Epävarma isästä!

Näitä keskusteluja on varmaan miljoona, mutta koska neuvolan terveydenhoitaja ei ottanut asiaan mitään kantaa, toivoisin saavani täältä jotain apua... En pysty nauttimaan raskaudestani, koska en ole isyydestä 100% varma. Viimeiset kuukautiseni alkoivat 20.5.2017. Minulla oli avioliiton ulkopuolinen suhde toisen miehen kanssa, ja olimme tämän miehen kanssa intiimisti 6.6.2017. Emme käyttäneet kondomia, mutta miehen penis ei myöskään käynyt sisälläni, korkeintaan vain siinä "ovella". Hän ei ejakuloinut, ja kertoi myös, ettei ole pariin viikkoon ejakuloinut ollenkaan. Touhutippojen sanotaan voivan aiheuttaa raskauden, mutta koska hän ei ollut pitkään aikaan ejakuloinut ja hän oli varmasti virtsannut aiemmin samana päivänä, eiväthän hänen touhutipoissa mahdollisesti olevat siittiönsä voisi olla kykeneväisiä hedelmöitykseen? Tätä iltaa edeltävänä aikana olin ollut pelkästään mieheni kanssa, olimme yrittäneet tulla raskaaksi jo muutaman kuukauden ajan. Kiertoni vaihtelee 28 päivästä 32 päivään, yleensä se on kuitenkin 28-30 päivää. Tein positiivisen raskaustestin 20.6.2017. Ensimmäisessä neuvolassa 19.7.2017 lasketuksi ajaksi annettiin 24.2.2018. Ensimmäisessä ultrassa 14.8.2017 pää-perämitta oli 66mm, tuolloin rv oli 12+3 mutta lääkärin mukaan se 66mm vastaa rv 12+6. Osaisiko täällä joku laskea ikkunan mahdolliselle hedelmöittymispäivälle, jotta saisin mielenrauhan? Omien laskujeni mukaan ovulaationi olisi ollut 3.-4.6., ja sitäkin edeltävinä päivinä viimeisten kuukautisteni jälkeen olin ollut vain mieheni kanssa ja olemme vielä oikein yrittäneet tulla raskaaksi (päälläseisontaa yhdynnän jälkeen etc, hehheh). Kiitos jo etukäteen!
 
Näitä keskusteluja on varmaan miljoona, mutta koska neuvolan terveydenhoitaja ei ottanut asiaan mitään kantaa, toivoisin saavani täältä jotain apua... En pysty nauttimaan raskaudestani, koska en ole isyydestä 100% varma. Viimeiset kuukautiseni alkoivat 20.5.2017. Minulla oli avioliiton ulkopuolinen suhde toisen miehen kanssa, ja olimme tämän miehen kanssa intiimisti 6.6.2017. Emme käyttäneet kondomia, mutta miehen penis ei myöskään käynyt sisälläni, korkeintaan vain siinä "ovella". Hän ei ejakuloinut, ja kertoi myös, ettei ole pariin viikkoon ejakuloinut ollenkaan. Touhutippojen sanotaan voivan aiheuttaa raskauden, mutta koska hän ei ollut pitkään aikaan ejakuloinut ja hän oli varmasti virtsannut aiemmin samana päivänä, eiväthän hänen touhutipoissa mahdollisesti olevat siittiönsä voisi olla kykeneväisiä hedelmöitykseen? Tätä iltaa edeltävänä aikana olin ollut pelkästään mieheni kanssa, olimme yrittäneet tulla raskaaksi jo muutaman kuukauden ajan. Kiertoni vaihtelee 28 päivästä 32 päivään, yleensä se on kuitenkin 28-30 päivää. Tein positiivisen raskaustestin 20.6.2017. Ensimmäisessä neuvolassa 19.7.2017 lasketuksi ajaksi annettiin 24.2.2018. Ensimmäisessä ultrassa 14.8.2017 pää-perämitta oli 66mm, tuolloin rv oli 12+3 mutta lääkärin mukaan se 66mm vastaa rv 12+6. Osaisiko täällä joku laskea ikkunan mahdolliselle hedelmöittymispäivälle, jotta saisin mielenrauhan? Omien laskujeni mukaan ovulaationi olisi ollut 3.-4.6., ja sitäkin edeltävinä päivinä viimeisten kuukautisteni jälkeen olin ollut vain mieheni kanssa ja olemme vielä oikein yrittäneet tulla raskaaksi (päälläseisontaa yhdynnän jälkeen etc, hehheh). Kiitos jo etukäteen!
Voi elämän kevät,yks siittiö voi saada naisen raskaaksi,tulee se sitten keneltä hyvänsä!
 
Siittiöt voivat elää monta päivää kohdussa. Sanoisin, että on mahdotonta sanoa minä päivänä hedelmöittyminen on tapahtunut etenkin kun touhuilupäivät ovat olleet noin lähekkäin. Kertomuksesi perusteella veikkaisin, että lapsen isä on kuitenkin miehesi - mutta eihän tuosta satavarma voi mitenkään olla.

Kysymys on ehkä siitä, että oletko valmis kertomaan kaikille osapuolille? Tai minkälaisen kantamuksen kanssa olet valmis elämään - jos et kerro? Oletko valmis elämään siinä parisuhteessa, missä nyt vakituisesti olet? Onko se suhde sellainen, missä haluat lapsen kasvavan?

Odotamme mieheni kanssa tällä hetkellä lasta, joka on saanut alkunsa täysin muiden lahjoittamista soluista. Kyllä tämä kohdussa kasvava lapsi tuntuu silti jo ihan omalta ja vaikuttaa, että miehenikin on sisäistänyt asian jo ihan hyvin. Minulla on taustani takia ehkä hieman poikkeava suhde näihin solujuttuihin..

Koita tehdä hyviä ratkaisuja.
 
Viimeksi muokattu:
JatKan vielä, että jos ovulaatio on ollut 3.-4. päivä ja sitä ennen olet ollut yhdynnässä miehesi kanssa, niin siellä on ollut aviomiehesi siittiöitä valmiudessa odottamassa follikkelin puhkeamista ja munasolun matkaan lähtemistä. Munasoluhan hedelmöittyy siellä matkalla kohtuun ja alkaa jakautumaankin ennen kohtuun pääsemistä. Jos tämän vieraan miehen penis on käynyt tuskin edes sisälläkään 6.6 eli ovisen jälkeen, niin sillä tilanteessa mahdollisesti karanneella siittiöllä olisi ollut tosi pitkä matka kulkea munasolun luokse. Ensin koko emätin, kohdunkaula, kohtu jne. On saanut olla oikein supersiittiö, että olisi siihen kyennyt - mutta kaikki on tietenkin mahdollista. Näillä perusteilla veikkaan isäksi aviomiestäsi - mutta ei tuosta tosiaan satavarma voi olla.
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä