Elovauvat 2014 <3 *heinäkuussa*

Täällä onkin hiljaista kuin huopatossutehtaalla :) Ehkä nää kesäviikonloput vie ihmiset mennessään ja arkena sitten aktivoituu. Mutta jos olette heinäkuisena pinoa seuranneet niin siellä vasta hiljaista on! Luulisi että monella olisi viimeiset kärvistelyt menossa jne. Toiset ketjut sitten vaan ovat hiljaisempia, eipä siinä mitään.

Sain viimein siliteltyä vauvanvaatteet lipastoon asti ja tajusin siinä touhussani että sillä vaatemäärällä pukisi kyllä kolmosetkin helposti :) en mä ymmärrä mistä näitä näin paljon tuli! Sain kyllä ystävältä ison kasan 50 - 56 cm vaatteita ja tulihan jokunen itsekkin ostettua. No siinä kait se selitys tulikin sitten.

Hyvää viikonlopun jatkoa kaikille!
 
Täällä ei oo mitään kerrottavaa, joten tuntuu hölmöltä vaan valittaa tätä omaa tuskaista oloa.. vauvauutisia odottelen ja parhaillaan monta kertaa käyn täällä kurkkimassa onko kuulunut mitään. :) varsinkin Marian kuulumisia odottelen innolla! Toivottavasti kaikki on menny hyvin ja tyttöset on äidin kainalossa hyvinvoivina! :heart:

Valitetaan nyt sitten kun kerran alotin kirjottamaan.. Olo on tuskainen, pari ekaa hellepäivää meni hyvin, sitten kämppä lämpesi ja nyt sit hikoilen kun pieni possu jo sen vuoksi että hengitän.. soda streamilla on tullu tehtyä vissyä mihin lorautan aina vähän sitruunamehua sekaan, toinen mitä kokeilin tänään, on laittaa jäädytettyjä vesimelonin paloja "jääkuutioiksi". On muuten hyvää! Normaalisti en osaa juoda vettä, mut nyt on ollu niin tukalaa, että vissyä on menny litra/pv, siihen päälle monesti lasi-kaksi limua ja mehujäätä. :p tänään taisin tuhota kolme amppari mehujäätä. Hups. :D no oon ajatellu et parempi on vetää noita mehujäitä kun jätskejä, vähän kevyempää kuitenkin. :)

Tsemppiä helteiseen loppusuoraan kaikille! Itsellä vielä kuutisen viikkoa (toivottavasti ei paljon enempää ainakaan) kärvisteltävää..

mammuttisi ja Helmi 34+2, eikun +3 (yli puolen yön jo näköjään...)
 
Iik onnea Maria! <3 Ihanaa että kaikki voitte hyvin!

Kivitasku, mä aina unohdan sen että suuri osa käy täällä tietokoneella.... Itse kun käytän useemmin puhelinta ;) Mutta tietysti kesästä pitää nauttia! Tuolla ulkona on vaan ollu nyt niin tuskasen kuuma, että mä en ainakaan pysty edes olemaan siellä. Sisällä on viileämpi :)

suklaarusina, pitäisköhän munkin vetää vielä pienet vaatteet lipastosta ja oikein silittää ne :D Siinä oliski tekemistä taas hetkeksi! Meillä kans vaatetta riittää ainakin kaksosille asti, heh. Sitä kun ottaa kaiken minkä ilmaiseksi saa! Ja toi heinäkuun ketju on hiljainen, koska niillä on kaksplussan ryhmäpuolella suljettu ryhmä :) Keskustelevat siellä.

mammuttisi, kuulostaapa hyvältä toi sun juoma! Pitäiskö itekin koittaa kun soda stream löytyy... Tosin mulla menee toi tavallinenkin vesi alas :)

(.) Himpula tuntuu olevan alempana iltaisin! Aamulla saatan herätä siihen että sen peppu painaa mun kylkiluuta, mutta iltaisin kaikki liikkeet tuntuu ihan alavatsassa ja vähän navasta ylöspäin. Pelkään myös välillä että Himpula käy poikittain tuolla mahassa kun liikkeitä tuntuu vielä niin paljon ja kaikkialla, ja välillä joku osa puskee toisesta kyljestä ja toinen toisesta kyljestä! Tosin, hyvä että tuntuu, eipä tarvi voinnista hermoilla :) Mut silti... onneks huomenna on neuvola.

