Ensimmäinen pienokainen tulossa 2012

Merywind voimia sinulle! Kyllä se odotus pian palkitaan :)

Itse olen vieläkin yhdessä suuressa kasassa. Mieleni on kylläkin todella hyvä! Huomenna koittaa se päivä, jolloin synnytys käynnistetään. Mua jännittää vähän, mutta vain hyvällä tavalla. En halua peltätä käynnistystä. Kaikki menee niin kuin menee, eikä sitä kannata murehtia. Se on sitten menoa huomenna! Huh huh!
 
Oi ku te kaikki ootte jo siinä vaihees et viim parin päivän sisäl saatte nyytin syliin,minä vaan viellä oottelen sen ainakin 5vk:/ tuntemukset mahas ei vaan oo enää mitkää mukavat,alavattaa vihloo ja joka paikkaa kolottaa et pienen pieni haave/toive on et tulis vähä aiksemmin,kummiskin viimeistään laskettuna päivänä 31.7..
Istuminen on aikas hankalaa ja rupee vihloo,kävely ja pepun heilutus auttaa paikallaa:D:D:D
Onko teillä kokemusta tosta hiivalääkkeestä raskauden aikana? itel tais olla hiiva,ainakin oireiden perusteel ja ostin canestenin jonka laitoin sillä asettimella ja jälkikäteen ku kattelin et ei saa laittaa asettimel:/onko siitä jotaa muuta vaaraa ku se et voi osua kohdun suulle tms..itse joskus ilman asetinta yrittänyt laittaa mut se ei onnistunut millään ja tälläkin kertaa laitoin varovasti etten vaan runtannut sisään-tais jotenkin ajatus olla mukana et erittäin varovasti asettimen kanssa....

Tsemiä teille kellä h-hetki aivan käsillä<3
 
Ja semmoin kysymys ois vielä jos täällä ketään enää ees käy juttelee,niin limatulpan irtoaminen...jos niin on käynyt ni mis vaihees raskautta?oliko "iso määrä"+
itelläni nimittäin tais se irrota tos pari pv sit ja sen jälkee alko alavatta ja alaselkä jomotus,ihanku menkkajomotus:/mut men ohi panadoolil.Synnärilt sanottiin et jos se on se ni ennakoivat supparit alkaa tulee kovempina,erottaa sitten oikeista suppareista ettei ole säännölliset...
JOten löytyykö täällä niitä kel ois limatulppa irronnut ja mis vaihees?
 
VanillaNinja Mulla limatulppa irtosi n. 5 tuntia ennen lapsen syntymää, olin siinä vaiheessa jo synnytyssalissa :D Se oli tosiaan sellainen iso limainen klöntti. Jostain olen lukenut että limatulpan irtoamisesta voi mennä vielä jopa viikko ennenkuin synnytys käynnistyy. ( ? )

Ja sitten siitä, kuinka kauan antavat synnärit mennä LA:n yli ennenkuin käynnistävät, niin täälläpäin se on 10 päivää... =) Itselläni käynnistys aloitettiin myös 10. päivänä.
 
Mä en taas huomannu koko limatulppaa ikinä, enkä ees lapsiveden menoa. Mulle vaan sanottiin että tuntuu suoraan vauvan pää :D

Mulle sillon sanottiin että vauvan koon vuoksi (pelättiin suurta) ei anneta mennä yli lasketun ajankaan. Mutta eka käynnistysyritys oli 40+5, mutta ei lähtenyt ja uus yritysaika annettiin 41+3, mutta sitä ei tarvittu kun poika päätti ite tulla 41+2. :)
 
Minäkään en huomannut lapsiveden menoa kun meni synnytyksen yhteydessä. Ja se limatulppa oli tosiaan sellainen melko iso klöntti, oisko tilavuudeltaan ollu joku puol desiä, ja sen kyllä tiesi että tässäpä tämä on.. :D

Mulla käynnistys ei heti lähtenyt, silloin oli 41+3, tyttö syntyi 41+5.. :)
 
Heipparallaa!

