en ymmärrä exän

  • Viestiketjun aloittaja hohhoijaa
  • Ensimmäinen viesti
lumikki
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.09.2006 klo 20:56 lumikki kirjoitti:
Anteeksi, en vielä ole lukenut muita vastauksia, joten toiv. ei tuu toistoa. Pakko sanoa sinulle näin uusperheellisenä oma kanta. Sinuna en suostuisi tuommoiseen peliin. Siis teille on tulossa vauva, mutta kuormitetaan lisää tuolla tavalla. Minusta voit nyt todellakin olla aivan puhtaalla omalla tunnolla "itsekäs" ja kieltäytyä lisäämästä työtaakkaasi. Voimiahan sun täytyy saada kerätä!
Tuoksahtaa hieman siltä, että eksä on kade, onko mahdollista? Tuuppii lastaan teille nyt enemmän kuin ennen, koska pelkää, että tenava jää uuden vauvan takia unholaan? Aika hermostuttavalta kuulostaa, huh. \|O
Hei lumikki! En halua ottaa kantaa kirjoitukseesi mitenkään, mutta nimimerkin voisit vaihtaa, sillä itse olen kirjoittanut sillä jo kauan! En haluaisi, että meidän kirjoituksemme sotketaan toisiinsa, koska saattaapa olla ettemme ole kaikessa ihan samoilla linjoilla..
 
lumikki tämän kerran
Sorry, Lumikki. Käyn täällä palstoilla aniharvoin, enimmäkseen lukemassa. Kommentoin, jos jokin kirjoitus näyttää todella kovalta, niin kuin tämän ketjun aloitus. En tiedä ulkoa täältä ainuttakaan nimimerkkiä. Vain jokin "tummennettu" on jäänyt mieleen, muistan ne, jos näen.

Minusta tähän maailmaan mahtuu vaikka tuhat lumikkia, tuhkimoa tai prinsessa ruususta ;). Saavat olla mitä mieltä asioista hyvänsä. Ymmärrän kyllä kantasi, vaikka oletkin vähän, hm, herkkänahkainen. Aika vaikea meidän täällä kerran sadassa vuodessa pistäytyvien on tietää nimimerkkejä, eikä se nyt niin merkitykselliseltä tunnukaan.
 
kerros
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.09.2006 klo 13:53 lähiäiti kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.09.2006 klo 13:13 hohhoijaa kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.09.2006 klo 12:38 lähiäiti kirjoitti:
Meillä on nyt niinikään joka toinen vkl yhtiestä perheaikaa, vapaa-aikaa keskenään. Ja Jos haluamme mennä jonnekin yhdessä, viemme lapsen mummolaan hoitoon. Ne ovat mahdollisia näinä ydinperhe-viikonloppuina.

Tapaaminenhan on lapsen oikeus eikä isän pakko !!!! Eli isän ei ole edes pakko ottaa lasta tapaamiselle!

Hän on nyt yhdessä Sinun kanssasi. Lastaan hän saa tavata sellaisen järkevän puitteissa ettei se riko teidän perhettänne. :heart:
Kohta yksi,te ette ole ydinperhe vaan uusioperhe.
Kohta kaksi,lapsi edellisestä suhteesta on olemassa,joskin sinä haluat sen unohtaa.Isilläkin pitäisi olla myös velvollisuuksia niitä lapsia kohtaan joita maailmaan tekee,eikä niin että se vastuu ja pakko lankeaa aina automaattisesti äidille.
Kohta kolme,entäs se lapsi ja hänen rikottu perheensä?Asetu hetkeksi sen lapsen asemaan.
MINÄ EN TOSIAANKAAN ole mustasukkainen..mutta ajattele itekkin nyt järjellä, lapsi pe-ti meillä, viedään ti takaisin, on kokonaiset ke ja to äidillään, kunnes taas haemme hänet meille., hän istuu 160km autossa näinä aikoina, mitä järkeä siinä on??haemekko hänet tänne ja viemme hoitoon sitten, olimme sitten uusipoperhe tai yden perhe on meilläkin oikeus aikuisten välisiin menoihin joskus, vai eikö ole???miksei äiti halua olla lapsen kanssa kun nämä 2 pvää vkossa,elarit kyllä haluaa pitää ja lapsilisät..hmm??mutta onhan hänellä ne vuokranmaksut, ja muut menot..
minä en hALUA unohtaa tätä lasta, enkä voisikaan koskaan, mutta rikkonaiselta se kuullostaa jos lapsi istuu autossa monta kertaa vkossa ja ravaa 2 kodin väliä, olen suostunut tähän vko ja vkjo käytäntöön mielelläni, mutta nyt joutuisimme viemään lapsen hoitoon vkoikis, mitä itua taas siinäkään on, kun äiti kummiskin kotona..haloooo!!!!ajattelenko mielestäni tällä kaikella omaa etuani??siinä ehkä hiukan, että joudun lepäämääm lääkärin määräyksestä lähes pvät..

