En ostanut eilen mitään!

  • Viestiketjun aloittaja DebitCredit81
  • Ensimmäinen viesti
DebitCredit81
Minulla ei ollut alunperin mitään suunnitelmaa olla ostamatta mitään ja selailin netistä jopa erilaisia Black Friday-tarjouksia, mutta jotenkin tuntui että sitä samaa perusalennusta ne olivat.

Moni tuttu mainosti "huippuostoksiaan". Osa näistä ostoksista ilmeisesti rahoitettu luotoilla. Minun mielestä ei ole mitään säästämistä ostaa isokorkoisella velalla. Etenkin kun kyseessä on vaatteet (ei pakolliset vaan vaatekaapin lisätäytteet), viihde-elektroniikka jne.

Rupesin miettimään koko touhua ja niinpä minulle eilisestä tulikin Älä Osta Mitään-päivä. Ei ollut mikään periaatteellinen päätös, mutta itse asiassa siitä tuli oikeastaan hyvä olo. EI tullut lähdettyä vouhotukseen mukaan ja tuskin menetin mitään.

Joululahjoja toki tulen ostamaan ja voi olla että jotain olis saanut halvemmalla, mutta kun noi lastenkin joululahjahaaveet on vielä auki. Ja olen myös varma, että monia näistä tuotteista saa Joulun jälkeen vähintään yhtä halvalla.

Aika usein se suurin säästö syntyy kun jättää ihan kokonaan ostamatta. Ei sillä, että ostaa mukamas 50 prossan alennuksesta jotain puoliturhaa. Tokihan ihmiset melkein kaikki hankinnat järjellä takautuvasti.
 
Mä ostin maitoa, kahvia sekä glögipullon. Käteiskortilla.

Jos olisin tarvinnut vaikkapa uuden kännykän, olisin selannut tarjoukset läpi. Tosin samat tarjoukset tulevat taatusti voimaan vielä ennen joulua kuten oletitkin.
 
vierailija
Heh. Näissä yleensä myydään kaikki vanhentuva paska pois. Nauratti kun naapuri rehvasteli että sai ostettua tonnin telkkarin 700:lla. Teki mieli kertoo että kun tuo telkku on maksettu, niin se pitää jo vaihtaa. Digiformaatti näet muuttuu 3 vuoden päästä ja kaikki nykytelkut tulee käyttökelvottomiksi televisio-ohjelmien kattomiseen.
 
vierailija
Ainakin Facessa tuntuu eniten rehvastelevan persaukiset ostoksillaan. Se on niin, että aika usein osa köyhimmistä sekoilee näissä pakkopullaostospäivissä eniten. Sitten luotolla ostellaan ja ollaan kahta kauheemmassa kusessa...

En ostanut mäkään mitään, vaikka vähän joululahjoja metsästinkin. EI oikeesti ollut kauheen halpaa missään. Parempi ostaa lahjat tässä joulukuun alussa ennenkuin kunnon ryysis alkaa. Ja sitten alennuksista loput Joulun jälkeen.
 
vierailija
Hei meillä on ainakin black friday viikko, sitten alkaa jouluhulinat ja joulun jälkee alet. Tuu ostoksille rohkeesti. Kyllä sä vielä jotain ostettavaa löydät.
 
vierailija
Mä kävin ruokakaupassa: maitoa, perunoita, ym perussettiä. Mutta sitä ei ehkä tässä haettu.
Ostin myös gigantista tarjous kännykän, puhelin hajos reilu viikko sitten, ja ihan varta vasten odotin eiliseen että ostan sitten uuden. No entisenlainen puhelin ei ollut tarjouksessa, mutta sain kahta numeroa uudemman mallin, joka tietysti maksoi alessakin 50e enemmän kuin entinen. Oli siitä kuitenkin 80e alennusta joten kai mä nyt oon tosi tyytyväinen :rolleyes:
 
vierailija
En ostanut minäkään mitään, vaikka paljon katselin noita tarjouksia. Ei vaan ollut mitään minulle tarpeellista eikä lahjatoiveitakaan ollut alessa. Mitäpä sitä väkisin ostamaan.
 

Yhteistyössä