Vieläköhän mahtaa yhden odottajan ajatukset mahtua tähän ketjuun.. Meillä esikoinen tulossa, la 25.11. ja nyt vasta edes aloin ajatella verkostoitumista muiden mammojen kanssa, kun raskaus on niin pitkällä, että uskaltaa hiukan jo uskoa siihen, että perhe kasvaa marraskuussa.

Asustelen Porissa mieheni kanssa, eikä täkäläiseen ystäväpiiriini kuulu ketää, jolla olisi lapsia tai edes tulossa lähiaikoina.

En millään jaksa lukea ihan koko ketjua, mutta jos sopii, niin osallistun tästä eteen päin. Jos haluatte tietää minusta/raskaudestani jotakin, kysykää ihmeessä, vastaan mielelläni. Lyhyesti voisin kertoa, että olen 26v. ja nyt rv 18+5, eli puoliväli häämöttää. Eka ultra oli 11.5. ja siellä vasta uskoin olevani raskaana. Tätä vauvaa tehtiin yli vuosi, ja lähes oireettoman alkuraskauden vuoksi en uskaltanut uskoa asiaa todeksi. Muutaman päivän takaisessa neuvolassa kuului sydänäänet hienosti, joten taas voi hetken hengähtää ja uskoa kaiken olevan hyvin. :)

Toivottavasti mahdun vielä mukaan ja juttua piisaa jatkossakin. Ja onnea kaikille jo synnyttäneille!

terv. hiipinen/Pori/la 25.11.
 
Heippaaa :)
Toivottavasti mukaan mahtuu vielä, täällä kirjottelee meinaan yksi odottaja :)
Ensimmäinen lapsi tulossa ja LA 4.9.
Avoero tosiaan itellä takana joten tuleva yksinhuoltaja olen ja ikää mulla on 21.v.
En oikein tiijä mitähän mä kirjottelisin tänne, mut kysellä saa :)

Itellä menossa jo tosiaan Rv 30+5, joten enää reilu kaks kuukautta ennen kuin pienokainen syntyy :)
Ja tosiaan poikalupaus on tulossa <3
 
moikka kaikille pitkästäaikaa !
meille synty prinsessa 24.6 painoi 3,976g ja 52 cm :) aarretta sai kyllä ootella kun ei halunnu tulla mut ei tarttenu käynistää. synnytyksessä oli pikkusen ongelmia mutta hengissä selvittiin :)
 
Onnea pamppa88 tytöstä! :flower:

Ja tervetulemas uusille!

hiipinen Pitkän odotuksen tulos palkittiin! :) Meilläkin tyttö sai alkunsa ICSI:n+TESA:n avulla miehen sterilisaation vuoksi ja hoidoissa meni aikaa kaiken kaikkiaan paria kuukautta vaille vuosi mutta itselleni olivat niin raskaita nuo hoitojaksot etten olisi pitempään jaksanutkaan, oli henkisesti niin kuin fyysisestikkin aika raskas projekti. Onneksi nyt kuitenkin pakkaseen jäi vielä 3 huurunenää odottelemaan, kun joskus sisarusta halutaan pienelle :)

Toivon että teillä menee loppuraskauskin hyvin! :)

Mie lähen nyt saunaan :)
 
Tere uusille ja onnea Pampalle:)))
Sekaan vaan jakaa kokemuksia,vaikkakin saattaa olla välil hiljaseloa kun täällä jo melkeen kaik ketjulaiset lisääntyneet-itse olen se ketjun häntää pitelevä tai siis olin kunnes te kaksi tulitte messiin:) ONKo raskaudet sujuneet ongelmitta?

