Epäiltiin lapsella nokkosihottumaa ja nyt sitten sanoivat eskarissa, että on tartuttanut muihin parvorokon. :(

  • Viestiketjun aloittaja voi kökkö
  • Ensimmäinen viesti
eikös se mene näin?
Viet väkisin sinne päiväkotiin sen lääkärinlausunnon nähtäväksi ja sanot ettet mitenkään voinut itse epäillä lääkärin diagnoosin olevan virheellinen ja siksi veit lapsen hoitoon JOS SE NYT SIIS OLI VIRHEDIAGNOOSI. SAnot tietty kans ettet TIETENKÄÄN olisi tuonut lastasi sinne kertomatta raskaanaolevalle työntekijälle JOS olisit tiennyt tai edes LUULLUT että kyseessä on parvorokko.
 
"aloittaja"
Alkuperäinen kirjoittaja törppö;24683025:
Todella törkeää kunnianloukkausta jo apeeta ja hänen lastaan kohtaan kyseisellä päiväkodilla :( Vaatisin julkisen anteeksipyynnön.
Mä oon niin huono sanomaan vastaa. Nyt tosiaan harmittaa ja pystyn varmasti sanomaan, ettei ehkä ole asiallista syyttää meitä.

Tartunta-ajatkin on kai erilaiset eri ihmisillä eli sama tauti voi alkaa eri aikaan vaikka tartunta-aika olisi sama?
 
"aloittaja"
Alkuperäinen kirjoittaja eikös se mene näin?;24683043:
Viet väkisin sinne päiväkotiin sen lääkärinlausunnon nähtäväksi ja sanot ettet mitenkään voinut itse epäillä lääkärin diagnoosin olevan virheellinen ja siksi veit lapsen hoitoon JOS SE NYT SIIS OLI VIRHEDIAGNOOSI. SAnot tietty kans ettet TIETENKÄÄN olisi tuonut lastasi sinne kertomatta raskaanaolevalle työntekijälle JOS olisit tiennyt tai edes LUULLUT että kyseessä on parvorokko.
Kukaan ei siis ole todennut lääkärin lausunnon olevan virheellinen, lääkäri soittaa vielä kolmelta kun jätin soittopyynnön.

Meidän lapsella ei siis ole ollut mitään muita oireita kuin ne nokosihottumannäköiset patit silloin neljäpäivää sitten.
 
törppö
[QUOTE="aloittaja";24683044]Mä oon niin huono sanomaan vastaa. Nyt tosiaan harmittaa ja pystyn varmasti sanomaan, ettei ehkä ole asiallista syyttää meitä.

Tartunta-ajatkin on kai erilaiset eri ihmisillä eli sama tauti voi alkaa eri aikaan vaikka tartunta-aika olisi sama?[/QUOTE]

Nyt kuule otat ja puolustat niin itseäsi kuin lastasi, sen lapsen polia muutan kukaan pidä ja saat aina niitä murhaavia katseita jos lapsellasi vain vuotava nenäkin.
(ja taas tuo ihminen tuo sairasta lastaan hoitoon)
 
"aloittaja"
[QUOTE="aloittaja";24683058]Kukaan ei siis ole todennut lääkärin lausunnon olevan virheellinen, lääkäri soittaa vielä kolmelta kun jätin soittopyynnön.

Meidän lapsella ei siis ole ollut mitään muita oireita kuin ne nokosihottumannäköiset patit silloin neljäpäivää sitten.[/QUOTE]

Siis lisään, ettei kukaan lääkäri ole todennut sen olevan virheellinen. Eskarissa ovat itse todenneet sen virheelliseksi.
 
"aloittaja"
Kun itse odotin lastani niin oltiin sukulaispojan kanssa samoissa juhlissa. Myöhemmin illalla juhlien jälkeen tuli mieleen rokot ja raskaus ja luin parvorokosta. Otin seuraavana päivänä yhteyttä neuvolaan ja käskivät verikokeeseen. Kävin siinä ja tulokset tuli: olin sairastanut rokon ei siis hätää. Itselläni tai äidilläni ei ollut hajuakaan että tällaista olisin sairastanut...eli siis joskus lapsuudessa oireettomana. No myöhemmin kävi vielä ilmi, että pojan ihottuma ei ollut parvorokkoa vaan hiusaineesta (värjätty otsatukka kampaajalla) tullut allerginen reaktio. (Onneks ei syytelty ketään.)