ja tiedoksi lapsi ei ole ikinä asunut äidin sekä isän kanssa, äiti ja isä eivät ole koskaan olleet yhtä yötä kauempaa yhdessä, joten hänelle luonnollista 2 kotia, mutta ei kyllä tuommonen määrä matkustamista sen takia..

ja toiseksi mieheni tottakai kantaa vastuun lapsestaan, ja on hänelle ISÄ, eikä luista mistään, exäkö tässä on nyt se lapsen parasta ajatteleva äiti??ja isä se joka pakoilee vastuutaan jos ei tämmöseen ala???
ai niin exä eilen soitti valitti kun ei ole rahaa ostaa ees makaroonipussia, niin no lapslisät vissiin tuli tässä ihan joku pvä sitten, ja elaritkin sai 2vkoo sitten, ja lapsi lähti meiltä ma kotia, että niinhän ne rahat menee siihen lapsen etuun..ois kai pitäny pistää pussi makaroonia mukaan kun ois tiennyt, ettei isää aleta kohta syyttämään nälässä pidosta vaikka äidillään onkin..
Tarkoitin sitä että sulle ei ole selvillä edes peruskäsitteet.
Sulla ja miehellä ei ole ydinperhettä,teillä on uusioperhe.
Tietenkään ei saa alistua pompoteltavaksi mutta se että sun kanta on selkeästi se että se lähiäiti saa luvan olla äärimmäisen kiitollinen siitä että isä ylipäätään tapaa lasta sillä eihän isän edes tarvitse tavata sun sanoja lainatakseni.Sulla on selkeästi asenneongelma.
Mustasukkaisuutta en maininnut,sen teit sinä itse.
Jos se on noin vaikeeta,ota se lapsi luoksesi asumaan.Kerro lapsen isälle että olet miettinyt tätä vaihtoehtoa.
Onko tässä ongelmana nyt se että se lähiäiti saa liikaa 'vapaa-aikaa' sinun mielestäsi?
Ei sitä ennenkään ole mitään vapaita viikonloppuja ollut kun on perhe perustettu eikä ylimääräisiä lapsivapaita.Sä voit järjestää omat vapaasi ihan miten haluat,senkun hankit teille lapsenvahdin ja lähdet miehen kanssa viettämään laatuaikaa.
Sä olet katkera ja se paistaa läpi kirjoituksesta.


[/quote]

äippä mullekin miten ap pääsisi viettämään hetkeksikin laatuaikaansa mihensä kanssa, kun exän lapsi siellä kaikki vkoloput, kun exä viettää laatuaikaa miehensä kanssa?????

ja ihan varmasti perheenkin myötä löytyy omaa aikaa aikuisille, vai oletko sinä lapsiesi kanssa 24/7 etkä KOSKAAN vie heitä hoitoon, tai eikö sinulla koskaan eteen asioita joihin ET VOI OTTAA LAPSIASI MUKAAN???tai lastesi edun vuoski hieman ottaisit hetken itellesikin, jotta jaksaisit olla parempi aikuinen ja vanhempi, kuten useemmat tekee..ihan lasten kanssa työskentelevätkin..että katso peiliin!!!!!
tsemppiä ap sinulle.. :hug:
 
