En haluis kuolla mutta ei oo syytä elääkkään

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
En mä tahtoisi kuolla, mutta en löydä yhtään syytä elääkkään. Tai no, ainoa syy miks mä nyt edelleen olen täällä niin on että kuvittelen kaiken muuttuvan paremmaksi vuoden päästä ja että oon taas onnellinen. Taustoja sen verran että Oon aika yksinäinen ihminen eikä mulla oo ollu ikinä tarvetta luoda "jonninjoutavia" ystävyys suhteita. Pidän kyllä ihmisistä ja sosiaalisista kontakteista mutta viihdyn yksin. Oon päälle parikymppinen ja mä rakastan liikuntaa varmaan eniten maailmassa. Alotin tammikuussa 2016 työt. Kaikki tää paska alko päälle vuos sitten. Erosin huhtikuussa 2016 6vuotta pitkästä parisuhteesta, joka oli jo aika kova paikka silloin. Asuin alkoholisti vanhempien luona kuukauden, ja jo sekin oli riittävästi paskaa lyhyen ajan sisällä. Jokatapauksessa olin kuitenkin pääpiirteittäin onnellinen. No toukokuun loppupuolella sain ihanan asunnon ja elämä tuntu olevan taas ihanaa. Olin luonteeltani sellanen positiivinen ja elämäniloinen. Pikkuhiljaa totuttelin elämään yksin. Sitä onnee ei kauaa kestänyt sillä kesäkuussa jäin 3kuukautta kestävälle sairaslomalle kun tapahtui pieni tapaturma. Makasin siis käytännössä sängyssä koko kesän YKSIN. Palasin takasin töihin syyskuussa. Töissä oli muodostunut mukavia pikku juoruja ja en mä tiedä voiko sitä nyt kiusaamiseksi kuhtua kun mua haukuttiin ja arvosteltiin ihmisenä, mutta eipä tuo hyvältä tuntunut. No Kivut jatkui joulukuulle asti ja ajattelin että VIHDOIN mä pääsen tammikuussa elämään mun elämää ja harrastamaan taas liikuntaa. No empäs päässyt kun heti perään tapahtui toinen tapaturma. En jäänyt sillon sairaslomalle koska en uskaltanut, syystä että Pomo oli aikasemmin uhkaillut mua potkuilla. Luulin että toipuminen onnistuisi silti, mutta pariviikkoa sitten (eli puolivuotta toisesta tapaturmasta) mun kivut paheni niin paljon etten pystynyt TAASKAAN kävelemään.Mun elämässä on ollut nyt vuoden ajan pelkkää kipua, vahvoja kipulääkkeitä ja no siis pelkkää paskaa. Nää kivut tulee jatkumaan vielä n.puoli vuotta vähintään enkä mä jaksa. Tänään lääkäri sit soitti ja kertoi että mulla on lonkissa kulumaa. Mä en tiedä pystyykö kukaan ymmärtämään jossei ole kokemusta siitä että koko sun elämä muuttuu. Mun koko vuosi on ollut pelkästään kotona makoilua tai töissä käymistä. Jopa kauppareissut on pitänyt suunnitella koska oon halunnu välttyy kivuilta. Mulla loppuu työ sopimus joulukuussa,(vaikkakin pomo yrittää tehdä kaikkensa et sais mut ulos aikasemmin) ja lääkäri sanoi etten kestä fyysistä työtä. Ja kaikista pahinta on että luultavasti tuo työ on mulle nää tapaturmat aiheuttaneet. Mitö mä sit teen. Mä en edes kaipais mitään muutakun että olisin terve, eläisin ilman kipuja ja voisin harrastaa liikuntaa. Oon yrittänyt löytää muita harrastuksia (sisustus, meikkaus, leivonta, ompelu) mut mikään ei tuota samaa iloa. Tää kuulostaa todella tyhmältä kun tän on kirjoittanut. Kaveri sanoo että etsi mies, mut enmä halua tutustuu kehenkää niin hyvin tällähetkellä kun mun koko elämä on ihan sotkussa. Ja jossei tää paska lopu niin miten voin ikinä edes ajatella parisuhdetta. Mä mietin jokapäivä että olisimpa vaikka 50vuotias niin ehkä osaisin suhtautua tähän eri tavalla tai että jos mä en olis eronnut en ois 24/7 yksin niin vois olla helpompi käsitellä tätä.en mä edes tiedä. Ainoo asia mikä mut pitää hengissä on kun kuvittelen että vuoden päästä mä voin harrastaa liikuntaa. Mutta en edes tiedä voinko. Mä en ymmärrä miten tää voi vaikuttaa näin paljon koko elämään. En haluais kuolla mutta mitä hiton järkee tämmösessä shiti elämässä on kun sä vaan oot olemassa mut et oikeesti voi elää.
 
