Emmaljunga Edge duo yhdistelmät..

Meillä oli kanssa aikansa sellaiset... Oli todellakin hirveen isot ja vei tilaa tosi paljon! Meillä oli auton takalaatikko aivan täynnä, kun vaunut sai sinne kasattua vaikka farmari olikin. Muuten vaunut oli kyllä tosi hyvät. Jos olisin ennen ensimmaistä lasta ottanut enemmän selvää vaunuista niin en kyllä ikinä olisi ostanut niin isoja vaunuja. Piti taas kantapään kautta oppia =)
 
Ehdottoman hyvät vaunut ovat enkä pois vaihtaisi. Kuten edellä kirjoittavat jo mainitsivatkin ovat vaunut aika suuret ja painavat. Joten jos kaipaat "ketteriä kaupunkivaunuja" ei ehkä näitä kannata ostaa. Meillä vaunut ovat Sport-rungolla.

Meillä ovat vielä vaunukäytössä, joten rataskokemuksista en tiedä. Vaunun koppa on todella tilava, meillä 11kk nukkuu niissä vielä hyvin päikkärit. Ei tarvinnut lapsen viime kesänä hikoilla ahtaassa kopassa helteillä.

Vievät aika paljon tilaa autossa, joten kannattaa kokeilla miten mahtuvat. Meillä kaksi kappaletta ns. hatchback mallisia autoja ja molempiin mahtuvat hyvin. Ja vaikka itse olen pienehkö, ei minulla ainakaan ole ollut mitään ongelmia autoon nostamisen kanssa.

Meillä vain positiivisia kokemuksia kyseisistä, joten kun nykyinen käyttäjä kasvaa, siirtyvät varastoon odottamaan tulevaisuutta.
 
Vaunuja ostamassa
Hei, itse olen katsellut näitä samoja vaunuja ja kysyisinkin nyt onko näistä muuta "valitettavaa" kuin iso koko (joka ei ole meille ongelma kun kuljetaan bussilla ja hissi on iso). Eli jos vaunuja ei tarvitse saada pieneen tilaan auton tavaratilaan, nämä taitavat olla oikein kelpo pelit?
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.04.2007 klo 14:43 Vaunuja ostamassa kirjoitti:
Hei, itse olen katsellut näitä samoja vaunuja ja kysyisinkin nyt onko näistä muuta "valitettavaa" kuin iso koko (joka ei ole meille ongelma kun kuljetaan bussilla ja hissi on iso). Eli jos vaunuja ei tarvitse saada pieneen tilaan auton tavaratilaan, nämä taitavat olla oikein kelpo pelit?
Isot vaunut on bussissakin isot. Meillä ei ole Emmaljungia eikä tule, mutta on kahdet muun merkkiset sekä isot että pienet. Ja ne pienet on ihan ehdottomat bussissa. Isojen kanssa olen ollut myös liikkeellä bussilla ja kyllä on ollut hankalaa, varsinkin, jos joku muukin tulee yhtä aikaa vaunujen kanssa kyytiin. Ahtaaksi käy. Lenkkeillessä taas ne isot on paljon tukevammat ja kulkee paremmin kuin meidän pienemmät.
 
