En olekaan joulua sukuloimassa

Oikein iso, lämmin jouluhali sinulle ja pojalle :hug:

Teit aivan oikein!! Itsellekin tuli niin pahamieli kun luin kirjoitustasi. Tajuaakohan sen lapsen vanhemmat ym. mitä ne pojalle tekee.

Ihanaa joulua teille kummallekin!! :xmas:
 
Hyviä uutisia! Löytyy joulumieltä täältäkin ihmisiltä, naapurin papparainen lupautui pukkina käymään ja emäntänsä toi pullia. Saatiin minun miesystäväni tänne myös jouluksi meidän kanssa ja hän toi tullessaan myös pojalle paketin. Oma ystäväni toi meille joulumieltä ja joulukoristeita, että taitaa sittenkin tulla maailman paras joulu :heart: .
Nyt mennään kohta leipomaan pipareita ja vuokrataan joku jouluinen elokuva, että aika aattoon kuluisi nopeampaa.

Hyvää aatonaattoa kaikille ja paljon joulumieltä!

Ja omaa perhetilannettani ja sen sellaista en sen paremmin halua kommentoida, kuin että olen nuori opiskelija, jolle omia lapsia ei vielä toistaiseksi ole siunaantunut, mutta joita kyllä kovasti odotellaan.
:)
 
Vanilja
Voi harmi. Onneksi lähditte pois. Ihanaa kun hommasit kaikkea jouluista kotiin, piparintuoksusta lapselle tulee ihan oikea joulu. Sun joulu varmaan meni vähän pilalle, mutta näyttää siltä, että lapsen joulun vielä pelastat!!
 
Tuohan on sitä joulumieltä parhaimmillaan, eli siis läheisistä välittäminen. Ja kun nyt tuossa tilanteessa ei kyse ole mistään pakkomuistamisesta pakkolahjan kera, vaan ihan oikeasta välittämisestä, niin kyllä sun sydän on kultaa, NaRikka :hug:

Viettäkää oikein kiva joulu =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja NaRikka:
Alkuperäinen kirjoittaja McGarmiwa:
No voi helvetti tollasia ihmisiä. Koittakaa nyt tehdä joulu "vähemmän perinteisesti". Eli vaikka ruoka olis ihan perusruokaa niin kynttilät palamaan, tonttulakit päähän ja laulelette joululauluja yms
Jospa pari laatikkoa tekisi ja kinkkurullan kävisi ostamassa. Pojalle on sentään paketti, voisin käväistä jotain pientä vielä ostamassa. Kamala katsoa, kun toisesta tuli aikuinen jouluna, vaikka on vasta 7 vuotias. Siellä se istui tonttulakki päässä kaljapullojen seassa lattialla ja katsoi minuun samalla katsella kun vanha, kovia kokenut mies. :( Joulumieltä.


:'( Onneks pelastit pojan sieltä pois!
 
Ai sulla ei oo omia lapsia. Eilen luinki tän alotuksen. Hyvä että teille tulee sittenki kiva joulu. Ja on se sille pojalleki parempi olla sun luona ku jossain ryyppyporukassa.

Miks ihmiset ei voi ajatella nokkaansa pitemmälle, siis ne pojan vanhemmat.... Ja sit muutki... Mut onnek son sitten ihmisiä jotka oikeasti välittää toisista ja ottaa muut ihmiset huomioon.
 
Alkuperäinen kirjoittaja HuliHumppanpuli:
Erittäin hyvää joulua teille :xmas: Eikö ne vanhemmat ole edes kyselleet pojan perään????? :/
Eipä ole edes tekstiviestiä tullut. Koitan kovasti järjestää ohjelmaa, että poika ei huomaa ihmetellä. Huomenna varmaan itse saa halutessaan soittaa jouluntoivotukset kotiin, jos ei mitään kuulu.
 
Alkuperäinen kirjoittaja NaRikka:
Alkuperäinen kirjoittaja HuliHumppanpuli:
Erittäin hyvää joulua teille :xmas: Eikö ne vanhemmat ole edes kyselleet pojan perään????? :/
Eipä ole edes tekstiviestiä tullut. Koitan kovasti järjestää ohjelmaa, että poika ei huomaa ihmetellä. Huomenna varmaan itse saa halutessaan soittaa jouluntoivotukset kotiin, jos ei mitään kuulu.
Ei ymmärrä, ei :(

 
Vierailija
Oikein hyvää joulua sinulle ja pojalle,onneksi tässä julmassa maailmassa on olemassa ihmisiä jotka välittää toisista :) Kuulostat oikein ihanalta ihmiseltä :)

Minulle vaan heräsi kysymys että eikö tuommoisesta pitäisi ilmoittaa johonkin esim.lasten suojeluun :/ Vai oliko tämä ainut kerta???
 