Täällä viel kärvistellään mut olot alkaa olee tukalia,istumiin ei oikee tunnu hyvält ja kivuliaita pistoja ja painetta tuntuu ajoittain,luulen että kuuluisia suppareita käyn läpi,,,odottelen innolla niitä oikeita:)
Löydettiin uus kämppä,ja tällä kertaa semmoin mis vois asuaki enempi ku muutaman kk-nimittäin rivari ja ihanan rauhallisella alueella,toiv vaan saatas se:)) ja tietty vähä jänskättää ku synnytys alkaa olee jo aika lähellä...mut kyl kaikki sujuu ongelmitta:))

Tiistaina ois vika lääkäri ja toivon et jotain ois alhaal tapahtunut ja voisin toivoa et viim la:na tulis lähtö..
Lähtölaskennankin aloitin ja tänää ois 30pv jälel(+-14)...kuulostaa niin pienelt määrält:)))
 
Heippa pitkästä aikaa ! Miten vanhoilla "tutuilla" menee? ja toki uusillakin :) Meillä siis syntyi kaunis prinsessa 16.06.12 eikä ole pahemmin ollut aikaa kirjoitella. Viimeksi kirjotinkin päivää ennen tytön syntymää hehkuttaen miten lapsivedet mennyt :D
 
Jee onnea Pamppa ja Sanyo! Itse en jaksaisi millään odotella. Tänään meillä on yksi virstanpylväs saavutettu, on meinaan tasan puoliväli, RV 20+0!! :)

Mulla on siis raskaus mennyt todella hyvin, vähän liiankin hyvin. Alussa ei ollut juuri mitään oireita. Olin tietysti tosi väsynyt ja olisin nukkunut koko ajan. Myös kasvojen ihoon tuli aika pahaa hormoninäppylää. Kaikki aina sanoo, ettei se ole pahan näköistä, mutta mun mielestä on. Mulla ei teininäkään ollut mitään näppyjä tms. ja iho on aina ollut tosi hyvä, niin tää tietysti näyttää sitten omasta mielestä varmaan pahemmalta kuin muista.

Itse tein raskaustestin vasta viikolla 6+5. Mun kuukautiset on aina tulleet miten lystäävät - jos lystäävät. Ajattelin siis taas kerran, että ne on vaan myöhässä, eikä saada koskaan lasta. Tuolloin oli yritystä takana siis jo 1v3kk. Vasta tosiaan 7. viikon alussa sain ihan kamalan alavatsakrampin, ja pari päivää myöhemmin kaksi lisää. Silloin sanoin miehelleni, että nyt pitää hakea se testi, ja KUN se on negatiivinen, menen lääkäriin, koska jotain siellä mahassa tapahtuu. Testi olikin positiivinen! <3

Nyt tässä on muutaman viikon ajan tunnusteltu potkuja ja möyrintää, joita tuntuu aina muutamana päivänä peräkkäin ja sitten loppuvat taas päiväkausiksi. Jospa ne tästä nyt toisella puoliskolla lisääntyisivät ja säännöllistyisivät. Ja eilen huomasin aamusuihkussa, että tissimaitokin tekee tuloaan. Tuli meinaan muutamia tippoja haaleaa kirkasta mönjää. Olin niin haltioissani siitä koko päivän, että mieskin jo nauroi, miten voin ihmetellä omia nännejä tuntikaupalla. :D

Toivottavasti aika kuluu nopsaan. Haluan jo mennä ja ostaa ne yhdet ihanat vaunut. <3 Ihanaa kesän jatkoa muille mammoille!
 
hiipinen Miullakin oli tuo iho-ongelma aika valtava alkuraskauden aikana. Itsellänikään ei ollut teininä ihan kanssa ongelmia. Synnytyksen jälkeen iho oli myös outo, näppyjä tuli tosi herkkään ja vaikka kävi suihkussa nii 5min päästä naama näytti siltä ku ei ois viikkoon käyny pesulla.

