en ymmärrä exän

  • Viestiketjun aloittaja hohhoijaa
  • Ensimmäinen viesti
hohhoijaa
\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.10.2006 klo 12:33 osallistun kirjoitti:
Aika pitkälle nyt taitaa vaan olla kyse siitä, että tytön äiti tahtoo määrätä siitä kuinka olette ja elätte liitossanne. Antakaa uhkailla ja vouhkata rauhassa, ei teidän tarvitse ottaa sitä kuuleviin korviinne. Tuskin äitikään tahtoo viedä asioita oikeuteen ja jos tahtoo niin sitten teette niin. Se voisi olla vain helpotus kaikille kun asiat olisi virallisesti päätetty (ymmärsin ettei teillä ole sopimusta tapaamisista, olenko oikeassa?.
on voimassaoleva sopimus 4 pvää/kk lapsi isällään, + joka toinen juhlapyhä (joulu,uusivuosi jne)..oon ite miettiny tuota samaa että ehkä exä todellakin haluu lapsella ns.sekoittaa meidän suhdetta, ja pistää koetukselle, ja ei kaukana ole jos haluu hajottaa perheemme, sillä mä en kauaskatsottuna jaksa säädellä elämääni, lapseni elämää sillä että elän miehen lapsen tulojen ja menojen mukaan, saamatta itse mitään..en ole tässä liitossa vain lastenhoitajana..
juu katsotaan kuinka käy vuodenvaihteessa lastenvalvojalla, jos tilanne ei muhkään muutu, eikä mies saa mitään tolkkua tähän, minä sitten teen ratkaisuni, mutta vain omalta osaltani, ja en pyydä ketään ymmärtämään!! :ashamed:
 
pelinappulana
\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.10.2006 klo 12:54 hohhoijaa kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.10.2006 klo 12:33 osallistun kirjoitti:
Aika pitkälle nyt taitaa vaan olla kyse siitä, että tytön äiti tahtoo määrätä siitä kuinka olette ja elätte liitossanne. Antakaa uhkailla ja vouhkata rauhassa, ei teidän tarvitse ottaa sitä kuuleviin korviinne. Tuskin äitikään tahtoo viedä asioita oikeuteen ja jos tahtoo niin sitten teette niin. Se voisi olla vain helpotus kaikille kun asiat olisi virallisesti päätetty (ymmärsin ettei teillä ole sopimusta tapaamisista, olenko oikeassa?.
on voimassaoleva sopimus 4 pvää/kk lapsi isällään, + joka toinen juhlapyhä (joulu,uusivuosi jne)..oon ite miettiny tuota samaa että ehkä exä todellakin haluu lapsella ns.sekoittaa meidän suhdetta, ja pistää koetukselle, ja ei kaukana ole jos haluu hajottaa perheemme, sillä mä en kauaskatsottuna jaksa säädellä elämääni, lapseni elämää sillä että elän miehen lapsen tulojen ja menojen mukaan, saamatta itse mitään..en ole tässä liitossa vain lastenhoitajana..
juu katsotaan kuinka käy vuodenvaihteessa lastenvalvojalla, jos tilanne ei muhkään muutu, eikä mies saa mitään tolkkua tähän, minä sitten teen ratkaisuni, mutta vain omalta osaltani, ja en pyydä ketään ymmärtämään!! :ashamed:
Lapsi on siinä mielessä hyvä pelinappula ja tässä tapauksessa näin päin, että sitten jos isä ei ota, syyllistetään: et välitä jne. Ja mies sitten ikävöi ja potee huonoa omaatuntoa ja suostuu olemaan hyppykeppi ja lastenhoitaja - tai siis sinä tunnut olevan se lastenhoitaja.

Harmi, että teillä on tilanne ajatunut tuohon pisteeseen, tilanteen rajaaminen ja uusien pelisääntöjen luominen ei kuitenkaan mahdotonta ole, jos vain tahtoa löytyy kaikilta.
Minä olen sitä mieltä että ne tapaamiset pitäisi olla sillä tavalla että nimeonaan ISÄ tapaa lastaan ja tällöin myös huolehtii lapsesta, ottaa vastuun. Eikä niin, että mahdollistetaan äidille vapaapäivä ja lapsi on sinun hoidossa.

