en ymmärrä exän

  • Viestiketjun aloittaja hohhoijaa
  • Ensimmäinen viesti
hohhoijaa
ajatusmaailmaa ja kenen etuja ajattelee, kun soitti ja haluaa että mieheni pitää lasta joka vkoloppu luonamme, ja pe-ma,ti välisen aja ainakin..
mietin heti että hyvästi omat suunnitelmat, jotka tähän asti toteutettu jo lapsen ehdoilla, ja kuinka vaikuttaa kun saamme talvella perheenlisäystä, ainaista ajamista exän ja meidän väliä, ja kuullostaa tosi rikkonaiselta, entä sitten kun äippölomani loppuu, hankimmeko hoitopaikan lapselle ma kenties ti päiviksi että mahdollista olla meillä..tähän asti ollut joka toinen vkoloppu ja pidennettynä, lähinnä pe-ti välisen ajan..ja tämä toiminut..nyt sitten vietäis aina ti kotia ( 80km) ja haettaisiin taas pe meille, uskon että ei lapsellekaan paras vaihtoehto..tottakai olemme nyt itsekkäitä ja omahyväisiä kun haluamme pitäytyä vanhassa, ja haluamme suoraansanottuna myös pyhittää vkoloppuja meille itsellemmekin..tiedän kuulostavani kamalalta.. :'( nythän tässä uusioperhekuviossa on molemmat perheet saaneet sen joka toisen vkolopun ns.omiin menoihin,mikä ihan kohtuullista..tottakai tuleva lapsikin on vkolput kaikki kotonamme, mutta eri asia viedä häntä silloin tällöin mummulaan hoitoon kun kasvaa, toisin kun mieheni lasta, että haemme tänne ja viemme hoitoon, eihän siinä ole järkeä!!!
ja elareista kun mies kysy että tässä tapauksessahan ne sitten alenisivat ( halusi nähdä reaktion, tarkoittamatta kuitenkaan mitään) niin ei tietenkään, äidilläänhän lapsi pääsääntöisesti asuu ja äiti maksaa vuokraa silti ym..ja mehän ei sitten makseta vissiin..ei olla elareista nostettu meteliä, vaikka välillä mieli tekisi sillä jos lapsi on meillä sen 10-15pvää kk:ssa niin on se meilläkin menot suuremmat,äidillä taas pienemmät tällöin,mutta tuki pysyy samana,eikä tosiaankaan ole minimi..
mutta halusin purkaa tämän tänne, ja sanoa ääneen että kai olen kamala ihminen kun en halua näitä uusia tapaamissääntöjä, ja ajattelen hieman itseäni sekä lasta..
 
en ymmärrä minäkään
Olen minäkin itsekäs uusioperheen äiti, minusta lapsella kuuluu olla selkästi yksi koti, josta hän vierailee etävanhemman luona. Säännöllisesti ja selkeästi, tottakai joustot olisi aina kivoja ja suotavia..

Toinen luku on sitten se, että lapsi asuu 50/50 molempien vanhempien luona, mutta silloin tilanne on eri; elareita ei ole , lapsilisästä en tiedä, äiti kait ne aina ottaa automaattisesti.

Teidän tuleva tilanne kuulostaa järjettömältä etenkin kun välimatka on noin pitkä.
Jos ratkaisu tuntuu teistä molemmista huonolta ja vaikka se tuntuisi vain sinusta huonolta, ei tiedän todellakaan tarvitse suostua lapsen äidin ehdotuksiin!!

Eihän se niin ole, että se toinen osapuoli sanelee ja toinen vaan suostuu aivan kaikkeen!

Jos äiti ei jaksa lapsen kanssa, lapsi voisi tulla teille vakituiseen asumaan. No, siihen äiti ei taatusti suostu, kirjoituksesi perusteella, ja minusta olisi nyt keskustelun paikka miehesi kanssa. Hulluiknta on, että etälapselle pitäisi etsiä hoitopaikka teidän suunntalta välillä :headwall:

Meillä etälapset tulevat joka toinen viikonloppu. Kuten yhteinen lapsemme sanoi: "tuleeko N ja M meille nyt kylään?"
Etälapsilla on oma huone, omat vaatteet jne yms. yhteinen lapsi odottaa sisaruksiaan innolla ja itkee perään kun he lähtevät. Silti meidän yhteinen kokee, että tämä on hänen/meidän koti ja N ja M vaan käyvät täällä -kylässä. N ja M asuvat muualla, he menevät omaan kotiinsa,.

Meillä on nyt niinikään joka toinen vkl yhtiestä perheaikaa, vapaa-aikaa keskenään. Ja Jos haluamme mennä jonnekin yhdessä, viemme lapsen mummolaan hoitoon. Ne ovat mahdollisia näinä ydinperhe-viikonloppuina.

Teidän kannattaisi alkaa rajaamaan, tehdä selkeästi se tapaaminen eikä automaattisesti hyväksyä kaikkea exän hölmöä ehdotusta. Teidän kannaltanne hlmöä. Tapaaminenhan on lapsen oikeus eikä isän pakko !!!! Eli isän ei ole edes pakko ottaa lasta tapaamiselle!

Miehesi pitäisi vaan nyt olla rohkea ja vahva ja laittaa stoppi exänsä pompotukselle ! Hän on nyt yhdessä Sinun kanssasi. Lastaan hän saa tavata sellaisen järkevän puitteissa ettei se riko teidän perhettänne. :heart:
 
hohhoijaa
kiitos :hug: tuli heti parempi mieli, ja etten yksin ole tässä maailmassa se omaan napaan tuijottava nyksä.. :)

juu mieheni on ehdottanut minulle että vko ja vko menetelmän haluisi, meille tulossa vauva helmikuussa, ja minun raskaus ollut vaikea, ja joudunkin säännöllisesti käymään polilla sekä lepäämään mahd.paljon..ehdotinkin että jos tämä käytäntö voisi alkaa synnytyksen jälkeen, ja kun alkuun saisin tutustua omaan lapseeni rauhassa, ja opetella äitiyttä sekä sopeutua uuteen elämäntilanteeseen, ihanaan mullistukseen.. :D tottakai mieheni lapsi on tervetullut ja oikeutettu meille tulemaan tällöinkin,mutta jos hieman vähemmän, ymmärsin minäkin kun mieheni exä synnytti lapsen että toinen lapsi oli meillä pitkän ajan, että saivat rauhassa sillä tutustua miehensä kera vauvaan, ja valmistelimme lasta taas meidän luona tulevaan, ja hyvin on mennyt..miksen minä ansaitse tätä?? :'( mihenkikin tuntuu ajattelevan että on huono isä jos ei pidä lastaan isyyslomaa meillä, kun on kerta 3vkon vapaa töistä, mä oon itkenyt monet itkut tästä syystä, ja avasin tunteudeni arkun ja nyt kaikki muuttunut, mieheni on kylmempi mua kohtaan, ja vissiin kuvittelee etten haluisi lasta meille, vaikka jankutan ettei siitä kyse, on kyse muutamasta vkosta,muutoksesta..

lapsi oli meillä nyt 4 vkloppua peräkkäin, ja olen tosi poikki, henkisesti ehkä eniten..silloin minulla ei ole miestä ja olen oppinut elämään asian kanssa jo, ja ymmärrän..nyt odotan vkoloppua, yhteistä kahdenkeskeistä aikaa 4 vkkoon, jos se saisi kaiken palaamaan ennalleen..
 
lähiäiti


Meillä on nyt niinikään joka toinen vkl yhtiestä perheaikaa, vapaa-aikaa keskenään. Ja Jos haluamme mennä jonnekin yhdessä, viemme lapsen mummolaan hoitoon. Ne ovat mahdollisia näinä ydinperhe-viikonloppuina.

Tapaaminenhan on lapsen oikeus eikä isän pakko !!!! Eli isän ei ole edes pakko ottaa lasta tapaamiselle!

Hän on nyt yhdessä Sinun kanssasi. Lastaan hän saa tavata sellaisen järkevän puitteissa ettei se riko teidän perhettänne. :heart:
[/quote]
Kohta yksi,te ette ole ydinperhe vaan uusioperhe.
Kohta kaksi,lapsi edellisestä suhteesta on olemassa,joskin sinä haluat sen unohtaa.Isilläkin pitäisi olla myös velvollisuuksia niitä lapsia kohtaan joita maailmaan tekee,eikä niin että se vastuu ja pakko lankeaa aina automaattisesti äidille.
Kohta kolme,entäs se lapsi ja hänen rikottu perheensä?Asetu hetkeksi sen lapsen asemaan.
 
Ap selvästi näyttää siltä,että ex on mustasukkainen tulevasta perheenlisäyksestä.Taitaa tuntea asemansa uhatuksi ja yrittää näin pönkittää omaa napaa.Kuvittelee varmaan että miehesi ei huoimioitte lastaan,kun uusi syntyy.Puhu miehesi kanssa ja yritä saada ymmärtään omat tuntemuksesi.Luotte omat sääntönne teidän tykönä.Pelisäänöt selviksi niin sillä arki sujuu!
 
hohhoijaa
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.09.2006 klo 12:38 lähiäiti kirjoitti:
Meillä on nyt niinikään joka toinen vkl yhtiestä perheaikaa, vapaa-aikaa keskenään. Ja Jos haluamme mennä jonnekin yhdessä, viemme lapsen mummolaan hoitoon. Ne ovat mahdollisia näinä ydinperhe-viikonloppuina.

Tapaaminenhan on lapsen oikeus eikä isän pakko !!!! Eli isän ei ole edes pakko ottaa lasta tapaamiselle!