Likka on ollu tosi kiltti, nyt nukkuu jo 5-8tunnin yöunia. Eikä muutenkaan valvota turhan takia :) Valveaika on jo lisääntyny huimasti ja tyttö alkaa kohdistamaan katsettaan. Kohta saadaan oottaa ekaa hymyä :) Ristiäisiä vietetään viimesenä vkloppuna ja toiveissa on ettei ihopuhtiainen kerkiäisi puhjeta ennen sitä, merkkejä on kyllä jo ilmassa.
 
Heissan kaikille uusille ja onnea kaikille poksahtaneille!

Mä taisin unohtaa tämän palstan olemassaolon. Mutta I'm back :) Kai tuolla olisi jonkinlainen kesäkuun mammat- ketju, mutta kerran olen yli puoli vuotta notkunut täällä niin en osaa poiskaan lähteä.

Meidän poika syntyi 21.6 hätäsektiolla. Olin niiiiin oikeassa mourutessani jo alkuraskaudesta isokokoisesta vauvasta ja äippäpolin lääkäri oli väärässä. Ruikutin itselleni sen ylimääräisen kontrollikäynnin ja sillä käynnillä sain jäädä osastolle, yhden napin ehdin ottaa että synnytys käynnistyisi. Supparit alkoivat komeasti, yöllä meni lapsivesi ja sen jälkeen olinkin mukavissa ilokaasupöhinöissä synnytyssalissa ja aamusella soitin miehen paikalle. 11 tuntia kesti avautumisvaihe epiduraaleineen ja ilokaasuineen, sen jälkeen ponnistin tunnin kunnes lääkäri tuli katsomaan ja sitten juostiin leikkaussaliin. Vauva kun ei mahtunut ja toisekseen napanuorakin oli kiertynyt kaulan ja jalkojen ympärille. Ja lisäksi vauva oli väärässä asennossa, nenä edeltä yritti tulla maailmaan. Eli ei ollut kyllä mitään jakoja pönnätä sitä pihalle.

Potra poika tuli, 4320g ja 54,5cm. Viimeisin painoarvio tosiaan oli 3,2-3,6kg.... Ihme kyllä, katkeruutta tai paniikkifiiliksiä ei jäänyt. Lääkäri sanoi, että jos lisää lapsia hankin, silloin on edessä uusi synnytystapa-arvio ja magneettikuvaukset yms. Tiedän jo nyt, etten suostu muuhun kuin suunniteltuun sektioon, jos jälkikasvua lisää tulee. Lapsen isän puolelta lähestulkoon kaikki vauvat ovat olleet 4-5 kiloisia.

Kotiutuminen on sujunut ihan kivasti. Ei voi valittaa, mitä nyt vähän väsyttää. Leikkaushaava on alkanut parantumaan tosi mallikkaasti. Tosin sektion jälkeen mulla ei noussut maito kunnolla ja nyt on se vähäinenkin maidontulo loppunut, joten nyt meillä on ihan täysi korvikevauva huolimatta siitä kuinka paljon mun omatunto kolisee sen johdosta.
 
pamppa88 ja Sanyo onnea ihan hujana vauvoista! :)

Itse käyn täällä lueskelemassa mikä on meno mutta kirjoittaminen on vaikeaa vauva toisessa kädessä.

Meillä menee ainakin suhteellisen mukavasti. Vauvalla kaikki ok. D-tipoista sai kamalia vatsanväänteitä silloin pari viikkoisena tai sitten se johtui tasan suoliston kehittymisestä? Nyt vauvaa vaivaavat (tai oikeastaan minua) hurjat finnien peittämät kasvot joita hormoninäpyiksi kutielsutaan. Onneksi alkaneet vähän laskeutua. Mulla muuten tulehtui kohtu. Lääkekuuri loppui viimeviikolla huh. Kaikkea sitä voipi tullakkin.
 