helsinkiläinen
Hei, itse ajelen kyseisillä vaunuilla lähes päivittäin ratikalla ja bussilla, eikä mahtuminen ole mikään ongelma vaikka olisi toiset samanlaiset menopelit vieressä! Nostaessa ovat toki painavammat kuin kaverin Bugaboot, mutta itse otan sen hetkellisen painavuuden mielelläni vastaan kun ovat sitten taas talvisäässä mahtavan vakaat työnnettävät (toisin kuin jotkut kovin kevyet kärryt). Itse asun kutakuinkin keskustassa, mutta silti vaunuja on saanut välillä työntää aikamoisessa kinoksessa... Jos henkilöautoon mahtuminen ei tuota ongelmia, voin varauksessa suositella Emmaljungan yhdistelmiä!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.04.2007 klo 14:47 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.04.2007 klo 14:43 Vaunuja ostamassa kirjoitti:
Hei, itse olen katsellut näitä samoja vaunuja ja kysyisinkin nyt onko näistä muuta "valitettavaa" kuin iso koko (joka ei ole meille ongelma kun kuljetaan bussilla ja hissi on iso). Eli jos vaunuja ei tarvitse saada pieneen tilaan auton tavaratilaan, nämä taitavat olla oikein kelpo pelit?
Isot vaunut on bussissakin isot. Meillä ei ole Emmaljungia eikä tule, mutta on kahdet muun merkkiset sekä isot että pienet. Ja ne pienet on ihan ehdottomat bussissa. Isojen kanssa olen ollut myös liikkeellä bussilla ja kyllä on ollut hankalaa, varsinkin, jos joku muukin tulee yhtä aikaa vaunujen kanssa kyytiin. Ahtaaksi käy. Lenkkeillessä taas ne isot on paljon tukevammat ja kulkee paremmin kuin meidän pienemmät.
No just... Siis olen ko. vaunuilla mennyt hyvin bussissa ja vieressä on ollut kaverini samanlaiset, että ei ne nyt mitkään traktorit sentään ole... Siis mehtuvat oikein hyvin tavalliseen matalalattiabussiin. Heh, kuljen tällä hetkellä myös tuplarattailla (78 cm) ja niidenkin viereen on mahtunut mm. Herkuleksen kolmipyöräiset, että ihan oikeesti, tuo väite, että bussiin ei mahtuisi hyvin Emmaljungan yksöisrattailla, on naurettava! :whistle: \|O
 
En usko että koko tulee meillä olemaan mikään hankaluus.. Ilmoitin miehelle, että meillä vaihtuu sitten tarpeen vaatiessa auto sellaiseksi joihin mahtuu.. Ja painokaan ei tuota ongelmia.. Mä nostan tuon mun mieheni (85 kg) ilmaan ihan helposti..

Joten kiitos paljon jo näistä vastauksistanne.. Lisääkin saa laittaa kommentteja..

KP
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.04.2007 klo 20:24 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.04.2007 klo 14:47 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.04.2007 klo 14:43 Vaunuja ostamassa kirjoitti:
Hei, itse olen katsellut näitä samoja vaunuja ja kysyisinkin nyt onko näistä muuta "valitettavaa" kuin iso koko (joka ei ole meille ongelma kun kuljetaan bussilla ja hissi on iso). Eli jos vaunuja ei tarvitse saada pieneen tilaan auton tavaratilaan, nämä taitavat olla oikein kelpo pelit?
Isot vaunut on bussissakin isot. Meillä ei ole Emmaljungia eikä tule, mutta on kahdet muun merkkiset sekä isot että pienet. Ja ne pienet on ihan ehdottomat bussissa. Isojen kanssa olen ollut myös liikkeellä bussilla ja kyllä on ollut hankalaa, varsinkin, jos joku muukin tulee yhtä aikaa vaunujen kanssa kyytiin. Ahtaaksi käy. Lenkkeillessä taas ne isot on paljon tukevammat ja kulkee paremmin kuin meidän pienemmät.
No just... Siis olen ko. vaunuilla mennyt hyvin bussissa ja vieressä on ollut kaverini samanlaiset, että ei ne nyt mitkään traktorit sentään ole... Siis mehtuvat oikein hyvin tavalliseen matalalattiabussiin. Heh, kuljen tällä hetkellä myös tuplarattailla (78 cm) ja niidenkin viereen on mahtunut mm. Herkuleksen kolmipyöräiset, että ihan oikeesti, tuo väite, että bussiin ei mahtuisi hyvin Emmaljungan yksöisrattailla, on naurettava! :whistle: \|O
\|O vaan itelles. Joka paikassa ei ole niitä hienoja matalalattiabusseja. Mikä ihme siinä on, kun tällä palstalla menee sanomaan jonkun poikkipuoleisen sanan Emmaljungan vaunuista, niin heti tulee kauhea huuto. Emmaljungan myyjätkö täällä huutelee muille vai mistä johtuu? :eek:
 