Tapaamissopimus kuulostaa varsin fiksulta ja normaalilta, eli 4 pv / kk = joka toinen viikonloppu ja vuorovuosin juhlapyhät. Ja kun ne tapaamispäivät otettaisi vielä silloin, kun isällä on vapaapäivät, niin isän ja lapsen tapaaminen toteutuisi. Siitähän tässä on kyse: ei äidin vapaapäivistä, vaan isän ja lapsen oikeudesta tapaamiseen.
 
hohhoijaa
\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.10.2006 klo 13:13 pelinappulana kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.10.2006 klo 12:54 hohhoijaa kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.10.2006 klo 12:33 osallistun kirjoitti:
Aika pitkälle nyt taitaa vaan olla kyse siitä, että tytön äiti tahtoo määrätä siitä kuinka olette ja elätte liitossanne. Antakaa uhkailla ja vouhkata rauhassa, ei teidän tarvitse ottaa sitä kuuleviin korviinne. Tuskin äitikään tahtoo viedä asioita oikeuteen ja jos tahtoo niin sitten teette niin. Se voisi olla vain helpotus kaikille kun asiat olisi virallisesti päätetty (ymmärsin ettei teillä ole sopimusta tapaamisista, olenko oikeassa?.
on voimassaoleva sopimus 4 pvää/kk lapsi isällään, + joka toinen juhlapyhä (joulu,uusivuosi jne)..oon ite miettiny tuota samaa että ehkä exä todellakin haluu lapsella ns.sekoittaa meidän suhdetta, ja pistää koetukselle, ja ei kaukana ole jos haluu hajottaa perheemme, sillä mä en kauaskatsottuna jaksa säädellä elämääni, lapseni elämää sillä että elän miehen lapsen tulojen ja menojen mukaan, saamatta itse mitään..en ole tässä liitossa vain lastenhoitajana..
juu katsotaan kuinka käy vuodenvaihteessa lastenvalvojalla, jos tilanne ei muhkään muutu, eikä mies saa mitään tolkkua tähän, minä sitten teen ratkaisuni, mutta vain omalta osaltani, ja en pyydä ketään ymmärtämään!! :ashamed:
Lapsi on siinä mielessä hyvä pelinappula ja tässä tapauksessa näin päin, että sitten jos isä ei ota, syyllistetään: et välitä jne. Ja mies sitten ikävöi ja potee huonoa omaatuntoa ja suostuu olemaan hyppykeppi ja lastenhoitaja - tai siis sinä tunnut olevan se lastenhoitaja.

Harmi, että teillä on tilanne ajatunut tuohon pisteeseen, tilanteen rajaaminen ja uusien pelisääntöjen luominen ei kuitenkaan mahdotonta ole, jos vain tahtoa löytyy kaikilta.
Minä olen sitä mieltä että ne tapaamiset pitäisi olla sillä tavalla että nimeonaan ISÄ tapaa lastaan ja tällöin myös huolehtii lapsesta, ottaa vastuun. Eikä niin, että mahdollistetaan äidille vapaapäivä ja lapsi on sinun hoidossa.

Tapaamissopimus kuulostaa varsin fiksulta ja normaalilta, eli 4 pv / kk = joka toinen viikonloppu ja vuorovuosin juhlapyhät. Ja kun ne tapaamispäivät otettaisi vielä silloin, kun isällä on vapaapäivät, niin isän ja lapsen tapaaminen toteutuisi. Siitähän tässä on kyse: ei äidin vapaapäivistä, vaan isän ja lapsen oikeudesta tapaamiseen.
niin kyse tosiaan on lapsen ja isän tapaamisista ei äidin vapaapäivistä,tosi hyvin kirjotettu..ja musta todellakin tuntuu että nyt mennään just tän äidin vapaapäivien mukaan, ja kyllähän hänelläkin oikeus laajentaa sosiaalista verkostoaan yh:na..kuten sanoo, ja kuulen muidenkin sanovan..mitäköhän minä laajennan..taidan ottaa lisää vieraita lapsia taloon, ja alan periä palkkaa, etiksen äidiltäkin.. :D no ei vaiskaan..kyllähän isänkin on syytä meidän tapauksessa itseensä mennä, tottakai on kivaa että saa tavata lastaan usein mutta joskus kun näkisi miten se muihin vaikuttaa, ja kuinka alistuu exän pompotukseen..osaa kyllä tuolla yhteisellä lapsella vedota vaikka mihkä, jopa kiskoon miehen puolen sukulaisilta rahaa ym.. \|O mutta meitä on moneen junaan..minä ainakin hyppään junasta jos veturi ei ala muuttumaan.. =)
 