vierailija
Kauheeta! :( Voimia sulle olet vahva ihminen, ja olet kestänyt kovia, mutta muista se että asioilla on AINA tapana järjestyä !! Yritä löytää elämääsi iloisia ja positiivisii juttuja, kyllä se siitä !! ♡♡
 
vierailija
Voitko uida uimahallissa? Tai saatko ylipäätään harrastaa mitään liikuntaa? Uiminen on hellävaraista liikuntaa. Rentouttaa ja samalla virkistää mieltä. Saunassa saa myös mukavaa juttuseuraa, kun avaa suunsa. Sieltä löytyy monenlaisia elämänkohtaloita. Et ole yksin asian kanssa.
 
  • Tykkää
Reactions: Echo
vierailija
Voitko uida uimahallissa? Tai saatko ylipäätään harrastaa mitään liikuntaa? Uiminen on hellävaraista liikuntaa. Rentouttaa ja samalla virkistää mieltä. Saunassa saa myös mukavaa juttuseuraa, kun avaa suunsa. Sieltä löytyy monenlaisia elämänkohtaloita. Et ole yksin asian kanssa.
Niin tyhmältä kun kuulostaakin niin pelkään uimista, tähän liittyy luultavasti se että lapsena meinasin hukkua. Ja se on jaloille raskasta.. Tällä hetkellä en pysty muutakun tekemään käsitreeniä salilla, vatsojakin "pystyn" mutta siinäkin tulee kipuja. mutta nyt mun on pakko sekin jättää vähäksi aikaa ainakin pois koska tällähetkellä haluun vaan että paranen. Ja pelkään kokoajan että aiheutan lisää vahinkoa jos riuhtaisen painoja jotenkin. Fysioterapeuteilla olen käynyt ja olen vaan saanut tosi kummallisia ohjeita jotka pahentaa itse vammaa. Jotenkin jaksan kuitenkin uskoa että ensi kesänä mä voin taas tehdä asioita mutta kuitenkin mulla on tiedossa etten mä enää ikinä voi vaan "antaa mennä" ja se ahdistaa. Tuo saunominen on kyllä ollut erinomainen tapa levittää kipua, tai kuuma suihku. Vaikkakin sen jälkeen kivut pahenee.
 
Varmasti käy hermoille tuo sun tilanne.
Joka tapauksessa nykyisessä työpaikassasi et pysty olemaan terveyssyistä, joten onko opiskelu poissuljettu vaihtoehto, siis fyysisesti kevyemmän alan opiskelu? Kestääkö sun kroppa istumista tunneilla/luennoilla?

Sit paasausosuus, koita kestää. ;) Elämässä ei kannata koskaan rakentaa mitään yhden-kahden kortin varaan, kuten liikunnan, koska se kortti saatetaan ottaa pois. Kannattaa kiinnostua monista asioista, niin yhden tai kahden pettäessä saa iloa niistä muista asioista.
(Saarna loppui. Kiitos ja anteeksi)
 
Halaus ja voimia.Vaikea tilanne.
Voisitko vaihtaa työpaikkaa tai opiskella,mikä helpottaisi sun tilannetta ?

Kovat kivut ja kipulääkkeet on paskamaisia,mutta voitko harrastaa kevyempää liikuntaa ?
Kävelyä esim, vesiliikuntaa.

Mulla tulee olemaan kipuja koko loppuelämän ja tiiän että välillä vaikea liikkua ja olla kun on kovia kipuja hermot meinaa joskus mennä kipuihin,välillä pystyn liikkumaan kiputulehduslääkkeistä huolimatta,vain hammasta purren ja joka askeleella koskee,mutta ei voi jäädä kotiinkaan pelkästään.
 
vierailija
Sulla on kuitenkin joku kaveri? Vaikkei ole hyvä neuvo hankkia mies. On fiksusti ajateltu ettei nyt just suhdetta.
Inhottavaa tuo työpaikkakiusaaminen. Voitko puhua lääkärille tai työterveyspsykologille tilanteesta? (Kunhan eivät ole pomon talutusnuorassa, jopa sellaista joskus on.) Nettiterapiaakin tarjolla, se on ainakin taatusti anonyymiä.
Ota myös liittoon yhteyttä jos pomo yrittää savustaa ulos. Pidä puolesi.
Opiskelu voisi olla hyvä, jos alanvaihto pakollinen joka tapauksessa.
Hankala tilanne kyllä...voimia.
 
vierailija
Varmasti käy hermoille tuo sun tilanne.
Joka tapauksessa nykyisessä työpaikassasi et pysty olemaan terveyssyistä, joten onko opiskelu poissuljettu vaihtoehto, siis fyysisesti kevyemmän alan opiskelu? Kestääkö sun kroppa istumista tunneilla/luennoilla?