hohhoijaa
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.09.2006 klo 20:56 lumikki kirjoitti:
Anteeksi, en vielä ole lukenut muita vastauksia, joten toiv. ei tuu toistoa. Pakko sanoa sinulle näin uusperheellisenä oma kanta. Sinuna en suostuisi tuommoiseen peliin. Siis teille on tulossa vauva, mutta kuormitetaan lisää tuolla tavalla. Minusta voit nyt todellakin olla aivan puhtaalla omalla tunnolla "itsekäs" ja kieltäytyä lisäämästä työtaakkaasi. Voimiahan sun täytyy saada kerätä!
Tuoksahtaa hieman siltä, että eksä on kade, onko mahdollista? Tuuppii lastaan teille nyt enemmän kuin ennen, koska pelkää, että tenava jää uuden vauvan takia unholaan? Aika hermostuttavalta kuulostaa, huh. \|O
tuntuu kieltämättä kummalta että joka vkoloppu muuten täällä olisi, mutta en taas tajua kun muutenkin nykyään on sen puolet kk:sta meillä..en voi tietää sen naisen ajatusmaailmaa, vai onko niin paljon itsellä menoa, ja haluaa vkoloput keskittyä omaan mieheensä, kun kotona, ja vkot sitten terrorisoi meitä..

päätimme että otamme puheeksi nämä kaikki perheneuvolassa, tai mieheni ottaa,koska exä ottanut lapsen joka kerta lastenvalvojalle mukaan, ja sitten on hyssytelty koko aika tämän takia..nyt olen minä sen aikaa lapsen kanssa, että saavat aikuiset keskustella.. :D

olemme nyt sitten niiiiin itsekkäitä kun emme voineet perua vkoloppumenoamme, koska olisi siirtynyt niin pitkälle seuraava kerta, ja sillon taas minun olisi oluut jo hankala lähteä, joten jouduimme sanomaan totuuden äidille..nyt sitten ollaan niin huonoja, välinpitämättömiä, itsekkäitä ja lapsi kärsii!!!ei voi kun ihmettellä, hän ei muista ollenkaan kuinka monena vkoloppuna ollaan jo menoja siirretty, ja otettu lasta, tässä on lopputulos..

ehkä hän sitten tajuaa kun kaikki nämä lauomme lastenvalvojalla, ja alamme vaatimaan häntä tilille..ja aiomme ehdottaa olisiko lapsen parempi asua meillä, hänenkin menot olisvat mahdollisesti helpompia, ja mekin voisimme suunnitella elämämme paremmin, ilman ainaisia muutoksia..ja elarithan jää pois tällöin..tuntuu kuin nyt vain elareiden takia tärkeää että lapsi asuu hänen luonaan.
 
äääiiitiii


[/quote]
Tarkoitin sitä että sulle ei ole selvillä edes peruskäsitteet.
Sulla ja miehellä ei ole ydinperhettä,teillä on uusioperhe.
Tietenkään ei saa alistua pompoteltavaksi mutta se että sun kanta on selkeästi se että se lähiäiti saa luvan olla äärimmäisen kiitollinen siitä että isä ylipäätään tapaa lasta sillä eihän isän edes tarvitse tavata sun sanoja lainatakseni.Sulla on selkeästi asenneongelma.
Mustasukkaisuutta en maininnut,sen teit sinä itse.
Jos se on noin vaikeeta,ota se lapsi luoksesi asumaan.Kerro lapsen isälle että olet miettinyt tätä vaihtoehtoa.
Onko tässä ongelmana nyt se että se lähiäiti saa liikaa 'vapaa-aikaa' sinun mielestäsi?
Ei sitä ennenkään ole mitään vapaita viikonloppuja ollut kun on perhe perustettu eikä ylimääräisiä lapsivapaita.Sä voit järjestää omat vapaasi ihan miten haluat,senkun hankit teille lapsenvahdin ja lähdet miehen kanssa viettämään laatuaikaa.
Sä olet katkera ja se paistaa läpi kirjoituksesta.