Heippa taas,on kyl hiljast ku vaavit jo kaikil syntyneet:)mieki kovaa vauhtia tullut peräs ja nyt ois vk 38+0 menos et toiv ei tarttis enää kauaa oottaa...
Vimosin lääkäri käynti ei oikee ollu nimekskää:/ei minkäännäköstä painoarvioo,vauva ei oo kiinnittynyt eikä laskeutunut,ja kohdunkaula kaventunut sen sentin...Mites teil muilla oli täs vaihees?ja jos oli tyhjän päällä täs vaihees ni menikö yli la:n??
Ja mites teidän oireet enne lähtöä?
Minul on nyt ollu muutamiin iltoina samoihin kellon aikoihin kivuliaita vihlontoi ja aina ne vaan on pikkasen kivuliaampia,yhen kerran päiväl autos tul niin sit semmoin ihanku ois selkä ja maha ollu tules:Dkymmenkertaset menkkakivut:D ja kivana lisänä maha ollu sekasin täs pari pv...Kovast piän peukkui ettei tarttis käynnistyksellä lähteä;)

Mites vauva-arki on lähtenyt sujuu:)?
Mites ootte toiminut cuplatonin kanssa,oletteko heti ottaneet käyttöön?entäs d-vitamiinit?
 
Suosittelen vesiliukoisia d-tippoja! Meillä noitten d-tippojen suhteen meni niin että saatiin neuvolasta pullo rasvaliukosia d-tippapullo, annettiin kerran ja neidin saatua niistä älyttömät vatsan väänteet kävin suosiolla ostamassa vesiliukosia apteekista joilla sit ollaan jatkettu. Alussa oli totuttelua ja alotinkin hiljakseen kaks päivää samaa annosta eli oltiin kymmenentenä päivänä täydessä annoksessa. Tyttö ottaa ne nyt enemmän tai vähemmän innostuneesti, helpoiten saa annettua nukkuvana pieneen maitotippaan sekoitettuna.

Ihmeteltiin myös miehen kaa neuvolassa tätä uutta ohjeistusta alottaa kiinteä vasta neljän kuukauden ikäsenä. Keskusteliin kotona kahestaan ja päätettiin että jos tytöllä alkaa olemaan tunnin syöttövälit yötäpäivää nii kyllä alotetaan kolmen kuukauden ikäsenä jo kiinteitä totuttelemaan, tilannekohtaisesti tietysti katsotaan miten käy.

Käytiin eilen eka pitempi vaunulenkki ja tyttö nukku kuin enkeli koko matkan. Koppa piti olla vaa auki koko ajan, joten vesisateessa homma ei onnistuis.

VanillaNinja Miulla ei ollu kohdunkaula lyhentyny ollenkaa ku mentiin sairaalaan vesien mentyä mut olin hieman auki. Maha miulla oli maanantain kans sekasi ku sit tiistai-iltana meni vedet. Kyllä se sieltä tulee :) Tsemppiä!
 
Mieki oon kuullu et vesiliukosia d-vitamiinia u se rasva just pistää masun sekasin:/aika hölmöä jakaa sitä ku varmaa on tullut jotain sanomista siitä...
SEmmoin kysymys ois viel et onko jollain sattunut niin et ei oo vauva laskeutunut vasta kun h-hetkellä?et voiko olla edes mahollista et lapsi tulee ilman laskeutumista:/
Nyt o jo tosi kivuliasta käveelä ja vihloo aina vaan kovemin ja painettta tuntuu menkkamaiseen tyyliin ni jotenki en voi enää kuvitella sitä et vauva laskeutuu..sit oon ihan sohvaperuna:D:D:D
 