Mutta nokkosihottumassa ne läiskät häviää äkkiä. Itselläni nuoruudessa viisaudenhampaanpoiston yhteyteen annettu vahva antibiootti/penisiliini laukas oireet. Läiskät katos 12- 24h tunnin sisällä siitä kun lääkekuurin lopetin. Parvorokosta en enempää osaa sanoa. Käske se tarhantäti verikokeeseen, kurjaa tietysti, mutta ei nyt sun vikas. Lääkärin vika jos jonkun. Ja ois ne voinu päiväkodissakin sanoa, jos olisivat itse epäilleet parvoa, et ei hoitoon, vaan kotiin. Eikä tämä ole edes tyypillisin parvorokon ajankohta.
Siis lääkäri sanoin sen olevan selvästi nokkosihottumaa, ovat eskarissa tehneet oman diagnoosin. Hänen läiskät siis katosivat sen päivän aikana, eikä muita oireita ollut.
 
Suututta todella ap puolestasi! meidän kaikilla lapsilla atooppiset ihot ja välillä hyvinkin pahana ollut iho esim. talvella ja aina ne jaksoivat ihmetellä sitä päiväkodissa ja epäillä vaikka mitä. Kiikutin sitten lapsiani vähän väliä lääkäriin, että saadaan vakuutettua hoitajat siitä, että kyseessä ei ole muuta kuin atooppinen iho. :( minusta todella kohtuutonta syytellä vanhempia turhaan.
 
mamma8
Meillä ei kyllä mitään patteja parvossa ollut vaan enemmän sellasta laikkusta ihottumaa mitä sanovat kalanverkko kuvioksi .Käsivarret olivat pahimmat isommilla ja pienemmillä kasvot punoittivat tosi huomattavasti!Ja ihottuma vähän hiipui välillä ja taas helotti ilmeisesti lapsen touhutessa enempi..
 
elikkä
[QUOTE="aloittaja";24683063]Siis lisään, ettei kukaan lääkäri ole todennut sen olevan virheellinen. Eskarissa ovat itse todenneet sen virheelliseksi.[/QUOTE]

turha siis käyttää lapsiaan lääkärissä kun eskarissa osaa tehdä "oikeat" diagnoosit!
 
"aloittaja"
Alkuperäinen kirjoittaja törppö;24683061:
Nyt kuule otat ja puolustat niin itseäsi kuin lastasi, sen lapsen polia muutan kukaan pidä ja saat aina niitä murhaavia katseita jos lapsellasi vain vuotava nenäkin.
(ja taas tuo ihminen tuo sairasta lastaan hoitoon)
Voiko lapsi sitten olla silmätikkuna? :/ Vitsit pitää vissiin saada vähän enemmän puollustusta nyt tähän asiaan. Kun on kuitenkin yksi parhaimmista ihotautilääkäristä, niin luulisin hänen tietävän.
Ja tosiaan, mistä tietävät onko tarttunut meiltä. Muut lapset eivät ole sairastuneet 4-9 vuotiaat siis.
 
"aloittaja"
Meillä ei kyllä mitään patteja parvossa ollut vaan enemmän sellasta laikkusta ihottumaa mitä sanovat kalanverkko kuvioksi .Käsivarret olivat pahimmat isommilla ja pienemmillä kasvot punoittivat tosi huomattavasti!Ja ihottuma vähän hiipui välillä ja taas helotti ilmeisesti lapsen touhutessa enempi..
Meillä oli ihan selvät "nokkosenjäljet" eli sellaiset patit.
 
höhhh
Voi että. Onpa ikävä ilmapiiri, kun tuollaista keksivät syyttää. Roivottavasti lapsi ei joudu kärsimään. Mistä sitä tietää, jos tuollaiset hoitajat puhuisivat toisille lapsille ja niiden vanhemmille, että se on "se matti joka tartutti tän koko ryhmäle". tosi kurjaa. Mä ottaisin tän asiain puheeksi myös hoitajien esimiehen kanssa, koska ei tuollainen käytös ole asiallista.
 