[/quote]
Pakko kommentoida. Inhoan ( ei sittenkään - liian tunnepitoinen sana kärpäsenkakan kaltaisille) mieheni lapsia. Ovat minulle täysin yhdentekeviä. Minulla on omat lapseni entisestä avioliitostani ja meidän yhteiset lapset - EI MUITA!!! Eivät todellakaan tule likaamaan meidän perheen kotia!!! Ja nyt sopii kysyä, mistä tämä asenne johtuu.. Arvatkaapas??? B)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.09.2006 klo 23:58 gaögha kirjoitti:
pakko puuttua tähän termistöön. Eikös se ole uusperhe se ihan virallinen termi ;) . Että jos hiuksia aletaan halkoa.... :snotty:
Uusperheessä ASUU sellaisia lapsia, jotka eivät ole yhteisiä. Etälasten katsotaan virallisesti kuuluvan siihen perheeseen, jossa ovat kirjoilla ja elävät, ei kahteen paikkaan.
 
peuhu
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.09.2006 klo 23:58 gaögha kirjoitti:
pakko puuttua tähän termistöön. Eikös se ole uusperhe se ihan virallinen termi ;) . Että jos hiuksia aletaan halkoa.... :snotty:
Kyllä uusperhe on ihan virallinen termi mutta siitä oli kyse että MILLAINEN perhe on uusperhe ja millainen taas ydinperhe.
 
lumikki tämän kerran
Hyvä, ap. Joskus on kertakaikkiaan pakko asettaa rajoja. Muuten voi käydä niin, että yksi ihminen ottaa sen kaiken vallan, minkä saa, ja myös käyttää sitä. Seuraus: yksi ihminen pyörittelee aika monen ihmisen elämää. Siinä tilanteessa paineensietokyky voi näillä pyöriteltävillä tosiaan joutua koetukselle. Kysyä voi, kuka on lopulta itsekäs? Sekö, joka käyttää valtaa, vai ne, joiden täytyy tämä vallankäyttö hyväksyä lapsen edun nimissä?
Täytyyhän asiat laittaa tärkeysjärjestykseen. Just niin te nyt olette tekemässä. Jos te perheenä luovutte jatkuvasti kaikista sovituista menoistanne, koska perheen ulkopuolinen henkilö niin edellyttää (lapsen etuun vedoten), ei se ainakaan perheen yhteenkuuluvuutta ja hyvän olon tunnetta lisää. Ehkä tämä on ulkopuolisen henkilön tarkoituskin. Mutta teille perheen hyvinvointi on kuitenkin tärkeysjärjestyksessä ykkönen. Eikös niin. Jos teidän perhe voi hyvin, etälapsellakin on takuulla parempi teillä olla. Se on kyllä hänenkin etunsa.
Hyvää syksyä, voimia ja vauvan odotusta :wave:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.09.2006 klo 12:38 lähiäiti kirjoitti:
Kohta yksi,te ette ole ydinperhe vaan uusioperhe.
Kohta kaksi,lapsi edellisestä suhteesta on olemassa,joskin sinä haluat sen unohtaa.Isilläkin pitäisi olla myös velvollisuuksia niitä lapsia kohtaan joita maailmaan tekee,eikä niin että se vastuu ja pakko lankeaa aina automaattisesti äidille.
Kohta kolme,entäs se lapsi ja hänen rikottu perheensä?Asetu hetkeksi sen lapsen asemaan.
samaa mieltä. toivon että tuleva vauvasi ei koskaan tule kokemaan samaa kun miehesi entisen ydinperheen lapsi.
kannetaan me aikuiset vastuuta ja kasvatetaan lapsia (kumpikin vanhempi) ja annetaan lasten olla lapsia kummankin vanhemman kotona.