Heippa taas,on kyl hiljast ku vaavit jo kaikil syntyneet:)mieki kovaa vauhtia tullut peräs ja nyt ois vk 38+0 menos et toiv ei tarttis enää kauaa oottaa...
Vimosin lääkäri käynti ei oikee ollu nimekskää:/ei minkäännäköstä painoarvioo,vauva ei oo kiinnittynyt eikä laskeutunut,ja kohdunkaula kaventunut sen sentin...Mites teil muilla oli täs vaihees?ja jos oli tyhjän päällä täs vaihees ni menikö yli la:n??
Ja mites teidän oireet enne lähtöä?
Minul on nyt ollu muutamiin iltoina samoihin kellon aikoihin kivuliaita vihlontoi ja aina ne vaan on pikkasen kivuliaampia,yhen kerran päiväl autos tul niin sit semmoin ihanku ois selkä ja maha ollu tules:Dkymmenkertaset menkkakivut:D ja kivana lisänä maha ollu sekasin täs pari pv...Kovast piän peukkui ettei tarttis käynnistyksellä lähteä;)

Mites vauva-arki on lähtenyt sujuu:)?
Mites ootte toiminut cuplatonin kanssa,oletteko heti ottaneet käyttöön?entäs d-vitamiinit?
Mulla ei ollut _MITÄÄN_ oireita ennen kun lapsivesi meni. Ei minkäänlaisia, et kyllä se voi ihan odottamattakin tulla :) Meidän prinsessa syntyi rv 40+1 (supistukset alko rv 40+0). Meillä ei käytetä Cuplatonia ollenkaan vaan Disflatylia ja otettiin käyttöön vasta kun siltä tuntui, että niitä tarvitsee. En muutenkaan ymmärrä miksi pitäisi jotain "ylimääräistä" antaa jos ei ole pakko... Meillä on käytössä D-vitamiinina nuo D+rela dropsit...

Muistan kyllä itekkin tuon ajan kun odotin ja odotin ja yritin kaikkeni että jotain tapahtuis :D Malttia, sä tuut kaipaamaan tota aikaa vielä ;)
 
Meike syöttää tytölle Gefilus+D3 tippoja. Neuvolasta antoivat Jekovit-nimisiä ja hyi helkkari en ihmettele yhtään että niiden syömisestä ei tullut mitään. Maistuvat ensinnäkin ihan myrkylle. Maistakaapa jos erehdytte jostain sitä saamaan käsiinne. En usko että KUKAAN tykkää siitä mausta.

Cuplatonta en anna. Onko se joku "pakollinen" en ole kuulut ainakaan? Oliks se joku mahavaivoihin auttava lääke?

Tuolle onneksi auttaa mahavaivoihin mahallaan käden päällä köllöttely. Pistää suoleen vähän toimintaa. Ja yleensäkkin kaikenlainen jalkojen hetkuttelu tuntuu auttavan hiukan.

Tyttö kasvaa ihan älytöntä vauhtia.. Siis joku 10c kahdessa kuukaudessa!! Painoa ei ole tullut ihan yhtä rivakkaan tahtiin mutta nousussa onneksi sekin. :)

Tsemppiä VanillaNinja!! Itellä oli hengitys vaikeuksia kuukausia ennen h-hetkeä. Sitten kun vauva oli syntynyt tuntui että ilmaa saa vetää keuhkoihin niin paljon että alkaa huimaamaan. Tuntui että sitä vaan tuli ja tuli ja tuli.. Nyt tasaantunut normaalin tuntuiseksi. En ymmärrä miten sitä raskaana pärjäsikään niin vähillä ilmanveto henkäyksillä.
 
Alkaa kyllä kieltämättä olee tukalaa ja tuntuu et tarttee lisähappea:D:D:D
Ja vielä 8pv laskettuun aikaan,ai ai et alkaa vähä jännittä..nää iltaset vihlasut on aina vaan kovempia ku sattuu niit tulee,ukkokin jo kerta irvistykseen kysyy et joko mennää...Mahan ympäryksenki mittasin ni onhan se jo 120cm:D:D:Dai että kuinka nii iso ja etiäpäin kallistuva kohtu,ei varmaa sisuskalut antanut perisk yhtää:D
JA tosiaa vauva ei vielkää laskeutunut ,keskiviikkoon ois taas neuvola et katotaa joko ois..
 

Yhteistyössä