en tiedä miten toimia..

Erosimme mieheni kanssa reilu kuukausi sitten (itse laitoin hänet kävelemään) ..meillä on pieni, alle puolenvuoden ikäinen lapsi. Arki alkoi luistamaan vauvelin kanssa oikein loistavasti kahdestaankin ja kuulin ja näin vierestä kun miehen elämä alkoi mennä täysin ranttaliksi, ryyppäsi koko viikonloput ja jopa viikollakin. Minua liehitteli takaisin koko ajan, pyysi päästä yöksi yms mutta sanoin etten halua..
Ehdin käydä sossussakin ja neuvotella siellä tapaamis- ja elatusmaksuasiat selviksi sekä toimeentuloasian myös. Asun vuokra-asunnossa, kunta lupasi maksaa minulle koko asunnon vuokran kun yksin kerta jäisin.
Ex-mieheni tuli sitten kerran käymään ja jokin tuolla rinnassa syttyi uudelleen - nimittäin kaipaus. Hän olisi sittenkin ihminen jota rakastaisin ja jonka kanssa haluaisin elää. Meillä on paljon hyviä asioita suhteessa, kuten myös huonoja. Tapaamisia alkoi sitten tulla useammin ja useammin, lopussa jopa päivittäin. Seksi on aivan mahtavaa meillä ja muutenkin kaikki tuntui menevän paremmin kuin suhteessa ollessa. Mies on kyllä ihana lapsenkin kanssa.
Kuitenkin tämän eron aikana mies oli vehdannut yhden tytön, entisen kaverini kanssa reilun viikon ajan. Sänkyyn asti eivät kuitenkaan olleet menneet, mies vannoi sen. Myös tyttö oli eräälle tutulleni sanonut että pahalla ei tarvitse ajatella, loppuun asti eivät olleet menneet. Kuulemma vain pelkkää miehestä huoltapitämistä kun elämä oli mennyt niin vaikeaksi ja oma emäntä (eli siis minä) jättänyt hänet. Ja eihän se mitään pettämistä olisikaan kun yhdessä emme olleet, mutta silti erittäin loukkaavaa olla heti toisen kanssa kun entisestä eroaa. Suudelleet yms olivat ainakin, sen tiedän. Nyt kuitenkin päätimme, näiden suhteessa olevien hyvien asioiden takia ja ennenkaikkea ihanan vauvamme takia jatkaa. Meillä on kuitenkin hyvä olla yhdessä. Mieltäni kuitenkin kaivertavat monet asiat, mieheni ja tämän tytön välinen suhde, tuntuu pettämiseltä vaikka ei sitä ole, se kun hän ei erossaolon aikana tuntunut olevan kiinnostunut lapsesta (miksiköhän?) sekä se ettei hän antanut rahaa vauvan tarpeisiin. Nyt pääsenkin oikeastaan vasta itse asiaan..elikkä kun kävin siellä kunnassa sopimassa niistä asioista ja palasimmekin yhteen niin voinko kuitenkin ns. "maksattaa" kunnalla vuokrat koska miehellä osoite muualla mutta meidän kanssa on kuitenkin lähes koko ajan. Voinko jäädä kiinni jos alan tämän huijaamisen? Ajattelimme mieheni kanssa että hän voi sopimuksien mukaan maksaa minulle elatusmaksuja, yhteiseen pussiinhan ne menevät kun yhdessä nyt kuitenkin sitten ollaan. Eletään muka niinkuin ei oltaisi yhdessä (sosiaalihuollon ihmisien silmissä) ..seuraavatko he tilannetta, voivatko olla tietoisia että olemmekin yhdessä? Kyllä kaikki varmaan ymmärsivät pointin että mitä näillä kysymyksillä haen eli voisiko joku kertoa esim. omia kokemuksiaan tai jotain..
Vuokra on kuitenkin niin kova että miehen tuloista ne vievät suuren osan. Ajattelimme myös että mieheni voisi olla aina välillä muualla öitä, juuri tämän esittämisen takia. Teemmekö väärin jos teemme näin?? Onnistuisiko tällainen? Olisin kiitollinen kaikenlaisista vastauksista ja kokemusten kertomisista..
:wave:
 
Pipari84
Itsekkin tuollalailla tekisin jos ex muuttasi takaisin mutta onhan siinä omat riskinsä. Se on sitten kauheet maksamiset tai ehkä pahimmassa tapauksessa asunnon menetys1 Muuta en osaa sanoa!
 
Mä kans heitin ex:n ulos kun esikoisemme oli n.7kk.
Jokunen aika siinä sitten oltiin erossa,kunnes kaipuu iski ja palattiin yhteen.Mies ei muuttanut takasin kirjoille ja virallisesti oltiinkin erottu vaikka mies suurimman osan ajasta olikin "kotona."
Elatusmaksut tuli ihan niinkuin erillään ollessakin.Silloin sain myös toimeentulotukea,eikä mua sen kummemmin seurattu.Kyselivät vain onko tuloissa muutoksia.
Lopullisesti äijä saikin lähteä pari vuotta sitten ja sillon oli hyvä ettei kirjoilla ollutkaan.Ei tarvinnut taas ruveta ilmotteleen mihinkään,sen kun kanto tavarat ulos.
Eikä mun mielestä sinunkaan kannata tosta mitään virallista tehdä.Ainakaan heti.Se mieli kun voi taas muuttua...

Olen nyt jo seurustellut uuden miehen kans yli puolitoista vuotta,eikä hänkään kirjoilla ole.Eikä tule.
 
Tuli vain mieleen, että kun on noin pienikin lapsi kyseessä niin voisit mainita ( ilmeisesti saat toimeentulotukea) että lapsen isä haluaa kovasti olla yhteydessä lapseen mutta et uskalla antaa lasta hänen luoksesi niin olette sopineet, että isä saa käydä katsomassa lastaan luonanne aina kun haluaa. Selittäisi ainakin useat vierailut! Sillä vaan että jos joku tilanteestanne tietoinen naapuri ym. ilmoittaa epäilyksestään soskuun. Itselläni ystävä jonka poikaystävä "käytännössä" asui hänen luonaan sai kelalta kyselyn asuuko yksin vai poikaystävän kanssa. Eli joku naapuri tms oli imoittanut kelalle asiasta!!
 
se tärkein asia
olen iloinen puolestasi että nyt menee hyvin mutta olkoon aikuisetan väliset asiat miten vaan (pussailut ja sossuilut on kuitenkin toisarvosia asioita noin suuremmalla skaalalla) niin kaikkein eniten särähti korvaan se että mies ei ollut lapsestaan kiinnostunut teidän eron aikana.
t.älä hotkyile
 

Yhteistyössä