 
hohhoijaa
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.10.2006 klo 23:25 amalia kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.09.2006 klo 12:38 lähiäiti kirjoitti:
Kohta yksi,te ette ole ydinperhe vaan uusioperhe.
Kohta kaksi,lapsi edellisestä suhteesta on olemassa,joskin sinä haluat sen unohtaa.Isilläkin pitäisi olla myös velvollisuuksia niitä lapsia kohtaan joita maailmaan tekee,eikä niin että se vastuu ja pakko lankeaa aina automaattisesti äidille.
Kohta kolme,entäs se lapsi ja hänen rikottu perheensä?Asetu hetkeksi sen lapsen asemaan.
samaa mieltä. toivon että tuleva vauvasi ei koskaan tule kokemaan samaa kun miehesi entisen ydinperheen lapsi.
kannetaan me aikuiset vastuuta ja kasvatetaan lapsia (kumpikin vanhempi) ja annetaan lasten olla lapsia kummankin vanhemman kotona.
tarkennan ettei lapsi ole päivääkään elänyt äidin ja isän kanssa ydinperheessä..vaikkei se ehkä mitään vaikutakkaan..mutta on kai minulla syytä kapinoida jos lähiäiti haluaa viettää omaa aikaa kaikki vkoloput, ja meilläkö siihen ei olisi koskaan mahdollisuutta, vain siksi kun mieheni on etäisä??onko se kohtuullista että äiti päättää viettävänsä aikaansa lapsensa kanssa vkolla n.3pvää, loput ajasta sitten lapsi meillä, ja todellakinko on kohtuullista kun äitiyslomani loppuu, palaan töihin, että hommaamme hoitopaikan pe,ma ja ti päiviksi lapselle, kun äiti ei töissä käy..entä se minun haluni pyhittää vkoloppu joskus vain itselleni, se ei ole sallittua, mutta lähiäidin oikeus???käyn vkot töissä, ja vkoloput hoidsan omani lisäksi mieheni lapsen, ja kun tuo exä on ilmoittanut että täällä lasta ei sitten tyrkätä mummolaan,kun viettää aikaansa nimenomaan mieheni kanssa..eli siis meillä ei voi eikä saa olla vkoloppuisin, ainoina hetkinä vkossa kun yhteistä vapaata mitään yhteisiä menoja,suunnitelmia ei mitään..eihän se kuulosta reilulta..vai??eikö herää ajatusta miksi tuo äiti ei nimenomaan haluu viettää lapsensa kanssa näitä vkoloppuja???hän tarttee omaa aikaa, aikaa tavata ystäviään ym..mutta meille se ei ole sallittua.huh huh..

ja onko se ihan lapsen edun mukaista matkustaa tuota väliä useita kertoja vkossa? hänen osoitteensa on äidin luona,siellä koti, mutta viettää siellä käytännössä vähemmän aikaa kun meillä..mutta yh äiti tarvitsee tukensa ja täydet elatusmaksut, ihan sama oliko lapsi siellä tai ei..hänelläkö se etu tässä valita ja me sitten olemme itsekkäitä emmekä ajattele lapsen etua kun emme hänen järjestelyynsä suostu..niin aina!
 
itsensä
\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.10.2006 klo 03:02 tuokaa piazzaa kirjoitti:
kauheet keskustelut turhasta!!!!!!!!!!!!!!!!
purkaminen tuossa tilanteessa ei ole koskaan turhaa!!!ja eihän tuo kuullosta kamalan oikeudenmukaiselta, yhdyn siihen että lähivanhemman menot kyllä aina sallittuja ja oikeutettuja, mutta ei etävanhemman..vaikka kyllähän molemmat vanhemmat eronneenakin tarvitsevat aikaa hoitaa omat asiat ja itseensä, ja aina sitä ei huvita eikä voi tehdä toisen ehdoilla niinkun tässä tapauksessa!
 
kiiks
Joo-o, tuntuvat ne lähivanhemman vapaat - etenkin viikonloppusellaiset -
olevan aina "pyhiä" ja jos joskus siinä pyydetään joustamaan (ihan aiheellisesti etävanhemman työn vuoksi) ollaan sitten ihan kauheita ihmisiä. silloin voi taas ihmetellä kenen etua tapaamissopimukset ja joustamattomuus palvelevat?!?!?
 