Ihanat vaunut, lähes täydelliset!
Meillä vuosimallia-04, toisella lapsella käytössä, edelleen lähes uudenveroiset. Meidän vaunut sport-rungolla, jossa heittoaisa, pois en vaihtaisi. Hyvin olen aina bussiin mahtunut ja jaksanut autoon nostaa ihan itse, enkä ole mikään kehonrakentaja :LOL:
Todella kevyet työntää, toimivat yhtä hyvin sekä vaunuina, että rattaina. En näiden jälkeen enää huolisi kantokassi viritelmiä. Ihanaa kun vauvalla on oikea tilava vaununkoppa, joka menee pitkään. Siinä on myös pieni selkänoja, lisää mukavasti käyttöikää, kun vauva haluaa katsella jo maisemia. Koppa on kesällä vilpoinen ja talvella lämmin ja mahtuu haalari, makuupussi ja tarvittaessa vielä peittokin.
Kankaat erinomaiset! Meillä vaunuissa toinen väri on musta, mutta Emmaljungissa käytettävä kangas ei kuumene auringossa sen enempää kuin vaaleakaan.
Todella hyvä jämäkkä jousitus, kulkevat kelissä kuin kelissä ja maastossa kuin maastossa.

Omasta puolestani voin lämpimästi suositella!
 
Isot ovat, mutta kulkevat kun juna suoraan eteenpäin. säällä kun säällä. minä olen tykännyt. eikä ne nyt niin paljon suuremmat ole kun muiden vastaavat yhdistelmät.
mene liikkeeseen jossa voit vertailla vaunuja myös kasattuna, ja koittaa kasata eri malleja, siten saat vertailua. kannattaa toki sovittaa autoon ennen ostoa.
me ostettiin vaunut ylivieskasta, vaikka oli hiukan kauempana. siellä tosi laaja valikoima, oli mistä verrata.
 
Esmeralda
Meillä oli ne vaunuina, ne oli tosi hyvät työntää lenkeillä, kulki kevyesti eteenpäin. Isot ne tosiaan oli, niillä oli inhottava käydä kaupassa kun ei mahdu kääntymään ahtaissa hyllyväleissä eikä isot vaunut ikinä käänny pienessä tilassa helposti vaan aina joutuu etupäätä "nostamaan".

Meillä poitsu alkoi pyrkiä pystyyn jo puolivuotiaana koko ajan eikä viihtynyt makuullaan ja ratasistuin oli niin julmetun iso ettei sillä tehnyt mitään joten me vaihdettiin jo pojan ollessa 8kk vähän kevyempiin.
Nyt meillä on Pliko Sport P3-matkarattaat joita eniten käytän kun selkänoja menee makaavaksi, pienen on silti hyvä istua ja ne on niin ketterät kun vaan voi olla! Kun etupyörät kääntyy niin on helppo pyöritellä.

Sen lisäksi meilläon Brio Zenit-kuomurattaat isoilla pyörillä. Niitä käytetään pitemmillä lenkeillä, selkänoja menee niissäkin makuuasentoon mutta ovat muuten paljon sirommat kuin ne isot vaunut.

Näillä pärjätään!

Nyt jos tartteisin vaunut niin ottaisin ehkä Gessleinit koska ne on pienet ja sirot, tai sitten Teutoniat kun niihin on kuulemmat saatavilla kääntyvää etupyörää. kokemuksen kautta oppii.
 
antsu
Tosi hyvät vaunut ovat olleet!!!!

Heittoaisa on ratasosalla liikkuessa tosi hyvä, siitä en luopuis! Kevyet ja vakaat työntää.