Pinsuli ja Himpula 38+3 <3 ja aika matelee eikä ole tekemistääääääää
 
Mmaria; tuplasti onnea tyttösten johdosta,ihana kuulla että siellä hyvin voidaan! Jännä juttu miten sitä jännittääkin ja miettii ja oottaa kuulumisia,vaikkei edes tunnekaan ;) !


Eipä tännekään mitään uutta..
Eilen oli kipeänä alaselkä ja ihan masun alle tuonne häpyluun kohille vihloi,liekö vauva päätään jo kiinnitellyt,tuntui kyllä että jotain porautuu läpi väkisin..
Helteet vie voimat,yöt vaikeita kun hiki virtaa ja ei saa nukuttua kun on liian kuuma ja sitten valvoo vaan ja pohtii ja jännittää tulevaa synnytystä,sekä miettii miten elo lähtee rullaamaan,oma jaksaminen myös mietityttää kun mulla huonot unen lahjat..
Muuten kaikki ok.

Ens vk; lla synnytystapa/painoarvio lääkäri, saa nähä ohjataanko äippäpolille arvioon..

pikku-uikku ja kyytiläinen 35+6
 
Jospa sitä itsekin kirjoittaisi pitkästä aikaa. Se on tämä äitiysloma ja esikoinen kun ei pysty koneella istuskelemaan eikä puhelin kädessäkään viitsisi aina olla. Ja minulla on ainakin ihan kaamea pesänrakennus menossa kun olen illat laittanut kaikkea valmiiksi ja ommellut verhojakin. Eteinenkin on ollut ilman verhoja jo 1,5 vuotta mutta nyt siihen oli PAKKO saada verhot :D

Onnea Mmaria tytöistä! Ekat kaksoset :)

Minulla on ollut supistuksia ja taas toissä yönä mietin että kohta lähdetään sairaalaan kun jatkui jo 2,5 tuntia kipeinä mutta sitten loppuivat kuin seinään. Ei tässä oikein tiedä että onko pian tulossa kun noita on ollut vai meneekö kuitenkin vielä pitkään. Vaikka ei tässä montaa viikkoa ole jokatapauksessa enää jäljellä.

Helle on kyllä tuskaa! Minulla on joka yö vesipullo pakastimessa niin siitä riittää jääkylmää vettä pitkälle päivään. Muuten jaksan kyllä ihan hyvin vielä kun mitään vaivoja ei ole. Seuraava neuvola on ensi viikon perjantaina ja elän toivossa että sinne ei tarvitsisi enää mennä. Onko kenelläkään ollut lapsi mukana neuvolassa? Mietin kun alkaa olla viimoisia, jos ottaisi tuon esikoisen mukaan. Häntä kun on kovasti kiinnostanut, mitä siellä tehdään ja pelkkiä mittauksia se tässä vaiheessa enää on.


mariet ja pieni 38+2
 
Onnea Mmaria!:flower:

Ja kiitos juomavinkeistä mammuttisi :) itsellä kans vähän hankaluuksia muistaa juoda tarpeeksi. Pitää kokeilla noita, niin saa vähän vaihtelua.

Itselle ei kuulu kummempia, suht hyvä vointi edelleen kun muistaa lepäillä. Kohta viikko äitiyslomaa jo takanapäin, nopeasti mennyt kun mieskin vielä lomalla.
Joinain iltoina vähän kivistänyt ylävatsaa edesstä, kylkiluiden rajalta, tuntuu että siitä jotenkin painaa ja sitten välillä pikkuinen siihen myös potkii:) Silloin vähän vaikea löytää nukkuma-asentoa. Mutta tuntuu hölmöltä valittaa näin pienestä, kun voin tosi hyvin yleisesti:)

Ens viikolla mulla on labrassa strepto ja vasta-aine-kokeet ja toisena päivänä neuvolalääkäri. Jännittää vähän että onko jotain jo tapahtunut kohdunsuulla ja mitä lääkäri veikkailee vauvan kooksi.

luna 35+6
 
mariet; Me on oltu välillä kaikki noilla tavis nlatäti käyneillä,eli kolme muksua mukana:) Onhan se kiva lasten nähdä mitä siellä tapahtuu jos heitä se mietityttää ja nlatäti on suhtautunut kivasti muksuihin aina kun ovat mukana olleet.

Hyvää helteistä tulevaa viikkoa kaikille!
 