hohhoijaa
\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.10.2006 klo 22:03 kiiks kirjoitti:
Joo-o, tuntuvat ne lähivanhemman vapaat - etenkin viikonloppusellaiset -
olevan aina "pyhiä" ja jos joskus siinä pyydetään joustamaan (ihan aiheellisesti etävanhemman työn vuoksi) ollaan sitten ihan kauheita ihmisiä. silloin voi taas ihmetellä kenen etua tapaamissopimukset ja joustamattomuus palvelevat?!?!?
nimenomaan!!!siksi en nielekkään tätä vkoloppu systeemiä ihan hevillä, mieheni on usein vkoloppuisin töissä, ja kukas muu tätä etistä katsoo kun mä, se itsekäs isin nykynen..ja kaikki menot joudumme mieheni kanssa sopimaan eri aikaan, kun jommankumman oltava muksun kanssa,minä kaikenlisäksi 7KK:lla raskaan likimain.. :ashamed: että kyllä se alkaa jo pikkuhiljaa väsyttään..paljon ois vielä valmisteltavaakin tässä!mutta niinkun kirjoitit,ei ees ne etäisän työt oo tarpeeksi "pätevä" syy.

neurettavinta on ehkä se että ajattelimme loppukuusta tehdä vkoloppumatkan mieheni kanssa, joka aika rankka pienelle lapselle, mutta exähän EI voi joustaa, on menoja, ja hoitoonhan häntä ei saa viedä,tässäkään tapauksessa, mukaan matkalle tai me jäämme kotiin..että sillon pompaas, tuommoista ei voi vaatia kukaan keneltäkään, ja näin ollen lapsi menee hoitoon, saa nähdä millä seurauksella.
etis lähtee huomenna kotiin, tulee sitten pe taas, mä alan olla oikeesti aika loppu jo tähän, ja kukaan muu paitis mieheni ei tunnu ymmärtävän kuinka kaikki huuto, hoitaminen ym ottaa mun sileun päälle, ja oon kun kävelevä ruumis..mutta sitäkin useemmin kuulen kuinka itsekäs olen, ja ajttelen vain itseeni kun en suostuisi näihin vkoloppu olemisiin,nyt etis ollut säännöllisesti meillä to-ma tai ti ja olipa tossa pari vkoo putkeenkin, mutta sanoin etten enään jaksa yksinkertasesti ottaa hoitovastuuta päivisin kun yötkin valvon.. :headwall: mutta MINÄ se p..ka olen!! :/
 
osallistun
Mä ainakin ymmärrän tasan tarkkaan alkuperäistä kirjoittajaa: miehen aikaisemmassa liitossa tekemä lapsi ei ole uuden puolison vastuulla vaan äitinsä ja isänsä!! Jos mies on töissä, lapsi on äidillä tai muussa hoidossa ellei äitipuoli jaksa/tahdo vahtia.

Muutenkin olen sitä mieltä, että lähivanhemman rooliin kuuluu se, että hän ensisijassa vastaa lapsen hoidosta ja tämä on ymmärrettävä kun lähivanhemman roolin ottaa ja tahtoo. Lähivanhemman pitää mun mielestä varautua siihen, ettei lapsi voi aina mennä ennakkosuunnitelmien mukaan etälle.
 
hohhoijaa
joo en ittekkään ymmärrä miksi tää ongelma on mun syyksi leimattu niin suurissa mittakaavoissa.Tiesin kyllä mihin pääni pistin kun rakastuin ja valitsin miehen jolla lapsi entuudestaan, mutta en kuvitellut että joutuisin puolustelemaan itseeni jos en jaksa, pysty tai halua kantaa vastuuta tästä lapsesta aina kun pyydetään.
nyt sitten kuulen tuon tuostakin kommentteja kuinka en ajattele mieheni lasta, haluan erottaa isän ja lapsen, ja kuinka mahdan jaksaa tulevan lapseni kanssa, kun koen niin voimakkaasti nämä joka vkolopun pidennetyt vierailut..mä en jaksa enää huutaa ettei mun tarttekaan jaksaa hoitaa vierasta lasta, eikä se ole mun velvollisuus, en minäkään ole työntämässä omaa lastani vkolopuiksi hoitoon että saan hoidettua omaa sosiaalista elämääni, mutta suoraansanottuna koen ettei minun tartte vielä omani lisäksi sitten hoitaa joka vkoloppu toisen lasta, kun sitä omaani en hoitoon vie, ja elän hänen ehdoillaan!välitän mieheni lapsesta, ja hän on lapseni sisar, mutta silti periaatteessakaan en hyväksy tätä käytäntöö tapaamisissa joita nyt joudutaan noudattamaan..mitä tosiaan sitten kun itse menen töihin, pitäisikö minun jäädä hoitovapaalle, jotta voisin myös mahdollistaa mieheni lapsen hoidon kodissamme..lähiäiti siellä työttömänä ei vissiin ymmärrä mikä velvollisuus on työ, eikä sieltä olla poissa noin vaan.