Alkuperäinen kirjoittaja Vierailija:
Oikein hyvää joulua sinulle ja pojalle,onneksi tässä julmassa maailmassa on olemassa ihmisiä jotka välittää toisista :) Kuulostat oikein ihanalta ihmiseltä :)

Minulle vaan heräsi kysymys että eikö tuommoisesta pitäisi ilmoittaa johonkin esim.lasten suojeluun :/ Vai oliko tämä ainut kerta???
Olen ilmoittanut perheestä aikaisemminkin ja ovat lastensuojelun asiakkaita. Täytyy nyt katsoa miten tilanne etenee, että pitääkö joulun jälkeen ottaa uudelleen yhteyttä. Tukiperhettä tarjottiin viimeksi, sellaiseen pojan vanhemmat on jo kai suostuneetkin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja NaRikka:
Alkuperäinen kirjoittaja Vierailija:
Oikein hyvää joulua sinulle ja pojalle,onneksi tässä julmassa maailmassa on olemassa ihmisiä jotka välittää toisista :) Kuulostat oikein ihanalta ihmiseltä :)

Minulle vaan heräsi kysymys että eikö tuommoisesta pitäisi ilmoittaa johonkin esim.lasten suojeluun :/ Vai oliko tämä ainut kerta???

Olen ilmoittanut perheestä aikaisemminkin ja ovat lastensuojelun asiakkaita
. Täytyy nyt katsoa miten tilanne etenee, että pitääkö joulun jälkeen ottaa uudelleen yhteyttä. Tukiperhettä tarjottiin viimeksi, sellaiseen pojan vanhemmat on jo kai suostuneetkin.
Sitä suuremmalla syyllä pitäisi minusta nyt ilmoittaa.



 
Alkuperäinen kirjoittaja HuliHumppanpuli:
Alkuperäinen kirjoittaja NaRikka:
Alkuperäinen kirjoittaja Vierailija:
Oikein hyvää joulua sinulle ja pojalle,onneksi tässä julmassa maailmassa on olemassa ihmisiä jotka välittää toisista :) Kuulostat oikein ihanalta ihmiseltä :)

Minulle vaan heräsi kysymys että eikö tuommoisesta pitäisi ilmoittaa johonkin esim.lasten suojeluun :/ Vai oliko tämä ainut kerta???

Olen ilmoittanut perheestä aikaisemminkin ja ovat lastensuojelun asiakkaita
. Täytyy nyt katsoa miten tilanne etenee, että pitääkö joulun jälkeen ottaa uudelleen yhteyttä. Tukiperhettä tarjottiin viimeksi, sellaiseen pojan vanhemmat on jo kai suostuneetkin.
Sitä suuremmalla syyllä pitäisi minusta nyt ilmoittaa.
Aika varmasti ilmoitankin, ja viranomaiset siellä kuitenkin menevät käymään taas kun arki alkaa, kun ovat seurailun alla olleet. Olivat jo pitkään aika rauhassa, niin tosissani luulin että ovat ns. kuivilla, mutta tämä nyt taas osoittaa, että eivät ole. Poika itse kertoili juuri, että ovat olleet humalassa, ovat nyt vaan salanneet sen paremmin kun "sossut" on käyneet. Kyllä tätä asiaa alan viranomaisten kanssa setvimään. Huoltajuutta tuskin saan, kun itse olen alta parikymppinen, toivottavasti tilanne ei silti huostaanottoon asti edes etene.
 
vieras





[/quote]

Aika varmasti ilmoitankin, ja viranomaiset siellä kuitenkin menevät käymään taas kun arki alkaa, kun ovat seurailun alla olleet. Olivat jo pitkään aika rauhassa, niin tosissani luulin että ovat ns. kuivilla, mutta tämä nyt taas osoittaa, että eivät ole. Poika itse kertoili juuri, että ovat olleet humalassa, ovat nyt vaan salanneet sen paremmin kun "sossut" on käyneet. Kyllä tätä asiaa alan viranomaisten kanssa setvimään. Huoltajuutta tuskin saan, kun itse olen alta parikymppinen, toivottavasti tilanne ei silti huostaanottoon asti edes etene. [/quote]

Saako kysyä mikä sukulaissuhde sulla on poikaan? Ansaitset kyllä lämpimät kiitokset. Olet lämmin ja vastuuntuntoinen ihminen. Sinusta tulee mainio äiti vielä :)
 
Ei jumalauta millaisia ihmisiä |O
Yhden pikkupojan joulu on pelastettu, kiitos sinun =) Kyllä olisi sosiaaliviranomaisten syytä ottaa nyt kovat otteet käyttöön ko. perheen kohdalla. Tätä vallitsevaa hyysäysmentaliteettia en ymmärrä vaikka miten päin kääntelisi.
 

Yhteistyössä