Epäpätevän luokanopettajan palkka?

  • Viestiketjun aloittaja Zemamaya
  • Ensimmäinen viesti
Zemamaya
Hellou!

Olen ehkä pääsemässä luokanopeksi ensi lukuvuodeksi. En saa auki kunnolla kuntapuolen sivuja ja opettajien liitto vaatii liittoon kuulumista. Tietääkö siis kukaan paljonka epäpätevän palkka on? Onko tosiaan vain 1 900€ kk?
 
"kaffe"
Hellou!

Olen ehkä pääsemässä luokanopeksi ensi lukuvuodeksi. En saa auki kunnolla kuntapuolen sivuja ja opettajien liitto vaatii liittoon kuulumista. Tietääkö siis kukaan paljonka epäpätevän palkka on? Onko tosiaan vain 1 900€ kk?
jotain 1800e olisin sanonut, normitunneilla alakoulussa. en miekään ihan tarkkaan nyt muista. lisätunneista sitten vähän nousee.
 
"kaffe"
[QUOTE="kaffe";28807145]jotain 1800e olisin sanonut, normitunneilla alakoulussa. en miekään ihan tarkkaan nyt muista. lisätunneista sitten vähän nousee.[/QUOTE]

valmistuttua sitten huima nousu johonkin 2500 euroon, riippuu vähän alueesta.
 
"vieras"
kuukausipalkka? Kuinka monta tuntia? useiten menee tuntipalkan mukaan ja palkka tietty määräytyy sen mukaan plajonko tunteja on
Täydet tunnit eli 38.15 ja olen myös iltiksessä, että saan täydet tunnit. Opettajilla on yleensä täydet tunnit, suunnitteluun ja kokeiden yms korjaamiseen ja tekemiseenkin lasketaan tunteja, eskariopet täällä saattavat tehdä tunteja esim. varhaiskasvatuksessa kun eskareille ei muuten saa niin paljon tunteja. Palkka on tietenkin kuukausipalkka, ruokaetu myös, eli menee vain verotusarvo ruoasta.
 
"ei voi olla"
[QUOTE="vieras";28807155]Olen avustajana koulussa ja eskariope saa samanverran kuin minä, eli epäpätevä lienee samaa luokkaa eli noin 2000e.[/QUOTE]

avutaja ja eskariope saa samaa palkkaako? Missä muka noin maksetaan? Eskariopea kusetetaan ku tuskin kka maksetaan ylimääräistä
 
"vieras"
[QUOTE="ei voi olla";28807198]avutaja ja eskariope saa samaa palkkaako? Missä muka noin maksetaan? Eskariopea kusetetaan ku tuskin kka maksetaan ylimääräistä[/QUOTE]

Jospa hänellä ei ole täydet tunnit? Ei palkkakaan ole täyttä jos tunnit ovat vajaat.
 
onko sulla siiis
[QUOTE="vieras";28807194]Täydet tunnit eli 38.15 ja olen myös iltiksessä, että saan täydet tunnit. Opettajilla on yleensä täydet tunnit, suunnitteluun ja kokeiden yms korjaamiseen ja tekemiseenkin lasketaan tunteja, eskariopet täällä saattavat tehdä tunteja esim. varhaiskasvatuksessa kun eskareille ei muuten saa niin paljon tunteja. Palkka on tietenkin kuukausipalkka, ruokaetu myös, eli menee vain verotusarvo ruoasta.[/QUOTE]

Tuleeko palkka samasta paikasta molemmissa, koulun ja iltapäiväkerhosta. Onko niissä vielä eri palkka? Toimitko iltapäväkerhossa ohjaajana vaiko opettajana?

Onko kyseessä alaluokat ja yleispuoli
 
"ei voi olla"
[QUOTE="vieras";28807203]Jospa hänellä ei ole täydet tunnit? Ei palkkakaan ole täyttä jos tunnit ovat vajaat.[/QUOTE]

Tämähän onkin täysin eri asia sitten,mutta ei tässä puhuttu mitään,että ei oliei täysiä tunteja tai tunnit olisi erit. Kyse oli vain samasta palkasta ja tuosta saa kyllä sen käsityksen,että palkka tosiaankin on sama samoilla tunneilla.
 
"vieras"
Tuleeko palkka samasta paikasta molemmissa, koulun ja iltapäiväkerhosta. Onko niissä vielä eri palkka? Toimitko iltapäväkerhossa ohjaajana vaiko opettajana?