alkuperäiselle: Miten ihmeessä sinä olet alistunut tohon kaikkeen???? Voimia sulle ja nyt vaan muutosta tohon systeemiin. Ihan selvästi tämä miehesi ex yrittää tuhota sinun ja miehesi parisuhteen.
Ei muutakun viranomaisten juttusille.....ei taida mikään muu auttaa tuohon exään.
Toivon todella että saatte pian asiat järjestykseen, koska tarvitset lepoa ja omaa aikaa sekä kahdenkeskisiä hetkiä miehesi kanssa ennen vauvan syntymää. :hug:
Tuntui tosi pahalle, kun miehesi oli sanonut, että miten jaksat vauvan kanssa kun et jaksa nyt 3v:tä.
Ymmärrän sua todella.....raskaana sitä vaan ei jaksa mitään ja tarvitsee huomiota, lepoa ja rauhaa paljon enemmän.
Ja kun vauva syntyy täytyy saada rauhassa tutustua uuteen tulokkaaseen. Ja varsinkin kun tulee ensimmäistä kertaa äidiksi!
Toivon, että miehesi ymmärtäisi tämän.
:hug:
 
hohhoijaa
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.10.2006 klo 12:56 punatukkainen kirjoitti:
alkuperäiselle: Miten ihmeessä sinä olet alistunut tohon kaikkeen???? Voimia sulle ja nyt vaan muutosta tohon systeemiin. Ihan selvästi tämä miehesi ex yrittää tuhota sinun ja miehesi parisuhteen.
Ei muutakun viranomaisten juttusille.....ei taida mikään muu auttaa tuohon exään.
Toivon todella että saatte pian asiat järjestykseen, koska tarvitset lepoa ja omaa aikaa sekä kahdenkeskisiä hetkiä miehesi kanssa ennen vauvan syntymää. :hug:
Tuntui tosi pahalle, kun miehesi oli sanonut, että miten jaksat vauvan kanssa kun et jaksa nyt 3v:tä.
Ymmärrän sua todella.....raskaana sitä vaan ei jaksa mitään ja tarvitsee huomiota, lepoa ja rauhaa paljon enemmän.
Ja kun vauva syntyy täytyy saada rauhassa tutustua uuteen tulokkaaseen. Ja varsinkin kun tulee ensimmäistä kertaa äidiksi!
Toivon, että miehesi ymmärtäisi tämän.
:hug:
kiitos kovasti.. :hug:
ehkä se vaan menee niin, että ihmiset näkee vain ulkokuoren, kun on päivät kotona, on helppo ajatella että minulla on aikaa ja tarmoa hoitaa lapsi..kukaan ei tunnuu muistavan että saatan olla väsynyt, ja miksi olen kotona..koska olen sairaslomalla!!!en ymmärrä aina miten ihmisten vaikea käsittää, että kun en ole työkykynen, en välttämättä myöskään kykene hoitamaan toisen lasta..
juu välillä nuo miehen kommentit saakin miettimään mihin olen pääni pistänyt, mutta ehkä hänkin kokee menettävänsä aikaa lapsensa kanssa, kun jos se tuleminen ja oleminen on vain minun varassa, ja en suostu!!olemme asiaoista paljon keskustelleet sekä rakentavasti että vähemmän rakentavasti, ja olen suoraan sanonut että en jaksa tätä yhden lapsen ehdoilla elämistä, vaihdamme vain hoitovuoroja..ja jos joskus olemme kaksin kotona, olemme niin poikki ettemme ees osaa tehdä mitään asioita, jämähdetään sohvalle vaan..ehkä meillä eletään jo niin ettemme mitään uskalla suunnitella, ettei tulisi turhaa sanomista, varsinkin mun puolelta, kun usein joudutaan ne perumaan, kuten nyttenkin vkoloppuna..piti lähtee hakee vauvalle tavaroita hieman kauempaa, mutta etis tulee, ja ei saada häntä hoitoon, eikä mukaan voida ottaa..siirrettiin seuraavaan vkoloppuun, kun ainakin sitten on varma hoitopaikka tiedossa..mikäli mieheni ei saa exää pitämään lasta kotona.
miehelläni on tuloillaan tässä lastenvalvojan tapaaminen, ja toivon että siellä saadaan joku raja tähän, ja hän saa suunsa auki..tosin elareiden kohdalla ei varmasti tarvii sanoa kun että lapsi on meillä 4pvää vähint.vkossa, että elarit on kohtuuttomat olleet siihen nähden..siihen exäkään tuskin keksii mitään..
 