olemme siis itsekkäitä ihmisiä, jos emme joka vkoloppu ota lasta luoksemme, isä on tällöin huono isä, joka luistaa velvollisuuksistaa, eikä ajattele kun omia tai meidän menoja..toista se on lähiäidillä joka yksin vie päivät lasta eteenpäin, eikä saa itselleen aikaa lainkaan..näin meille sanotaan..ja todellisuudessa lapsi meillä enempi kun äidillään..mutta näinhän se menee..
 
osallistun
Pidä pääsi ja puolusta kantaasi! Muuten et jaksa uusperhekuviota ja päädytte vielä eroon... Jos lapsi tulee teille ja tunnet ettet jaksa häntä hoitaa sano miehellesi että hän voi valita hommaako lapselle hoitajan, hoitaako itse vai viekö äidille kotiin. Sun on jaksettava hoitaa syntyvä lapsesikin!!

Olen itse useamman lapsen lähi enkä koskaan ole loukkaantunut jos isä ei voi ottaa lapsia, varaudun aina siihen että omat menot onnistuvat jos onnistuvat.
 
hohhoijaa
\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.10.2006 klo 11:20 vieras vieras kirjoitti:
Siis isällähän on oikeus tavata lasta mutta äitipuolella ei ole velvollisuutta tätä lasta hoitaa, vaan juuri nimenomaan lapsen isällä!
näinpä juuri, mutta tuntuu että minä olen se joka lyö kapuloita rattaisiin kun en haluu ankä jaksa mahdollistaa näitä vierailuja jatkossa tällä menetelmällä, siis minä olenkin se joka koittaa pitää lapsen ja isän erillään.Mies kyllä ymmärtää kantani, ja syyni, välillä joskin alentuu itsekkin tuohon " kuinkahan yhteisen hoidan, kun et jaksa nytkään hänen 3v.katsoo 5pvää vkossa.Minä oonkin vedonnu siihen, että miksi silloin todellakin oli ihan luonnollista ennenkuin olin mieheni elämässä,oli lapsi joka toinen vkoloppu isällään, kun isä vapaalla..pitäskö mun siis kantaa siitä vastuuta että isä enemmän lastaan näkisi, vaikka itsellä olis pää kainalossa..ja tilannekin olis ihan eri ja jaksaminen, jos en olisi raskaana, tällöinhän olisin töissä, enkä edelleenkään voisi mahdollistaa näitä tapaamisia, ja olen sanonut ettei se ole minun varassani.

hieman itsekkyyttäkin on minulla tietysti asian suhteen, olisihan se kiva joskus viettää ilta mieheni kanssa vkoloppuna kahden, varsinkin ennen lapsen syntymää, eikä sensijaan järjestellä kumpi lasta hoitaa jos toisella menoja, tai jos yhteisiä menoja, kumpí ne hoitaa ja mitä sitten perutaan.Kyllä mua ahdistaa että vkot olen itekseni kotona kun etis ei täällä, ja kun mies vkoloppuna kotona, ei ikinä ole kahdenkeskeistä aikaa..miehelle on tosiaan OIKEUS tavata lastaan, en sitä sano, mutta on kai oikeus hieman omaankin elämään, niinkun exällä, ja tehdä päätöksiä lapsen ollessa täällä..sillä jos hoitoon viemme lasta joskus pakon edessä, alkaa haloo ja uhkailu..me elämme siis sen varjolla ettemme tee mitään vkoloppuisin ilman etälasta, tai teemme asiat erikseen..ei tämä liitto kauan näin toimi, ja kyllä siitä sitten jo kärsii tuleva lapsikin..
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.10.2006 klo 11:20 vieras vieras kirjoitti:
Siis isällähän on oikeus tavata lasta mutta äitipuolella ei ole velvollisuutta tätä lasta hoitaa, vaan juuri nimenomaan lapsen isällä!
tuota kyllä tarkoitinkin. Kyllä miehen pitäisi olla se päävastuunkantaja. Ja ap kun on jo pitkällä raskaana, niin tarvii kyllä apuja. Hankalaa on, kun mies vuorotyössä. Voiko mies viedä vanhemman lapsen esim. tarhaan arkipäivinä jos teillä yötä?
 