Hän on nyt yhdessä Sinun kanssasi. Lastaan hän saa tavata sellaisen järkevän puitteissa ettei se riko teidän perhettänne. :heart:
Kohta yksi,te ette ole ydinperhe vaan uusioperhe.
Kohta kaksi,lapsi edellisestä suhteesta on olemassa,joskin sinä haluat sen unohtaa.Isilläkin pitäisi olla myös velvollisuuksia niitä lapsia kohtaan joita maailmaan tekee,eikä niin että se vastuu ja pakko lankeaa aina automaattisesti äidille.
Kohta kolme,entäs se lapsi ja hänen rikottu perheensä?Asetu hetkeksi sen lapsen asemaan.

[/quote]

MINÄ EN TOSIAANKAAN ole mustasukkainen..mutta ajattele itekkin nyt järjellä, lapsi pe-ti meillä, viedään ti takaisin, on kokonaiset ke ja to äidillään, kunnes taas haemme hänet meille., hän istuu 160km autossa näinä aikoina, mitä järkeä siinä on??haemekko hänet tänne ja viemme hoitoon sitten, olimme sitten uusipoperhe tai yden perhe on meilläkin oikeus aikuisten välisiin menoihin joskus, vai eikö ole???miksei äiti halua olla lapsen kanssa kun nämä 2 pvää vkossa,elarit kyllä haluaa pitää ja lapsilisät..hmm??mutta onhan hänellä ne vuokranmaksut, ja muut menot..
minä en hALUA unohtaa tätä lasta, enkä voisikaan koskaan, mutta rikkonaiselta se kuullostaa jos lapsi istuu autossa monta kertaa vkossa ja ravaa 2 kodin väliä, olen suostunut tähän vko ja vkjo käytäntöön mielelläni, mutta nyt joutuisimme viemään lapsen hoitoon vkoikis, mitä itua taas siinäkään on, kun äiti kummiskin kotona..haloooo!!!!ajattelenko mielestäni tällä kaikella omaa etuani??siinä ehkä hiukan, että joudun lepäämääm lääkärin määräyksestä lähes pvät..

ja tiedoksi lapsi ei ole ikinä asunut äidin sekä isän kanssa, äiti ja isä eivät ole koskaan olleet yhtä yötä kauempaa yhdessä, joten hänelle luonnollista 2 kotia, mutta ei kyllä tuommonen määrä matkustamista sen takia..

ja toiseksi mieheni tottakai kantaa vastuun lapsestaan, ja on hänelle ISÄ, eikä luista mistään, exäkö tässä on nyt se lapsen parasta ajatteleva äiti??ja isä se joka pakoilee vastuutaan jos ei tämmöseen ala???
ai niin exä eilen soitti valitti kun ei ole rahaa ostaa ees makaroonipussia, niin no lapslisät vissiin tuli tässä ihan joku pvä sitten, ja elaritkin sai 2vkoo sitten, ja lapsi lähti meiltä ma kotia, että niinhän ne rahat menee siihen lapsen etuun..ois kai pitäny pistää pussi makaroonia mukaan kun ois tiennyt, ettei isää aleta kohta syyttämään nälässä pidosta vaikka äidillään onkin..
 
lähiäiti
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.09.2006 klo 13:13 hohhoijaa kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.09.2006 klo 12:38 lähiäiti kirjoitti:
Meillä on nyt niinikään joka toinen vkl yhtiestä perheaikaa, vapaa-aikaa keskenään. Ja Jos haluamme mennä jonnekin yhdessä, viemme lapsen mummolaan hoitoon. Ne ovat mahdollisia näinä ydinperhe-viikonloppuina.

Tapaaminenhan on lapsen oikeus eikä isän pakko !!!! Eli isän ei ole edes pakko ottaa lasta tapaamiselle!

Hän on nyt yhdessä Sinun kanssasi. Lastaan hän saa tavata sellaisen järkevän puitteissa ettei se riko teidän perhettänne. :heart:
Kohta yksi,te ette ole ydinperhe vaan uusioperhe.
Kohta kaksi,lapsi edellisestä suhteesta on olemassa,joskin sinä haluat sen unohtaa.Isilläkin pitäisi olla myös velvollisuuksia niitä lapsia kohtaan joita maailmaan tekee,eikä niin että se vastuu ja pakko lankeaa aina automaattisesti äidille.
Kohta kolme,entäs se lapsi ja hänen rikottu perheensä?Asetu hetkeksi sen lapsen asemaan.
MINÄ EN TOSIAANKAAN ole mustasukkainen..mutta ajattele itekkin nyt järjellä, lapsi pe-ti meillä, viedään ti takaisin, on kokonaiset ke ja to äidillään, kunnes taas haemme hänet meille., hän istuu 160km autossa näinä aikoina, mitä järkeä siinä on??haemekko hänet tänne ja viemme hoitoon sitten, olimme sitten uusipoperhe tai yden perhe on meilläkin oikeus aikuisten välisiin menoihin joskus, vai eikö ole???miksei äiti halua olla lapsen kanssa kun nämä 2 pvää vkossa,elarit kyllä haluaa pitää ja lapsilisät..hmm??mutta onhan hänellä ne vuokranmaksut, ja muut menot..
minä en hALUA unohtaa tätä lasta, enkä voisikaan koskaan, mutta rikkonaiselta se kuullostaa jos lapsi istuu autossa monta kertaa vkossa ja ravaa 2 kodin väliä, olen suostunut tähän vko ja vkjo käytäntöön mielelläni, mutta nyt joutuisimme viemään lapsen hoitoon vkoikis, mitä itua taas siinäkään on, kun äiti kummiskin kotona..haloooo!!!!ajattelenko mielestäni tällä kaikella omaa etuani??siinä ehkä hiukan, että joudun lepäämääm lääkärin määräyksestä lähes pvät..

ja tiedoksi lapsi ei ole ikinä asunut äidin sekä isän kanssa, äiti ja isä eivät ole koskaan olleet yhtä yötä kauempaa yhdessä, joten hänelle luonnollista 2 kotia, mutta ei kyllä tuommonen määrä matkustamista sen takia..

ja toiseksi mieheni tottakai kantaa vastuun lapsestaan, ja on hänelle ISÄ, eikä luista mistään, exäkö tässä on nyt se lapsen parasta ajatteleva äiti??ja isä se joka pakoilee vastuutaan jos ei tämmöseen ala???
ai niin exä eilen soitti valitti kun ei ole rahaa ostaa ees makaroonipussia, niin no lapslisät vissiin tuli tässä ihan joku pvä sitten, ja elaritkin sai 2vkoo sitten, ja lapsi lähti meiltä ma kotia, että niinhän ne rahat menee siihen lapsen etuun..ois kai pitäny pistää pussi makaroonia mukaan kun ois tiennyt, ettei isää aleta kohta syyttämään nälässä pidosta vaikka äidillään onkin..

[/quote]
Tarkoitin sitä että sulle ei ole selvillä edes peruskäsitteet.
Sulla ja miehellä ei ole ydinperhettä,teillä on uusioperhe.
Tietenkään ei saa alistua pompoteltavaksi mutta se että sun kanta on selkeästi se että se lähiäiti saa luvan olla äärimmäisen kiitollinen siitä että isä ylipäätään tapaa lasta sillä eihän isän edes tarvitse tavata sun sanoja lainatakseni.Sulla on selkeästi asenneongelma.
Mustasukkaisuutta en maininnut,sen teit sinä itse.
Jos se on noin vaikeeta,ota se lapsi luoksesi asumaan.Kerro lapsen isälle että olet miettinyt tätä vaihtoehtoa.
Onko tässä ongelmana nyt se että se lähiäiti saa liikaa 'vapaa-aikaa' sinun mielestäsi?
Ei sitä ennenkään ole mitään vapaita viikonloppuja ollut kun on perhe perustettu eikä ylimääräisiä lapsivapaita.Sä voit järjestää omat vapaasi ihan miten haluat,senkun hankit teille lapsenvahdin ja lähdet miehen kanssa viettämään laatuaikaa.
Sä olet katkera ja se paistaa läpi kirjoituksesta.
 
Meillä mentiin myös jonkin aikaa siten, että mieheni lapset olivat meillä joka viikonloppu, kun heidän äitinsä oli tavannut uuden miehen ja halusi viikonloput vapaaksi. Meillä ei olisi siis koskaan saanut olla viikonloppuisin "aikuisten menoja", vaikka lähiäidillä oli joka viikonloppu. Matkakuluihin lasten äiti ei silti osallistunut, vaikka ne nousivat, kun joka toisen viikonlopun sijaan mieheni kuskasi lapsia joka viikonloppu. Jokainen voi laskea, paljonko bensat tekevät lähes 1000km/kk. Ja elarit tietysti siihen päälle. Käytännössä lapset olivat meillä 3vrk/viikko, äidillään 4. Arkisin lapset söivät kerran hoidossa (hoitomaksuja ei ollut), ja äiti vietti lasten kanssa muutaman tunnin iltaisin ennen lasten nukkumaanmenoa. Puolen vuoden jälkeen mieheni teki tuolle systeemille stopin.
Mielestäni et ole tippaakaan itsekäs, ainakaan väärällä tavalla. Jos lapset olisivat puolet ajasta teillä, äitihän se itsekäs on, kun silti elarit vaatii, vaikka edestakaisin kuskaamisestakin koituu hirveät kulut. Ei siinä mitään, jos lapsi viettää isän luona enemmän aikaa, mutta ei tuollaiset pätkät ole mistään kotoisin, kun välimatkaa on noinkin paljon. Sekin ihmetyttää, että sinua ollaan moittimassa, kun toivot "etälapsivapaita" viikonloppuja edes silloin tällöin, mutta se on ihan ok, kun tämä lähiäiti haluaa joka viikonlopuksi tästä lapsestaan eroon.
 
