Ensimmäinen pienokainen tulossa 2012

ja sitähän mun piti viel ihmetellä ku tänää alko kunnon lorahdukset pöksyihin ,tällee nätist ilmastuna:D:D:D Tulin siis vessasta ja tuntu et ois tullu vähä housuun,mut sit oliki vaa kellertävää pikkusuojas...valkovuotoa mikä tykkää tulla isoissa määrissäkkö? OLiko teil tämmöstä oiretta:/?? ja tosiaa tarkat paivät on vk 38+4
 
l.love Meillä käytössä nuo Jekovit-tipat ja hyvin menee alas maitotipan kanssa. Ei tuo maku itseänikään miellyttäny mut eihän vauva maistakkaan muuta kuin makean jos oon oikein ymmärtäny.

VanillaNinja Miulla nuo lorahdukset olivat lapsivettä! Väriltään se oli kylläkin punertavaa...

Ottaisin vastaan hyviä imetysliivi/liivisuojavinkkejä kokemuksiin pohjautuvia, kiitos! Itselläni on kolmet Bravado-liivit ja sivuttaistuki on olematon! Parempi se tosin on niissä kuin Lindexista ostamista, mitä pidänkin vain päivällä. Yöliiveiksi sopivia haen missä pysyis liivisuojat kohdallaan ja tukisivat rintoja myös kyljellään nukkuessa.

Sitten vielä hyviä liivisuojia haen. Olen kertakäyttösistä kokeillut Liberon, Ainun, Natusanin ja Helmi- liivisuojat kaikissa jotain vikaa. Liberot ja Ainut tais olla ainuut mitkä ei tartu kiinni nänneihin mutta molemmat paistaa liivien ja paidan alta ikävästi. Onko vielä vaihtoehtoja? Onko kukaan kokeillut pestäviä liivisuojia? Itselläni menee niin monet päivään kertakäyttösiä ett en oo vielä ostanu pestäviä jos eivät olekkaan hyvät ja niitäkin pitäisi useampi pari ostaa että pari päivää selviäisi.

Meillä neiti kasvanut yli 4kiloiseksi ja sen huomaa myös ruokahalussa. Vaunuihin on oppinu jo nukahtamaan lenkin aikana ja kauppareissutkin menee hyvin kunhan muistaa ajottaa ne syönnin jälkeen. :) Kaupunkireissut onnistuu tytön kaa myös mallikkaasti kunha muistaa lypsää aamulla maitoa valmiiksi pulloon. Itse en tykkää imettää julkisilla paikoilla, eikä se kyllä onnistukkaan ku en saa tyttöä asettumaan rinnalle istualtani. Kotona ollessa syötän lähes aina vaakatasossa.
 
ja sitähän mun piti viel ihmetellä ku tänää alko kunnon lorahdukset pöksyihin ,tällee nätist ilmastuna:D:D:D Tulin siis vessasta ja tuntu et ois tullu vähä housuun,mut sit oliki vaa kellertävää pikkusuojas...valkovuotoa mikä tykkää tulla isoissa määrissäkkö? OLiko teil tämmöstä oiretta:/?? ja tosiaa tarkat paivät on vk 38+4
Oliko se ihan nestettä siis niin että tunsit sen "valuvan pitkin reisiä" suunnilleen =D Mulla meinaan kun lapsivesi meni niin sitä oli sitten kyllä pitkin lattiaa et jos ne vedet menee kerralla niin kyllä sen huomaa ;)

muoks. Mulla oli tosi vetistä ja "valuvaa" valkkaria melkein koko raskauden ajan ja paheni vaa loppua myöden.
 
Ei tää valumal valunut ja väritys oli vaaleeta ,ei kirkasta...nyt pariin kertaa tuntunut et ois tullu pissattua vähä housuu mut kait se vaan on ton madon ansiota ku nyrkkeilee alapäähän:D Mut pitää seurailla ku tot lorahtelua on tullut kahtena päivänä,ku voihan se olla lapsivedet tulee vähä kerrallaa...Itel kans valkovuoto ollu aina aika runsasta ja nyt varsinkin raskauden aikana vielä runsaampaa!
vk 39+0 et oishan se toivottua et alkais tekee lähtöää tuola masus:))
 
Piti ihan soittaa synnärille ja kysyy neuvoa toho vuotoo, ni sano et mun kohalla kuulostaa et ois juoksevaa valkovuotoa ku tulee sillon tällön.Tietty voin ajaa sen tunnin sairaalaa yhelle testille mis ne testaa onko vettä vai ei mut mut mut...josko huomen neuvolas osais jotaa kertaa,ois vähä lähempänä...
 