Koppa on tilava, meillä siinä on mahduttu nukkuu reilu 1v ikäiseksi vaikka toppavaatteet päällä. Nyt keväällä vaihdon ratasosaan nukkumaan että sain valjailla kiinni. (tyttö alkoi kiipeilemään siellä heti kun heräs päiväuniltaan) Tuplarattaat täytyis nyt hankkia koska pian toinen tulossa mutta en silti aio luopua näistäkään vaunuista.

 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.04.2007 klo 14:47 vieras kirjoitti:
Isot vaunut on bussissakin isot. Meillä ei ole Emmaljungia eikä tule, mutta on kahdet muun merkkiset sekä isot että pienet. Ja ne pienet on ihan ehdottomat bussissa. Isojen kanssa olen ollut myös liikkeellä bussilla ja kyllä on ollut hankalaa, varsinkin, jos joku muukin tulee yhtä aikaa vaunujen kanssa kyytiin. Ahtaaksi käy. Lenkkeillessä taas ne isot on paljon tukevammat ja kulkee paremmin kuin meidän pienemmät.
Tässä taas joku tietää, vaikkei ko. rattaita omistakaan... :whistle: Eivät ne leveydeltään kyllä kummoset ole, hyvin mahtuu busseissa.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.05.2007 klo 22:15 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.04.2007 klo 14:47 vieras kirjoitti:
Isot vaunut on bussissakin isot. Meillä ei ole Emmaljungia eikä tule, mutta on kahdet muun merkkiset sekä isot että pienet. Ja ne pienet on ihan ehdottomat bussissa. Isojen kanssa olen ollut myös liikkeellä bussilla ja kyllä on ollut hankalaa, varsinkin, jos joku muukin tulee yhtä aikaa vaunujen kanssa kyytiin. Ahtaaksi käy. Lenkkeillessä taas ne isot on paljon tukevammat ja kulkee paremmin kuin meidän pienemmät.
Tässä taas joku tietää, vaikkei ko. rattaita omistakaan... :whistle: Eivät ne leveydeltään kyllä kummoset ole, hyvin mahtuu busseissa.
Kaverilla on, joten tiedän minkä kokoiset ovat.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.05.2007 klo 08:00 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.05.2007 klo 22:15 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.04.2007 klo 14:47 vieras kirjoitti:
Isot vaunut on bussissakin isot. Meillä ei ole Emmaljungia eikä tule, mutta on kahdet muun merkkiset sekä isot että pienet. Ja ne pienet on ihan ehdottomat bussissa. Isojen kanssa olen ollut myös liikkeellä bussilla ja kyllä on ollut hankalaa, varsinkin, jos joku muukin tulee yhtä aikaa vaunujen kanssa kyytiin. Ahtaaksi käy. Lenkkeillessä taas ne isot on paljon tukevammat ja kulkee paremmin kuin meidän pienemmät.
Tässä taas joku tietää, vaikkei ko. rattaita omistakaan... :whistle: Eivät ne leveydeltään kyllä kummoset ole, hyvin mahtuu busseissa.
Kaverilla on, joten tiedän minkä kokoiset ovat.

Ja sua käy kateeks kun ei itselläsi oo samoja....
 
köyhä
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.05.2007 klo 21:30 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.05.2007 klo 08:00 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.05.2007 klo 22:15 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.04.2007 klo 14:47 vieras kirjoitti:
Isot vaunut on bussissakin isot. Meillä ei ole Emmaljungia eikä tule, mutta on kahdet muun merkkiset sekä isot että pienet. Ja ne pienet on ihan ehdottomat bussissa. Isojen kanssa olen ollut myös liikkeellä bussilla ja kyllä on ollut hankalaa, varsinkin, jos joku muukin tulee yhtä aikaa vaunujen kanssa kyytiin. Ahtaaksi käy. Lenkkeillessä taas ne isot on paljon tukevammat ja kulkee paremmin kuin meidän pienemmät.
Tässä taas joku tietää, vaikkei ko. rattaita omistakaan... :whistle: Eivät ne leveydeltään kyllä kummoset ole, hyvin mahtuu busseissa.
Kaverilla on, joten tiedän minkä kokoiset ovat.

Ja sua käy kateeks kun ei itselläsi oo samoja....
:LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL:

Joo mä oon niin köyhä, et ei oo varaa ostaa Emmaljungia ja siksi tässä kateellisena totesin, että mun mielestä ne on isot.

:headwall: :headwall: Jokainen ostakoon sellaiset kuin haluaa. Toinen haluaa isot (Emmaljungat tai jotkut muut isot) ja toinen jotkut tosi pienet. Eikö ole hyvä vaan, että molempia löytyy?
 
Vaunujen ostaja
On mielestäni erinomaista että vaunuja löytyy eri kokoisia ja erilaisiin käyttötarkoituksiin. Välillä vain pistää hämmästyttämään miten jotain vaunuja haukutaan niiden suuren koon vuoksi VAIKKA ostaja on maininnut että heidän autoon / hissiin mahtuu mitkä vain vaunut. Edes Helsingissä ei ole kaupungilla niin ruuhkaista, että isojen vaunujen kanssa ei kaupungilla mahtuisi kulkemaan... ;)
 
Meillä kyseiset vaunut,nyt jo toisella lapsella käytössä ja olen todella tyytyväinen. Isothan ne ovat mutta itse kun olen pitkä niin käytössä hyvät koska koppakin korkealla ja aisan saa pitkälle! Suositelen!
 
Esikoista odottava
Olipa kiva löytää ketju näistä vaunuista, käytiin juuri katsomassa tätä mallia itsekin ja tuntuu olevan juuri meille sopivat vaunut! Vaikeaa on vain päättää kumpi runko on parempi - napeilla alas taittuva työntöaisa vai teleskooppiaisa?! Ajattelisin tuon nappiversion olevan nopeampi / helpompi taittaa pois tieltä bussissa, mutta muuten pidin teleskooppiaisallisen vaunun "modernimmasta" ulkonäöstä ja uudemmasta jarrusta, se vanha jarru tuntuu painavan renkaat ihan lyttyyn?! Mielipiteitä / kokemuksia olisi kiva kuulla! :wave:
 
luulisin
musta tuntuu et se napeilla säädettävä aisa ois ehkä heikompi?? Ainakin monesti törmää käytettyihin tälläsiin joissa juuri se säätöhomma menny rikki...en sit tiedä???
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.05.2007 klo 10:31 Esikoista odottava kirjoitti:
Olipa kiva löytää ketju näistä vaunuista, käytiin juuri katsomassa tätä mallia itsekin ja tuntuu olevan juuri meille sopivat vaunut! Vaikeaa on vain päättää kumpi runko on parempi - napeilla alas taittuva työntöaisa vai teleskooppiaisa?! Ajattelisin tuon nappiversion olevan nopeampi / helpompi taittaa pois tieltä bussissa, mutta muuten pidin teleskooppiaisallisen vaunun "modernimmasta" ulkonäöstä ja uudemmasta jarrusta, se vanha jarru tuntuu painavan renkaat ihan lyttyyn?! Mielipiteitä / kokemuksia olisi kiva kuulla! :wave:
meillä on sport edget ja scootterit ja scoottereissa on tämä nappiversio-aisa eli taittuu ylös ja alas. itselläni pitkäjalkaisena on helpompi työntää scootereita, edgessä potkin koko ajan vaunuja, kun työntöaisa on jotenkin kuitenkin hankalan mallinen. heittoaisa taas on ihan ehdoton. muistaakseni ceroxissa on sekä nappiaisa että heittoaisa eli siinä teleskooppiaisa on korvattu nappisysteemillä. nyt ostaisinkin ne, jos tarvetta vielä olisi. mutta niissä taas ei ole sitä kiinteää koppaa vaan kantokoppa.

kun ostatte vaunuja niin tehkääpä vertailua ihan avoimin mielin. itse olin päättänyt sokeasti ostaa edget, vaikka hyvät ovatkin niin nyt ostaisin ceroxit!
 

Yhteistyössä