hohhoijaa
ei ole peruskäsitteitä ei..kumminkin ammattini puolesta toimin lasten kanssa..mutta koskaan ei pidä soveltaa ammatinäkemystä omiin lapsiin, eikä tässä tapauksessa mieheni lapseen..
ottaisin mieheni lapsen meille asumaan milloinvain, näin oliskin selkeempi elää ja olla kaikilla, kyllä mieheni tämän tietää,mutta ei kai lasta voi riistää äidiltään sen takia että minä kuvittelen äidillä olevan liikaa ja enemmän vapaa-aikaa kun minulla..
herätys nyt, kyse oli siitä että onko järkevää kuskata 3v lasta useita kertoja vkossa 80km matkaa eestaas, ja miksei äidille sovi vko ja vko..meidän siis pitää tehdä juuri kun exä haluaa, ei käy vko ja vko, ei sovi pysyä vanhassa kaavassa, mitä ihemttä kuvittelet,olemmeko me ne jotka sitten exän sanelujen mukaan toimivat??jätämme kaikki omat suunnitelmamme jos exä keksiikin jotai, eihän kukaan niin elä..
meilläkin olemassa ihan tapaamisoikeus paperilla, jo nyt sitä muuteltu exän toimesta ties kuinka monta kertaa, ja silti ei ole tyytyväinen, vois kai lapsellekin taata jonkun pysyvyyden.

minä en ole katkera missään määrin, olen elänyt itse sellaisessa #&%?$!*ä lapsuuteni etten kenellekään sellaista soisi, koitan vaan purkaa omaa ahdiakoani siitä että pitääkö minun oikeesti unohtaa oma elämä exän oikkujen takia, lapsesta ei ole kyse, hän on niin syytön tähän kaikkeen!!!

jos suunnittelemme matkaa,jossa mukana mieheni lapsi, exä keksinyt jo useita kertoja jotain ettei lapsi ole mukaan päässyt, jos olemme sitten menneet kahdestaan, olemme kamalia ihmisiä, käymme lomailemassa kahdestaan, ja ei ees lasta OTETA mukaan, tottakai olen katkera EXÄN KÄYTÖKSESTÄ!!!tuohan on jo sadismia.

olen oikeesti miettyinyt että miksei lapsi asu jo meillä, exällä on neuvola, lapsi pitää kiikuttaa meille edel.pvänä, että hän saa rauhassa käydä vauvansa kanssa siellä, meille sopii, olemme iloisia vain saadessamme lapsen meille..minä kuitenkin UUSIOPERHEEN PERUSKÄSITTEET OMAAMATON ihminen siirrän omat lääkrit jos lapsi on meillä, eikä saada hoitoon, sillä en näe että hänen tarvitsee sen takia istua 50km autossa ja katsoa kun minua tutkitaan, ja ronklataan..nämä ovat järjestelyskysymyksiä, mutta sanon vaan että joskus vaan kyspyttää..mieti millainen voisin olla, kieltäisin nämä ylim.tapaamiset kodissani, ja ruikuttaisin siitä..nyt ruikutan exästä joka selvästi haluaa lapsen kautta säädellä elämäämme, vei etkö itse näe asiaa niin??

kaikenhuipuksi se exä on pyytänyt minua antamaan kaikki lapsen vaattet hänen luokse mitä tänne hankittu, sillä ne kuuluu lapsen kotiin..meidän talo ei ole lapsen koti hänen mielestään..ja miski pyyntö minulle, sitä en tiedä..

olen tosi pahoillani kuten jo aimmin sanoin, siitä että tunnen itseni välillä väsyneeksi, ja kun tämmöinen hallitsee elämää,en halua että se vaikuttaa lapseen, siksi on tervetullut luoksemme aina, mutta rajansa kaikella..äidillä sekä isillä yhdessä velvollisuus hoitaa lapsi ja häntä koskevat asiat, miksimeidän tapauksessa äiti sanelee miten toimitaan ja me toteutamme??siksi koska haluamme nähdä lasta.
tarkoitus ei ole tosiaankaan ryöstää lapselta isää, päinvastoin mutta inhimillisissä rajoissa, ja lasta ajatellen..
 
hohhoijjaa
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.09.2006 klo 15:18 vieras kirjoitti:
Meillä mentiin myös jonkin aikaa siten, että mieheni lapset olivat meillä joka viikonloppu, kun heidän äitinsä oli tavannut uuden miehen ja halusi viikonloput vapaaksi. Meillä ei olisi siis koskaan saanut olla viikonloppuisin "aikuisten menoja", vaikka lähiäidillä oli joka viikonloppu. Matkakuluihin lasten äiti ei silti osallistunut, vaikka ne nousivat, kun joka toisen viikonlopun sijaan mieheni kuskasi lapsia joka viikonloppu. Jokainen voi laskea, paljonko bensat tekevät lähes 1000km/kk. Ja elarit tietysti siihen päälle. Käytännössä lapset olivat meillä 3vrk/viikko, äidillään 4. Arkisin lapset söivät kerran hoidossa (hoitomaksuja ei ollut), ja äiti vietti lasten kanssa muutaman tunnin iltaisin ennen lasten nukkumaanmenoa. Puolen vuoden jälkeen mieheni teki tuolle systeemille stopin.
Mielestäni et ole tippaakaan itsekäs, ainakaan väärällä tavalla. Jos lapset olisivat puolet ajasta teillä, äitihän se itsekäs on, kun silti elarit vaatii, vaikka edestakaisin kuskaamisestakin koituu hirveät kulut. Ei siinä mitään, jos lapsi viettää isän luona enemmän aikaa, mutta ei tuollaiset pätkät ole mistään kotoisin, kun välimatkaa on noinkin paljon. Sekin ihmetyttää, että sinua ollaan moittimassa, kun toivot "etälapsivapaita" viikonloppuja edes silloin tällöin, mutta se on ihan ok, kun tämä lähiäiti haluaa joka viikonlopuksi tästä lapsestaan eroon.
yhdyn kyllä sinuun täysin!!!näin meilläkin on ,exän mies vkot toisella paikkakunnalla töissä, vkolput kotona, siksi varmasti sitä aikaa haluaa, mutta meille ei semmosta tarvitse suoda..
ja tosiaan tässätapauksessa, meilläkin kuluu jo nyt huikeat summat bensaan, sekä elarit päälle, ja lapsi meillä liki puolet kk:sta jo nyt, uuden tapaamisen myötä olisi meillä 5pvää, äidillään 2 pvää, äiti kummiski tarttee elarit vuokranamaksuun, ja lapsilisät kuuluu sinne..en nyt rahaa tässä ajattele päällimäisenä, mutta eihän se noin kuuluisi mennä..

toivon että saisimme kompromissin kaikkien takia tilanteeseen, ja se olisi kaikkia tyydyttävä..
voimia kaikille.. :hug:
 
lähiäiti
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.09.2006 klo 15:49 hohhoijaa kirjoitti:
ei ole peruskäsitteitä ei..kumminkin ammattini puolesta toimin lasten kanssa..mutta koskaan ei pidä soveltaa ammatinäkemystä omiin lapsiin, eikä tässä tapauksessa mieheni lapseen..
ottaisin mieheni lapsen meille asumaan milloinvain, näin oliskin selkeempi elää ja olla kaikilla, kyllä mieheni tämän tietää,mutta ei kai lasta voi riistää äidiltään sen takia että minä kuvittelen äidillä olevan liikaa ja enemmän vapaa-aikaa kun minulla..
herätys nyt, kyse oli siitä että onko järkevää kuskata 3v lasta useita kertoja vkossa 80km matkaa eestaas, ja miksei äidille sovi vko ja vko..meidän siis pitää tehdä juuri kun exä haluaa, ei käy vko ja vko, ei sovi pysyä vanhassa kaavassa, mitä ihemttä kuvittelet,olemmeko me ne jotka sitten exän sanelujen mukaan toimivat??jätämme kaikki omat suunnitelmamme jos exä keksiikin jotai, eihän kukaan niin elä..
meilläkin olemassa ihan tapaamisoikeus paperilla, jo nyt sitä muuteltu exän toimesta ties kuinka monta kertaa, ja silti ei ole tyytyväinen, vois kai lapsellekin taata jonkun pysyvyyden.

minä en ole katkera missään määrin, olen elänyt itse sellaisessa #&%?$!*ä lapsuuteni etten kenellekään sellaista soisi, koitan vaan purkaa omaa ahdiakoani siitä että pitääkö minun oikeesti unohtaa oma elämä exän oikkujen takia, lapsesta ei ole kyse, hän on niin syytön tähän kaikkeen!!!

jos suunnittelemme matkaa,jossa mukana mieheni lapsi, exä keksinyt jo useita kertoja jotain ettei lapsi ole mukaan päässyt, jos olemme sitten menneet kahdestaan, olemme kamalia ihmisiä, käymme lomailemassa kahdestaan, ja ei ees lasta OTETA mukaan, tottakai olen katkera EXÄN KÄYTÖKSESTÄ!!!tuohan on jo sadismia.

olen oikeesti miettyinyt että miksei lapsi asu jo meillä, exällä on neuvola, lapsi pitää kiikuttaa meille edel.pvänä, että hän saa rauhassa käydä vauvansa kanssa siellä, meille sopii, olemme iloisia vain saadessamme lapsen meille..minä kuitenkin UUSIOPERHEEN PERUSKÄSITTEET OMAAMATON ihminen siirrän omat lääkrit jos lapsi on meillä, eikä saada hoitoon, sillä en näe että hänen tarvitsee sen takia istua 50km autossa ja katsoa kun minua tutkitaan, ja ronklataan..nämä ovat järjestelyskysymyksiä, mutta sanon vaan että joskus vaan kyspyttää..mieti millainen voisin olla, kieltäisin nämä ylim.tapaamiset kodissani, ja ruikuttaisin siitä..nyt ruikutan exästä joka selvästi haluaa lapsen kautta säädellä elämäämme, vei etkö itse näe asiaa niin??