Heiii taaas,oliko teillä enne lähtöä mimmoset säryt alaseläs ja vatas?itel ollut muutaman päivän jomotukset ja varsinkin kun nyt kun vauva on kiinnittynyt. Eilen alkoi päiväl sit kauheen jomotukset lisäks aika kivuliaiita suppareita epäsäännöllisesti ja tänää heräsin kauheesee särkyyn...La ois 4pv pääst et oisko nää ennakoivia suppareita:) kuinka kauaa jaksaa kärvistellä näiden jomotusten kanssa....
 
VanillaNinja tiedä vaikka oot jo nyt jossain synnärillä. ;) Tidiidii. Itellähän ei ollu ees mitään kovia suppareita ennen niitä "oikeita" eli synnytyksen käynnistäviä vai mitä lie kohdunkaulaa pehmentäviä supistuksia. Perus ei kipeitä mutta maha kovaks ja kumma olotila.

En oo kyllä itkekään varma mitä vauvat maistaa mutta ainakin sen tiedän lukeneeni jostain virallisesta paperista/nettisivulta että vauvat ovat mieltyneet makeaan. Tissimaitokin makeaa onneksi on. Jekovitit menee mulle kuiteskii. Eipä nuo Gefilus tipatkaan mitään herkkuja ole. Maistuvat vaan öljylle!

Meillä menee mukavasti tytön kanssa. Eilen ei tosin suostunut nukkumaan koko päivänä. Kantorepussa on tullut kuljetettua kun itellä loppuivat käsivoimat. On se kumma ettei edes rattaisiin nukahda. Tänään olis paree nukkua koska ajattelin lähteä ulkokirppikselle myymään täällä Tampereella. :)
 
itelhän tää menee aika lailla soffalla ollessa,kun kävely niin pirun hankalaa..pakottava tarve vaan tehä koko aika jotaa:D ajallisesti vaan yksi asia päiväs,jos siivoon ni en käy kävelyl ja toistepäin ja nää ihanat helteet mitä tuli,nythän se olo onki hehkeetä....;)
Jännitys tiivistyy ku 2 pv jälel mut villi veiikkaus on et loppuviikkoon menee,kaveritki pisti jo vetoa pystyyn:D:D:D:D
 
Rokotuksista Meinasitteko ottaa lapsellenne kaikki tarjolla olevat rokotteet?

Mietittiin tuossa miehen kanssa ku ensimmäinen olisi rota-virusta vastaan ja se saattaa aiheuttaa vatsaoireita joka lisää itkuisuutta. Tytöllä on muutenkin aika herkkä tuo maha nii mietittiin jos jättäis sen kuitenki ottamatta. Itse en ole ainakaan kuullut että tuota rota-virusta olisi hirveästi ollut liikkeellä. Korjatkaa jos olen väärässä! Lisäksi miehen vanhimmalla tytöllä oli ollut pienenä rota-virus mutta oli syöny ja leikkiny normaalisti koko ajan. Tartunnan tyttö oli saanu lasten osastolta sairaalasta.
 
Ai en edes tiennyt että noista neuvolassa annettavista rokotteista voisi kieltäytyä. O___O Ei käynty mielessäkään kyllä. Meitä jopa kehotettiin menemään rokotetutkimukseen jossa siasi ilmaiseksi muutaman muun rokotteen joita tarvitsee jos matkustelee ulkomailla. Ei sitten kuitenkaan (näköjään) siihen alettu. Rotarokotteeesta meidän tyttö oli hiukan väsyneempi vaan muutaman päivän. Maha oireili kyllä mutta parissa viikossa oli "normaali".
 
Me päätettiin nyt vielä harkitaan sitä rota-rokotetta. Kerkiää kulma aloittamaan 3kk iässä nii ajateltiin miettii sinne.

Tyttö jäi lauantaina ekan kerran hoitoon äidilleni. Hyvin heillä oli menny, illalla vaan oli tullu tissin kaipuu tytölle eikä sen takia osannu nukahtaa yöunille ennen ku tultiin kotiin.
 
Hei vaan kaikille!
Nyt voin liittyä iloiseen joukkoon:) Poika syntyi ajallaan eli 31.7.12 ja mitat oli 4150g ja 50cm eli potra poika.SEktiolla tuli ulos kun mamma oli niin poikki ja poika nenätarjonnalla ettei edes imukuppi auttanut.Henkisesti kovempi kokemus kuin fyysisesti ja nyt mennään päivä kerrallaan .
Sitä haluisin kysyä että onko kukaan ottanut käyttöö nannia jo? ite otin ku ei meinaa öisin maitoa riittää rinnasta ku nii tiheesee on tissil päiväl,ainut mikä häiritsee ni nannin säilyvyys-jo parin tunnin aukiolon jäkeen alkaa maito haista ja maistua kummalliselta et poikakin nyrpistää nokkaasa.Ja hukkaahan menee puolet aina ku tarttee sne kerran sen lisämaidon.Purkin kyljes kyl lukee et max vuorokaus mut en uskalla antaa niin "vanhaa".
 
Meille syntyi 27.7. esikoinen raskausviikoilla 37+2 :) Poika oli 47cm ja 2332g. Synnytys kesti kaiken kaikkiaan 3h 45min, hätänen lapsukainen :)
Asumme Espoon Jupperissa tällä hetkellä avomieheni ja pienen kääpiövillakoiramme kanssa.
Muita Espoossa asuvia? :)
 
Onnea VanillaNinja! Onnellisia vauvantäyteisiä päiviä!

Miulla ongelmana maidon suuri määrä. Liivisuojia kuluu päivän aikana paljon ja suihkun jälkeen tarvitsen miehen apua liivien pukemisessa ettei kaikki paikat oo maidossa heti. Luovutukseen eivät ota lääkityksen takia :( Pumpusta eroon pääsemisestä ei oo vielä mitään viitteitä saati sitten että voisin ilman tyttöä lähteä minnekkään.

Hymyjä meijän tyttö jakelee jo runsaasti ja vähän yrittää jutellakkin :)
 
Moi, ja onnea jo nyytin syliinsä saaneille!
Vieläköhän täällä on odottajia? Itsellä laskettu aika 7.12., olisi kiva jakaa kokemuksia ja vaikka tavatakin, jos muita Kotkan seudulta :) Muutimme Kotkaan keväällä eikä uusia ystäviä - varsinkaan mammakavereita - vielä oikein ole löytynyt.. Laita vaikka sähköpostia em-posti@hotmail.com :)
 
Helou!
Täällä vielä ootastellaan.. Nyt alkaa jo la olla melko liki, viikon verran ois siihen matkaa.
Ollut tämä loppu oottelu yhtä hullunmyllyä. Olen ravannut parin viikon välein ultrassa, koska sf-mitta liian pieni ja meinas että lapsikin pienikokoinen, nyt kuitenkin oli arvio jo 3 kiloa, et ihan normikokoselta se mun mielestä vaikuttas..??
Lisäksi synnytystapa-arviota mulla ei ees oo, koska lääkäri ilmeisesti oli unohtanut et sen pitäis sekin arvioida! Prkl, muutenkin tuo neuvolan toiminta on suoraan sanonko mistä....

Muuten, oliko kellään loppuraskaudesta vuotovaivoja? Itsellä _erittäin_ runsas valkovuoto. Lisäksi on nyt alta viikon verran tuntunu et koko aika ois pissa housussa ja alushousut koko aika märät, sekä päälyhousut joskus haaroista hieman kosteat.. Voiko olla ihan vaan valkovuodon tekosia vai pitäiskö melkeen olla yhteyksissä jonnekin ettei vaan tihuttele lapsivettä?
 
Ompas meidän ketju tippunut alas! Möh. Kyllä musta on edelleen kiva lukea kuulumisianne vaikka vauvat olisivatkin syntyneet ja kirjoitella itsekkin. :=)


Onnea VanillaNinjalle ihan älyttömänä. <3

tiirariikoselle myöskin onnea kovasti todella pienestä vauvasta.

Miltäs näyttää taruolento? Mulla ei ollut mitään synnytystapa arviota mutta tuota vuotoa oli myös runsaasti. Kokoajan sai vaihdella alkkareita ja nolostella että onko virtsarakko löystynyt (ei ollut). :D

Meikän tyttö nyt jo vähän päältä 3kk. Tuossa äsken kääntyi selältä mahalleen ja muutenkin kovin touhukas yksilö. Meidän perus elämää voi seurata ketustelua.blogspot.com sinne koetan kirjoitella myös vinkkejä jos hyviä toimivia tulee vastaan. :)
 
  • Tykkää
Reactions: tiiariikonen
Heipsan! Täällä on kärsimätön esikoisen odottaja.. Laskettuaika 12.9.. Lääkäri sanoi rvk 36, että kohdunkaulaa jäljellä 1-1,5cm, pehmeä ja pää ihan alhaalla(siltä se kyllä tuntuukin)antoi ymmärtää, että tulisi ajoissa ja nopeasti, mutta tässähän mennään kohta jo yliajalle! Muutenkin kärsimätön ihminen, niin tuntuu, etten kohta kestä enää olla tällanen "vammanen" joka ei pääse sängystä ylös ja paikkoja kolottaa ja jomottaa, ei oo kavereita, maalla kun asun ja mies on pitkää päivää töissä.. Kyllä hemmetin tylsäks käy aika..Kumpa poika tulis jo:'(
 