Jos miehesi on vuorotyössä, lapsi alle kouluikäinen ja hänen äitinsä työtön, niin miksei voisi ottaa lasta luoksenne sitten silloin, kun on vapaata itsellään(siis miehellä)? Hienoa on, jos voi ja kykenee lasta enemmän tapaamaan kuin nuo 4 pv/kk, se on aika vähän lapsen kannalta.

Kyllä minusta silti yh-äiti on vapaata ansaninnut, on rankkaa hoitaa yksin lasta. Oma mies kun on töiden takia paljon poissa kotoa, niin tiedän sen.

Koettakaa keksiä sopuratkaisu, ja niin, ettei pieni lapsi kärsi, niin voi helposti käydä, kun syntyy uusi yhteinen lapsi perheeseen. Mutta toki miehen on kannettava se päävastuu, ei voi jättää lapsiaan (siis ex-liiton ja pian syntyvää) vain muiden hoidettavaksi.
 
hohhoijaa
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.10.2006 klo 15:33 vieras kirjoitti:
Jos miehesi on vuorotyössä, lapsi alle kouluikäinen ja hänen äitinsä työtön, niin miksei voisi ottaa lasta luoksenne sitten silloin, kun on vapaata itsellään(siis miehellä)? Hienoa on, jos voi ja kykenee lasta enemmän tapaamaan kuin nuo 4 pv/kk, se on aika vähän lapsen kannalta.

Kyllä minusta silti yh-äiti on vapaata ansaninnut, on rankkaa hoitaa yksin lasta. Oma mies kun on töiden takia paljon poissa kotoa, niin tiedän sen.

Koettakaa keksiä sopuratkaisu, ja niin, ettei pieni lapsi kärsi, niin voi helposti käydä, kun syntyy uusi yhteinen lapsi perheeseen. Mutta toki miehen on kannettava se päävastuu, ei voi jättää lapsiaan (siis ex-liiton ja pian syntyvää) vain muiden hoidettavaksi.
tuun varmasti kertoon kun ratkasuja alkaa syntyyn..että mitä ikinä onkaan sitten!!
lähinnä lasta tässä ajateltukin, ei ole mun eikä mieheni mielestä edun mukaista raahata jatkuvasti tota matkaa pientä ihmistä, ja reagoi selkeesti jo kun ei oikein tiedä missä hänen paikkansa..se on lohdutonta kuultavaa pieneltä, ja kun erottava niin usein pienen ajan sisällä isistä tai äidistä..aina sama suru lapsella.
juu meillä ei ainakaan tule ongelmia tuon etiksen ja uuden tulokkaan välille, ihan tasa-arvoisia ovat, ja medän perheen muksuja.. =) kaikki muut, varsinkin sieltä exän puolelta kyllä jaksavat vatvoo kuinka raakoja olemme kun tähän teemme lapsen, ja olis pitänyt odottaa että etis hieman vanhempi, ja kyllä on ajattelematon isä, ja selkeesti uuden puolison pakotusta jne..aika kurjaa kuultavaa..etenkin kun exällä vajaan vuoden ikäinen lapsi nykyisen kanssa..mutta mä oon oppinu suodattaan jonkun verran.mutta välillä on hyvä päästää höyryjä ulos näin..ja saada tukee!!!kiitos!!! :hug:
 

[/quote]
tuun varmasti kertoon kun ratkasuja alkaa syntyyn..että mitä ikinä onkaan sitten!!
lähinnä lasta tässä ajateltukin, ei ole mun eikä mieheni mielestä edun mukaista raahata jatkuvasti tota matkaa pientä ihmistä, ja reagoi selkeesti jo kun ei oikein tiedä missä hänen paikkansa..se on lohdutonta kuultavaa pieneltä, ja kun erottava niin usein pienen ajan sisällä isistä tai äidistä..aina sama suru lapsella.
juu meillä ei ainakaan tule ongelmia tuon etiksen ja uuden tulokkaan välille, ihan tasa-arvoisia ovat, ja medän perheen muksuja.. =) kaikki muut, varsinkin sieltä exän puolelta kyllä jaksavat vatvoo kuinka raakoja olemme kun tähän teemme lapsen, ja olis pitänyt odottaa että etis hieman vanhempi, ja kyllä on ajattelematon isä, ja selkeesti uuden puolison pakotusta jne..aika kurjaa kuultavaa..etenkin kun exällä vajaan vuoden ikäinen lapsi nykyisen kanssa..mutta mä oon oppinu suodattaan jonkun verran.mutta välillä on hyvä päästää höyryjä ulos näin..ja saada tukee!!!kiitos!!! :hug:
[/quote]