kaikenhuipuksi se exä on pyytänyt minua antamaan kaikki lapsen vaattet hänen luokse mitä tänne hankittu, sillä ne kuuluu lapsen kotiin..meidän talo ei ole lapsen koti hänen mielestään..ja miski pyyntö minulle, sitä en tiedä..

olen tosi pahoillani kuten jo aimmin sanoin, siitä että tunnen itseni välillä väsyneeksi, ja kun tämmöinen hallitsee elämää,en halua että se vaikuttaa lapseen, siksi on tervetullut luoksemme aina, mutta rajansa kaikella..äidillä sekä isillä yhdessä velvollisuus hoitaa lapsi ja häntä koskevat asiat, miksimeidän tapauksessa äiti sanelee miten toimitaan ja me toteutamme??siksi koska haluamme nähdä lasta.
tarkoitus ei ole tosiaankaan ryöstää lapselta isää, päinvastoin mutta inhimillisissä rajoissa, ja lasta ajatellen..
En ymmärrä missä se ongelma nyt on,siinä että lähiäiti pompottaa ja te tyhmät suostutte vai?
Juuri sitä varten miehelläsi ja hänen exällään on tapaamissopimus että sen mukaan toimitaan.
Jos ei osaa niin se on voi voi sitten.
 
hohoijaa
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.09.2006 klo 13:53 lähiäiti kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.09.2006 klo 13:13 hohhoijaa kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.09.2006 klo 12:38 lähiäiti kirjoitti:
Meillä on nyt niinikään joka toinen vkl yhtiestä perheaikaa, vapaa-aikaa keskenään. Ja Jos haluamme mennä jonnekin yhdessä, viemme lapsen mummolaan hoitoon. Ne ovat mahdollisia näinä ydinperhe-viikonloppuina.

Tapaaminenhan on lapsen oikeus eikä isän pakko !!!! Eli isän ei ole edes pakko ottaa lasta tapaamiselle!

Hän on nyt yhdessä Sinun kanssasi. Lastaan hän saa tavata sellaisen järkevän puitteissa ettei se riko teidän perhettänne. :heart:
Kohta yksi,te ette ole ydinperhe vaan uusioperhe.
Kohta kaksi,lapsi edellisestä suhteesta on olemassa,joskin sinä haluat sen unohtaa.Isilläkin pitäisi olla myös velvollisuuksia niitä lapsia kohtaan joita maailmaan tekee,eikä niin että se vastuu ja pakko lankeaa aina automaattisesti äidille.
Kohta kolme,entäs se lapsi ja hänen rikottu perheensä?Asetu hetkeksi sen lapsen asemaan.
MINÄ EN TOSIAANKAAN ole mustasukkainen..mutta ajattele itekkin nyt järjellä, lapsi pe-ti meillä, viedään ti takaisin, on kokonaiset ke ja to äidillään, kunnes taas haemme hänet meille., hän istuu 160km autossa näinä aikoina, mitä järkeä siinä on??haemekko hänet tänne ja viemme hoitoon sitten, olimme sitten uusipoperhe tai yden perhe on meilläkin oikeus aikuisten välisiin menoihin joskus, vai eikö ole???miksei äiti halua olla lapsen kanssa kun nämä 2 pvää vkossa,elarit kyllä haluaa pitää ja lapsilisät..hmm??mutta onhan hänellä ne vuokranmaksut, ja muut menot..
minä en hALUA unohtaa tätä lasta, enkä voisikaan koskaan, mutta rikkonaiselta se kuullostaa jos lapsi istuu autossa monta kertaa vkossa ja ravaa 2 kodin väliä, olen suostunut tähän vko ja vkjo käytäntöön mielelläni, mutta nyt joutuisimme viemään lapsen hoitoon vkoikis, mitä itua taas siinäkään on, kun äiti kummiskin kotona..haloooo!!!!ajattelenko mielestäni tällä kaikella omaa etuani??siinä ehkä hiukan, että joudun lepäämääm lääkärin määräyksestä lähes pvät..

ja tiedoksi lapsi ei ole ikinä asunut äidin sekä isän kanssa, äiti ja isä eivät ole koskaan olleet yhtä yötä kauempaa yhdessä, joten hänelle luonnollista 2 kotia, mutta ei kyllä tuommonen määrä matkustamista sen takia..

ja toiseksi mieheni tottakai kantaa vastuun lapsestaan, ja on hänelle ISÄ, eikä luista mistään, exäkö tässä on nyt se lapsen parasta ajatteleva äiti??ja isä se joka pakoilee vastuutaan jos ei tämmöseen ala???
ai niin exä eilen soitti valitti kun ei ole rahaa ostaa ees makaroonipussia, niin no lapslisät vissiin tuli tässä ihan joku pvä sitten, ja elaritkin sai 2vkoo sitten, ja lapsi lähti meiltä ma kotia, että niinhän ne rahat menee siihen lapsen etuun..ois kai pitäny pistää pussi makaroonia mukaan kun ois tiennyt, ettei isää aleta kohta syyttämään nälässä pidosta vaikka äidillään onkin..
Tarkoitin sitä että sulle ei ole selvillä edes peruskäsitteet.
Sulla ja miehellä ei ole ydinperhettä,teillä on uusioperhe.
Tietenkään ei saa alistua pompoteltavaksi mutta se että sun kanta on selkeästi se että se lähiäiti saa luvan olla äärimmäisen kiitollinen siitä että isä ylipäätään tapaa lasta sillä eihän isän edes tarvitse tavata sun sanoja lainatakseni.Sulla on selkeästi asenneongelma.
Mustasukkaisuutta en maininnut,sen teit sinä itse.
Jos se on noin vaikeeta,ota se lapsi luoksesi asumaan.Kerro lapsen isälle että olet miettinyt tätä vaihtoehtoa.
Onko tässä ongelmana nyt se että se lähiäiti saa liikaa 'vapaa-aikaa' sinun mielestäsi?
Ei sitä ennenkään ole mitään vapaita viikonloppuja ollut kun on perhe perustettu eikä ylimääräisiä lapsivapaita.Sä voit järjestää omat vapaasi ihan miten haluat,senkun hankit teille lapsenvahdin ja lähdet miehen kanssa viettämään laatuaikaa.
Sä olet katkera ja se paistaa läpi kirjoituksesta.


[/quote]

lukisitko ketjun sen verran tarkemmin ETTEN MINÄ OLE MISSÄÄN SANONUT ETTÄ OLEMME YDINPERHE!!!!!!!
me olemme perhe!!!!en halua käyttää sanoja uusio siksi että mieheni lapsi ei ole minun..hän ei tuommosia tajua, joten olemme meille ja hänelle PERHE!!!
 
hohhoijaa
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.09.2006 klo 16:20 lähiäiti kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.09.2006 klo 15:49 hohhoijaa kirjoitti:
ei ole peruskäsitteitä ei..kumminkin ammattini puolesta toimin lasten kanssa..mutta koskaan ei pidä soveltaa ammatinäkemystä omiin lapsiin, eikä tässä tapauksessa mieheni lapseen..
ottaisin mieheni lapsen meille asumaan milloinvain, näin oliskin selkeempi elää ja olla kaikilla, kyllä mieheni tämän tietää,mutta ei kai lasta voi riistää äidiltään sen takia että minä kuvittelen äidillä olevan liikaa ja enemmän vapaa-aikaa kun minulla..
herätys nyt, kyse oli siitä että onko järkevää kuskata 3v lasta useita kertoja vkossa 80km matkaa eestaas, ja miksei äidille sovi vko ja vko..meidän siis pitää tehdä juuri kun exä haluaa, ei käy vko ja vko, ei sovi pysyä vanhassa kaavassa, mitä ihemttä kuvittelet,olemmeko me ne jotka sitten exän sanelujen mukaan toimivat??jätämme kaikki omat suunnitelmamme jos exä keksiikin jotai, eihän kukaan niin elä..
meilläkin olemassa ihan tapaamisoikeus paperilla, jo nyt sitä muuteltu exän toimesta ties kuinka monta kertaa, ja silti ei ole tyytyväinen, vois kai lapsellekin taata jonkun pysyvyyden.

minä en ole katkera missään määrin, olen elänyt itse sellaisessa #&%?$!*ä lapsuuteni etten kenellekään sellaista soisi, koitan vaan purkaa omaa ahdiakoani siitä että pitääkö minun oikeesti unohtaa oma elämä exän oikkujen takia, lapsesta ei ole kyse, hän on niin syytön tähän kaikkeen!!!

jos suunnittelemme matkaa,jossa mukana mieheni lapsi, exä keksinyt jo useita kertoja jotain ettei lapsi ole mukaan päässyt, jos olemme sitten menneet kahdestaan, olemme kamalia ihmisiä, käymme lomailemassa kahdestaan, ja ei ees lasta OTETA mukaan, tottakai olen katkera EXÄN KÄYTÖKSESTÄ!!!tuohan on jo sadismia.