Hei!
Täällä syntyi tyttö (3285g ja 50 cm) 30.08. Rv tais olla tuolloin 40+6. Kyllä oli jo aikakin..
Sunnuntaina päästiin kotiin ja nyt totutellaan tähän kotona olemiseen.
Hormonien takia meinaa välillä olla rankkaa. Miehen ei auta sanoa väärää sanaa tai lapsen huutaa kovin pitkään tai mulla pääsee itku.. Oon kuitenkin lohduttautunut ajatuksella että kyllä se tästä..

Maitoa täällä tulee yli omien tarpeiden ja meinaa olla kipeenäkin. Ei muutako tyhjennystä ja kaalinlehtiä apuun.

Ajateltiin tänään viedä lapsukainen ekaa kertaa ulos vaunuissa. Toivottavasti tykkää. :)

väpänmami, ei sulla hätää oo jos paikat nuin hyvin kyspyny jo nyt. Mulla ei noilla viikoilla ollu merkkejäkään siitä et synnytys ois lähellä... Kärsivällisyyttä, eihän sun 36 viikolla viel kannata miettiä noin kovasti. Varsinaisesti lapsi lasketaan täysaikaseks vasta viikolla 38, että vauvallekin varmasti parempi viel pysyä masussa. :)
 
no siis tämähän on jo viikkoa 39 nyt mulla, että sinänsä puhu lääkäri vähän läpiä päähänsä, mutta lohduttaudutaan sillä, ettei tää enää paljoa 3viikkoo enempää täällä masussa voi muhia..!

taruolento; melkein saisit olla enemmän huolisssasi, jos tunteet eivät olisi ollenkaan pinnassa ja hormoonit ei hyrräis, kyllä se on on luonnollinen tarkoitus äidiksi kasvamiselle :) jännittäen tosin odotan, miten omat hormonit sekottaa pään synnytyksen jälkeen..ollut sen verran vuoristorataa tämä odotusaikakin..: /
 
väpänmami, jos sulla nyt on vuoristorataa, niin sit ku se vauva syntyy, niin sitten se vasta onkin. Itsellä ainakin meni näin.. Ja mä kun olin ajatellu et helpottaa ku lapsen saa pihalle. Höpöhöpö. :D Niin ja muistan, että itelläkin alko turhauttamaan kun vauva ei meinannut tulla.. Sit ku limatulppa irtos, niin täytyy sanoa että seksi autto ainakin täällä käynnistämään synnytyksen...

Jätettiin miehen kans toissapäivänä lapsi mun äidin hoiviin ja käytiin kahdestaan kaupassa. Kun laitoin ulko-ovea kiinni niin itku pääs.. "Nyt me jätettiin meidän pikkunen hoitoon", vaikka tiesinki, että ei siellä mitään hätää oo, kun toinen on juuri saanut syödäkseen ja nukkua tuhnutti kun lähdettiin. Ja nukkua tuhnutti kun tultiin takasinkin. Et siinä hyvä esimerkki hormonitoiminnasta. :D

Missä vaiheessa ootte ekan kerran kylästelly pikkuisen kanssa?
 
Meikälä ei ollut raskausaikana eikä synnytyksen jälkeen mitenkään erikois hormoni olotiloja.. Tai erikosi käyttäytymistä. Siis mitään. Enkä ollut valmis äidiksi vai mitä häh? :D Jotenkin musta kyllä tuntuu että oon vääränlainen tyyppi koska en ole omannut noita äitihormoneita YHTÄÄN. Silti tullaan vauvan kanssa hyvin juttuun ja olen mielestäni ollut hyvä äippä tämän kohta 4kk. :) Jea.

taruolento onneeee <3 On varmaan hienon kokoiset tissit! :D Itellä jo hiukan pienentyneet vaikkakin maitoa suihkuttaa liiaksikkin välillä heh.

väpänmamille vielä tsemppiä odotukseen. :)
 
Mun tissit on ollu aina kauheen pienet ja ei ne nytkään isot oo. Mietinki, et miten voi maitoa tulla niin paljon tän kokosista tisseistä? :D Mut hyvä vain...

Eihän se kaikilla se hormonitoiminta tosiaankaan oo samanlaista. Itellä on aina menkkojenki aikaan hormonit sekasin niin sillä mulla varmaan on nytki. Onneks tuntuu, et alkanu pikkuhiljaa tasottuun...
 

Yhteistyössä