"jep"
Alkuperäinen kirjoittaja höhhh;24683151:
Voi että. Onpa ikävä ilmapiiri, kun tuollaista keksivät syyttää. Roivottavasti lapsi ei joudu kärsimään. Mistä sitä tietää, jos tuollaiset hoitajat puhuisivat toisille lapsille ja niiden vanhemmille, että se on "se matti joka tartutti tän koko ryhmäle". tosi kurjaa. Mä ottaisin tän asiain puheeksi myös hoitajien esimiehen kanssa, koska ei tuollainen käytös ole asiallista.
Oman lapseni päiväkodissa aikanaan vuonna nakki :D
Erään lapsen vanhemmat toi omansa hoitoon vaikka lapsi oli oksentanut yöllä.
Tokihan tauti tarttui ja kyseisen päiväkodin henkilökunta kyllä kertoi sen meille muillekin ihan suoraan
(tosin tässä nyt oli oikeasti se tartuttaja tämä lapsi mutta kun vanhemmat ei muka voineet olla sinä päivänä pois töistä)
Ja kyllä minun täytyy sanoa että joka kerta kun tuolla toisella lapsella oli jotain pientä yskää tai nuhaa niin kiersin sen lapsen hyvin kaukaa.
 
"aloittaja"
[QUOTE="jep";24683177]Oman lapseni päiväkodissa aikanaan vuonna nakki :D
Erään lapsen vanhemmat toi omansa hoitoon vaikka lapsi oli oksentanut yöllä.
Tokihan tauti tarttui ja kyseisen päiväkodin henkilökunta kyllä kertoi sen meille muillekin ihan suoraan
(tosin tässä nyt oli oikeasti se tartuttaja tämä lapsi mutta kun vanhemmat ei muka voineet olla sinä päivänä pois töistä)
Ja kyllä minun täytyy sanoa että joka kerta kun tuolla toisella lapsella oli jotain pientä yskää tai nuhaa niin kiersin sen lapsen hyvin kaukaa.[/QUOTE]

Lapsi on ollut muuten täysin terve. Heti kun tuli oireilu varasin lääkärin ja hain kotiin. Mitä mä esim olisin voinut tehndä toisin. Lapsi oli kaksi päivää poissa eikä mitään oireita ollut. Syy poissa oloon tosin ei ollut tartunta pelko vaan se jos allergia toistuu ja menee esim. hengitysteihin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja löysin tällaisen;24682988:
"Tartunta:
Tauti leviää pisaratartuntana esimerkiksi siten, että tartunnan saanut lapsi yskii kohti tervettä lasta. Lapsi sairastuu 13 viikon kuluttua tartunnan saamisesta. Koska parvorokko tarttuu yleensä jo itämisvaiheessa, tautia on hyvin vaikea välttää."

Löysin sairaslapsi sivustolta tällaisen. Sen mukaanhan lapsi sairastuu vasta 13 viikkoa tartunnan saamisesta. Milloin lapsesi ihottuma alkoi. Ja myös, että se tarttuu itämisvaiheessa eli paljon ennenkuin oireita tulee. joten vaikka lapsellasi olisi ollut parvorokko, niin hän on todennäköisesti tartuttanut muut jo enne omia oireitaan.

Juuri tämän pitkän itämisvaiheen takia lastentarhan henkilökunta ottaa pienen riskin raskaana ollessaan. Eikä se parvorokko raskaana olevalla tarkoita automaattista keskenmenoa, vaan nostaa keskenmenon riskiä
Tossa on kirjoitusvirhe, se on oikeasti vuorokautta, ei viikkoa..

"Taudin itämisaika tartunnasta on 4–28 vrk (keskimäärin 16 vrk). " Parvorokko (pikkurokko) :: Terveyskirjasto
 
"mii"
Se parvorokko on voinut tulla jonkun hoitajan kotoa tai yhtä hyvin jonkun lapsen mukana... kyllä kai niillä sisaruksiakin on... mistä tahansa voi tulla tuollainen rokko. Mitä ihmettä päivähoidon ammattilaiset voivat sanoa JUURI teidän pojan tuoneen sen eskariin... ja toisekseen, jos poikasi on oireeton nyt on tuskin kyse parvorokosta, ei kai ne päivässä ne paiseet häviä.
Minä varmaan nostaisin metelin siitä että meitä on loukattu, ainakin ottaisin yhteyttä lääkäriin joka sanoi nokkosrokoksi ja kysyisin mielipidettä. Tarvittaessa pyytäisin lausunnon eskariin. Törkeää käytöstä kun aletaan syyttelemään suotta, kyllä siellä muitakin lapsia on...
 