olen oikeesti miettyinyt että miksei lapsi asu jo meillä, exällä on neuvola, lapsi pitää kiikuttaa meille edel.pvänä, että hän saa rauhassa käydä vauvansa kanssa siellä, meille sopii, olemme iloisia vain saadessamme lapsen meille..minä kuitenkin UUSIOPERHEEN PERUSKÄSITTEET OMAAMATON ihminen siirrän omat lääkrit jos lapsi on meillä, eikä saada hoitoon, sillä en näe että hänen tarvitsee sen takia istua 50km autossa ja katsoa kun minua tutkitaan, ja ronklataan..nämä ovat järjestelyskysymyksiä, mutta sanon vaan että joskus vaan kyspyttää..mieti millainen voisin olla, kieltäisin nämä ylim.tapaamiset kodissani, ja ruikuttaisin siitä..nyt ruikutan exästä joka selvästi haluaa lapsen kautta säädellä elämäämme, vei etkö itse näe asiaa niin??

kaikenhuipuksi se exä on pyytänyt minua antamaan kaikki lapsen vaattet hänen luokse mitä tänne hankittu, sillä ne kuuluu lapsen kotiin..meidän talo ei ole lapsen koti hänen mielestään..ja miski pyyntö minulle, sitä en tiedä..

olen tosi pahoillani kuten jo aimmin sanoin, siitä että tunnen itseni välillä väsyneeksi, ja kun tämmöinen hallitsee elämää,en halua että se vaikuttaa lapseen, siksi on tervetullut luoksemme aina, mutta rajansa kaikella..äidillä sekä isillä yhdessä velvollisuus hoitaa lapsi ja häntä koskevat asiat, miksimeidän tapauksessa äiti sanelee miten toimitaan ja me toteutamme??siksi koska haluamme nähdä lasta.
tarkoitus ei ole tosiaankaan ryöstää lapselta isää, päinvastoin mutta inhimillisissä rajoissa, ja lasta ajatellen..
En ymmärrä missä se ongelma nyt on,siinä että lähiäiti pompottaa ja te tyhmät suostutte vai?
Juuri sitä varten miehelläsi ja hänen exällään on tapaamissopimus että sen mukaan toimitaan.
Jos ei osaa niin se on voi voi sitten.
jos tahdomme nähdä lasta, menemme äidin säännöillä, muuten ei ole asiaa hakea lasta, sillä HUONON isän ei tartte lastaan tavata KUN EI HALUA!!!tuo on kanta jos toivoisimme kompromisseja.
olemme miettineet viranomaisia, mutta sitten saataisi mennä niin pitkä aika ennenkun tätä tietä saisimme oikeutta ja toimivat, lapsne kannalta hyväksi havaitut asetukset tapaamisiin ym, että emme varmasti kestäisi sitä!!exä on tehnyt tätä aiemminkin, esim.ennen minua, jos isä asui asunnossa joka ei exää miellyttäny ( naapurissa asui silloinen tyttöystävä) oli isän muutettava kun lapsihan ei sinne mennyt..ja yleensä jos mieheni seurusteli oli jätettävä nämä naiset, tai lasta ei saanut tavata..lastenvalvojalle kun meni asiasta kertomaan, oli #&%?$!* irti..eli minunmielstä hallitsemista lapsen kautta ex miestään ja minua kohtaan, en ymmärrä miksi, siksikö kun mieheni ei halunnut lapsen takia seurustella tai perhettä perustaa hänen kanssaan, mutta kantaa vastuun lapsestaan ja olla isä kaikesta huolimatta..haluaa ilmeisesti rikkoa tämänkin liiton, vaikka en usko hänen onnistuvan..lapsi sanoo rakastavansa minua, tulemme toimeen hyvin , ja minä rakastan lasta, silti exä on valmis näköj.tekemään kaikkensa että poistuisin mieheni ja lapsen elämästä, tietäen kumminkin ettei miestäni ikinä itselleen saa, ja hänkin elää parisuhteessa jossa uutta perheenlisäystä.
 
lähi2
minun mielestäni kyllä olisi kohtuullista miettiä elatustuet ja lapsilisät uudelleen jos etävanh. lapsi usein.siis ei elareita tai vähemmän ja lapsilisät puolix. Kurjalta tuntuu tuo makaroonipussijuttu, mutta valitettavasti aika yleistä, ei ole varaa lapselle ruokaan mutta bailaamiseen kyllä.Itse olen lähiäiti (aika kurjaa tekstiä laittoi tuo nimimerkki lähiäiti...) lapset (useita) ovat isällään noin korkeintaan 4 päivää/yötä kk, välimatkaa hurjat about 2km..Saan ja otan hyvällä omallatunnolla kohtalaiset elarit vastaan koska isä kuittaa lähinnä huolenpidon näin..Eli hoidan käytännössä lapset yksin, laitan lapsille isän luo mukaan toisinaan ruokaa tai rahaa jos ovat menossa jonnekin..Isä ei osta mitään "ylinmääräistä" elatustuen lisäksi..no, ei ole pakkokaan eikä ruikuteta...Mutta jos isä hoitaa "velvollisuuksiaan" tunnollisesti ja lapset usein luonaan tämä olisi huomioitava elatustuessa, käsittääkseni tälläinen ehdotelma on tulossakin esitykseen... Laitan myös lapset ensisijalle, eli ei tuis mieleenkään lähteä juhliin jos ei sit olisi rahaa lapsille ruokaan...Mukavasti taloudellisesti pärjätäänkin, ei mitään kroisoselämää, vaan tavallista arkea ja työtä...
 
lumikki
Anteeksi, en vielä ole lukenut muita vastauksia, joten toiv. ei tuu toistoa. Pakko sanoa sinulle näin uusperheellisenä oma kanta. Sinuna en suostuisi tuommoiseen peliin. Siis teille on tulossa vauva, mutta kuormitetaan lisää tuolla tavalla. Minusta voit nyt todellakin olla aivan puhtaalla omalla tunnolla "itsekäs" ja kieltäytyä lisäämästä työtaakkaasi. Voimiahan sun täytyy saada kerätä!
Tuoksahtaa hieman siltä, että eksä on kade, onko mahdollista? Tuuppii lastaan teille nyt enemmän kuin ennen, koska pelkää, että tenava jää uuden vauvan takia unholaan? Aika hermostuttavalta kuulostaa, huh. \|O
 
peuhu
Tää menee nyt kyllä asian vierestä mutta tuolla joku mainitsi ydinperheestä. Mun mielestä esim. me ollaan ydinperhe koska meillä asuu vain me vanhemmat ja meidän yhteinen lapsi ja etä lapsi käy kylässä kaksikertaa kuussa eli en pidä meidän perhettä uusperheenä koska lapsen osoite on muualla.Musta uusperhe on sellainen jossa ASUU entisen suhteen lapsia ja ydinperhe se jossa ASUU isä äiti ja yhteisiä .lapsia.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.09.2006 klo 21:13 peuhu kirjoitti:
Tää menee nyt kyllä asian vierestä mutta tuolla joku mainitsi ydinperheestä. Mun mielestä esim. me ollaan ydinperhe koska meillä asuu vain me vanhemmat ja meidän yhteinen lapsi ja etä lapsi käy kylässä kaksikertaa kuussa eli en pidä meidän perhettä uusperheenä koska lapsen osoite on muualla.Musta uusperhe on sellainen jossa ASUU entisen suhteen lapsia ja ydinperhe se jossa ASUU isä äiti ja yhteisiä .lapsia.
Samaa mieltä. Uusperhe ollaan sitten kun yhteisessä kodissa asuu vakituisesti jommankumman edellisen suhteen lapsia.

Ja ap:lle. Te pistätte rajat miten toimitte ja mitä toimintaa hyväksytte. Nyt soitto lastenvalvojalle,jossa käytte sopimassa kaikki asiat uusiksi ja pidätte siitä sopimuksesta kiinni. Vaikka kuinka ihanaa olisi,että lapsi olisi teillä vaikka koko ajan niin menette sopimuksen mukaan. Meille lastenvalvoja sanoi,että usein toisen(yleensä lähin) syyt ovat itsekkäät,ei niinkään lapsen etua ajatellut,eli ei niin väliä,että näkeekö lapsi isäänsä kunhan saa itse mm sitä paljon mainostettua "omaa aikaa". Ainakin meillä exä ilmoitti,että hänen ei tarvitse tehdä tapaamisten eteen mitään ja ei tehnytkään,kun haastoi vaan riitaa...tapaamiset loppui siihen,että lapsikin alkoi oirehtimaan. Ehkä ne tässä taas alkaisivat uudestaan ja jos se exäkin olisi sitten vähän yhteistyökykyisempi.

Aina on se riski,että tapaamiset loppuu, jos ette pompi exän pillin mukaan...mutta me ainakin toivotaan,että miehen exäkin herää todellisuuteen joku kaunis päivä ja tajuaa,että se on lapsen etu,että saa tutustua isäänsä ja sisarpuoliin...

Meilläkään muuten mies ei ole koskaan asunut exän kanssa,vaan molemmat on ollut alle 20 vuotiaita nuoria kun lapsi syntynyt...ja exä on sitä mieltä,että kun silloin ei lapsi kiinnostanut niin ei tarvitse kiinnostaa nytkään...eli siis kostaa lapselleen ja näin ollen isä ei lastaan juurikaan näe ja lapsi isäänsä...