Onko kyseessä alaluokat ja yleispuoli
Sama kuukausipalkka ja olen pääasiassa iltiksen puolella. Ala-asteikäsiä 1-2 luokkalaisia. Ohjaajan nimikkeellä täällä kaikki on iltiksessä, uuden kouutusnimityksen mukaan mennään eli Koulunkäynnin- aamu- ja iltapäivätoiminnanohjaaja.
 
"piipi"
Olen eskariope ja työtunnit 19 tuntia viikossa. Palkka 2000 euroa, käteen jää 1600 riippuen kuukauden pituudesta... eli avustaja saa täysillä viikkotunneilla ehkä lähes saman. Ensi vuonna on epäpätevä ope 25 viikkotunnilla.... palkanpitäisi nousta...
 
"vieras"
[QUOTE="piipi";28807263]Olen eskariope ja työtunnit 19 tuntia viikossa. Palkka 2000 euroa, käteen jää 1600 riippuen kuukauden pituudesta... eli avustaja saa täysillä viikkotunneilla ehkä lähes saman. Ensi vuonna on epäpätevä ope 25 viikkotunnilla.... palkanpitäisi nousta...[/QUOTE]

Kyllä se on kutakuinkin saman. Saattaa kyllä jäädä samaan tuon epäpätevän openkin palkka.
 
"piipi"
Kyllä se nousee. Olen tehnyt ennenkin open hommia oman työ ohessa eli lisätunnit nostaa palkkaa. Luokassa on myös eskareita joten 19 tunnista pktäisi ainakin saada sama palkka ja loput tunnit on extraa. Lusäksi alkuopetuslisä ja yhdysluokkalisä....
 
"kaffe"
[QUOTE="piipi";28807305]Kyllä se nousee. Olen tehnyt ennenkin open hommia oman työ ohessa eli lisätunnit nostaa palkkaa. Luokassa on myös eskareita joten 19 tunnista pktäisi ainakin saada sama palkka ja loput tunnit on extraa. Lusäksi alkuopetuslisä ja yhdysluokkalisä....[/QUOTE]

alkuopetuslisää ei enää ole (ainakaan täällä meilläpäin).
 
Zemamaya
Jees kiitos. Ja kyllä, minä pääsin ihan lukion penkiltä vaikka työkokemusta lasten kanssa on ja myös sijaisopettajan duunia. Mutta mitään koulutusta ei siis ole - vielä. Silti olin ykkös valinta tehtävään, mutta päteviä hakijoita ei kyllä ollutkaan.

Tilanne on sikäli erikoinen ettei minulla ole tietoa tunneista sen enempää. Opetan kaikki aineet paitsi käsityöt, joten kaiketi kyseessä on täydet tunnit. Mistä opettaja sitten ylityötunteja saa, onko vanhempainillat esimerkiksi näitä.
 
"vieras"
Jees kiitos. Ja kyllä, minä pääsin ihan lukion penkiltä vaikka työkokemusta lasten kanssa on ja myös sijaisopettajan duunia. Mutta mitään koulutusta ei siis ole - vielä. Silti olin ykkös valinta tehtävään, mutta päteviä hakijoita ei kyllä ollutkaan.

Tilanne on sikäli erikoinen ettei minulla ole tietoa tunneista sen enempää. Opetan kaikki aineet paitsi käsityöt, joten kaiketi kyseessä on täydet tunnit. Mistä opettaja sitten ylityötunteja saa, onko vanhempainillat esimerkiksi näitä.
Ei, ne lasketaan kaikki kyllä siihen tuntimäärään, jos on tarvetta lisätunneille niin sitä suntäytyy kysyä omasta kunnastasi.
 
"kaffe"
Jees kiitos. Ja kyllä, minä pääsin ihan lukion penkiltä vaikka työkokemusta lasten kanssa on ja myös sijaisopettajan duunia. Mutta mitään koulutusta ei siis ole - vielä. Silti olin ykkös valinta tehtävään, mutta päteviä hakijoita ei kyllä ollutkaan.

Tilanne on sikäli erikoinen ettei minulla ole tietoa tunneista sen enempää. Opetan kaikki aineet paitsi käsityöt, joten kaiketi kyseessä on täydet tunnit. Mistä opettaja sitten ylityötunteja saa, onko vanhempainillat esimerkiksi näitä.
24h/vko on perustunnit (=peruspalkka). jos opetat enemmän (vaikka paljon muiden luokkien tunteja) niin ne nostavat tietty palkkaa.

tukiopetuksista maksetaan tietty erikseen ja kerhoista (mutta kumpiakaan ei enää aina oikein saa pitää kun säästetään).

vanhempainilloista, vanhempainvarteista, kotiin soitteluista, jälki-istunnoista jne. ei makseta mittään erikseen.
 

Yhteistyössä