyin väliajoin? meille sanottiin ettei yli 3h syöttövälejä saisi olla...helposti heräävät itsestään tuossa rytmissä mutta jos nukkuvat kauemmin,annan jo nukkua. Mielestäni on kohtuutonta alkaa esim. repimään isompaa poikaa tunninpäästä ylös jos ensin on 2h kitissyt mahavaivoja :eek:
Tuntuu että viimeyön melki valvoin isomman pojan (A) kanssa ja JEE,tuloksena vihdoin se kakka :D Ja poika oli sen jälkeen kuin enkeli :LOL: Aloin sitten hieroa sen masua ja pumpata jalkoja kun en muuta keksinyt ja kas,kakka tuli ja aamulla vielä toinen =) josko nyt olis hanat auennut ;) Pienet on ilot täällä :LOL:

Otitteko muuten muut Calmeten vauvoille? Me mietittiin pitkään ja hartaasti ja jätettiin sitten ottamatta.

Hyvää viikonloppua kaikille pikku tuhisijoiden kanssa :wave: =) :heart:

Jennyli+pojat 2vkoo4pvää<br><br>
 

Yhteistyössä