 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.09.2006 klo 21:13 peuhu kirjoitti:
Tää menee nyt kyllä asian vierestä mutta tuolla joku mainitsi ydinperheestä. Mun mielestä esim. me ollaan ydinperhe koska meillä asuu vain me vanhemmat ja meidän yhteinen lapsi ja etä lapsi käy kylässä kaksikertaa kuussa eli en pidä meidän perhettä uusperheenä koska lapsen osoite on muualla.Musta uusperhe on sellainen jossa ASUU entisen suhteen lapsia ja ydinperhe se jossa ASUU isä äiti ja yhteisiä .lapsia.
Miellän ydinperhe-käsitteen samanlaiseksi. Meidän perheeseen = ydinperhe kuuluu minä, mieheni ja yhteiset lapsemme. Mieheni etälapset käyvät meillä joka toinen vkl ja vaikka heille on oma yhteinen huone, johtuen siitä että meillä on ylimääräinen huone, jonka olemme antaneet heidän käyttöönsä) niin puhuttaessa perheestämme puhun meistä neljästä. Toki kun etälapset ovat meillä he ikäänkuin kuuluvat "perheeseen", ihan vain kuvainnollisessa merkitykssä.
Puhumme kodistamme. Sanon esim etälle viikonloppuvisiitilllä, että "tulepa kotia silloin ja silloin, koska ruoka on tähän kellonaikaan." Heidän KOTInsa on äidinluona, mutta verbaalisesti puhekielessä käytämme näitä termejä, vaikkemme tarkoita sitä virallisesti.

Uusioperhe on mielestäni perhe, jossa samassa taloudessa vakituiseen asuu (=postiosoite) eri vanhempien lapsia yhdessä.
 
hohhoijaa
\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.09.2006 klo 08:50 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.09.2006 klo 21:13 peuhu kirjoitti:
Tää menee nyt kyllä asian vierestä mutta tuolla joku mainitsi ydinperheestä. Mun mielestä esim. me ollaan ydinperhe koska meillä asuu vain me vanhemmat ja meidän yhteinen lapsi ja etä lapsi käy kylässä kaksikertaa kuussa eli en pidä meidän perhettä uusperheenä koska lapsen osoite on muualla.Musta uusperhe on sellainen jossa ASUU entisen suhteen lapsia ja ydinperhe se jossa ASUU isä äiti ja yhteisiä .lapsia.
Samaa mieltä. Uusperhe ollaan sitten kun yhteisessä kodissa asuu vakituisesti jommankumman edellisen suhteen lapsia.

Ja ap:lle. Te pistätte rajat miten toimitte ja mitä toimintaa hyväksytte. Nyt soitto lastenvalvojalle,jossa käytte sopimassa kaikki asiat uusiksi ja pidätte siitä sopimuksesta kiinni. Vaikka kuinka ihanaa olisi,että lapsi olisi teillä vaikka koko ajan niin menette sopimuksen mukaan. Meille lastenvalvoja sanoi,että usein toisen(yleensä lähin) syyt ovat itsekkäät,ei niinkään lapsen etua ajatellut,eli ei niin väliä,että näkeekö lapsi isäänsä kunhan saa itse mm sitä paljon mainostettua "omaa aikaa". Ainakin meillä exä ilmoitti,että hänen ei tarvitse tehdä tapaamisten eteen mitään ja ei tehnytkään,kun haastoi vaan riitaa...tapaamiset loppui siihen,että lapsikin alkoi oirehtimaan. Ehkä ne tässä taas alkaisivat uudestaan ja jos se exäkin olisi sitten vähän yhteistyökykyisempi.

Aina on se riski,että tapaamiset loppuu, jos ette pompi exän pillin mukaan...mutta me ainakin toivotaan,että miehen exäkin herää todellisuuteen joku kaunis päivä ja tajuaa,että se on lapsen etu,että saa tutustua isäänsä ja sisarpuoliin...

Meilläkään muuten mies ei ole koskaan asunut exän kanssa,vaan molemmat on ollut alle 20 vuotiaita nuoria kun lapsi syntynyt...ja exä on sitä mieltä,että kun silloin ei lapsi kiinnostanut niin ei tarvitse kiinnostaa nytkään...eli siis kostaa lapselleen ja näin ollen isä ei lastaan juurikaan näe ja lapsi isäänsä...
en voi vaan käsittää joidenkin ihmisten ajattelemattomuutta ja kyseessä on pieni viaton lapsi..voimia sullekin sinne, ja toivon että ssaisitte tapaamiset luistaan, ja exä kasvaisi mahd.pian näkemään OMAN lapsensa edut ja hyvinvoinnin.

kuten jo mainitsin että ei meillä käytetä sanojen perhe edessä lisää uusio-tai ydin, ehkä lähiäippä siitä sen minunkin peruskäsittämättömyyden repäsi, kun mainitsin että " olimmepa sitten uusio tai ydin perhe, on aikuisilla omat välttämättömät menot, ja tarvitsevat kahdenkeskeistiä aikaakin"..meilläon siis PERHE!!

täytyy oikeesti alkaa tekenmään asialle jotain, ei se exä näytä heräävän todellisuuteen muuten, mietimme yhdessä ne lukuisat kerrat jossa exä meidän perhettä manipuloinut, sekä kaikki nänä rahattomuudet ym, ja aina sama laulu, "lapsi ei sitten saa ruokaa", minkäs siinä teet, ei auta miettiä että on laittanut 150e elareita sinne, sekä lapsilisät ja nämä kaikki mennyt 2vkossa..mutta tässä tapauksessa on hyvä vedota lapseen, ja viimekädessä isään joka antaa olla lapsensa nälässä. kun ei laita rahaa..ristiriitaista.. :headwall:

ehkä exä tajuaa viranomaisten myötä, että vaikka hänellä lapsi onkin miehni kanssa, ei hänellä ole oikeuta säädellä meidän elämäämme, ja uhkailla lapsen kautta, jota molemmat rakastamme paljon, ja että emme aio todellakaan rikkoa tätä perhettä hänen oikkujen takia, ja menettää tosiamme,..ja toivottavasti viranomaiset eivät aja autom.äidin etuja, kun niin monesti sitä kuulee, tässä tapauksessa mielestäni exä käyttäytyy epäkypsästi eikä ajattele lapsensa edun mukaisesti juurikaan!!!
jos katsotaan että lapsen on paremåi asua meillä, niin on todella tervetullut ja näin käykin!!!!mutta elatusmaksujen takia emme tätä tee.. :D
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.09.2006 klo 10:28 hohhoijaa kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.09.2006 klo 08:50 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.09.2006 klo 21:13 peuhu kirjoitti:
Tää menee nyt kyllä asian vierestä mutta tuolla joku mainitsi ydinperheestä. Mun mielestä esim. me ollaan ydinperhe koska meillä asuu vain me vanhemmat ja meidän yhteinen lapsi ja etä lapsi käy kylässä kaksikertaa kuussa eli en pidä meidän perhettä uusperheenä koska lapsen osoite on muualla.Musta uusperhe on sellainen jossa ASUU entisen suhteen lapsia ja ydinperhe se jossa ASUU isä äiti ja yhteisiä .lapsia.
Samaa mieltä. Uusperhe ollaan sitten kun yhteisessä kodissa asuu vakituisesti jommankumman edellisen suhteen lapsia.

Ja ap:lle. Te pistätte rajat miten toimitte ja mitä toimintaa hyväksytte. Nyt soitto lastenvalvojalle,jossa käytte sopimassa kaikki asiat uusiksi ja pidätte siitä sopimuksesta kiinni. Vaikka kuinka ihanaa olisi,että lapsi olisi teillä vaikka koko ajan niin menette sopimuksen mukaan. Meille lastenvalvoja sanoi,että usein toisen(yleensä lähin) syyt ovat itsekkäät,ei niinkään lapsen etua ajatellut,eli ei niin väliä,että näkeekö lapsi isäänsä kunhan saa itse mm sitä paljon mainostettua "omaa aikaa". Ainakin meillä exä ilmoitti,että hänen ei tarvitse tehdä tapaamisten eteen mitään ja ei tehnytkään,kun haastoi vaan riitaa...tapaamiset loppui siihen,että lapsikin alkoi oirehtimaan. Ehkä ne tässä taas alkaisivat uudestaan ja jos se exäkin olisi sitten vähän yhteistyökykyisempi.

Aina on se riski,että tapaamiset loppuu, jos ette pompi exän pillin mukaan...mutta me ainakin toivotaan,että miehen exäkin herää todellisuuteen joku kaunis päivä ja tajuaa,että se on lapsen etu,että saa tutustua isäänsä ja sisarpuoliin...

Meilläkään muuten mies ei ole koskaan asunut exän kanssa,vaan molemmat on ollut alle 20 vuotiaita nuoria kun lapsi syntynyt...ja exä on sitä mieltä,että kun silloin ei lapsi kiinnostanut niin ei tarvitse kiinnostaa nytkään...eli siis kostaa lapselleen ja näin ollen isä ei lastaan juurikaan näe ja lapsi isäänsä...
en voi vaan käsittää joidenkin ihmisten ajattelemattomuutta ja kyseessä on pieni viaton lapsi..voimia sullekin sinne, ja toivon että ssaisitte tapaamiset luistaan, ja exä kasvaisi mahd.pian näkemään OMAN lapsensa edut ja hyvinvoinnin.

kuten jo mainitsin että ei meillä käytetä sanojen perhe edessä lisää uusio-tai ydin, ehkä lähiäippä siitä sen minunkin peruskäsittämättömyyden repäsi, kun mainitsin että " olimmepa sitten uusio tai ydin perhe, on aikuisilla omat välttämättömät menot, ja tarvitsevat kahdenkeskeistiä aikaakin"..meilläon siis PERHE!!

täytyy oikeesti alkaa tekenmään asialle jotain, ei se exä näytä heräävän todellisuuteen muuten, mietimme yhdessä ne lukuisat kerrat jossa exä meidän perhettä manipuloinut, sekä kaikki nänä rahattomuudet ym, ja aina sama laulu, "lapsi ei sitten saa ruokaa", minkäs siinä teet, ei auta miettiä että on laittanut 150e elareita sinne, sekä lapsilisät ja nämä kaikki mennyt 2vkossa..mutta tässä tapauksessa on hyvä vedota lapseen, ja viimekädessä isään joka antaa olla lapsensa nälässä. kun ei laita rahaa..ristiriitaista.. :headwall:

ehkä exä tajuaa viranomaisten myötä, että vaikka hänellä lapsi onkin miehni kanssa, ei hänellä ole oikeuta säädellä meidän elämäämme, ja uhkailla lapsen kautta, jota molemmat rakastamme paljon, ja että emme aio todellakaan rikkoa tätä perhettä hänen oikkujen takia, ja menettää tosiamme,..ja toivottavasti viranomaiset eivät aja autom.äidin etuja, kun niin monesti sitä kuulee, tässä tapauksessa mielestäni exä käyttäytyy epäkypsästi eikä ajattele lapsensa edun mukaisesti juurikaan!!!
jos katsotaan että lapsen on paremåi asua meillä, niin on todella tervetullut ja näin käykin!!!!mutta elatusmaksujen takia emme tätä tee.. :D
Sanotaanko näin,että yleensä noin käyttäytyvät,kuten teidän miehen exä,puhuu itsensä pussiin lastenvalvojan luona ja totuus tulee ilmi ennemmin ja myöhemmin myös heille.