Mulla oli viimeksi lapset mukana neuvolassa, kun mies oli töissä. Mieluummin käyn yksin kyllä, niin on helpompi puhua asioista. 4 ja 6v ymmärtää jo vähän liikaakin puhetta, joten eipä siinä kovin syvällisiä jutella.. tytöt oli kyllä nätisti neuvolakäynnin ajan ja bongasivat huoneesta oikean vastasyntyneen painoisen (3,5kg) nukkevauvan ja saivat sitä kokeilla. :) kuopusta odottaessa mulla oli esikoinen (sillon 1v) mukana joka kerta, kun mies oli töissä ja hyvin sujui käynnit silloinkin. :)
 
Tuota juuri mietin, että en viitsi kyllä mitään alkaa siellä juttelemaan jos tuo melkein 5v on mukana. Mutta kun yleensä nyt ei mitään kovin syvällisiä siellä edes puhuta ja minulla ei mitään vaivoja ole, mistä tarvitsisi valitella niin periaatteessa se on vaan ne mittaukset. Pitää kysyä jos poitsu haluaa tulla. Vaikka otan kyllä puheeksi vasta lähempänä jos tämä vaikka syntyykin ennen sitä.
 
Lämpöiset onnittelut Mmaria pikkuisista!!

Kyllä minäkin olen lapset Ä-neuvolaan aina välillä joutunut ottamaan mukaan, mutta jos vain suinkin niin yksinään mielummin menen. Mutta hyvin lapsiin on aina suhtauduttu.

Kävin tänään ikeassa vähän supistuksia hakemassa että edes jostain vähän kolottais! No tulihan niitä muutama ja sellanen jomotus alamahaan jäi. Nyt mä oon huomannut kun olen jotakin puuhastellut niin tulee niitä jälkisupistuksen tapaisia supistuksia. Kauheita kun ainakin mulla menee tonne selän puolelle ja selkä kaarella joutuu hetken olemaan. Olin ihan jo unohtanutkin niiden olemassaolon. Imetys alkuun provosoi niitä jälkisupistuksia jonkun viikon verran synnytyksestä.

Täällä alkoi ukkonen jyriseen ja vettä tulee melko kovaa vauhtia
 
Mmaria Paljon onnea pienistä prinsessoista!

Mariet Olen käynyt lasten kanssa neuvolassa, mikäli on tarvinnut. Ainoastaan lääkärineuvolat on ollu sellasia, etten ota lapsia mukaan missään tapauksessa. Mielenkiinnolla molemmat on aina seurannut mitä tapahtuu ja sydänäänien kuuntelu on jännää puuhaa.

Napa: Ei uutta. Supistelee, toisinaan kipeästikin. Alaselkä on alkanut viimepäivinä oireilemaan. Yöt menee vaihdellen. Kuumuus ei ole nyt haitannut yhtään. Muut vaivat tässä päänvaivaa tuottaa, siis ne samat vanhat kolotukset ja jomotukset. Meillä alkaa hiljalleen olla kaikki valmiina vauvan saapumiseen. Vaipat on hankkimatta. Ja turvakaukalo on vielä matkalla. Ja totta tosiaan sairaalaa varten kassi on pakkaamatta ja kotiintulo vaatteet vauvalle katsomatta. Mutta nuo on helppo kerätä, vaikka äkkilähtö tulisikin. Ja sellaista ei ole tulossa vielä hetkeen, niin ei tässä hätää.

Sammi ja Anselmi 36+3
 
Onnea Mmaria!!!!

Aika vähän tulee tosiaan koneella istuskeltua =) Mä oon jotenki alkanu tottuun näihin helteisiin ja jaksan ulkoilla ja kävellä paljon. Parhaina päivinä oon kävelly kuuden kilometrin lenkkiä ja vielä samalle päivälle muutaman kilometrin kauppareissua. Kyllähän se lepoa vaatii ja seuraavana päivänäkin on vielä aika kipeät nivuset, mutta on se sen arvosta!

Mutta mä en käsitä miten tuo mukula mahtuu vielä niin hyvin kääntyileen tuolla vatsassa?!? Ehdin jo toissaviikolla riemastua kun se oli neuvolassa raivotilassa, mutta esim. eilen se oli taatusti taas perätilassa kun ihan selvästi oli pää kylkiluissa kiinni. Ja potkut tuntuu tosiaan milloin missäki, molemmissa kyljissä, ihan alhaalla ja navan yläpuolella. Eiks tän kohta pitäis alkaa jämähtään paikoilleen?