"vieras"
[QUOTE="aloittaja";24682958]Kun tätä mä just mietin nyt itsekkin, olin vaan niin hämilläni aikaisemmin. Että mistä tietävät jne.. ja lapsellani ei ollut mitään muita oireita kuin ne nokkosihottumat ja se meni ohi silloin samanpäivän aikana.

Lääkäri oli yksityinen ihotautilääkäri, että luulisi hänen tienneen. Nyt ei ole ollut neljään päivään mitään.

Sitten sain kuulla tosiaan, että meidän on nyt sitten tuonut tämän riesan sinne. :/

Kun en ymmärrä mitä mun olis sitten pitänyt tehdä kun tartunta aikana on oireeton?[/QUOTE]

Musta tuntuu että sä ja lääkäri olette oikeassa, ja ne opettajat väärässä ja käyttäytyvät epäasiallisesti ja epäkohteliaasti!
 
^vierailija^
[QUOTE="mii";24683230]Minä varmaan nostaisin metelin siitä että meitä on loukattu, ainakin ottaisin yhteyttä lääkäriin joka sanoi nokkosrokoksi ja kysyisin mielipidettä. Tarvittaessa pyytäisin lausunnon eskariin. Törkeää käytöstä kun aletaan syyttelemään suotta, kyllä siellä muitakin lapsia on...[/QUOTE]

Näinpä! Ei tuollaista käytöstä voi hyväksyä!!
 
No oli se nyt sitten parvorokko tai ei, ethän sinä olisi voinut tehdä mitään estääksesi tartunnan. Tartunta-aikahan on kauan ennen kuin näpyt ilmestyvät, joten jos sinulla ei ole kristallipalloa ja siihen pomminvarmoja käyttöohjeita, ei sinua voida syyttää yhtään mistään tahallisesta teosta.
 
Voisin tuossa tapauksessa käydä vaikka naulaamassa sen lääkärintodistuksen päiväkodin seinälle |O

En kyllä mitenkään usko että ihotautilääkäri sekoittaisi parvon ja nokkosihottuman toisiinsa, juuri meilläkin kuopus oli nokkosihottumassa ja kysyin ihan tavis-terveyskeskuslääkäriltä, että eihän vain voi mitenkään olla parvoa (kun olen raskaana) ja sekin sanoi, että ne poikkeavat toisistaan ihan selkeästi, nokkosihottumasta ei yleensä ole epäilystäkään kun on niin tunnistettavissa. Voithan tietysti ehdottaa päiväkodin hoitajille, että menevät vaatimaan ihotautilääkärille ammatinvaihtoa..
 
"aloittaja"
Lääkäri soitti vielä ja sanoi että voi mennä takuuseen lausunnostaan. Eskarissa todettiin vaan, että lääkärit tekevät virheitä.
Lääkäri sanoi, ettei muutenkaan oireet sovi taudinkuvaan. Eskarissa todettiin, että lapsella on varmasti kaikki oireet lievänä. (mitään muita oireita ei ole)

Mennään huomenna miehen kanssa sinne selvittämään. OVat sanoneet myös muille vanhemmille taudin alkaneen meidän lapsesta.
 
[QUOTE="aloittaja";24684015]Lääkäri soitti vielä ja sanoi että voi mennä takuuseen lausunnostaan. Eskarissa todettiin vaan, että lääkärit tekevät virheitä.
Lääkäri sanoi, ettei muutenkaan oireet sovi taudinkuvaan. Eskarissa todettiin, että lapsella on varmasti kaikki oireet lievänä. (mitään muita oireita ei ole)

Mennään huomenna miehen kanssa sinne selvittämään. OVat sanoneet myös muille vanhemmille taudin alkaneen meidän lapsesta.[/QUOTE]

No huh huh. Tulostapas niille parvon taudinkuva ja se kuinka se tarttuu yms.

Sano, että ovat velkaa anteeksipyynnön ja jos ovat selittäneet sellaista puppua muille, niin ovat myös velvollisia sanomaan asiasta muille, että turhaan syyttivät teitä.

Muutenkin on aivan naurettavaa tuollaisesta syyttää, kun tauti on jo tarttunut ennenkuin se edes tulee ilmi.
 

Yhteistyössä