Sit paasausosuus, koita kestää. ;) Elämässä ei kannata koskaan rakentaa mitään yhden-kahden kortin varaan, kuten liikunnan, koska se kortti saatetaan ottaa pois. Kannattaa kiinnostua monista asioista, niin yhden tai kahden pettäessä saa iloa niistä muista asioista.
(Saarna loppui. Kiitos ja anteeksi)
Tällähetkellö ei kestä edes istumista, mutta tuo alan vaihto on aika selvää että se pitää tehdä. Joo kyllä mä nyt tiedostan että pitäisi olla muitakin juttuja elämässä kun liikunta, mutta en ole aikasemmin löytänyt mitään sellaista mistä saisin samaa iloa. Voi kumpa olisinkin. Tuo sun "saarna" pitää kyllä ehdottomasti paikkaansa.

Halaus ja voimia.Vaikea tilanne.
Voisitko vaihtaa työpaikkaa tai opiskella,mikä helpottaisi sun tilannetta ?

Kovat kivut ja kipulääkkeet on paskamaisia,mutta voitko harrastaa kevyempää liikuntaa ?
Kävelyä esim, vesiliikuntaa.

Mulla tulee olemaan kipuja koko loppuelämän ja tiiän että välillä vaikea liikkua ja olla kun on kovia kipuja hermot meinaa joskus mennä kipuihin,välillä pystyn liikkumaan kiputulehduslääkkeistä huolimatta,vain hammasta purren ja joka askeleella koskee,mutta ei voi jäädä kotiinkaan pelkästään.
Tällä hetkellä opiskelu ei onnistuisi koska en voi istua enkä kävellä. Eli ei oikeastaan muitakaan liikuntaharrastuksia voi tällähetkellä keksiä.. mistä sä saat voimia tuohon kaikkeen, ja mitä sä tykkäät tehdä? Elämä kipujen kanssa on ihan täyttä helvettiä enkä toivoisi tätä kenellekkään.

Ja vierailija, joo on mulla yksi miespuolinen kaveri onneksi! Tuosta työpaikka kiusaamisesta sen verran että ei mulla tällähetkellä ole voimia ruveta asioita selvittelemään kun tiedän etten kuitenkaan voi tuolla työpaikassa jatkaa työsopimuksen päättyessä. Pari kuukautta sitten yritin puhua työterveyslääkärille tai avata lähinnä keskustelun mun henkisestä hyvinvoinnista kertomalla että viimesimmän tapaturman jälkeen mulla ei ole tullut kuukautisia kun on niin kauhee stressi. Vastasi siihen että nuo asiat kuuluu gynekologille joten en mä sit enää viittinyt muuta kertoa.
 
  • Tykkää
Reactions: Echo
Ikävää ettet pysty kipujen takia opiskelemaan,entäs sopivammat työtehtävät ?

Mie saan voimaa mun miehestä ja ystävistä,olen myös aika positiivinen ihminen ja liikun silloin kun voin ja se myös antaa voimia,samoin musiikki.

Ajattelen että mulla on hyvä päivä ja jaksan myös paremmin huonoja päiviä,kun välillä on myös kivuttomia tai koskee vain vähän.
Myös kissat antaa voimia. Myös venyttely/ jooga,lukeminen vie ajatukset pois kivusta.

Halauksia sinne, toivottavasti myös sulla on parempia päiviä.
 
Mie kävelen työ ja asiointi,kauppamatkat. Käyn myös kävely/hölkkälenkeillä silloin kun ei koske pahasti. Välillä kävelen kivuista huolimatta. Mulla myös lämpö lieventää kipuja.
 
vierailija
Ikävää ettet pysty kipujen takia opiskelemaan,entäs sopivammat työtehtävät ?

Mie saan voimaa mun miehestä ja ystävistä,olen myös aika positiivinen ihminen ja liikun silloin kun voin ja se myös antaa voimia,samoin musiikki.

Ajattelen että mulla on hyvä päivä ja jaksan myös paremmin huonoja päiviä,kun välillä on myös kivuttomia tai koskee vain vähän.
Myös kissat antaa voimia. Myös venyttely/ jooga,lukeminen vie ajatukset pois kivusta.

Halauksia sinne, toivottavasti myös sulla on parempia päiviä.
Kevyempiä hommia tuun työnantajan mukaan tekemään loppuvuoden jos vaan löytyy.. en vaan halua palata töihin ennenkun oon varma etten voi vahingoittaa vammoja enempää. Sulla on ihana elämän asenne, onneksi oot löytänyt paljon iloisia asioita elämään.
 

Yhteistyössä