Amuniina & mukula 35+1 :heart:

P.S Yhä vaan tuntuu kovin kaukaselta ajatukselta koko synnytys :LOL:
 
Amuniina, täällä ihan sama fiilis noiden liikkeiden kanssa! Ja mulla on viikot vielä pidemmällä... Onneksi tänään on neuvola, ehkä saan jotain selkeyttä siihen mahtuuko vauva vielä oikeesti pyörimään ympyrää. Liikkeet on niin selkeitä ja vahvoja, on teräviä tönäisyjä, muljuttejua, venyttelyä ja ties mitä nyrkkeilyä. Eilen illalla Himpula riehui niin paljon että piti kiljaista, kun sattui niin kovaa. Tietysti aivan loistavaa että liikkuu, ei sillä, mutta huolettaa tietty että onko kokoa tarpeeksi kun ei näilläkään viikoilla vielä ole ahdasta.

Pinsuli ja Himpula 38+4 <3
 
Mmaria
Hirmuisasti onnea kaksosista :heart: Tulehan sitten kertomaan miten teidän arki on lähtenyt rullaamaan jahka sairaalasta kotiudutte =)

Olikos se tiiti, jolla oli huomiseksi varattu sektioaika!? Hirmuisasti tsemppiä huomiselle, pian on nyytti sylissä :heart:

Jaksamisia kaikille jotka kamppailee kipujen ja helteiden kanssa - ei onneksi enää pitkästi ole kellään raskautta jäljellä =)

38+3
 
Onnea Mmarialle tytöistä! ?

Täällä menee niin mukavasti että ihan hävettää sanoa että vauva on reilu viikon päästä jo sylissä. Eli 31.7. on meillä aika. Ei haittaa kuumuus eikä oikein muutkaan vaivat. Ei tässä toki mihinkään urheilusuorituksiin enää taivuta mutta juuri oltiin esikoisen kanssa pari tuntia pyörillä keskustassa ja sen jaksoi kyllä. Hain samalla kirjastosta vähän materiaalia opinnäytetyötä varten. Tällä viikolla olisi aikaa tehdä sitä.

Öisin nukun 9 tuntia ja päivisin vielä pari. Kai se johonkin varastoon menee ;). Ihan kyllä melkein on huono omatunto tästä laiskottelusta. Mutta eiköhän mua sitten taas siunata tooosi huonounisella vauvalla niin tulee varastot käytettyä...

Ei muuta kuin päiväunille! Iltapåivästä taidamme suunnata rannalle. Vieläkö muuten olette uskaltaneet uimassa käydä? Itse en ole kun paikat kuitenkin jo sen verran auenneet mutta en kyllä tiedä olisiko se mikään varsinainen este...

-tiiti- 37+4
 
Viimeksi muokattu:
Joo esikoista vaillalla on sektio huomenna! :) Iik, tsemppiä!!

Fiinis, joko sun sektiopäivä on määrätty? :) Jännittääkö?

Täällä oli tosiaan neuvolakäynti tänään. Kerrankin oli aiiivan ihana käynti, vaikka oli taas.uusi.terveydenhoitaja. Olisiko ollut jo viides vai kuudes. Mutta oli aivan ihana terkka/kätilö. <3 Sain uskomattoman paljon vastauksia kysymyksiini, sain rutkasti tsemppiä ja luottamusta viimeisille viikoille ja synnytykseen. Käsikopelolla arvioi vauvan hieman yli 3kg kokoiseksi. Voitte arvat,a että suu loksahti multa auki, ja kysyin et onko hän tosissaan :D Sehän kuulostaa niin normaalilta näille viikoille! Sanoi tietty siihen, että siltä tuntuu hänen käsiinsä, mutta se on vaan arvio, ja ne monesti heittää ihan häränpyllyä. Himpula ei ollut vielä laskeutunut, mutta ei laskeutunut esikoinenkaan ennen synnytystä. Vettä myös totesi käsikopelolla olevan oikein hyvin :) Seuraava käynti (jos en ole vielä synnyttänyt) on viikon päästä ma 28.7.

38+4 (36+5)

Paino 58,6kg (57,6kg) +500g/vko
RR 112/62 (107/58)
B-Hb 110 (114)
Sf-mitta 31 (30)
Tarjonta RT (RT)
:heart: +150 (+135) Vaihteli 146-167 välillä.