Soskussa exälle tullaan heti sanomaat tästä hänen ehdottamastaan tapaamissysteemistä,missä lapsi olisi teillä yli puolet kuukaudessa,että elatusmaksut alenee...viimeistään tällöin tulee exän motiivit esiin...koska tuskin haluaa elareitten laskevan. Tällä hetkellä vedättää teitä nyt ihan kympillä...ihan teidän oman mielenrauhan vuoksi pistäkää stoppi tuollaiselle käytökselle. Meillä miehellä oli alussa soskussa olo,että vain äitiä uskotaan,mutta exä puhui itsensä pussiin ja niin meni uskottavuus lastanvalvojan silmissä.

Niin ja te ette ole vastuussa siitä,että onko lapsella ruokaa lähin luona,koska lähi päättää itse rahankäytöstään ja ostaako ruokaa rahoillaan vain jotain muuta. Ihan sairasta kiristää sillä,että no sun lapses sit näkee nälkää...koska todellisuudessa kuka lastaan rakastava äiti tai isä ei antaisi lapsensa nähdä nälkää. Kyllä mä antaisin omatkin ruokani lapselle ja näkisin sit ihan itse nälkää,jos oikeasti tilanne olisi noin huono. Ja toisekseen lähihän voi mennä soskuun, jos rahat ei enää ruokaan riitä niin kai muutkin tekee eikä yritä käydä toisten lompakolla.

Joskus ihmetyttää,että miksi ihmisistä tulee niin itsekkäitä ja omaan napaan tuijottelijoita ja lapsen etu unohdetaan täysin. Myönnän,et on mun mieskin varmasti ollut hankala exälleen,mutta useimmiten se on ollut vastareaktio exän käytökseen.

No kai tämä tästä joskus helpottaa ja saataisiin tapaamiset onnistumaan.

Tsemppiä kaikille.
 
vieraisilla
Juu meilläkin lasten lähiäiti hyvin osoitti ristiriitaisuutensa lastenvalvojan luona. Sen lisäksi "tulistui" ja intti vastaan joka asiassa, vaikka lastenvalvoja esitti, kuinka asiat kuuluu mennä. Eli eipä saanut tahtoaan läpi...
 
hohhoijaa
eli vissiin sitten viimestään siellä nostetaan meilläkin kissa pöydälle..ja nimenomaan lapsen takia, ei MINUN.. :)
lapsi tulee tänäkin vkoloppuna meille sitten kumminkin, on jo 5 peräkkäinen, mä alan olla voimaton sanomaan mitään, mutta peruimme jälleen kerran omat menot, mutta kolikon toisena puolena näemmepä lapsen taas.. =)

ja ehkä jaksan tätä sinne ensi vuoden alkuun, jolloin tilanteeseen ehkä saadaan jotain järkeä ja säännöllisyyttä, kaikkien kannalta helpottavampaa ja pystyy tekemään suunnitelmiakin hieman paremmin, ja kenties jotain niistä totetuttamaankin..taidan kuullostaa taas aika itsekkäältä,mutta suoraan sanottuna minua harmittaa taas jälleen perua menomme, ja siirtää sitä seuraavaan mahd.kertaan.. :(

lapsi on nyt sitten ollut meillä jo yli puolet tästäkin kk:sta, juuri eilen miehni sanoi että ollaankin tiukilla ens kuun puoleen väliin, mutta ihmettelenkin nyt mistä revimme matkakuluihin rahat, onneksi on pakkasessa ruokaa..eiköhän siis jotenkin pärjätä.. :headwall:
 
joopaniin
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.09.2006 klo 12:38 lähiäiti kirjoitti:
Meillä on nyt niinikään joka toinen vkl yhtiestä perheaikaa, vapaa-aikaa keskenään. Ja Jos haluamme mennä jonnekin yhdessä, viemme lapsen mummolaan hoitoon. Ne ovat mahdollisia näinä ydinperhe-viikonloppuina.

Tapaaminenhan on lapsen oikeus eikä isän pakko !!!! Eli isän ei ole edes pakko ottaa lasta tapaamiselle!

Hän on nyt yhdessä Sinun kanssasi. Lastaan hän saa tavata sellaisen järkevän puitteissa ettei se riko teidän perhettänne. :heart:
Kohta yksi,te ette ole ydinperhe vaan uusioperhe.
Kohta kaksi,lapsi edellisestä suhteesta on olemassa,joskin sinä haluat sen unohtaa.Isilläkin pitäisi olla myös velvollisuuksia niitä lapsia kohtaan joita maailmaan tekee,eikä niin että se vastuu ja pakko lankeaa aina automaattisesti äidille.
Kohta kolme,entäs se lapsi ja hänen rikottu perheensä?Asetu hetkeksi sen lapsen asemaan.

[/quote]

En oikein tiedä miten tähän vastasta.
En ole lukenut muita kommentteja ap:lle tms., sen verran että jotain (peuhu?) mainittiin ydinperhe-käsityksestä / uusperhekäsityksestä.

Selvennetään siis, meidän tapaus:
Me olemme 2 viikkoa kyllä ihan ydinperhe. Perheessämme asuu äiti isä ja meidän yhteinen lapsi.
Emme voi olla uusperhe tänä aikana, koska tänä aikana meidän perheessä ei ole muita jäseniä, nämä etälapset eivät millään tavalla vaikuta meidän perhe.elämäämme läsnäolollaan tänä aikana.

Joka toinen viikonloppu meille tulee KYLÄÄN KÄYMÄÄN miehen edell. liiton lapset. isä hoitaa heistä velvollisuutensa siten kuin se hänelle suodaan: maksaa elarit, tapaa lapsiaan juuri niin usein kuin lasten äiti suostuu, tapaamisella viettää aikaa lastensa kanssa.
Tällöin kait sitten olemme uusperhe. ?

Niin, hyvä kysymys: entäs se lapsi ja hänen rikottu kotinsa. Minä en ole vastuussa siitä "rikotusta kodista".
Meidän tapauksessa lasten äiti eli miehen itse halusi että mies lähtee, hän itse siis halusi rikkoa perheensä.
Lapsen koti on siellä missä hän asuu arkensa ja käy koulunsa. En ymmärrä miksi se on rikottu; ihan ehjä ja tasapainoinenkin se voisi olla, yhden vanhemman koti. Riitaisa koti on paljon rikkovampi kuin yh-koti jossa on tasapainosta elää.
Minä kuten mieskään ei voida olla vastuussa hänen lastensa arjesta ja kodista äidin luona, me olemme vastuussa vain tästä kodista ja siitä, mitä täällä tapahtuu lasten viikonloppuviereilujen aikana.

Emme ole lapsia unohtaneet. Miten ne voisi unohtaa? heillähän on kokonainen huonekin meillä, ei se mihinkään haihdu näiden 2 viikon aikana vaan on ihan paikallan. Meillä on yhteinen, joka lähes päivittäin puhuu sisaruksistaan ja odottaa että he tulevat meille.

Pitäisikö meidän kattaa lautaset pöytään miehen lapsille, vai mitä mitä meidän pitäisi tehdä jotta he sinun mielestäsi olisi mielessä 2 viikon ajankin?
Emme me saa heitä tavata tms., koska heidän äitinsä haluaa erottaa normaaliarjen, heidän elämämänsä ja tämän meidän elämän, viikonlopputapaamiset ja isän vahvasti toisistaan.
Se ei ole meistä riippuvainen juttu.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.09.2006 klo 13:53 lähiäiti kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.09.2006 klo 13:13 hohhoijaa kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.09.2006 klo 12:38 lähiäiti kirjoitti:
Meillä on nyt niinikään joka toinen vkl yhtiestä perheaikaa, vapaa-aikaa keskenään. Ja Jos haluamme mennä jonnekin yhdessä, viemme lapsen mummolaan hoitoon. Ne ovat mahdollisia näinä ydinperhe-viikonloppuina.

Tapaaminenhan on lapsen oikeus eikä isän pakko !!!! Eli isän ei ole edes pakko ottaa lasta tapaamiselle!