Ei kannata välittää. Koeta vain pitää miehesi lapsen suhteen tunteet kurissa, ettei tuo emdellä kertomasi vaikuta myös tunteisiin häntä kohtaan. MUista myös, että jos lapsi joskus tulee sanomaan/käyttäytymään jotenkin kummallisesti sinua ja uutta vauvaa kohtaan, osa saattaa olla juuri muiden puheilla, joita pieni ihminen imee vaikutuksille alttiina muilta isoilta ihmisiltä. Kyllä lapsille on varmasti mukavaa, kun on lujat ja hyvät välit sisaruksiin, oli ne sitten 100 % sammojen vanhempien tai ei.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.10.2006 klo 15:33 vieras kirjoitti:
Jos miehesi on vuorotyössä, lapsi alle kouluikäinen ja hänen äitinsä työtön, niin miksei voisi ottaa lasta luoksenne sitten silloin, kun on vapaata itsellään(siis miehellä)? Hienoa on, jos voi ja kykenee lasta enemmän tapaamaan kuin nuo 4 pv/kk, se on aika vähän lapsen kannalta.

Kyllä minusta silti yh-äiti on vapaata ansaninnut, on rankkaa hoitaa yksin lasta. Oma mies kun on töiden takia paljon poissa kotoa, niin tiedän sen.

Koettakaa keksiä sopuratkaisu, ja niin, ettei pieni lapsi kärsi, niin voi helposti käydä, kun syntyy uusi yhteinen lapsi perheeseen. Mutta toki miehen on kannettava se päävastuu, ei voi jättää lapsiaan (siis ex-liiton ja pian syntyvää) vain muiden hoidettavaksi.
Yh-äiti on vapaansa ansainnut, muttei isän nykyinen?? Onhan tällä yh-äidilläkin mies. Eikä tässä ole mielestäni kyse siitä, ettei isä lasta tapaisi ja äiti vapaata saisi, vaan ihan muusta...
 
hohhoijaa
kiitos taas tuesta.. :hug:
mä itse epäilen että kyse osittain meidän elämämme hallinan halusta ex puolisolla..ja tuntuu että menoja niin paljon ettei lapsi mahdu kuvioihin mukaan..kyllä varmasti yh tarvitseekin myös lepoa ja omaa aikaa, mutta se että hänellä on omasta mielestään tarve siihen joka vko to-ti niin on jo aika runsaissa mittakaavoissa tuo oma aika..tai en ainakaan itse koe että tarvitsen tämmöiset vapaat lapsestani, kun syntyy..

mieheni onneksi ainakin on sanonut nyt että ymmärtää mua, ja ottikin asian puheeksi exän kanssa, mutta kuten arvasin ei exä ymmärrä..huutaa vaan kuinka meillä mukamas oikeus omaan aikaan, mutta hänellä ei..ei hän ymmärrä että mieheni on töissä, ja minä en lasta hoida!!mutta ei..minä olen taas sekoittanut mieheni pään, ja mies ei kuulemma sitten varmaan muistakaan etälasta kun omamme syntyy..tämmöstä kuulee..mä en henkisesti tahdo enään jaksaa, eikä varmaan miehenikään, lastenvalvojalle ei saatu lähempää aikaa, joten koitetaan nyt sinnitellä vuodenvaihteeseen näin, ja ottaa se oamhyväisyyden leima otsaamme, jos ei exä ymmärrä..esim.nyt kun mieheni on vkolopun töissä, enkä jaksa hoitaa lasta, ja haluan todellakin vain levätä,niin lapsi tulee sitten su-ma tänne kun isillä vp..no ei tosiaankaan minun mittapuussa lapsen edun mukaista kuskata tuota 80km ees taas yhden yön takia, ja sekasin se raukkaparka menee entisestään!!!