Kaikki oli siis oikein mallikkaasti, jäi oikein hyvä mieli käynnistä :)

(.) Mulla on supistellut tänään koko päivän. Tai, ilmeisesti supistellut :D Koko päivän on ollut ainakin ihmeellisiä kipuja alavatsalla ja selässä, sekä lantiossa. Ei ole vielä liian kipeitä, tuskinpa tästä mihinkään synnyttämään lähdetään (mut peukut pystyssä kumminkin ;)). Tänään on tullut myös runsaammin sitä keltaista limavuotoa, mitä mulla on aina välillä tullut. Ehkäpä tää viittaa siihen, että synnytän edes joskus?
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: mammuttisi
Onnea Mmaria!

Meillä on mennyt pari päivää synttäritunnelmissa ja nyt on esikoisen serkku kyläilemässä, niin ei ole ehtinyt paljon kirjoitella. Aiotaan vielä keskiviikkona lähteä 5 päivän kesälomareissullekin, niin voi jäädä raportointi loppuviikollakin vähäiseksi.

Mutta eipä mulla uutta raportoitavaa olekaan, maha on edelleen jättikokoinen, Aku liikkuu kovasti, kääntää kylkeä mutta raivotarjonnassa on ollut ainakin yli kuukauden. Käsien viuhtominen tuntuu tuolla alhaalla, mutta pepun ja jalat tunnen selvästi tuossa ylämahalla ja tuntee ne käteenkin. Mitään laskeutumista tai kiinnittymistä ei havaittavissa, välillä vihloo alapäätä kun tunkee itseään alaspäin mutta mitään supisteluja en ole tuntenut eli hyvästi epäkypsä tilanne on vielä, senkin takia uskallan reissuun hyvillä mielin. Helteillä hieman turvottelee ja jos on jalkojen päällä pidempään, alkaa jalkapohjia särkeä, veikkaan johtuvan turvotuksesta. Tänään kävin kaks kertaa järvessä ja se on kyllä selkeesti vähentänyt turvotusta, pitää harrastaa samaa muinakin päivinä. Aika matelee ihan törkeän hitaasti, torstaina on eka virallinen äippälomapäivä. Tuntuu, että en synnytä ikinä.

Kaisa-Tuulikki 34+4
 
Kaisa-Tuulikki, <3. Toivon tosissani, että sun ei tarvi odottaa enää kauaa. Mutta tiedät kyllä, että joskus vauvan on tultava ulos ja sitten se odotuksen tympeys väistyy. Tsemppiä ja kärsivällisyyttä <3

(.) Minä sitten raportoin täällä koko ajan :D
Eli eilen tuli pyörähdettyä synnärillä vielä illalla. Mulla alkoi kovat ylävatsakivut ja ne paheni supistusten yhteydessä, kylkiä ja selkää särki ja teki mieli itkeä. Soitin siinä sitten synnärille, ja pyysivät tulla näytille kun vatsa oli koko ajan kireä ja arka, ettei vaan ollu istukan irtoamista tai vastaavaa. Mun kynnys soittaa synnärille on tosi korkea, joten sitten hävettikin kun matkalla ylävatsan kipu lakkasi... :s Lääkäri tuli tulokseen et oli suolistovaivoja.
Käytiin kuitenkin käyrillä, jola oli lääkärin mukaan täydellinen, ja jopa yksi supistus piirtyi siihen... öh :D
Lääkäri ultrasi, eikä ollut missään mitään hätää. Istukka toimi, vettä oli hyvin, painoarvioksi sai 2,8kg, eli ei se neuvolan terkka ihan oikeassa ollut.
No parasta tässä kuitenkin oli nopea sisätutkimus. Kanavaa vielä jäljellä, mutta kohdunsuu 2 sormelle auki!! Jeeee! Vihdoin jotain sielläkin päässä tapahtunut :D Eipä se uudelleensynnyttäjällä varsinaisesti mitään tarkoita, mutta ainakaan en ehkä toivottavasti joudu käynnistykseen...? :) Toivossa on hyvä elää. Lääkäri myös sanoi että pää on tosi alhaalla, tunsi kuulemma vauvan pään niillä kahdella sormella (<3). Eilen tuntuikin painetta alapäässä, mut nyt se on taas laantunut... Tuntuu vähän kun olisin taas 0-tilanteessa, mutta toivon ettei se oo mahollista.
 
Viimeksi muokattu:
Pinsuli iiks!? Mä en kestä jos vielä noilla viikoilla vaihtelee tarjontaa.. Mekin mietittiin miehen kanssa että sieltä tulee joku tosi pieni rimpula kun mahtuu vielä noin hyvin kääntyillä.. Toivottavasti Himpula nyt pysyy RT:ssä!!

Niin se on tosiaan Esikoista vailla jolla on tänään jännät paikat :) Kovasti tsemppiä ihanaan koitokseen!!