Hän on nyt yhdessä Sinun kanssasi. Lastaan hän saa tavata sellaisen järkevän puitteissa ettei se riko teidän perhettänne. :heart:
Kohta yksi,te ette ole ydinperhe vaan uusioperhe.
Kohta kaksi,lapsi edellisestä suhteesta on olemassa,joskin sinä haluat sen unohtaa.Isilläkin pitäisi olla myös velvollisuuksia niitä lapsia kohtaan joita maailmaan tekee,eikä niin että se vastuu ja pakko lankeaa aina automaattisesti äidille.
Kohta kolme,entäs se lapsi ja hänen rikottu perheensä?Asetu hetkeksi sen lapsen asemaan.
MINÄ EN TOSIAANKAAN ole mustasukkainen..mutta ajattele itekkin nyt järjellä, lapsi pe-ti meillä, viedään ti takaisin, on kokonaiset ke ja to äidillään, kunnes taas haemme hänet meille., hän istuu 160km autossa näinä aikoina, mitä järkeä siinä on??haemekko hänet tänne ja viemme hoitoon sitten, olimme sitten uusipoperhe tai yden perhe on meilläkin oikeus aikuisten välisiin menoihin joskus, vai eikö ole???miksei äiti halua olla lapsen kanssa kun nämä 2 pvää vkossa,elarit kyllä haluaa pitää ja lapsilisät..hmm??mutta onhan hänellä ne vuokranmaksut, ja muut menot..
minä en hALUA unohtaa tätä lasta, enkä voisikaan koskaan, mutta rikkonaiselta se kuullostaa jos lapsi istuu autossa monta kertaa vkossa ja ravaa 2 kodin väliä, olen suostunut tähän vko ja vkjo käytäntöön mielelläni, mutta nyt joutuisimme viemään lapsen hoitoon vkoikis, mitä itua taas siinäkään on, kun äiti kummiskin kotona..haloooo!!!!ajattelenko mielestäni tällä kaikella omaa etuani??siinä ehkä hiukan, että joudun lepäämääm lääkärin määräyksestä lähes pvät..

ja tiedoksi lapsi ei ole ikinä asunut äidin sekä isän kanssa, äiti ja isä eivät ole koskaan olleet yhtä yötä kauempaa yhdessä, joten hänelle luonnollista 2 kotia, mutta ei kyllä tuommonen määrä matkustamista sen takia..

ja toiseksi mieheni tottakai kantaa vastuun lapsestaan, ja on hänelle ISÄ, eikä luista mistään, exäkö tässä on nyt se lapsen parasta ajatteleva äiti??ja isä se joka pakoilee vastuutaan jos ei tämmöseen ala???
ai niin exä eilen soitti valitti kun ei ole rahaa ostaa ees makaroonipussia, niin no lapslisät vissiin tuli tässä ihan joku pvä sitten, ja elaritkin sai 2vkoo sitten, ja lapsi lähti meiltä ma kotia, että niinhän ne rahat menee siihen lapsen etuun..ois kai pitäny pistää pussi makaroonia mukaan kun ois tiennyt, ettei isää aleta kohta syyttämään nälässä pidosta vaikka äidillään onkin..
Tarkoitin sitä että sulle ei ole selvillä edes peruskäsitteet.
Sulla ja miehellä ei ole ydinperhettä,teillä on uusioperhe.
Tietenkään ei saa alistua pompoteltavaksi mutta se että sun kanta on selkeästi se että se lähiäiti saa luvan olla äärimmäisen kiitollinen siitä että isä ylipäätään tapaa lasta sillä eihän isän edes tarvitse tavata sun sanoja lainatakseni.Sulla on selkeästi asenneongelma.
Mustasukkaisuutta en maininnut,sen teit sinä itse.
Jos se on noin vaikeeta,ota se lapsi luoksesi asumaan.Kerro lapsen isälle että olet miettinyt tätä vaihtoehtoa.
Onko tässä ongelmana nyt se että se lähiäiti saa liikaa 'vapaa-aikaa' sinun mielestäsi?
Ei sitä ennenkään ole mitään vapaita viikonloppuja ollut kun on perhe perustettu eikä ylimääräisiä lapsivapaita.Sä voit järjestää omat vapaasi ihan miten haluat,senkun hankit teille lapsenvahdin ja lähdet miehen kanssa viettämään laatuaikaa.
Sä olet katkera ja se paistaa läpi kirjoituksesta.


[/quote]

Lähiäiti: olet kamala. Olet lähiäiti ja katkera miehellesi kun SINÄ JOUDUT hoitamaan omia lapsisasi eron jälkeen pääsääntöisesti. Olen katkera, kun miehelläsi menee hyvin nyt, eikä hän riudukaan missän onnettomana. \|O \|O
 
lähiäiti
\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.09.2006 klo 15:31 huhhuh kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.09.2006 klo 13:53 lähiäiti kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.09.2006 klo 13:13 hohhoijaa kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.09.2006 klo 12:38 lähiäiti kirjoitti:
Meillä on nyt niinikään joka toinen vkl yhtiestä perheaikaa, vapaa-aikaa keskenään. Ja Jos haluamme mennä jonnekin yhdessä, viemme lapsen mummolaan hoitoon. Ne ovat mahdollisia näinä ydinperhe-viikonloppuina.

Tapaaminenhan on lapsen oikeus eikä isän pakko !!!! Eli isän ei ole edes pakko ottaa lasta tapaamiselle!

Hän on nyt yhdessä Sinun kanssasi. Lastaan hän saa tavata sellaisen järkevän puitteissa ettei se riko teidän perhettänne. :heart:
Kohta yksi,te ette ole ydinperhe vaan uusioperhe.
Kohta kaksi,lapsi edellisestä suhteesta on olemassa,joskin sinä haluat sen unohtaa.Isilläkin pitäisi olla myös velvollisuuksia niitä lapsia kohtaan joita maailmaan tekee,eikä niin että se vastuu ja pakko lankeaa aina automaattisesti äidille.
Kohta kolme,entäs se lapsi ja hänen rikottu perheensä?Asetu hetkeksi sen lapsen asemaan.
MINÄ EN TOSIAANKAAN ole mustasukkainen..mutta ajattele itekkin nyt järjellä, lapsi pe-ti meillä, viedään ti takaisin, on kokonaiset ke ja to äidillään, kunnes taas haemme hänet meille., hän istuu 160km autossa näinä aikoina, mitä järkeä siinä on??haemekko hänet tänne ja viemme hoitoon sitten, olimme sitten uusipoperhe tai yden perhe on meilläkin oikeus aikuisten välisiin menoihin joskus, vai eikö ole???miksei äiti halua olla lapsen kanssa kun nämä 2 pvää vkossa,elarit kyllä haluaa pitää ja lapsilisät..hmm??mutta onhan hänellä ne vuokranmaksut, ja muut menot..
minä en hALUA unohtaa tätä lasta, enkä voisikaan koskaan, mutta rikkonaiselta se kuullostaa jos lapsi istuu autossa monta kertaa vkossa ja ravaa 2 kodin väliä, olen suostunut tähän vko ja vkjo käytäntöön mielelläni, mutta nyt joutuisimme viemään lapsen hoitoon vkoikis, mitä itua taas siinäkään on, kun äiti kummiskin kotona..haloooo!!!!ajattelenko mielestäni tällä kaikella omaa etuani??siinä ehkä hiukan, että joudun lepäämääm lääkärin määräyksestä lähes pvät..

ja tiedoksi lapsi ei ole ikinä asunut äidin sekä isän kanssa, äiti ja isä eivät ole koskaan olleet yhtä yötä kauempaa yhdessä, joten hänelle luonnollista 2 kotia, mutta ei kyllä tuommonen määrä matkustamista sen takia..

ja toiseksi mieheni tottakai kantaa vastuun lapsestaan, ja on hänelle ISÄ, eikä luista mistään, exäkö tässä on nyt se lapsen parasta ajatteleva äiti??ja isä se joka pakoilee vastuutaan jos ei tämmöseen ala???
ai niin exä eilen soitti valitti kun ei ole rahaa ostaa ees makaroonipussia, niin no lapslisät vissiin tuli tässä ihan joku pvä sitten, ja elaritkin sai 2vkoo sitten, ja lapsi lähti meiltä ma kotia, että niinhän ne rahat menee siihen lapsen etuun..ois kai pitäny pistää pussi makaroonia mukaan kun ois tiennyt, ettei isää aleta kohta syyttämään nälässä pidosta vaikka äidillään onkin..
Tarkoitin sitä että sulle ei ole selvillä edes peruskäsitteet.
Sulla ja miehellä ei ole ydinperhettä,teillä on uusioperhe.
Tietenkään ei saa alistua pompoteltavaksi mutta se että sun kanta on selkeästi se että se lähiäiti saa luvan olla äärimmäisen kiitollinen siitä että isä ylipäätään tapaa lasta sillä eihän isän edes tarvitse tavata sun sanoja lainatakseni.Sulla on selkeästi asenneongelma.
Mustasukkaisuutta en maininnut,sen teit sinä itse.
Jos se on noin vaikeeta,ota se lapsi luoksesi asumaan.Kerro lapsen isälle että olet miettinyt tätä vaihtoehtoa.
Onko tässä ongelmana nyt se että se lähiäiti saa liikaa 'vapaa-aikaa' sinun mielestäsi?
Ei sitä ennenkään ole mitään vapaita viikonloppuja ollut kun on perhe perustettu eikä ylimääräisiä lapsivapaita.Sä voit järjestää omat vapaasi ihan miten haluat,senkun hankit teille lapsenvahdin ja lähdet miehen kanssa viettämään laatuaikaa.
Sä olet katkera ja se paistaa läpi kirjoituksesta.
Lähiäiti: olet kamala. Olet lähiäiti ja katkera miehellesi kun SINÄ JOUDUT hoitamaan omia lapsisasi eron jälkeen pääsääntöisesti. Olen katkera, kun miehelläsi menee hyvin nyt, eikä hän riudukaan missän onnettomana. \|O \|O

[/quote]
Ei minulla ole mitään syytä katkeruuteen.Minun exälläni ei ole uutta suhdetta vaan hän elää yksin ja minulla on uusi parisuhde.Hänen onnellisuudestaan en tiedä kun en ole kysynyt. =)
 

Yhteistyössä