olen itse jo sitämieltä että kaikkien kannalta olisi helpompaa jos lapsi asuisi täällä, tai olisi edes suoraan sen 2vkoa meillä, 2vkoa äidillä, mutta kun äiti ei tuohon tule suostuun, niin kysynkin kuinka suuri merkitys on isän halulla??jos perustelut näinkin hyvät kun meillä..ja exä ei varmastikaan aja takaa kun elatusmaksun pienyyttä, mutta vetoaa ikävään, ei pysty olemaan erossa vkoja..mutta 5 pvää ihan kevyesti 3 pvän välein..ei uskottavaa,, :ashamed:
 
Sitä tosiaan minäkin ihmettelen, että miten joku äiti haluaa olla lapsestaan erossa joka viikonloppu!!!!
Ei ole normaalia. Oliskohan niin, että hän ja hänen uusi miehensä haluavat itse unohtaa tämän lapsen olemassa olon ja haluavat leikkiä ydinperhettä. Sitten syyttää miestäsi, että unohtaa lapsen, kun uusi syntyy. Taitaa exä puhua itsensä pussiin. Ja itse toimii just tollalailla.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.10.2006 klo 16:06 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.10.2006 klo 15:33 vieras kirjoitti:
Jos miehesi on vuorotyössä, lapsi alle kouluikäinen ja hänen äitinsä työtön, niin miksei voisi ottaa lasta luoksenne sitten silloin, kun on vapaata itsellään(siis miehellä)? Hienoa on, jos voi ja kykenee lasta enemmän tapaamaan kuin nuo 4 pv/kk, se on aika vähän lapsen kannalta.

Kyllä minusta silti yh-äiti on vapaata ansaninnut, on rankkaa hoitaa yksin lasta. Oma mies kun on töiden takia paljon poissa kotoa, niin tiedän sen.

Koettakaa keksiä sopuratkaisu, ja niin, ettei pieni lapsi kärsi, niin voi helposti käydä, kun syntyy uusi yhteinen lapsi perheeseen. Mutta toki miehen on kannettava se päävastuu, ei voi jättää lapsiaan (siis ex-liiton ja pian syntyvää) vain muiden hoidettavaksi.
Yh-äiti on vapaansa ansainnut, muttei isän nykyinen?? Onhan tällä yh-äidilläkin mies. Eikä tässä ole mielestäni kyse siitä, ettei isä lasta tapaisi ja äiti vapaata saisi, vaan ihan muusta...
Enpä tiennyt, että tällä ex oli myös mies ja uusi lapsi, anteeksi vain! Olenhan korostanut, että ei se uuden naisen tehtävä ole lasta pääsääntöisesti hoitaa. Ja ap onkin vastaukseni oikein ymmärtänyt.
 
hohhoijaa
juu exällä tosiaan on alle vuoden ikäinen lapsi uuden miehensä kanssa, ja jos nyt olen tilanteen tasalla tämä exän mies on ainakin välillä töissä toisella paikkakunnalla, ja vkoloppuisin kotona tällöin..välillä on sitten pidempiä aikoja kotona..pohdinkin että ehkä haluuvat viettää sitä kuuluisaa omaa aikaa tällöin,kun kyllähän tuommonen leikki-ikänen vaatii oman osansa huomiosta..mutta pahalta tuntuu lapsen takia jos asia todella noin on..ja ainakin meillä saa huomioo, ja turvallisuutta sekä tasapainoa..mutta ei se ole lastakaan ´kohtaan kamalan oikein että minä silmänaluset mustana koitan hoitaa häntä, ja mennä todellakin tässä tilassa sieltä mistä aita matalin..kummiskaan en hänelle hermostu enkä pura väsymystäni häneen, sillä oikeesti rakastann tätä muksua kun omaani, ja en aikuisten tyhmyydestä lähde lasta sakottamaan..

mutta aika näyttää kuinka käy, ja saadaanko tasapainoo meille sekä lapselle, koska exä ei näytä ymmärtävän tilanteen vakavuutta eikä mitä seurauksia siitä saattaa tulla, jopa hänelle itselleen..ei haluta uhkailla, mutta periaate on periaate, emmekä mekään mitään tunteettomia kuminukkeja olla, joilla hän leikkii.. :ashamed:
 

Yhteistyössä