Amuniina & mukula 35+2 :heart:

Muoks. Hieno juttu Pinsuli että sulla on jotain jo tapahtunu :) Kyllä se sieltä tulee, usko pois ;) Ja musta on aika hyvin arvioitu käsikopelolla jos heittää vaan parisataa grammaa!!
 
Viimeksi muokattu:
Onnea mmaria! :)

Mulla oli 7.7 se ktg,
15.7 kävin siellä äitipolilla, odoteltiin ikuisuus, että päästään huoneeseen ja sit ultratessa tuli typerä olo "Ai se oli Erja joka viimeksi ultrasi", nyt painoarvio(35+5) olikin vain 3162g, mikä menee edellisiä käyriä myöden. Mä vaan päättelin tosta lausahduksesta, et tää Erja ois ultraillut useamminkin vikaan?
Nyt mittailtiin kaikkia mittoja useaan otteeseen ja sen jälkeen käytiin taas käyrille joka näytti ihan hyvältä. Lapsivesipunktiota ei otettu, varmaan juurikin sen takia, että jätkä olikin taas siellä aiemmalla käyrällään, mut nyt olisi sitten torstaina(37+0!!!) mun koko raskauden NELJÄS neuvolakäynti..
Ne soitti sieltä eilen ja olin jo sydän syrjällään kun alkoi puhumaan jostain veriarvoista, eihän sillä oikeesti muuta asiaa ollut kuin, että HB 97, mutta joo, on se enemmän kuin viimeksi ja lisärautaa oonkin ottanut kokoaika, so what was the point?

Perjantaina 25.7 sitten äitipolille, nyt käskivät varata useamman tunnin aikaa ja puhui, että synnytyslääkäri haluaa ehkä tulla käymään. Alko nyt niin jänskättää miettivätkö jo käynnistyspäivää vai mitä? Entä jos päättävätkin, et lapsi on niin iso jo, että mut otetaankin jo sisään? Ääääää jännittää ihan kauheasti!


Nyt mä alan siivoilemaan ja sen jälkeen mennään esikoisen kanssa leikkipuistoon, niin eipähän tarvitse itseni miettiä mitä me tänään sitten syödään lounaaksi! Heräsin niin kivasti siihen kun joku nojaili mun kylkeen ja luki kirjaa pingviineistä. Ei ollut herättänyt ollenkaan vaan antoi äiskän nukkua. :)

ekulainen & jättijäpikkä 36+5
 
Amuniina, no kyllä nyt ainakin tuolla neuvolassa/synnärikäynnillä sanottiin että ei se sieltä mihinkään käänny :D Neuvolassa terkka/kätilö sanoi, ettei ollut koskaan kuullut kenenkään vauvan kääntyneen enää 39. viikolla! Että taitaa olla ainakin täällä (luultavasti ja toivottavasti myös siellä!) kovasti liikkuva vaavi... ;) Niin siis että ei ole kääntynytkään pois raivotarjonnasta missään vaiheessa, olipa vaikeesti selitetty :D

ekulainen, huih! Varmaan jonkunnäköisestä käynnistysajankohdasta ainakin puhutaan... :) Niin jännää!
 
Viimeksi muokattu:
No niin, padi toimii taas ja homma pelittää :)
Täällä hämmästellään tuon yks veen touhuiluja (tai siis kehitysikää on vasta 10kk), se vaan menee tyytyväisenä paikasta toiseen ja sitten hieman kiukuttelee kun väsy tulee :') Ei uskois että vuosi sitten se makasi lämpökaapissa letkujen peitossa ja vaan nukkui ja söi (5ml kerrallaan).

Tänne ei myöskään mitään uutta, päivät kuluu onneks aika verkkaisesti kun kasvimaa, hevoset, koirat ja lapset pitää kiireisenä ;) Mutta silti kyllä välillä toivois että H-hetki jo koittais ja taas samaan aikaan tästä mahasta ei haluaisi luopua,ei sitten millään... Tänään ajattelin kaivaa kloriittipullon kaapista ja tehdä vähän paremman siivouksen (tää taitaa nyt olla sitä pesän rakennusta...). Lähinnä siis keittiön kaapinovet kaipaa kunnon käsittelyä.
Sairaalakassi ois vielä pakkaamatta, että se pitäis myös saada hoidettua kuntoon ;) Mutta nyt hihat heilumaan! Ihanaa hellepäivänä kaikille :D

Mirka J. & Elma 37+3
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä