Ensioireet kaksosista koska ja millaisia?? :)

Hei vaan!
Meillä saattaa olla tuplat tulossa, tai tosiaan vain yksi. Plussasin torstaina ja nyt siis menossa vasta 4+4 kai... olen onnesta aivan sekaisin =) :heart: =) :heart:

Tanaan oksetti jo ekaa kertaa, semmonen karvas pala kurkussa olo ja vedet tuli silmiin.... hymyilin ja nauroin vaan onnesta :LOL:
Mulla on rinnat myos todella kipeat.... ja pissattaa tavallista useemmin.. ja hieman vasyakin on jo..

Meilla on jo yksi neitonen, josta raskausoireet alkoivat vasta joskus rv 8 tienoilla.. ei todellakaan mitaan tallaista viela nain varhain! Jokainen raskaushan on siis erilainen, mutta tassa aikani kuluksi aprikoin millaisia varhaisoireita teilla kaksosia odottavilla oli/on?? :attn:

Nytkin tassa nieleskelen kun se "pala" tuppaa tuolla kurkussa olemaan, IHANAA =) =)

Suurkiitos jos kukaan vastailee :flower:
 
Minulla tais olla kuukautiset jonkun viikon-kaksi myöhässä, kun alkoi armoton oksentelu. Mulla oli silloin todella epäsäännöllinen kierto ja en ekaks edes ajatellut raskautta. Luulin, et olin saanut oksennustaudin :LOL: Eka päivänä laattasin 13kertaa. Olo tila kesti sitten 15-16 viikolle asti ja ihan yötä-päivää meininki oli. Laihduin monta kiloa ja maha oli ihan kuopalla. Mitään muita oireita ei muistaakseni ollutkaan. Sitten kuin toi pahoinvointi meni ohi, niin jopas alkoi ruoka maistuu :whistle: Loppu raskaus menikin sit tosi hyvin ilman isoja vaivoja. Närästys oli ainut.

Nyt tätä yhtä odottaessa on enempi noita vaivoja ollut, tosin pahoinvointi oli hiukka lievempää.

Mutta onnea nyt oli sit yksi tai kaksi tulossa :) :flower:
 
Minulla ei ole ollut mitään erikoisia oireita, en olisi arvannut odottavani tuplia. Pahoinvointia ei ole ollut, väsymystä ja palelua vaan mitkä kuuluvat aina "taudin" kuvaan. Ehkä ainoa melko mielenkiintoinen piirre oli se, että rinnat kipeytyi heti kuusi päivää sen yhdyntäkerran jälkeen mistä raskaus sai alkunsa satavarmasti. Siitä päivästä saakka rinnat oli pitkään arat ja sen vuoksi osasinkin odottaa plussaa testiin.

HooWee
 
Armoton väsymys ja jatkuva pahoinvointi oli alusta asti läsnä... loppui vasta siinä 16 viikon aikaan. Väsymystä on kyllä ollut koko raskauden ajan. Rinnat aristi myös. Epäilin tulleeni vanhaksi tai sitten pelkäsin raskaudessa olevan jotain häikkää... helpotuin kun kuulin odottavani kaksosia: normaali kaksosraskaus oireineen:)

Mopa 37+4
 
Kiitos ihanaiset kun vastailitte nain runsaasti :flower: =)
Oliko teilla mahassa semmosta repimista/viiltoja molemmilla puolilla, vai onko taa ihan tavallinen yksoisraskauden oire??? Mulla tata on oisin kun liikahdan.. Ilmavaivat on myos uusi juttu :ashamed: :whistle:

Odottelen tassa innolla lisaa oireita.... oksentelu, ja ihan kaikki on tervetullutta =) =) =)
 
  • Tykkää
Reactions: Maria82
Ilona Kyllä nuo repimistuntemukset on ihan normaaleja yksösraskaudessa myös. Se liittyy kohdun kiinnikkeitten venymiseen ja kohdun kasvuun. Mikä saa muuten sinut epäilemään että tuplat saattaisi olla tulossa? =)

HooWee 15+1
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ilona G:
Hei vaan!
Meillä saattaa olla tuplat tulossa, tai tosiaan vain yksi. Plussasin torstaina ja nyt siis menossa vasta 4+4 kai... olen onnesta aivan sekaisin =) :heart: =) :heart:

Tanaan oksetti jo ekaa kertaa, semmonen karvas pala kurkussa olo ja vedet tuli silmiin.... hymyilin ja nauroin vaan onnesta :LOL:
Mulla on rinnat myos todella kipeat.... ja pissattaa tavallista useemmin.. ja hieman vasyakin on jo..