hohhoijaa
\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.10.2006 klo 11:46 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.10.2006 klo 11:20 vieras vieras kirjoitti:
Siis isällähän on oikeus tavata lasta mutta äitipuolella ei ole velvollisuutta tätä lasta hoitaa, vaan juuri nimenomaan lapsen isällä!
tuota kyllä tarkoitinkin. Kyllä miehen pitäisi olla se päävastuunkantaja. Ja ap kun on jo pitkällä raskaana, niin tarvii kyllä apuja. Hankalaa on, kun mies vuorotyössä. Voiko mies viedä vanhemman lapsen esim. tarhaan arkipäivinä jos teillä yötä?
kyseltiin tuosta hoitopaikasta, mutta niin kauan kun tämä tapaaminen ei ole paperilla virallinen niin vaikee saada hoitopaikkaa,kun ei ole esittää kk:ssa säännöllistä hoidontarvetta..ja ei voida ottaa tarhapaikkaa, vain sillä verukkeella että jos lapsi on to ma ja ti meillä, tai vaan esim to pe ja ma, väliin taas saattaa olla koko vkon..odotan jos lastenvalvojalla saadaan joku selvyys tähän tapaamishommaan, ja vaikka vko-vko niin silloin saataisiin hoitopaikkakin lapselle.Tosin exä kun ei suostu ainakaan että elareita vähennetään,niin tuskin tällöin suostuu tuohon vko-vko menetelmäänkään.

tänään onneksi saatiin sukulaisia apuun,kun mulla oli lääkäreitä ym, ja saan viettää ansatusti pvän vain olemalla, siis jumituin tähän koneelle.. :D ja paras äidinkin siis ymmärtää nyt miksi hoidossa lapsi..hänen mielestään kun isälle tullaan ollaan isällä eikä hoidossa, mutta ei näytä tajuuvan että isi käy myös töissä, mutta rinnastaa ilmeisesti olon isin luona siksi että minäkin kelpaan lasta hoitaan isin kodissa..eli minunkin kodissa.

ehdotin miehelleni että ei otettas sitä riskii kun la lähestyy että lapsi näin meillä, sillä mihin hänet laitamme jos synnytys alkaa, kun se ei katso ajankohtaa, mieheni aika vaivaantuneena ilmaisi että la on keskellä vkoo, ettei lapsi sillon täällä, mutta ei tajunnu varmaan kun sanoin ettei se la sitova ole, voi tulla millon vaan..huh huh..missatkoot sit synnytyksen, jos tuolta tuntuu.. :\| ja sanoin että mitä jos hän just kuskaamassa lasta sillon kotiin tjn, taxilla lähden sit 60km:n päähän itekseni..kyllä kai ymmärti kun sanoi etten saa murehtia nyt että yksin synnytän..kaikkee tässä kerkee jo murehtii.. :ashamed: isyyslomasta puhumattakaan..
 
osallistun
Aika pitkälle nyt taitaa vaan olla kyse siitä, että tytön äiti tahtoo määrätä siitä kuinka olette ja elätte liitossanne. Antakaa uhkailla ja vouhkata rauhassa, ei teidän tarvitse ottaa sitä kuuleviin korviinne. Tuskin äitikään tahtoo viedä asioita oikeuteen ja jos tahtoo niin sitten teette niin. Se voisi olla vain helpotus kaikille kun asiat olisi virallisesti päätetty (ymmärsin ettei teillä ole sopimusta tapaamisista, olenko oikeassa?.
 

Yhteistyössä