Meilla on jo yksi neitonen, josta raskausoireet alkoivat vasta joskus rv 8 tienoilla.. ei todellakaan mitaan tallaista viela nain varhain! Jokainen raskaushan on siis erilainen, mutta tassa aikani kuluksi aprikoin millaisia varhaisoireita teilla kaksosia odottavilla oli/on?? :attn:

Nytkin tassa nieleskelen kun se "pala" tuppaa tuolla kurkussa olemaan, IHANAA =) =)

Suurkiitos jos kukaan vastailee :flower:

En jaksa uskoa että tuossa vaiheessa voi mitenkään tuntea odottavansa kaksosia.
Minä sain varhaisultrassa viikolla 7+3 tietää kaksosta ja täytyy sanoa että mikään ei viitannut koko odotusaikana että odottaisin enemmän kuin yhtä lasta. Minulla oli jo kaksi raskautta takana ja kaksoset syntyivät viikolla 38 enkä missään vaiheessa tuntenut odottavani kaksosia. Ainoastaan mahan valtava koko loppuvaiheessa olisi antanut aihetta epäillä kaksosia. En edes liikkeitä tuntenut sen enempää kuin yhtä odottaessani.
Onnea odotuksellesi!

 
Kiitos! Nämä veijarit olivat meidän ainoat siirtokelpoiset alkiot. Niistäkään toinen ei olisi ehkä kestänyt pakastusta, joten molemmat tuli mamin hellään huomaan ja sielläpä nuo näyttivät viime perjantaina köllöttelevän. =)
Viikkoja on nyt kasassa "hurjat" 6+4. :D

Mehän piinailtiin syksyllä samassa pinossa. Meille ehdotettiin IVF:ää ekan kerran jo elokuussa mutta halusin itse kokeilla inssejä. Niistä ei kuitenkaan ollut mitään iloa ja nyt se tärppäsikin sitten ekasta ivf:stä.

Olo on hyvä. Kylmyys on ainut mikä vaivaa. Ja ehkä hieman itkuherkkä taidan olla. En ole ollut lainkaan arabialaista ystävää kaulailemassa.. Vielä. :whistle:

On tämä aika hassua kun ensin muutaman vuoden perehdyt lapsettomien maailmaan, sitten vihdoinkin pari viikkoa leijut sitä, että sait kaksi viivaa tikkuun ja sitten onkin yhtäkkiä edessä jo tieto monikkoperheen vanhemmaksi ryhtymisestä! Huh! :saint:
Ei tätä oikein vielä ymmärrä!

Sullahan on viikkoja jo hurjasti? Millaista on ollut? Onko sukupuolet jo selvillä? Ootko jo hurjasti hankintoja tehnyt? Miten maha on kasvanut? Kerro kaikki mitä tuleman pitää!! :p
 
Onnittelut Ilona G!
Me saimme karkauspäivänä tietää odottavamme tuplia. Meillä on jo ennestään kaksi poikaa. Minä ainakin podin huomattavasti aikaisemmin erittäin huonoa oloa, mutta ajattelin että jospa tytön "tekeminen" onkin näin paljon riuduttavampaa =) . Ihmettelin myös kasvavaa kohtuani, mutta laitoin senkin sen "piikkiin", että edellisestä synnytyksestä ei ollut kuin 9 kk. aikaa. Nyt sitten vain suurperheen elämään totuttelemaan :) ...
 
Kivaa etta taallakin ketjussa on taas eloa :LOL:
Hurjaa Kumiankka etta teilla on kahdet tuplat!!!! Wau!! =)

Raitis: mieletonta etta ekasta IVF hoidosta teilla lahti!! On tama vaan niiiiiiiiiiiiin ihanaa eiko olekkin!! :saint: =) :attn:
Niinhan me piinailtiin ja olen usein miettinytkin mita vanhoille ketjulaisille kuuluu. Toivottavasti tosi moni on plussannut jo =)

Mulla on viikkoja nyt 15+2 ja kaikki tama kaksoshuuma on mulle ihan uutta viela, kun vasta noin viikko sitten meille selvisi TOTUUS!! Epailin toki kaksosia alusta lahtien (siksi aloitin taman ketjun plussattuani ;) mutta sehan oli lahinna toiveajattelua.....
Maha on alkanut kasvamaan jo ja kaivoin esille vanhat aitiysfarkkuni asken :) Olo on yllattavan hyva, yokotys on poistunut, mutta vasymys on joskus todella lamaannuttavaa *IHANAA* :)
Mitaan hankintoja tms ei olla tehty, eika viela aikoihin varmaan. Tosin suunnitellaan kaikenlaista kivaa... pikkuhiljaa.. Ja sukupuolet selvinnee vasta noin 3-4 viikon paasta. Taytyy vaan rukoilla ja toivoa etta kaikki menee vekkuleilla hyvin!! Tama mamma on semmosta erittain huolestuvaa lajiketta :whistle:

Pakko nyt menna lepailemaan sohvalle kun meidan pikkuneiti vetelee paivaunia. En mina muuten jaksa myohemmin tehda yhtaan mitaan ;) Voi hurja kylla on niin onnellinen olo =) =) =)
 

Yhteistyössä